abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75524957
De advocaat Enait hoeft van de rechter niet op te staan als de rechter binnenkomt.
Hij heeft zijn zaak na het beroep wat hij aantekende gewonnen. De rechter oordeelt dat het niet van minachting getuigt als hij blijft zitten.
pi_75524993
Belachelijk.
I like them, I like them! I liked them first! Before I even met them I liked them! As soon as I met them I liked them right away! You hate them compared to how much I like them!
pi_75525098
quote:
DEN HAAG - Het Hof van Discipline heeft de berisping van de Raad van Discipline tegen de 'zittende advocaat' Mohammed Enait vernietigd. Dat maakte het hof vrijdag bekend. De raadsman kreeg de berisping aanvankelijk onder meer omdat hij weigert op te staan voor rechters.

Het is gebruikelijk dat advocaten opstaan als de rechter de zaal binnenkomt, om zo respect te tonen. Enait is orthodox moslim en zegt dat hij vanwege zijn geloofsovertuiging niet op wil staan voor de rechter. Volgens het Hof van Discipline staat tegenover het respect voor de rechterlijke macht, dat hij respect mag verwachten voor zijn ''oprechte en authentieke geloofsovertuiging''. Verder blijkt uit het handelen van Enait ''geen intentie van minachting van de advocaat'', aldus het Hof van Discipline.

Enait is tevreden met de uitspraak. Volgens hem toont de jongste uitspraak aan dat de berisping van de Raad van Discipline ''een karavaan kreupele kamelen was''. ''Het boerenverstand heeft eindelijk gewonnen'', aldus de advocaat. Hij sprak vrijdag van een dijkdoorbraak voor advocaten die op hun eigen manier respect betonen aan de rechters.

De zaak kwam aan het rollen toen de deken van de Orde van Advocaten een klacht tegen de orthodoxe advocaat indiende. Enait beraadt zich of hij stappen tegen de Rotterdamse deken onderneemt, bijvoorbeeld het eisen van een schadevergoeding omdat zijn ''naam en reputatie zijn aangetast''. ''Maar het belangrijkste wat ik wil doen is een gedegen en robuuste advocaat zijn, dat is mijn primaire aspiratie.'' (ANP)
bron
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:17:21 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75525190
Nog meer een teken dat de islam binnendringt in zelfs de rechtzaal waarbij het de mores van de normale zaken maar gewoon vertrapt.

Kudo's voor Geert Wilders.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75525261
Niet een rechter heeft dit besluit genomen, maar Het Hof van Discipline.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 december 2009 @ 18:20:28 #6
145738 superworm
is erbij
pi_75525282
Hoe vaak moeten we 't nog zeggen voor het eindelijk wet wordt: geloven doe je maar lekker in je éigen tijd.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_75525297
Achterlijk besluit voor een achterlijke vent.
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:21:52 #8
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_75525323
Volgens mijn geloofsovertuiging mag ik de politie in het gezicht spugen. Ben benieuwd na hoeveel seconden ik tegen de grond lig.

Vreemd dat globale gedragsregels in dit land niet gelden voor bepaalde groepen.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_75525641
Die officiële berisping stelde sowieso niets voor.
Laat hem maar fijn recalcitrant doen, want zulk gedrag is inderdaad geen minachting van het rechterlijke college.
Ik denk eerder aan infantiel.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_75526320
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:21 schreef Brainfish het volgende:
Volgens mijn geloofsovertuiging mag ik de politie in het gezicht spugen. Ben benieuwd na hoeveel seconden ik tegen de grond lig.

Hij blijft geniaal.

Helaas.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75526612
Enait heeft gelijk !
Hij bepaalt of hij staat of zit voor een rechter.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_75526658
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
Enait heeft gelijk !
En moslimvrouwen bepalen zelf wat ze (niet) over hun kop trekken!

Meki.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_75526704
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En moslimvrouwen bepalen zelf wat ze (niet) over hun kop trekken!

Meki.
Klopt, dat zeg je goed en zij bepalen het zelf
Ik heb er geen probleem mee
Jij wel
pi_75526751
quote:
Enait heeft gelijk !
Voorspelbare 'Meki-reactie'
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:05:06 #15
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75526774
ach het geloof is gewoon een heel fake iets ..

Ooit eens een leuk grapje uit gehaald om te kijken of ze echt zo vies zijn van de varkens ..

NOT ... want geef ze maar eens een gulle fooi in de moskee van 50 Euro of zo .. ( wel even dat geld bij en slachthuis weghalen waar varkens zijn geslacht en even een paar dagen laten liggen ...)

Maar is dan in eens dat Halal gedoe van ze want die 50 Euro pakken ze gewoon aan hoor
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:06:44 #16
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75526844
quote:
Enait heeft gelijk !
mag ik dan ook bepalen of ik rem voor een moslim of niet ... ja want rekening houden doen we met elkaar en niet wij wel en hun niet ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_75526845
quote:
Enait heeft gelijk !
Ik hoop echt zo dat jij gewoon een troll bent.

Iedereen staat moet staan, hij dus ook.
pi_75526879
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:06 schreef RAVW het volgende:

[..]

mag ik dan ook bepalen of ik rem voor een moslim of niet ... ja want rekening houden doen we met elkaar en niet wij wel en hun niet ..
ik neem aan dat je hiermee gewoon wilt trollen.
pi_75526892
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Klopt, dat zeg je goed en zij bepalen het zelf
Ik heb je hele andere dingen horen beweren. Taqiyya?
quote:
Ik heb er geen probleem mee
Alleen nog met jezelf dus?
quote:
Jij wel
Lasterlijk ventje.

vrijdag 11 december 2009 @ 19:11:43 #20
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_75527004
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:07 schreef Meki het volgende:

[..]

ik neem aan dat je hiermee gewoon wilt trollen.
nee dit is geen trollen maar gewoon even een weerleg van jou antwoord ..
regels zijn er gemaakt zo dat IEDEREEN !!!!!!!!!!! zich er aan moet houden en niet alleen wij maar ook de MOSLIMS ..

Dus waarom moeten er altijd aparte dingen geregeld worden voor Moslims en wij maar het brave burgertje uit hangen ten koste van heel veel dingen waar een moslim vaak gewoon makkelijk mee weg komt ..
pi_75527111
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:21 schreef Brainfish het volgende:

Het is geen gedragsregel. Het is folklore, en in de rechtszaal gelden wetten. Een proces is van voor tot achter wettelijk geregeld. Dat een advocaat op moet staan hoort niet bij die regels, die heeft de deken verzonnen. Een zeer dubieuze uitspraak van de deken, die kennelijk de folklore van hemzelf en zijn corpsvriendjes op gelijke voet stelt met de wet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75527156
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef RAVW het volgende:

regels zijn er gemaakt zo dat IEDEREEN !!!!!!!!!!! zich er aan moet houden en niet alleen wij maar ook de MOSLIMS ..
Welke REGEL!!!?
pi_75527161
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is geen gedragsregel. Het is folklore, en in de rechtszaal gelden wetten. Een proces is van voor tot achter wettelijk geregeld. Dat een advocaat op moet staan hoort niet bij die regels, die heeft de deken verzonnen. Een zeer dubieuze uitspraak van de deken, die kennelijk de folklore van hemzelf en zijn corpsvriendjes op gelijke voet stelt met de wet.
Als ik op mijn werk de gedragsregels overtreed, mag ik lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.

Waarom zou dat voor een advocaat anders zijn?

pi_75527208
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef RAVW het volgende:

[..]

nee dit is geen trollen maar gewoon even een weerleg van jou antwoord ..

Dus waarom moeten er altijd aparte dingen geregeld worden voor Moslims en wij maar het brave burgertje uit hangen ten koste van heel veel dingen waar een moslim vaak gewoon makkelijk mee weg komt ..
Regels? Er bestaat geen wet die het advocaten verplicht voor de rechter op te staan.
pi_75527257
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ik op mijn werk de gedragsregels overtreed, mag ik lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.

Het is geen gedragsregel.

De wet bepaalt hoe het er in de rechtszaal aan toegaat. Niet de deken en zeker niet zijn folklore.
pi_75527269
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:16 schreef Hartigan het volgende:

[..]

Regels? Er bestaat geen wet die het advocaten verplicht voor de rechter op te staan.
Er bestaat ook geen wet die zegt dat ik geen onzin mag vertellen aan mijn klanten.

Maar mijn baas zal er toch anders over denken...

pi_75527340
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er bestaat ook geen wet die zegt dat ik geen onzin mag vertellen aan mijn klanten.

Een advocaat heeft geen baas. Dat de deken de baas wilde spelen en wat hij zelf leuk vindt aan advocaten wil opleggen is zijn fout.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:20:43 #28
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75527365
quote:

[..]

Ik zou in zo´n geval naar de arbeidsrechter stappen en kijken of die gedragsregels redelijk etc. zijn. in dit geval is dit indirect gebeurd door naar het Hof van Discipline te stappen. Dat heeft geoordeeld; geen idee waarom leken het daarmee oneens willen zijn. Het zijn onderlinge gedrachtsregels (in dit geval blijkt het er dus niet eens een te zijn), wat hebben buitenstaanders daar mee te maken?
Here we are now, entertain us.
pi_75527397
quote:

[..]

De wet zal het niet op die manier formuleren, maar er bestaan wel degelijk regels die het jou verbieden om klanten onzin te vertellen.
pi_75527399
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een advocaat heeft geen baas. Dat de deken de baas wilde spelen en wat hij zelf leuk vindt aan advocaten wil opleggen is zijn fout.
En dus laten we dat maar zo. Alles voor de achterlijke moslim die het imago nog es ff naar beneden trapt.

Waarom krijgt deze clown toch zoveel aandacht?

Gewoon lekker ongeschikt verklaren voor zijn vak en hij gaat maar aspergesteken ofzo.

vrijdag 11 december 2009 @ 19:22:08 #31
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75527413
quote:

[..]

Jouw baas misschien, maar bij de DSB bank was je zo aangenomen
pi_75527431
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef Hartigan het volgende:

[..]

De wet zal het niet op die manier formuleren, maar er bestaan wel degelijk regels die het jou verbieden om klanten onzin te vertellen.
En eenwielfietsen door het kantoor? En elke dag standaard 3 uur te laat komen? En... ik kan nog wel meer clowneske onzin verzinnen waar ik niet mee wegkom.

Een of andere baardaap in een pisjurk blijkbaar wel.

pi_75527442
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:22 schreef voyeur het volgende:

[..]

Jouw baas misschien, maar bij de DSB bank was je zo aangenomen
Hehe, sterk.

pi_75527483
quote:

[..]

Dat is ook niet anders voor een advocaat.
Alleen: de rechtbank is niet zijn werkgever. Als ik het me goed herinner, was hij zelfstandig advocaat, dus eigen baas, dus zijn eigen gedragsregelgever.
pi_75527556
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dus laten we dat maar zo. Alles voor de achterlijke moslim die het imago nog es ff naar beneden trapt.
Dat doet hij niet door te blijven zittenn.
quote:
Daarvoor moet je in de spiegel kijken denk ik, samen met nog een helebooel. Zodra het over een moslim gaat schakelen jullie schuimbekkend over op totale verstandsverbijstering. Ik ga er tenminste vanuit dat je doorgaans in staat bent tot zinniger commentaren.
quote:
Gewoon lekker ongeschikt verklaren voor zijn vak en hij gaat maar aspergesteken ofzo.
Zijn geschiktheid hangt af van of hij zich aan de voorschriften m.b.t. het functioneren als advocaat kan houden. De verzinsels van de deken horen daar niet bij.
pi_75527617
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:24 schreef O0tje het volgende:

[..]

Dat is ook niet anders voor een advocaat.
Alleen: de rechtbank is niet zijn werkgever. Als ik het me goed herinner, was hij zelfstandig advocaat, dus eigen baas, dus zijn eigen gedragsregelgever.
hij vraagt 500 euro per uur

maar goed, je moet wel heel dom zijn om je te laten verdedigen door hem.
volgensmij heeft elke rechter een grafhekel aan hem, en dat speelt echt wel tegen je
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:27:02 #37
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_75527618
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou ja, als je weet dat die gewoonte van het opstaan voor de rechter zo duidelijk gekoppeld wordt aan het betuigen van respect voor de rechterlijke macht, dan zul je er rekening mee moeten houden dat je door dat bewust níet te doen een negatief signaal afgeeft aan je collega's. Zo zal die deken het ook geïnterpreteerd hebben. (Anders gezegd: ik vind het een beetje lomp van deze advocaat.)
pi_75527704
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, blijkbaar laten verstandige mensen het zo. En het imago wordt niet door hem, maar door jou naar beneden getrapt. Hijzelf is gewoon een irritant mannetje, dat hoogstens zijn eigen imago om zeep helpt.
quote:
Ja, vertel eens: waarom maak jij je zo druk over hem?
quote:
Dat kan niet, althans niet op deze gronden. Als hij een slechte advocaat is en bijvoorbeeld zijn klanten laat stikken of allerlei wetten overtreedt, dan kan hij door een tuchtcollege of zo uit zijn vak gezet worden. Niet omdat hij vervelend of irritant is. Moskowitz en Spong doen toch ook nog steeds hun werk?
pi_75527740
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat doet hij niet door te blijven zittenn.
Dat doet hij door gewoon zijn werk te doen als advocaat die toevallig ook nog eens in Allah gelooft. Zat collega's die dat gewoon kunnen. Maar hij krijgt alle aandacht.
quote:
Daarvoor moet je in de spiegel kijken denk ik, samen met nog een helebooel. Zodra het over een moslim gaat schakelen jullie schuimbekkend over op totale verstandsverbijstering. Ik ga er tenminste vanuit dat je doorgaans in staat bent tot zinniger commentaren.
Niet zomaar een moslim. Een die denkt dat ie de islam (zijn versie ervan tenminste) eventjes moet profileren als onverenigbaar met de rechtstaat. Clowntje Wilders is hem dankbaar.

En de steekjes onder mijn gordel zijn voor jouw rekening.
quote:
Zijn geschiktheid hangt af van of hij zich aan de voorschriften m.b.t. het functioneren als advocaat kan houden. De verzinsels van de deken horen daar niet bij.
En dat functioneren is er dus niet bij. Een klein jengelend kind.

pi_75527844
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nou ja, als je weet dat die gewoonte van het opstaan voor de rechter zo duidelijk gekoppeld wordt aan het betuigen van respect voor de rechterlijke macht, dan zul je er rekening mee moeten houden dat je door dat bewust níet te doen een negatief signaal afgeeft aan je collega's. Zo zal die deken het ook geïnterpreteerd hebben. (Anders gezegd: ik vind het een beetje lomp van deze advocaat.)
Een jarenlange gewoonte, teken van respect, wordt in 1 keer afgeserveerd door deze man.
On-ge-lo-fe-lijk.
pi_75527885
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een jarenlange gewoonte, teken van respect, wordt in 1 keer afgeserveerd door deze man.
On-ge-lo-fe-lijk.
Eh, nee. Iedereen die het wil doen mag het blijven doen.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:34:21 #42
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_75527900
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

On-ge-lo-fe-lijk.
Ach, nu hoef ik ook niet meer op te staan. Scheelt moeite.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_75528002
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:33 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Eh, nee. Iedereen die het wil doen mag het blijven doen.
Het is duidelijk dat hier sprake is van een trendbreuk/kentering.
pi_75528081
Belachelijk.
pi_75528095
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:36 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat hier sprake is van een trendbreuk/kentering.
Is het verboden om op te staan? Nee. Diegenen die wensen op te staan, kunnen en mogen nog altijd opstaan.
pi_75528194
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:39 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Is het verboden om op te staan? Nee. Diegenen die wensen op te staan, kunnen en mogen nog altijd opstaan.
Dit laat onverlet dat er sprake is van een trendbreuk/kentering.
pi_75528233
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Daar is geenzins sprake van. Als men de gewoonte in stand wil houden, kan dat nog altijd. 100% deelname is geen vereiste voor een gewoonte.
pi_75528301
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:43 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Daar is geenzins sprake van. Als men de gewoonte in stand wil houden, kan dat nog altijd. 100% deelname is geen vereiste voor een gewoonte.
Er daar wel sprake van, immers de nieuwe realiteit is dat de ongeschreven regel niet meer zo hard is, ofwel de gewoonte is niet per definitie een gewoonte meer.
pi_75528358
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er daar wel sprake van, immers de nieuwe realiteit is dat de ongeschreven regel niet meer zo hard is, ofwel de gewoonte is niet per definitie een gewoonte meer.
Het links dragen van een horloge is een gewoonte, dit blijft ook een gewoonte als ik mijn horloge rechts draag.
pi_75528459
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:47 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Het links dragen van een horloge is een gewoonte, dit blijft ook een gewoonte als ik mijn horloge rechts draag.
Dit is een persoonlijke gewoonte. Ik heb het over ongeschreven gedragsregels (in menselijke interactie) die een gewoonte zijn en door dit gebeuren te maken hebben met een trendbreuk.
pi_75528506
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is een persoonlijke gewoonte. Ik heb het over ongeschreven gedragsregels (in menselijke interactie) die een gewoonte zijn en door dit gebeuren te maken hebben met een trendbreuk.
Ook ongeschreven gedragsregels worden niet ongedaan gemaakt als iemand daar niet meer aan meedoet.
pi_75528510
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:05 schreef RAVW het volgende:
ach het geloof is gewoon een heel fake iets ..

Ooit eens een leuk grapje uit gehaald om te kijken of ze echt zo vies zijn van de varkens ..

NOT ... want geef ze maar eens een gulle fooi in de moskee van 50 Euro of zo .. ( wel even dat geld bij en slachthuis weghalen waar varkens zijn geslacht en even een paar dagen laten liggen ...)

Maar is dan in eens dat Halal gedoe van ze want die 50 Euro pakken ze gewoon aan hoor
Moslims mogen geen varkens ETEN net als de joden!
Bedankt voor je donatie sucker!
pi_75528530
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Precies. En die breuk vind ik ongewenst. En met mij denk ik nog heul veul andere Nederlanders. Waaronder veel moslims. Die zien nu deze clown die zich opwerpt als moslimambassadeur.

Lekkere reclame.

pi_75528549
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:51 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Ook ongeschreven gedragsregels worden niet ongedaan gemaakt als iemand daar niet meer aan meedoet.
Ik meen van wel, want het is een nieuwe realiteit dat er geen 'verplichting' is op te staan aan het begin van de zitting; een trendbreuk.
pi_75528550
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:52 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Moslims mogen geen varkens ETEN net als de joden!
Bedankt voor je donatie sucker!
Ik ken moslims die bier drinken, varkensvlees eten en seks hebben voor het huwelijk. Toch geloven ze in Allah.

Wat nu?

pi_75528706
Dus al ongelovige moet je wel opstaan????
quote:
Volgens het Hof van Discipline staat tegenover het respect voor de rechterlijke macht, dat hij respect mag verwachten voor zijn ''oprechte en authentieke geloofsovertuiging''.
Dat is best een zieke uitspraak.
pi_75528718
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ken moslims die bier drinken, varkensvlees eten en seks hebben voor het huwelijk. Toch geloven ze in Allah.

Wat nu?
Vertel dat maar aan de achterlijke PVV'er die naar een slachthuis gaat om geld te halen en aan moslims te doneren Royal sadness.
pi_75528755
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef JayKudo het volgende:
Dus al ongelovige moet je wel opstaan????
[..]

Dat is best een zieke uitspraak.
Bingo.

Oftewel; een clowneske gelovige mag meer dan een ongelovige clown.

Welkom in VerNederland.

pi_75528762
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik meen van wel, want het is een nieuwe realiteit dat er geen 'verplichting' is op te staan aan het begin van de zitting; een trendbreuk.
Het is ook geen verplichting om een horloge links te dragen, toch wordt dat vaak gedaan. Het is in ieder geval niet verboden om op te staan. Iedereen die de gewoonte in stand wil houden kan dat doen. Als de meerderheid van de advocaten niet meer opstaat, kunnen we vaststellen dat de gewoonte geen draagvlak meer had onder advocaten en terecht geen verplichting meer is.
pi_75528775
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Vertel dat maar aan de achterlijke PVV'er die naar een slachthuis gaat om geld te halen en aan moslims te doneren Royal sadness.
Nee, ik vertel het aan jou, die beweert dat moslims geen varkensvlees MOGEN eten.

Eng mannetje.

pi_75528802
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, ik vertel het aan jou, die beweert dat moslims geen varkensvlees MOGEN eten.

Eng mannetje.
Eng mannetje omdat ik vertel wat de regels zijn voor moslims en joden?

Right.
pi_75528859
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:59 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Eng mannetje omdat ik vertel wat de regels zijn voor moslims en joden?

Right.
Precies.

Volgens mij bepalen moslims en joden (net als ieder ander) gewoon lekker zelf wat ze mogen vreten, drinken, neuken en geloven.

pi_75528926
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:58 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Het is ook geen verplichting om een horloge links te dragen, toch wordt dat vaak gedaan. Het is in ieder geval niet verboden om op te staan. Iedereen die de gewoonte in stand wil houden kan dat doen. Als de meerderheid van de advocaten niet meer opstaat, kunnen we vaststellen dat de gewoonte geen draagvlak meer had onder advocaten en terecht is opgeheven.
Nu ben je weer aan het schermen met jouw persoonlijke gewoontes, terwijl ik het heb over menselijke interactie.
Opstaan bij het begin van een zitting was een vaststaand gebeuren, een ongeschreven regel, weliswaar, maar niettemin een gebruikelijke gewoonte.
Daar is nu mee gebroken in de zin dat het expliciet geen vaststaand gebeuren meer is. De nieuwe realiteit is nu zelfs de vraag wie er überhaupt wel of niet gaat staan als gevolg van deze uitspraak.
pi_75529094
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nu ben je weer aan het schermen met jouw persoonlijke gewoontes, terwijl ik het heb over menselijke interactie.
Opstaan bij het begin van een zitting was een vaststaand gebeuren, een ongeschreven regel, weliswaar, maar niettemin een gebruikelijke gewoonte.
Daar is nu mee gebroken in de zin dat het expliciet geen vaststaand gebeuren meer is. De nieuwe realiteit is nu zelfs de vraag wie er überhaupt wel of niet gaat staan als gevolg van deze uitspraak.
Ik geef een voorbeeld van een gewoonte, daarvoor maakt het niets uit of het een persoonlijke gewoonte is of niet. Om te kunnen spreken van een gewoonte is het niet noodzakelijk dat er een verplichting is of dat iedereen participeert aan een bepaalde interactie. Het links dragen van een horloge of het openlaten staan van de onderste knoop van een colbert zijn gewoontes die blijven bestaan zonder dat het een verplichting is of iedereen daaraan meedoet. Nu kan je autistisch hameren op de menselijke interactie, daarvoor de volgende voorbeelden: het geven van een hand of het zwaaiend begroeten van vrienden zijn gewoontes, die bestaan zonder dat er een verplichting is en terwijl niet iedereen daaraan meedoet.
pi_75529156
Het is geen gedragsregel.
pi_75529259
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:07 schreef LogischCorrect het volgende:

[..]

Ik geef een voorbeeld van een gewoonte, daarvoor maakt het niets uit of het een persoonlijke gewoonte is of niet. Om te kunnen spreken van een gewoonte is het niet noodzakelijk dat er een verplichting is of dat iedereen participeert aan een bepaalde interactie. Het links dragen van een horloge of het openlaten staan van de onderste knoop van een colbert zijn gewoontes die blijven bestaan zonder dat het een verplichting is of iedereen daaraan meedoet. Nu kan je autistisch hameren op de menselijke interactie, daarvoor de volgende voorbeelden: het geven van een hand of het zwaaiend begroeten van vrienden zijn gewoontes, die bestaan zonder dat er een verplichting is en terwijl niet iedereen daaraan meedoet.
Alleen vergeet je dat aan het begin van elke zitting opstaan de gewoonte was en het hele gebeuren met Enait een trendbreuk is.
Enait is de eerste die van de ongeschreven regels, de gewoonte, afwijkt; een trendbreuk/kentering.
pi_75529384
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:29 schreef El_Matador het volgende:
Dat doet hij door gewoon zijn werk te doen als advocaat die toevallig ook nog eens in Allah gelooft. Zat collega's die dat gewoon kunnen. Maar hij krijgt alle aandacht.
Hij doet gewoon zijn werk. Opstaan voor de rechter hoort immers niet bij zijn werk.
quote:
Niet zomaar een moslim. Een die denkt dat ie de islam (zijn versie ervan tenminste) eventjes moet profileren als onverenigbaar met de rechtstaat. Clowntje Wilders is hem dankbaar.
De folklore die de deken als dwingend meende te moeten opleggen hoort in de verste verte niet bij de rechtstaat. Persoonlijke beleefdheidsgewoonten opleggen als wet zonder enige grondslag en daardoor advocaten verhinderen hun beroep uit te oefenen is zelfs bijzonder onrechtstatelijk.
quote:
En de steekjes onder mijn gordel zijn voor jouw rekening.
O jee, kan je onderbuik daar niet tegen?
quote:
En dat functioneren is er dus niet bij. Een klein jengelend kind.
Dat is aan zijn clienten om te beoordelen.
pi_75529640
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij doet gewoon zijn werk. Opstaan voor de rechter hoort immers niet bij zijn werk.
[..]

De folklore die de deken als dwingend meende te moeten opleggen hoort in de verste verte niet bij de rechtstaat. Persoonlijke beleefdheidsgewoonten opleggen als wet zonder enige grondslag en daardoor advocaten verhinderen hun beroep uit te oefenen is zelfs bijzonder onrechtstatelijk.
[..]

O jee, kan je onderbuik daar niet tegen?
[..]

Dat is aan zijn clienten om te beoordelen.
Ik had het niet beter kunnen zeggen!
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:34:50 #69
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75530146
Wat is de commotie? De man is een zelfstandig ondernemer dus als het niet goed valt bij zijn clienten of hun belangen schendt is hij zelf het slachtoffer.
Het geneuzel over trendbreuken is hilarisch. Zou er echt iemand denken dat toen ik stopte Sinterklaas te vieren de natie ten onder ging en een traditie stierf?
pi_75532234
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Precies dát.
En daar heeft deze aandachttrekker voor gezorgd.
pi_75532288
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef FIFA2010 het volgende:

[..]

Huh
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:57:28 #72
3542 Gia
User under construction
pi_75533556
Mag dan nu iedereen blijven zitten in de rechtzaal als de rechters binnen komen? Of mag dat alleen als je moslim bent?

Belachelijk oordeel. Hoop dat een paar stoere advocaten hier een punt van gaan maken door ook te blijven zitten.
pi_75533855
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:57 schreef Gia het volgende:
Mag dan nu iedereen blijven zitten in de rechtzaal als de rechters binnen komen? Of mag dat alleen als je moslim bent?

Belachelijk oordeel. Hoop dat een paar stoere advocaten hier een punt van gaan maken door ook te blijven zitten.
Ik hoop juist dat iedereen gewoon op blijft staan om een punt te maken tegenover die zak tabak.
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:19:34 #74
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75534446
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
De advocaat Enait hoeft van de rechter niet op te staan als de rechter binnenkomt.
Hij heeft zijn zaak na het beroep wat hij aantekende gewonnen. De rechter oordeelt dat het niet van minachting getuigt als hij blijft zitten.
Perfect! Enait Wins! Flawless Victory.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_75534760
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Perfect! Enait Wins! Flawless Victory.

²
Waarom ben je hier zo blij mee? Kun je dat uitleggen?
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:32:41 #76
3542 Gia
User under construction
pi_75534938
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bull Shit Boy is altijd blij als een moslim iets geloofsgerelateerd krijgt doorgedrukt.
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:46:45 #77
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_75535514
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_75536115
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.

²
Ik vind dat blijven zitten wél gelijk staat aan disrespect. En ik denk dat de meeste mensen die fatsoen hoog in het vaandel hebben staan hetzelfde vinden.
Enait heeft gewoon schaamteloos gebruik gemaakt van ons rechtssysteem om duidelijk te maken dat hij zich niet wil conformeren aan de gewoonten en gebruiken in de rechtszaal. En hij komt er nog mee weg ook.
Enfin, hij zit zometeen bij P&W, ben benieuwd wat hij gaat zeggen.
Er zal wel geen wijn of andere alcoholhoudende dranken op tafel staan, nog zoiets waaraan je kunt merken dat Nederland toegeeft aan de absurde eisen van deze man.
pi_75536663
Als we om dit soort redenen dat soort etiketten gaan saboteren wat is het nut er van dan nog überhaupt?
Schaf dan dat hele formele gelul maar gewoon af in de rechtszaal.
pi_75536801
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Het is niet alleen dit specifieke geval, maar de Moslims lijken op alle vlakken een soort uitzondering te willen hebben in de regel. Dit terwijl mijn levensstijl wellicht net zo belangrijk is voor mij als de islam voor een Moslim.
Ik moet me ook gewoon conformeren aan de maatschappij als ik wat wil en kan niet zomaar overal met mijn lange haard los met een ranzig t-shirt van 1 of andere band ergens naar binnen brullen gewoon omdat ik mijn leven graag zo wil doorbrengen.

Los van dit vind ik het ongelofelijk slecht voor de integratie.
Onze slappe linkse neerbuigende regering kan er inmiddels wel een boek over schrijven. "Hoe houd ik de kloof tussen de bevolking onderling in stand, en vergroot ik die waar mogelijk." lijkt een passend titel.
pi_75537162
Jammer, Enait maakt zichzelf bij Pauw en Witteman belachelijk
Hij, gelijk in de aanval en vooroordeelt zelf.

Jammer, hij verspeelt zijn laatste vrienden hiermee.
pi_75537190
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:26 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het is niet alleen dit specifieke geval, maar de Moslims lijken op alle vlakken een soort uitzondering te willen hebben in de regel. Dit terwijl mijn levensstijl wellicht net zo belangrijk is voor mij als de islam voor een Moslim.
Ik moet me ook gewoon conformeren aan de maatschappij als ik wat wil en kan niet zomaar overal met mijn lange haard los met een ranzig t-shirt van 1 of andere band ergens naar binnen brullen gewoon omdat ik mijn leven graag zo wil doorbrengen.

Los van dit vind ik het ongelofelijk slecht voor de integratie.
Onze slappe linkse neerbuigende regering kan er inmiddels wel een boek over schrijven. "Hoe houd ik de kloof tussen de bevolking onderling in stand, en vergroot ik die waar mogelijk." lijkt een passend titel.
En Enait gaat weer los, tegen Jeroen Pauw.
Had niet anders verwacht.
Hij is zelfs vertrokken omdat hij tegengas kreeg.
pi_75537224
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:35 schreef Meki het volgende:
Jammer, Enait maakt zichzelf bij Pauw en Witteman belachelijk
Hij, gelijk in de aanval en vooroordeelt zelf.

Jammer, hij verspeelt zijn laatste vrienden hiermee.
Ben het helemaal met je eens Meki.
pi_75537238
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hij stond op.
pi_75537239
Mag hij blijven zitten, loopt hij weg...
pi_75537284
quote:

[..]

Ik vind dat zo'n kneus he met zijn woorden.
Woorden gebruiken die de helft van Nederland niet snapt zonder de van Dale erbij te pakken, nee dat is lekker handig... waarom ook. Gevoel van superioriteit?
En dan wel dure woorden, maar propere zinsconstructie ho-maar.
pi_75537296
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:37 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Hij stond op.
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:38:52 #88
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_75537310
Erg jammer dat hij is opgestaan en is vertrokken. Er zouden veel meer van dit soort discussies met dit soort fanatici moeten plaatsvinden.
Op vrijdag 11 december 2009 23:38 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik vind dat zo'n kneus he met zijn woorden.
Woorden gebruiken die de helft van Nederland niet snapt zonder de van Dale erbij te pakken, nee dat is lekker handig... waarom ook. Gevoel van superioriteit?
En dan wel dure woorden, maar propere zinsconstructie ho-maar.
Ja, die woorden van hem, volgens mij begrijpt hij amper wat hij zegt.
pi_75537350
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:38 schreef akveor het volgende:
Erg jammer dat hij is opgestaan en is vertrokken. Er zouden veel meer van dit soort discussies met dit soort fanatici moeten plaatsvinden.
Inderdaad, dan kunnen we ze 1 voor 1 door de mand zien vallen.
pi_75537397
quote:

[..]

Ben het helemaal met je eens Meki.
Het is jammer omdat hij niet uitlegde wat zijn standpunten waren en waarom hij niet wilt opstaan. Gelijk in de aanval en vooroordelen. Dat is fout en het zegt veel over het persoon zelf.

Hij geeft het verkeerde voorbeeld en heeft hierbij zijn imago beschadigd. Pauw staat bekend om zijn vriendelijke houding en vroeg normale vragen. Naar mijn mening kon Enait hier normaal antwoord op geven.
pi_75537410
Morgen een kudotopper op dumpert.nl zeker dit?
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:44:32 #93
3542 Gia
User under construction
pi_75537549
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:37 schreef MaGNeT het volgende:
Mag hij blijven zitten, loopt hij weg...
Inderdaad. Wat een loser. En dan dat taalgebruik, alsof hij een kerngeleerde is met een iq van 185 of zo.
pi_75537582
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat een loser. En dan dat taalgebruik, alsof hij een kerngeleerde is met een iq van 185 of zo.
Enait is zeker erg slim alleen hij gebruik zijn slimheid op de verkeerde moment en op een andere manier.
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:46:07 #95
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_75537613
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Inderdaad, dan kunnen we ze 1 voor 1 door de mand zien vallen.
Overigens vond ik dat wat die hoofdeksels betrof wel een punt had.

Het blijven zitten was volgens mij gewoon vanuit zijn eigen geloofsgedachte en gaf ook toe dat er verschillend in moslimlanden naar gedragen werd. In dit geval moeten de gedragsregels die in de Nederlandse rechtbanken gelden dus wijken voor geloof. En dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
Wat een tentoonstelling daarnet van zowel Jeroen Pauw met z'n doorzichtige vragen als de domme reacties van Enait. Ik heb daarnet echt al mijn haren uit mijn hoofd getrokken en mijn bloeddruk steeg enorm.

Enait had wel een punt over Pauw, maar wat maakte hij zichzelf weer belachelijk door z'n domme prietpraat en overdrijvingen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:51:01 #97
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_75537775
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is jammer omdat hij niet uitlegde wat zijn standpunten waren en waarom hij niet wilt opstaan. Gelijk in de aanval en vooroordelen. Dat is fout en het zegt veel over het persoon zelf.

Hij geeft het verkeerde voorbeeld en heeft hierbij zijn imago beschadigd. Pauw staat bekend om zijn vriendelijke houding en vroeg normale vragen. Naar mijn mening kon Enait hier normaal antwoord op geven.
In mijn ogen was er geen ruimte voor een andere gelijk dan Enait's vooringenomen mening. Vreemd want die man kwam toch wel redelijk intellectueel over. Ik mag toch hopen dat zijn moslimbroeders dit toch geen normaal gedrag vinden.
Op vrijdag 11 december 2009 23:51 schreef akveor het volgende:

[..]

In mijn ogen was er geen ruimte voor een andere gelijk dan Enait's vooringenomen mening. Vreemd want die man kwam toch wel redelijk intellectueel over. Ik mag toch hopen dat zijn moslimbroeders dit toch geen normaal gedrag vinden.
Nouja, je ziet hier al twee moslims afkeurend reageren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_75538056
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, en dat vind ik klasse van jou en Meki.
pi_75538107
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik had je ook keihard uitgelachen als je achter deze mafkees stond. Ik acht zelfs Meki wel beter dan dat.
Die vent is gewoon raar, in alles.
pi_75538109
Langzaam maar zeker nemen we Nederland over
Typen jullie maar lekker door
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')