Alleen zal Enait geen mediatraining gaan volgen omdat hij zo vol van zichzelf is dat hij het zich niet voor kan stellen dat een ander hem nog iets kan leren, en al zeker niet over hoe hij zich het best kan gedragen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef Mylene het volgende:
Volgende week is Wilders eindelijk te gast. Ik denk dat sommige meningen wel anders zullen zijn als Pauw hem uitspraken probeert te ontlokken. Dan zal hij worden bejubeld. Alleen zal Wilders wel mediatraining hebben gehad. Die advocaat heeft dat ook duidelijk nodig.
En de tegenpool daarvan: het afwijzen van elke zogenaamd vreemde smet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je ziet het inderdaad in de vorm van segregatie, polarisatie, de clustering van kansarmen en de vorming van allochtone sociale onderklasse.
Hij had geen verweer? Let maar eens op Jeroen Pauw voordat Witteman de zapservice aankondigt. Ik denk eerder dat Pauw geen verweer meer had, Enait daarentegen kwam elke keer sterk terug.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:17 schreef kawotski het volgende:
[..]
wat je kalm noemt, hij kookte van woede. ingetogen woede.. En let daarbij niet op zijn eigen uitspraken
Ook dat, want hij kan nu wel vrijgesteld zijn van het opstaan voor de rechter (en zijn orthodoxe cliënten daarmee ook) maar het staat de rechter natuurlijk vrij om het in zijn afweging nog onbewust mee te nemen als gebrek aan respect.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad, je kunt nog beter je eigen verdediging voeren dan hem inhuren. Als je hem inhuurt kun je je zaak wel vaarwel zeggen. Alleen al door zijn onbegrijpelijk taalgebruik zal de rechter zeer snel geirriteerd raken...als hij dat al niet is door het niet voor hem opstaan van Enait.
Het is nog maar de vraag of Wilders bij P&W behandeld zal worden zoals Enait behandeld is. Ik verwacht een hoop meelevende opmerkingen als: "U heeft gelijk, maar u zegt het op een verkeerde manier". Zullen ze Wilders vragen stellen over zijn financiering uit Israël en de VS, zullen ze zijn loyaliteit aan Nederland ter sprake stellen, zullen ze hem confronteren met zijn extreme uitspraken, zullen ze hem vragen waarom hij de rechtsstaat wil afschaffen? Allemaal vragen, we zullen het zien.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:31 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Alleen zal Enait geen mediatraining gaan volgen omdat hij zo vol van zichzelf is dat hij het zich niet voor kan stellen dat een ander hem nog iets kan leren, en al zeker niet over hoe hij zich het best kan gedragen.
Dan horen P&W niet bij de blanke linkse elite. Want ze hebben regelmatig moslims te gast, die ze dan heel serieus nemen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zolang de blanke linkse elite, de moslims niet serieus neemt, zal er nooit een debat op gang komen en zal de angst voor de islam alleen maar groter worden.
Als je het vanuit een helikopterview bekijkt, dan kom je dus tot de conclusie dat de blanke linkse elite als enige verantwoordelijk is voor de spanningen tussen de verschillende bevolkingsgroepen.
Ik heb het niet voor niets over segregatie en polarisatie.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:32 schreef Kees22 het volgende:
En de tegenpool daarvan: het afwijzen van elke zogenaamd vreemde smet.
Wie heeft het erover dat een onderklasse afbreuk doet aan de samenleving? Ik stel dit niet.quote:Overigens vraag ik me af of die onderklasse wel afbreuk doet aan de samenleving als geheel. De Gouden Eeuw is voor een groot deel gebaseerd op een sociale onderklasse, de American Dream op goedkope (illegale) gastarbeiders.
Het lijkt me sterk dat de VARA zich als platform voor Wilders gaat lenen... zo lang duurt het niet meer tot er verkiezingen zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:36 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag of Wilders bij P&W behandeld zal worden zoals Enait behandeld is. Ik verwacht een hoop meelevende opmerkingen als: "U heeft gelijk, maar u zegt het op een verkeerde manier". Zullen ze Wilders vragen stellen over zijn financiering uit Israël en de VS, zullen ze zijn loyaliteit aan Nederland ter sprake stellen, zullen ze hem confronteren met zijn extreme uitspraken, zullen ze hem vragen waarom hij de rechtsstaat wil afschaffen? Allemaal vragen, we zullen het zien.
Het zijn grotendeels geen waarden, het zijn normen. Normen voor de staat ja. Dus ik snap de link met cultuur niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:21 schreef damian5700 het volgende:
In de basis zijn dit de bepalingen en regels van de Grondwet en de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.
Scherp!quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:40 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat de VARA zich als platform voor Wilders gaat lenen... zo lang duurt het niet meer tot er verkiezingen zijn.
Als je wilt suggereren dat de waarden van de democratische rechtsstaat niets met cultuur te maken hebben ben ik dit categorisch oneens. Ik denk dan dat het vruchteloos zal zijn onze opvattingen nader tot elkaar te brengen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn grotendeels geen waarden, het zijn normen. Normen voor de staat ja. Dus ik snap de link met cultuur niet.
Waarom liep hij dan weg?quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:33 schreef LogischCorrect het volgende:
Ik denk eerder dat Pauw geen verweer meer had, Enait daarentegen kwam elke keer sterk terug.
Dat is niet wat je zei. Je zei dat de Nederlandse cultuur onder andere was neergelegd in de grondwet. Dan heb je een verkeerd idee van wat de grondwet is. Dat komt meer voor, zelfs politici hebben onzin geroepen als dat 'we ons allemaal aan de grondwet moeten houden in dit land', maar dat maakt niet dat het ergens op slaat.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als je wilt suggereren dat de waarden van de democratische rechtsstaat niets met cultuur te maken hebben ben ik dit categorisch oneens.
In onze Grondwet zijn, net als in veel andere Grondwetten, de klassieke grondrechten vastgelegd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is niet wat je zei. Je zei dat de Nederlandse cultuur onder andere was neergelegd in de grondwet. Dan heb je een verkeerd idee van wat de grondwet is. Dat komt meer voor, zelfs politici hebben onzin geroepen als dat 'we ons allemaal aan de grondwet moeten houden in dit land', maar dat maakt niet dat het ergens op slaat.
Gelukkig hebben sommige mensen meer verstand van de wetgeving over het rookverbod dan over de cultuur....quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In onze Grondwet zijn, net als in veel andere Grondwetten, de klassieke grondrechten vastgelegd.
Ik vind dit, met alle respect, maar een heel simpele poging om een gat in mijn verhaal te slaan.
Die "moslims" die P&W in het verleden op bezoek hadden, waren geen echte moslims, want dat waren mensen die geen eigen mening hebben en braaf met de blanke elite mee konkelen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan horen P&W niet bij de blanke linkse elite. Want ze hebben regelmatig moslims te gast, die ze dan heel serieus nemen.
De beste advocaten zijn curieuze persoonlijkheden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad, je kunt nog beter je eigen verdediging voeren dan hem inhuren. Als je hem inhuurt kun je je zaak wel vaarwel zeggen. Alleen al door zijn onbegrijpelijk taalgebruik zal de rechter zeer snel geirriteerd raken...als hij dat al niet is door het niet voor hem opstaan van Enait.
Helaas valt deze provocateur daar niet onder....quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De beste advocaten zijn curieuze persoonlijkheden.
Liep hij weg op het moment dat hem een vraag gesteld werd? Nee. Hij was klaar met zijn repliek en het was aan Jeroen Pauw om te reageren. Het is daarom eerder te zeggen dat P&W figuurliijk wegliepen door de zapservice te starten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |