bronquote:DEN HAAG - Het Hof van Discipline heeft de berisping van de Raad van Discipline tegen de 'zittende advocaat' Mohammed Enait vernietigd. Dat maakte het hof vrijdag bekend. De raadsman kreeg de berisping aanvankelijk onder meer omdat hij weigert op te staan voor rechters.
Het is gebruikelijk dat advocaten opstaan als de rechter de zaal binnenkomt, om zo respect te tonen. Enait is orthodox moslim en zegt dat hij vanwege zijn geloofsovertuiging niet op wil staan voor de rechter. Volgens het Hof van Discipline staat tegenover het respect voor de rechterlijke macht, dat hij respect mag verwachten voor zijn ''oprechte en authentieke geloofsovertuiging''. Verder blijkt uit het handelen van Enait ''geen intentie van minachting van de advocaat'', aldus het Hof van Discipline.
Enait is tevreden met de uitspraak. Volgens hem toont de jongste uitspraak aan dat de berisping van de Raad van Discipline ''een karavaan kreupele kamelen was''. ''Het boerenverstand heeft eindelijk gewonnen'', aldus de advocaat. Hij sprak vrijdag van een dijkdoorbraak voor advocaten die op hun eigen manier respect betonen aan de rechters.
De zaak kwam aan het rollen toen de deken van de Orde van Advocaten een klacht tegen de orthodoxe advocaat indiende. Enait beraadt zich of hij stappen tegen de Rotterdamse deken onderneemt, bijvoorbeeld het eisen van een schadevergoeding omdat zijn ''naam en reputatie zijn aangetast''. ''Maar het belangrijkste wat ik wil doen is een gedegen en robuuste advocaat zijn, dat is mijn primaire aspiratie.'' (ANP)
quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:21 schreef Brainfish het volgende:
Volgens mijn geloofsovertuiging mag ik de politie in het gezicht spugen. Ben benieuwd na hoeveel seconden ik tegen de grond lig.
Vreemd dat globale gedragsregels in dit land niet gelden voor bepaalde groepen.
En moslimvrouwen bepalen zelf wat ze (niet) over hun kop trekken!quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
Enait heeft gelijk !
Hij bepaalt of hij staat of zit voor een rechter.
Klopt, dat zeg je goed en zij bepalen het zelfquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En moslimvrouwen bepalen zelf wat ze (niet) over hun kop trekken!
Meki.
Voorspelbare 'Meki-reactie'quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
Enait heeft gelijk !
mag ik dan ook bepalen of ik rem voor een moslim of niet ... ja want rekening houden doen we met elkaar en niet wij wel en hun niet ..quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
Enait heeft gelijk !
Ik hoop echt zo dat jij gewoon een troll bent.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
Enait heeft gelijk !
quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
mag ik dan ook bepalen of ik rem voor een moslim of niet ... ja want rekening houden doen we met elkaar en niet wij wel en hun niet ..
Ik heb je hele andere dingen horen beweren. Taqiyya?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt, dat zeg je goed en zij bepalen het zelf
Alleen nog met jezelf dus?quote:Ik heb er geen probleem mee
Lasterlijk ventje.quote:Jij wel
nee dit is geen trollen maar gewoon even een weerleg van jou antwoord ..quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:07 schreef Meki het volgende:
[..]
ik neem aan dat je hiermee gewoon wilt trollen.
Het is geen gedragsregel. Het is folklore, en in de rechtszaal gelden wetten. Een proces is van voor tot achter wettelijk geregeld. Dat een advocaat op moet staan hoort niet bij die regels, die heeft de deken verzonnen. Een zeer dubieuze uitspraak van de deken, die kennelijk de folklore van hemzelf en zijn corpsvriendjes op gelijke voet stelt met de wet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:21 schreef Brainfish het volgende:
Volgens mijn geloofsovertuiging mag ik de politie in het gezicht spugen. Ben benieuwd na hoeveel seconden ik tegen de grond lig.
Vreemd dat globale gedragsregels in dit land niet gelden voor bepaalde groepen.
Welke REGEL!!!?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef RAVW het volgende:
regels zijn er gemaakt zo dat IEDEREEN !!!!!!!!!!! zich er aan moet houden en niet alleen wij maar ook de MOSLIMS ..
Als ik op mijn werk de gedragsregels overtreed, mag ik lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is geen gedragsregel. Het is folklore, en in de rechtszaal gelden wetten. Een proces is van voor tot achter wettelijk geregeld. Dat een advocaat op moet staan hoort niet bij die regels, die heeft de deken verzonnen. Een zeer dubieuze uitspraak van de deken, die kennelijk de folklore van hemzelf en zijn corpsvriendjes op gelijke voet stelt met de wet.
Regels? Er bestaat geen wet die het advocaten verplicht voor de rechter op te staan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee dit is geen trollen maar gewoon even een weerleg van jou antwoord ..
regels zijn er gemaakt zo dat IEDEREEN !!!!!!!!!!! zich er aan moet houden en niet alleen wij maar ook de MOSLIMS ..
Dus waarom moeten er altijd aparte dingen geregeld worden voor Moslims en wij maar het brave burgertje uit hangen ten koste van heel veel dingen waar een moslim vaak gewoon makkelijk mee weg komt ..
Het is geen gedragsregel.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik op mijn werk de gedragsregels overtreed, mag ik lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.
Waarom zou dat voor een advocaat anders zijn?
Er bestaat ook geen wet die zegt dat ik geen onzin mag vertellen aan mijn klanten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:16 schreef Hartigan het volgende:
[..]
Regels? Er bestaat geen wet die het advocaten verplicht voor de rechter op te staan.
Een advocaat heeft geen baas. Dat de deken de baas wilde spelen en wat hij zelf leuk vindt aan advocaten wil opleggen is zijn fout.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er bestaat ook geen wet die zegt dat ik geen onzin mag vertellen aan mijn klanten.
Maar mijn baas zal er toch anders over denken...
Ik zou in zo´n geval naar de arbeidsrechter stappen en kijken of die gedragsregels redelijk etc. zijn. in dit geval is dit indirect gebeurd door naar het Hof van Discipline te stappen. Dat heeft geoordeeld; geen idee waarom leken het daarmee oneens willen zijn. Het zijn onderlinge gedrachtsregels (in dit geval blijkt het er dus niet eens een te zijn), wat hebben buitenstaanders daar mee te maken?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik op mijn werk de gedragsregels overtreed, mag ik lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.
De wet zal het niet op die manier formuleren, maar er bestaan wel degelijk regels die het jou verbieden om klanten onzin te vertellen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er bestaat ook geen wet die zegt dat ik geen onzin mag vertellen aan mijn klanten.
En dus laten we dat maar zo. Alles voor de achterlijke moslim die het imago nog es ff naar beneden trapt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een advocaat heeft geen baas. Dat de deken de baas wilde spelen en wat hij zelf leuk vindt aan advocaten wil opleggen is zijn fout.
Jouw baas misschien, maar bij de DSB bank was je zo aangenomenquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En eenwielfietsen door het kantoor? En elke dag standaard 3 uur te laat komen? En... ik kan nog wel meer clowneske onzin verzinnen waar ik niet mee wegkom.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef Hartigan het volgende:
[..]
De wet zal het niet op die manier formuleren, maar er bestaan wel degelijk regels die het jou verbieden om klanten onzin te vertellen.
Hehe, sterk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Jouw baas misschien, maar bij de DSB bank was je zo aangenomen
Dat is ook niet anders voor een advocaat.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat doet hij niet door te blijven zittenn.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus laten we dat maar zo. Alles voor de achterlijke moslim die het imago nog es ff naar beneden trapt.
Daarvoor moet je in de spiegel kijken denk ik, samen met nog een helebooel. Zodra het over een moslim gaat schakelen jullie schuimbekkend over op totale verstandsverbijstering. Ik ga er tenminste vanuit dat je doorgaans in staat bent tot zinniger commentaren.quote:Waarom krijgt deze clown toch zoveel aandacht?
Zijn geschiktheid hangt af van of hij zich aan de voorschriften m.b.t. het functioneren als advocaat kan houden. De verzinsels van de deken horen daar niet bij.quote:Gewoon lekker ongeschikt verklaren voor zijn vak en hij gaat maar aspergesteken ofzo.
hij vraagt 500 euro per uurquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:24 schreef O0tje het volgende:
[..]
Dat is ook niet anders voor een advocaat.
Alleen: de rechtbank is niet zijn werkgever. Als ik het me goed herinner, was hij zelfstandig advocaat, dus eigen baas, dus zijn eigen gedragsregelgever.
Nou ja, als je weet dat die gewoonte van het opstaan voor de rechter zo duidelijk gekoppeld wordt aan het betuigen van respect voor de rechterlijke macht, dan zul je er rekening mee moeten houden dat je door dat bewust níet te doen een negatief signaal afgeeft aan je collega's. Zo zal die deken het ook geïnterpreteerd hebben. (Anders gezegd: ik vind het een beetje lomp van deze advocaat.)quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een advocaat heeft geen baas. Dat de deken de baas wilde spelen en wat hij zelf leuk vindt aan advocaten wil opleggen is zijn fout.
Ja, blijkbaar laten verstandige mensen het zo. En het imago wordt niet door hem, maar door jou naar beneden getrapt. Hijzelf is gewoon een irritant mannetje, dat hoogstens zijn eigen imago om zeep helpt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus laten we dat maar zo. Alles voor de achterlijke moslim die het imago nog es ff naar beneden trapt.
Ja, vertel eens: waarom maak jij je zo druk over hem?quote:Waarom krijgt deze clown toch zoveel aandacht?
Dat kan niet, althans niet op deze gronden. Als hij een slechte advocaat is en bijvoorbeeld zijn klanten laat stikken of allerlei wetten overtreedt, dan kan hij door een tuchtcollege of zo uit zijn vak gezet worden. Niet omdat hij vervelend of irritant is. Moskowitz en Spong doen toch ook nog steeds hun werk?quote:Gewoon lekker ongeschikt verklaren voor zijn vak en hij gaat maar aspergesteken ofzo.
Dat doet hij door gewoon zijn werk te doen als advocaat die toevallig ook nog eens in Allah gelooft. Zat collega's die dat gewoon kunnen. Maar hij krijgt alle aandacht.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doet hij niet door te blijven zittenn.
Niet zomaar een moslim. Een die denkt dat ie de islam (zijn versie ervan tenminste) eventjes moet profileren als onverenigbaar met de rechtstaat. Clowntje Wilders is hem dankbaar.quote:Daarvoor moet je in de spiegel kijken denk ik, samen met nog een helebooel. Zodra het over een moslim gaat schakelen jullie schuimbekkend over op totale verstandsverbijstering. Ik ga er tenminste vanuit dat je doorgaans in staat bent tot zinniger commentaren.
En dat functioneren is er dus niet bij. Een klein jengelend kind.quote:Zijn geschiktheid hangt af van of hij zich aan de voorschriften m.b.t. het functioneren als advocaat kan houden. De verzinsels van de deken horen daar niet bij.
Een jarenlange gewoonte, teken van respect, wordt in 1 keer afgeserveerd door deze man.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, als je weet dat die gewoonte van het opstaan voor de rechter zo duidelijk gekoppeld wordt aan het betuigen van respect voor de rechterlijke macht, dan zul je er rekening mee moeten houden dat je door dat bewust níet te doen een negatief signaal afgeeft aan je collega's. Zo zal die deken het ook geïnterpreteerd hebben. (Anders gezegd: ik vind het een beetje lomp van deze advocaat.)
Eh, nee. Iedereen die het wil doen mag het blijven doen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een jarenlange gewoonte, teken van respect, wordt in 1 keer afgeserveerd door deze man.
On-ge-lo-fe-lijk.
Ach, nu hoef ik ook niet meer op te staan. Scheelt moeite.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een jarenlange gewoonte, teken van respect, wordt in 1 keer afgeserveerd door deze man.
On-ge-lo-fe-lijk.
Het is duidelijk dat hier sprake is van een trendbreuk/kentering.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:33 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Eh, nee. Iedereen die het wil doen mag het blijven doen.
Is het verboden om op te staan? Nee. Diegenen die wensen op te staan, kunnen en mogen nog altijd opstaan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat hier sprake is van een trendbreuk/kentering.
Dit laat onverlet dat er sprake is van een trendbreuk/kentering.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:39 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Is het verboden om op te staan? Nee. Diegenen die wensen op te staan, kunnen en mogen nog altijd opstaan.
Daar is geenzins sprake van. Als men de gewoonte in stand wil houden, kan dat nog altijd. 100% deelname is geen vereiste voor een gewoonte.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit laat onverlet dat er sprake is van een trendbreuk/kentering.
Er daar wel sprake van, immers de nieuwe realiteit is dat de ongeschreven regel niet meer zo hard is, ofwel de gewoonte is niet per definitie een gewoonte meer.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:43 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Daar is geenzins sprake van. Als men de gewoonte in stand wil houden, kan dat nog altijd. 100% deelname is geen vereiste voor een gewoonte.
Het links dragen van een horloge is een gewoonte, dit blijft ook een gewoonte als ik mijn horloge rechts draag.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er daar wel sprake van, immers de nieuwe realiteit is dat de ongeschreven regel niet meer zo hard is, ofwel de gewoonte is niet per definitie een gewoonte meer.
Dit is een persoonlijke gewoonte. Ik heb het over ongeschreven gedragsregels (in menselijke interactie) die een gewoonte zijn en door dit gebeuren te maken hebben met een trendbreuk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:47 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Het links dragen van een horloge is een gewoonte, dit blijft ook een gewoonte als ik mijn horloge rechts draag.
Ook ongeschreven gedragsregels worden niet ongedaan gemaakt als iemand daar niet meer aan meedoet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is een persoonlijke gewoonte. Ik heb het over ongeschreven gedragsregels (in menselijke interactie) die een gewoonte zijn en door dit gebeuren te maken hebben met een trendbreuk.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:05 schreef RAVW het volgende:
ach het geloof is gewoon een heel fake iets ..
Ooit eens een leuk grapje uit gehaald om te kijken of ze echt zo vies zijn van de varkens ..
NOT ... want geef ze maar eens een gulle fooi in de moskee van 50 Euro of zo .. ( wel even dat geld bij en slachthuis weghalen waar varkens zijn geslacht en even een paar dagen laten liggen ...)
Maar is dan in eens dat Halal gedoe van ze want die 50 Euro pakken ze gewoon aan hoor
Precies. En die breuk vind ik ongewenst. En met mij denk ik nog heul veul andere Nederlanders. Waaronder veel moslims. Die zien nu deze clown die zich opwerpt als moslimambassadeur.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit laat onverlet dat er sprake is van een trendbreuk/kentering.
Ik meen van wel, want het is een nieuwe realiteit dat er geen 'verplichting' is op te staan aan het begin van de zitting; een trendbreuk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:51 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Ook ongeschreven gedragsregels worden niet ongedaan gemaakt als iemand daar niet meer aan meedoet.
Ik ken moslims die bier drinken, varkensvlees eten en seks hebben voor het huwelijk. Toch geloven ze in Allah.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:52 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]Moslims mogen geen varkens ETEN net als de joden!
Bedankt voor je donatie sucker!
Dat is best een zieke uitspraak.quote:Volgens het Hof van Discipline staat tegenover het respect voor de rechterlijke macht, dat hij respect mag verwachten voor zijn ''oprechte en authentieke geloofsovertuiging''.
Vertel dat maar aan de achterlijke PVV'er die naar een slachthuis gaat om geld te halen en aan moslims te donerenquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ken moslims die bier drinken, varkensvlees eten en seks hebben voor het huwelijk. Toch geloven ze in Allah.
Wat nu?
Bingo.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef JayKudo het volgende:
Dus al ongelovige moet je wel opstaan????
[..]
Dat is best een zieke uitspraak.
Het is ook geen verplichting om een horloge links te dragen, toch wordt dat vaak gedaan. Het is in ieder geval niet verboden om op te staan. Iedereen die de gewoonte in stand wil houden kan dat doen. Als de meerderheid van de advocaten niet meer opstaat, kunnen we vaststellen dat de gewoonte geen draagvlak meer had onder advocaten en terecht geen verplichting meer is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik meen van wel, want het is een nieuwe realiteit dat er geen 'verplichting' is op te staan aan het begin van de zitting; een trendbreuk.
Nee, ik vertel het aan jou, die beweert dat moslims geen varkensvlees MOGEN eten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de achterlijke PVV'er die naar een slachthuis gaat om geld te halen en aan moslims te donerenRoyal sadness.
Eng mannetje omdat ik vertel wat de regels zijn voor moslims en joden?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik vertel het aan jou, die beweert dat moslims geen varkensvlees MOGEN eten.
Eng mannetje.
Precies.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:59 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Eng mannetje omdat ik vertel wat de regels zijn voor moslims en joden?
Right.
Nu ben je weer aan het schermen met jouw persoonlijke gewoontes, terwijl ik het heb over menselijke interactie.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:58 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Het is ook geen verplichting om een horloge links te dragen, toch wordt dat vaak gedaan. Het is in ieder geval niet verboden om op te staan. Iedereen die de gewoonte in stand wil houden kan dat doen. Als de meerderheid van de advocaten niet meer opstaat, kunnen we vaststellen dat de gewoonte geen draagvlak meer had onder advocaten en terecht is opgeheven.
Ik geef een voorbeeld van een gewoonte, daarvoor maakt het niets uit of het een persoonlijke gewoonte is of niet. Om te kunnen spreken van een gewoonte is het niet noodzakelijk dat er een verplichting is of dat iedereen participeert aan een bepaalde interactie. Het links dragen van een horloge of het openlaten staan van de onderste knoop van een colbert zijn gewoontes die blijven bestaan zonder dat het een verplichting is of iedereen daaraan meedoet. Nu kan je autistisch hameren op de menselijke interactie, daarvoor de volgende voorbeelden: het geven van een hand of het zwaaiend begroeten van vrienden zijn gewoontes, die bestaan zonder dat er een verplichting is en terwijl niet iedereen daaraan meedoet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nu ben je weer aan het schermen met jouw persoonlijke gewoontes, terwijl ik het heb over menselijke interactie.
Opstaan bij het begin van een zitting was een vaststaand gebeuren, een ongeschreven regel, weliswaar, maar niettemin een gebruikelijke gewoonte.
Daar is nu mee gebroken in de zin dat het expliciet geen vaststaand gebeuren meer is. De nieuwe realiteit is nu zelfs de vraag wie er überhaupt wel of niet gaat staan als gevolg van deze uitspraak.
Alleen vergeet je dat aan het begin van elke zitting opstaan de gewoonte was en het hele gebeuren met Enait een trendbreuk is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:07 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Ik geef een voorbeeld van een gewoonte, daarvoor maakt het niets uit of het een persoonlijke gewoonte is of niet. Om te kunnen spreken van een gewoonte is het niet noodzakelijk dat er een verplichting is of dat iedereen participeert aan een bepaalde interactie. Het links dragen van een horloge of het openlaten staan van de onderste knoop van een colbert zijn gewoontes die blijven bestaan zonder dat het een verplichting is of iedereen daaraan meedoet. Nu kan je autistisch hameren op de menselijke interactie, daarvoor de volgende voorbeelden: het geven van een hand of het zwaaiend begroeten van vrienden zijn gewoontes, die bestaan zonder dat er een verplichting is en terwijl niet iedereen daaraan meedoet.
Hij doet gewoon zijn werk. Opstaan voor de rechter hoort immers niet bij zijn werk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:29 schreef El_Matador het volgende:
Dat doet hij door gewoon zijn werk te doen als advocaat die toevallig ook nog eens in Allah gelooft. Zat collega's die dat gewoon kunnen. Maar hij krijgt alle aandacht.
De folklore die de deken als dwingend meende te moeten opleggen hoort in de verste verte niet bij de rechtstaat. Persoonlijke beleefdheidsgewoonten opleggen als wet zonder enige grondslag en daardoor advocaten verhinderen hun beroep uit te oefenen is zelfs bijzonder onrechtstatelijk.quote:Niet zomaar een moslim. Een die denkt dat ie de islam (zijn versie ervan tenminste) eventjes moet profileren als onverenigbaar met de rechtstaat. Clowntje Wilders is hem dankbaar.
O jee, kan je onderbuik daar niet tegen?quote:En de steekjes onder mijn gordel zijn voor jouw rekening.![]()
Dat is aan zijn clienten om te beoordelen.quote:En dat functioneren is er dus niet bij. Een klein jengelend kind.
Ik had het niet beter kunnen zeggen!quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij doet gewoon zijn werk. Opstaan voor de rechter hoort immers niet bij zijn werk.
[..]
De folklore die de deken als dwingend meende te moeten opleggen hoort in de verste verte niet bij de rechtstaat. Persoonlijke beleefdheidsgewoonten opleggen als wet zonder enige grondslag en daardoor advocaten verhinderen hun beroep uit te oefenen is zelfs bijzonder onrechtstatelijk.
[..]
O jee, kan je onderbuik daar niet tegen?
[..]
Dat is aan zijn clienten om te beoordelen.
Precies dát.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er daar wel sprake van, immers de nieuwe realiteit is dat de ongeschreven regel niet meer zo hard is, ofwel de gewoonte is niet per definitie een gewoonte meer.
Huhquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de achterlijke PVV'er die naar een slachthuis gaat om geld te halen en aan moslims te donerenRoyal sadness.
Ik hoop juist dat iedereen gewoon op blijft staan om een punt te maken tegenover die zak tabak.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:57 schreef Gia het volgende:
Mag dan nu iedereen blijven zitten in de rechtzaal als de rechters binnen komen? Of mag dat alleen als je moslim bent?
Belachelijk oordeel. Hoop dat een paar stoere advocaten hier een punt van gaan maken door ook te blijven zitten.
Perfect! Enait Wins! Flawless Victory.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
De advocaat Enait hoeft van de rechter niet op te staan als de rechter binnenkomt.
Hij heeft zijn zaak na het beroep wat hij aantekende gewonnen. De rechter oordeelt dat het niet van minachting getuigt als hij blijft zitten.
Waarom ben je hier zo blij mee? Kun je dat uitleggen?quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Perfect! Enait Wins! Flawless Victory.²
Bull Shit Boy is altijd blij als een moslim iets geloofsgerelateerd krijgt doorgedrukt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom ben je hier zo blij mee? Kun je dat uitleggen?
Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom ben je hier zo blij mee? Kun je dat uitleggen?
Ik vind dat blijven zitten wél gelijk staat aan disrespect. En ik denk dat de meeste mensen die fatsoen hoog in het vaandel hebben staan hetzelfde vinden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.²
Het is niet alleen dit specifieke geval, maar de Moslims lijken op alle vlakken een soort uitzondering te willen hebben in de regel. Dit terwijl mijn levensstijl wellicht net zo belangrijk is voor mij als de islam voor een Moslim.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.²
En Enait gaat weer los, tegen Jeroen Pauw.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:26 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het is niet alleen dit specifieke geval, maar de Moslims lijken op alle vlakken een soort uitzondering te willen hebben in de regel. Dit terwijl mijn levensstijl wellicht net zo belangrijk is voor mij als de islam voor een Moslim.
Ik moet me ook gewoon conformeren aan de maatschappij als ik wat wil en kan niet zomaar overal met mijn lange haard los met een ranzig t-shirt van 1 of andere band ergens naar binnen brullen gewoon omdat ik mijn leven graag zo wil doorbrengen.
Los van dit vind ik het ongelofelijk slecht voor de integratie.
Onze slappe linkse neerbuigende regering kan er inmiddels wel een boek over schrijven. "Hoe houd ik de kloof tussen de bevolking onderling in stand, en vergroot ik die waar mogelijk." lijkt een passend titel.
Ben het helemaal met je eens Meki.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:35 schreef Meki het volgende:
Jammer, Enait maakt zichzelf bij Pauw en Witteman belachelijk
Hij, gelijk in de aanval en vooroordeelt zelf.
Jammer, hij verspeelt zijn laatste vrienden hiermee.
Hij stond op.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En Enait gaat weer los, tegen Jeroen Pauw.
Had niet anders verwacht.
Hij is zelfs vertrokken omdat hij tegengas kreeg.
Ik vind dat zo'n kneus he met zijn woorden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En Enait gaat weer los, tegen Jeroen Pauw.
Had niet anders verwacht.
Hij is zelfs vertrokken omdat hij tegengas kreeg.
Ja, die woorden van hem, volgens mij begrijpt hij amper wat hij zegt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:38 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n kneus he met zijn woorden.
Woorden gebruiken die de helft van Nederland niet snapt zonder de van Dale erbij te pakken, nee dat is lekker handig... waarom ook. Gevoel van superioriteit?
En dan wel dure woorden, maar propere zinsconstructie ho-maar.
Inderdaad, dan kunnen we ze 1 voor 1 door de mand zien vallen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:38 schreef akveor het volgende:
Erg jammer dat hij is opgestaan en is vertrokken. Er zouden veel meer van dit soort discussies met dit soort fanatici moeten plaatsvinden.
Het is jammer omdat hij niet uitlegde wat zijn standpunten waren en waarom hij niet wilt opstaan. Gelijk in de aanval en vooroordelen. Dat is fout en het zegt veel over het persoon zelf.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens Meki.
Inderdaad. Wat een loser. En dan dat taalgebruik, alsof hij een kerngeleerde is met een iq van 185 of zo.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:37 schreef MaGNeT het volgende:
Mag hij blijven zitten, loopt hij weg...
Enait is zeker erg slim alleen hij gebruik zijn slimheid op de verkeerde moment en op een andere manier.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat een loser. En dan dat taalgebruik, alsof hij een kerngeleerde is met een iq van 185 of zo.
Overigens vond ik dat wat die hoofdeksels betrof wel een punt had.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad, dan kunnen we ze 1 voor 1 door de mand zien vallen.
In mijn ogen was er geen ruimte voor een andere gelijk dan Enait's vooringenomen mening. Vreemd want die man kwam toch wel redelijk intellectueel over. Ik mag toch hopen dat zijn moslimbroeders dit toch geen normaal gedrag vinden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is jammer omdat hij niet uitlegde wat zijn standpunten waren en waarom hij niet wilt opstaan. Gelijk in de aanval en vooroordelen. Dat is fout en het zegt veel over het persoon zelf.
Hij geeft het verkeerde voorbeeld en heeft hierbij zijn imago beschadigd. Pauw staat bekend om zijn vriendelijke houding en vroeg normale vragen. Naar mijn mening kon Enait hier normaal antwoord op geven.
Nouja, je ziet hier al twee moslims afkeurend reageren.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:51 schreef akveor het volgende:
[..]
In mijn ogen was er geen ruimte voor een andere gelijk dan Enait's vooringenomen mening. Vreemd want die man kwam toch wel redelijk intellectueel over. Ik mag toch hopen dat zijn moslimbroeders dit toch geen normaal gedrag vinden.
Ja, en dat vind ik klasse van jou en Meki.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nouja, je ziet hier al twee moslims afkeurend reageren.
Ik had je ook keihard uitgelachen als je achter deze mafkees stond. Ik acht zelfs Meki wel beter dan dat.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:59 schreef EchoAlpha het volgende:
Langzaam maar zeker nemen we Nederland over
Typen jullie maar lekker door
quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:59 schreef EchoAlpha het volgende:
Langzaam maar zeker nemen we Nederland over
Typen jullie maar lekker door
We gaan over op stickers?quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:21 schreef McKillem het volgende:
Als we om dit soort redenen dat soort etiketten gaan saboteren wat is het nut er van dan nog überhaupt?
Nouja, hoe had ik dat moeten weten?quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, vond ik niet. Hij kreeg alle kans zijn verhaal te doen maar koos ervoor in de aanval te gaan en een metadiscussie te starten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:49 schreef akveor het volgende:
[..]
Nouja, hoe had ik dat moeten weten?
Overigens had ik het beter voor de discussie gevonden dat er aan tafel ook een moslim haf gezeten die het niet met Enait eens was geweest. Ik kreeg een beetje ik tegen hunnie gevoel.
Iemand onterecht de sticker racist op het voorhoofd plakken is verre van binnen te perken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Goud! Enait heeft populist Pauw op zijn plek gezet. Enait was bezig met een inhoudelijke discussie en Pauw was populair aan het doen met:
- "Ontspan je"
- "Je bent een provocateur"
- "Gefeliciteerd!"![]()
![]()
- Romige blik
- Irrelevante vragen
Enait komt op voor zijn rechten, oké, hij is ietwat vreemd, maar hij blijft binnen de perken.²
Dat was inderdaad niet verstandig, ik had het idee dat hij toen meer emotioneel reageerde dan middels de (degelijke, welse) ratio.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:06 schreef McKillem het volgende:
[..]
Iemand onterecht de sticker racist op het voorhoofd plakken is verre van binnen te perken.
Sorry hoor, maar wat voor waardeloze discussie partner ben je als je van die paar gare opmerkingen van Paul dermate emotioneel aangetast raakt dat je dermate irrationeel gaat reageren? Hoe doet hij dat in rechtzaken? Dit gedrag moet je daar echt niet vertonen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat was inderdaad niet verstandig, ik had het idee dat hij toen meer emotioneel reageerde dan middels de (degelijke, welse) ratio.²
Je kunt hier je vraagtekens bij plaatsen, maar dat is niet waar het hier om gaat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:12 schreef McKillem het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat voor waardeloze discussie partner ben je als je van die paar gare opmerkingen van Paul dermate emotioneel aangetast raakt dat je dermate irrationeel gaat reageren? Hoe doet hij dat in rechtzaken?
Waar gaat het om dan?quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt hier je vraagtekens bij plaatsen, maar dat is niet waar het hier om gaat.²
Tja, als je als gast niet weet in wat voor programma je verzeild bent geraakt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat was inderdaad niet verstandig, ik had het idee dat hij toen meer emotioneel reageerde dan middels de (degelijke, welse) ratio.
Toch had ik wel het idee dat Enait oprecht aan het debatteren was, dit in tegenstelling tot poedel Pauw die bezig was met (populaire) spelletjes.²
Neem me niet kwalijk waarde Fokker, maar dit is een typische Pauw vraag. We weten hier allemaal wel waar het wél over gaat, nl: om de inhoud, om het feit dat hij een Flawless victory heeft gehaald in deze zaak. Waarom hij het prefereert niet op te staan voor een rechter, waar ik overigens alle begrip voor heb. Als Enait de zaak had verloren had Pauw weer gezegd:"Je moet waarde hechten aan de uitspraak. De rechter heeft bepaald." Nu niks van dat alles, het deed Pauw pijn dat romige Enait de zaak heeft gewonnen, hoe verklaar je anders dat Pauw zwaar uit zijn rol viel en niet in staat was te extraheren?quote:
Ok, leuk en aardig. Je neemt hier een irrelevante zijstraat. Echter: Vind je het professioneel van Schotse Collie Pauw dat hij voor het "makkelijke pad der populariteit" heeft gekozen? Ik miste de oprechtheid in zijn vragen én antwoorden. Hij reageerde ook "betrapt" toen tedere Enait prijsgaf dat Pauw niet gelooft in de multiculturele samenleving. Kom op, dat is net als zeggen dat je niet gelooft in de Holocaust (Chamakh) of in de stelling van Pythagoras.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:22 schreef akveor het volgende:
[..]
Tja, als je als gast niet weet in wat voor programma je verzeild bent geraakt.
Ik bedoel meer dat ik het interessanter had gevonden hoe moslims er onder elkaar over denken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, vond ik niet. Hij kreeg alle kans zijn verhaal te doen maar koos ervoor in de aanval te gaan en een metadiscussie te starten.
Om vervolgens zijn Flawless Victory te besmeuren met dit schandelijke optreden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk waarde Fokker, maar dit is een typische Pauw vraag. We weten hier allemaal wel waar het wél over gaat, nl: om de inhoud, om het feit dat hij een Flawless victory heeft gehaald in deze zaak. Waarom hij het prefereert niet op te staan voor een rechter, waar ik overigens alle begrip voor heb. Als Enait de zaak had verloren had Pauw weer gezegd:"Je moet waarde hechten aan de uitspraak. De rechter heeft bepaald." Nu niks van dat alles, het deed Pauw pijn dat romige Enait de zaak heeft gewonnen, hoe verklaar je anders dat Pauw zwaar uit zijn rol viel en niet in staat was te extraheren?²
Wat is dat voor ongelofelijke onzin die je hier verkoopt?quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, leuk en aardig. Je neemt hier een irrelevante zijstraat. Echter: Vind je het professioneel van Schotse Collie Pauw dat hij voor het "makkelijke pad der populariteit" heeft gekozen? Ik miste de oprechtheid in zijn vragen én antwoorden. Hij reageerde ook "betrapt" toen tedere Enait prijsgaf dat Pauw niet gelooft in de multiculturele samenleving. Kom op, dat is net als zeggen dat je niet gelooft in de Holocaust (Chamakh) of in de stelling van Pythagoras.²
Irrelevant? Enait had zich als advocaat niet uit de tent moeten laten lokken. Hij was degene die begon met een stroom 'moeilijke' woorden dus Pauw die 'levelt' hem even.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, leuk en aardig. Je neemt hier een irrelevante zijstraat. Echter: Vind je het professioneel van Schotse Collie Pauw dat hij voor het "makkelijke pad der populariteit" heeft gekozen? Ik miste de oprechtheid in zijn vragen én antwoorden. Hij reageerde ook "betrapt" toen tedere Enait prijsgaf dat Pauw niet gelooft in de multiculturele samenleving. Kom op, dat is net als zeggen dat je niet gelooft in de Holocaust (Chamakh) of in de stelling van Pythagoras.²
Volgens mij was het Jeroen die die opmerkingen maakte. Paul zat er nogal stilletjes bij.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:12 schreef McKillem het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat voor waardeloze discussie partner ben je als je van die paar gare opmerkingen van Paul dermate emotioneel aangetast raakt dat je dermate irrationeel gaat reageren? Hoe doet hij dat in rechtzaken? Dit gedrag moet je daar echt niet vertonen.
Blijven zitten betekent wel degelijk disrespect in dit geval.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En jij bent een nog dommere kletser.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Volgens mij zijn moslims expres naar dit land gehaald om de NL-ers hier te irriteren.Zzodat er allemaal privacy inperkende maatregelen en meer blauw op straat gezet kan worden
Hoe kun je hier nu niet in geloven? De multiculturele samenleving is een feit. Loop eens een willekeurige dag door Rotterdam zou ik je (wellicht op tedere wijze) willen zeggen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wat is dat voor ongelofelijke onzin die je hier verkoopt?
Dat is afhankelijk van de intentie. Enait is hier degene die blijft zitten, als hij zegt dat hij dit niet als een uiting van disrespect ziet geloof ik hem daarin. Ik heb geen enkele reden dan wel argument om hier aan te twijfelen. En hij heeft hier ook officieel gelijk in gekregen, wat mijn betoog dat extra cachet geeft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Blijven zitten betekent wel degelijk disrespect in dit geval.
Ja, maar die man verwart zijn persoonlijkheid met zijn werk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 02:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van de intentie. Enait is hier degene die blijft zitten, als hij zegt dat hij dit niet als een uiting van disrespect ziet geloof ik hem daarin. Ik heb geen argument om hier aan te twijfelen. En heeft hier ook officieel gelijk in gekregen.²
Hier ben je het met me eens, echter denk ik dat het kwaad toen als was geschied. De manier hoe Pauw het "debat" voerde stond geheel in het teken van makkelijk scoren middels het belachelijk maken van Enait.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:32 schreef McKillem het volgende:
Vooral het smijten met het woord racist en dat weglopen van de discussie breekt zijn geloofwaardigheid tot op de grond toe af.
Ongetwijfeld, alleen vind ik dit niet relevant voor deze discours. Het feit dat hij een goede of slechte advocaat is, is slechts relevant voor hem en zijn (eventuele) clientèle.quote:Op zaterdag 12 december 2009 02:06 schreef Kees22 het volgende:
Een advocaat moet onder alle omstandigheden nuchter en zakelijk blijven, en dat kan hij niet.
Ik woon in Den Haag dus ik ben me absoluut niet vreemd met het feit dat we in dit land mensen hebben met verschillende culturen, maar momenteel slaan we elkaar liever de schedel in dan dat we een biertje drinken en dat is vooral in de jongere generatie merkbaar.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kun je hier nu niet in geloven? De multiculturele samenleving is een feit. Loop eens een willekeurige dag door Rotterdam zou ik je (wellicht op tedere wijze) willen zeggen.
Waar baseer je deze aanname op?quote:Als ik nog verder ga denk ik dat als Pauw zegt dat hij niet gelooft in de multiculturele samenleving dat hij zeer waarschijnlijk bedoelt dat deze niet wenselijk (voor hem) is en dus assimilatie prefereert. Dit is een zeer ernstige xenofobe visie.²
Ik ben dan ook absoluut geen pauw fan, maar sorry dat ik het zeg hoor. Zijn optredens zijn in het verleden ook al niet handig en nogal extemistisch geweest dus als men de kans krijgt terug te vuren word die kans uiteraard genomen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 02:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hier ben je het met me eens, echter denk ik dat het kwaad toen als was geschied. De manier hoe Pauw het "debat" voerde stond geheel in het teken van makkelijk scoren middels het belachelijk maken van Enait.²
En daarna boos weggaanquote:Op zaterdag 12 december 2009 08:28 schreef Dr.Nikita het volgende:Ik heb genoten met die vette ongeschoren zeug compleet uitgedost met straatterroristenpetje en jurk roepend dat Pauw een elite racist is.
Het ligt er eerder aan wat jij bedoelt met 'de multiculturele samenleving' in vergelijking met de definiëring van Jeroen Pauw.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kun je hier nu niet in geloven? De multiculturele samenleving is een feit. Loop eens een willekeurige dag door Rotterdam zou ik je (wellicht op tedere wijze) willen zeggen.
Als ik nog verder ga denk ik dat als Pauw zegt dat hij niet gelooft in de multiculturele samenleving dat hij zeer waarschijnlijk bedoelt dat deze niet wenselijk (voor hem) is en dus assimilatie prefereert. Dit is een zeer ernstige xenofobe visie.²
Jij kan er ook wat van, wat een gelul dit zeg.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Blijven zitten betekent wel degelijk disrespect in dit geval.
De rechter is de baas in een rechtbank. Advocaat en officier van justitie zijn in hun functie ondergeschikt aan de rechter. Niet als mens, maar in hun functie. De functie van advocaat en de functie van officier is het aandragen van relevante informatie, waaroover de rechter in zijn functie moet oordelen.
De mensen zijn gelijk aan elkaar en van mijn part ondergeschikt aan een of andere god. Maar de rechter vertegenwoordigt in zijn functie het recht en dat is, in het voor een gelovige ideale geval, uiteindelijk door god gegeven.
Een rechter die te veel zijn persoonlijke stemming laat prevaleren, wordt gewraakt.
Je staat dus niet op voor de menselijke persoon van de rechter, maar voor zijn vertegenwoordiging van de rechtvaardigheid en dus, in het geval van een gelovige, voor de hand van god.
Die man is een domme kletser.
Het werkt niet? De multiculturele samenleving is er, en zolang we een vrije samenleving willen waar mensen kunnen gaan en staan waar ze willen, zal die er blijven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wat is dat voor ongelofelijke onzin die je hier verkoopt?
Ik geloof ook niet in de multiculturele samenleving, en wel in het feit dat dat dus niet werkt en nooit zal werken.
Sinds die hele cultuur discussie hebben we nog geen enkel rustig moment gehad man, eerst zien en dan geloven.
Omdat "ontspan nou even" natuurlijk semi-grappig bedoeld was. En in een serieuze discussie is dat niet op zijn plaats.quote:Op zaterdag 12 december 2009 02:02 schreef Kees22 het volgende:
Die opmerking verbaasde me ook wel, eigenlijk. Want Pauw en Witteman hebben toch eigenlijk elke keer wel een succesvolle allochtoon in de uitzending.
Grappig hoe de opmerking: "Ontspan nou even" die grappenmaker juist in de gordijnen joeg.
Hoe vaak moeten anderen mensen als jou toch uitleggen dat je je niet hoeft te houden aan zaken die niet wettelijk zijn vastgelegd?quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:20 schreef superworm het volgende:
Hoe vaak moeten we 't nog zeggen voor het eindelijk wet wordt: geloven doe je maar lekker in je éigen tijd.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:17 schreef JohnDope het volgende:
Ik vond het wel goed dat Enait die P&W en al die PvdA-ers even afschilderde als "elite racisten"
En het was sowieso mooi om te zien hoe die ivorentoren heren reageerden op de eerste moslim (die wel een eigen mening heeft) die zij in hun leven ontmoet hebben. Daar konden P&W echt niet mee omgaan. Hilarisch.
Wat een blanke, arrogante en elitaire wereldvreemdheid aan de kant van P&W
Zo vallen die blanke PvdA-ers steeds meer door de mand.quote:
Nee, dat klonk neerbuigend en joeg hem nog meer in de gordijnen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat "ontspan nou even" natuurlijk semi-grappig bedoeld was. En in een serieuze discussie is dat niet op zijn plaats.
De multiculturele samenleving is een holle frase waarbij de suggestie wordt gewekt dat er in Nederland een indeling is van verschillende culturen en dat het allochtone erfgoed in relatie tot de positie van de autochtone cultuur net zo prominent aanwezig is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het werkt niet? De multiculturele samenleving is er, en zolang we een vrije samenleving willen waar mensen kunnen gaan en staan waar ze willen, zal die er blijven.
Dat lijkt me schier overdreven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De multiculturele samenleving is een holle frase waarbij de suggestie wordt gewekt dat er in Nederland een indeling is van verschillende culturen en dat het allochtone erfgoed in relatie tot de positie van de autochtone cultuur net zo prominent aanwezig is.
Als met de multiculturele samenleving bedoeld worden de verschillende gewoonten en tradities is het nietszeggend, aangezien altijd in Nederland allerlei gewoonten en tradities naast elkaar bestaan. In Staphorst heeft men andere gebruiken dan in Amsterdam, rijke mensen hebben andere eetgewoonten als arme mensen, etc.
Als het gaat om absorptie van elementen uit andere culturen blijft dit beperkt tot de keuken en voedingsmiddelen. Er is geen sprake van dat Marokkaanse of Turkse muziek, kleding, omgangsvormen, kunst en wat dan ook onderdeel zijn gaan uitmaken van de Nederlandse cultuur in het algemeen.
Nederland is een open samenleving waarbij deze vrijheid en openheid gebaseerd is op gedeelde normen en waarden. Deze gedeelde (mono)cultuur is in de basis de bepalingen en regels van de Grondwet en de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.
De Nederlandse samenleving kan juist niet functioneren als groepen eigen waarden erop nahouden en de Nederlandse cultuur niet aanvaarden, zoals onder andere neergelegd in de Grondwet.
Wilders daar te gast? Hij wilde er toch eerst niets mee te maken hebben? Wat een draaikonterij weer.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef Mylene het volgende:
Volgende week is Wilders eindelijk te gast. Ik denk dat sommige meningen wel anders zullen zijn als Pauw hem uitspraken probeert te ontlokken. Dan zal hij worden bejubeld. Alleen zal Wilders wel mediatraining hebben gehad. Die advocaat heeft dat ook duidelijk nodig.
nee hoor, perfect zo..quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef Mylene het volgende:
Die advocaat heeft dat ook duidelijk nodig.
Eens. Maar Wit(te)man deed net zo hard mee. Dit waren gewoon typisch voorspelbare, blanke, arrogante en elitaire PvdA-reacties. Zo denkt de PvdA werkelijk over hun achterban.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef ouderejongere het volgende:
Als ik lid was van de vara had ik nu mijn lidmaatschap opgezegd. Gatverdamme wat een smerige xenofobe populist is die Pauw.
Bij Wilders heeft hij echt niks te zoeken, ze zitten prima bij die blanke vara club.quote:Hij moet zich bij Wilders aansluiten, in plaats van de Publieke Omroep te vervuilen. Televisie die met belastinggeld wordt betaald hoort neutraal te zijn.
Kennelijk hebben ze een wit voetje gehaald.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:38 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wilders daar te gast? Hij wilde er toch eerst niets mee te maken hebben?
Wilders moet gewoon niet naar die P&W gaan, die kijkcijfers zijn ze niet waard.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:42 schreef Mylene het volgende:
[..]
Kennelijk hebben ze een wit voetje gehaald.
Ik heb het zelf niet gehoord, user Ringo heeft dat. Hij zei dit in een ander topic.
Gaat Wilders ook weglopen?quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef Mylene het volgende:
Volgende week is Wilders eindelijk te gast. Ik denk dat sommige meningen wel anders zullen zijn als Pauw hem uitspraken probeert te ontlokken. Dan zal hij worden bejubeld. Alleen zal Wilders wel mediatraining hebben gehad. Die advocaat heeft dat ook duidelijk nodig.
Je zit er naast.quote:
Ik beperkte me niet tot kunst. Cultuur is geen synoniem voor kunst.quote:Allereerst heb je wel gelijk dat in Nederland nog weinig Islamitische kunst zichtbaar is. Al loopt die discussie om het te plaatsen wel, o.a. hier: http://www.nrc.nl/opinie/(...)g_islamitische_kunst Al kan iedereen nu al raden dat het ergens zal leiden tot kamervragen van onze witgeblondeerde clown.
Ik heb geen definitie gegeven van cultuur, dus dat moet je me niet aanwrijven.quote:Je definieert naar mijn idee cultuur te strak. Als je zegt dat in Staphorst een andere cultuur is als in Amsterdam, kun je ook zeggen dat elke wijk in een stad een andere cultuur heeft. En ook dat in 1 flatgebouw talloze verschillende culturen zijn. En daarmee ook dat in 1 gezin verschillende culturen en gebruiken zijn. Et cetera. Dat ieder individu andere gebruiken heeft maakt niet uit. Dat verschillende individuen hun gebruiken op elkaar afstemmen om zo niet al te veel buiten hun gewenste groep te vallen (kaalscheren als de rest van de gabbers dat ook doen, bijvoorbeeld) maakt ook niet uit.
De absorptie van vreemde elementen in de Nederlandse cultuur is in zijn algemeenheid vrij onbeduidend.quote:Marrokaanse of Turkse kleding lijkt mij al in de Nederlandse cultuur opgenomen, zij het vrij onopgemerkt. Ik zie de Nederlandse cultuur niet als vol, leeg, mono of multi, maar eerder als fundament. De Grondwet is van dat fundament een mooi voorbeeld.
Ik stel ook niet dat iedereen het zo goed met elkaar kan vinden.quote:Een fundament waarin eenieder zijn eigen gebruiken kan uitvoeren, en kan samenleven met mensen naar keuze. Zeg nu zelf, als iedereen het zo verschrikkelijk goed met elkaar zou kunnen vinden, dan zou niemand vrienden hebben van 2 straten verderop.
Mensen zijn meer gelijk dan verschillend.quote:Ook al leeft men naast elkaar, dat maakt niet uit. De mens is divers, en zoekt het liefst mensen op waar hij persoonlijk mee gezien wil worden. En zo zal de ene graag bij gabbers horen, de ander bij een Ajax-fanclub, de ander bij een visvereniging en de ander bij de kerk, moskee of synagoge.
De provocateur geprovoceerd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:00 schreef Steeven het volgende:
Ik heb nu een aantal keren dat fragment bekeken met Enait en Pauw. Ik moet er altijd wel om lachen, leuke televisie. Maar om nu te zeggen dat die Enait zich aanstelt, dat niet. Hij dikt zijn antwoorden erg aan, vooral met moeilijke woorden (maakt je heus niet slimmer hoor vriend) die hij soms niet helemaal lekker uit kan spreken nog, waardoor je de indruk krijgt dat hij vlak voor de uitzending een lijstje willekeurige woorden uit het woordenboek in zijn kop heeft lopen stampen. Maar hij wordt wel erg geprovoceerd en ondanks een lang antwoord, geeft hij wel degelijk antwoord. Het verbaast me niet zo dat hij is weggelopen, doch heeft hij zelf nog niet helemaal door dat hij door een groot deel van de mensen wordt gezien als karikatuur en zodoende ook zo behandeld zal worden.
Eens, mooie uiteenzetting wat mij betreft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat lijkt me schier overdreven.
Allereerst heb je wel gelijk dat in Nederland nog weinig Islamitische kunst zichtbaar is. Al loopt die discussie om het te plaatsen wel, o.a. hier: http://www.nrc.nl/opinie/(...)g_islamitische_kunst Al kan iedereen nu al raden dat het ergens zal leiden tot kamervragen van onze witgeblondeerde clown.
Je definieert naar mijn idee cultuur te strak. Als je zegt dat in Staphorst een andere cultuur is als in Amsterdam, kun je ook zeggen dat elke wijk in een stad een andere cultuur heeft. En ook dat in 1 flatgebouw talloze verschillende culturen zijn. En daarmee ook dat in 1 gezin verschillende culturen en gebruiken zijn. Et cetera. Dat ieder individu andere gebruiken heeft maakt niet uit. Dat verschillende individuen hun gebruiken op elkaar afstemmen om zo niet al te veel buiten hun gewenste groep te vallen (kaalscheren als de rest van de gabbers dat ook doen, bijvoorbeeld) maakt ook niet uit.
Marrokaanse of Turkse kleding lijkt mij al in de Nederlandse cultuur opgenomen, zij het vrij onopgemerkt. Ik zie de Nederlandse cultuur niet als vol, leeg, mono of multi, maar eerder als fundament. De Grondwet is van dat fundament een mooi voorbeeld.
Een fundament waarin eenieder zijn eigen gebruiken kan uitvoeren, en kan samenleven met mensen naar keuze. Zeg nu zelf, als iedereen het zo verschrikkelijk goed met elkaar zou kunnen vinden, dan zou niemand vrienden hebben van 2 straten verderop.
Ook al leeft men naast elkaar, dat maakt niet uit. De mens is divers, en zoekt het liefst mensen op waar hij persoonlijk mee gezien wil worden. En zo zal de ene graag bij gabbers horen, de ander bij een Ajax-fanclub, de ander bij een visvereniging en de ander bij de kerk, moskee of synagoge.
Maar goed. Ik reageer initieel op jouw eerder stelling, waarbij het bovenstaande daar, mijn inziens, wel afbreuk aan doet:quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:34 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik zie de Nederlandse cultuur niet als vol, leeg, mono of multi, maar eerder als fundament.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:01 schreef Bowlingbal het volgende:
Het werkt niet? De multiculturele samenleving is er, en zolang we een vrije samenleving willen waar mensen kunnen gaan en staan waar ze willen, zal die er blijven.
ik vond het eigenlijk helemaal niet interessantquote:Op zaterdag 12 december 2009 12:00 schreef Steeven het volgende:
Ik heb nu een aantal keren dat fragment bekeken met Enait en Pauw. Ik moet er altijd wel om lachen, leuke televisie. Maar om nu te zeggen dat die Enait zich aanstelt, dat niet. Hij dikt zijn antwoorden erg aan, vooral met moeilijke woorden (maakt je heus niet slimmer hoor vriend) die hij soms niet helemaal lekker uit kan spreken nog, waardoor je de indruk krijgt dat hij vlak voor de uitzending een lijstje willekeurige woorden uit het woordenboek in zijn kop heeft lopen stampen. Maar hij wordt wel erg geprovoceerd en ondanks een lang antwoord, geeft hij wel degelijk antwoord. Het verbaast me niet zo dat hij is weggelopen, doch heeft hij zelf nog niet helemaal door dat hij door een groot deel van de mensen wordt gezien als karikatuur en zodoende ook zo behandeld zal worden.
Hoe je het wendt of keert: objectief gezien waren P&W heel erg onprofessioneel en kinderachtig bezig.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:24 schreef sp3c het volgende:
saaie discussie over nix en dat kereltje staat ineens wel op ... en dat mist de camera dan nog ook!
dat zijn ze al jarenquote:Op zaterdag 12 december 2009 12:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoe je het wendt of keert: objectief gezien waren P&W heel erg onprofessioneel en kinderachtig bezig.
Goed verhaal, maar ik snap de draai in de laatste alinea niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De multiculturele samenleving is een holle frase waarbij de suggestie wordt gewekt dat er in Nederland een indeling is van verschillende culturen en dat het allochtone erfgoed in relatie tot de positie van de autochtone cultuur net zo prominent aanwezig is.
Als met de multiculturele samenleving bedoeld worden de verschillende gewoonten en tradities is het nietszeggend, aangezien altijd in Nederland allerlei gewoonten en tradities naast elkaar bestaan. In Staphorst heeft men andere gebruiken dan in Amsterdam, rijke mensen hebben andere eetgewoonten als arme mensen, etc.
Als het gaat om absorptie van elementen uit andere culturen blijft dit beperkt tot de keuken en voedingsmiddelen. Er is geen sprake van dat Marokkaanse of Turkse muziek, kleding, omgangsvormen, kunst en wat dan ook onderdeel zijn gaan uitmaken van de Nederlandse cultuur in het algemeen.
Nederland is een open samenleving waarbij deze vrijheid en openheid gebaseerd is op gedeelde normen en waarden. Deze gedeelde (mono)cultuur is in de basis de bepalingen en regels van de Grondwet en de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.
De Nederlandse samenleving kan juist niet functioneren als groepen eigen waarden erop nahouden en de Nederlandse cultuur niet aanvaarden, zoals onder andere neergelegd in de Grondwet.
Volgens mij zijn jullie het gewoon eens.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat lijkt me schier overdreven.
Allereerst heb je wel gelijk dat in Nederland nog weinig Islamitische kunst zichtbaar is. Al loopt die discussie om het te plaatsen wel, o.a. hier: http://www.nrc.nl/opinie/(...)g_islamitische_kunst Al kan iedereen nu al raden dat het ergens zal leiden tot kamervragen van onze witgeblondeerde clown.
Je definieert naar mijn idee cultuur te strak. Als je zegt dat in Staphorst een andere cultuur is als in Amsterdam, kun je ook zeggen dat elke wijk in een stad een andere cultuur heeft. En ook dat in 1 flatgebouw talloze verschillende culturen zijn. En daarmee ook dat in 1 gezin verschillende culturen en gebruiken zijn. Et cetera. Dat ieder individu andere gebruiken heeft maakt niet uit. Dat verschillende individuen hun gebruiken op elkaar afstemmen om zo niet al te veel buiten hun gewenste groep te vallen (kaalscheren als de rest van de gabbers dat ook doen, bijvoorbeeld) maakt ook niet uit.
Marrokaanse of Turkse kleding lijkt mij al in de Nederlandse cultuur opgenomen, zij het vrij onopgemerkt. Ik zie de Nederlandse cultuur niet als vol, leeg, mono of multi, maar eerder als fundament. De Grondwet is van dat fundament een mooi voorbeeld.
Een fundament waarin eenieder zijn eigen gebruiken kan uitvoeren, en kan samenleven met mensen naar keuze. Zeg nu zelf, als iedereen het zo verschrikkelijk goed met elkaar zou kunnen vinden, dan zou niemand vrienden hebben van 2 straten verderop.
Ook al leeft men naast elkaar, dat maakt niet uit. De mens is divers, en zoekt het liefst mensen op waar hij persoonlijk mee gezien wil worden. En zo zal de ene graag bij gabbers horen, de ander bij een Ajax-fanclub, de ander bij een visvereniging en de ander bij de kerk, moskee of synagoge.
Dat is wel een risico, inderdaad. Dat mensen hun eigen cultuur te serieus gaan nemen en hun vorm van verbondenheid als norm gaan invoeren met uitsluiting van andere vormen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:01 schreef damian5700 het volgende:
Ik stel ook niet dat iedereen het zo goed met elkaar kan vinden.
Het multiculturalisme en het streven naar culturele emancipatie is hetgeen dat naar polarisering leidt. De multiculturele samenleving werkt particularisme in de hand. Dit is evident.
Hence: concurrentie.
[..]
Mensen zijn meer gelijk dan verschillend.
Juist het vieren van culturele verbondenheid, het stellen dat cultuur een belangrijk onderdeel moet zijn van iemands identiteit, in het concept van multiculturalisme, werkt bevestigend. Mensen gaan zich steeds meer zien als Nederlanders, Turken, Marokkanen, etc. maar iedereen is een individu die een bepaalde vorm kiest om de verbondenheid met anderen, die dezelfde vormen hebben gekozen, te onderstrepen (en te concurreren met andere verbintenissen).
Cultuur is niet lichaamseigen. Het is gewoon het aanbrengen van een onzinnig onderscheid tussen mensen dat men evengoed zou kunnen inwisselen voor iets anders.
Vind ik niet. Het was makkelijk scoren, dat is waar. Maar die Enait kan zich dan wel dikmaken en moeilijk doen, maar nu bleek hij inderdaad gewoon een blaaskaak te zijn die geen verweer meer had. Ik zou hem niet als pleiter willen hebben, want hij verliest nog sneller zijn evenwicht dan ikzelf.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoe je het wendt of keert: objectief gezien waren P&W heel erg onprofessioneel en kinderachtig bezig.
Ik zie dat ik de laatste alinea wat vierkant heb gebracht, maar wat ik wilde stellen is dat wanneer groepen eigen waarden erop nahouden en tegelijkertijd de Nederlandse cultuur, zoals onder andere neergelegd in de Grondwet, afwijzen parallelle leefstructuren worden gevormd, waardoor van een samenleving geen sprake meer kan zijn door ontbreken van samenhang, namelijk de Grondwet en de democratische rechtsstaat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goed verhaal, maar ik snap de draai in de laatste alinea niet.
Eerst zeg je dat er altijd al verschillende culturen bestaan en in de laatste alinea stel je dat dat ongewenst is. In een volgende post heb je het over de verbondenheid tussenmensen onderling. Maar die verbondenheid wordt geuit in rituelen en die noemen we dan cultuur.
De grondwet, en dan met name in de eerste artikelen, biedt daar de basis voor, door expliciet te erkennen dat iedereen zijn eigen cultuur mag cultiveren.
Dàt is het enige dat erkend moet worden: het recht op een afwijkende mening. (Iets wat Enait trouwens expliciet deed! Dat vond ik wel goed.) Níét erkend mag worden het opdringen aan een ander van een mening of cultuur. Ik zou zelfs zo ver willen gaan dat de wens tot opdringen nog net acceptabel is, alleen niet de uitvoering van die wens.
Uit de geschiedenis blijkt, dat een samenleving waar diverse culturen vrijuit naast elkaar kunnen bestaan, de meeste kans op welvaart biedt. En dat samenlevingen die zich van vreemde smetten vrij willen houden, al snel verstenen en dan verkruimelen.
Inderdaad, je kunt nog beter je eigen verdediging voeren dan hem inhuren. Als je hem inhuurt kun je je zaak wel vaarwel zeggen. Alleen al door zijn onbegrijpelijk taalgebruik zal de rechter zeer snel geirriteerd raken...als hij dat al niet is door het niet voor hem opstaan van Enait.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het was makkelijk scoren, dat is waar. Maar die Enait kan zich dan wel dikmaken en moeilijk doen, maar nu bleek hij inderdaad gewoon een blaaskaak te zijn die geen verweer meer had. Ik zou hem niet als pleiter willen hebben, want hij verliest nog sneller zijn evenwicht dan ikzelf.
Je ziet het inderdaad in de vorm van segregatie, polarisatie, de clustering van kansarmen en de vorming van allochtone sociale onderklasse.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is wel een risico, inderdaad. Dat mensen hun eigen cultuur te serieus gaan nemen en hun vorm van verbondenheid als norm gaan invoeren met uitsluiting van andere vormen.
Maar dat is geen noodzakelijk en onvermijdelijk kwaad, daar zijn we zelf bij.
wat je kalm noemt, hij kookte van woede. ingetogen woede.. En let daarbij niet op zijn eigen uitsprakenquote:Op zaterdag 12 december 2009 13:12 schreef LogischCorrect het volgende:
Voordat ik het filmpje (Enait bij P&W) had gezien, had ik daar een bepaald beeld gekregen door het lezen van de reacties. Een woedende Enait die half huilend de studio verlaat, was dat beeld. Tijdens het bekijken van het filmpje zag ik daar niets van terug. Enait bleef kalm antwoorden, maakte goede punten (op 'elitaire racisten' na), ontmaskerde Pauw nog zelfs en verliet de studio buiten het beeld.
Plus kudos voor deze man.
Pardon?quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik zie dat ik de laatste alinea wat vierkant heb gebracht, maar wat ik wilde stellen is dat wanneer groepen eigen waarden erop nahouden en tegelijkertijd de Nederlandse cultuur, zoals onder andere neergelegd in de Grondwet
In de basis zijn dit de bepalingen en regels van de Grondwet en de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.quote:
Zolang de blanke linkse elite, de moslims niet serieus neemt, zal er nooit een debat op gang komen en zal de angst voor de islam alleen maar groter worden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het was makkelijk scoren, dat is waar. Maar die Enait kan zich dan wel dikmaken en moeilijk doen, maar nu bleek hij inderdaad gewoon een blaaskaak te zijn die geen verweer meer had. Ik zou hem niet als pleiter willen hebben, want hij verliest nog sneller zijn evenwicht dan ikzelf.
Alleen zal Enait geen mediatraining gaan volgen omdat hij zo vol van zichzelf is dat hij het zich niet voor kan stellen dat een ander hem nog iets kan leren, en al zeker niet over hoe hij zich het best kan gedragen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef Mylene het volgende:
En de tegenpool daarvan: het afwijzen van elke zogenaamd vreemde smet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je ziet het inderdaad in de vorm van segregatie, polarisatie, de clustering van kansarmen en de vorming van allochtone sociale onderklasse.
Hij had geen verweer? Let maar eens op Jeroen Pauw voordat Witteman de zapservice aankondigt. Ik denk eerder dat Pauw geen verweer meer had, Enait daarentegen kwam elke keer sterk terug.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:17 schreef kawotski het volgende:
[..]
wat je kalm noemt, hij kookte van woede. ingetogen woede.. En let daarbij niet op zijn eigen uitspraken
Ook dat, want hij kan nu wel vrijgesteld zijn van het opstaan voor de rechter (en zijn orthodoxe cliënten daarmee ook) maar het staat de rechter natuurlijk vrij om het in zijn afweging nog onbewust mee te nemen als gebrek aan respect.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad, je kunt nog beter je eigen verdediging voeren dan hem inhuren. Als je hem inhuurt kun je je zaak wel vaarwel zeggen. Alleen al door zijn onbegrijpelijk taalgebruik zal de rechter zeer snel geirriteerd raken...als hij dat al niet is door het niet voor hem opstaan van Enait.
Het is nog maar de vraag of Wilders bij P&W behandeld zal worden zoals Enait behandeld is. Ik verwacht een hoop meelevende opmerkingen als: "U heeft gelijk, maar u zegt het op een verkeerde manier". Zullen ze Wilders vragen stellen over zijn financiering uit Israël en de VS, zullen ze zijn loyaliteit aan Nederland ter sprake stellen, zullen ze hem confronteren met zijn extreme uitspraken, zullen ze hem vragen waarom hij de rechtsstaat wil afschaffen? Allemaal vragen, we zullen het zien.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:31 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Alleen zal Enait geen mediatraining gaan volgen omdat hij zo vol van zichzelf is dat hij het zich niet voor kan stellen dat een ander hem nog iets kan leren, en al zeker niet over hoe hij zich het best kan gedragen.
Dan horen P&W niet bij de blanke linkse elite. Want ze hebben regelmatig moslims te gast, die ze dan heel serieus nemen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zolang de blanke linkse elite, de moslims niet serieus neemt, zal er nooit een debat op gang komen en zal de angst voor de islam alleen maar groter worden.
Als je het vanuit een helikopterview bekijkt, dan kom je dus tot de conclusie dat de blanke linkse elite als enige verantwoordelijk is voor de spanningen tussen de verschillende bevolkingsgroepen.
Ik heb het niet voor niets over segregatie en polarisatie.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:32 schreef Kees22 het volgende:
En de tegenpool daarvan: het afwijzen van elke zogenaamd vreemde smet.
Wie heeft het erover dat een onderklasse afbreuk doet aan de samenleving? Ik stel dit niet.quote:Overigens vraag ik me af of die onderklasse wel afbreuk doet aan de samenleving als geheel. De Gouden Eeuw is voor een groot deel gebaseerd op een sociale onderklasse, de American Dream op goedkope (illegale) gastarbeiders.
Het lijkt me sterk dat de VARA zich als platform voor Wilders gaat lenen... zo lang duurt het niet meer tot er verkiezingen zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:36 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag of Wilders bij P&W behandeld zal worden zoals Enait behandeld is. Ik verwacht een hoop meelevende opmerkingen als: "U heeft gelijk, maar u zegt het op een verkeerde manier". Zullen ze Wilders vragen stellen over zijn financiering uit Israël en de VS, zullen ze zijn loyaliteit aan Nederland ter sprake stellen, zullen ze hem confronteren met zijn extreme uitspraken, zullen ze hem vragen waarom hij de rechtsstaat wil afschaffen? Allemaal vragen, we zullen het zien.
Het zijn grotendeels geen waarden, het zijn normen. Normen voor de staat ja. Dus ik snap de link met cultuur niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:21 schreef damian5700 het volgende:
In de basis zijn dit de bepalingen en regels van de Grondwet en de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.
Scherp!quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:40 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat de VARA zich als platform voor Wilders gaat lenen... zo lang duurt het niet meer tot er verkiezingen zijn.
Als je wilt suggereren dat de waarden van de democratische rechtsstaat niets met cultuur te maken hebben ben ik dit categorisch oneens. Ik denk dan dat het vruchteloos zal zijn onze opvattingen nader tot elkaar te brengen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn grotendeels geen waarden, het zijn normen. Normen voor de staat ja. Dus ik snap de link met cultuur niet.
Waarom liep hij dan weg?quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:33 schreef LogischCorrect het volgende:
Ik denk eerder dat Pauw geen verweer meer had, Enait daarentegen kwam elke keer sterk terug.
Dat is niet wat je zei. Je zei dat de Nederlandse cultuur onder andere was neergelegd in de grondwet. Dan heb je een verkeerd idee van wat de grondwet is. Dat komt meer voor, zelfs politici hebben onzin geroepen als dat 'we ons allemaal aan de grondwet moeten houden in dit land', maar dat maakt niet dat het ergens op slaat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als je wilt suggereren dat de waarden van de democratische rechtsstaat niets met cultuur te maken hebben ben ik dit categorisch oneens.
In onze Grondwet zijn, net als in veel andere Grondwetten, de klassieke grondrechten vastgelegd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet wat je zei. Je zei dat de Nederlandse cultuur onder andere was neergelegd in de grondwet. Dan heb je een verkeerd idee van wat de grondwet is. Dat komt meer voor, zelfs politici hebben onzin geroepen als dat 'we ons allemaal aan de grondwet moeten houden in dit land', maar dat maakt niet dat het ergens op slaat.
Gelukkig hebben sommige mensen meer verstand van de wetgeving over het rookverbod dan over de cultuur....quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In onze Grondwet zijn, net als in veel andere Grondwetten, de klassieke grondrechten vastgelegd.
Ik vind dit, met alle respect, maar een heel simpele poging om een gat in mijn verhaal te slaan.
Die "moslims" die P&W in het verleden op bezoek hadden, waren geen echte moslims, want dat waren mensen die geen eigen mening hebben en braaf met de blanke elite mee konkelen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan horen P&W niet bij de blanke linkse elite. Want ze hebben regelmatig moslims te gast, die ze dan heel serieus nemen.
De beste advocaten zijn curieuze persoonlijkheden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad, je kunt nog beter je eigen verdediging voeren dan hem inhuren. Als je hem inhuurt kun je je zaak wel vaarwel zeggen. Alleen al door zijn onbegrijpelijk taalgebruik zal de rechter zeer snel geirriteerd raken...als hij dat al niet is door het niet voor hem opstaan van Enait.
Helaas valt deze provocateur daar niet onder....quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De beste advocaten zijn curieuze persoonlijkheden.
Liep hij weg op het moment dat hem een vraag gesteld werd? Nee. Hij was klaar met zijn repliek en het was aan Jeroen Pauw om te reageren. Het is daarom eerder te zeggen dat P&W figuurliijk wegliepen door de zapservice te starten.quote:
Daar heb je gelijk in, maar deze curieuze persoonlijkheden zijn allen welbespraakt en dat kun je van Enait met geen mogelijkheid zeggen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De beste advocaten zijn curieuze persoonlijkheden.
Eerlijk is eerlijk, die Enait willen we vaker op de tv zienquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:05 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Helaas valt deze provocateur daar niet onder....
Je moet niet proberen via de grondwet verplichtingen voor de burger te construeren, zeker niet op cultureel vlak. Dat is een miskenning van wat de grondwet is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In onze Grondwet zijn, net als in veel andere Grondwetten, de klassieke grondrechten vastgelegd.
Ik vind dit, met alle respect, maar een heel simpele poging om een gat in mijn verhaal te slaan.
Of om meer lastige vragen te moeten beantwoorden?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:05 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Liep hij weg op het moment dat hem een vraag gesteld werd? Nee. Hij was klaar met zijn repliek en het was aan Jeroen Pauw om te reageren. Het is daarom eerder te zeggen dat P&W figuurliijk wegliepen door de zapservice te starten.
Enait vs. Wilders. Volgende week bij P&W?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, die Enait willen we vaker op de tv zien
Die volzinnen ook van die kerel, geweldig.
De meeste advocaten zijn niet welbespraakt, denk aan Prem Rrahdhadhadahaiksu of Spong. Een advocaat moet slim zijn. Meer niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar deze curieuze persoonlijkheden zijn allen welbespraakt en dat kun je van Enait met geen mogelijkheid zeggen.
Witteman startte heel lafjes de Zapservice, Pauw zat nog in het 'gesprek'.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:05 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Liep hij weg op het moment dat hem een vraag gesteld werd? Nee. Hij was klaar met zijn repliek en het was aan Jeroen Pauw om te reageren. Het is daarom eerder te zeggen dat P&W figuurliijk wegliepen door de zapservice te starten.
Lastige vragen? Die P&W gedroegen zich gewoon als een stel onprofessionele kamikaze journalisten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:06 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Of om meer lastige vragen te moeten beantwoorden?
Zal ie vast wel via z'n oortje hebben gehoord.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Witteman startte heel lafjes de Zapservice, Pauw zat nog in het 'gesprek'.
Pauw was maar al te blij dat zijn redder in nood de zapservice startte. Let maar op zijn lichaamstaal.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Witteman startte heel lafjes de Zapservice, Pauw zat nog in het 'gesprek'.
De lichaamstaal NA de zapservice vond ik juist boekdelen spreken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:08 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Pauw was maar al te blij dat zijn redder in nood de zapservice startte. Let maar op zijn lichaamstaal.
Dat ik jou nog eens mee mag maken in een verdedigende rol voor een Moslim....WOW!quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Lastige vragen? Die P&W gedroegen zich gewoon als een stel onprofessionele kamikaze journalisten.
Iedereen weldenkend mens, was weggelopen in die situatie.
Dat had hij dan in dit geval moeten negeren, hier werd televisie gemaakt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zal ie vast wel via z'n oortje hebben gehoord.
Ja, dat klopt. Maar Pauw viel uit zijn rol, dus dat zou het imago van het hele programma schaden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat had hij dan in dit geval moeten negeren, hier werd televisie gemaakt.
Ik relativeer nu ethisch gezien.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:09 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dat ik jou nog eens mee mag maken in een verdedigende rol voor een Moslim....WOW!
Erg jammer dus. Een gemiste kans.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar Pauw viel uit zijn rol, dus dat zou het imago van het hele programma schaden.
Je bent je leven aan het beteren?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik relativeer nu ethisch gezien.
En laten we wel wezen, die gozer van Iran heb ik ook altijd al een held gevonden omdat hij altijd weer de televisiekijker over de zeik krijgt.
Nee hoor, ik kan me alleen wat meer met de hardliners van deze wereld identificeren (Bush, Berlusconi, Lieberman, etc) dan met de televisiekijkers, wereldvreemde moraalridders en de klimaatbewuste globalwarming eitjes.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:11 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je bent je leven aan het beteren?
Bullshit.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan me alleen wat meer met de hardliners van deze wereld identificeren (Bush, Berlusconi, Lieberman, etc) dan met de televisiekijkers, wereldvreemde moraalridders en de klimaatbewuste globalwarming eitjes.
Je moet je altijd voorstellen in die situaties, stel je zou bij die lui in de klas zitten, met wie zou jij dan omgaan....
Gast relativeer nou even, als jij moet kiezen tussen die 2 humorloze staats marionetten en een imam met droge humor, waar kies jij dan voor?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:15 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Bullshit.
Zit er soms iemand onder jouw account?
Laat ik speciaal voor jou me beraden op een andere formulering laat onverlet dat cux ligt in het aanvaarden van de Nederlandse cultuur, deze niet afwijzen en tegelijkertijd eigen groepswaarden als maatgevend stellen, want dan is er van een samenleving geen sprake.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet niet proberen via de grondwet verplichtingen voor de burger te construeren, zeker niet op cultureel vlak. Dat is een miskenning van wat de grondwet is.
Dan kies ik voor die imam, vreemd he?quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gast relativeer nou even, als jij moet kiezen tussen die 2 humorloze staats marionetten en een imam met droge humor, waar kies jij dan voor?
Als je denkt dat dat zo is, dan moet je je inderdaad serieus zorgen maken over de Nederlandse rechtsstaat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij is niet 'vrijgesteld': er is voor niemand een verplichting om op te staan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:36 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ook dat, want hij kan nu wel vrijgesteld zijn van het opstaan voor de rechter (en zijn orthodoxe cliënten daarmee ook) maar het staat de rechter natuurlijk vrij om het in zijn afweging nog onbewust mee te nemen als gebrek aan respect.
Zwak, zwakker, zwakst.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die "moslims" die P&W in het verleden op bezoek hadden, waren geen echte moslims, want dat waren mensen die geen eigen mening hebben en braaf met de blanke elite mee konkelen.
Het is een zuivere no true Scotsman!quote:
Daar heb je wel gelijk in, maar het zal onvermijdelijk meespelen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je denkt dat dat zo is, dan moet je je inderdaad serieus zorgen maken over de Nederlandse rechtsstaat.
Rechters die uit irritatie verkeerd oordelen, dat is niet best.
Zo zuiver zie je ze zelden!quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is een zuivere no true Scotsman!
quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:23 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Dan kies ik voor die imam, vreemd he?
Maar je verneukt nu wel je imago hé?
Het is wel zo.quote:
Die reacties van P&W waren gewoon typerend, want zoals P&W te keer gingen tegen Einat, zo denkt de blanke elite gewoon over moslims.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:15 schreef Zienswijze het volgende:
Zowel Mohammed als Paul heeft een punt. Maar eerlijk is eerlijk, Paul deed behoorlijk kinderachtig. Natuurlijk kan je het niet met Mohammed eens zijn, maar probeer wel gewoon een degelijke discussie te voeren. Anders had je Mohammed niet moeten uitnodigen in je programma.
Paul kon zich duidelijk niet inhouden. Ook hij heeft vast en zeker zijn bedenkingen tegenover de islam. In het algemeen probeert hij politiek correct te doen (zoals de linkse elite wel vaker doet), maar deze keer kon hij zich niet politiek correct inhouden en heeft hij zich laten gaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die reacties van P&W waren gewoon typerend, want zoals P&W te keer gingen tegen Einat, zo denkt de blanke elite gewoon over moslims.
Die blanke elite vindt moslims helemaal top, behalve als moslims een eigen mening hebben die afwijkt van de blanke mening.
En omdat die blanke elite weigert te luisteren naar moslims en autochtonen, is die WIJ-ZIJ cultuur ontstaan.
Nee ik vind wel dat als je die mensen allemaal naar ons land toe lokt en ze vervolgens met open armen ontvangt, dat je ze ook met respect moet behandelen als die nieuwe nederlanders een eigen mening krijgen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Paul kon zich duidelijk niet inhouden. Ook hij heeft vast en zeker zijn bedenkingen tegenover de islam. In het algemeen probeert hij politiek correct te doen (zoals de linkse elite wel vaker doet), maar deze keer kon hij zich niet politiek correct inhouden en heeft hij zich laten gaan.
Deze mening deel ik ook met jou. De islam is hier naartoe gehaald, zonder dat de elite wist wat de islam daadwerkelijk inhoudt. Nu proberen sommige moslims hun geloof te vormen en te uiten, en dan worden ze tegengehouden door de elite.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee ik vind wel dat als je die mensen allemaal naar ons land toe lokt en ze vervolgens met open armen ontvangt, dat je ze ook met respect moet behandelen als die nieuwe nederlanders een eigen mening krijgen.
En dat doet de blanke elite dus niet.
Maar respect moet natuurlijk wel van twee kanten komen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee ik vind wel dat als je die mensen allemaal naar ons land toe lokt en ze vervolgens met open armen ontvangt, dat je ze ook met respect moet behandelen als die nieuwe nederlanders een eigen mening krijgen.
En dat doet de blanke elite dus niet.
Moslims worden juist niet tegen gehouden door de Elite, de ene moskee is nog niet af of de andere wordt alweer uit de grond gestampt, maar dat valt onder "geef het volk brood en spelen".quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Deze mening deel ik ook met jou. De islam is hier naartoe gehaald, zonder dat de elite wist wat de islam daadwerkelijk inhoudt. Nu proberen sommige moslims hun geloof te vormen en te uiten, en dan worden ze tegengehouden door de elite.
Tja, had je je maar eerst moeten verdiepen in de islam voordat je de islam uitnodigde.
Mee eens. Hij wilde gewoon een relletje, zoals dat wel vaker gebeurt met deze man. Nou ja, dat heeft ie dan weer gekregen. Een beetje zonde van de tijd, want het relletje met Polak was stukken beterquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:15 schreef Zienswijze het volgende:
Zowel Mohammed als Paul heeft een punt. Maar eerlijk is eerlijk, Paul deed behoorlijk kinderachtig. Natuurlijk kan je het niet met Mohammed eens zijn, maar probeer wel gewoon een degelijke discussie te voeren. Anders had je Mohammed niet moeten uitnodigen in je programma.
Kijk dat bedoel ik dus met blanke elitaire arrogantie: jullie nemen die moslims totaal niet serieus en doen het weer af als "hij wilde gewoon een relletje".quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:33 schreef eleusis het volgende:
[..]
Mee eens. Hij wilde gewoon een relletje, zoals dat wel vaker gebeurt met deze man. Nou ja, dat heeft ie dan weer gekregen.
Dat klopt ja.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Moslims worden juist niet tegen gehouden door de Elite, de ene moskee is nog niet af of de andere wordt alweer uit de grond gestampt, maar dat valt onder "geef het volk brood en spelen".
Het punt is in deze, dat wanneer een moslim een eigen mening krijgt, die afwijkt van de mening van de blanke elite, dat ze worden uitgekotst en niet meer serieus worden genomen, zoals gister ook duidelijk werd bij P&W.
Dat is toch niet nieuw? Hetzelfde geldt voor Enait, die ook op alles kotst wat niet binnen zijn islamitisch denkpatroon past.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:31 schreef JohnDope het volgende:
Het punt is in deze, dat wanneer een moslim een eigen mening krijgt, die afwijkt van de mening van de blanke elite, dat ze worden uitgekotst en niet meer serieus worden genomen, zoals gister ook duidelijk werd bij P&W.
Mohammed wilde juist helemaal geen relletje idd. Hij is bloedserieus en wilt gewoon zijn eigen vorm aan de islam geven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik dus met blanke elitaire arrogantie: jullie nemen die moslims totaal niet serieus en doen het weer af als "hij wilde gewoon een relletje".
Dat is misschien niet nieuw voor jou.quote:
Ah oke, even voor de duidelijkheid; de wij- zij cultuur is veroorzaakt door de 'blanke elite' en moslims/ allochtonen hebben daar geen eigen inbreng in gehad en zijn dus puur slachtoffer?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is misschien niet nieuw voor jou.
Maar dat is wel de enige reden waarom er een WIJ-ZIJ cultuur is ontstaan in Nederland.
Er is maar 1 schuldige in dit geheel en dat is de blanke arrogante elite. Als zij nou gewoon een keer de burger met respect hadden behandeld (ipv als tokkies) en echt hadden geluisterd naar de allochtoon en autochtoon was het nu niet zo'n puinhoop in Nederland.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:45 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ah oke, even voor de duidelijkheid; de wij- zij cultuur is veroorzaakt door de 'blanke elite' en moslims/ allochtonen hebben daar geen eigen inbreng in gehad en zijn dus puur slachtoffer?
Ja dat heb je al een paar keer gezegd, maar nu trek je het in zijn algemeenheid. Heb je het over bijvoorbeeld P&W als 'blanke elite', of over de Nederlandse overheid. Dat maakt nogal een verschil.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er is maar 1 schuldige in dit geheel en dat is de blanke arrogante elite. Als zij nou gewoon een keer de burger met respect hadden behandeld (ipv als tokkies) en echt hadden geluisterd naar de allochtoon en autochtoon was het nu niet zo'n puinhoop in Nederland.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zolang de blanke linkse elite, de moslims niet serieus neemt, zal er nooit een debat op gang komen en zal de angst voor de islam alleen maar groter worden.
Als je het vanuit een helikopterview bekijkt, dan kom je dus tot de conclusie dat de blanke linkse elite als enige verantwoordelijk is voor de spanningen tussen de verschillende bevolkingsgroepen.
Terwijl die dikke pad zelf een racist isquote:Op zaterdag 12 december 2009 10:17 schreef JohnDope het volgende:
Ik vond het wel goed dat Enait die P&W en al die PvdA-ers even afschilderde als "elite racisten"
En het was sowieso mooi om te zien hoe die ivorentoren heren reageerden op de eerste moslim (die wel een eigen mening heeft) die zij in hun leven ontmoet hebben. Daar konden P&W echt niet mee omgaan. Hilarisch.
Wat een blanke, arrogante en elitaire wereldvreemdheid aan de kant van P&W
Zeggen dat een een "rechter uit 1 of andere boeren gat" komt met de ondertoon dat het een dom varken is was ook al niet al te strategisch van hem. Hij trekt daarmee niet alleen de rechterlijke macht, maar iedereen die in kleine dorpjes woont door het slijk die teringmongool.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:37 schreef Shaitanica het volgende:
[..]
Terwijl die dikke pad zelf een racist is
In verschillende interviews liet Enaits zich neerbuigend uit over de (etnisch) Nederlandse bevolking. Zo vergeleek hij de autochtone Nederlanders met aboriginals.
Aanklacht waarschijnlijk, Enait kennendequote:Op zaterdag 12 december 2009 16:45 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Ik voorspel een aanslag op Fok! morgen.
En waarom? Zo erg kan het toch niet zijn om even op te staan als de rechter binnenkomt?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
On-ge-lo-fe-lijk.
Enait kan nu door links zowel als rechts als karikatuur weggezet worden. Hij ís natuurlijk ook een karikatuur.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En waarom? Zo erg kan het toch niet zijn om even op te staan als de rechter binnenkomt?
Het is gewoon pure provocatie.
Als je nou een ongelovig varken een hand moet geven, of stel je voor dat ze de kleur haar van je vrouw kunnen zien (Zit niet zoveel variatie in bij die mensen, toch?).. Ja, bah, dat is natuurlijk iets vreselijks..
Pas op met wat je zegt, voordat je het weet word je als 'blanke elitair' afgeschilderd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:07 schreef deedeetee het volgende:
Een hoogmoedige opgeblazen kerel die duidelijk een slechte reclame maakt voor zijn geloof![]()
Vind hem ook zo raar klinken, vraag me af in welke taal hij denkt ?
Nederland is een multicultureel, multireligieus land.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:09 schreef Red_85 het volgende:
Wat doet dat gezwel nog in onze Nederlandse samenleving?
Wij - autochtonen - hebben ook genoeg negatieve dingen over de islam gezegd, dus dan is het logisch dat hij een keertje wat terug zegt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:37 schreef Shaitanica het volgende:
[..]
Terwijl die dikke pad zelf een racist is
In verschillende interviews liet Enaits zich neerbuigend uit over de (etnisch) Nederlandse bevolking. Zo vergeleek hij de autochtone Nederlanders met aboriginals.
Laten we eerlijk zijn, die Enait is een zeer gerespecteerde islamitische voorman, dus als hij niet serieus wordt genomen, wordt zijn islamitische achterban ook niet serieus genomen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:11 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Pas op met wat je zegt, voordat je het weet word je als 'blanke elitair' afgeschilderd.
Afgeven op een religie is wat anders dan afgeven op een volk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wij - autochtonen - hebben ook genoeg negatieve dingen over de islam gezegd, dus dan is het logisch dat hij een keertje wat terug zegt.
Ben ik vast in goed gezelschap, zou er lelijk van schrikken als die man me complimentjes zou gevenquote:Op zaterdag 12 december 2009 17:11 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Pas op met wat je zegt, voordat je het weet word je als 'blanke elitair' afgeschilderd.
...waar men andere geloven, meningen en gebruiken tolereerd. Wij tolereren hem, andersom is het 'net even' anders.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:12 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Nederland is een multicultureel, multireligieus land...
Uiteraard want positieve dingen kán hij over de islam niet vertellen. Die zijn er niet echt....quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wij - autochtonen - hebben ook genoeg negatieve dingen over de islam gezegd, dus dan is het logisch dat hij een keertje wat terug zegt.
Als jij in jouw huis liever niet hebt dat ik m'n klompen aanhoud als ik bij jou op visite kom, dan geeft mij dat nog niet het recht om jouw tapijt af te kraken....quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je gewoon lekker loopt te trollen? Waar zijn je elitaire blanken gebleven?quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zijn tekst klopt anders als een bus.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:19 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je gewoon lekker loopt te trollen? Waar zijn je elitaire blanken gebleven?
Je zit steeds te strooien met niet op feiten beruste aannames. Je "denkt" het en maakt daar op een verkapte manier de waarheid van.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb de aflevering nog maar eens bekeken. En ik kan niet anders zeggen dan dat Pauw op een hele makkelijke manier populair aan het doen was.
Echt typisch, als Enait in het nadeel was geweest had romige Pauw vast gezegd:"De rechter heeft beslist, je dient het besluit te respecteren." Nu hij in het voordeel is, niets van dat alles.
"Ontspan je.."²
Nee man. Die eikel vertegenwoordigt slechts zijn EIGEN interpretatie van het moslim-z(w)ijn. Verreweg de meeste Nederlandse moslims (op wat relislamietjes als BanSheeBoy na) hebben niets met dit dwarsliggend treurig mannetje.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, die Enait is een zeer gerespecteerde islamitische voorman, dus als hij niet serieus wordt genomen, wordt zijn islamitische achterban ook niet serieus genomen.
En dan kunnen die blanke arrogante betweterige intellectuelen het wel proberen goed te praten door te zeggen dat hij geen goede reclame maakt voor de islam of dat hij geen echte moslim is, maar als er iemand op en top moslim is, dan is het wel die Enait.
Dat klopt. Ik ben de laatste die positief zal zijn over de islam. Objectief gezien is er ook bijna niks positiefs aan de islam. het enige positieve aan de islam is dat het is uitgevonden door het Vaticaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Uiteraard want positieve dingen kán hij over de islam niet vertellen. Die zijn er niet echt....
Leer lezen domme troll, het ging (overduidelijk) over Pauwquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik dus met blanke elitaire arrogantie: jullie nemen die moslims totaal niet serieus en doen het weer af als "hij wilde gewoon een relletje".
Je hebt gelijk dat het 2de gedeelte een aanname is, dat ontken ik niet. Maar ik ken Pauw langer dan vandaag en ik weet hoe hij met sommige zaken om gaat. Het feit dat hij populair aan het doen was is daarentegen geen aanname, dat kun je toch wel beamen me dunkt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:21 schreef McKillem het volgende:
[..]
Je zit steeds te strooien met niet op feiten beruste aannames. Je "denkt" het en maakt daar op een verkapte manier de waarheid van.
Ware het niet dat de definitie van JohnDope's 'elitaire blanken' ontbreekt. Daar vroeg ik eerder ook al naar.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn tekst klopt anders als een bus.²
Dat is heel objectief Nederland wel met jou eens.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is jammer dat tedere Enait niet rustig kan praten, want intellectueel gezien lacht hij romige Pauw keihard uit. Het klinkt misschien wat simpel, maar de battle Enait vs Pauw is een Flawless Victory voor Enait.²
Ja, dat noemen we ook wel televee.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het 2de gedeelte een aanname is, dat ontken ik niet. Maar ik ken Pauw langer dan vandaag en ik weet hoe hij met sommige zaken om gaat. Het feit dat hij populair aan het doen was is daarentegen geen aanname, dat kun je toch wel beamen me dunkt.²
Je moet het niet zien als scoren, maar die zelf benoemde intellectuelen vinden iedereen maar tokkies die een andere mening heeft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Zonde, ik had Pauw altijd wel hoog zitten om dat hij een slimme man is. Gisteren gebruikte hij deze slimheid verkeerd, niet voor de inhoud, maar om te scoren bij het gepeupel.
Wat bedoel je toch met 'tedere' en 'romige'?quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is jammer dat tedere Enait niet rustig kan praten, want intellectueel gezien lacht hij romige Pauw keihard uit. Het klinkt misschien wat simpel, maar de battle Enait vs Pauw is een Flawless Victory voor Enait.²
Kap eens met dat blank , het had net zo goed een neger geweest die die uitspraken deed. Pauw's utispraken nu blank maken is minstens zo ernstig als alle islamieten als idioot bestempelen vanwege die Enait.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je moet het niet zien als scoren, maar die zelf benoemde intellectuelen vinden iedereen maar tokkies die een andere mening heeft.
Dit was gewoon een stevig staaltje blanke arrogantie.
Het zal misschien wel "normaal" zijn in dat wereldje, maar ik mag toch wel verwachten dat de publieke televee waar ik, o.a. als Moslim (!), aan mee betaal, zich objectief en kritisch opstelt in dit soort situaties? En niet simpel wil scoren als een SBS6 of een Dymo LabelWriter 400.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:28 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja, dat noemen we ook wel televee.
Zo gaat dat in medialand, alles voor te kijkcijfers. Voor het salaris van Pauw trap ik die Enait ook wel even op een onredelijk manier de grond in, geen probleem.
Blanke arrogantie is gewoon een bekende uitspraak in het westen. In ieder land weet men dan meteen wat er bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:32 schreef McKillem het volgende:
[..]
Kap eens met dat blank , het had net zo goed een neger geweest die die uitspraken deed. Pauw's utispraken nu blank maken is minstens zo ernstig als alle islamieten als idioot bestempelen vanwege die Enait.
En we laten weer 80% van de reactie achterwege.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zal misschien wel "normaal" zijn in dat wereldje, maar ik mag toch wel verwachten dat de publieke televee waar ik, o.a. als Moslim (!), aan mee betaal, zich objectief en kritisch opstelt in dit soort situaties? En niet simpel wil scoren als een SBS6 of een Dymo LabelWriter 400.²
Ja, het probleem is dat Pauw dit soort gedrag helemaal niet nodig heeft. Hij kan toch ook inhoudelijk het debat aan gaan. Zoals we dat min of meer van hem gewend zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat bedoel je toch met 'tedere' en 'romige'?
Inhoudelijke debatten aangaan doe je met mensen die je een kans geven een inhoudelijk debat aan te gaan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, het probleem is dat Pauw dit soort gedrag helemaal niet nodig heeft. Hij kan toch ook inhoudelijk het debat aan gaan. Zoals we dat min of meer van hem gewend zijn.²
Oh, dat is meer lay-out technisch, ik vind nl. dat ik met mijn posting ook dat 2de gedeelte van je post van repliek heb voorzien. Hij kan zichzelf nl. wel in die positie hebben gemanoevreerd, vind ik nog steeds dat de publieke tv niet populair moet doen en objectief moet blijven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:35 schreef McKillem het volgende:
[..]
En we laten weer 80% van de reactie achterwege.![]()
Je kan er echt helemaal niets van. Alleen reageren op dingen waar je een antwoord op hebt en dan een gevoel van superioriteit ontwikkelen. Typisch jij.
Jij redeneert dus niet vanuit het midden, maar vanuit de kant van Pauw, puur gebaseerd op aannames. Want hoe weet je dat dat de reden is dat Pauw zich zo gedroeg?quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:37 schreef McKillem het volgende:
[..]
Inhoudelijke debatten aangaan doe je met mensen die je een kans geven een inhoudelijk debat aan te gaan.
Dit soort relletjes voer je met mensen die geen inhoudelijke discussie willen en gewoon weer in het nieuws willen belanden.
Dan moet je wel de kans geboden worden om objectief te blijven. Als je als gast perse oorlog wil, wat me in dit geval ook wel weer duidelijk lijkt, kan je dat ook gewoon krijgen. Ongeacht kanaal.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh, dat is meer lay-out technisch, ik vind nl. dat ik met mijn posting ook dat 2de gedeelte van je post van repliek heb voorzien. Hij kan zichzelf nl. wel in die positie hebben gemanoevreerd, vind ik nog steeds dat de publieke tv niet populair moet doen en objectief moet blijven.²
Een goede presentator wacht niet op een kans. Die hoort gewoon in zijn rol te blijven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:41 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dan moet je wel de kans geboden worden om objectief te blijven.
En dit.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:30 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat mensen weer massaal over een Moslim heen vallen omdat 'ie moeilijk doet. Best wel belachelijk. Waar men zich druk om kan maken he.
Door naar die show te kijken?quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij redeneert dus niet vanuit het midden, maar vanuit de kant van Pauw, puur gebaseerd op aannames. Want hoe weet je dat dat de reden is dat Pauw zich zo gedroeg?²
Hey, Superman, u ook hier?quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:43 schreef McKillem het volgende:
[..]
Door naar die show te kijken?
Paul stelt een hele simpele vraag en die Enait ontbrand spontaan binnen het tijdsbestek van een minuut en begint de gooien met dingen als racisme _zonder enige grond_.
Wat wil je dan.Ik had hem keihard uitgescholden als hij me onterecht de stempel racist op het voorhoofd zou plakken en vind dat Pauw juist erg rustig bleef.
Precies én tevens exactly!!!quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar als je hem dan uitnodigt moet je hem fatsoenlijk interviewen. Dat deed Pauw niet en er even uit gaan voor de zapservice van Witteman was ook niet netjes. Broddelwerk van beide heren.
Vind ik ook hoor, nadat we op school zijn geindoctrineerd dat discriminatie zóóó ontzettend onrechtvaardig was. We deze mensen in alles hun zin geven, t/m subsidies voor moskeeën aan toe, ze hebben laten meeprofiteren van ons sociale woningbouw en uitkeringsstelsel - waar ze ook flink gebruik van maken, heb ik weleens horen zeggen, evenals van de gevangenissen-. is het heel normaal dat ze vrouwen zonder hoofddoek voor 'hoer' uitmaken en haat prediken in moskeeën en een speciaal naampje hebben voor ongelovigen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |