abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:07:37 #161
8875 Mdk
Smart-ass
pi_75545088
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:00 schreef Steeven het volgende:
Ik heb nu een aantal keren dat fragment bekeken met Enait en Pauw. Ik moet er altijd wel om lachen , leuke televisie. Maar om nu te zeggen dat die Enait zich aanstelt, dat niet. Hij dikt zijn antwoorden erg aan, vooral met moeilijke woorden (maakt je heus niet slimmer hoor vriend) die hij soms niet helemaal lekker uit kan spreken nog, waardoor je de indruk krijgt dat hij vlak voor de uitzending een lijstje willekeurige woorden uit het woordenboek in zijn kop heeft lopen stampen. Maar hij wordt wel erg geprovoceerd en ondanks een lang antwoord, geeft hij wel degelijk antwoord. Het verbaast me niet zo dat hij is weggelopen, doch heeft hij zelf nog niet helemaal door dat hij door een groot deel van de mensen wordt gezien als karikatuur en zodoende ook zo behandeld zal worden.
De provocateur geprovoceerd. Vooral erg typisch hoe hij daar dan op reageert en er snel beledigd vandoor gaat. Geeft de hypocrisie van Enait goed weer.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_75545126
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:34 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat lijkt me schier overdreven.

Allereerst heb je wel gelijk dat in Nederland nog weinig Islamitische kunst zichtbaar is. Al loopt die discussie om het te plaatsen wel, o.a. hier: http://www.nrc.nl/opinie/(...)g_islamitische_kunst Al kan iedereen nu al raden dat het ergens zal leiden tot kamervragen van onze witgeblondeerde clown.

Je definieert naar mijn idee cultuur te strak. Als je zegt dat in Staphorst een andere cultuur is als in Amsterdam, kun je ook zeggen dat elke wijk in een stad een andere cultuur heeft. En ook dat in 1 flatgebouw talloze verschillende culturen zijn. En daarmee ook dat in 1 gezin verschillende culturen en gebruiken zijn. Et cetera. Dat ieder individu andere gebruiken heeft maakt niet uit. Dat verschillende individuen hun gebruiken op elkaar afstemmen om zo niet al te veel buiten hun gewenste groep te vallen (kaalscheren als de rest van de gabbers dat ook doen, bijvoorbeeld) maakt ook niet uit.

Marrokaanse of Turkse kleding lijkt mij al in de Nederlandse cultuur opgenomen, zij het vrij onopgemerkt. Ik zie de Nederlandse cultuur niet als vol, leeg, mono of multi, maar eerder als fundament. De Grondwet is van dat fundament een mooi voorbeeld.

Een fundament waarin eenieder zijn eigen gebruiken kan uitvoeren, en kan samenleven met mensen naar keuze. Zeg nu zelf, als iedereen het zo verschrikkelijk goed met elkaar zou kunnen vinden, dan zou niemand vrienden hebben van 2 straten verderop.

Ook al leeft men naast elkaar, dat maakt niet uit. De mens is divers, en zoekt het liefst mensen op waar hij persoonlijk mee gezien wil worden. En zo zal de ene graag bij gabbers horen, de ander bij een Ajax-fanclub, de ander bij een visvereniging en de ander bij de kerk, moskee of synagoge.
Eens, mooie uiteenzetting wat mij betreft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75545187
quote:

Ik zie de Nederlandse cultuur niet als vol, leeg, mono of multi, maar eerder als fundament.
Maar goed. Ik reageer initieel op jouw eerder stelling, waarbij het bovenstaande daar, mijn inziens, wel afbreuk aan doet:
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:01 schreef Bowlingbal het volgende:

Het werkt niet? De multiculturele samenleving is er, en zolang we een vrije samenleving willen waar mensen kunnen gaan en staan waar ze willen, zal die er blijven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:23:38 #164
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_75545461
Wat een achterlijk figuur is die Enait
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 12:24:21 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_75545476
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:00 schreef Steeven het volgende:
Ik heb nu een aantal keren dat fragment bekeken met Enait en Pauw. Ik moet er altijd wel om lachen , leuke televisie. Maar om nu te zeggen dat die Enait zich aanstelt, dat niet. Hij dikt zijn antwoorden erg aan, vooral met moeilijke woorden (maakt je heus niet slimmer hoor vriend) die hij soms niet helemaal lekker uit kan spreken nog, waardoor je de indruk krijgt dat hij vlak voor de uitzending een lijstje willekeurige woorden uit het woordenboek in zijn kop heeft lopen stampen. Maar hij wordt wel erg geprovoceerd en ondanks een lang antwoord, geeft hij wel degelijk antwoord. Het verbaast me niet zo dat hij is weggelopen, doch heeft hij zelf nog niet helemaal door dat hij door een groot deel van de mensen wordt gezien als karikatuur en zodoende ook zo behandeld zal worden.
ik vond het eigenlijk helemaal niet interessant

saaie discussie over nix en dat kereltje staat ineens wel op ... en dat mist de camera dan nog ook!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_75545633
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:24 schreef sp3c het volgende:

saaie discussie over nix en dat kereltje staat ineens wel op ... en dat mist de camera dan nog ook!
Hoe je het wendt of keert: objectief gezien waren P&W heel erg onprofessioneel en kinderachtig bezig.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 12:31:59 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_75545685
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoe je het wendt of keert: objectief gezien waren P&W heel erg onprofessioneel en kinderachtig bezig.
dat zijn ze al jaren
pi_75546065
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De multiculturele samenleving is een holle frase waarbij de suggestie wordt gewekt dat er in Nederland een indeling is van verschillende culturen en dat het allochtone erfgoed in relatie tot de positie van de autochtone cultuur net zo prominent aanwezig is.
Als met de multiculturele samenleving bedoeld worden de verschillende gewoonten en tradities is het nietszeggend, aangezien altijd in Nederland allerlei gewoonten en tradities naast elkaar bestaan. In Staphorst heeft men andere gebruiken dan in Amsterdam, rijke mensen hebben andere eetgewoonten als arme mensen, etc.
Als het gaat om absorptie van elementen uit andere culturen blijft dit beperkt tot de keuken en voedingsmiddelen. Er is geen sprake van dat Marokkaanse of Turkse muziek, kleding, omgangsvormen, kunst en wat dan ook onderdeel zijn gaan uitmaken van de Nederlandse cultuur in het algemeen.

Nederland is een open samenleving waarbij deze vrijheid en openheid gebaseerd is op gedeelde normen en waarden. Deze gedeelde (mono)cultuur is in de basis de bepalingen en regels van de Grondwet en de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.
De Nederlandse samenleving kan juist niet functioneren als groepen eigen waarden erop nahouden en de Nederlandse cultuur niet aanvaarden, zoals onder andere neergelegd in de Grondwet.
Goed verhaal, maar ik snap de draai in de laatste alinea niet.

Eerst zeg je dat er altijd al verschillende culturen bestaan en in de laatste alinea stel je dat dat ongewenst is. In een volgende post heb je het over de verbondenheid tussenmensen onderling. Maar die verbondenheid wordt geuit in rituelen en die noemen we dan cultuur.
De grondwet, en dan met name in de eerste artikelen, biedt daar de basis voor, door expliciet te erkennen dat iedereen zijn eigen cultuur mag cultiveren.
Dàt is het enige dat erkend moet worden: het recht op een afwijkende mening. (Iets wat Enait trouwens expliciet deed! Dat vond ik wel goed.) Níét erkend mag worden het opdringen aan een ander van een mening of cultuur. Ik zou zelfs zo ver willen gaan dat de wens tot opdringen nog net acceptabel is, alleen niet de uitvoering van die wens.

Uit de geschiedenis blijkt, dat een samenleving waar diverse culturen vrijuit naast elkaar kunnen bestaan, de meeste kans op welvaart biedt. En dat samenlevingen die zich van vreemde smetten vrij willen houden, al snel verstenen en dan verkruimelen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75546121
quote:

[..]

Dat lijkt me schier overdreven.

Allereerst heb je wel gelijk dat in Nederland nog weinig Islamitische kunst zichtbaar is. Al loopt die discussie om het te plaatsen wel, o.a. hier: http://www.nrc.nl/opinie/(...)g_islamitische_kunst Al kan iedereen nu al raden dat het ergens zal leiden tot kamervragen van onze witgeblondeerde clown.

Je definieert naar mijn idee cultuur te strak. Als je zegt dat in Staphorst een andere cultuur is als in Amsterdam, kun je ook zeggen dat elke wijk in een stad een andere cultuur heeft. En ook dat in 1 flatgebouw talloze verschillende culturen zijn. En daarmee ook dat in 1 gezin verschillende culturen en gebruiken zijn. Et cetera. Dat ieder individu andere gebruiken heeft maakt niet uit. Dat verschillende individuen hun gebruiken op elkaar afstemmen om zo niet al te veel buiten hun gewenste groep te vallen (kaalscheren als de rest van de gabbers dat ook doen, bijvoorbeeld) maakt ook niet uit.

Marrokaanse of Turkse kleding lijkt mij al in de Nederlandse cultuur opgenomen, zij het vrij onopgemerkt. Ik zie de Nederlandse cultuur niet als vol, leeg, mono of multi, maar eerder als fundament. De Grondwet is van dat fundament een mooi voorbeeld.

Een fundament waarin eenieder zijn eigen gebruiken kan uitvoeren, en kan samenleven met mensen naar keuze. Zeg nu zelf, als iedereen het zo verschrikkelijk goed met elkaar zou kunnen vinden, dan zou niemand vrienden hebben van 2 straten verderop.

Ook al leeft men naast elkaar, dat maakt niet uit. De mens is divers, en zoekt het liefst mensen op waar hij persoonlijk mee gezien wil worden. En zo zal de ene graag bij gabbers horen, de ander bij een Ajax-fanclub, de ander bij een visvereniging en de ander bij de kerk, moskee of synagoge.
Volgens mij zijn jullie het gewoon eens.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75546183
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:01 schreef damian5700 het volgende:

Ik stel ook niet dat iedereen het zo goed met elkaar kan vinden.
Het multiculturalisme en het streven naar culturele emancipatie is hetgeen dat naar polarisering leidt. De multiculturele samenleving werkt particularisme in de hand. Dit is evident.
Hence: concurrentie.
[..]

Mensen zijn meer gelijk dan verschillend.
Juist het vieren van culturele verbondenheid, het stellen dat cultuur een belangrijk onderdeel moet zijn van iemands identiteit, in het concept van multiculturalisme, werkt bevestigend. Mensen gaan zich steeds meer zien als Nederlanders, Turken, Marokkanen, etc. maar iedereen is een individu die een bepaalde vorm kiest om de verbondenheid met anderen, die dezelfde vormen hebben gekozen, te onderstrepen (en te concurreren met andere verbintenissen).
Cultuur is niet lichaamseigen. Het is gewoon het aanbrengen van een onzinnig onderscheid tussen mensen dat men evengoed zou kunnen inwisselen voor iets anders.
Dat is wel een risico, inderdaad. Dat mensen hun eigen cultuur te serieus gaan nemen en hun vorm van verbondenheid als norm gaan invoeren met uitsluiting van andere vormen.
Maar dat is geen noodzakelijk en onvermijdelijk kwaad, daar zijn we zelf bij.
pi_75546256
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het was makkelijk scoren, dat is waar. Maar die Enait kan zich dan wel dikmaken en moeilijk doen, maar nu bleek hij inderdaad gewoon een blaaskaak te zijn die geen verweer meer had. Ik zou hem niet als pleiter willen hebben, want hij verliest nog sneller zijn evenwicht dan ikzelf.
pi_75546422
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed verhaal, maar ik snap de draai in de laatste alinea niet.

Eerst zeg je dat er altijd al verschillende culturen bestaan en in de laatste alinea stel je dat dat ongewenst is. In een volgende post heb je het over de verbondenheid tussenmensen onderling. Maar die verbondenheid wordt geuit in rituelen en die noemen we dan cultuur.
De grondwet, en dan met name in de eerste artikelen, biedt daar de basis voor, door expliciet te erkennen dat iedereen zijn eigen cultuur mag cultiveren.
Dàt is het enige dat erkend moet worden: het recht op een afwijkende mening. (Iets wat Enait trouwens expliciet deed! Dat vond ik wel goed.) Níét erkend mag worden het opdringen aan een ander van een mening of cultuur. Ik zou zelfs zo ver willen gaan dat de wens tot opdringen nog net acceptabel is, alleen niet de uitvoering van die wens.

Uit de geschiedenis blijkt, dat een samenleving waar diverse culturen vrijuit naast elkaar kunnen bestaan, de meeste kans op welvaart biedt. En dat samenlevingen die zich van vreemde smetten vrij willen houden, al snel verstenen en dan verkruimelen.
Ik zie dat ik de laatste alinea wat vierkant heb gebracht, maar wat ik wilde stellen is dat wanneer groepen eigen waarden erop nahouden en tegelijkertijd de Nederlandse cultuur, zoals onder andere neergelegd in de Grondwet, afwijzen parallelle leefstructuren worden gevormd, waardoor van een samenleving geen sprake meer kan zijn door ontbreken van samenhang, namelijk de Grondwet en de democratische rechtsstaat.

De verbondenheid waarover ik spreek is een element van mijn kritiek op het multiculturalisme. Dit heb je niet goed gelezen of begrepen.
En de rest van je betoog heeft niets te maken met mijn kritiek op het multiculturalisme.
pi_75546428
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het was makkelijk scoren, dat is waar. Maar die Enait kan zich dan wel dikmaken en moeilijk doen, maar nu bleek hij inderdaad gewoon een blaaskaak te zijn die geen verweer meer had. Ik zou hem niet als pleiter willen hebben, want hij verliest nog sneller zijn evenwicht dan ikzelf.
Inderdaad, je kunt nog beter je eigen verdediging voeren dan hem inhuren. Als je hem inhuurt kun je je zaak wel vaarwel zeggen. Alleen al door zijn onbegrijpelijk taalgebruik zal de rechter zeer snel geirriteerd raken...als hij dat al niet is door het niet voor hem opstaan van Enait.
pi_75546469
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is wel een risico, inderdaad. Dat mensen hun eigen cultuur te serieus gaan nemen en hun vorm van verbondenheid als norm gaan invoeren met uitsluiting van andere vormen.
Maar dat is geen noodzakelijk en onvermijdelijk kwaad, daar zijn we zelf bij.
Je ziet het inderdaad in de vorm van segregatie, polarisatie, de clustering van kansarmen en de vorming van allochtone sociale onderklasse.
pi_75546646
Voordat ik het filmpje (Enait bij P&W) had gezien, had ik daar een bepaald beeld gekregen door het lezen van de reacties. Een woedende Enait die half huilend de studio verlaat, was dat beeld. Tijdens het bekijken van het filmpje zag ik daar niets van terug. Enait bleef kalm antwoorden, maakte goede punten (op 'elitaire racisten' na), ontmaskerde Pauw nog zelfs en verliet de studio buiten het beeld.

Plus kudos voor deze man.
pi_75546784
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:12 schreef LogischCorrect het volgende:
Voordat ik het filmpje (Enait bij P&W) had gezien, had ik daar een bepaald beeld gekregen door het lezen van de reacties. Een woedende Enait die half huilend de studio verlaat, was dat beeld. Tijdens het bekijken van het filmpje zag ik daar niets van terug. Enait bleef kalm antwoorden, maakte goede punten (op 'elitaire racisten' na), ontmaskerde Pauw nog zelfs en verliet de studio buiten het beeld.

Plus kudos voor deze man.
wat je kalm noemt, hij kookte van woede. ingetogen woede.. En let daarbij niet op zijn eigen uitspraken
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_75546809
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik zie dat ik de laatste alinea wat vierkant heb gebracht, maar wat ik wilde stellen is dat wanneer groepen eigen waarden erop nahouden en tegelijkertijd de Nederlandse cultuur, zoals onder andere neergelegd in de Grondwet
Pardon?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 13:20:55 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_75546871
naja woede ... dat zag ik er niet in

hij kwam daar om boos te doen maar wist niet zo goed hoe en pauw en of witteman wisten niet zo goed hoe ze er op moesten reageren dus vragen we nog maar is naar zijn hoedje en noemen we het een muts want dan zal die wel gaan steigeren

beetje een genante vertoning die nu zijn eigen leventje gaat leiden zodat iedereen toch krijgt wat hij wil zonder dat er iets gebeurt is
pi_75546892
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Pardon?
In de basis zijn dit de bepalingen en regels van de Grondwet en de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.
pi_75546905
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zolang de blanke linkse elite, de moslims niet serieus neemt, zal er nooit een debat op gang komen en zal de angst voor de islam alleen maar groter worden.

Als je het vanuit een helikopterview bekijkt, dan kom je dus tot de conclusie dat de blanke linkse elite als enige verantwoordelijk is voor de spanningen tussen de verschillende bevolkingsgroepen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')