Eng mannetje omdat ik vertel wat de regels zijn voor moslims en joden?quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik vertel het aan jou, die beweert dat moslims geen varkensvlees MOGEN eten.
Eng mannetje.
Precies.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:59 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Eng mannetje omdat ik vertel wat de regels zijn voor moslims en joden?
Right.
Nu ben je weer aan het schermen met jouw persoonlijke gewoontes, terwijl ik het heb over menselijke interactie.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:58 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Het is ook geen verplichting om een horloge links te dragen, toch wordt dat vaak gedaan. Het is in ieder geval niet verboden om op te staan. Iedereen die de gewoonte in stand wil houden kan dat doen. Als de meerderheid van de advocaten niet meer opstaat, kunnen we vaststellen dat de gewoonte geen draagvlak meer had onder advocaten en terecht is opgeheven.
Ik geef een voorbeeld van een gewoonte, daarvoor maakt het niets uit of het een persoonlijke gewoonte is of niet. Om te kunnen spreken van een gewoonte is het niet noodzakelijk dat er een verplichting is of dat iedereen participeert aan een bepaalde interactie. Het links dragen van een horloge of het openlaten staan van de onderste knoop van een colbert zijn gewoontes die blijven bestaan zonder dat het een verplichting is of iedereen daaraan meedoet. Nu kan je autistisch hameren op de menselijke interactie, daarvoor de volgende voorbeelden: het geven van een hand of het zwaaiend begroeten van vrienden zijn gewoontes, die bestaan zonder dat er een verplichting is en terwijl niet iedereen daaraan meedoet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nu ben je weer aan het schermen met jouw persoonlijke gewoontes, terwijl ik het heb over menselijke interactie.
Opstaan bij het begin van een zitting was een vaststaand gebeuren, een ongeschreven regel, weliswaar, maar niettemin een gebruikelijke gewoonte.
Daar is nu mee gebroken in de zin dat het expliciet geen vaststaand gebeuren meer is. De nieuwe realiteit is nu zelfs de vraag wie er überhaupt wel of niet gaat staan als gevolg van deze uitspraak.
Alleen vergeet je dat aan het begin van elke zitting opstaan de gewoonte was en het hele gebeuren met Enait een trendbreuk is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:07 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Ik geef een voorbeeld van een gewoonte, daarvoor maakt het niets uit of het een persoonlijke gewoonte is of niet. Om te kunnen spreken van een gewoonte is het niet noodzakelijk dat er een verplichting is of dat iedereen participeert aan een bepaalde interactie. Het links dragen van een horloge of het openlaten staan van de onderste knoop van een colbert zijn gewoontes die blijven bestaan zonder dat het een verplichting is of iedereen daaraan meedoet. Nu kan je autistisch hameren op de menselijke interactie, daarvoor de volgende voorbeelden: het geven van een hand of het zwaaiend begroeten van vrienden zijn gewoontes, die bestaan zonder dat er een verplichting is en terwijl niet iedereen daaraan meedoet.
Hij doet gewoon zijn werk. Opstaan voor de rechter hoort immers niet bij zijn werk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:29 schreef El_Matador het volgende:
Dat doet hij door gewoon zijn werk te doen als advocaat die toevallig ook nog eens in Allah gelooft. Zat collega's die dat gewoon kunnen. Maar hij krijgt alle aandacht.
De folklore die de deken als dwingend meende te moeten opleggen hoort in de verste verte niet bij de rechtstaat. Persoonlijke beleefdheidsgewoonten opleggen als wet zonder enige grondslag en daardoor advocaten verhinderen hun beroep uit te oefenen is zelfs bijzonder onrechtstatelijk.quote:Niet zomaar een moslim. Een die denkt dat ie de islam (zijn versie ervan tenminste) eventjes moet profileren als onverenigbaar met de rechtstaat. Clowntje Wilders is hem dankbaar.
O jee, kan je onderbuik daar niet tegen?quote:En de steekjes onder mijn gordel zijn voor jouw rekening.![]()
Dat is aan zijn clienten om te beoordelen.quote:En dat functioneren is er dus niet bij. Een klein jengelend kind.
Ik had het niet beter kunnen zeggen!quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij doet gewoon zijn werk. Opstaan voor de rechter hoort immers niet bij zijn werk.
[..]
De folklore die de deken als dwingend meende te moeten opleggen hoort in de verste verte niet bij de rechtstaat. Persoonlijke beleefdheidsgewoonten opleggen als wet zonder enige grondslag en daardoor advocaten verhinderen hun beroep uit te oefenen is zelfs bijzonder onrechtstatelijk.
[..]
O jee, kan je onderbuik daar niet tegen?
[..]
Dat is aan zijn clienten om te beoordelen.
Precies dát.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er daar wel sprake van, immers de nieuwe realiteit is dat de ongeschreven regel niet meer zo hard is, ofwel de gewoonte is niet per definitie een gewoonte meer.
Huhquote:Op vrijdag 11 december 2009 19:57 schreef FIFA2010 het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan de achterlijke PVV'er die naar een slachthuis gaat om geld te halen en aan moslims te donerenRoyal sadness.
Ik hoop juist dat iedereen gewoon op blijft staan om een punt te maken tegenover die zak tabak.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:57 schreef Gia het volgende:
Mag dan nu iedereen blijven zitten in de rechtzaal als de rechters binnen komen? Of mag dat alleen als je moslim bent?
Belachelijk oordeel. Hoop dat een paar stoere advocaten hier een punt van gaan maken door ook te blijven zitten.
Perfect! Enait Wins! Flawless Victory.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef Lavenderr het volgende:
De advocaat Enait hoeft van de rechter niet op te staan als de rechter binnenkomt.
Hij heeft zijn zaak na het beroep wat hij aantekende gewonnen. De rechter oordeelt dat het niet van minachting getuigt als hij blijft zitten.
Waarom ben je hier zo blij mee? Kun je dat uitleggen?quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Perfect! Enait Wins! Flawless Victory.²
Bull Shit Boy is altijd blij als een moslim iets geloofsgerelateerd krijgt doorgedrukt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom ben je hier zo blij mee? Kun je dat uitleggen?
Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom ben je hier zo blij mee? Kun je dat uitleggen?
Ik vind dat blijven zitten wél gelijk staat aan disrespect. En ik denk dat de meeste mensen die fatsoen hoog in het vaandel hebben staan hetzelfde vinden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.²
Het is niet alleen dit specifieke geval, maar de Moslims lijken op alle vlakken een soort uitzondering te willen hebben in de regel. Dit terwijl mijn levensstijl wellicht net zo belangrijk is voor mij als de islam voor een Moslim.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat eindelijk wordt erkent dat blijven zitten niet gelijk staat aan disrespect. Ik ken Enait een beetje en hij is een oprecht gelovige. Ok, hij is wat vreemd en gebruikt rare taal. Derhalve dient het recht te zegevieren. Joule.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |