Same herequote:Op maandag 21 december 2009 07:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik wil de trein best proberen, maar er rijden volgens mij helemaal geen bussen hier in ArnhemCrap
Ik blijf wel thuis. Ga een beetje 5 km naar het station glibberen met het risico dat er niet eens treinen rijden!quote:
wat wil dit plaatje zeggen?quote:
Nee, niet echt. Rood: veel vertraging, geel: enige vertraging, groen nauwelijks vertraging, grijs: geen gegevens beschikbaar.quote:Op maandag 21 december 2009 10:16 schreef BrandX het volgende:
[..]
wat wil dit plaatje zeggen?
Rood rijdt niet/niet bereikbaar
groen juist wel
geel onzeker
unikleur niet bekend?
Geldig van 0.00 tot 4.00 de volgende dag, maar mocht je vrijdag je kaartje kopen, en in de nacht van vrijdag op zaterdag om 3.45u de nachttrein pakken die om 4.30u aankomt dan mag dat ook nog dacht ik.quote:Op maandag 21 december 2009 00:40 schreef greavy het volgende:
Gister kregen we de vraag in de trein van een aantal reizigers, tot hoe laat is je treinkaartje geldig?
Stel:
Je vertrekt op een zaterdag ochtend uit Dordrecht naar Rotterdam, waar je laat op de avond / in de nacht weer terug gaat naar je eindpunt. Je laatste trein naar je eindpunt vertrekt om 1.05 (GEEN nachttrein), en om 2.02 komt er een nachttrein. Vertrek ook op 1.02, 3.02 enz.
Mag je dan nog met de nachttrein, op dat kaartje, met de nachttrein naar Dordrecht, of krijg je dan een boete, als een conducteur controleert?
Dus de vraag: Hoe word dit bekeken, met je geldigheid van de kaartjes?
Wanneer is de geldigheid verstreken?
Maar in dit geval is het Rood : veel rijdt niet, geel: veel vertraging.quote:Op maandag 21 december 2009 10:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Rood: veel vertraging, geel: enige vertraging, groen nauwelijks vertraging, grijs: geen gegevens beschikbaar.
quote:Op maandag 21 december 2009 10:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar in dit geval is het Rood : veel rijdt niet, geel: veel vertraging.
Je kunt het zelf zien op Traphic
Jammer dat ze de criteria niet aanpassen...quote:Op maandag 21 december 2009 10:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar in dit geval is het Rood : veel rijdt niet, geel: veel vertraging.
Je kunt het zelf zien op Traphic
Ik stond gisteravond rond half 8 op Rotterdam CS, om naar Ede-Wageningen te moeten. Eerst een uur gewacht op een stoptrein naar Den Haag CS, die op HS omriep dat iedereen er uit moest en over moest stappen in een stoptrein naar CS, die dus. Toen vanuit daar door naar Leiden, waar ik 70 minuten op een stoptrein naar Utrecht heb gewacht. Toen ik in Utrecht aankwam was het 20 over 12 en heb ik de hoop om nog verder te komen opgegeven, ben maar bij een studiegenoot blijven slapen. Was gelukkig nog een taxi die mij samen met 2 anderen voor 7,80 op de bestemming heeft afgeleverd, heel netjes.quote:Op zondag 20 december 2009 23:55 schreef Yreal het volgende:
00:28 Rotterdam Centraal 1 Den Haag HS, Delft Stoptrein , Rijdt niet verder dan Den Haag HS
ze laten dus serieus stoppers rijden tussen CS en HS![]()
![]()
![]()
lopen is sneller
![]()
![]()
![]()
Even mijn kristallen bol raadplegen...quote:Op maandag 21 december 2009 10:57 schreef Casparovvv het volgende:
Iemand enig idee of er iets in de richting van Arnhem/Nijmegen vertrekt?
http://ns.nl/actuele-vertrektijden/main.link?POST_AUTOCOMPLETE=%2Freisplanner-v2%2Fautocomplete.ajax&SITESTAT_ELEMENTS=sitestatElementsActueleVertrektijden&station=arnhem&avt-submit=Tonenquote:Op maandag 21 december 2009 10:57 schreef Casparovvv het volgende:
Iemand enig idee of er iets in de richting van Arnhem/Nijmegen vertrekt?
stelletje lutsersquote:Op maandag 21 december 2009 11:27 schreef Peter het volgende:
http://www.traphic.nl/trein.aspx laat veeeeel meer uitvallers zien dan ns.nl/ met de vertrekborden..
De AV klopt voor geen meter meerquote:Op maandag 21 december 2009 11:44 schreef greavy het volgende:
Volgens mij zit er in de AV van de NS ergens een fout...
De Thalys van .03 uit Rotterdam ri. Amsterdam staat er niet meer tussen, en de .58 (?) Thalys richting Parijs uit Rotterdam staat er ook al niet tussen
Zie tevens bijna nergens staan dat er een trein niet rijd.. Klopt die AV wel![]()
aldus nshispeed.nlquote:Uitval van treinen
NS Hispeed treinen die niet rijden:
- Fyra Amsterdam-Rotterdam rijdt de hele dag niet.
- ICBrussel Amsterdam-Brussel rijdt de hele dag niet.
- Eurostar rijdt de hele dag niet, meer informatie.
NS Hispeed treinen die wel rijden, waarschijnlijk met vertraging:
- Thalys
- ICBerlijn, ICB 148 vertrek Szczecin Glowny (06.13) naar Schiphol (aan 15.09) rijdt vandaag niet, door de weersomstandigheden.
Nog niet bekend:
ICE 121 en 105 zijn opgeheven. ICE 123 rijdt NIET.
Er wordt al dagen lang gewaarschuwd. Mensen gaan gewoon toch de baan op en geven dan de vervoerder de schuld.quote:Op maandag 21 december 2009 11:48 schreef Palmboom313 het volgende:
De NS vervoert 'haringen in een ton'
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_in_een_ton___.html
NS vervoert ook geen mensen die spelen met treintjes.
1 2 3 | Stoptrein Extra trein |
Als die dan nog rijdt, that isquote:ICBerlijn147 is opgeheven van Schiphol (12.49) naar Berlin Hbf. Reizigers kunnen mee met de eerstvolgende IC 149, vertrek Shl om 14.49
Me too.quote:Op maandag 21 december 2009 14:24 schreef Guppyfriend het volgende:
De horror, ben blij dat ik thuisgebleven ben!
quote:Let op, werk aan het spoor tussen Breda - Breda-Prinsenbeek
Wat uiteindelijk linkt naar: http://www.ns.nl/werktraj(...)_slechtweer_21_27decquote:Let op, werk aan het spoor tussen Schiphol - Hannover Hbf
Let op, werk aan het spoor tussen Hannover Hbf - Berlin Hbf.-Lehrter Bahnhof
Hopelijk win ik de oudejaarsloterij. De kans is waarschijnlijk even groot.quote:Op maandag 21 december 2009 14:57 schreef greavy het volgende:
Morgen moet ik naar Rotterdam..
Een kennis moet uit Arnhem komen..
Hopelijk dat zijn/mijn treintjes op tijd rijden
Modden! En dan met schapen en koeien en zo. En spoorlopende tienersquote:
Ik doe mee morgen, hoe laat?quote:Op maandag 21 december 2009 16:01 schreef knars het volgende:
Heerlijke sfeer op Utrecht vandaag. Allemaal mensen die het ook niet meer weten. Vond het wel gezellig..
Desalniettemin toch maar weer huiswaarts gekeerd. Was een leuke poging, morgen nog een keer
Neem een warme slaapzak meequote:Op maandag 21 december 2009 16:40 schreef Ireyon het volgende:
Ook voor morgen een negatief reisadvies.. Maar no-way dat ik m'n Thalys ticket ga verspillen, dus Roosendaal - Amsterdam - Antwerpen - Roosendaal zal het sowieso gaan worden. Godverdomme.
Mwah, als ik ergens tussen Rotterdam en Antwerpen zit, ben ik nergens bang voor. 'k Heb altijd nog bezorgde ouders met een auto op max. een uurtje rij-afstand, waar ik dan ook benquote:
En dat maakt die slaapzak een slecht plan vind je?quote:Op maandag 21 december 2009 16:46 schreef Ireyon het volgende:
En anders lopen er vast wel ergens leuke gestrande medereizigsters rond![]()
Daar heb je een goed puntquote:Op maandag 21 december 2009 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat maakt die slaapzak een slecht plan vind je?
Ha ha ha :pquote:Op maandag 21 december 2009 17:33 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik ben gewoon ruim binnen 2 uur van EHV naar UTR gekomen. Wel in 2 overvolle stoptreinen, maar dat maakt niet uit.
Toen ik op DenBosch stond te wachten met een hele grote groep op de stopper naar UTR, kreeg die trein eerst 5 min vertr, toen 10. Vervolgens riepen ze om 'Door een technisch probleem..." Toen zag je iedereen zo kijken van "nohhhh beter valt die trein niet uit!!" En het omroepbericht vervolgde "...kan het zijn dat de stationsklokken niet exact de juiste tijd aangeven, excuses voor het ongemak." En toen hoorde je iedereen zo lachen op dat perron.![]()
quote:Download Bergensbanen in HD
Friday November 27th over 1,2 million Norwegians watched parts of “Bergensbanen” on NRK2. The longest documentary ever? At least the longest we have made, almost 7 1/2 hours, showing every minute of the scenic train ride between Bergen on the Norwegian west coast, crossing the mountains to the capital of Oslo.
Bergensbanen is 100 years in 2009, and the documentary was a wild idea from NRK staff that came through, and was a surprisingly big success. On Twitter, this became the thing to talk about in Norway. Over 1 000 tweets with #bergensbanen were posted, and even more when we ran the program again two days later.
Now we want to give the material to our viewers, the whole thing, for download. The documentary had picture-in-picture clips with videos about Bergensbanen, a reporter interviewing people on the train, music and two cameras pointing to the sides of the train. Because of rights, we had to remove the music and many videoclips, so we decided to make a clean frontcamera version for this download. It’s recorded on a Sony 700 camera in XDCAM HD 1080 50i. The camera has a 30 seconds buffer, making it possible to switch disks when needed. So we have a continuous recording of 7 hours.
Bittorrent
The original file was 165 GB, too much for most people to download. We coded a 720 50P, 1280×720 version, resulting in a 22 GB file. You need a filesystem on your drive that takes files bigger than 4 GB. Most external drives have a FAT32 filesystem, which has a limit of 4 GB. NTFS and HFS+ works fine.
http://nrkbeta.no/2009/12/18/bergensbanen-eng/
?quote:Op maandag 21 december 2009 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
schiet lekker op ja, een torrent die alleen maar zichzelf gaat binnenhalen
Zal wel willen maar dan moet ik omrijdenquote:
Ben hem bezig met binnen halen. Lijkt me wel een mooie documantairequote:Op maandag 21 december 2009 17:44 schreef winterapfel het volgende:
passend bij de weersomstandigheden
(gevonden via link in nrcnext van vandaag)
[..]
enjoy
Ik haal iets binnen wat blabla.mp4.torrent heet. Opera schijnt ermee overweg te kunnen, maar als puntje bij paaltje komt, toch eigenlijk nietquote:Op maandag 21 december 2009 18:18 schreef winterapfel het volgende:
[..]
?
ik haal via de torrent een file binnen met de naam "bergensbanen720p_mLogo.mp4"?
wat gaat er volgens jou niet goed?
lukt het hiermee?quote:Op maandag 21 december 2009 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik haal iets binnen wat blabla.mp4.torrent heet. Opera schijnt ermee overweg te kunnen, maar als puntje bij paaltje komt, toch eigenlijk niet
Ja maar Knars en ik stappen op in Gouda.quote:Op maandag 21 december 2009 16:22 schreef Yreal het volgende:
Dan kom ik ook effe een bakkie toen terwijl ik hoop op een trein naar schagen
ik stap over in goudaquote:Op maandag 21 december 2009 18:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja maar Knars en ik stappen op in Gouda.Dus aankomst in Utrecht onder voorbehoud, het sneeuwt hier alweer...
quote:Op maandag 21 december 2009 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
edit: laat maar, ik kies altijd voor "Opslaan" en deze keer had ik moeten "Openen"![]()
![]()
Toch bedankt winterapfel!
Is het niet makkelijker om via Marienberg te gaan? Aangezien de stoptrein uit de richting van Emmen toch chronische vertraging heeft, kun je die wel halen. (tenminste, ik heb hem de afgelopen maand 10/10x wel gehaald)quote:Op maandag 21 december 2009 18:27 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zal wel willen maar dan moet ik omrijden
Van uit vriezenveen naar almelo en dan naar zwolle en dan groningen. Als ik dan eerst langs utrecht ga (als ik er uberhaupt kom) is heel erg om.
[..]
quote:Dierenbescherming? Ja? Ik wil graag melding maken van een mishandelde buffel
Gouda is tov!quote:Op maandag 21 december 2009 19:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik bedenk me opeens dat ik morgen niet naar Utrecht moet, maar naar Gouda, daar had ik een afspraakSatan...
Waar is de tijd gebleven dat iedereen HGBIII/IV uit werd gejaagd om iets nuttigs te gaan doen...quote:Op maandag 21 december 2009 19:26 schreef Fixers het volgende:
Ik heb mijn reisje vrij vlot gedaan. Zonder noemenswaardige vertraging. De omroep in de trein was voorzien van de nodige realiteitszin en cynisme en wat humor natuurlijk. Helaas hebben ze op utrecht cs nog steeds de bezem niet gevonden.
Dat kantoormensen een tientje kregen als ze het perron van hun opstapstation veegden voordat ze met de trein naar hun werk kwamenquote:Op maandag 21 december 2009 19:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar is de tijd gebleven dat iedereen HGBIII/IV uit werd gejaagd om iets nuttigs te gaan doen...
quote:Op maandag 21 december 2009 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kantoormensen een tientje kregen als ze het perron van hun opstapstation veegden voordat ze met de trein naar hun werk kwamen![]()
Ze wilden het opnemen tegen een team dat per auto reisde, maar die was al Groningen binnen voordat de kabels knapten.quote:Op maandag 21 december 2009 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
een Challenge Team?Mensen die namens een radiostation de baan op gaan om te kijken wat er rijdt en wat niet?
Was ik nog vergeten, bedankt.quote:Op maandag 21 december 2009 21:53 schreef greavy het volgende:
Nee, om te kijken wat sneller was, de auto of de trein
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18356
Vanaf Hilversum naar Groningen, voor geld opbrengst voor Serious Request
kan ook, weet zo niet wat sneller isquote:Op maandag 21 december 2009 19:08 schreef lezut het volgende:
[..]
Is het niet makkelijker om via Marienberg te gaan? Aangezien de stoptrein uit de richting van Emmen toch chronische vertraging heeft, kun je die wel halen. (tenminste, ik heb hem de afgelopen maand 10/10x wel gehaald)
ik zag hier vanavond wel een zo'n treinauto op de rails rijden met 3 van die mannetjes die de bovenleiding om de x meter aan het controleren waren (harderwijk)quote:Op maandag 21 december 2009 21:21 schreef Ofyles2 het volgende:
Ligt 't Harde-Putten er nog uit?
Ik kwam dat traject nog door, maar hoorde later op 3FM Headlines dat een Challenge Team gestrand was te Putten.
Oh wel een tof idee iddquote:Op maandag 21 december 2009 21:53 schreef greavy het volgende:
Nee, om te kijken wat sneller was, de auto of de trein
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/18356
Vanaf Hilversum naar Groningen, voor geld opbrengst voor Serious Request
Je zou bijna zeggen dat ze beter kunnen vermelden wanneer er wel normaal treinverkeer tussen Amersfoort en Zwolle is.quote:Op maandag 21 december 2009 21:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ze wilden het opnemen tegen een team dat per auto reisde, maar die was al Groningen binnen voordat de kabels knapten.
Daar heb je toch zelf wel een beeld van mag ik aannemen? Misschien op donderdag, daarna begint de feestdagendienstregeling weer. Verwacht er niet te veel van tot en met de kerstquote:Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat ze beter kunnen vermelden wanneer er wel normaal treinverkeer tussen Amersfoort en Zwolle is.
De vorige twee keer (vorige maand en afgelopen vrijdag) kwam ik dat traject nog wel volledig door.quote:Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat ze beter kunnen vermelden wanneer er wel normaal treinverkeer tussen Amersfoort en Zwolle is.
De uitzondering bevestigt de regel hč.quote:Op maandag 21 december 2009 22:08 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De vorige twee keer (vorige maand en afgelopen vrijdag) kwam ik dat traject nog wel volledig door.
Bron: NS Hispeed, Eurostarquote:Alleen reizigers die een ticket hebben geldig op zaterdag 19 of zondag 20 december kunnen morgen reizen. Reizigers met tickets hebben geldig op maandag 21 en dinsdag 22 december, kunnen op woensdag reizen. Reizigers met tickets geldig op woensdag 23 december of donderdag 24 december kunnen reizen op donderdag 24 december.
Dč ideale praktijktest!quote:Op maandag 21 december 2009 22:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, vanmorgen 4,5 uur gedaan over Lw-Btl, vanmiddag mocht ik er iets meer dan 6u over de terugreis doen, waarvan ik wel zo'n 4,5 uur onderweg was tussen Ut en Lw.... Wat trouwens de schuld was de sukkels die het nodig vonden uitgerekend op deze dag te gaan testen met de SLT's op de Veluwe. Wat mij betreft meteen aan de hoogste boom, dat verzin je toch niet. Vanaf 15:00 chaos tussen Ut en Zl met overstappen in Amf, Pt, Hde en Zl.. oleeee
Ik sta er ook versteld van...quote:Op maandag 21 december 2009 22:35 schreef James1988 het volgende:
Wtf: Eurostar rijdt morgen weer. Maar reizigers die voor morgen een ticket hebben, mogen overmorgen pas mee:
[..]
Bron: NS Hispeed, Eurostar
Wtf?
Kregen de SLT's problemen met de pantografen?quote:Op maandag 21 december 2009 22:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok, vanmorgen 4,5 uur gedaan over Lw-Btl, vanmiddag mocht ik er iets meer dan 6u over de terugreis doen, waarvan ik wel zo'n 4,5 uur onderweg was tussen Ut en Lw.... Wat trouwens de schuld was de sukkels die het nodig vonden uitgerekend op deze dag te gaan testen met de SLT's op de Veluwe. Wat mij betreft meteen aan de hoogste boom, dat verzin je toch niet. Vanaf 15:00 chaos tussen Ut en Zl met overstappen in Amf, Pt, Hde en Zl.. oleeee
is dat een stam uit de pimpel?quote:Op maandag 21 december 2009 22:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Wel vandaag:
[ link | afbeelding ]
Doordat het winterweer zijn tol eist op het spoor, heeft NSR besloten slechts tweemaal per uur per traject een stoptrein te laten rijden. Internationaal treinverkeer was vrijwel in zijn geheel opgeheven. Om toch tegemoet te komen aan internationale reizigers naar Duitsland, zette NS Hispeed om 15:45 een extra Internationale trein in vanaf Utrecht Centraal, via Arnhem naar Emmerich. De trekkracht voor deze trein is de NSR 1757, welke zijn vertrektijd op een verder bijna leeg station Utrecht Centraal staat af te wachten. Normaliter is dit station op dit tijdstip van een werkdag toch flink drukker! Maandag 21 december 2009.
[ link | afbeelding ]
Achterop zit de NSR 1752 met flink wit front.
Wissels gaan niet goed heen en weer en vallen niet goed in de vergrendeling..quote:Op maandag 21 december 2009 23:30 schreef 2cv het volgende:
Misschien een heel erg domme vraag, maar hoe komt het dat die treinen zo'n last hebben van de sneeuw ? Ik kan me niet voorstellen dat ze doorslippen of uit de bocht vliegen
Die dingen zijn dus niet verwarmd ?quote:Op maandag 21 december 2009 23:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Wissels gaan niet goed heen en weer en vallen niet goed in de vergrendeling..
Het heeft meer te maken met de wissels en seinen. ProRail (of beter gezegd: politiek Den Haag) is te gierig om wisselverwarming aan te schaffen.quote:Op maandag 21 december 2009 23:30 schreef 2cv het volgende:
Misschien een heel erg domme vraag, maar hoe komt het dat die treinen zo'n last hebben van de sneeuw ? Ik kan me niet voorstellen dat ze doorslippen of uit de bocht vliegen
De worden nu toch ook wissels verwarmt? (oke dat die het nu niet doen is punt 2, maar t gaat om de verwarming )quote:Op maandag 21 december 2009 23:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het heeft meer te maken met de wissels en seinen. ProRail (of beter gezegd: politiek Den Haag) is te gierig om wisselverwarming aan te schaffen.
stoppertje verdwaald in de AV van Utrecht Cquote:21:30 - ?? > Amsterdam Centraal [7] +182
Dan moet het wel van een zeer slechte kwaliteit zijn.quote:Op maandag 21 december 2009 23:42 schreef STTSJT het volgende:
[..]
De worden nu toch ook wissels verwarmt? (oke dat die het nu niet doen is punt 2, maar t gaat om de verwarming )
Nee.quote:Op maandag 21 december 2009 23:42 schreef STTSJT het volgende:
De worden nu toch ook wissels verwarmt?
Oke, nu snap ik t ff niet meerquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee.
ER worden wissels VERWARMD. Ja.
Nee, de Franse politiek had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.quote:Op maandag 21 december 2009 23:29 schreef James1988 het volgende:
Die beslissing van Eurostar ligt overigens volledig bij Eurostar, NS Hispeed heeft er niks mee te maken.
Scorebordjournaliek, symptoombestrijding, joe doe de mefs.quote:Ondertussen ontspint zich een discussie of de vervoerders beter voorbereid moeten zijn op sneeuwval en ijzel. Reizigersvereniging Rover stelde dat busmaatschappijen ''erg hysterisch'' hebben gereageerd op het winterweer.
Busvervoerders Connexxion en Veolia repliceerden verbijsterd te zijn over die reactie. De vervoerders stelden ''de verantwoordelijkheid te nemen als het niet veilig is om de weg op te gaan''.
Ook de NS en ProRail herkennen zich niet in de kritiek van Rover. ProRail stelt ''flink wat maatregelen te hebben getroffen'' om problemen bij sneeuwval en vorst te voorkomen. ProRail heeft aangekondigd alle problemen te gaan evalueren als het winterweer voorbij is.
De politiek mengt zich eveneens in de discussie. In elk geval heeft de CDA-fractie in de Tweede Kamer minister Camiel Eurlings (Verkeer) gevraagd snel een investeringsplan te ontwikkelen tegen de treinuitval. Lokaal stelde een aantal politici vragen over het uitvallen van bussen of het strooibeleid.
Ach soquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Peter het volgende:
Verwarmd is met een D, niet met een T. Daar doelde die treinfappende taalpurist op
Maar ot: niet alle wissels worden verwarmd en niet overal werkt de verwarming goed.
Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Socios het volgende:
Nee, de Franse politiek president had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.
Rover is dan ook Nationaal Kampioen 'Mekkeren Om Niets'.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Scorebordjournaliek, symptoombestrijding, joe doe de mefs.
Ik ben wel een beetje klaar met dat eindeloze gejank
Nicolas Sarkozy moest weer van zich laten gelden ofzo? Ocharme...quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.
Mjah, in dit geval wel, inderdaad...quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind dit soort dingen zeer roekeloos trouwens. Een staatshoofd wat hoogstpersoonlijk gaat verordonneren dat een bepaalde trein MOET gaan rijden. Terwijl het blijkbaar niet veilig kan. Erg slecht.
Zou je denken?quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:29 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah, in dit geval wel, inderdaad...
Als politiek Den Haag dat nou eens zou eisen hier in Nederland.Dan reed alles morgen weer conform de dienstregeling.
Tuurlijk, gewoon doen, lekker een rondje gaan treinen, want tja: de treinen zijn lekker rustig en er rijden er zo veel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 08:41 schreef greavy het volgende:
CityNightLine naar Amsterdam heeft al 4 uur vertraging op Utrecht Centraal![]()
08:28 + 239 min. Amsterdam Centraal 7a CityNightLine , Niet instappen
Zometeen de trein instappen, met een camera en kladboek op zak.
De route is: Zwijndrecht - Rotterdam - Gouda - Utrecht ( - Nijmegen ) - Den Bosch - Tilburg - Tilburg West - Lage Zwaluwe - Dordrecht - Zwijndrecht
Ik reis tevens met de OV-chipkaart
In Utrecht stond vanochtend ook een hele zooi DDAR nutteloos te wezen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 08:27 schreef Duvel het volgende:BTW: zonder veel problemen in Utrecht gekomen. Maar wat ik niet snap is dat er als stopper Den Haag - Utrecht dan maar één DDAR/mDDM wordt ingezet. Klap dan twee van die dingen tegen elkaar en ga daarmee rijden, beetje 'n gemiste kans.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het antwoord was dat het de schuld van Prorail is, die zou de leeg-materieel-rtijes niet toestaan die nodig zijn om het spul op de juiste plaats te krijgen.
Ik bedoelde eigenlijk de beslissing om reizigers die een ticket voor vandaag hebben pas overmorgen daarmee te laten reizenquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, de Franse politiek had opgedragen de Eurostar weer te laten rijden.
Bron: de Telegraafquote:Duitse spoorwegen zijn bereid ProRail en NS te helpen
door Harrie Nijen Twilhaar
BERLIJN - De Duitse spoorwegen zijn bereid ProRail en de NS te adviseren of desnoods hulp aan te bieden. De Deutsche Bahn AG (DB) in Berlijn reageerde verbaasd dat er in Nederland slechts 15 procent van de treinen rijden. ,,Als de spoorwegbedrijven advies nodig hebben, dan moeten ze ons benaderen. Wij willen jullie treinvervoerders graag helpen, immers we zijn collega’s van elkaar”, aldus DB-zegsman Andreas Fohrmann.
De Duitsers hebben zelf ook last van het winterweer. ,,Maar zo’n uitval van treinen hebben we niet in Duitsland. In grote delen van ons land hebben we te maken met dezelfde omstandigheden”, aldus de DB-woordvoerder.
Opvallend rijden nagenoeg alle treinen bij de oosterburen op schema. ,,Natuurlijk is er ook bij ons vertraging, maar ons spoorboekje is niet in de war door de sneeuw.”
De wintervoorbereidingen voor de DB zijn altijd ,,gründlich”.
,,We zorgen ervoor dat het materieel, spoor, wissels en seinen in goede staat zijn. Ook zetten we speciale sneeuwploegen in die met speciale treinen het spoor continu schoonvegen.” Volgens Fohrmann zijn er in Duitsland grote landschapverschillen. ,,We houden daar altijd rekening mee. Vandaar we altijd veel tijd besteden om alles winterklaar te maken.” Volgens hem zijn de omstandigheden in het noorden van Duitsland gelijk aan Nederland.
De DB vindt het daarom bijzonder dat er in ons land veel uitval is en dat veel treinreizigers niet naar de plaats van bestemming kunnen komen. ,,Kijk, wij weten natuurlijk niet wat er in Nederland nu precies aan de hand is.
,,Wat ons betreft zijn ProRail en de NS welkom. Als ze bellen zijn wij bereid om de helpende hand toe te steken.”
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: de Telegraaf
Wat een afgang voor ProRail / NS
16.33u.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:48 schreef AMDB het volgende:
Iemand enig idee hoe laat de laatste trein vanaf Utrecht naar Arnhem vertrekt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |