Het werkt niet? De multiculturele samenleving is er, en zolang we een vrije samenleving willen waar mensen kunnen gaan en staan waar ze willen, zal die er blijven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 01:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wat is dat voor ongelofelijke onzin die je hier verkoopt?
Ik geloof ook niet in de multiculturele samenleving, en wel in het feit dat dat dus niet werkt en nooit zal werken.
Sinds die hele cultuur discussie hebben we nog geen enkel rustig moment gehad man, eerst zien en dan geloven.
Omdat "ontspan nou even" natuurlijk semi-grappig bedoeld was. En in een serieuze discussie is dat niet op zijn plaats.quote:Op zaterdag 12 december 2009 02:02 schreef Kees22 het volgende:
Die opmerking verbaasde me ook wel, eigenlijk. Want Pauw en Witteman hebben toch eigenlijk elke keer wel een succesvolle allochtoon in de uitzending.
Grappig hoe de opmerking: "Ontspan nou even" die grappenmaker juist in de gordijnen joeg.
Hoe vaak moeten anderen mensen als jou toch uitleggen dat je je niet hoeft te houden aan zaken die niet wettelijk zijn vastgelegd?quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:20 schreef superworm het volgende:
Hoe vaak moeten we 't nog zeggen voor het eindelijk wet wordt: geloven doe je maar lekker in je éigen tijd.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:17 schreef JohnDope het volgende:
Ik vond het wel goed dat Enait die P&W en al die PvdA-ers even afschilderde als "elite racisten"
En het was sowieso mooi om te zien hoe die ivorentoren heren reageerden op de eerste moslim (die wel een eigen mening heeft) die zij in hun leven ontmoet hebben. Daar konden P&W echt niet mee omgaan. Hilarisch.
Wat een blanke, arrogante en elitaire wereldvreemdheid aan de kant van P&W
Zo vallen die blanke PvdA-ers steeds meer door de mand.quote:
Nee, dat klonk neerbuigend en joeg hem nog meer in de gordijnen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat "ontspan nou even" natuurlijk semi-grappig bedoeld was. En in een serieuze discussie is dat niet op zijn plaats.
De multiculturele samenleving is een holle frase waarbij de suggestie wordt gewekt dat er in Nederland een indeling is van verschillende culturen en dat het allochtone erfgoed in relatie tot de positie van de autochtone cultuur net zo prominent aanwezig is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het werkt niet? De multiculturele samenleving is er, en zolang we een vrije samenleving willen waar mensen kunnen gaan en staan waar ze willen, zal die er blijven.
Dat lijkt me schier overdreven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De multiculturele samenleving is een holle frase waarbij de suggestie wordt gewekt dat er in Nederland een indeling is van verschillende culturen en dat het allochtone erfgoed in relatie tot de positie van de autochtone cultuur net zo prominent aanwezig is.
Als met de multiculturele samenleving bedoeld worden de verschillende gewoonten en tradities is het nietszeggend, aangezien altijd in Nederland allerlei gewoonten en tradities naast elkaar bestaan. In Staphorst heeft men andere gebruiken dan in Amsterdam, rijke mensen hebben andere eetgewoonten als arme mensen, etc.
Als het gaat om absorptie van elementen uit andere culturen blijft dit beperkt tot de keuken en voedingsmiddelen. Er is geen sprake van dat Marokkaanse of Turkse muziek, kleding, omgangsvormen, kunst en wat dan ook onderdeel zijn gaan uitmaken van de Nederlandse cultuur in het algemeen.
Nederland is een open samenleving waarbij deze vrijheid en openheid gebaseerd is op gedeelde normen en waarden. Deze gedeelde (mono)cultuur is in de basis de bepalingen en regels van de Grondwet en de kernwaarden waaraan een democratische rechtsstaat haar status ontleent.
De Nederlandse samenleving kan juist niet functioneren als groepen eigen waarden erop nahouden en de Nederlandse cultuur niet aanvaarden, zoals onder andere neergelegd in de Grondwet.
Wilders daar te gast? Hij wilde er toch eerst niets mee te maken hebben? Wat een draaikonterij weer.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef Mylene het volgende:
Volgende week is Wilders eindelijk te gast. Ik denk dat sommige meningen wel anders zullen zijn als Pauw hem uitspraken probeert te ontlokken. Dan zal hij worden bejubeld. Alleen zal Wilders wel mediatraining hebben gehad. Die advocaat heeft dat ook duidelijk nodig.
nee hoor, perfect zo..quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef Mylene het volgende:
Die advocaat heeft dat ook duidelijk nodig.
Eens. Maar Wit(te)man deed net zo hard mee. Dit waren gewoon typisch voorspelbare, blanke, arrogante en elitaire PvdA-reacties. Zo denkt de PvdA werkelijk over hun achterban.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef ouderejongere het volgende:
Als ik lid was van de vara had ik nu mijn lidmaatschap opgezegd. Gatverdamme wat een smerige xenofobe populist is die Pauw.
Bij Wilders heeft hij echt niks te zoeken, ze zitten prima bij die blanke vara club.quote:Hij moet zich bij Wilders aansluiten, in plaats van de Publieke Omroep te vervuilen. Televisie die met belastinggeld wordt betaald hoort neutraal te zijn.
Kennelijk hebben ze een wit voetje gehaald.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:38 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wilders daar te gast? Hij wilde er toch eerst niets mee te maken hebben?
Wilders moet gewoon niet naar die P&W gaan, die kijkcijfers zijn ze niet waard.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:42 schreef Mylene het volgende:
[..]
Kennelijk hebben ze een wit voetje gehaald.
Ik heb het zelf niet gehoord, user Ringo heeft dat. Hij zei dit in een ander topic.
Gaat Wilders ook weglopen?quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:36 schreef Mylene het volgende:
Volgende week is Wilders eindelijk te gast. Ik denk dat sommige meningen wel anders zullen zijn als Pauw hem uitspraken probeert te ontlokken. Dan zal hij worden bejubeld. Alleen zal Wilders wel mediatraining hebben gehad. Die advocaat heeft dat ook duidelijk nodig.
Je zit er naast.quote:
Ik beperkte me niet tot kunst. Cultuur is geen synoniem voor kunst.quote:Allereerst heb je wel gelijk dat in Nederland nog weinig Islamitische kunst zichtbaar is. Al loopt die discussie om het te plaatsen wel, o.a. hier: http://www.nrc.nl/opinie/(...)g_islamitische_kunst Al kan iedereen nu al raden dat het ergens zal leiden tot kamervragen van onze witgeblondeerde clown.
Ik heb geen definitie gegeven van cultuur, dus dat moet je me niet aanwrijven.quote:Je definieert naar mijn idee cultuur te strak. Als je zegt dat in Staphorst een andere cultuur is als in Amsterdam, kun je ook zeggen dat elke wijk in een stad een andere cultuur heeft. En ook dat in 1 flatgebouw talloze verschillende culturen zijn. En daarmee ook dat in 1 gezin verschillende culturen en gebruiken zijn. Et cetera. Dat ieder individu andere gebruiken heeft maakt niet uit. Dat verschillende individuen hun gebruiken op elkaar afstemmen om zo niet al te veel buiten hun gewenste groep te vallen (kaalscheren als de rest van de gabbers dat ook doen, bijvoorbeeld) maakt ook niet uit.
De absorptie van vreemde elementen in de Nederlandse cultuur is in zijn algemeenheid vrij onbeduidend.quote:Marrokaanse of Turkse kleding lijkt mij al in de Nederlandse cultuur opgenomen, zij het vrij onopgemerkt. Ik zie de Nederlandse cultuur niet als vol, leeg, mono of multi, maar eerder als fundament. De Grondwet is van dat fundament een mooi voorbeeld.
Ik stel ook niet dat iedereen het zo goed met elkaar kan vinden.quote:Een fundament waarin eenieder zijn eigen gebruiken kan uitvoeren, en kan samenleven met mensen naar keuze. Zeg nu zelf, als iedereen het zo verschrikkelijk goed met elkaar zou kunnen vinden, dan zou niemand vrienden hebben van 2 straten verderop.
Mensen zijn meer gelijk dan verschillend.quote:Ook al leeft men naast elkaar, dat maakt niet uit. De mens is divers, en zoekt het liefst mensen op waar hij persoonlijk mee gezien wil worden. En zo zal de ene graag bij gabbers horen, de ander bij een Ajax-fanclub, de ander bij een visvereniging en de ander bij de kerk, moskee of synagoge.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |