bronquote:DEN HAAG - Het Hof van Discipline heeft de berisping van de Raad van Discipline tegen de 'zittende advocaat' Mohammed Enait vernietigd. Dat maakte het hof vrijdag bekend. De raadsman kreeg de berisping aanvankelijk onder meer omdat hij weigert op te staan voor rechters.
Het is gebruikelijk dat advocaten opstaan als de rechter de zaal binnenkomt, om zo respect te tonen. Enait is orthodox moslim en zegt dat hij vanwege zijn geloofsovertuiging niet op wil staan voor de rechter. Volgens het Hof van Discipline staat tegenover het respect voor de rechterlijke macht, dat hij respect mag verwachten voor zijn ''oprechte en authentieke geloofsovertuiging''. Verder blijkt uit het handelen van Enait ''geen intentie van minachting van de advocaat'', aldus het Hof van Discipline.
Enait is tevreden met de uitspraak. Volgens hem toont de jongste uitspraak aan dat de berisping van de Raad van Discipline ''een karavaan kreupele kamelen was''. ''Het boerenverstand heeft eindelijk gewonnen'', aldus de advocaat. Hij sprak vrijdag van een dijkdoorbraak voor advocaten die op hun eigen manier respect betonen aan de rechters.
De zaak kwam aan het rollen toen de deken van de Orde van Advocaten een klacht tegen de orthodoxe advocaat indiende. Enait beraadt zich of hij stappen tegen de Rotterdamse deken onderneemt, bijvoorbeeld het eisen van een schadevergoeding omdat zijn ''naam en reputatie zijn aangetast''. ''Maar het belangrijkste wat ik wil doen is een gedegen en robuuste advocaat zijn, dat is mijn primaire aspiratie.'' (ANP)
quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:21 schreef Brainfish het volgende:
Volgens mijn geloofsovertuiging mag ik de politie in het gezicht spugen. Ben benieuwd na hoeveel seconden ik tegen de grond lig.
Vreemd dat globale gedragsregels in dit land niet gelden voor bepaalde groepen.
En moslimvrouwen bepalen zelf wat ze (niet) over hun kop trekken!quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
Enait heeft gelijk !
Hij bepaalt of hij staat of zit voor een rechter.
Klopt, dat zeg je goed en zij bepalen het zelfquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En moslimvrouwen bepalen zelf wat ze (niet) over hun kop trekken!
Meki.
Voorspelbare 'Meki-reactie'quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
Enait heeft gelijk !
mag ik dan ook bepalen of ik rem voor een moslim of niet ... ja want rekening houden doen we met elkaar en niet wij wel en hun niet ..quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
Enait heeft gelijk !
Ik hoop echt zo dat jij gewoon een troll bent.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:00 schreef Meki het volgende:
Enait heeft gelijk !
quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
mag ik dan ook bepalen of ik rem voor een moslim of niet ... ja want rekening houden doen we met elkaar en niet wij wel en hun niet ..
Ik heb je hele andere dingen horen beweren. Taqiyya?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt, dat zeg je goed en zij bepalen het zelf
Alleen nog met jezelf dus?quote:Ik heb er geen probleem mee
Lasterlijk ventje.quote:Jij wel
nee dit is geen trollen maar gewoon even een weerleg van jou antwoord ..quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:07 schreef Meki het volgende:
[..]
ik neem aan dat je hiermee gewoon wilt trollen.
Het is geen gedragsregel. Het is folklore, en in de rechtszaal gelden wetten. Een proces is van voor tot achter wettelijk geregeld. Dat een advocaat op moet staan hoort niet bij die regels, die heeft de deken verzonnen. Een zeer dubieuze uitspraak van de deken, die kennelijk de folklore van hemzelf en zijn corpsvriendjes op gelijke voet stelt met de wet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:21 schreef Brainfish het volgende:
Volgens mijn geloofsovertuiging mag ik de politie in het gezicht spugen. Ben benieuwd na hoeveel seconden ik tegen de grond lig.
Vreemd dat globale gedragsregels in dit land niet gelden voor bepaalde groepen.
Welke REGEL!!!?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef RAVW het volgende:
regels zijn er gemaakt zo dat IEDEREEN !!!!!!!!!!! zich er aan moet houden en niet alleen wij maar ook de MOSLIMS ..
Als ik op mijn werk de gedragsregels overtreed, mag ik lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is geen gedragsregel. Het is folklore, en in de rechtszaal gelden wetten. Een proces is van voor tot achter wettelijk geregeld. Dat een advocaat op moet staan hoort niet bij die regels, die heeft de deken verzonnen. Een zeer dubieuze uitspraak van de deken, die kennelijk de folklore van hemzelf en zijn corpsvriendjes op gelijke voet stelt met de wet.
Regels? Er bestaat geen wet die het advocaten verplicht voor de rechter op te staan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee dit is geen trollen maar gewoon even een weerleg van jou antwoord ..
regels zijn er gemaakt zo dat IEDEREEN !!!!!!!!!!! zich er aan moet houden en niet alleen wij maar ook de MOSLIMS ..
Dus waarom moeten er altijd aparte dingen geregeld worden voor Moslims en wij maar het brave burgertje uit hangen ten koste van heel veel dingen waar een moslim vaak gewoon makkelijk mee weg komt ..
Het is geen gedragsregel.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik op mijn werk de gedragsregels overtreed, mag ik lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.
Waarom zou dat voor een advocaat anders zijn?
Er bestaat ook geen wet die zegt dat ik geen onzin mag vertellen aan mijn klanten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:16 schreef Hartigan het volgende:
[..]
Regels? Er bestaat geen wet die het advocaten verplicht voor de rechter op te staan.
Een advocaat heeft geen baas. Dat de deken de baas wilde spelen en wat hij zelf leuk vindt aan advocaten wil opleggen is zijn fout.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er bestaat ook geen wet die zegt dat ik geen onzin mag vertellen aan mijn klanten.
Maar mijn baas zal er toch anders over denken...
Ik zou in zo´n geval naar de arbeidsrechter stappen en kijken of die gedragsregels redelijk etc. zijn. in dit geval is dit indirect gebeurd door naar het Hof van Discipline te stappen. Dat heeft geoordeeld; geen idee waarom leken het daarmee oneens willen zijn. Het zijn onderlinge gedrachtsregels (in dit geval blijkt het er dus niet eens een te zijn), wat hebben buitenstaanders daar mee te maken?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik op mijn werk de gedragsregels overtreed, mag ik lekker op zoek gaan naar een nieuwe baan.
De wet zal het niet op die manier formuleren, maar er bestaan wel degelijk regels die het jou verbieden om klanten onzin te vertellen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er bestaat ook geen wet die zegt dat ik geen onzin mag vertellen aan mijn klanten.
En dus laten we dat maar zo. Alles voor de achterlijke moslim die het imago nog es ff naar beneden trapt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een advocaat heeft geen baas. Dat de deken de baas wilde spelen en wat hij zelf leuk vindt aan advocaten wil opleggen is zijn fout.
Jouw baas misschien, maar bij de DSB bank was je zo aangenomenquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En eenwielfietsen door het kantoor? En elke dag standaard 3 uur te laat komen? En... ik kan nog wel meer clowneske onzin verzinnen waar ik niet mee wegkom.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef Hartigan het volgende:
[..]
De wet zal het niet op die manier formuleren, maar er bestaan wel degelijk regels die het jou verbieden om klanten onzin te vertellen.
Hehe, sterk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Jouw baas misschien, maar bij de DSB bank was je zo aangenomen
Dat is ook niet anders voor een advocaat.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat doet hij niet door te blijven zittenn.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus laten we dat maar zo. Alles voor de achterlijke moslim die het imago nog es ff naar beneden trapt.
Daarvoor moet je in de spiegel kijken denk ik, samen met nog een helebooel. Zodra het over een moslim gaat schakelen jullie schuimbekkend over op totale verstandsverbijstering. Ik ga er tenminste vanuit dat je doorgaans in staat bent tot zinniger commentaren.quote:Waarom krijgt deze clown toch zoveel aandacht?
Zijn geschiktheid hangt af van of hij zich aan de voorschriften m.b.t. het functioneren als advocaat kan houden. De verzinsels van de deken horen daar niet bij.quote:Gewoon lekker ongeschikt verklaren voor zijn vak en hij gaat maar aspergesteken ofzo.
hij vraagt 500 euro per uurquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:24 schreef O0tje het volgende:
[..]
Dat is ook niet anders voor een advocaat.
Alleen: de rechtbank is niet zijn werkgever. Als ik het me goed herinner, was hij zelfstandig advocaat, dus eigen baas, dus zijn eigen gedragsregelgever.
Nou ja, als je weet dat die gewoonte van het opstaan voor de rechter zo duidelijk gekoppeld wordt aan het betuigen van respect voor de rechterlijke macht, dan zul je er rekening mee moeten houden dat je door dat bewust níet te doen een negatief signaal afgeeft aan je collega's. Zo zal die deken het ook geïnterpreteerd hebben. (Anders gezegd: ik vind het een beetje lomp van deze advocaat.)quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een advocaat heeft geen baas. Dat de deken de baas wilde spelen en wat hij zelf leuk vindt aan advocaten wil opleggen is zijn fout.
Ja, blijkbaar laten verstandige mensen het zo. En het imago wordt niet door hem, maar door jou naar beneden getrapt. Hijzelf is gewoon een irritant mannetje, dat hoogstens zijn eigen imago om zeep helpt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus laten we dat maar zo. Alles voor de achterlijke moslim die het imago nog es ff naar beneden trapt.
Ja, vertel eens: waarom maak jij je zo druk over hem?quote:Waarom krijgt deze clown toch zoveel aandacht?
Dat kan niet, althans niet op deze gronden. Als hij een slechte advocaat is en bijvoorbeeld zijn klanten laat stikken of allerlei wetten overtreedt, dan kan hij door een tuchtcollege of zo uit zijn vak gezet worden. Niet omdat hij vervelend of irritant is. Moskowitz en Spong doen toch ook nog steeds hun werk?quote:Gewoon lekker ongeschikt verklaren voor zijn vak en hij gaat maar aspergesteken ofzo.
Dat doet hij door gewoon zijn werk te doen als advocaat die toevallig ook nog eens in Allah gelooft. Zat collega's die dat gewoon kunnen. Maar hij krijgt alle aandacht.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doet hij niet door te blijven zittenn.
Niet zomaar een moslim. Een die denkt dat ie de islam (zijn versie ervan tenminste) eventjes moet profileren als onverenigbaar met de rechtstaat. Clowntje Wilders is hem dankbaar.quote:Daarvoor moet je in de spiegel kijken denk ik, samen met nog een helebooel. Zodra het over een moslim gaat schakelen jullie schuimbekkend over op totale verstandsverbijstering. Ik ga er tenminste vanuit dat je doorgaans in staat bent tot zinniger commentaren.
En dat functioneren is er dus niet bij. Een klein jengelend kind.quote:Zijn geschiktheid hangt af van of hij zich aan de voorschriften m.b.t. het functioneren als advocaat kan houden. De verzinsels van de deken horen daar niet bij.
Een jarenlange gewoonte, teken van respect, wordt in 1 keer afgeserveerd door deze man.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:27 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, als je weet dat die gewoonte van het opstaan voor de rechter zo duidelijk gekoppeld wordt aan het betuigen van respect voor de rechterlijke macht, dan zul je er rekening mee moeten houden dat je door dat bewust níet te doen een negatief signaal afgeeft aan je collega's. Zo zal die deken het ook geïnterpreteerd hebben. (Anders gezegd: ik vind het een beetje lomp van deze advocaat.)
Eh, nee. Iedereen die het wil doen mag het blijven doen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een jarenlange gewoonte, teken van respect, wordt in 1 keer afgeserveerd door deze man.
On-ge-lo-fe-lijk.
Ach, nu hoef ik ook niet meer op te staan. Scheelt moeite.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een jarenlange gewoonte, teken van respect, wordt in 1 keer afgeserveerd door deze man.
On-ge-lo-fe-lijk.
Het is duidelijk dat hier sprake is van een trendbreuk/kentering.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:33 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Eh, nee. Iedereen die het wil doen mag het blijven doen.
Is het verboden om op te staan? Nee. Diegenen die wensen op te staan, kunnen en mogen nog altijd opstaan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat hier sprake is van een trendbreuk/kentering.
Dit laat onverlet dat er sprake is van een trendbreuk/kentering.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:39 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Is het verboden om op te staan? Nee. Diegenen die wensen op te staan, kunnen en mogen nog altijd opstaan.
Daar is geenzins sprake van. Als men de gewoonte in stand wil houden, kan dat nog altijd. 100% deelname is geen vereiste voor een gewoonte.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit laat onverlet dat er sprake is van een trendbreuk/kentering.
Er daar wel sprake van, immers de nieuwe realiteit is dat de ongeschreven regel niet meer zo hard is, ofwel de gewoonte is niet per definitie een gewoonte meer.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:43 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Daar is geenzins sprake van. Als men de gewoonte in stand wil houden, kan dat nog altijd. 100% deelname is geen vereiste voor een gewoonte.
Het links dragen van een horloge is een gewoonte, dit blijft ook een gewoonte als ik mijn horloge rechts draag.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er daar wel sprake van, immers de nieuwe realiteit is dat de ongeschreven regel niet meer zo hard is, ofwel de gewoonte is niet per definitie een gewoonte meer.
Dit is een persoonlijke gewoonte. Ik heb het over ongeschreven gedragsregels (in menselijke interactie) die een gewoonte zijn en door dit gebeuren te maken hebben met een trendbreuk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:47 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Het links dragen van een horloge is een gewoonte, dit blijft ook een gewoonte als ik mijn horloge rechts draag.
Ook ongeschreven gedragsregels worden niet ongedaan gemaakt als iemand daar niet meer aan meedoet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is een persoonlijke gewoonte. Ik heb het over ongeschreven gedragsregels (in menselijke interactie) die een gewoonte zijn en door dit gebeuren te maken hebben met een trendbreuk.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:05 schreef RAVW het volgende:
ach het geloof is gewoon een heel fake iets ..
Ooit eens een leuk grapje uit gehaald om te kijken of ze echt zo vies zijn van de varkens ..
NOT ... want geef ze maar eens een gulle fooi in de moskee van 50 Euro of zo .. ( wel even dat geld bij en slachthuis weghalen waar varkens zijn geslacht en even een paar dagen laten liggen ...)
Maar is dan in eens dat Halal gedoe van ze want die 50 Euro pakken ze gewoon aan hoor
Precies. En die breuk vind ik ongewenst. En met mij denk ik nog heul veul andere Nederlanders. Waaronder veel moslims. Die zien nu deze clown die zich opwerpt als moslimambassadeur.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit laat onverlet dat er sprake is van een trendbreuk/kentering.
Ik meen van wel, want het is een nieuwe realiteit dat er geen 'verplichting' is op te staan aan het begin van de zitting; een trendbreuk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:51 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Ook ongeschreven gedragsregels worden niet ongedaan gemaakt als iemand daar niet meer aan meedoet.
Ik ken moslims die bier drinken, varkensvlees eten en seks hebben voor het huwelijk. Toch geloven ze in Allah.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:52 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]Moslims mogen geen varkens ETEN net als de joden!
Bedankt voor je donatie sucker!
Dat is best een zieke uitspraak.quote:Volgens het Hof van Discipline staat tegenover het respect voor de rechterlijke macht, dat hij respect mag verwachten voor zijn ''oprechte en authentieke geloofsovertuiging''.
Vertel dat maar aan de achterlijke PVV'er die naar een slachthuis gaat om geld te halen en aan moslims te donerenquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ken moslims die bier drinken, varkensvlees eten en seks hebben voor het huwelijk. Toch geloven ze in Allah.
Wat nu?
Bingo.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef JayKudo het volgende:
Dus al ongelovige moet je wel opstaan????
[..]
Dat is best een zieke uitspraak.
Het is ook geen verplichting om een horloge links te dragen, toch wordt dat vaak gedaan. Het is in ieder geval niet verboden om op te staan. Iedereen die de gewoonte in stand wil houden kan dat doen. Als de meerderheid van de advocaten niet meer opstaat, kunnen we vaststellen dat de gewoonte geen draagvlak meer had onder advocaten en terecht geen verplichting meer is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik meen van wel, want het is een nieuwe realiteit dat er geen 'verplichting' is op te staan aan het begin van de zitting; een trendbreuk.
Nee, ik vertel het aan jou, die beweert dat moslims geen varkensvlees MOGEN eten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de achterlijke PVV'er die naar een slachthuis gaat om geld te halen en aan moslims te donerenRoyal sadness.
Eng mannetje omdat ik vertel wat de regels zijn voor moslims en joden?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik vertel het aan jou, die beweert dat moslims geen varkensvlees MOGEN eten.
Eng mannetje.
Precies.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:59 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Eng mannetje omdat ik vertel wat de regels zijn voor moslims en joden?
Right.
Nu ben je weer aan het schermen met jouw persoonlijke gewoontes, terwijl ik het heb over menselijke interactie.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:58 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Het is ook geen verplichting om een horloge links te dragen, toch wordt dat vaak gedaan. Het is in ieder geval niet verboden om op te staan. Iedereen die de gewoonte in stand wil houden kan dat doen. Als de meerderheid van de advocaten niet meer opstaat, kunnen we vaststellen dat de gewoonte geen draagvlak meer had onder advocaten en terecht is opgeheven.
Ik geef een voorbeeld van een gewoonte, daarvoor maakt het niets uit of het een persoonlijke gewoonte is of niet. Om te kunnen spreken van een gewoonte is het niet noodzakelijk dat er een verplichting is of dat iedereen participeert aan een bepaalde interactie. Het links dragen van een horloge of het openlaten staan van de onderste knoop van een colbert zijn gewoontes die blijven bestaan zonder dat het een verplichting is of iedereen daaraan meedoet. Nu kan je autistisch hameren op de menselijke interactie, daarvoor de volgende voorbeelden: het geven van een hand of het zwaaiend begroeten van vrienden zijn gewoontes, die bestaan zonder dat er een verplichting is en terwijl niet iedereen daaraan meedoet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nu ben je weer aan het schermen met jouw persoonlijke gewoontes, terwijl ik het heb over menselijke interactie.
Opstaan bij het begin van een zitting was een vaststaand gebeuren, een ongeschreven regel, weliswaar, maar niettemin een gebruikelijke gewoonte.
Daar is nu mee gebroken in de zin dat het expliciet geen vaststaand gebeuren meer is. De nieuwe realiteit is nu zelfs de vraag wie er überhaupt wel of niet gaat staan als gevolg van deze uitspraak.
Alleen vergeet je dat aan het begin van elke zitting opstaan de gewoonte was en het hele gebeuren met Enait een trendbreuk is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:07 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Ik geef een voorbeeld van een gewoonte, daarvoor maakt het niets uit of het een persoonlijke gewoonte is of niet. Om te kunnen spreken van een gewoonte is het niet noodzakelijk dat er een verplichting is of dat iedereen participeert aan een bepaalde interactie. Het links dragen van een horloge of het openlaten staan van de onderste knoop van een colbert zijn gewoontes die blijven bestaan zonder dat het een verplichting is of iedereen daaraan meedoet. Nu kan je autistisch hameren op de menselijke interactie, daarvoor de volgende voorbeelden: het geven van een hand of het zwaaiend begroeten van vrienden zijn gewoontes, die bestaan zonder dat er een verplichting is en terwijl niet iedereen daaraan meedoet.
Hij doet gewoon zijn werk. Opstaan voor de rechter hoort immers niet bij zijn werk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:29 schreef El_Matador het volgende:
Dat doet hij door gewoon zijn werk te doen als advocaat die toevallig ook nog eens in Allah gelooft. Zat collega's die dat gewoon kunnen. Maar hij krijgt alle aandacht.
De folklore die de deken als dwingend meende te moeten opleggen hoort in de verste verte niet bij de rechtstaat. Persoonlijke beleefdheidsgewoonten opleggen als wet zonder enige grondslag en daardoor advocaten verhinderen hun beroep uit te oefenen is zelfs bijzonder onrechtstatelijk.quote:Niet zomaar een moslim. Een die denkt dat ie de islam (zijn versie ervan tenminste) eventjes moet profileren als onverenigbaar met de rechtstaat. Clowntje Wilders is hem dankbaar.
O jee, kan je onderbuik daar niet tegen?quote:En de steekjes onder mijn gordel zijn voor jouw rekening.![]()
Dat is aan zijn clienten om te beoordelen.quote:En dat functioneren is er dus niet bij. Een klein jengelend kind.
Ik had het niet beter kunnen zeggen!quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij doet gewoon zijn werk. Opstaan voor de rechter hoort immers niet bij zijn werk.
[..]
De folklore die de deken als dwingend meende te moeten opleggen hoort in de verste verte niet bij de rechtstaat. Persoonlijke beleefdheidsgewoonten opleggen als wet zonder enige grondslag en daardoor advocaten verhinderen hun beroep uit te oefenen is zelfs bijzonder onrechtstatelijk.
[..]
O jee, kan je onderbuik daar niet tegen?
[..]
Dat is aan zijn clienten om te beoordelen.
Precies dát.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er daar wel sprake van, immers de nieuwe realiteit is dat de ongeschreven regel niet meer zo hard is, ofwel de gewoonte is niet per definitie een gewoonte meer.
Huhquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de achterlijke PVV'er die naar een slachthuis gaat om geld te halen en aan moslims te donerenRoyal sadness.
Ik hoop juist dat iedereen gewoon op blijft staan om een punt te maken tegenover die zak tabak.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:57 schreef Gia het volgende:
Mag dan nu iedereen blijven zitten in de rechtzaal als de rechters binnen komen? Of mag dat alleen als je moslim bent?
Belachelijk oordeel. Hoop dat een paar stoere advocaten hier een punt van gaan maken door ook te blijven zitten.
Perfect! Enait Wins! Flawless Victory.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
De advocaat Enait hoeft van de rechter niet op te staan als de rechter binnenkomt.
Hij heeft zijn zaak na het beroep wat hij aantekende gewonnen. De rechter oordeelt dat het niet van minachting getuigt als hij blijft zitten.
Waarom ben je hier zo blij mee? Kun je dat uitleggen?quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Perfect! Enait Wins! Flawless Victory.²
Bull Shit Boy is altijd blij als een moslim iets geloofsgerelateerd krijgt doorgedrukt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom ben je hier zo blij mee? Kun je dat uitleggen?
Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom ben je hier zo blij mee? Kun je dat uitleggen?
Ik vind dat blijven zitten wél gelijk staat aan disrespect. En ik denk dat de meeste mensen die fatsoen hoog in het vaandel hebben staan hetzelfde vinden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.²
Het is niet alleen dit specifieke geval, maar de Moslims lijken op alle vlakken een soort uitzondering te willen hebben in de regel. Dit terwijl mijn levensstijl wellicht net zo belangrijk is voor mij als de islam voor een Moslim.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.²
En Enait gaat weer los, tegen Jeroen Pauw.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:26 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het is niet alleen dit specifieke geval, maar de Moslims lijken op alle vlakken een soort uitzondering te willen hebben in de regel. Dit terwijl mijn levensstijl wellicht net zo belangrijk is voor mij als de islam voor een Moslim.
Ik moet me ook gewoon conformeren aan de maatschappij als ik wat wil en kan niet zomaar overal met mijn lange haard los met een ranzig t-shirt van 1 of andere band ergens naar binnen brullen gewoon omdat ik mijn leven graag zo wil doorbrengen.
Los van dit vind ik het ongelofelijk slecht voor de integratie.
Onze slappe linkse neerbuigende regering kan er inmiddels wel een boek over schrijven. "Hoe houd ik de kloof tussen de bevolking onderling in stand, en vergroot ik die waar mogelijk." lijkt een passend titel.
Ben het helemaal met je eens Meki.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:35 schreef Meki het volgende:
Jammer, Enait maakt zichzelf bij Pauw en Witteman belachelijk
Hij, gelijk in de aanval en vooroordeelt zelf.
Jammer, hij verspeelt zijn laatste vrienden hiermee.
Hij stond op.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En Enait gaat weer los, tegen Jeroen Pauw.
Had niet anders verwacht.
Hij is zelfs vertrokken omdat hij tegengas kreeg.
Ik vind dat zo'n kneus he met zijn woorden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En Enait gaat weer los, tegen Jeroen Pauw.
Had niet anders verwacht.
Hij is zelfs vertrokken omdat hij tegengas kreeg.
Ja, die woorden van hem, volgens mij begrijpt hij amper wat hij zegt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:38 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n kneus he met zijn woorden.
Woorden gebruiken die de helft van Nederland niet snapt zonder de van Dale erbij te pakken, nee dat is lekker handig... waarom ook. Gevoel van superioriteit?
En dan wel dure woorden, maar propere zinsconstructie ho-maar.
Inderdaad, dan kunnen we ze 1 voor 1 door de mand zien vallen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:38 schreef akveor het volgende:
Erg jammer dat hij is opgestaan en is vertrokken. Er zouden veel meer van dit soort discussies met dit soort fanatici moeten plaatsvinden.
Het is jammer omdat hij niet uitlegde wat zijn standpunten waren en waarom hij niet wilt opstaan. Gelijk in de aanval en vooroordelen. Dat is fout en het zegt veel over het persoon zelf.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens Meki.
Inderdaad. Wat een loser. En dan dat taalgebruik, alsof hij een kerngeleerde is met een iq van 185 of zo.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:37 schreef MaGNeT het volgende:
Mag hij blijven zitten, loopt hij weg...
Enait is zeker erg slim alleen hij gebruik zijn slimheid op de verkeerde moment en op een andere manier.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat een loser. En dan dat taalgebruik, alsof hij een kerngeleerde is met een iq van 185 of zo.
Overigens vond ik dat wat die hoofdeksels betrof wel een punt had.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad, dan kunnen we ze 1 voor 1 door de mand zien vallen.
In mijn ogen was er geen ruimte voor een andere gelijk dan Enait's vooringenomen mening. Vreemd want die man kwam toch wel redelijk intellectueel over. Ik mag toch hopen dat zijn moslimbroeders dit toch geen normaal gedrag vinden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is jammer omdat hij niet uitlegde wat zijn standpunten waren en waarom hij niet wilt opstaan. Gelijk in de aanval en vooroordelen. Dat is fout en het zegt veel over het persoon zelf.
Hij geeft het verkeerde voorbeeld en heeft hierbij zijn imago beschadigd. Pauw staat bekend om zijn vriendelijke houding en vroeg normale vragen. Naar mijn mening kon Enait hier normaal antwoord op geven.
Nouja, je ziet hier al twee moslims afkeurend reageren.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:51 schreef akveor het volgende:
[..]
In mijn ogen was er geen ruimte voor een andere gelijk dan Enait's vooringenomen mening. Vreemd want die man kwam toch wel redelijk intellectueel over. Ik mag toch hopen dat zijn moslimbroeders dit toch geen normaal gedrag vinden.
Ja, en dat vind ik klasse van jou en Meki.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nouja, je ziet hier al twee moslims afkeurend reageren.
Ik had je ook keihard uitgelachen als je achter deze mafkees stond. Ik acht zelfs Meki wel beter dan dat.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nouja, je ziet hier al twee moslims afkeurend reageren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |