abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75524957
De advocaat Enait hoeft van de rechter niet op te staan als de rechter binnenkomt.
Hij heeft zijn zaak na het beroep wat hij aantekende gewonnen. De rechter oordeelt dat het niet van minachting getuigt als hij blijft zitten.
pi_75524993
Belachelijk.
I like them, I like them! I liked them first! Before I even met them I liked them! As soon as I met them I liked them right away! You hate them compared to how much I like them!
pi_75525098
quote:
DEN HAAG - Het Hof van Discipline heeft de berisping van de Raad van Discipline tegen de 'zittende advocaat' Mohammed Enait vernietigd. Dat maakte het hof vrijdag bekend. De raadsman kreeg de berisping aanvankelijk onder meer omdat hij weigert op te staan voor rechters.

Het is gebruikelijk dat advocaten opstaan als de rechter de zaal binnenkomt, om zo respect te tonen. Enait is orthodox moslim en zegt dat hij vanwege zijn geloofsovertuiging niet op wil staan voor de rechter. Volgens het Hof van Discipline staat tegenover het respect voor de rechterlijke macht, dat hij respect mag verwachten voor zijn ''oprechte en authentieke geloofsovertuiging''. Verder blijkt uit het handelen van Enait ''geen intentie van minachting van de advocaat'', aldus het Hof van Discipline.

Enait is tevreden met de uitspraak. Volgens hem toont de jongste uitspraak aan dat de berisping van de Raad van Discipline ''een karavaan kreupele kamelen was''. ''Het boerenverstand heeft eindelijk gewonnen'', aldus de advocaat. Hij sprak vrijdag van een dijkdoorbraak voor advocaten die op hun eigen manier respect betonen aan de rechters.

De zaak kwam aan het rollen toen de deken van de Orde van Advocaten een klacht tegen de orthodoxe advocaat indiende. Enait beraadt zich of hij stappen tegen de Rotterdamse deken onderneemt, bijvoorbeeld het eisen van een schadevergoeding omdat zijn ''naam en reputatie zijn aangetast''. ''Maar het belangrijkste wat ik wil doen is een gedegen en robuuste advocaat zijn, dat is mijn primaire aspiratie.'' (ANP)
bron
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:17:21 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75525190
Nog meer een teken dat de islam binnendringt in zelfs de rechtzaal waarbij het de mores van de normale zaken maar gewoon vertrapt.

Kudo's voor Geert Wilders.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75525261
Niet een rechter heeft dit besluit genomen, maar Het Hof van Discipline.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 december 2009 @ 18:20:28 #6
145738 superworm
is erbij
pi_75525282
Hoe vaak moeten we 't nog zeggen voor het eindelijk wet wordt: geloven doe je maar lekker in je éigen tijd.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_75525297
Achterlijk besluit voor een achterlijke vent.
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:21:52 #8
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_75525323
Volgens mijn geloofsovertuiging mag ik de politie in het gezicht spugen. Ben benieuwd na hoeveel seconden ik tegen de grond lig.

Vreemd dat globale gedragsregels in dit land niet gelden voor bepaalde groepen.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_75525641
Die officiële berisping stelde sowieso niets voor.
Laat hem maar fijn recalcitrant doen, want zulk gedrag is inderdaad geen minachting van het rechterlijke college.
Ik denk eerder aan infantiel.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_75526320
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:21 schreef Brainfish het volgende:
Volgens mijn geloofsovertuiging mag ik de politie in het gezicht spugen. Ben benieuwd na hoeveel seconden ik tegen de grond lig.

Hij blijft geniaal.

Helaas.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75526612
Enait heeft gelijk !
Hij bepaalt of hij staat of zit voor een rechter.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_75526658
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
Enait heeft gelijk !
En moslimvrouwen bepalen zelf wat ze (niet) over hun kop trekken!

Meki.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_75526704
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En moslimvrouwen bepalen zelf wat ze (niet) over hun kop trekken!

Meki.
Klopt, dat zeg je goed en zij bepalen het zelf
Ik heb er geen probleem mee
Jij wel
pi_75526751
quote:
Enait heeft gelijk !
Voorspelbare 'Meki-reactie'
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:05:06 #15
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75526774
ach het geloof is gewoon een heel fake iets ..

Ooit eens een leuk grapje uit gehaald om te kijken of ze echt zo vies zijn van de varkens ..

NOT ... want geef ze maar eens een gulle fooi in de moskee van 50 Euro of zo .. ( wel even dat geld bij en slachthuis weghalen waar varkens zijn geslacht en even een paar dagen laten liggen ...)

Maar is dan in eens dat Halal gedoe van ze want die 50 Euro pakken ze gewoon aan hoor
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:06:44 #16
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75526844
quote:
Enait heeft gelijk !
mag ik dan ook bepalen of ik rem voor een moslim of niet ... ja want rekening houden doen we met elkaar en niet wij wel en hun niet ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_75526845
quote:
Enait heeft gelijk !
Ik hoop echt zo dat jij gewoon een troll bent.

Iedereen staat moet staan, hij dus ook.
pi_75526879
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:06 schreef RAVW het volgende:

[..]

mag ik dan ook bepalen of ik rem voor een moslim of niet ... ja want rekening houden doen we met elkaar en niet wij wel en hun niet ..
ik neem aan dat je hiermee gewoon wilt trollen.
pi_75526892
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Klopt, dat zeg je goed en zij bepalen het zelf
Ik heb je hele andere dingen horen beweren. Taqiyya?
quote:
Ik heb er geen probleem mee
Alleen nog met jezelf dus?
quote:
Jij wel
Lasterlijk ventje.

vrijdag 11 december 2009 @ 19:11:43 #20
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75527004
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:07 schreef Meki het volgende:

[..]

ik neem aan dat je hiermee gewoon wilt trollen.
nee dit is geen trollen maar gewoon even een weerleg van jou antwoord ..
regels zijn er gemaakt zo dat IEDEREEN !!!!!!!!!!! zich er aan moet houden en niet alleen wij maar ook de MOSLIMS ..

Dus waarom moeten er altijd aparte dingen geregeld worden voor Moslims en wij maar het brave burgertje uit hangen ten koste van heel veel dingen waar een moslim vaak gewoon makkelijk mee weg komt ..
pi_75527111
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:21 schreef Brainfish het volgende:

Het is geen gedragsregel. Het is folklore, en in de rechtszaal gelden wetten. Een proces is van voor tot achter wettelijk geregeld. Dat een advocaat op moet staan hoort niet bij die regels, die heeft de deken verzonnen. Een zeer dubieuze uitspraak van de deken, die kennelijk de folklore van hemzelf en zijn corpsvriendjes op gelijke voet stelt met de wet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75527156
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef RAVW het volgende:

regels zijn er gemaakt zo dat IEDEREEN !!!!!!!!!!! zich er aan moet houden en niet alleen wij maar ook de MOSLIMS ..
Welke REGEL!!!?
pi_75527161
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is geen gedragsregel. Het is folklore, en in de rechtszaal gelden wetten. Een proces is van voor tot achter wettelijk geregeld. Dat een advocaat op moet staan hoort niet bij die regels, die heeft de deken verzonnen. Een zeer dubieuze uitspraak van de deken, die kennelijk de folklore van hemzelf en zijn corpsvriendjes op gelijke voet stelt met de wet.
Als ik op mijn werk de gedragsregels overtreed, mag ik lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.

Waarom zou dat voor een advocaat anders zijn?

pi_75527208
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef RAVW het volgende:

[..]

nee dit is geen trollen maar gewoon even een weerleg van jou antwoord ..

Dus waarom moeten er altijd aparte dingen geregeld worden voor Moslims en wij maar het brave burgertje uit hangen ten koste van heel veel dingen waar een moslim vaak gewoon makkelijk mee weg komt ..
Regels? Er bestaat geen wet die het advocaten verplicht voor de rechter op te staan.
pi_75527257
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ik op mijn werk de gedragsregels overtreed, mag ik lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.

Waarom zou dat voor een advocaat anders zijn?
Het is geen gedragsregel.

De wet bepaalt hoe het er in de rechtszaal aan toegaat. Niet de deken en zeker niet zijn folklore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')