abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75524957
De advocaat Enait hoeft van de rechter niet op te staan als de rechter binnenkomt.
Hij heeft zijn zaak na het beroep wat hij aantekende gewonnen. De rechter oordeelt dat het niet van minachting getuigt als hij blijft zitten.
pi_75524993
Belachelijk.
I like them, I like them! I liked them first! Before I even met them I liked them! As soon as I met them I liked them right away! You hate them compared to how much I like them!
pi_75525098
quote:
DEN HAAG - Het Hof van Discipline heeft de berisping van de Raad van Discipline tegen de 'zittende advocaat' Mohammed Enait vernietigd. Dat maakte het hof vrijdag bekend. De raadsman kreeg de berisping aanvankelijk onder meer omdat hij weigert op te staan voor rechters.

Het is gebruikelijk dat advocaten opstaan als de rechter de zaal binnenkomt, om zo respect te tonen. Enait is orthodox moslim en zegt dat hij vanwege zijn geloofsovertuiging niet op wil staan voor de rechter. Volgens het Hof van Discipline staat tegenover het respect voor de rechterlijke macht, dat hij respect mag verwachten voor zijn ''oprechte en authentieke geloofsovertuiging''. Verder blijkt uit het handelen van Enait ''geen intentie van minachting van de advocaat'', aldus het Hof van Discipline.

Enait is tevreden met de uitspraak. Volgens hem toont de jongste uitspraak aan dat de berisping van de Raad van Discipline ''een karavaan kreupele kamelen was''. ''Het boerenverstand heeft eindelijk gewonnen'', aldus de advocaat. Hij sprak vrijdag van een dijkdoorbraak voor advocaten die op hun eigen manier respect betonen aan de rechters.

De zaak kwam aan het rollen toen de deken van de Orde van Advocaten een klacht tegen de orthodoxe advocaat indiende. Enait beraadt zich of hij stappen tegen de Rotterdamse deken onderneemt, bijvoorbeeld het eisen van een schadevergoeding omdat zijn ''naam en reputatie zijn aangetast''. ''Maar het belangrijkste wat ik wil doen is een gedegen en robuuste advocaat zijn, dat is mijn primaire aspiratie.'' (ANP)
bron
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:17:21 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75525190
Nog meer een teken dat de islam binnendringt in zelfs de rechtzaal waarbij het de mores van de normale zaken maar gewoon vertrapt.

Kudo's voor Geert Wilders.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75525261
Niet een rechter heeft dit besluit genomen, maar Het Hof van Discipline.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 december 2009 @ 18:20:28 #6
145738 superworm
is erbij
pi_75525282
Hoe vaak moeten we 't nog zeggen voor het eindelijk wet wordt: geloven doe je maar lekker in je éigen tijd.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_75525297
Achterlijk besluit voor een achterlijke vent.
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:21:52 #8
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_75525323
Volgens mijn geloofsovertuiging mag ik de politie in het gezicht spugen. Ben benieuwd na hoeveel seconden ik tegen de grond lig.

Vreemd dat globale gedragsregels in dit land niet gelden voor bepaalde groepen.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_75525641
Die officiële berisping stelde sowieso niets voor.
Laat hem maar fijn recalcitrant doen, want zulk gedrag is inderdaad geen minachting van het rechterlijke college.
Ik denk eerder aan infantiel.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_75526320
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:21 schreef Brainfish het volgende:
Volgens mijn geloofsovertuiging mag ik de politie in het gezicht spugen. Ben benieuwd na hoeveel seconden ik tegen de grond lig.

Hij blijft geniaal.

Helaas.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75526612
Enait heeft gelijk !
Hij bepaalt of hij staat of zit voor een rechter.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_75526658
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
Enait heeft gelijk !
En moslimvrouwen bepalen zelf wat ze (niet) over hun kop trekken!

Meki.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_75526704
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En moslimvrouwen bepalen zelf wat ze (niet) over hun kop trekken!

Meki.
Klopt, dat zeg je goed en zij bepalen het zelf
Ik heb er geen probleem mee
Jij wel
pi_75526751
quote:
Enait heeft gelijk !
Voorspelbare 'Meki-reactie'
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:05:06 #15
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75526774
ach het geloof is gewoon een heel fake iets ..

Ooit eens een leuk grapje uit gehaald om te kijken of ze echt zo vies zijn van de varkens ..

NOT ... want geef ze maar eens een gulle fooi in de moskee van 50 Euro of zo .. ( wel even dat geld bij en slachthuis weghalen waar varkens zijn geslacht en even een paar dagen laten liggen ...)

Maar is dan in eens dat Halal gedoe van ze want die 50 Euro pakken ze gewoon aan hoor
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:06:44 #16
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75526844
quote:
Enait heeft gelijk !
mag ik dan ook bepalen of ik rem voor een moslim of niet ... ja want rekening houden doen we met elkaar en niet wij wel en hun niet ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_75526845
quote:
Enait heeft gelijk !
Ik hoop echt zo dat jij gewoon een troll bent.

Iedereen staat moet staan, hij dus ook.
pi_75526879
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:06 schreef RAVW het volgende:

[..]

mag ik dan ook bepalen of ik rem voor een moslim of niet ... ja want rekening houden doen we met elkaar en niet wij wel en hun niet ..
ik neem aan dat je hiermee gewoon wilt trollen.
pi_75526892
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Klopt, dat zeg je goed en zij bepalen het zelf
Ik heb je hele andere dingen horen beweren. Taqiyya?
quote:
Ik heb er geen probleem mee
Alleen nog met jezelf dus?
quote:
Jij wel
Lasterlijk ventje.

vrijdag 11 december 2009 @ 19:11:43 #20
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75527004
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:07 schreef Meki het volgende:

[..]

ik neem aan dat je hiermee gewoon wilt trollen.
nee dit is geen trollen maar gewoon even een weerleg van jou antwoord ..
regels zijn er gemaakt zo dat IEDEREEN !!!!!!!!!!! zich er aan moet houden en niet alleen wij maar ook de MOSLIMS ..

Dus waarom moeten er altijd aparte dingen geregeld worden voor Moslims en wij maar het brave burgertje uit hangen ten koste van heel veel dingen waar een moslim vaak gewoon makkelijk mee weg komt ..
pi_75527111
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:21 schreef Brainfish het volgende:

Het is geen gedragsregel. Het is folklore, en in de rechtszaal gelden wetten. Een proces is van voor tot achter wettelijk geregeld. Dat een advocaat op moet staan hoort niet bij die regels, die heeft de deken verzonnen. Een zeer dubieuze uitspraak van de deken, die kennelijk de folklore van hemzelf en zijn corpsvriendjes op gelijke voet stelt met de wet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75527156
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef RAVW het volgende:

regels zijn er gemaakt zo dat IEDEREEN !!!!!!!!!!! zich er aan moet houden en niet alleen wij maar ook de MOSLIMS ..
Welke REGEL!!!?
pi_75527161
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is geen gedragsregel. Het is folklore, en in de rechtszaal gelden wetten. Een proces is van voor tot achter wettelijk geregeld. Dat een advocaat op moet staan hoort niet bij die regels, die heeft de deken verzonnen. Een zeer dubieuze uitspraak van de deken, die kennelijk de folklore van hemzelf en zijn corpsvriendjes op gelijke voet stelt met de wet.
Als ik op mijn werk de gedragsregels overtreed, mag ik lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.

Waarom zou dat voor een advocaat anders zijn?

pi_75527208
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef RAVW het volgende:

[..]

nee dit is geen trollen maar gewoon even een weerleg van jou antwoord ..

Dus waarom moeten er altijd aparte dingen geregeld worden voor Moslims en wij maar het brave burgertje uit hangen ten koste van heel veel dingen waar een moslim vaak gewoon makkelijk mee weg komt ..
Regels? Er bestaat geen wet die het advocaten verplicht voor de rechter op te staan.
pi_75527257
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ik op mijn werk de gedragsregels overtreed, mag ik lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.

Het is geen gedragsregel.

De wet bepaalt hoe het er in de rechtszaal aan toegaat. Niet de deken en zeker niet zijn folklore.
pi_75527269
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:16 schreef Hartigan het volgende:

[..]

Regels? Er bestaat geen wet die het advocaten verplicht voor de rechter op te staan.
Er bestaat ook geen wet die zegt dat ik geen onzin mag vertellen aan mijn klanten.

Maar mijn baas zal er toch anders over denken...

pi_75527340
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er bestaat ook geen wet die zegt dat ik geen onzin mag vertellen aan mijn klanten.

Een advocaat heeft geen baas. Dat de deken de baas wilde spelen en wat hij zelf leuk vindt aan advocaten wil opleggen is zijn fout.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:20:43 #28
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75527365
quote:

[..]

Ik zou in zo´n geval naar de arbeidsrechter stappen en kijken of die gedragsregels redelijk etc. zijn. in dit geval is dit indirect gebeurd door naar het Hof van Discipline te stappen. Dat heeft geoordeeld; geen idee waarom leken het daarmee oneens willen zijn. Het zijn onderlinge gedrachtsregels (in dit geval blijkt het er dus niet eens een te zijn), wat hebben buitenstaanders daar mee te maken?
Here we are now, entertain us.
pi_75527397
quote:

[..]

De wet zal het niet op die manier formuleren, maar er bestaan wel degelijk regels die het jou verbieden om klanten onzin te vertellen.
pi_75527399
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een advocaat heeft geen baas. Dat de deken de baas wilde spelen en wat hij zelf leuk vindt aan advocaten wil opleggen is zijn fout.
En dus laten we dat maar zo. Alles voor de achterlijke moslim die het imago nog es ff naar beneden trapt.

Waarom krijgt deze clown toch zoveel aandacht?

Gewoon lekker ongeschikt verklaren voor zijn vak en hij gaat maar aspergesteken ofzo.

vrijdag 11 december 2009 @ 19:22:08 #31
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75527413
quote:

[..]

Jouw baas misschien, maar bij de DSB bank was je zo aangenomen
pi_75527431
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef Hartigan het volgende:

[..]

De wet zal het niet op die manier formuleren, maar er bestaan wel degelijk regels die het jou verbieden om klanten onzin te vertellen.
En eenwielfietsen door het kantoor? En elke dag standaard 3 uur te laat komen? En... ik kan nog wel meer clowneske onzin verzinnen waar ik niet mee wegkom.

Een of andere baardaap in een pisjurk blijkbaar wel.

pi_75527442
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:22 schreef voyeur het volgende:

[..]

Jouw baas misschien, maar bij de DSB bank was je zo aangenomen
Hehe, sterk.

pi_75527483
quote:

[..]

Dat is ook niet anders voor een advocaat.
Alleen: de rechtbank is niet zijn werkgever. Als ik het me goed herinner, was hij zelfstandig advocaat, dus eigen baas, dus zijn eigen gedragsregelgever.
pi_75527556
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dus laten we dat maar zo. Alles voor de achterlijke moslim die het imago nog es ff naar beneden trapt.
Dat doet hij niet door te blijven zittenn.
quote:
Daarvoor moet je in de spiegel kijken denk ik, samen met nog een helebooel. Zodra het over een moslim gaat schakelen jullie schuimbekkend over op totale verstandsverbijstering. Ik ga er tenminste vanuit dat je doorgaans in staat bent tot zinniger commentaren.
quote:
Gewoon lekker ongeschikt verklaren voor zijn vak en hij gaat maar aspergesteken ofzo.
Zijn geschiktheid hangt af van of hij zich aan de voorschriften m.b.t. het functioneren als advocaat kan houden. De verzinsels van de deken horen daar niet bij.
pi_75527617
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:24 schreef O0tje het volgende:

[..]

Dat is ook niet anders voor een advocaat.
Alleen: de rechtbank is niet zijn werkgever. Als ik het me goed herinner, was hij zelfstandig advocaat, dus eigen baas, dus zijn eigen gedragsregelgever.
hij vraagt 500 euro per uur

maar goed, je moet wel heel dom zijn om je te laten verdedigen door hem.
volgensmij heeft elke rechter een grafhekel aan hem, en dat speelt echt wel tegen je
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:27:02 #37
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_75527618
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou ja, als je weet dat die gewoonte van het opstaan voor de rechter zo duidelijk gekoppeld wordt aan het betuigen van respect voor de rechterlijke macht, dan zul je er rekening mee moeten houden dat je door dat bewust níet te doen een negatief signaal afgeeft aan je collega's. Zo zal die deken het ook geïnterpreteerd hebben. (Anders gezegd: ik vind het een beetje lomp van deze advocaat.)
pi_75527704
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar laten verstandige mensen het zo. En het imago wordt niet door hem, maar door jou naar beneden getrapt. Hijzelf is gewoon een irritant mannetje, dat hoogstens zijn eigen imago om zeep helpt.
quote:
Ja, vertel eens: waarom maak jij je zo druk over hem?
quote:
Dat kan niet, althans niet op deze gronden. Als hij een slechte advocaat is en bijvoorbeeld zijn klanten laat stikken of allerlei wetten overtreedt, dan kan hij door een tuchtcollege of zo uit zijn vak gezet worden. Niet omdat hij vervelend of irritant is. Moskowitz en Spong doen toch ook nog steeds hun werk?
pi_75527740
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat doet hij niet door te blijven zittenn.
Dat doet hij door gewoon zijn werk te doen als advocaat die toevallig ook nog eens in Allah gelooft. Zat collega's die dat gewoon kunnen. Maar hij krijgt alle aandacht.
quote:
Daarvoor moet je in de spiegel kijken denk ik, samen met nog een helebooel. Zodra het over een moslim gaat schakelen jullie schuimbekkend over op totale verstandsverbijstering. Ik ga er tenminste vanuit dat je doorgaans in staat bent tot zinniger commentaren.
Niet zomaar een moslim. Een die denkt dat ie de islam (zijn versie ervan tenminste) eventjes moet profileren als onverenigbaar met de rechtstaat. Clowntje Wilders is hem dankbaar.

En de steekjes onder mijn gordel zijn voor jouw rekening.
quote:
Zijn geschiktheid hangt af van of hij zich aan de voorschriften m.b.t. het functioneren als advocaat kan houden. De verzinsels van de deken horen daar niet bij.
En dat functioneren is er dus niet bij. Een klein jengelend kind.

pi_75527844
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nou ja, als je weet dat die gewoonte van het opstaan voor de rechter zo duidelijk gekoppeld wordt aan het betuigen van respect voor de rechterlijke macht, dan zul je er rekening mee moeten houden dat je door dat bewust níet te doen een negatief signaal afgeeft aan je collega's. Zo zal die deken het ook geïnterpreteerd hebben. (Anders gezegd: ik vind het een beetje lomp van deze advocaat.)
Een jarenlange gewoonte, teken van respect, wordt in 1 keer afgeserveerd door deze man.
On-ge-lo-fe-lijk.
pi_75527885
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een jarenlange gewoonte, teken van respect, wordt in 1 keer afgeserveerd door deze man.
On-ge-lo-fe-lijk.
Eh, nee. Iedereen die het wil doen mag het blijven doen.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:34:21 #42
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_75527900
quote:

[..]

On-ge-lo-fe-lijk.
Ach, nu hoef ik ook niet meer op te staan. Scheelt moeite.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_75528002
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:33 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Eh, nee. Iedereen die het wil doen mag het blijven doen.
Het is duidelijk dat hier sprake is van een trendbreuk/kentering.
pi_75528081
Belachelijk.
pi_75528095
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat hier sprake is van een trendbreuk/kentering.
Is het verboden om op te staan? Nee. Diegenen die wensen op te staan, kunnen en mogen nog altijd opstaan.
pi_75528194
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:39 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Is het verboden om op te staan? Nee. Diegenen die wensen op te staan, kunnen en mogen nog altijd opstaan.
Dit laat onverlet dat er sprake is van een trendbreuk/kentering.
pi_75528233
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Daar is geenzins sprake van. Als men de gewoonte in stand wil houden, kan dat nog altijd. 100% deelname is geen vereiste voor een gewoonte.
pi_75528301
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:43 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Daar is geenzins sprake van. Als men de gewoonte in stand wil houden, kan dat nog altijd. 100% deelname is geen vereiste voor een gewoonte.
Er daar wel sprake van, immers de nieuwe realiteit is dat de ongeschreven regel niet meer zo hard is, ofwel de gewoonte is niet per definitie een gewoonte meer.
pi_75528358
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er daar wel sprake van, immers de nieuwe realiteit is dat de ongeschreven regel niet meer zo hard is, ofwel de gewoonte is niet per definitie een gewoonte meer.
Het links dragen van een horloge is een gewoonte, dit blijft ook een gewoonte als ik mijn horloge rechts draag.
pi_75528459
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:47 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Het links dragen van een horloge is een gewoonte, dit blijft ook een gewoonte als ik mijn horloge rechts draag.
Dit is een persoonlijke gewoonte. Ik heb het over ongeschreven gedragsregels (in menselijke interactie) die een gewoonte zijn en door dit gebeuren te maken hebben met een trendbreuk.
pi_75528506
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is een persoonlijke gewoonte. Ik heb het over ongeschreven gedragsregels (in menselijke interactie) die een gewoonte zijn en door dit gebeuren te maken hebben met een trendbreuk.
Ook ongeschreven gedragsregels worden niet ongedaan gemaakt als iemand daar niet meer aan meedoet.
pi_75528510
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:05 schreef RAVW het volgende:
ach het geloof is gewoon een heel fake iets ..

Ooit eens een leuk grapje uit gehaald om te kijken of ze echt zo vies zijn van de varkens ..

NOT ... want geef ze maar eens een gulle fooi in de moskee van 50 Euro of zo .. ( wel even dat geld bij en slachthuis weghalen waar varkens zijn geslacht en even een paar dagen laten liggen ...)

Maar is dan in eens dat Halal gedoe van ze want die 50 Euro pakken ze gewoon aan hoor
Moslims mogen geen varkens ETEN net als de joden!
Bedankt voor je donatie sucker!
pi_75528530
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Precies. En die breuk vind ik ongewenst. En met mij denk ik nog heul veul andere Nederlanders. Waaronder veel moslims. Die zien nu deze clown die zich opwerpt als moslimambassadeur.

Lekkere reclame.

pi_75528549
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:51 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Ook ongeschreven gedragsregels worden niet ongedaan gemaakt als iemand daar niet meer aan meedoet.
Ik meen van wel, want het is een nieuwe realiteit dat er geen 'verplichting' is op te staan aan het begin van de zitting; een trendbreuk.
pi_75528550
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:52 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Moslims mogen geen varkens ETEN net als de joden!
Bedankt voor je donatie sucker!
Ik ken moslims die bier drinken, varkensvlees eten en seks hebben voor het huwelijk. Toch geloven ze in Allah.

Wat nu?

pi_75528706
Dus al ongelovige moet je wel opstaan????
quote:
Volgens het Hof van Discipline staat tegenover het respect voor de rechterlijke macht, dat hij respect mag verwachten voor zijn ''oprechte en authentieke geloofsovertuiging''.
Dat is best een zieke uitspraak.
pi_75528718
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ken moslims die bier drinken, varkensvlees eten en seks hebben voor het huwelijk. Toch geloven ze in Allah.

Wat nu?
Vertel dat maar aan de achterlijke PVV'er die naar een slachthuis gaat om geld te halen en aan moslims te doneren Royal sadness.
pi_75528755
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef JayKudo het volgende:
Dus al ongelovige moet je wel opstaan????
[..]

Dat is best een zieke uitspraak.
Bingo.

Oftewel; een clowneske gelovige mag meer dan een ongelovige clown.

Welkom in VerNederland.

pi_75528762
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik meen van wel, want het is een nieuwe realiteit dat er geen 'verplichting' is op te staan aan het begin van de zitting; een trendbreuk.
Het is ook geen verplichting om een horloge links te dragen, toch wordt dat vaak gedaan. Het is in ieder geval niet verboden om op te staan. Iedereen die de gewoonte in stand wil houden kan dat doen. Als de meerderheid van de advocaten niet meer opstaat, kunnen we vaststellen dat de gewoonte geen draagvlak meer had onder advocaten en terecht geen verplichting meer is.
pi_75528775
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Vertel dat maar aan de achterlijke PVV'er die naar een slachthuis gaat om geld te halen en aan moslims te doneren Royal sadness.
Nee, ik vertel het aan jou, die beweert dat moslims geen varkensvlees MOGEN eten.

Eng mannetje.

pi_75528802
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik vertel het aan jou, die beweert dat moslims geen varkensvlees MOGEN eten.

Eng mannetje.
Eng mannetje omdat ik vertel wat de regels zijn voor moslims en joden?

Right.
pi_75528859
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:59 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Eng mannetje omdat ik vertel wat de regels zijn voor moslims en joden?

Right.
Precies.

Volgens mij bepalen moslims en joden (net als ieder ander) gewoon lekker zelf wat ze mogen vreten, drinken, neuken en geloven.

pi_75528926
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:58 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Het is ook geen verplichting om een horloge links te dragen, toch wordt dat vaak gedaan. Het is in ieder geval niet verboden om op te staan. Iedereen die de gewoonte in stand wil houden kan dat doen. Als de meerderheid van de advocaten niet meer opstaat, kunnen we vaststellen dat de gewoonte geen draagvlak meer had onder advocaten en terecht is opgeheven.
Nu ben je weer aan het schermen met jouw persoonlijke gewoontes, terwijl ik het heb over menselijke interactie.
Opstaan bij het begin van een zitting was een vaststaand gebeuren, een ongeschreven regel, weliswaar, maar niettemin een gebruikelijke gewoonte.
Daar is nu mee gebroken in de zin dat het expliciet geen vaststaand gebeuren meer is. De nieuwe realiteit is nu zelfs de vraag wie er überhaupt wel of niet gaat staan als gevolg van deze uitspraak.
pi_75529094
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nu ben je weer aan het schermen met jouw persoonlijke gewoontes, terwijl ik het heb over menselijke interactie.
Opstaan bij het begin van een zitting was een vaststaand gebeuren, een ongeschreven regel, weliswaar, maar niettemin een gebruikelijke gewoonte.
Daar is nu mee gebroken in de zin dat het expliciet geen vaststaand gebeuren meer is. De nieuwe realiteit is nu zelfs de vraag wie er überhaupt wel of niet gaat staan als gevolg van deze uitspraak.
Ik geef een voorbeeld van een gewoonte, daarvoor maakt het niets uit of het een persoonlijke gewoonte is of niet. Om te kunnen spreken van een gewoonte is het niet noodzakelijk dat er een verplichting is of dat iedereen participeert aan een bepaalde interactie. Het links dragen van een horloge of het openlaten staan van de onderste knoop van een colbert zijn gewoontes die blijven bestaan zonder dat het een verplichting is of iedereen daaraan meedoet. Nu kan je autistisch hameren op de menselijke interactie, daarvoor de volgende voorbeelden: het geven van een hand of het zwaaiend begroeten van vrienden zijn gewoontes, die bestaan zonder dat er een verplichting is en terwijl niet iedereen daaraan meedoet.
pi_75529156
Het is geen gedragsregel.
pi_75529259
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:07 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Ik geef een voorbeeld van een gewoonte, daarvoor maakt het niets uit of het een persoonlijke gewoonte is of niet. Om te kunnen spreken van een gewoonte is het niet noodzakelijk dat er een verplichting is of dat iedereen participeert aan een bepaalde interactie. Het links dragen van een horloge of het openlaten staan van de onderste knoop van een colbert zijn gewoontes die blijven bestaan zonder dat het een verplichting is of iedereen daaraan meedoet. Nu kan je autistisch hameren op de menselijke interactie, daarvoor de volgende voorbeelden: het geven van een hand of het zwaaiend begroeten van vrienden zijn gewoontes, die bestaan zonder dat er een verplichting is en terwijl niet iedereen daaraan meedoet.
Alleen vergeet je dat aan het begin van elke zitting opstaan de gewoonte was en het hele gebeuren met Enait een trendbreuk is.
Enait is de eerste die van de ongeschreven regels, de gewoonte, afwijkt; een trendbreuk/kentering.
pi_75529384
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:29 schreef El_Matador het volgende:
Dat doet hij door gewoon zijn werk te doen als advocaat die toevallig ook nog eens in Allah gelooft. Zat collega's die dat gewoon kunnen. Maar hij krijgt alle aandacht.
Hij doet gewoon zijn werk. Opstaan voor de rechter hoort immers niet bij zijn werk.
quote:
Niet zomaar een moslim. Een die denkt dat ie de islam (zijn versie ervan tenminste) eventjes moet profileren als onverenigbaar met de rechtstaat. Clowntje Wilders is hem dankbaar.
De folklore die de deken als dwingend meende te moeten opleggen hoort in de verste verte niet bij de rechtstaat. Persoonlijke beleefdheidsgewoonten opleggen als wet zonder enige grondslag en daardoor advocaten verhinderen hun beroep uit te oefenen is zelfs bijzonder onrechtstatelijk.
quote:
En de steekjes onder mijn gordel zijn voor jouw rekening.
O jee, kan je onderbuik daar niet tegen?
quote:
En dat functioneren is er dus niet bij. Een klein jengelend kind.
Dat is aan zijn clienten om te beoordelen.
pi_75529640
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij doet gewoon zijn werk. Opstaan voor de rechter hoort immers niet bij zijn werk.
[..]

De folklore die de deken als dwingend meende te moeten opleggen hoort in de verste verte niet bij de rechtstaat. Persoonlijke beleefdheidsgewoonten opleggen als wet zonder enige grondslag en daardoor advocaten verhinderen hun beroep uit te oefenen is zelfs bijzonder onrechtstatelijk.
[..]

O jee, kan je onderbuik daar niet tegen?
[..]

Dat is aan zijn clienten om te beoordelen.
Ik had het niet beter kunnen zeggen!
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:34:50 #69
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75530146
Wat is de commotie? De man is een zelfstandig ondernemer dus als het niet goed valt bij zijn clienten of hun belangen schendt is hij zelf het slachtoffer.
Het geneuzel over trendbreuken is hilarisch. Zou er echt iemand denken dat toen ik stopte Sinterklaas te vieren de natie ten onder ging en een traditie stierf?
pi_75532234
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Precies dát.
En daar heeft deze aandachttrekker voor gezorgd.
pi_75532288
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Huh
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:57:28 #72
3542 Gia
User under construction
pi_75533556
Mag dan nu iedereen blijven zitten in de rechtzaal als de rechters binnen komen? Of mag dat alleen als je moslim bent?

Belachelijk oordeel. Hoop dat een paar stoere advocaten hier een punt van gaan maken door ook te blijven zitten.
pi_75533855
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:57 schreef Gia het volgende:
Mag dan nu iedereen blijven zitten in de rechtzaal als de rechters binnen komen? Of mag dat alleen als je moslim bent?

Belachelijk oordeel. Hoop dat een paar stoere advocaten hier een punt van gaan maken door ook te blijven zitten.
Ik hoop juist dat iedereen gewoon op blijft staan om een punt te maken tegenover die zak tabak.
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:19:34 #74
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75534446
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
De advocaat Enait hoeft van de rechter niet op te staan als de rechter binnenkomt.
Hij heeft zijn zaak na het beroep wat hij aantekende gewonnen. De rechter oordeelt dat het niet van minachting getuigt als hij blijft zitten.
Perfect! Enait Wins! Flawless Victory.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_75534760
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Perfect! Enait Wins! Flawless Victory.

²
Waarom ben je hier zo blij mee? Kun je dat uitleggen?
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:32:41 #76
3542 Gia
User under construction
pi_75534938
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bull Shit Boy is altijd blij als een moslim iets geloofsgerelateerd krijgt doorgedrukt.
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:46:45 #77
13462 BansheeBoy
pi_75535514
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_75536115
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.

²
Ik vind dat blijven zitten wél gelijk staat aan disrespect. En ik denk dat de meeste mensen die fatsoen hoog in het vaandel hebben staan hetzelfde vinden.
Enait heeft gewoon schaamteloos gebruik gemaakt van ons rechtssysteem om duidelijk te maken dat hij zich niet wil conformeren aan de gewoonten en gebruiken in de rechtszaal. En hij komt er nog mee weg ook.
Enfin, hij zit zometeen bij P&W, ben benieuwd wat hij gaat zeggen.
Er zal wel geen wijn of andere alcoholhoudende dranken op tafel staan, nog zoiets waaraan je kunt merken dat Nederland toegeeft aan de absurde eisen van deze man.
pi_75536663
Als we om dit soort redenen dat soort etiketten gaan saboteren wat is het nut er van dan nog überhaupt?
Schaf dan dat hele formele gelul maar gewoon af in de rechtszaal.
pi_75536801
quote:

[..]

²
Het is niet alleen dit specifieke geval, maar de Moslims lijken op alle vlakken een soort uitzondering te willen hebben in de regel. Dit terwijl mijn levensstijl wellicht net zo belangrijk is voor mij als de islam voor een Moslim.
Ik moet me ook gewoon conformeren aan de maatschappij als ik wat wil en kan niet zomaar overal met mijn lange haard los met een ranzig t-shirt van 1 of andere band ergens naar binnen brullen gewoon omdat ik mijn leven graag zo wil doorbrengen.

Los van dit vind ik het ongelofelijk slecht voor de integratie.
Onze slappe linkse neerbuigende regering kan er inmiddels wel een boek over schrijven. "Hoe houd ik de kloof tussen de bevolking onderling in stand, en vergroot ik die waar mogelijk." lijkt een passend titel.
pi_75537162
Jammer, Enait maakt zichzelf bij Pauw en Witteman belachelijk
Hij, gelijk in de aanval en vooroordeelt zelf.

Jammer, hij verspeelt zijn laatste vrienden hiermee.
pi_75537190
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:26 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het is niet alleen dit specifieke geval, maar de Moslims lijken op alle vlakken een soort uitzondering te willen hebben in de regel. Dit terwijl mijn levensstijl wellicht net zo belangrijk is voor mij als de islam voor een Moslim.
Ik moet me ook gewoon conformeren aan de maatschappij als ik wat wil en kan niet zomaar overal met mijn lange haard los met een ranzig t-shirt van 1 of andere band ergens naar binnen brullen gewoon omdat ik mijn leven graag zo wil doorbrengen.

Los van dit vind ik het ongelofelijk slecht voor de integratie.
Onze slappe linkse neerbuigende regering kan er inmiddels wel een boek over schrijven. "Hoe houd ik de kloof tussen de bevolking onderling in stand, en vergroot ik die waar mogelijk." lijkt een passend titel.
En Enait gaat weer los, tegen Jeroen Pauw.
Had niet anders verwacht.
Hij is zelfs vertrokken omdat hij tegengas kreeg.
pi_75537224
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:35 schreef Meki het volgende:
Jammer, Enait maakt zichzelf bij Pauw en Witteman belachelijk
Hij, gelijk in de aanval en vooroordeelt zelf.

Jammer, hij verspeelt zijn laatste vrienden hiermee.
Ben het helemaal met je eens Meki.
pi_75537238
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij stond op.
pi_75537239
Mag hij blijven zitten, loopt hij weg...
pi_75537284
quote:

[..]

Ik vind dat zo'n kneus he met zijn woorden.
Woorden gebruiken die de helft van Nederland niet snapt zonder de van Dale erbij te pakken, nee dat is lekker handig... waarom ook. Gevoel van superioriteit?
En dan wel dure woorden, maar propere zinsconstructie ho-maar.
pi_75537296
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:37 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Hij stond op.
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:38:52 #88
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_75537310
Erg jammer dat hij is opgestaan en is vertrokken. Er zouden veel meer van dit soort discussies met dit soort fanatici moeten plaatsvinden.
Op vrijdag 11 december 2009 23:38 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik vind dat zo'n kneus he met zijn woorden.
Woorden gebruiken die de helft van Nederland niet snapt zonder de van Dale erbij te pakken, nee dat is lekker handig... waarom ook. Gevoel van superioriteit?
En dan wel dure woorden, maar propere zinsconstructie ho-maar.
Ja, die woorden van hem, volgens mij begrijpt hij amper wat hij zegt.
pi_75537350
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:38 schreef akveor het volgende:
Erg jammer dat hij is opgestaan en is vertrokken. Er zouden veel meer van dit soort discussies met dit soort fanatici moeten plaatsvinden.
Inderdaad, dan kunnen we ze 1 voor 1 door de mand zien vallen.
pi_75537397
quote:

[..]

Ben het helemaal met je eens Meki.
Het is jammer omdat hij niet uitlegde wat zijn standpunten waren en waarom hij niet wilt opstaan. Gelijk in de aanval en vooroordelen. Dat is fout en het zegt veel over het persoon zelf.

Hij geeft het verkeerde voorbeeld en heeft hierbij zijn imago beschadigd. Pauw staat bekend om zijn vriendelijke houding en vroeg normale vragen. Naar mijn mening kon Enait hier normaal antwoord op geven.
pi_75537410
Morgen een kudotopper op dumpert.nl zeker dit?
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:44:32 #93
3542 Gia
User under construction
pi_75537549
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:37 schreef MaGNeT het volgende:
Mag hij blijven zitten, loopt hij weg...
Inderdaad. Wat een loser. En dan dat taalgebruik, alsof hij een kerngeleerde is met een iq van 185 of zo.
pi_75537582
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat een loser. En dan dat taalgebruik, alsof hij een kerngeleerde is met een iq van 185 of zo.
Enait is zeker erg slim alleen hij gebruik zijn slimheid op de verkeerde moment en op een andere manier.
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:46:07 #95
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_75537613
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Inderdaad, dan kunnen we ze 1 voor 1 door de mand zien vallen.
Overigens vond ik dat wat die hoofdeksels betrof wel een punt had.

Het blijven zitten was volgens mij gewoon vanuit zijn eigen geloofsgedachte en gaf ook toe dat er verschillend in moslimlanden naar gedragen werd. In dit geval moeten de gedragsregels die in de Nederlandse rechtbanken gelden dus wijken voor geloof. En dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
Wat een tentoonstelling daarnet van zowel Jeroen Pauw met z'n doorzichtige vragen als de domme reacties van Enait. Ik heb daarnet echt al mijn haren uit mijn hoofd getrokken en mijn bloeddruk steeg enorm.

Enait had wel een punt over Pauw, maar wat maakte hij zichzelf weer belachelijk door z'n domme prietpraat en overdrijvingen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:51:01 #97
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_75537775
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is jammer omdat hij niet uitlegde wat zijn standpunten waren en waarom hij niet wilt opstaan. Gelijk in de aanval en vooroordelen. Dat is fout en het zegt veel over het persoon zelf.

Hij geeft het verkeerde voorbeeld en heeft hierbij zijn imago beschadigd. Pauw staat bekend om zijn vriendelijke houding en vroeg normale vragen. Naar mijn mening kon Enait hier normaal antwoord op geven.
In mijn ogen was er geen ruimte voor een andere gelijk dan Enait's vooringenomen mening. Vreemd want die man kwam toch wel redelijk intellectueel over. Ik mag toch hopen dat zijn moslimbroeders dit toch geen normaal gedrag vinden.
Op vrijdag 11 december 2009 23:51 schreef akveor het volgende:

[..]

In mijn ogen was er geen ruimte voor een andere gelijk dan Enait's vooringenomen mening. Vreemd want die man kwam toch wel redelijk intellectueel over. Ik mag toch hopen dat zijn moslimbroeders dit toch geen normaal gedrag vinden.
Nouja, je ziet hier al twee moslims afkeurend reageren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75538056
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, en dat vind ik klasse van jou en Meki.
pi_75538107
quote:

[..]

Ik had je ook keihard uitgelachen als je achter deze mafkees stond. Ik acht zelfs Meki wel beter dan dat.
Die vent is gewoon raar, in alles.
pi_75538109
Langzaam maar zeker nemen we Nederland over
Typen jullie maar lekker door
pi_75538131
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:59 schreef EchoAlpha het volgende:
Allah Al Watan Al Malik
pi_75538163
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 00:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ach ze happen lekker
pi_75538172
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:59 schreef EchoAlpha het volgende:
  zaterdag 12 december 2009 @ 00:18:23 #105
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75538610
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:21 schreef McKillem het volgende:
Als we om dit soort redenen dat soort etiketten gaan saboteren wat is het nut er van dan nog überhaupt?
We gaan over op stickers?
  zaterdag 12 december 2009 @ 00:49:04 #106
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_75539365
quote:

[..]

Nouja, hoe had ik dat moeten weten?

Overigens had ik het beter voor de discussie gevonden dat er aan tafel ook een moslim haf gezeten die het niet met Enait eens was geweest. Ik kreeg een beetje ik tegen hunnie gevoel.
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:00:25 #107
13462 BansheeBoy
pi_75539638
Goud! Enait heeft populist Pauw op zijn plek gezet. Enait was bezig met een inhoudelijke discussie en Pauw was populair aan het doen met:

- "Ontspan je"
- "Je bent een provocateur"
- "Gefeliciteerd!"
- Romige blik
- Irrelevante vragen

Enait komt op voor zijn rechten, oké, hij is ietwat vreemd, maar hij blijft binnen de perken.

²
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2009 @ 01:01:24 #108
137949 Disana
pi_75539662
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 00:49 schreef akveor het volgende:

[..]

Nouja, hoe had ik dat moeten weten?

Overigens had ik het beter voor de discussie gevonden dat er aan tafel ook een moslim haf gezeten die het niet met Enait eens was geweest. Ik kreeg een beetje ik tegen hunnie gevoel.
Nee, vond ik niet. Hij kreeg alle kans zijn verhaal te doen maar koos ervoor in de aanval te gaan en een metadiscussie te starten.
pi_75539768
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Goud! Enait heeft populist Pauw op zijn plek gezet. Enait was bezig met een inhoudelijke discussie en Pauw was populair aan het doen met:

- "Ontspan je"
- "Je bent een provocateur"
- "Gefeliciteerd!"
- Romige blik
- Irrelevante vragen

Enait komt op voor zijn rechten, oké, hij is ietwat vreemd, maar hij blijft binnen de perken.

²
Iemand onterecht de sticker racist op het voorhoofd plakken is verre van binnen te perken.
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:09:03 #110
13462 BansheeBoy
pi_75539807
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:06 schreef McKillem het volgende:

[..]

Iemand onterecht de sticker racist op het voorhoofd plakken is verre van binnen te perken.
Dat was inderdaad niet verstandig, ik had het idee dat hij toen meer emotioneel reageerde dan middels de (degelijke, welse) ratio.

Toch had ik wel het idee dat Enait oprecht aan het debatteren was, dit in tegenstelling tot poedel Pauw die bezig was met (populaire) spelletjes.

²
pi_75539862
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat was inderdaad niet verstandig, ik had het idee dat hij toen meer emotioneel reageerde dan middels de (degelijke, welse) ratio.

²
Sorry hoor, maar wat voor waardeloze discussie partner ben je als je van die paar gare opmerkingen van Paul dermate emotioneel aangetast raakt dat je dermate irrationeel gaat reageren? Hoe doet hij dat in rechtzaken? Dit gedrag moet je daar echt niet vertonen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:13:27 #112
13462 BansheeBoy
pi_75539876
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:12 schreef McKillem het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat voor waardeloze discussie partner ben je als je van die paar gare opmerkingen van Paul dermate emotioneel aangetast raakt dat je dermate irrationeel gaat reageren? Hoe doet hij dat in rechtzaken?
Je kunt hier je vraagtekens bij plaatsen, maar dat is niet waar het hier om gaat.

²
pi_75539913
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kunt hier je vraagtekens bij plaatsen, maar dat is niet waar het hier om gaat.

²
Waar gaat het om dan?
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:22:03 #114
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_75540025
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:09 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Toch had ik wel het idee dat Enait oprecht aan het debatteren was, dit in tegenstelling tot poedel Pauw die bezig was met (populaire) spelletjes.

²
Tja, als je als gast niet weet in wat voor programma je verzeild bent geraakt.
Enait roept veel vragen op ook door z'n eerdere optredens. En als ie dacht dat ie daar kwam om een overwinningsfeestje is dat dat toch een behoorlijke naïef van iemand die zich advocaat mag noemen. Enait liet zich toch wel erg makkelijk provoceren door Pauw's plagerijtjes.
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:22:03 #115
13462 BansheeBoy
pi_75540026
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:15 schreef McKillem het volgende:

[..]

Waar gaat het om dan?
Neem me niet kwalijk waarde Fokker, maar dit is een typische Pauw vraag. We weten hier allemaal wel waar het wél over gaat, nl: om de inhoud, om het feit dat hij een Flawless victory heeft gehaald in deze zaak. Waarom hij het prefereert niet op te staan voor een rechter, waar ik overigens alle begrip voor heb. Als Enait de zaak had verloren had Pauw weer gezegd:"Je moet waarde hechten aan de uitspraak. De rechter heeft bepaald." Nu niks van dat alles, het deed Pauw pijn dat romige Enait de zaak heeft gewonnen, hoe verklaar je anders dat Pauw zwaar uit zijn rol viel en niet in staat was te extraheren?

²
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:27:36 #116
13462 BansheeBoy
pi_75540109
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:22 schreef akveor het volgende:

[..]

Tja, als je als gast niet weet in wat voor programma je verzeild bent geraakt.
Ok, leuk en aardig. Je neemt hier een irrelevante zijstraat. Echter: Vind je het professioneel van Schotse Collie Pauw dat hij voor het "makkelijke pad der populariteit" heeft gekozen? Ik miste de oprechtheid in zijn vragen én antwoorden. Hij reageerde ook "betrapt" toen tedere Enait prijsgaf dat Pauw niet gelooft in de multiculturele samenleving. Kom op, dat is net als zeggen dat je niet gelooft in de Holocaust (Chamakh) of in de stelling van Pythagoras.

²
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:29:50 #117
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_75540143
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, vond ik niet. Hij kreeg alle kans zijn verhaal te doen maar koos ervoor in de aanval te gaan en een metadiscussie te starten.
Ik bedoel meer dat ik het interessanter had gevonden hoe moslims er onder elkaar over denken.
Wat Pauw deed was eigenlijk niet zo boeiend. Ik snap ook wel dat moslims er verschillend over denken maar om die mening te horen vind ik belangrijk. Anders wordt het weer zo'n slappe PVV vs moslims discussie.
Op zaterdag 12 december 2009 01:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Neem me niet kwalijk waarde Fokker, maar dit is een typische Pauw vraag. We weten hier allemaal wel waar het wél over gaat, nl: om de inhoud, om het feit dat hij een Flawless victory heeft gehaald in deze zaak. Waarom hij het prefereert niet op te staan voor een rechter, waar ik overigens alle begrip voor heb. Als Enait de zaak had verloren had Pauw weer gezegd:"Je moet waarde hechten aan de uitspraak. De rechter heeft bepaald." Nu niks van dat alles, het deed Pauw pijn dat romige Enait de zaak heeft gewonnen, hoe verklaar je anders dat Pauw zwaar uit zijn rol viel en niet in staat was te extraheren?

²
Om vervolgens zijn Flawless Victory te besmeuren met dit schandelijke optreden.
Vooral het smijten met het woord racist en dat weglopen van de discussie breekt zijn geloofwaardigheid tot op de grond toe af.
Het ging allang niet meer over zijn overwinning en niet op de laatste plaats door hemzelf omdat hij nergens een rechtlijnig en eenduidig antwoord op kan geven in normaal Nederlands en gelijk maar weer aangevallen moet zijn.
pi_75540216
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ok, leuk en aardig. Je neemt hier een irrelevante zijstraat. Echter: Vind je het professioneel van Schotse Collie Pauw dat hij voor het "makkelijke pad der populariteit" heeft gekozen? Ik miste de oprechtheid in zijn vragen én antwoorden. Hij reageerde ook "betrapt" toen tedere Enait prijsgaf dat Pauw niet gelooft in de multiculturele samenleving. Kom op, dat is net als zeggen dat je niet gelooft in de Holocaust (Chamakh) of in de stelling van Pythagoras.

²
Wat is dat voor ongelofelijke onzin die je hier verkoopt?
Ik geloof ook niet in de multiculturele samenleving, en wel in het feit dat dat dus niet werkt en nooit zal werken.
Sinds die hele cultuur discussie hebben we nog geen enkel rustig moment gehad man, eerst zien en dan geloven.
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:40:28 #120
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_75540329
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Irrelevant? Enait had zich als advocaat niet uit de tent moeten laten lokken. Hij was degene die begon met een stroom 'moeilijke' woorden dus Pauw die 'levelt' hem even.
Betrap? Ik zou zeggen een reactie op een 'not done' moment. Dat Pauw daar niet in geloofd werd naar mijn mening eerder gebruikt om deze in een kwaad daglicht te stellen. En die vergelijkingen die je trekt snap ik al helemaal niets van.
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:49:34 #121
3542 Gia
User under construction
pi_75540482
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:12 schreef McKillem het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat voor waardeloze discussie partner ben je als je van die paar gare opmerkingen van Paul dermate emotioneel aangetast raakt dat je dermate irrationeel gaat reageren? Hoe doet hij dat in rechtzaken? Dit gedrag moet je daar echt niet vertonen.
Volgens mij was het Jeroen die die opmerkingen maakte. Paul zat er nogal stilletjes bij.

Maar je hebt wel gelijk, hoor, verder.

Ook weer typisch dat BSB schijnbaar de enige moslim is hier op Fok, die zich niet schaamt voor het optreden van Enait.
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:51:45 #122
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_75540519
Volgens mij zijn moslims expres naar dit land gehaald om de NL-ers hier te irriteren.Zzodat er allemaal privacy inperkende maatregelen en meer blauw op straat gezet kan worden
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_75540565
quote:

[..]

²
Blijven zitten betekent wel degelijk disrespect in dit geval.

De rechter is de baas in een rechtbank. Advocaat en officier van justitie zijn in hun functie ondergeschikt aan de rechter. Niet als mens, maar in hun functie. De functie van advocaat en de functie van officier is het aandragen van relevante informatie, waaroover de rechter in zijn functie moet oordelen.
De mensen zijn gelijk aan elkaar en van mijn part ondergeschikt aan een of andere god. Maar de rechter vertegenwoordigt in zijn functie het recht en dat is, in het voor een gelovige ideale geval, uiteindelijk door god gegeven.
Een rechter die te veel zijn persoonlijke stemming laat prevaleren, wordt gewraakt.

Je staat dus niet op voor de menselijke persoon van de rechter, maar voor zijn vertegenwoordiging van de rechtvaardigheid en dus, in het geval van een gelovige, voor de hand van god.

Die man is een domme kletser.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75540580
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Volgens mij zijn moslims expres naar dit land gehaald om de NL-ers hier te irriteren.Zzodat er allemaal privacy inperkende maatregelen en meer blauw op straat gezet kan worden
En jij bent een nog dommere kletser.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 12 december 2009 @ 01:58:54 #125
13462 BansheeBoy
pi_75540630
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:34 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hoe kun je hier nu niet in geloven? De multiculturele samenleving is een feit. Loop eens een willekeurige dag door Rotterdam zou ik je (wellicht op tedere wijze) willen zeggen.

Als ik nog verder ga denk ik dat als Pauw zegt dat hij niet gelooft in de multiculturele samenleving dat hij zeer waarschijnlijk bedoelt dat deze niet wenselijk (voor hem) is en dus assimilatie prefereert. Dit is een zeer ernstige xenofobe visie.

²
  zaterdag 12 december 2009 @ 02:01:01 #126
13462 BansheeBoy
pi_75540666
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de intentie. Enait is hier degene die blijft zitten, als hij zegt dat hij dit niet als een uiting van disrespect ziet geloof ik hem daarin. Ik heb geen enkele reden dan wel argument om hier aan te twijfelen. En hij heeft hier ook officieel gelijk in gekregen, wat mijn betoog dat extra cachet geeft.

²
pi_75540688
Die opmerking verbaasde me ook wel, eigenlijk. Want Pauw en Witteman hebben toch eigenlijk elke keer wel een succesvolle allochtoon in de uitzending.
Grappig hoe de opmerking: "Ontspan nou even" die grappenmaker juist in de gordijnen joeg.
pi_75540760
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de intentie. Enait is hier degene die blijft zitten, als hij zegt dat hij dit niet als een uiting van disrespect ziet geloof ik hem daarin. Ik heb geen argument om hier aan te twijfelen. En heeft hier ook officieel gelijk in gekregen.

²
Ja, maar die man verwart zijn persoonlijkheid met zijn werk.
Iemand anders merkte dat hier al op: als hij zich zo makkelijk op stang laat jagen, zou ik hem niet als advocaat willen. Een advocaat moet onder alle omstandigheden nuchter en zakelijk blijven, en dat kan hij niet.
  zaterdag 12 december 2009 @ 02:06:53 #129
13462 BansheeBoy
pi_75540773
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:32 schreef McKillem het volgende:
Vooral het smijten met het woord racist en dat weglopen van de discussie breekt zijn geloofwaardigheid tot op de grond toe af.
Hier ben je het met me eens, echter denk ik dat het kwaad toen als was geschied. De manier hoe Pauw het "debat" voerde stond geheel in het teken van makkelijk scoren middels het belachelijk maken van Enait.

²
  zaterdag 12 december 2009 @ 02:08:14 #130
13462 BansheeBoy
pi_75540791
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:06 schreef Kees22 het volgende:
Een advocaat moet onder alle omstandigheden nuchter en zakelijk blijven, en dat kan hij niet.
Ongetwijfeld, alleen vind ik dit niet relevant voor deze discours. Het feit dat hij een goede of slechte advocaat is, is slechts relevant voor hem en zijn (eventuele) clientèle.

²
pi_75540861
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoe kun je hier nu niet in geloven? De multiculturele samenleving is een feit. Loop eens een willekeurige dag door Rotterdam zou ik je (wellicht op tedere wijze) willen zeggen.
Ik woon in Den Haag dus ik ben me absoluut niet vreemd met het feit dat we in dit land mensen hebben met verschillende culturen, maar momenteel slaan we elkaar liever de schedel in dan dat we een biertje drinken en dat is vooral in de jongere generatie merkbaar.
Dat, mijn waarde discussieparter, is geen samenleving maar eerder een soort burgeroorlog.
In een samenleving, waar we dus met elkaar leven, kan ik over straat lopen zonder de woorden "vieze satanist" "stomme kaaskop" of iets in die trand naar mijn hoofd geslingerd te krijgen om maar eventjes een dwarsstraatje te nemen.

Toegegeven mijn uiterlijk vraagt om reacties, maar niet meer dan het outfit van een Enait. En dat kan nog altijd om een normale manier besproken worden. Iets waar veel mensen, waar onze mutsvriend er 1 van is, kennelijk nogal wat moeite mee hebben.

Kort omschrijf ik dat als het niet geloven in een multiculturele samenleving, en ik denk dat bovenstaande ietwat plausibeler is dan de door jou hieronder beschreven theorie.
quote:
Als ik nog verder ga denk ik dat als Pauw zegt dat hij niet gelooft in de multiculturele samenleving dat hij zeer waarschijnlijk bedoelt dat deze niet wenselijk (voor hem) is en dus assimilatie prefereert. Dit is een zeer ernstige xenofobe visie.

²
Waar baseer je deze aanname op?
pi_75540896
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hier ben je het met me eens, echter denk ik dat het kwaad toen als was geschied. De manier hoe Pauw het "debat" voerde stond geheel in het teken van makkelijk scoren middels het belachelijk maken van Enait.

²
Ik ben dan ook absoluut geen pauw fan, maar sorry dat ik het zeg hoor. Zijn optredens zijn in het verleden ook al niet handig en nogal extemistisch geweest dus als men de kans krijgt terug te vuren word die kans uiteraard genomen.
Zoals Enait het met een mooi woord omschreef als "acties hebben consequenties en consequenties hebben repercussies". Een repercussie van zijn optreden is dat hij nu een soort vloerveeg object word en over alles kritische vragen krijgt en effectief gewoon uitgenodigd word om af te schieten.
  zaterdag 12 december 2009 @ 02:15:54 #133
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75540913
Wat een non-nieuws berichten toch. Laat die joker lekker zitten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_75542799
Ik heb genoten met die vette ongeschoren zeug compleet uitgedost met straatterroristenpetje en jurk roepend dat Pauw een elite racist is.
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2009 @ 08:43:52 #135
137949 Disana
pi_75542846
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Enait

Als je dat ook allemaal leest... terecht dat hij een provocateur werd genoemd.
pi_75543124
Geweldig optreden van die Enait.. zo iemand breekt de multiculturele samenleving in zijn eentje wel af, we zijn weer 10 jaar terug in de tijd.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_75543175
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 08:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik heb genoten met die vette ongeschoren zeug compleet uitgedost met straatterroristenpetje en jurk roepend dat Pauw een elite racist is.
En daarna boos weggaan
pi_75543201
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Het ligt er eerder aan wat jij bedoelt met 'de multiculturele samenleving' in vergelijking met de definiëring van Jeroen Pauw.
En je moet, mijn inziens, niet zo snel schermen met zulke oordelen, want zo'n begrip xenofoob (en meer van dit soort woorden gebruikt in discussies over integratie, moslims, etc.) is erg gemakkelijk om voor jou tegengestelde opinies van dedain te voorzien en de vertolker daarvan belachelijk te maken, anderzijds zijn zulke begrippen bij te pas en te onpas gebruik nogal aan inflatie onderhevig.
pi_75543214
pi_75543240
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De rechter is de baas in een rechtbank. Advocaat en officier van justitie zijn in hun functie ondergeschikt aan de rechter. Niet als mens, maar in hun functie. De functie van advocaat en de functie van officier is het aandragen van relevante informatie, waaroover de rechter in zijn functie moet oordelen.
De mensen zijn gelijk aan elkaar en van mijn part ondergeschikt aan een of andere god. Maar de rechter vertegenwoordigt in zijn functie het recht en dat is, in het voor een gelovige ideale geval, uiteindelijk door god gegeven.
Een rechter die te veel zijn persoonlijke stemming laat prevaleren, wordt gewraakt.

Je staat dus niet op voor de menselijke persoon van de rechter, maar voor zijn vertegenwoordiging van de rechtvaardigheid en dus, in het geval van een gelovige, voor de hand van god.

Die man is een domme kletser.
Jij kan er ook wat van, wat een gelul dit zeg.
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:01:53 #141
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75543326
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:34 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet in de multiculturele samenleving, en wel in het feit dat dat dus niet werkt en nooit zal werken.
Sinds die hele cultuur discussie hebben we nog geen enkel rustig moment gehad man, eerst zien en dan geloven.
Het werkt niet? De multiculturele samenleving is er, en zolang we een vrije samenleving willen waar mensen kunnen gaan en staan waar ze willen, zal die er blijven.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_75543462
Ik vond het wel goed dat Enait die P&W en al die PvdA-ers even afschilderde als "elite racisten"

En het was sowieso mooi om te zien hoe die ivorentoren heren reageerden op de eerste moslim (die wel een eigen mening heeft) die zij in hun leven ontmoet hebben. Daar konden P&W echt niet mee omgaan. Hilarisch.

Wat een blanke, arrogante en elitaire wereldvreemdheid aan de kant van P&W

[ Bericht 11% gewijzigd door JohnDope op 12-12-2009 10:23:17 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_75543483
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:02 schreef Kees22 het volgende:
Die opmerking verbaasde me ook wel, eigenlijk. Want Pauw en Witteman hebben toch eigenlijk elke keer wel een succesvolle allochtoon in de uitzending.
Grappig hoe de opmerking: "Ontspan nou even" die grappenmaker juist in de gordijnen joeg.
Omdat "ontspan nou even" natuurlijk semi-grappig bedoeld was. En in een serieuze discussie is dat niet op zijn plaats.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:23:38 #144
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75543516
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:20 schreef superworm het volgende:
Hoe vaak moeten we 't nog zeggen voor het eindelijk wet wordt: geloven doe je maar lekker in je éigen tijd.
Hoe vaak moeten anderen mensen als jou toch uitleggen dat je je niet hoeft te houden aan zaken die niet wettelijk zijn vastgelegd?

Staat het je niet aan? Dan zorg je dat er een wetswijziging komt

Moeilijk he? Consistent zijn.
Intelligent, but fucked up.
pi_75543551
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:17 schreef JohnDope het volgende:
Ik vond het wel goed dat Enait die P&W en al die PvdA-ers even afschilderde als "elite racisten"

En het was sowieso mooi om te zien hoe die ivorentoren heren reageerden op de eerste moslim (die wel een eigen mening heeft) die zij in hun leven ontmoet hebben. Daar konden P&W echt niet mee omgaan. Hilarisch.

pi_75543667
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:27 schreef JopJuh het volgende:

[..]

Zo vallen die blanke PvdA-ers steeds meer door de mand.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_75543708
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat "ontspan nou even" natuurlijk semi-grappig bedoeld was. En in een serieuze discussie is dat niet op zijn plaats.
Nee, dat klonk neerbuigend en joeg hem nog meer in de gordijnen.
pi_75543783
Ook op dat punt faalden die blanke Pauw & Witteman inderdaad, want eerst lokten ze die Enait finaal uit zijn tent en daarna gaan ze even zeggen dat hij moet ontspannen
pi_75544100
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:01 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Het werkt niet? De multiculturele samenleving is er, en zolang we een vrije samenleving willen waar mensen kunnen gaan en staan waar ze willen, zal die er blijven.
De multiculturele samenleving is een holle frase waarbij de suggestie wordt gewekt dat er in Nederland een indeling is van verschillende culturen en dat het allochtone erfgoed in relatie tot de positie van de autochtone cultuur net zo prominent aanwezig is.
Als met de multiculturele samenleving bedoeld worden de verschillende gewoonten en tradities is het nietszeggend, aangezien altijd in Nederland allerlei gewoonten en tradities naast elkaar bestaan. In Staphorst heeft men andere gebruiken dan in Amsterdam, rijke mensen hebben andere eetgewoonten als arme mensen, etc.
Als het gaat om absorptie van elementen uit andere culturen blijft dit beperkt tot de keuken en voedingsmiddelen. Er is geen sprake van dat Marokkaanse of Turkse muziek, kleding, omgangsvormen, kunst en wat dan ook onderdeel zijn gaan uitmaken van de Nederlandse cultuur in het algemeen.

Nederland is een open samenleving waarbij deze vrijheid en openheid gebaseerd is op gedeelde normen en waarden. Deze gedeelde (mono)cultuur is in de basis de bepalingen en regels van de Grondwet en de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.
De Nederlandse samenleving kan juist niet functioneren als groepen eigen waarden erop nahouden en de Nederlandse cultuur niet aanvaarden, zoals onder andere neergelegd in de Grondwet.
  zaterdag 12 december 2009 @ 11:34:54 #150
248844 Bowlingbal
pi_75544449
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De multiculturele samenleving is een holle frase waarbij de suggestie wordt gewekt dat er in Nederland een indeling is van verschillende culturen en dat het allochtone erfgoed in relatie tot de positie van de autochtone cultuur net zo prominent aanwezig is.
Als met de multiculturele samenleving bedoeld worden de verschillende gewoonten en tradities is het nietszeggend, aangezien altijd in Nederland allerlei gewoonten en tradities naast elkaar bestaan. In Staphorst heeft men andere gebruiken dan in Amsterdam, rijke mensen hebben andere eetgewoonten als arme mensen, etc.
Als het gaat om absorptie van elementen uit andere culturen blijft dit beperkt tot de keuken en voedingsmiddelen. Er is geen sprake van dat Marokkaanse of Turkse muziek, kleding, omgangsvormen, kunst en wat dan ook onderdeel zijn gaan uitmaken van de Nederlandse cultuur in het algemeen.

Nederland is een open samenleving waarbij deze vrijheid en openheid gebaseerd is op gedeelde normen en waarden. Deze gedeelde (mono)cultuur is in de basis de bepalingen en regels van de Grondwet en de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.
De Nederlandse samenleving kan juist niet functioneren als groepen eigen waarden erop nahouden en de Nederlandse cultuur niet aanvaarden, zoals onder andere neergelegd in de Grondwet.
Dat lijkt me schier overdreven.

Allereerst heb je wel gelijk dat in Nederland nog weinig Islamitische kunst zichtbaar is. Al loopt die discussie om het te plaatsen wel, o.a. hier: http://www.nrc.nl/opinie/(...)g_islamitische_kunst Al kan iedereen nu al raden dat het ergens zal leiden tot kamervragen van onze witgeblondeerde clown.

Je definieert naar mijn idee cultuur te strak. Als je zegt dat in Staphorst een andere cultuur is als in Amsterdam, kun je ook zeggen dat elke wijk in een stad een andere cultuur heeft. En ook dat in 1 flatgebouw talloze verschillende culturen zijn. En daarmee ook dat in 1 gezin verschillende culturen en gebruiken zijn. Et cetera. Dat ieder individu andere gebruiken heeft maakt niet uit. Dat verschillende individuen hun gebruiken op elkaar afstemmen om zo niet al te veel buiten hun gewenste groep te vallen (kaalscheren als de rest van de gabbers dat ook doen, bijvoorbeeld) maakt ook niet uit.

Marrokaanse of Turkse kleding lijkt mij al in de Nederlandse cultuur opgenomen, zij het vrij onopgemerkt. Ik zie de Nederlandse cultuur niet als vol, leeg, mono of multi, maar eerder als fundament. De Grondwet is van dat fundament een mooi voorbeeld.

Een fundament waarin eenieder zijn eigen gebruiken kan uitvoeren, en kan samenleven met mensen naar keuze. Zeg nu zelf, als iedereen het zo verschrikkelijk goed met elkaar zou kunnen vinden, dan zou niemand vrienden hebben van 2 straten verderop.

Ook al leeft men naast elkaar, dat maakt niet uit. De mens is divers, en zoekt het liefst mensen op waar hij persoonlijk mee gezien wil worden. En zo zal de ene graag bij gabbers horen, de ander bij een Ajax-fanclub, de ander bij een visvereniging en de ander bij de kerk, moskee of synagoge.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zaterdag 12 december 2009 @ 11:36:15 #151
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_75544474
Als ik lid was van de vara had ik nu mijn lidmaatschap opgezegd. Gatverdamme wat een smerige xenofobe populist is die Pauw. Hij moet zich bij Wilders aansluiten, in plaats van de Publieke Omroep te vervuilen. Televisie die met belastinggeld wordt betaald hoort neutraal te zijn.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_75544480
Volgende week is Wilders eindelijk te gast. Ik denk dat sommige meningen wel anders zullen zijn als Pauw hem uitspraken probeert te ontlokken. Dan zal hij worden bejubeld. Alleen zal Wilders wel mediatraining hebben gehad. Die advocaat heeft dat ook duidelijk nodig.
  zaterdag 12 december 2009 @ 11:38:38 #153
248844 Bowlingbal
pi_75544514
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef Mylene het volgende:
Volgende week is Wilders eindelijk te gast. Ik denk dat sommige meningen wel anders zullen zijn als Pauw hem uitspraken probeert te ontlokken. Dan zal hij worden bejubeld. Alleen zal Wilders wel mediatraining hebben gehad. Die advocaat heeft dat ook duidelijk nodig.
Wilders daar te gast? Hij wilde er toch eerst niets mee te maken hebben? Wat een draaikonterij weer.
- Donald Love
pi_75544527
quote:
Die advocaat heeft dat ook duidelijk nodig.
nee hoor, perfect zo.. nergens voor nodig, mensen die om de hete brij heen draaien, laat ze maar zeggen wat ze denken.
pi_75544530
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef ouderejongere het volgende:
Als ik lid was van de vara had ik nu mijn lidmaatschap opgezegd. Gatverdamme wat een smerige xenofobe populist is die Pauw.
Eens. Maar Wit(te)man deed net zo hard mee. Dit waren gewoon typisch voorspelbare, blanke, arrogante en elitaire PvdA-reacties. Zo denkt de PvdA werkelijk over hun achterban.
quote:
Hij moet zich bij Wilders aansluiten, in plaats van de Publieke Omroep te vervuilen. Televisie die met belastinggeld wordt betaald hoort neutraal te zijn.
Bij Wilders heeft hij echt niks te zoeken, ze zitten prima bij die blanke vara club.
pi_75544582
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:38 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wilders daar te gast? Hij wilde er toch eerst niets mee te maken hebben?
Kennelijk hebben ze een wit voetje gehaald.

Ik heb het zelf niet gehoord, user Ringo heeft dat. Hij zei dit in een ander topic.
pi_75544606
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:42 schreef Mylene het volgende:

[..]

Kennelijk hebben ze een wit voetje gehaald.

Ik heb het zelf niet gehoord, user Ringo heeft dat. Hij zei dit in een ander topic.
Wilders moet gewoon niet naar die P&W gaan, die kijkcijfers zijn ze niet waard.

Overigens is Albert Verlinde een onderzoek gestart om te kijken of P&W echt zo goed zijn, of dat ze zo goed lijken omdat zij de enige zijn met zo'n show.
Want het is heel typisch dat P&W alleen hoge kijkcijfers hebben als er die week een hoop gebeurd is op de televisie en als er niks boeiends in het nieuws is geweest, dan hebben zij altijd lage kijkcijfers.
  zaterdag 12 december 2009 @ 11:44:52 #158
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_75544627
quote:
Gaat Wilders ook weglopen?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_75544927
Ik heb nu een aantal keren dat fragment bekeken met Enait en Pauw. Ik moet er altijd wel om lachen , leuke televisie. Maar om nu te zeggen dat die Enait zich aanstelt, dat niet. Hij dikt zijn antwoorden erg aan, vooral met moeilijke woorden (maakt je heus niet slimmer hoor vriend) die hij soms niet helemaal lekker uit kan spreken nog, waardoor je de indruk krijgt dat hij vlak voor de uitzending een lijstje willekeurige woorden uit het woordenboek in zijn kop heeft lopen stampen. Maar hij wordt wel erg geprovoceerd en ondanks een lang antwoord, geeft hij wel degelijk antwoord. Het verbaast me niet zo dat hij is weggelopen, doch heeft hij zelf nog niet helemaal door dat hij door een groot deel van de mensen wordt gezien als karikatuur en zodoende ook zo behandeld zal worden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_75544944
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:34 schreef Bowlingbal het volgende:

Je zit er naast.
quote:
Allereerst heb je wel gelijk dat in Nederland nog weinig Islamitische kunst zichtbaar is. Al loopt die discussie om het te plaatsen wel, o.a. hier: http://www.nrc.nl/opinie/(...)g_islamitische_kunst Al kan iedereen nu al raden dat het ergens zal leiden tot kamervragen van onze witgeblondeerde clown.
Ik beperkte me niet tot kunst. Cultuur is geen synoniem voor kunst.
quote:
Je definieert naar mijn idee cultuur te strak. Als je zegt dat in Staphorst een andere cultuur is als in Amsterdam, kun je ook zeggen dat elke wijk in een stad een andere cultuur heeft. En ook dat in 1 flatgebouw talloze verschillende culturen zijn. En daarmee ook dat in 1 gezin verschillende culturen en gebruiken zijn. Et cetera. Dat ieder individu andere gebruiken heeft maakt niet uit. Dat verschillende individuen hun gebruiken op elkaar afstemmen om zo niet al te veel buiten hun gewenste groep te vallen (kaalscheren als de rest van de gabbers dat ook doen, bijvoorbeeld) maakt ook niet uit.
Ik heb geen definitie gegeven van cultuur, dus dat moet je me niet aanwrijven.
Wat ik stelde is dat als de bedoeling van het begrip is de verschillende gewoonten en gebruiken te duiden dit nietszeggend is, want deze verschillen zijn er altijd geweest.
In beginsel is het bezwaar dan ook dat degene die dit begrip gebruiken nooit duidelijk maken wat zij er precies mee bedoelen.
quote:
Marrokaanse of Turkse kleding lijkt mij al in de Nederlandse cultuur opgenomen, zij het vrij onopgemerkt. Ik zie de Nederlandse cultuur niet als vol, leeg, mono of multi, maar eerder als fundament. De Grondwet is van dat fundament een mooi voorbeeld.
De absorptie van vreemde elementen in de Nederlandse cultuur is in zijn algemeenheid vrij onbeduidend.
quote:
Een fundament waarin eenieder zijn eigen gebruiken kan uitvoeren, en kan samenleven met mensen naar keuze. Zeg nu zelf, als iedereen het zo verschrikkelijk goed met elkaar zou kunnen vinden, dan zou niemand vrienden hebben van 2 straten verderop.
Ik stel ook niet dat iedereen het zo goed met elkaar kan vinden.
Het multiculturalisme en het streven naar culturele emancipatie is hetgeen dat naar polarisering leidt. De multiculturele samenleving werkt particularisme in de hand. Dit is evident.
Hence: concurrentie.
quote:
Ook al leeft men naast elkaar, dat maakt niet uit. De mens is divers, en zoekt het liefst mensen op waar hij persoonlijk mee gezien wil worden. En zo zal de ene graag bij gabbers horen, de ander bij een Ajax-fanclub, de ander bij een visvereniging en de ander bij de kerk, moskee of synagoge.
Mensen zijn meer gelijk dan verschillend.
Juist het vieren van culturele verbondenheid, het stellen dat cultuur een belangrijk onderdeel moet zijn van iemands identiteit, in het concept van multiculturalisme, werkt bevestigend. Mensen gaan zich steeds meer zien als Nederlanders, Turken, Marokkanen, etc. maar iedereen is een individu die een bepaalde vorm kiest om de verbondenheid met anderen, die dezelfde vormen hebben gekozen, te onderstrepen (en te concurreren met andere verbintenissen).
Cultuur is niet lichaamseigen. Het is gewoon het aanbrengen van een onzinnig onderscheid tussen mensen dat men evengoed zou kunnen inwisselen voor iets anders.
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:07:37 #161
8875 Mdk
Smart-ass
pi_75545088
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:00 schreef Steeven het volgende:
Ik heb nu een aantal keren dat fragment bekeken met Enait en Pauw. Ik moet er altijd wel om lachen , leuke televisie. Maar om nu te zeggen dat die Enait zich aanstelt, dat niet. Hij dikt zijn antwoorden erg aan, vooral met moeilijke woorden (maakt je heus niet slimmer hoor vriend) die hij soms niet helemaal lekker uit kan spreken nog, waardoor je de indruk krijgt dat hij vlak voor de uitzending een lijstje willekeurige woorden uit het woordenboek in zijn kop heeft lopen stampen. Maar hij wordt wel erg geprovoceerd en ondanks een lang antwoord, geeft hij wel degelijk antwoord. Het verbaast me niet zo dat hij is weggelopen, doch heeft hij zelf nog niet helemaal door dat hij door een groot deel van de mensen wordt gezien als karikatuur en zodoende ook zo behandeld zal worden.
De provocateur geprovoceerd. Vooral erg typisch hoe hij daar dan op reageert en er snel beledigd vandoor gaat. Geeft de hypocrisie van Enait goed weer.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_75545126
quote:

[..]

Eens, mooie uiteenzetting wat mij betreft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75545187
quote:

Ik zie de Nederlandse cultuur niet als vol, leeg, mono of multi, maar eerder als fundament.
Maar goed. Ik reageer initieel op jouw eerder stelling, waarbij het bovenstaande daar, mijn inziens, wel afbreuk aan doet:
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:01 schreef Bowlingbal het volgende:

zaterdag 12 december 2009 @ 12:23:38 #164
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_75545461
Wat een achterlijk figuur is die Enait
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 12:24:21 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_75545476
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:00 schreef Steeven het volgende:
ik vond het eigenlijk helemaal niet interessant

saaie discussie over nix en dat kereltje staat ineens wel op ... en dat mist de camera dan nog ook!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_75545633
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:24 schreef sp3c het volgende:

saaie discussie over nix en dat kereltje staat ineens wel op ... en dat mist de camera dan nog ook!
Hoe je het wendt of keert: objectief gezien waren P&W heel erg onprofessioneel en kinderachtig bezig.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 12:31:59 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_75545685
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoe je het wendt of keert: objectief gezien waren P&W heel erg onprofessioneel en kinderachtig bezig.
dat zijn ze al jaren
pi_75546065
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Goed verhaal, maar ik snap de draai in de laatste alinea niet.

Eerst zeg je dat er altijd al verschillende culturen bestaan en in de laatste alinea stel je dat dat ongewenst is. In een volgende post heb je het over de verbondenheid tussenmensen onderling. Maar die verbondenheid wordt geuit in rituelen en die noemen we dan cultuur.
De grondwet, en dan met name in de eerste artikelen, biedt daar de basis voor, door expliciet te erkennen dat iedereen zijn eigen cultuur mag cultiveren.
Dàt is het enige dat erkend moet worden: het recht op een afwijkende mening. (Iets wat Enait trouwens expliciet deed! Dat vond ik wel goed.) Níét erkend mag worden het opdringen aan een ander van een mening of cultuur. Ik zou zelfs zo ver willen gaan dat de wens tot opdringen nog net acceptabel is, alleen niet de uitvoering van die wens.

Uit de geschiedenis blijkt, dat een samenleving waar diverse culturen vrijuit naast elkaar kunnen bestaan, de meeste kans op welvaart biedt. En dat samenlevingen die zich van vreemde smetten vrij willen houden, al snel verstenen en dan verkruimelen.
pi_75546121
quote:

[..]

Volgens mij zijn jullie het gewoon eens.
pi_75546183
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:01 schreef damian5700 het volgende:

Ik stel ook niet dat iedereen het zo goed met elkaar kan vinden.
Het multiculturalisme en het streven naar culturele emancipatie is hetgeen dat naar polarisering leidt. De multiculturele samenleving werkt particularisme in de hand. Dit is evident.
Hence: concurrentie.
[..]

Mensen zijn meer gelijk dan verschillend.
Juist het vieren van culturele verbondenheid, het stellen dat cultuur een belangrijk onderdeel moet zijn van iemands identiteit, in het concept van multiculturalisme, werkt bevestigend. Mensen gaan zich steeds meer zien als Nederlanders, Turken, Marokkanen, etc. maar iedereen is een individu die een bepaalde vorm kiest om de verbondenheid met anderen, die dezelfde vormen hebben gekozen, te onderstrepen (en te concurreren met andere verbintenissen).
Cultuur is niet lichaamseigen. Het is gewoon het aanbrengen van een onzinnig onderscheid tussen mensen dat men evengoed zou kunnen inwisselen voor iets anders.
Dat is wel een risico, inderdaad. Dat mensen hun eigen cultuur te serieus gaan nemen en hun vorm van verbondenheid als norm gaan invoeren met uitsluiting van andere vormen.
Maar dat is geen noodzakelijk en onvermijdelijk kwaad, daar zijn we zelf bij.
pi_75546256
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het was makkelijk scoren, dat is waar. Maar die Enait kan zich dan wel dikmaken en moeilijk doen, maar nu bleek hij inderdaad gewoon een blaaskaak te zijn die geen verweer meer had. Ik zou hem niet als pleiter willen hebben, want hij verliest nog sneller zijn evenwicht dan ikzelf.
pi_75546422
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed verhaal, maar ik snap de draai in de laatste alinea niet.

Eerst zeg je dat er altijd al verschillende culturen bestaan en in de laatste alinea stel je dat dat ongewenst is. In een volgende post heb je het over de verbondenheid tussenmensen onderling. Maar die verbondenheid wordt geuit in rituelen en die noemen we dan cultuur.
De grondwet, en dan met name in de eerste artikelen, biedt daar de basis voor, door expliciet te erkennen dat iedereen zijn eigen cultuur mag cultiveren.
Dàt is het enige dat erkend moet worden: het recht op een afwijkende mening. (Iets wat Enait trouwens expliciet deed! Dat vond ik wel goed.) Níét erkend mag worden het opdringen aan een ander van een mening of cultuur. Ik zou zelfs zo ver willen gaan dat de wens tot opdringen nog net acceptabel is, alleen niet de uitvoering van die wens.

Uit de geschiedenis blijkt, dat een samenleving waar diverse culturen vrijuit naast elkaar kunnen bestaan, de meeste kans op welvaart biedt. En dat samenlevingen die zich van vreemde smetten vrij willen houden, al snel verstenen en dan verkruimelen.
Ik zie dat ik de laatste alinea wat vierkant heb gebracht, maar wat ik wilde stellen is dat wanneer groepen eigen waarden erop nahouden en tegelijkertijd de Nederlandse cultuur, zoals onder andere neergelegd in de Grondwet, afwijzen parallelle leefstructuren worden gevormd, waardoor van een samenleving geen sprake meer kan zijn door ontbreken van samenhang, namelijk de Grondwet en de democratische rechtsstaat.

De verbondenheid waarover ik spreek is een element van mijn kritiek op het multiculturalisme. Dit heb je niet goed gelezen of begrepen.
En de rest van je betoog heeft niets te maken met mijn kritiek op het multiculturalisme.
pi_75546428
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het was makkelijk scoren, dat is waar. Maar die Enait kan zich dan wel dikmaken en moeilijk doen, maar nu bleek hij inderdaad gewoon een blaaskaak te zijn die geen verweer meer had. Ik zou hem niet als pleiter willen hebben, want hij verliest nog sneller zijn evenwicht dan ikzelf.
Inderdaad, je kunt nog beter je eigen verdediging voeren dan hem inhuren. Als je hem inhuurt kun je je zaak wel vaarwel zeggen. Alleen al door zijn onbegrijpelijk taalgebruik zal de rechter zeer snel geirriteerd raken...als hij dat al niet is door het niet voor hem opstaan van Enait.
pi_75546469
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is wel een risico, inderdaad. Dat mensen hun eigen cultuur te serieus gaan nemen en hun vorm van verbondenheid als norm gaan invoeren met uitsluiting van andere vormen.
Maar dat is geen noodzakelijk en onvermijdelijk kwaad, daar zijn we zelf bij.
Je ziet het inderdaad in de vorm van segregatie, polarisatie, de clustering van kansarmen en de vorming van allochtone sociale onderklasse.
pi_75546646
Voordat ik het filmpje (Enait bij P&W) had gezien, had ik daar een bepaald beeld gekregen door het lezen van de reacties. Een woedende Enait die half huilend de studio verlaat, was dat beeld. Tijdens het bekijken van het filmpje zag ik daar niets van terug. Enait bleef kalm antwoorden, maakte goede punten (op 'elitaire racisten' na), ontmaskerde Pauw nog zelfs en verliet de studio buiten het beeld.

Plus kudos voor deze man.
pi_75546784
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:12 schreef LogischCorrect het volgende:
Voordat ik het filmpje (Enait bij P&W) had gezien, had ik daar een bepaald beeld gekregen door het lezen van de reacties. Een woedende Enait die half huilend de studio verlaat, was dat beeld. Tijdens het bekijken van het filmpje zag ik daar niets van terug. Enait bleef kalm antwoorden, maakte goede punten (op 'elitaire racisten' na), ontmaskerde Pauw nog zelfs en verliet de studio buiten het beeld.

Plus kudos voor deze man.
wat je kalm noemt, hij kookte van woede. ingetogen woede.. En let daarbij niet op zijn eigen uitspraken
pi_75546809
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie dat ik de laatste alinea wat vierkant heb gebracht, maar wat ik wilde stellen is dat wanneer groepen eigen waarden erop nahouden en tegelijkertijd de Nederlandse cultuur, zoals onder andere neergelegd in de Grondwet
Pardon?
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 13:20:55 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_75546871
naja woede ... dat zag ik er niet in

hij kwam daar om boos te doen maar wist niet zo goed hoe en pauw en of witteman wisten niet zo goed hoe ze er op moesten reageren dus vragen we nog maar is naar zijn hoedje en noemen we het een muts want dan zal die wel gaan steigeren

beetje een genante vertoning die nu zijn eigen leventje gaat leiden zodat iedereen toch krijgt wat hij wil zonder dat er iets gebeurt is
pi_75546892
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Pardon?
In de basis zijn dit de bepalingen en regels van de Grondwet en de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.
pi_75546905
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zolang de blanke linkse elite, de moslims niet serieus neemt, zal er nooit een debat op gang komen en zal de angst voor de islam alleen maar groter worden.

Als je het vanuit een helikopterview bekijkt, dan kom je dus tot de conclusie dat de blanke linkse elite als enige verantwoordelijk is voor de spanningen tussen de verschillende bevolkingsgroepen.
pi_75547118
quote:
Alleen zal Enait geen mediatraining gaan volgen omdat hij zo vol van zichzelf is dat hij het zich niet voor kan stellen dat een ander hem nog iets kan leren, en al zeker niet over hoe hij zich het best kan gedragen.
Syl moet winnen!
pi_75547135
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je ziet het inderdaad in de vorm van segregatie, polarisatie, de clustering van kansarmen en de vorming van allochtone sociale onderklasse.
En de tegenpool daarvan: het afwijzen van elke zogenaamd vreemde smet.

Overigens vraag ik me af of die onderklasse wel afbreuk doet aan de samenleving als geheel. De Gouden Eeuw is voor een groot deel gebaseerd op een sociale onderklasse, de American Dream op goedkope (illegale) gastarbeiders.
pi_75547156
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:17 schreef kawotski het volgende:

[..]

wat je kalm noemt, hij kookte van woede. ingetogen woede.. En let daarbij niet op zijn eigen uitspraken
Hij had geen verweer? Let maar eens op Jeroen Pauw voordat Witteman de zapservice aankondigt. Ik denk eerder dat Pauw geen verweer meer had, Enait daarentegen kwam elke keer sterk terug.
pi_75547229
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Inderdaad, je kunt nog beter je eigen verdediging voeren dan hem inhuren. Als je hem inhuurt kun je je zaak wel vaarwel zeggen. Alleen al door zijn onbegrijpelijk taalgebruik zal de rechter zeer snel geirriteerd raken...als hij dat al niet is door het niet voor hem opstaan van Enait.
Ook dat, want hij kan nu wel vrijgesteld zijn van het opstaan voor de rechter (en zijn orthodoxe cliënten daarmee ook) maar het staat de rechter natuurlijk vrij om het in zijn afweging nog onbewust mee te nemen als gebrek aan respect.
Syl moet winnen!
pi_75547232
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:31 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Alleen zal Enait geen mediatraining gaan volgen omdat hij zo vol van zichzelf is dat hij het zich niet voor kan stellen dat een ander hem nog iets kan leren, en al zeker niet over hoe hij zich het best kan gedragen.
Het is nog maar de vraag of Wilders bij P&W behandeld zal worden zoals Enait behandeld is. Ik verwacht een hoop meelevende opmerkingen als: "U heeft gelijk, maar u zegt het op een verkeerde manier". Zullen ze Wilders vragen stellen over zijn financiering uit Israël en de VS, zullen ze zijn loyaliteit aan Nederland ter sprake stellen, zullen ze hem confronteren met zijn extreme uitspraken, zullen ze hem vragen waarom hij de rechtsstaat wil afschaffen? Allemaal vragen, we zullen het zien.
pi_75547244
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zolang de blanke linkse elite, de moslims niet serieus neemt, zal er nooit een debat op gang komen en zal de angst voor de islam alleen maar groter worden.

Als je het vanuit een helikopterview bekijkt, dan kom je dus tot de conclusie dat de blanke linkse elite als enige verantwoordelijk is voor de spanningen tussen de verschillende bevolkingsgroepen.
Dan horen P&W niet bij de blanke linkse elite. Want ze hebben regelmatig moslims te gast, die ze dan heel serieus nemen.

De houden niet van extreem gelovigen. Die blanke christen die met zijn ark door Nederland vaart hebben ze ook afgezeken. Die liet zich alleen niet zo makkelijk provoceren.
pi_75547330
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:32 schreef Kees22 het volgende:

En de tegenpool daarvan: het afwijzen van elke zogenaamd vreemde smet.
Ik heb het niet voor niets over segregatie en polarisatie.
quote:
Overigens vraag ik me af of die onderklasse wel afbreuk doet aan de samenleving als geheel. De Gouden Eeuw is voor een groot deel gebaseerd op een sociale onderklasse, de American Dream op goedkope (illegale) gastarbeiders.
Wie heeft het erover dat een onderklasse afbreuk doet aan de samenleving? Ik stel dit niet.
De vorming van deze onderklasse is een gevolg van de dominante rol die het multiculturalisme heeft gespeeld inzake immigratie door het ontbreken van overheidsbeleid.
Kind van de rekening zijn individuen, die bijvoorbeeld, ondanks dat zij geen moslim zijn of de islam niet als hoofdidentiteit beschouwen wel als zodanig, als cultuurgroep, worden aangesproken door de overheid middels contactorganen, moskeeën, etc.
pi_75547332
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:36 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of Wilders bij P&W behandeld zal worden zoals Enait behandeld is. Ik verwacht een hoop meelevende opmerkingen als: "U heeft gelijk, maar u zegt het op een verkeerde manier". Zullen ze Wilders vragen stellen over zijn financiering uit Israël en de VS, zullen ze zijn loyaliteit aan Nederland ter sprake stellen, zullen ze hem confronteren met zijn extreme uitspraken, zullen ze hem vragen waarom hij de rechtsstaat wil afschaffen? Allemaal vragen, we zullen het zien.
Het lijkt me sterk dat de VARA zich als platform voor Wilders gaat lenen... zo lang duurt het niet meer tot er verkiezingen zijn.
Syl moet winnen!
pi_75547383
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:21 schreef damian5700 het volgende:
In de basis zijn dit de bepalingen en regels van de Grondwet en de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.
Het zijn grotendeels geen waarden, het zijn normen. Normen voor de staat ja. Dus ik snap de link met cultuur niet.
pi_75547422
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:40 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat de VARA zich als platform voor Wilders gaat lenen... zo lang duurt het niet meer tot er verkiezingen zijn.
Scherp!
pi_75547537
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zijn grotendeels geen waarden, het zijn normen. Normen voor de staat ja. Dus ik snap de link met cultuur niet.
Als je wilt suggereren dat de waarden van de democratische rechtsstaat niets met cultuur te maken hebben ben ik dit categorisch oneens. Ik denk dan dat het vruchteloos zal zijn onze opvattingen nader tot elkaar te brengen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:53:18 #192
3542 Gia
User under construction
pi_75547628
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:33 schreef LogischCorrect het volgende:

Ik denk eerder dat Pauw geen verweer meer had, Enait daarentegen kwam elke keer sterk terug.
Waarom liep hij dan weg?
pi_75547665
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als je wilt suggereren dat de waarden van de democratische rechtsstaat niets met cultuur te maken hebben ben ik dit categorisch oneens.
Dat is niet wat je zei. Je zei dat de Nederlandse cultuur onder andere was neergelegd in de grondwet. Dan heb je een verkeerd idee van wat de grondwet is. Dat komt meer voor, zelfs politici hebben onzin geroepen als dat 'we ons allemaal aan de grondwet moeten houden in dit land', maar dat maakt niet dat het ergens op slaat.
pi_75547689
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom liep hij dan weg?
Door zijn sterke verweer, zoals de linksen het hier noemen
pi_75547711
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is niet wat je zei. Je zei dat de Nederlandse cultuur onder andere was neergelegd in de grondwet. Dan heb je een verkeerd idee van wat de grondwet is. Dat komt meer voor, zelfs politici hebben onzin geroepen als dat 'we ons allemaal aan de grondwet moeten houden in dit land', maar dat maakt niet dat het ergens op slaat.
In onze Grondwet zijn, net als in veel andere Grondwetten, de klassieke grondrechten vastgelegd.
Ik vind dit, met alle respect, maar een heel simpele poging om een gat in mijn verhaal te slaan.
pi_75547794
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In onze Grondwet zijn, net als in veel andere Grondwetten, de klassieke grondrechten vastgelegd.
Ik vind dit, met alle respect, maar een heel simpele poging om een gat in mijn verhaal te slaan.
Gelukkig hebben sommige mensen meer verstand van de wetgeving over het rookverbod dan over de cultuur....
pi_75547805
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan horen P&W niet bij de blanke linkse elite. Want ze hebben regelmatig moslims te gast, die ze dan heel serieus nemen.
Die "moslims" die P&W in het verleden op bezoek hadden, waren geen echte moslims, want dat waren mensen die geen eigen mening hebben en braaf met de blanke elite mee konkelen.
pi_75547873
quote:

[..]

De beste advocaten zijn curieuze persoonlijkheden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75547902
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Helaas valt deze provocateur daar niet onder....
pi_75547904
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom liep hij dan weg?
Liep hij weg op het moment dat hem een vraag gesteld werd? Nee. Hij was klaar met zijn repliek en het was aan Jeroen Pauw om te reageren. Het is daarom eerder te zeggen dat P&W figuurliijk wegliepen door de zapservice te starten.
pi_75547933
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar deze curieuze persoonlijkheden zijn allen welbespraakt en dat kun je van Enait met geen mogelijkheid zeggen.
pi_75547937
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:05 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Helaas valt deze provocateur daar niet onder....
Eerlijk is eerlijk, die Enait willen we vaker op de tv zien

Die volzinnen ook van die kerel, geweldig.
pi_75547941
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je moet niet proberen via de grondwet verplichtingen voor de burger te construeren, zeker niet op cultureel vlak. Dat is een miskenning van wat de grondwet is.
pi_75547943
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:05 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Liep hij weg op het moment dat hem een vraag gesteld werd? Nee. Hij was klaar met zijn repliek en het was aan Jeroen Pauw om te reageren. Het is daarom eerder te zeggen dat P&W figuurliijk wegliepen door de zapservice te starten.
Of om meer lastige vragen te moeten beantwoorden?
pi_75547953
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, die Enait willen we vaker op de tv zien

Die volzinnen ook van die kerel, geweldig.
Enait vs. Wilders. Volgende week bij P&W?
pi_75547956
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar deze curieuze persoonlijkheden zijn allen welbespraakt en dat kun je van Enait met geen mogelijkheid zeggen.
De meeste advocaten zijn niet welbespraakt, denk aan Prem Rrahdhadhadahaiksu of Spong. Een advocaat moet slim zijn. Meer niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75547962
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:05 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Witteman startte heel lafjes de Zapservice, Pauw zat nog in het 'gesprek'.
pi_75547977
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:06 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Of om meer lastige vragen te moeten beantwoorden?
Lastige vragen? Die P&W gedroegen zich gewoon als een stel onprofessionele kamikaze journalisten.

Iedereen weldenkend mens, was weggelopen in die situatie.
pi_75547981
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zal ie vast wel via z'n oortje hebben gehoord.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75547987
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Pauw was maar al te blij dat zijn redder in nood de zapservice startte. Let maar op zijn lichaamstaal.
pi_75547993
En buitendat. Mensen die de televisiekijker over de zeik krijgen zijn wel heel erg goed voor de kijkcijfers.
pi_75548007
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:08 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Pauw was maar al te blij dat zijn redder in nood de zapservice startte. Let maar op zijn lichaamstaal.
De lichaamstaal NA de zapservice vond ik juist boekdelen spreken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75548012
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Lastige vragen? Die P&W gedroegen zich gewoon als een stel onprofessionele kamikaze journalisten.

Iedereen weldenkend mens, was weggelopen in die situatie.
Dat ik jou nog eens mee mag maken in een verdedigende rol voor een Moslim....WOW!
pi_75548017
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zal ie vast wel via z'n oortje hebben gehoord.
Dat had hij dan in dit geval moeten negeren, hier werd televisie gemaakt.
pi_75548044
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat had hij dan in dit geval moeten negeren, hier werd televisie gemaakt.
Ja, dat klopt. Maar Pauw viel uit zijn rol, dus dat zou het imago van het hele programma schaden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75548046
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:09 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Dat ik jou nog eens mee mag maken in een verdedigende rol voor een Moslim....WOW!
Ik relativeer nu ethisch gezien.

En laten we wel wezen, die gozer van Iran heb ik ook altijd al een held gevonden omdat hij altijd weer de televisiekijker over de zeik krijgt dmv een paar hardliners.
pi_75548069
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Maar Pauw viel uit zijn rol, dus dat zou het imago van het hele programma schaden.
Erg jammer dus. Een gemiste kans.
pi_75548075
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik relativeer nu ethisch gezien.

En laten we wel wezen, die gozer van Iran heb ik ook altijd al een held gevonden omdat hij altijd weer de televisiekijker over de zeik krijgt.
Je bent je leven aan het beteren?
pi_75548101
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:11 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Je bent je leven aan het beteren?
Nee hoor, ik kan me alleen wat meer met de hardliners van deze wereld identificeren (Bush, Berlusconi, Lieberman, etc) dan met de televisiekijkers, wereldvreemde moraalridders en de klimaatbewuste globalwarming eitjes.
pi_75548157
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee hoor, ik kan me alleen wat meer met de hardliners van deze wereld identificeren (Bush, Berlusconi, Lieberman, etc) dan met de televisiekijkers, wereldvreemde moraalridders en de klimaatbewuste globalwarming eitjes.

Je moet je altijd voorstellen in die situaties, stel je zou bij die lui in de klas zitten, met wie zou jij dan omgaan....
Bullshit.
Zit er soms iemand onder jouw account?
pi_75548202
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:15 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Bullshit.
Zit er soms iemand onder jouw account?
Gast relativeer nou even, als jij moet kiezen tussen die 2 humorloze staats marionetten en een imam met droge humor, waar kies jij dan voor?
pi_75548290
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je moet niet proberen via de grondwet verplichtingen voor de burger te construeren, zeker niet op cultureel vlak. Dat is een miskenning van wat de grondwet is.
Laat ik speciaal voor jou me beraden op een andere formulering laat onverlet dat cux ligt in het aanvaarden van de Nederlandse cultuur, deze niet afwijzen en tegelijkertijd eigen groepswaarden als maatgevend stellen, want dan is er van een samenleving geen sprake.
pi_75548358
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Gast relativeer nou even, als jij moet kiezen tussen die 2 humorloze staats marionetten en een imam met droge humor, waar kies jij dan voor?
Dan kies ik voor die imam, vreemd he?
Maar je verneukt nu wel je imago hé?
Wel aan gedacht?
pi_75548535
quote:

[..]

Als je denkt dat dat zo is, dan moet je je inderdaad serieus zorgen maken over de Nederlandse rechtsstaat.

Rechters die uit irritatie verkeerd oordelen, dat is niet best .

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 12-12-2009 14:39:24 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75548604
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:36 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Ook dat, want hij kan nu wel vrijgesteld zijn van het opstaan voor de rechter (en zijn orthodoxe cliënten daarmee ook) maar het staat de rechter natuurlijk vrij om het in zijn afweging nog onbewust mee te nemen als gebrek aan respect.
Hij is niet 'vrijgesteld': er is voor niemand een verplichting om op te staan.
Er kan dus ook niemand van vrijgesteld worden.
Er kan dus ook niemand niet vrijgesteld worden omdat het geen moslim is.
Enzovoorts.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_75548713
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die "moslims" die P&W in het verleden op bezoek hadden, waren geen echte moslims, want dat waren mensen die geen eigen mening hebben en braaf met de blanke elite mee konkelen.
Zwak, zwakker, zwakst.
pi_75548826
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zwak, zwakker, zwakst.
Het is een zuivere no true Scotsman!
pi_75548887
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je denkt dat dat zo is, dan moet je je inderdaad serieus zorgen maken over de Nederlandse rechtsstaat.

Rechters die uit irritatie verkeerd oordelen, dat is niet best .
Daar heb je wel gelijk in, maar het zal onvermijdelijk meespelen.
Erger vind ik, dat de advocaat zich laat meeslepen door zijn emoties en zijn zelfbeheersing verliest.

Nou kwam het wel erg dicht bij hemzelf, in die uitzending, en hij was niet echt aan het werk, maar hij toonde m.i. weinig professionele zelfbeheersing. Stel je voor dat hij in de rechtszaal op de Officier begint te schelden!
pi_75548903
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is een zuivere no true Scotsman!
Zo zuiver zie je ze zelden!
pi_75549075
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:23 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Dan kies ik voor die imam, vreemd he?
Maar je verneukt nu wel je imago hé?
pi_75549088
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zwak, zwakker, zwakst.
Het is wel zo.
pi_75549605
Zowel Mohammed als Paul heeft een punt. Maar eerlijk is eerlijk, Paul deed behoorlijk kinderachtig. Natuurlijk kan je het niet met Mohammed eens zijn, maar probeer wel gewoon een degelijke discussie te voeren. Anders had je Mohammed niet moeten uitnodigen in je programma.

Edit: ik bedoel Jeroen Pauw.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zienswijze op 12-12-2009 15:52:46 ]
pi_75549669
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:15 schreef Zienswijze het volgende:
Zowel Mohammed als Paul heeft een punt. Maar eerlijk is eerlijk, Paul deed behoorlijk kinderachtig. Natuurlijk kan je het niet met Mohammed eens zijn, maar probeer wel gewoon een degelijke discussie te voeren. Anders had je Mohammed niet moeten uitnodigen in je programma.
Die reacties van P&W waren gewoon typerend, want zoals P&W te keer gingen tegen Einat, zo denkt de blanke elite gewoon over moslims.
Die blanke elite vindt moslims helemaal top, behalve als moslims een eigen mening hebben die afwijkt van de blanke mening.

En omdat die blanke elite weigert te luisteren naar moslims en autochtonen, is die WIJ-ZIJ cultuur ontstaan.
pi_75549772
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die reacties van P&W waren gewoon typerend, want zoals P&W te keer gingen tegen Einat, zo denkt de blanke elite gewoon over moslims.
Die blanke elite vindt moslims helemaal top, behalve als moslims een eigen mening hebben die afwijkt van de blanke mening.

En omdat die blanke elite weigert te luisteren naar moslims en autochtonen, is die WIJ-ZIJ cultuur ontstaan.
Paul kon zich duidelijk niet inhouden. Ook hij heeft vast en zeker zijn bedenkingen tegenover de islam. In het algemeen probeert hij politiek correct te doen (zoals de linkse elite wel vaker doet), maar deze keer kon hij zich niet politiek correct inhouden en heeft hij zich laten gaan.
pi_75549837
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Paul kon zich duidelijk niet inhouden. Ook hij heeft vast en zeker zijn bedenkingen tegenover de islam. In het algemeen probeert hij politiek correct te doen (zoals de linkse elite wel vaker doet), maar deze keer kon hij zich niet politiek correct inhouden en heeft hij zich laten gaan.
Nee ik vind wel dat als je die mensen allemaal naar ons land toe lokt en ze vervolgens met open armen ontvangt, dat je ze ook met respect moet behandelen als die nieuwe nederlanders een eigen mening krijgen.

En dat doet de blanke elite dus niet.
pi_75549958
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee ik vind wel dat als je die mensen allemaal naar ons land toe lokt en ze vervolgens met open armen ontvangt, dat je ze ook met respect moet behandelen als die nieuwe nederlanders een eigen mening krijgen.

Deze mening deel ik ook met jou. De islam is hier naartoe gehaald, zonder dat de elite wist wat de islam daadwerkelijk inhoudt. Nu proberen sommige moslims hun geloof te vormen en te uiten, en dan worden ze tegengehouden door de elite.

Tja, had je je maar eerst moeten verdiepen in de islam voordat je de islam uitnodigde.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:29:03 #237
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75549966
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar respect moet natuurlijk wel van twee kanten komen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_75550030
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Deze mening deel ik ook met jou. De islam is hier naartoe gehaald, zonder dat de elite wist wat de islam daadwerkelijk inhoudt. Nu proberen sommige moslims hun geloof te vormen en te uiten, en dan worden ze tegengehouden door de elite.

Tja, had je je maar eerst moeten verdiepen in de islam voordat je de islam uitnodigde.
Moslims worden juist niet tegen gehouden door de Elite, de ene moskee is nog niet af of de andere wordt alweer uit de grond gestampt, maar dat valt onder "geef het volk brood en spelen".

Het punt is in deze, dat wanneer een moslim een eigen mening krijgt, die afwijkt van de mening van de blanke elite, dat ze worden uitgekotst en niet meer serieus worden genomen, zoals gister ook duidelijk werd bij P&W.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:33:10 #239
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75550067
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:15 schreef Zienswijze het volgende:
Mee eens. Hij wilde gewoon een relletje, zoals dat wel vaker gebeurt met deze man. Nou ja, dat heeft ie dan weer gekregen. Een beetje zonde van de tijd, want het relletje met Polak was stukken beter
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75550085
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:33 schreef eleusis het volgende:

[..]

Mee eens. Hij wilde gewoon een relletje, zoals dat wel vaker gebeurt met deze man. Nou ja, dat heeft ie dan weer gekregen.
Kijk dat bedoel ik dus met blanke elitaire arrogantie: jullie nemen die moslims totaal niet serieus en doen het weer af als "hij wilde gewoon een relletje".
pi_75550120
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Moslims worden juist niet tegen gehouden door de Elite, de ene moskee is nog niet af of de andere wordt alweer uit de grond gestampt, maar dat valt onder "geef het volk brood en spelen".

Het punt is in deze, dat wanneer een moslim een eigen mening krijgt, die afwijkt van de mening van de blanke elite, dat ze worden uitgekotst en niet meer serieus worden genomen, zoals gister ook duidelijk werd bij P&W.
Dat klopt ja.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:35:34 #242
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75550141
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef JohnDope het volgende:
Dat is toch niet nieuw? Hetzelfde geldt voor Enait, die ook op alles kotst wat niet binnen zijn islamitisch denkpatroon past.
DeviantArt
pi_75550200
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik dus met blanke elitaire arrogantie: jullie nemen die moslims totaal niet serieus en doen het weer af als "hij wilde gewoon een relletje".
Mohammed wilde juist helemaal geen relletje idd. Hij is bloedserieus en wilt gewoon zijn eigen vorm aan de islam geven.
pi_75550213
Het is steeds hetzelfde patroon.

Enait probeert via taalgebruik zijn gesprekspartner te overtroeven. De gesprekspartner probeert hem tot de kern van de zaak terug te brengen, er ontstaan gesteggel en Enait ontvlamt. Het is zo voorspelbaar als wat geworden.

Ik denk dat deze man een fragiel ego heeft.
pi_75550289
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:35 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat is toch niet nieuw?
Dat is misschien niet nieuw voor jou.
Maar dat is wel de enige reden waarom er een WIJ-ZIJ cultuur is ontstaan in Nederland.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:45:08 #246
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75550377
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is misschien niet nieuw voor jou.
Maar dat is wel de enige reden waarom er een WIJ-ZIJ cultuur is ontstaan in Nederland.
Ah oke, even voor de duidelijkheid; de wij- zij cultuur is veroorzaakt door de 'blanke elite' en moslims/ allochtonen hebben daar geen eigen inbreng in gehad en zijn dus puur slachtoffer?
DeviantArt
pi_75550661
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:45 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ah oke, even voor de duidelijkheid; de wij- zij cultuur is veroorzaakt door de 'blanke elite' en moslims/ allochtonen hebben daar geen eigen inbreng in gehad en zijn dus puur slachtoffer?
Er is maar 1 schuldige in dit geheel en dat is de blanke arrogante elite. Als zij nou gewoon een keer de burger met respect hadden behandeld (ipv als tokkies) en echt hadden geluisterd naar de allochtoon en autochtoon was het nu niet zo'n puinhoop in Nederland.
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:03:25 #248
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75550839
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er is maar 1 schuldige in dit geheel en dat is de blanke arrogante elite. Als zij nou gewoon een keer de burger met respect hadden behandeld (ipv als tokkies) en echt hadden geluisterd naar de allochtoon en autochtoon was het nu niet zo'n puinhoop in Nederland.
Ja dat heb je al een paar keer gezegd, maar nu trek je het in zijn algemeenheid. Heb je het over bijvoorbeeld P&W als 'blanke elite', of over de Nederlandse overheid. Dat maakt nogal een verschil.
DeviantArt
pi_75551789
Secretaresse Faizel Ali Enait blijkt pornoster

Wat een gezellige boel daar op dat advocatenkantoor van Faizel. Ook secretaresse nummer 2 houdt er een bijbaantje op na.

http://www.geenstijl.nl/m(...)aizel_ali_enait.html

pi_75551815
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.
pi_75551841
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:17 schreef JohnDope het volgende:

Terwijl die dikke pad zelf een racist is

In verschillende interviews liet Enaits zich neerbuigend uit over de (etnisch) Nederlandse bevolking. Zo vergeleek hij de autochtone Nederlanders met aboriginals.
pi_75551920
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:37 schreef Shaitanica het volgende:

[..]

In verschillende interviews liet Enaits zich neerbuigend uit over de (etnisch) Nederlandse bevolking. Zo vergeleek hij de autochtone Nederlanders met aboriginals.
Zeggen dat een een "rechter uit 1 of andere boeren gat" komt met de ondertoon dat het een dom varken is was ook al niet al te strategisch van hem. Hij trekt daarmee niet alleen de rechterlijke macht, maar iedereen die in kleine dorpjes woont door het slijk die teringmongool.
pi_75551932
Uit ONZ:

zaterdag 12 december 2009 @ 16:45:13 #254
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_75552043
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:40 schreef Mylene het volgende:
Uit ONZ:

[ afbeelding ]
Ik voorspel een aanslag op Fok! morgen.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_75552076
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:45 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Ik voorspel een aanslag op Fok! morgen.
Aanklacht waarschijnlijk, Enait kennende
Syl moet winnen!
pi_75552164
quote:

[..]

On-ge-lo-fe-lijk.
En waarom? Zo erg kan het toch niet zijn om even op te staan als de rechter binnenkomt?
Het is gewoon pure provocatie.
Als je nou een ongelovig varken een hand moet geven, of stel je voor dat ze de kleur haar van je vrouw kunnen zien (Zit niet zoveel variatie in bij die mensen, toch?).. Ja, bah, dat is natuurlijk iets vreselijks..
pi_75552276
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En waarom? Zo erg kan het toch niet zijn om even op te staan als de rechter binnenkomt?
Het is gewoon pure provocatie.
Als je nou een ongelovig varken een hand moet geven, of stel je voor dat ze de kleur haar van je vrouw kunnen zien (Zit niet zoveel variatie in bij die mensen, toch?).. Ja, bah, dat is natuurlijk iets vreselijks..
Enait kan nu door links zowel als rechts als karikatuur weggezet worden. Hij ís natuurlijk ook een karikatuur.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:07:48 #258
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_75552658
Een hoogmoedige opgeblazen kerel die duidelijk een slechte reclame maakt voor zijn geloof

Vind hem ook zo raar klinken, vraag me af in welke taal hij denkt ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_75552685
Wat doet dat gezwel nog in onze Nederlandse samenleving?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:11:41 #260
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75552766
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:07 schreef deedeetee het volgende:
Een hoogmoedige opgeblazen kerel die duidelijk een slechte reclame maakt voor zijn geloof

Vind hem ook zo raar klinken, vraag me af in welke taal hij denkt ?
Pas op met wat je zegt, voordat je het weet word je als 'blanke elitair' afgeschilderd.
DeviantArt
pi_75552807
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:09 schreef Red_85 het volgende:
Wat doet dat gezwel nog in onze Nederlandse samenleving?
Nederland is een multicultureel, multireligieus land.
pi_75552904
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:37 schreef Shaitanica het volgende:

[..]

Wij - autochtonen - hebben ook genoeg negatieve dingen over de islam gezegd, dus dan is het logisch dat hij een keertje wat terug zegt.
pi_75552953
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:11 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Pas op met wat je zegt, voordat je het weet word je als 'blanke elitair' afgeschilderd.
Laten we eerlijk zijn, die Enait is een zeer gerespecteerde islamitische voorman, dus als hij niet serieus wordt genomen, wordt zijn islamitische achterban ook niet serieus genomen.

En dan kunnen die blanke arrogante betweterige intellectuelen het wel proberen goed te praten door te zeggen dat hij geen goede reclame maakt voor de islam of dat hij geen echte moslim is, maar als er iemand op en top moslim is, dan is het wel die Enait.
pi_75552954
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wij - autochtonen - hebben ook genoeg negatieve dingen over de islam gezegd, dus dan is het logisch dat hij een keertje wat terug zegt.
Afgeven op een religie is wat anders dan afgeven op een volk.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:17:17 #265
78780 deedeetee
pi_75552978
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:11 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ben ik vast in goed gezelschap, zou er lelijk van schrikken als die man me complimentjes zou geven
pi_75553013
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:12 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Nederland is een multicultureel, multireligieus land...
...waar men andere geloven, meningen en gebruiken tolereerd. Wij tolereren hem, andersom is het 'net even' anders.

e. tolereerdt andere menigen niet, behalve die van zichzelf en zijn eigen geloof. meneertje is gelijk op zijn teentjes getrapt als hij enigsinds tegengesproken wordt of er mee wordt geconfronteerd. Door dit soort clowns wordt ons land van binnenuit verrot gemaakt, zoals een tumor dat doet in een menselijk lichaam.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:19:12 #267
78780 deedeetee
pi_75553035
quote:

[..]

Uiteraard want positieve dingen kán hij over de islam niet vertellen. Die zijn er niet echt....
pi_75553042
quote:
[..]
Als jij in jouw huis liever niet hebt dat ik m'n klompen aanhoud als ik bij jou op visite kom, dan geeft mij dat nog niet het recht om jouw tapijt af te kraken....
Syl moet winnen!
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:19:31 #269
13462 BansheeBoy
pi_75553046
Ik heb de aflevering nog maar eens bekeken. En ik kan niet anders zeggen dan dat Pauw op een hele makkelijke manier populair aan het doen was.

Echt typisch, als Enait in het nadeel was geweest had romige Pauw vast gezegd:"De rechter heeft beslist, je dient het besluit te respecteren." Nu hij in het voordeel is, niets van dat alles.

"Ontspan je.."

²
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:19:53 #270
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75553059
quote:

[..]

Ik mag hopen dat je gewoon lekker loopt te trollen? Waar zijn je elitaire blanken gebleven?
DeviantArt
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:21:13 #271
13462 BansheeBoy
pi_75553110
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:19 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je gewoon lekker loopt te trollen? Waar zijn je elitaire blanken gebleven?
Zijn tekst klopt anders als een bus.

²
pi_75553117
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb de aflevering nog maar eens bekeken. En ik kan niet anders zeggen dan dat Pauw op een hele makkelijke manier populair aan het doen was.

Echt typisch, als Enait in het nadeel was geweest had romige Pauw vast gezegd:"De rechter heeft beslist, je dient het besluit te respecteren." Nu hij in het voordeel is, niets van dat alles.

"Ontspan je.."

²
Je zit steeds te strooien met niet op feiten beruste aannames. Je "denkt" het en maakt daar op een verkapte manier de waarheid van.
Dat is demoniseren.
pi_75553138
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, die Enait is een zeer gerespecteerde islamitische voorman, dus als hij niet serieus wordt genomen, wordt zijn islamitische achterban ook niet serieus genomen.

En dan kunnen die blanke arrogante betweterige intellectuelen het wel proberen goed te praten door te zeggen dat hij geen goede reclame maakt voor de islam of dat hij geen echte moslim is, maar als er iemand op en top moslim is, dan is het wel die Enait.
Nee man. Die eikel vertegenwoordigt slechts zijn EIGEN interpretatie van het moslim-z(w)ijn. Verreweg de meeste Nederlandse moslims (op wat relislamietjes als BanSheeBoy na) hebben niets met dit dwarsliggend treurig mannetje.

Er zijn zat islamitische advocaten die wel opstaan. Er zijn genoeg moslims die gewoon handen schudden en zo ken ik ook genoeg moslims die alcohol drinken, seks hebben voor het huwelijk en hoofddoekloos over straat gaan. Allemaal moslims.

Het erge is alleen dat de Linksche Elite gedwee juist de meest zieke imams die geen handjes schudden, de meest idiote moslims die niet opstaan voor een rechter en de meest baldadige voorvechters voor hoofddoeken voor vrouwen serieus nemen en gelijk geven.

De echte islamisering komt helemaal niet van moslims. Die komt van binnenuit. En is daarmee des te gevaarlijker.

pi_75553161
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Uiteraard want positieve dingen kán hij over de islam niet vertellen. Die zijn er niet echt....
Dat klopt. Ik ben de laatste die positief zal zijn over de islam. Objectief gezien is er ook bijna niks positiefs aan de islam. het enige positieve aan de islam is dat het is uitgevonden door het Vaticaan.

Maar hoe het ook zij, de blanken arrogante "Pauw en Wittemannetjes" van Nederland hadden destijds die islamieten naar ons land gelokt en met open armen ontvangen.

En dan moeten ze niet op eens zo arrogant en kleinerend tegen die islamieten gaan doen wanneer die islamieten een eigen mening krijgen die afwijkt van de blanke elite.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:22:48 #275
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75553164
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Leer lezen domme troll, het ging (overduidelijk) over Pauw
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:23:34 #276
13462 BansheeBoy
pi_75553192
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:21 schreef McKillem het volgende:

[..]

Je zit steeds te strooien met niet op feiten beruste aannames. Je "denkt" het en maakt daar op een verkapte manier de waarheid van.
Je hebt gelijk dat het 2de gedeelte een aanname is, dat ontken ik niet. Maar ik ken Pauw langer dan vandaag en ik weet hoe hij met sommige zaken om gaat. Het feit dat hij populair aan het doen was is daarentegen geen aanname, dat kun je toch wel beamen me dunkt.

²
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:23:56 #277
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75553209
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zijn tekst klopt anders als een bus.

²
Ware het niet dat de definitie van JohnDope's 'elitaire blanken' ontbreekt. Daar vroeg ik eerder ook al naar.
DeviantArt
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:26:23 #278
13462 BansheeBoy
pi_75553302
Het is jammer dat tedere Enait niet rustig kan praten, want intellectueel gezien lacht hij romige Pauw keihard uit. Het klinkt misschien wat simpel, maar de battle Enait vs Pauw is een Flawless Victory voor Enait.

²
pi_75553329
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is jammer dat tedere Enait niet rustig kan praten, want intellectueel gezien lacht hij romige Pauw keihard uit. Het klinkt misschien wat simpel, maar de battle Enait vs Pauw is een Flawless Victory voor Enait.

²
Dat is heel objectief Nederland wel met jou eens.
pi_75553364
Wat ook het mooie is van Pauw en Witteman, is dat het echt een stel marionetten zijn, niet zo zeer omdat ze alleen maar staatspropaganda vertolken, maar meer omdat er 20 redactieleden de hele uitzending door via hi-tech oortjes in de oren van P&W zitten te schreeuwen.

Want jullie denken toch niet dat ze het allemaal zelf verzinnen
pi_75553377
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat het 2de gedeelte een aanname is, dat ontken ik niet. Maar ik ken Pauw langer dan vandaag en ik weet hoe hij met sommige zaken om gaat. Het feit dat hij populair aan het doen was is daarentegen geen aanname, dat kun je toch wel beamen me dunkt.

²
Ja, dat noemen we ook wel televee.
Zo gaat dat in medialand, alles voor te kijkcijfers. Voor het salaris van Pauw trap ik die Enait ook wel even op een onredelijk manier de grond in, geen probleem.

Feit blijft wel dat Enait zelf, door zijn onhandige uitspraken hier en in eerdere proramma's zichzelf gewoon in die positie gewerkt heeft. Iedereen wil die knakker alleen nog maar afgeserveerd zien worden, en dat is ook redelijk logisch als je de Nederlandse staat gaat proberen te ondermijnen met onnozele dingen als niet willen opstaan en daar een rechtzaak om beginnen en dan net doen alsof we allemaal idioten zijn omdat hij het toevallig anders vind zijn.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:29:04 #282
13462 BansheeBoy
pi_75553396
Net als dat Pauw niet gelooft in de Multiculturele samenleving en het feit dat hij "betrapt" reageerde toen tedere Enait hier mee kwam zegt wel genoeg. Hoe kun je nou niet geloven in iets wat al jááááren een (wels) feit is. Laat wederzijdse Pauw anders eens over de Kruiskade denderen.

Zonde, ik had Pauw altijd wel hoog zitten om dat hij een slimme man is. Gisteren gebruikte hij deze slimheid verkeerd, niet voor de inhoud, maar om te scoren bij het gepeupel.

²
pi_75553446
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Zonde, ik had Pauw altijd wel hoog zitten om dat hij een slimme man is. Gisteren gebruikte hij deze slimheid verkeerd, niet voor de inhoud, maar om te scoren bij het gepeupel.
Je moet het niet zien als scoren, maar die zelf benoemde intellectuelen vinden iedereen maar tokkies die een andere mening heeft.

Dit was gewoon een stevig staaltje blanke arrogantie. Ze vinden die moslims helemaal top als ze op de PvdA e.d. stemmen, maar zodra moslims een eigen mening krijgen, vinden die blanke elitairen, die moslims ook maar een stelletje tokkies.

Je moet maar opletten, iedereen met een afwijkende mening in het land, wordt door de blanke elite tot tokkie gestigmatiseerd.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:30:50 #284
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_75553456
Dat mensen weer massaal over een Moslim heen vallen omdat 'ie moeilijk doet. Best wel belachelijk. Waar men zich druk om kan maken he.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_75553485
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Wat bedoel je toch met 'tedere' en 'romige'?
pi_75553498
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je moet het niet zien als scoren, maar die zelf benoemde intellectuelen vinden iedereen maar tokkies die een andere mening heeft.

Dit was gewoon een stevig staaltje blanke arrogantie.
Kap eens met dat blank , het had net zo goed een neger geweest die die uitspraken deed. Pauw's utispraken nu blank maken is minstens zo ernstig als alle islamieten als idioot bestempelen vanwege die Enait.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:33:13 #287
13462 BansheeBoy
pi_75553526
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:28 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja, dat noemen we ook wel televee.
Zo gaat dat in medialand, alles voor te kijkcijfers. Voor het salaris van Pauw trap ik die Enait ook wel even op een onredelijk manier de grond in, geen probleem.
Het zal misschien wel "normaal" zijn in dat wereldje, maar ik mag toch wel verwachten dat de publieke televee waar ik, o.a. als Moslim (!), aan mee betaal, zich objectief en kritisch opstelt in dit soort situaties? En niet simpel wil scoren als een SBS6 of een Dymo LabelWriter 400.

²
pi_75553530
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:32 schreef McKillem het volgende:

[..]

Kap eens met dat blank , het had net zo goed een neger geweest die die uitspraken deed. Pauw's utispraken nu blank maken is minstens zo ernstig als alle islamieten als idioot bestempelen vanwege die Enait.
Blanke arrogantie is gewoon een bekende uitspraak in het westen. In ieder land weet men dan meteen wat er bedoeld wordt.
pi_75553584
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het zal misschien wel "normaal" zijn in dat wereldje, maar ik mag toch wel verwachten dat de publieke televee waar ik, o.a. als Moslim (!), aan mee betaal, zich objectief en kritisch opstelt in dit soort situaties? En niet simpel wil scoren als een SBS6 of een Dymo LabelWriter 400.

²
En we laten weer 80% van de reactie achterwege.
Je kan er echt helemaal niets van. Alleen reageren op dingen waar je een antwoord op hebt en dan een gevoel van superioriteit ontwikkelen. Typisch jij.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:36:06 #290
13462 BansheeBoy
pi_75553610
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat bedoel je toch met 'tedere' en 'romige'?
Ja, het probleem is dat Pauw dit soort gedrag helemaal niet nodig heeft. Hij kan toch ook inhoudelijk het debat aan gaan. Zoals we dat min of meer van hem gewend zijn.

²
pi_75553674
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, het probleem is dat Pauw dit soort gedrag helemaal niet nodig heeft. Hij kan toch ook inhoudelijk het debat aan gaan. Zoals we dat min of meer van hem gewend zijn.

²
Inhoudelijke debatten aangaan doe je met mensen die je een kans geven een inhoudelijk debat aan te gaan.
Dit soort relletjes voer je met mensen die geen inhoudelijke discussie willen en gewoon weer in het nieuws willen belanden.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:38:37 #292
13462 BansheeBoy
pi_75553698
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:35 schreef McKillem het volgende:

[..]

En we laten weer 80% van de reactie achterwege.
Je kan er echt helemaal niets van. Alleen reageren op dingen waar je een antwoord op hebt en dan een gevoel van superioriteit ontwikkelen. Typisch jij.
Oh, dat is meer lay-out technisch, ik vind nl. dat ik met mijn posting ook dat 2de gedeelte van je post van repliek heb voorzien. Hij kan zichzelf nl. wel in die positie hebben gemanoevreerd, vind ik nog steeds dat de publieke tv niet populair moet doen en objectief moet blijven.

²
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:40:21 #293
13462 BansheeBoy
pi_75553752
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:37 schreef McKillem het volgende:

[..]

Inhoudelijke debatten aangaan doe je met mensen die je een kans geven een inhoudelijk debat aan te gaan.
Dit soort relletjes voer je met mensen die geen inhoudelijke discussie willen en gewoon weer in het nieuws willen belanden.
Jij redeneert dus niet vanuit het midden, maar vanuit de kant van Pauw, puur gebaseerd op aannames. Want hoe weet je dat dat de reden is dat Pauw zich zo gedroeg?

²
pi_75553781
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Oh, dat is meer lay-out technisch, ik vind nl. dat ik met mijn posting ook dat 2de gedeelte van je post van repliek heb voorzien. Hij kan zichzelf nl. wel in die positie hebben gemanoevreerd, vind ik nog steeds dat de publieke tv niet populair moet doen en objectief moet blijven.

²
Dan moet je wel de kans geboden worden om objectief te blijven. Als je als gast perse oorlog wil, wat me in dit geval ook wel weer duidelijk lijkt, kan je dat ook gewoon krijgen. Ongeacht kanaal.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:43:07 #295
13462 BansheeBoy
pi_75553823
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:41 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dan moet je wel de kans geboden worden om objectief te blijven.
Een goede presentator wacht niet op een kans. Die hoort gewoon in zijn rol te blijven.

²
pi_75553825
Enait is een aansteller die volgens mij niet eens interessant genoeg is voor Tijd voor Max. Maar als je hem dan uitnodigt moet je hem fatsoenlijk interviewen. Dat deed Pauw niet en er even uit gaan voor de zapservice van Witteman was ook niet netjes. Broddelwerk van beide heren.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:43:19 #297
248844 Bowlingbal
pi_75553827
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:30 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat mensen weer massaal over een Moslim heen vallen omdat 'ie moeilijk doet. Best wel belachelijk. Waar men zich druk om kan maken he.
En dit.

Deze week ook al. Twee moslima's sturen een briefje naar het zwembad of het mogelijk is om een uurtje alleen voor vrouwen te regelen. Wat denk je, voorpagina van de Telegraaf en iedereen op internet met commentaar als 'oh ze hebben weer wat te zeuren'.

Het gaat nergens over.
- Donald Love
pi_75553828
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij redeneert dus niet vanuit het midden, maar vanuit de kant van Pauw, puur gebaseerd op aannames. Want hoe weet je dat dat de reden is dat Pauw zich zo gedroeg?

²
Door naar die show te kijken?
Paul stelt een hele simpele vraag en die Enait ontbrand spontaan binnen het tijdsbestek van een minuut en begint de gooien met dingen als racisme _zonder enige grond_.
Wat wil je dan. Ik had hem keihard uitgescholden als hij me onterecht de stempel racist op het voorhoofd zou plakken en vind dat Pauw juist erg rustig bleef.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:44:52 #299
248844 Bowlingbal
pi_75553864
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:43 schreef McKillem het volgende:

[..]

Door naar die show te kijken?
Paul stelt een hele simpele vraag en die Enait ontbrand spontaan binnen het tijdsbestek van een minuut en begint de gooien met dingen als racisme _zonder enige grond_.
Wat wil je dan. Ik had hem keihard uitgescholden als hij me onterecht de stempel racist op het voorhoofd zou plakken en vind dat Pauw juist erg rustig bleef.
Hey, Superman, u ook hier?
- Donald Love
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:47:08 #300
13462 BansheeBoy
pi_75553916
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar als je hem dan uitnodigt moet je hem fatsoenlijk interviewen. Dat deed Pauw niet en er even uit gaan voor de zapservice van Witteman was ook niet netjes. Broddelwerk van beide heren.
Precies én tevens exactly!!!

²
pi_75553963
quote:

[..]

Vind ik ook hoor, nadat we op school zijn geindoctrineerd dat discriminatie zóóó ontzettend onrechtvaardig was. We deze mensen in alles hun zin geven, t/m subsidies voor moskeeën aan toe, ze hebben laten meeprofiteren van ons sociale woningbouw en uitkeringsstelsel - waar ze ook flink gebruik van maken, heb ik weleens horen zeggen, evenals van de gevangenissen-. is het heel normaal dat ze vrouwen zonder hoofddoek voor 'hoer' uitmaken en haat prediken in moskeeën en een speciaal naampje hebben voor ongelovigen.
Dat dan een moslimadvocaat weigert op te staan voor de rechtbank, uit wraak tegen de autochtone bevolking die daar weleens lelijke dingen over zegt, is volkomen normaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')