Nou die rechter mag wel es worden schoongemaaktquote:Op maandag 9 november 2009 23:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
2 ACTS loc's, staande op Hengelo CS
Dat kan zeker goed al heb je natuurlijk niet de tijd om Berlijn/Londen echt goed te verkennen maar een aardig indruk krijg je wel.quote:Op maandag 9 november 2009 23:19 schreef James1988 het volgende:
Tijd? Ik heb 2 weken vakantie. Dus zeg 1,5 week.
Geld? Zolang het niet in de duizenden euro's per rit gaat lopenPaar honderd euro (het is last-minute tenslotte) moet wel kunnen gok ik zo.
Ligt eraan, de pimpel (Schiphol - Berlijn ) wel tot Hengelo, En de beneluxtrein wel t/m Roosendaalquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:05 schreef jslavenburg het volgende:
De HiSpeed is niet gratis als je een OV kaart hebt toch?
Ligt eraan wat je onder Hispeed verstaat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:05 schreef jslavenburg het volgende:
De HiSpeed is niet gratis als je een OV kaart hebt toch?
Inderdaadquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:14 schreef jslavenburg het volgende:
Oke, dus Rotterdam - A'dam kan ik nog het beste in een standaard IC doen
Overheen gelezenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:21 schreef Ireyon het volgende:
't Staat allemaal toch echt vrij duidelijk in de OP geschreven, dacht ik..
2607 en 2402 gisteren op de Cartesiusweg, daar stond niks nieuwsquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:00 schreef Peter het volgende:
Heeft de NS die nieuwe sprinters al weer geaccepteerd?
Blijven mooie treinenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:45 schreef bork het volgende:
[..]
2607 en 2402 gisteren op de Cartesiusweg, daar stond niks nieuws
[ afbeelding ]
Volgens mij hoeven (TDL = TRDL?) die lui weinig te doen aangezien alles met Koploper rijdt. Alleen ben ik wel eens benieuwd of Koploper nu ook bij uitstek geschikt is hiervoorquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:13 schreef knars het volgende:
Ik durf te wedden dat de TDL van Railz Miniworld echte professionals zijn. Wellicht dat ProRail daar eens kan kijken om hun personeelsbestand mee te verversen?
Maar daar tegenover staat dit:quote:Thalys Parijs wordt duurder
maandag 9 november 2009
Vanaf december wordt de Thalys naar Parijs niet alleen sneller, maar ook duurder. Nu is een treinkaartje per Thalys naar Parijs verkrijgbaar vanaf 25 euro, vanaf december wordt dit 35 euro. Overigens zullen veel reizigers in de praktijk meer betalen, omdat de goedkoopste tickets - net als nu - razend snel zijn uitverkocht. Tickets blijven online te boeken via NS Hispeed.
Vanaf 13 december 2009 gaat de Thalys via de hogesnelheidslijn rijden, waardoor de reistijd Amsterdam - Parijs wordt beperkt van 4 uur en 10 minuten naar 3 uur en 20 minuten. Het verkorten van de reistijd wordt als mogelijkheid gegrepen om de tarieven van de Thalys te verhogen. Overigens wordt de frequentie van de Thalys met de ingebruikname van de HSL-Zuid ook geleidelijk verhoogd.
De goedkoopste Thalys tickets naar Parijs gaan 35 euro kosten (nu 25 euro) en naar Brussel en Antwerpen 25 euro (nu 19 euro). Echter, niet alleen de allergoedkoopste tarieven worden verhoogd, ook de tarieven Optiway en Hi-Life zullen worden verhoogd. Optiway en Hi-Life zijn de meest geboekte Thalys tarieven, omdat deze een hogere beschikbaarheid hebben dan de goedkoopste treintickets.
In de aanloop naar de opening van de HSL-Zuid is er nu een actie tarief. Dit actie tarief is gelijk aan de toekomstige "vanaf" prijzen. Treintickets zijn te boeken via NS Hispeed.
Oftewel, het ene nadeel verhelpt het andere nadeel.quote:Meer goedkope Fyra treinkaartjes
maandag 9 november 2009
Waar de Thalys per 13 december duurder wordt, komen er bij de hogesnelheidstrein Fyra juist meer goedkope treinkaartjes. Zo worden er straks ook goedkope treinkaartjes voor 9 uur aangeboden.
Nu zijn de goedkoopste tickets (superdiscount) alleen te boeken voor treinen die na 9 uur vertrekken, maar dat veranderd dus. Op dit moment wordt de Fyra vanwege de hoge tarieven nog beperkt gebruikt. Behalve dat er meer goedkope treinkaartjes aangeboden zullen worden, zal de trein ook vaker gaan rijden. Weliswaar blijft de frequentie 1x per uur, maar vanaf 13 december gaat de Fyra ook in het weekend rijden. De treintijden wijzigen ongeveer 30 minuten.
Vanaf 13 november is het mogelijk om de Fyra-treinen met vertrek 13 december en later te
reserveren. De gebruikelijke voorverkoop van 92 dagen is dan weer van kracht.
Oud plaatje alweer.quote:Op maandag 9 november 2009 23:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
2 ACTS loc's, staande op Hengelo CS
Klopt, foto is van 18 maartquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:04 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Oud plaatje alweer.
Het Gebouw op de achtergrond is inmiddels al klaar, en geopend.
Ligt aan de camera, want de rest van de foto's in die straat zijn ook deels mislukt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:39 schreef dennistd het volgende:
Een beetje groenig, maar waarom wordt het woord overweg geblurt?
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=52.11544,5.141644&spn=0,359.98071&t=h&z=16&layer=c&cbll=52.115363,5.141603&panoid=3OhAlBNaiz7ButD8JynwAA&cbp=12,57.27,,1,10.76
Ik denk dat de software van Google het voor een kenteken aanzag en het daarom heeft geblurredquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:39 schreef dennistd het volgende:
Een beetje groenig, maar waarom wordt het woord overweg geblurt?
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=52.11544,5.141644&spn=0,359.98071&t=h&z=16&layer=c&cbll=52.115363,5.141603&panoid=3OhAlBNaiz7ButD8JynwAA&cbp=12,57.27,,1,10.76
Een nettoschuld van ¤ 2 miljard? Wat doe je dan in vredesnaam wel niet?quote:De NMBS-Groep heeft tijdens de eerste helft van dit jaar zijn nettoschuld zien oplopen tot ¤ 1,98 miljard. Dat is een stijging met ¤ 478 miljoen.
De omzet daalde met 6,2 % tot ¤ 1,24 miljard.
Operationeel werd een verlies geleden van ¤ 46,5 miljoen, tegenover een winst van ¤ 80,7 miljoen tijdens dezelfde periode vorig jaar.
De achteruitgang is te wijten aan de economische crisis, die tot een volumedaling en teruglopende ontvangsten heeft gezorgd.
Vooral het goederenvervoer werd volgens NMBS-Groep zwaar getroffen.
Bij NMBS Logistics werd een volumedaling met 41 % tot 17,5 miljoen opgetekend. De omzet van de divisie daalde met ¤ 80 miljoen tot ¤ 111,1 miljoen.
Ja dat zie je heel veel. Soms wordt ook maar een half woord weg geblurd. De software werkt blijkbaar niet helemaal perfect.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de software van Google het voor een kenteken aanzag en het daarom heeft geblurred
Leek mij plausibel antwoord, misschien toch niet?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de software van Google het voor een kenteken aanzag en het daarom heeft geblurred
Snap ik (denk ik) ben wel onder de indruk hoe ze het voor elkaar hebben gekregen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk ligt het aan de lichtinval, hoek van de opname, enzovoorts. Is geen éénduidig antwoord op te geven.
Treintickets onder de adviesprijs verkopen, nutteloze bedrijfsuitjes en wat eigenlijk nog meer?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een nettoschuld van ¤ 2 miljard? Wat doe je dan in vredesnaam wel niet?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:31 schreef Ireyon het volgende:
Conducteur vanmiddag in de stiltecoupé:
HALLO, EEN HELE GOEIE *ziet stickers* .. middag
Tis dan ook geen verplichting..quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het concept stiltecoupé is nog niet helemaal doorgedrongen tot veel reizigers, vooral buiten de spits. Gezinnen met kinderen, huisvrouwenclubjes en uitgebreide telefoon gesprekken.
Die openingstijden zijn dramatisch in België ja. Op grote stations kun je in het weekend mazzel hebben dat je een automaat treft die ook iets teruggeeft nadat ie je geld ingeslikt heeft, maar dat is het verder wel. Met als enige uitzondering echt de ALLERgrootste stations (Brussel Zuid en Brussel Centraal dus). Op een knooppunt als Charleroi-Sud gaat gewoon op zondagmiddag om 16:00 alles dicht, en bekijk het verder maarquote:Op dinsdag 10 november 2009 23:25 schreef Fixers het volgende:
Wat de schuld van de NMBS betreft: het komt niet door klantvriendelijkheid. Mischien moeten ze eens kijken naar het Servex concept van de NS. Alle retail en food formules op de stations in eigen beheer franchisen én op normale tijden open zijn. Probeer na 19.00 uur nog maar een frietje stoof te krijgen op Antwerpen.
Er is daar gisteren een Mosi ( http://struktonrail.nl/nl(...)krachtRavotMosi.aspx ) ontspoord en die heeft een wissel gesloopt.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:18 schreef James1988 het volgende:
"Tussen Breda en Tilburg rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden." Geen stoptreinen en minder intercities, duurt tot woensdagochtend 8.00 aldus ActuRail.nl.
Wat is daar gebeurd dan?
Meganisch kan ieder materieel gekoppeld worden. Dit gebeurd bij materieel overbrengingen. Nijv. als materieel defect of niet toegelaten is. Technisch koppelen kan niet onderling. Alleen DH1 & DH2 konden met DM'90 technisch praten. Je zult dus alleen die combinatie in reizigersdienst vinden (Inmiddels uiteraard niet meer omdat de DH serie verkocht is en t land uit zal gaan) en verder is geen enkel materieel gekoppeld in reizigersdienst te vinden.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Kunnen een ICMm en een DM'90 aan elkaar worden gekoppeld? Volgens mij staat er één op Hengelo CS
Als je dat leuk vindt moet je ook zeker eens in Hamburg bij Miniatur Wunderland gaan kijken. Daar heb ik tig topics terug ook over geschreven maar het is niet in de OP gekomenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:56 schreef KapiteinT het volgende:
Vorige week heb ik een bezoekje gebracht aan de Railz Miniworld in Rotterdam. Tussen de oude mannen met snorren (en iemand die sprekend op Beaker van the Muppet Show leek) heb ik mogen genieten van de miniatuur wereld.
Ja het lijkt mij inderdaad ook leuk om daar eens heen te gaan. Moet ik alleen wel een keer tijd en vooral geld hebben om daar heen te gaan.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als je dat leuk vindt moet je ook zeker eens in Hamburg bij Miniatur Wunderland gaan kijken. Daar heb ik tig topics terug ook over geschreven maar het is niet in de OP gekomen
In 'het echt' heeft men ARI/ABT en ook hardware die niet in verhouding staat tot wat erop draaitquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:28 schreef NikkelCobalt het volgende:
Volgens mij hoeven (TDL = TRDL?) die lui weinig te doen aangezien alles met Koploper rijdt. Alleen ben ik wel eens benieuwd of Koploper nu ook bij uitstek geschikt is hiervoor21 Computers waarvan een groot deel voor stukken koploper draait? Volgens mij moet dat met minder kunnen. Al weet ik niet of dit waar is.Groot deel zal monitoring / video / autotjes (MCC/Dinamo) zijn.
De hemelse goedheid mag verhoeden dat Syntus er iets mee te maken krijgt, anders wordt het net zo'n babymoord als die Emmerichpendel van een paar jaar terugquote:Op woensdag 11 november 2009 17:05 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december 2010 trein van Oldenzaal naar Bentheim:
http://www.tctubantia.nl/(...)ldenzaalBentheim.ece
quote:Op woensdag 11 november 2009 17:05 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december 2010 trein van Oldenzaal naar Bentheim:
http://www.tctubantia.nl/(...)ldenzaalBentheim.ece
Is dat een trein met benen ofzo?quote:Vanaf december 2010 gaat er weer een trein lopen tussen Hengelo, Oldenzaal en Bad Bentheim.
Uhu, hier in het oosten kan allesquote:Op woensdag 11 november 2009 20:30 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
[..]
Is dat een trein met benen ofzo?![]()
DD-AR is de bom ja. Blij dat je dat inzietquote:Op woensdag 11 november 2009 21:16 schreef RenRen- het volgende:
Ik MOEST van James zeggen dat ik die dubbeldekkers leuk vind.
Stiekem geloof ik je gelijk als je dat zegt.quote:Op woensdag 11 november 2009 @ 21:18 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
DD-AR is de bom ja. Blij dat je dat inziet
Zeg nog maar even tegen James: "AGV weg ermee" , voor je weggaatquote:Op woensdag 11 november 2009 21:20 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Stiekem geloof ik je gelijk als je dat zegt.Ik sluip maar weer weg, dag
![]()
Hoi RenRen-quote:Op woensdag 11 november 2009 21:16 schreef RenRen- het volgende:
Ik MOEST van James zeggen dat ik die dubbeldekkers leuk vind.
Het schijnt wel dat het Syntus wordt, maar omdat de provincie drie jaar lang betaalt voor een uursdienst zullen ze die toch echt moeten gaan rijden. Dat naar Emmerich was op kosten van Syntus zelf dacht ik.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hemelse goedheid mag verhoeden dat Syntus er iets mee te maken krijgt, anders wordt het net zo'n babymoord als die Emmerichpendel van een paar jaar terug
Ik ging wel lopen danquote:Op woensdag 11 november 2009 21:20 schreef James1988 het volgende:
Ik zat daarstraks 45 minuten in een DDM van Rotterdam naar Breda. Vanochtend had ik een VIRM de andere kant op. Ik weet weldegelijk waar ik liever in zit.
En je kwam nieteens hoi zeggenquote:Op woensdag 11 november 2009 @ 21:39 schreef James1988 het volgende:
Ja euh, helemaal naar Rotterdam lopen?
Mooi man over die grote brugquote:Op woensdag 11 november 2009 21:39 schreef James1988 het volgende:
Ja euh, helemaal naar Rotterdam lopen?
Ik mag niet klagen hequote:
Moooiquote:Op woensdag 11 november 2009 @ 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik mag niet klagen heNet als in de DDR dus
Met jou?
bron: nu.nlquote:Eurlings dreigt met schadeclaim tegen België
DEN HAAG - Verkeersminister Camiel Eurlings dreigt de Belgen met een schadeclaim van 200 miljoen euro omdat zij de afspraak niet nakomen om een hogesnelheidstrein aan te kopen en te laten rijden. Met dat treinstel zouden Den Haag en Breda een aansluiting krijgen op de hogesnelheidslijn HSL-Zuid die Amsterdam met Parijs verbindt.
Hij kondigde dit woensdag aan in de Tweede Kamer die Eurlings aan de tand voelde over de zaak. Het saillante is dat de afspraak met België over de HSL-Zuid in 2005 is gemaakt, tegelijkertijd met een akkoord over de uitdieping van de Westerschelde.
Conflict
De Kamer wond zich er behoorlijk over op. Ineke van Gent (GroenLinks) vergeleek de zaak met het recente conflict met de Belgen over de Westerschelde. Toen was Nederland de gebeten hond vanwege het stilleggen van de voor de Antwerpse haven belangrijke verdieping van de zeearm.
De diplomatieke storm ging liggen na het besluit van het kabinet van een maand geleden om de Zeeuwse Hedwigepolder alsnog onder water te zetten, bij wijze van natuurherstel.
Boycot
CDA-Kamerlid Ger Koopmans schemde al met een boycot van Belgische frites, zoals destijds Vlaamse parlementariërs dreigden de Zeeuwse mosselen in de ban te doen.
Volgens de minister krijgen de Belgen tot begin december de tijd. Charlie Aptroot (VVD) vond dat niet ver genoeg gaan. Wat hem betreft gaat er nog deze week een stevige brief uit met ''een joekel van een claim''.
Schrijven
Eurlings beloofde daarop een schrijven aan zijn Belgische ambtgenoot. Hij zei te hopen dat de Belgen Nederland alsnog tegemoetkomen.
Eurlings gaf wel aan dat een schadeclaim pas daadwerkelijk zal worden ingediend tegen de Belgen ''na rijp beraad'' in het kabinet, omdat zo'n stap niet ''prettig'' is voor de verhoudingen.
© ANP
Dat was het wel alleen ze deden er niks mee, het nieuws is namelijk al jaren bekend....quote:Op woensdag 11 november 2009 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
En waarom was dat niet eerder (ten tijde van dat uitbaggerconflict) bekend?
Hmm, als ze graag Nederlanders die in Duitsland wonen hiermee willen aanspreken moeten ze ook even Bad Bentheim - Nordhorn heropenen voor passagiers, daar zit pas een Nederlandse enclavequote:Op woensdag 11 november 2009 17:05 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december 2010 trein van Oldenzaal naar Bentheim:
http://www.tctubantia.nl/(...)ldenzaalBentheim.ece
Nou, misschien heb ik onder een steen gezeten, maar Nederland is toen wel even door het slijk gegaan in het nieuws / journaals. Wat dus eigenlijk nergens voor nodig was, want de tegenpartij kwam haar verplichtingen dus ook niet na...quote:Op donderdag 12 november 2009 01:09 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dat was het wel alleen ze deden er niks mee, het nieuws is namelijk al jaren bekend....
Doe maar niet, laatste keer dat ik van Breda naar huis moest liep er echt iemand over en toen had ik een halfuur vertraging... Was jij zeker weer he?quote:
Het is inderdaad makkelijker om tot Bentheim te rijden, je hoeft dan geen aanpassingen te doen aan het treinstelquote:Op donderdag 12 november 2009 01:41 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Hmm, als ze graag Nederlanders die in Duitsland wonen hiermee willen aanspreken moeten ze ook even Bad Bentheim - Nordhorn heropenen voor passagiers, daar zit pas een Nederlandse enclave(ik had ook eigenlijk verwacht dat die erbij gepakt zou worden).
Oh en die 3 jaar eindigen ook als de concessie in 2013 eindigt voor Syntus op Oldenzaal - Hengelo - Zutphen, dus ik verwacht dat Syntus hem gaat rijden zodat, mocht het een succes blijken, hij bij de nieuwe aanbesteding in kan. (Daarnaast, ik dacht dat de Duitsers met elektrisch materieel rijden op BB, dus die komen de grens dan toch al niet over en moet het dus wel van onze kant af komen).
Als je het krantenartikel hierboven even leest dan zie je dat het sowieso geen lintjes worden omdat die niet goed detecteerbaar zijn op Oldenzaal-Bentheim (geen assentellers daar).quote:Op donderdag 12 november 2009 09:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Wat ik me alleen afvraag, is dat duitse perron niet veels te laag voor de Lint41H. Immers de duitsers die met een lint rijden hebben allemaal de Lint 41, die een lagere instap heeft.
Syntus-bemoeienis? Ik lees alleen 'lightrailmaterieel zoals Syntus dat ook heeft'. En een paar regels verder gaat het over 'een bepaald type elektrisch materieel waarover NS beschikt' dat wel geschikt zou zijn. Ik vraag me af welk materieel ze bedoelen, welk elektrisch matrieel dat in Nederland en Duitsland kan rijden en lightrail is heeft de NS zoal? Ik kan een ICE nou niet 'light' noemenquote:Op donderdag 12 november 2009 08:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch wel Syntus-bemoeienis dus. Ik hou m'n hart vast. Zodra dat gaat rijden ff een ritje maken, voor het te laat is.
Bron: Spitsnieuwsquote:Eurlings erkent HSL-herrie
Verkeersminister Camiel Eurlings neemt maatregelen tegen de herrie waarover omwonenden van de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam steen en been klagen.
TNO-onderzoek heeft uitgewezen dat de oudere treinen waarmee nu wordt gereden, meer geluidsoverlast veroorzaken dan was voorzien. Eurlings kondigde in de Tweede Kamer vandaag aan dat nog deze maand de rails een behandeling krijgen. Daarnaast zullen er kunststof remblokken worden aangekocht om het lawaai te dempen. Het gaat volgens hem om een tijdelijk probleem. Uit recente proefritten met de moderne Thalystreinen die vanaf eind 2010 worden ingezet, blijkt dat zij de helft minder lawaai veroorzaken.
De FLIRTs van de WFB liggen nogal voor de handquote:Op donderdag 12 november 2009 09:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Syntus-bemoeienis? Ik lees alleen 'lightrailmaterieel zoals Syntus dat ook heeft'. En een paar regels verder gaat het over 'een bepaald type elektrisch materieel waarover NS beschikt' dat wel geschikt zou zijn. Ik vraag me af welk materieel ze bedoelen, welk elektrisch matrieel dat in Nederland en Duitsland kan rijden en lightrail is heeft de NS zoal? Ik kan een ICE nou niet 'light' noemen
Klopt, maar die zijn noch van Syntus, noch van de NS. Dus snappen doe ik het nog niet.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De FLIRTs van de WFB liggen nogal voor de handKomende maand in Venlo (okee, nog geen toelating nodig, maar daar hebben ze nog een jaar voor
)
Als de Bentheimer Eisenbahn er eentje least zijn we erquote:Op donderdag 12 november 2009 09:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, maar die zijn noch van Syntus, noch van de NS. Dus snappen doe ik het nog niet.
En die zijn wel detecteerbaar zonder assentellers denk je?quote:
Ah tuurlijk, de spanningssluis ligt natuurlijk pas bij Bentheim..quote:Op donderdag 12 november 2009 09:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
En die zijn wel detecteerbaar zonder assentellers denk je?
Er staat ook nergens dat het NS-spul wel lightrail is.
Ik verwacht dat het een V'tje gaat worden, met (als ze verstandig zijn) een reserve V'tje.
Als ze beiden in dienst zijn zou je ze in de spits gekoppeld kunnen laten rijden zodat je de drukte op Hengelo-Oldenzaal gedeeltelijk wegneemt.
Die naar Eschweiler-Weisweiler is onlangs doorgetrokken naar Langerwehe en er zijn nog wel grotere plannen daarquote:Op donderdag 12 november 2009 09:20 schreef De_Hertog het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de Euregiobahn, Heerlen-Aachen en verder? Ik zie op de site dat ze nog steeds rijden, maar weet iemand hoe succesvol het is?
Ik bedoel meer het grensoverschreidende vervoer. Werkt dat een beetje, of zijn het vooral drugsgebruikers?quote:Op donderdag 12 november 2009 09:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die naar Eschweiler-Weisweiler is onlangs doorgetrokken naar Langerwehe en er zijn nog wel grotere plannen daar
Ik was het ook tegengekomen:quote:Op donderdag 12 november 2009 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zeg ik, er komt meer aan, ook aan Nederlandse kant. Er komen extra haltes ook richting Sittard, en een alternatieve lijn Heerlen - Aachen via industriepark Avantis.
Maar dat is voorlopig dus alleen planning, waar nog een hoop voor moet gebeuren. Een nieuwe spoorweg aanleggen bijvoorbeeld, en medewerking van de ZLSM en ProRail. Als ik zie hoe lang die laatsten moeilijk hebben gedaan om dat ene wissel bij Schin op Geul terug te plaatsen vraag ik me af of 2011 haalbaar is. En vergelijkbare plannen waren er bij de opening ook al...quote:Unter dem Namen Via Avantis soll nach Planungen ab voraussichtlich 2011 eine Verbindung durch das interkommunale Gewerbegebiet Avantis über Kerkrade nach Heerlen bestehen. Die Strecke soll in Aachen-Richterich von der Bahnstrecke Aachen–Mönchengladbach über ein reaktiviertes Teilstück der Bahnstrecke nach Simpelveld abzweigen. Die sich anschließende Teilstrecke durch das Gewerbegebiet Avantis bis Spekholzerheide müsste neu gebaut werden. Von Spekerholzerheide bis Landgraaf soll die Euregiobahn die Millionenlinie befahren um die Strecke nach Heerlen zu erreichen. Die euregiobahn soll über Heerlen hinaus weiter nach Maastricht verkehren und würde somit eine umstiegsfreie Zugverbindung von Aachen nach Maastricht ermöglichen.
Ja, dat is dus vooral wat ik me afvroeg, of en hoe er gebruik van gemaakt wordt. Dank.quote:En drugsgebruikers vallen best mee hoor, tenminste al die keren dat ik erin zitEr wordt flink gecontroleerd en ook behoorlijk gebruik van gemaakt, vooral door dagjesshoppers naar Aachen. Maar goed, dat is wat ik er zelf van zie, en dat is dus vooral een beeld van de zaterdagochtend. Hoeveel spuitende junks en ander tuig er doordeweeks in zit weet ik niet
(maar het zal best meevallen
)
Och ja, hoe lang het allemaal gaat duren dat staat in de sterren, maar dat is gebruikelijk hequote:Op donderdag 12 november 2009 09:40 schreef De_Hertog het volgende:
Maar dat is voorlopig dus alleen planning, waar nog een hoop voor moet gebeuren. Een nieuwe spoorweg aanleggen bijvoorbeeld, en medewerking van de ZLSM en ProRail. Als ik zie hoe lang die laatsten moeilijk hebben gedaan om dat ene wissel bij Schin op Geul terug te plaatsen vraag ik me af of 2011 haalbaar is. En vergelijkbare plannen waren er bij de opening ook al...
Voor zo ver ik weet wel ja. Heerlen - Eschweiler - Weisweiler en Alsdorf-Annapark - Stolberg Altstadt zijn compleet iig.quote:Heb je alle Euregiobahn-bordjes al trouwens?
Ik verwacht eerder dat het dan ICM gaat worden.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het een V'tje gaat worden, met (als ze verstandig zijn) een reserve V'tje.
Klopt. Het is in ieder geval mooi dat er plannen gemaakt worden. Misschien wordt het nog eens wat met het grensoverschrijdend vervoer in Nederlandquote:Op donderdag 12 november 2009 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och ja, hoe lang het allemaal gaat duren dat staat in de sterren, maar dat is gebruikelijk he![]()
Dan ben je er niet al te lang geleden nog geweest dus, want Eschweiler-Weisweiler (-Langerwehe) is pas sinds de zomer openquote:Voor zo ver ik weet wel ja. Heerlen - Eschweiler - Weisweiler en Alsdorf-Annapark - Stolberg Altstadt zijn compleet iig.
Ik ben er 3 oktober nog geweest ja, maar Eschweiler-Weisweiler heb ik al in oktober 2007 gedaan. Ff gecheckt of er tussen EW en Langerwehe nog wat lag, nee, mooi, hoef ik er niet heen ookquote:Op donderdag 12 november 2009 09:55 schreef De_Hertog het volgende:
Dan ben je er niet al te lang geleden nog geweest dus, want Eschweiler-Weisweiler (-Langerwehe) is pas sinds de zomer open
Groot gelijk, dat is niet het mooiste stuk van de lijnquote:Op donderdag 12 november 2009 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben er 3 oktober nog geweest ja, maar Eschweiler-Weisweiler heb ik al in oktober 2007 gedaan. Ff gecheckt of er tussen EW en Langerwehe nog wat lag, nee, mooi, hoef ik er niet heen ook
Ik had er een mooie winterse foto van, maar mijn server lijkt er uit te liggen..quote:Op donderdag 12 november 2009 10:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Stolberg is leuk ja, met dat kasteeltje zo![]()
Inderdaad, langs het kasteel hoog op de rots in Nideggen. Waar je overigens ook weer heerlijk koffie en taart kan eten met uitzicht terug op het spoorquote:Weet je wat ook een leuk lijntje is, EN bereikbaar met het EuregioTicket? Düren - Heimbach
ICM heeft de NS niet echt over hoor, Plan V gaat aan de kant als het SLT gaat rijden, en daarvan zullen er nog wel een aantal wat jaartjes meekunnen.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat het dan ICM gaat worden.
Dat zou niet nodig hoeven zijn:quote:Op donderdag 12 november 2009 09:23 schreef dennistd het volgende:
Er is zelfs helemaal geen spanningssluis, alleen een aantal sporen waar ze de bovenleiding om kunnen schakelen van 1500V DC naar 15.000V AC. Daarom moeten ook goederentreinen met een 189'er ervoor stoppen in Bentheim.
Die lui zijn stapelidioot daar. Tenminste de meeste die er rondlopen. Daarom post ik daar ook nauwelijks meer.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:55 schreef dennistd het volgende:
Op somda wordt nu zelfs over een Plan U gesproken
Dank, dan kan ik dus alsnog mijn retour declareren bij mijn werkgeverquote:Op donderdag 12 november 2009 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Magze kijken bij dat afstempelen toch alleen maar naar de datum.
Kunnen ze de hondekop van de stichting niet inzetten? Is er gelijk geld voor onderhoudquote:Op donderdag 12 november 2009 11:55 schreef dennistd het volgende:
Op somda wordt nu zelfs over een Plan U gesproken
Hé, jij zat vroeger toch ook op ChrisTrains?quote:Op donderdag 12 november 2009 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die lui zijn stapelidioot daar. Tenminste de meeste die er rondlopen. Daarom post ik daar ook nauwelijks meer.
Nooit gezetenquote:Op donderdag 12 november 2009 12:43 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Hé, jij zat vroeger toch ook op ChrisTrains?
Dan vergis ik me. Ik heb dat forum zelf ook alleen maar gelezen, pas in de laatste maanden ging ik ook posten.quote:
Glippen?quote:Op donderdag 12 november 2009 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat doet me denken aan de praktijk van het "glippen" van vroegah
Ach vertraging bij NS valt nog wel mee. Als Syntus zo'n filmpje zou maken dan zou het pas epic fail zijnquote:Op donderdag 12 november 2009 21:50 schreef greavy het volgende:
Zag vandaag deze reclamespot van de NS op tv..
Het is alleen niet altijd de waarheid, want de treinen rijden regelmatig met vertraging
Naja, niet om prorail goed te praten hoor (quote:Op donderdag 12 november 2009 22:07 schreef dennistd het volgende:
Een groter deel van de verstoringen dan bij de NS is bij Syntus te wijten aan ProRail... (waarmee ik niet wil zeggen dat Syntus soms ook vreemde redenen heeft hoor)
Kunt u IETS specifieker zijn? Foto's? Misschien een poging tot paint?quote:Op donderdag 12 november 2009 22:10 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik zag vandaag vlakbij Den Haag Centraal een aantal treinstellen die ik niet thuis kon brengen. Volgens mij waren het diesels
Foto's heb ik naar gezocht, maar kon ik niet vindenquote:Op donderdag 12 november 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunt u IETS specifieker zijn? Foto's? Misschien een poging tot paint?
Nee, heb als het goed is alles aangeklikt. Het leek mij een intercity treinstel. Misschien iets ouder dan de Koplopers? Maar de leeftijden kan ik nooit zo goed inschatten.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
Hij staat hier niet tussen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Dieseltreinstel
Het was geen videoschouwtreinquote:Op donderdag 12 november 2009 22:40 schreef dennistd het volgende:
Staat ie hier bij? http://nl.wikipedia.org/wiki/Videoschouw
Of deze? http://www.hslzuid.nl/hsl(...)6%29_tcm51-39647.jpg
Of deze? http://farm1.static.flickr.com/214/492543292_e45d331918.jpg?v=0
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wadloper_(spoorwegmaterieel) ?quote:Op donderdag 12 november 2009 22:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het was geen videoschouwtrein. Die kan ik er nog wel tussenuit halen
... Maar de voorkant van de laatste lijkt er wel een beetje op.
Ik weet niet of het echt zo is hoor, misschien beeld ik het me maar in
Het is niet die van mij. Die van mij laat het wel toequote:Op donderdag 12 november 2009 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
je foto emmer account is disabled of staat geen diepverbinden toe PSM![]()
Falende schijtsite ook
either way: geen plaatje. Wat bedoelde je? Mat64? ICM?quote:Op donderdag 12 november 2009 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is niet die van mij. Die van mij laat het wel toe
fyra? slet?quote:Op donderdag 12 november 2009 22:10 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik zag vandaag vlakbij Den Haag Centraal een aantal treinstellen die ik niet thuis kon brengen. Volgens mij waren het diesels
Iig geen VIRM, was een enkeldeksquote:Op donderdag 12 november 2009 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Die voorkant lijkt op: http://www.treinpunt.nl/o(...)en/DM90/DM90_002.jpg
of
http://www.freewebs.com/falcoflipsen/VIRM8242-DD-240701.jpg
Die bovenste is DM'90 en de onderste VIRMquote:Op donderdag 12 november 2009 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
either way: geen plaatje. Wat bedoelde je? Mat64? ICM?
Ah, het ICRmquote:Op donderdag 12 november 2009 22:55 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Iig geen VIRM, was een enkeldeks. De rijtuigen deden mij denken aan de ICK-rijtuigen. (Dankzij wikipedia weet ik de goede benamingen
)
Zoiets ofzo?
[ afbeelding ]
Maar het was geen Plan V of hoe ze ook allemaal heten
quote:Op donderdag 12 november 2009 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ah, het ICRm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intercityrijtuig
Jaaa!! Deze dus:quote:Op donderdag 12 november 2009 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ah, het ICRm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intercityrijtuig
Vind ze ook zeer mooi, net als de Koplopersquote:Op donderdag 12 november 2009 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet mooie stuurstandkoppen zijn dat. Ze zouden eens een Taurus moeten modden met 2 van die koppen WHOAAH
quote:Op donderdag 12 november 2009 23:00 schreef Socios het volgende:
Net terug van de treintopicmeet.Was lachen mensen! Vooral in de ICE toen het bier op bleek te zijn.
"In wenige Minuten erreichen wir Arnheim. Bier wieder verfügbar in Oberhausen", lollerz.
Haha, klopt ja! Gelukkig zelfs in de Benelux nog een stukje beschikbaar.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:58 schreef Sjoegerd het volgende:
Trouwens de oude rood lederen stoelen uit de koplopers zitten nogsteeds het lekkerst
De enige koplopers die "rood" en "leer" combineren zijn trouwens de nieuwe, en wel in de 1e klasquote:Op donderdag 12 november 2009 22:58 schreef Sjoegerd het volgende:
Trouwens de oude rood lederen stoelen uit de koplopers zitten nogsteeds het lekkerst
Heb normaal alleen die keiharde groene bankjes uit de DD-AR, dus als ik eens in een IC zit hoop ik altijd dat het die banken zijnquote:Op donderdag 12 november 2009 23:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, klopt ja! Gelukkig zelfs in de Benelux nog een stukje beschikbaar.
Ik lul maar wat.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
De tap droog trekken voor je het land uit bent ja?Met wie was je??
Eerlijk gezegd vind ik, in de 2e klas, de stoelen van de gemoderniseerde koplopers beter zitten dan die oude oranje stoelen.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Trouwens de oude rood lederen stoelen uit de koplopers zitten nogsteeds het lekkerst
Oranje.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[ afbeelding ]
Ik bedoel dus die banken... Gewoonweg heilig
Zo is dat mang!quote:Op donderdag 12 november 2009 23:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[ afbeelding ]
Ik bedoel dus die banken... Gewoonweg heilig
Voor mij is het rood lederquote:Op donderdag 12 november 2009 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oranje.
Skai.
Wellekker doorgezakt en zo tegenwoordig
Ik meende dat alleen de 4088 - 4097 nog niet verbouwd zijn of in revisie zijn. Hoorde trouwens dat de 4091 al in Haarlem staat.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Zo is dat mang!
Heb het in ICM 4083 ook vastgelegd een tijdje terug.
Momenteel wordt of is het treinstel zelfs al gereviseerd.
Jammere is dat mijn pa waarschijnlijk niet aan koplopers werkt in de werkplaats te Zwollequote:Op donderdag 12 november 2009 23:11 schreef Socios het volgende:
Regel ook voor mij.Ik betaal er wel een paar hundo´s voor.
En dat zit best goedquote:Op donderdag 12 november 2009 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De enige koplopers die "rood" en "leer" combineren zijn trouwens de nieuwe, en wel in de 1e klas
Zwolle is alleen nog DM'90 geloof ik. De rest is al weg. En er is de speciale wasstraat.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Jammere is dat mijn pa waarschijnlijk niet aan koplopers werkt in de werkplaats te Zwolle
De DM'90 gaan ook weg, als ik het goed heb begrepen gaat de boel in de loop van het jaar dicht.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zwolle is alleen nog DM'90 geloof ik. De rest is al weg. En er is de speciale wasstraat.
Sick hoor... Gaat nu echt hard... En dan meteen de 4200-serie er achteraan? Men begint het steeds meer te merken. Soms treinen achter elkaar geen originele Koploper beschikbaar... Hoe kunnen we Leeuwarden straks nog verlaten per trein, Peterselieman? Ik laat nu serieus weleens een trein schieten om een echte Koploper te krijgen, iets wat ik eind jaren ´80 ook deed, maar dan met Mat ´54.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende dat alleen de 4088 - 4097 nog niet verbouwd zijn of in revisie zijn. Hoorde trouwens dat de 4091 al in Haarlem staat.
Maar de betrouwbaarheid is wel omhoog gegaan de laatste jaren, zeker met het vertrek van het geliefde ICK materieelquote:Op donderdag 12 november 2009 21:50 schreef greavy het volgende:
Zag vandaag deze reclamespot van de NS op tv..
Het is alleen niet altijd de waarheid, want de treinen rijden regelmatig met vertraging
Hoezo zorgde ICK voor zoveel vertraging dan? 'k Heb er in een krap jaartje tijd in totaal nog geen half uur vertraging mee gehad..quote:Op donderdag 12 november 2009 23:26 schreef Brembo het volgende:
[..]
Maar de betrouwbaarheid is wel omhoog gegaan de laatste jaren, zeker met het vertrek van het geliefde ICK materieel.
Er wordt inderdaad flink doorgewerkt, nog voor alle drietjes klaar zijn zullen ze in Haarlem al met de viertjes beginnen, en als die geweest zijn meteen verder met DDAR.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Sick hoor... Gaat nu echt hard... En dan meteen de 4200-serie er achteraan?
Wat word er aan de DDAR gedaan dan?quote:Op donderdag 12 november 2009 23:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er wordt inderdaad flink doorgewerkt, nog voor alle drietjes klaar zijn zullen ze in Haarlem al met de viertjes beginnen, en als die geweest zijn meteen verder met DDAR.
Ik heb het gehad met die asfaltrukkers.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:01 schreef bork het volgende:
kZal ook eens wat roepen: Commissie Nijpels: Spoorlijn Breda-Utrecht pas ná verbreding A27
http://www.brabantsdagbla(...)a-verbreding-A27.ece
ICK + Koffers ri Schiphol is geen goede combinatie.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoezo zorgde ICK voor zoveel vertraging dan? 'k Heb er in een krap jaartje tijd in totaal nog geen half uur vertraging mee gehad..
Klopt, de DM'90 gaat naar Hengelo toe (in Zwolle staat de werkplaats nogal in de weg schijnt het, en Hengelo heeft sinds het vertrek van Syntus niet heel veel meer te doen dacht ik)quote:Op donderdag 12 november 2009 23:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De DM'90 gaan ook weg, als ik het goed heb begrepen gaat de boel in de loop van het jaar dicht.
Ik zag het ook staan. De enige reden om het niet te doen is voorkomen dat de snelweg mindersnel verbreed zou worden. Blijkbaar wil pleurlings dat ik met een grote vette walmende vervuilende co2 uitstotende aardopwarmende filei en parkeerprobleem veroorzakende auto van breda naar hilversum rijdt. Dan kan hij nog een keer scoren met nog meer asfalt.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:01 schreef bork het volgende:
kZal ook eens wat roepen: Commissie Nijpels: Spoorlijn Breda-Utrecht pas ná verbreding A27
http://www.brabantsdagbla(...)a-verbreding-A27.ece
Dat worden InterCity-treinen. Er komen dus fatsoenlijke stoelen in en airco enzovoort.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wat word er aan de DDAR gedaan dan?
Ooit geprobeerd met ICK kop te maken? Nou ik heb geregeld gehad dat een treinstel in Ah niet verder ging naar Nm of Ut. Daarbij is het totaal niet berekend op stops van 1 minuut, niemand komt er haast in of uit.quote:Op donderdag 12 november 2009 23:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoezo zorgde ICK voor zoveel vertraging dan? 'k Heb er in een krap jaartje tijd in totaal nog geen half uur vertraging mee gehad..
Ik ben in de warquote:Op vrijdag 13 november 2009 09:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat worden InterCity-treinen. Er komen dus fatsoenlijke stoelen in en airco enzovoort.
Same herequote:Op vrijdag 13 november 2009 00:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb het gehad met die asfaltrukkers.
SGMm en SLT. En soms een verdwaalde VIRM of DD-AR zoals nu al het geval is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ben in de war. Als dat intercitys worden, wat worden dan de stoptreinen? Of begrijp ik het verkeerd?
Die hebben nooit genoeg capaciteit op het traject Zwolle-Utrecht tijdens de spitsquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
SGMm en SLT. En soms een verdwaalde VIRM of DD-AR zoals nu al het geval is.
Fijn, van Putten tot Utrecht staanquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:18 schreef dennistd het volgende:
SLT heeft dacht ik net zoveel capaciteit als DDAR, maar met een groter deel staanplaatsen.
Alles beter dan in de stadquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Moet je maar niet in Putten gaan wonen. Tevens tvp.
Als het een beetje meezit komt randstadspoor ook voor putten (en voor harderwijkquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Fijn, van Putten tot Utrecht staan
quote:HARDERWIJK; - Om de stations van Harderwijk, Ermelo, Putten en Nijkerk geschikt te maken voor Randstadspoor is volgens ProRail 31 miljoen euro nodig voor spoorinvesteringen.
De grootste kostenpost vormt de aanpassing van de stationsomgeving Harderwijk, waar een keerlus moet komen voor de metroachtige treinen die vier keer per uur naar Utrecht vertrekken, een derde spoor en een tunnel.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat neemt de helft van de kosten voor rekening, ruim 15 miljoen euro; de provincie Gelderland een kwart (7,75 miljoen euro) en Harderwijk zet vast 4 miljoen euro opzij. Nijkerk, Putten en Ermelo wordt gevraagd de rest te betalen.
De tunnel voor het wegverkeer in Harderwijk is nodig door de aanleg van een derde spoor. Ook loopt het verkeer tussen de Oranjelaan en het centrum van Harderwijk volkomen vast door toename van het aantal treinen. Het is nog de vraag of die tunnel langs de route Oranjelaan moet komen of aan de andere kant van het station.
Het gemeentebestuur denkt aan een nieuwe route die vanaf de Oranjelaan afbuigt ter hoogte van steakhouse Tennessee en bij het Westeinde weer boven de grond komt. Het wordt hoe dan ook een ingrijpende operatie. Daarom wordt 17 november een informatieavond gehouden in het stadhuis vanaf 19.30 uur waarin de plannen worden gepresenteerd.
Ik ben voorquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:43 schreef Mkr het volgende:
[..]
Als het een beetje meezit komt randstadspoor ook voor putten (en voor harderwijk)dichterbij
[..]
Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten. Betekent dat de stopper hopelijk in Putten al aan de kant moetquote:
Werkplaats terrein is zelfs al verkocht in Zwolle, daar komt het nieuwe busstation, wat aan de voorzijde gaat verdwijnen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt, de DM'90 gaat naar Hengelo toe (in Zwolle staat de werkplaats nogal in de weg schijnt het, en Hengelo heeft sinds het vertrek van Syntus niet heel veel meer te doen dacht ik)
Eerst maar eens Ut - Ah verviersporigen dan, voordat de belangen van die paar koei'nboer'n relevant wordenquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten.
Nee. Alleen de lieve Heer mag weten hoe lang dat nog duurtquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Daar heb je toch niet veel aan als je in Deventer gaat wonen?
Ze hadden alleen dat 3e spoor niet weg moeten halen op station Puttenquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten. Betekent dat de stopper hopelijk in Putten al aan de kant moet
Een keerlus nog welquote:De grootste kostenpost vormt de aanpassing van de stationsomgeving Harderwijk, waar een keerlus moet komen voor de metroachtige treinen die vier keer per uur naar Utrecht vertrekken, een derde spoor en een tunnel.
maar het beste idee was nog om ipv randstadrail de IC gewoon ook op harderwijk te laten stoppenquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ze hadden alleen dat 3e spoor niet weg moeten halen op station Putten
Hoef je als Mcn tenminste niet meer naar de andere kant van je tweebaks lajtreeltje te lopenquote:
quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:34 schreef Mkr het volgende:
[..]
maar het beste idee was nog om ipv randstadrail de IC gewoon ook op harderwijk te laten stoppen
artikeltje :quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
![]()
Dan krijg je problemen met zowel de knoop in Zwolle als Amersfoort, dus liever niet
quote:Oplossing voor de korte termijn voor verbeterde ontsluiting van Harderwijk.
De oplossing voor de verbetering is op zich eenvoudig en zou moeten worden toegepast tot de infrastructuur tussen Amersfoort en Zwolle is aangepast aan een hogere frequentie. Het gaat om een stop te Harderwijk van de slechts beperkt rijdende treinseries 12500 en 12700. Met heel geringe aanpassing van de dienstregeling van deze treinen is dat mogelijk. Deze wijziging ziet er als volgt uit:
In de oneven richting:
Station 12500 12700
Utrecht C vertrek .16 .46
Amersfoort aan .30 .00
vertrek .32 .02
Harderwijk stop .47 .17
Zwolle aan .11 .41
In de even richting:
Meppel door .23 stop .52
Zwolle aan .38 .08
vertrek .40 .10
Harderwijk stop .00 .30
Amersfoort aan .20 .50
Om achterop lopen voor Harderwijk van de patroonintercity’s 500 en 700 in de even richting te voorkomen, zou kunnen worden overwogen beide treinserie 1’ later uit Zwolle te laten vertrekken.
Afgezien van de extra stop te Harderwijk van de series 12500 en 12700 heeft de hele operatie geen invloed op de reistijd van de lange afstandsreizigers. De stop te Harderwijk kan in principe zonder meer in de lopende dienstregeling (bij een wijzigingsblad) worden ingevoerd.
Han Poortman,
ROVER taakgroep Netwerk&Dienstregeling.
Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:45 schreef Christiaan het volgende:
Kunnen die DDAR's zo hard dat het IC's worden dan?
Daar is dus die keerlus voorquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Gewoon alleen de motorwagen inzetten, dan heb je ICs Denemarken-stijl
Klopt. Een 7300 met loc voorop is het mooiste trouwensquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:56 schreef dennistd het volgende:
Nouja, volgens mij worden ze stuurstand-4 bakken-mDDM, dus ze zullen wel wat langzamer worden (mDDM is dacht ik het halve vermogen van een 1700-loc)
Sorrie, je hebt gelijk ICLquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:00 schreef dennistd het volgende:
Mag ik vragen wanneer ICK op Utrecht-Nijmegen reed? Ik kan me wel ICL herinneren in de toenmalige 2000 Nijmegen-Den Haag.
Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik hetquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:52 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.
Wat heb je aan 200 km/h kost zo veel geld en de tijdwinst is marginaal. Beter dubbel en viersporigheid.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:25 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik het
Heb je al berekend wat de tijdwinst wordt als de snelheid zo'n 50% hoger wordt? 't Lijkt me erg sterk dat dat 'marginaal' is.. Daarnaast is elke minuut tijdwinst al een verbetering, vooral als je je bedenkt dat vrijwel élk traject in Nederland de afgelopen jaren qua tijd alleen maar langer is geworden.quote:Op vrijdag 13 november 2009 18:08 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Wat heb je aan 200 km/h kost zo veel geld en de tijdwinst is marginaal. Beter dubbel en viersporigheid.
Moet je Eurlings bedanken. Ik heb het gehad met die corpsbal.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:25 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik het
Gare Montparnassequote:Op vrijdag 13 november 2009 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeurpieten,
Zo dan
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:09 schreef Hr-Flip het volgende:
Kan niet anders, dat moet Geerdijk zijn..
Geen pictures?quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:08 schreef Yreal het volgende:
Voor de cargo liefhebbers wat lage zwaluwe wel spectaculair vanmiddag door de storing bij dordrecht
Serieus kilometers met goederen treinen
quote:Vlissingen-Roosendaal
Vrijdag 13 November 23:11Oorzaak Tussen Kruiningen-Yerseke en Goes rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting De verstoring is naar verwachting 14 november rond 1:00 uur verholpen.
Reisadvies
Waarschijnlijk gewoon controle aan de kasten langs het spoor, en ze hebben dan de zwaailamp aan om op te vallen voor machinisten (om geen schrikreactie/verwarring te veroorzaken)quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:38 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Op de Heer Bokelweg in Rotterdam nabij centraal zag ik vanmiddag een ProRail auto met sirene rijden, iemand enig idee waar zo'n ding heen rijd en wat ze dan doen? :$
Ik zou heel het boeken via NsHispeed vergeten en uit de kaartautomaat een Weekendretour halen, dat is volgens mij nog goedkoper dan boeken met het NS-traject gratisquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:01 schreef MCH het volgende:
Hallo![]()
Morgen ga ik met 2 personen naar Brussel (met de trein uiteraard). Voor het gedeelte tot Roosendaal heb ik kruidvat kaartjes. Tevens hebben ik en m'n vriendin een week-ov. Als ik op nshispeed kaartjes wil kopen mag ik dan de optie ov-jaarkaart / nsreisrecht aanvinken? Het scheelt op 2 kaartjes maar 5 euro, maar we blijven wel studenten he.
Ach de 3600 is ook een Intercity dus waarom nietquote:Op zaterdag 14 november 2009 02:21 schreef Socios het volgende:
Hallo, we gaan dus mooi NIET in Harderwijk stoppen, he! Kom op zeg.
Ik denk het niet, daar ligt een behoorlijk scherpe bochtquote:Op zaterdag 14 november 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:
*Trein raast op volle snelheid langs station Harderwijk*
Goed idee, kunnen ze ook op volle snelheid door Meppel en Hoogeveen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:39 schreef dennistd het volgende:
Tijd voor kantelbaktreinen denk ik zo
NEE ER MOET IN HOOGEVEEN GESTOPT WORDEN!!!!!!111!!1!!1!!1!1quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed idee, kunnen ze ook op volle snelheid door Meppel en Hoogeveen.
Ik heb 't wel eens berekend; 200km/h ipv 140km/u op A'dam-Eindhoven brengt de reistijd omlaag van 2:21 naar 2:00. Dat is ruim 40 minuten sneller als met de auto, búiten de spitsquote:Op vrijdag 13 november 2009 18:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Heb je al berekend wat de tijdwinst wordt als de snelheid zo'n 50% hoger wordt? 't Lijkt me erg sterk dat dat 'marginaal' is.. Daarnaast is elke minuut tijdwinst al een verbetering, vooral als je je bedenkt dat vrijwel élk traject in Nederland de afgelopen jaren qua tijd alleen maar langer is geworden.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:
Al dat gedoe over Harderwijk doet me denken aan een oude conducteursgrap.
"Komt deze trein langs Harderwijk?"
"Jazeker, deze komt daar langs."
*Trein raast op volle snelheid langs station Harderwijk*
"Maar, maar u zei dat deze trein langs Harderwijk zou gaan, ik had er daar uitgemoeten!"
"U vroeg of deze trein langs Harderwijk zou komen, dat deden we inderdaad. U heeft niet gevraagd of we er ook stopten".
Altijd leuk die dagjesmensen. Stond er net een stelletje schaapachtig te wachten tot de deur vanzelf openging....
En argh.... ik ben vergeten te kijken naar de werkzaamheden. Kom er net achter dat ik om moet reizen via Baarn.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:52 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.
Die 160 komt er wel hoorquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:25 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik het
Voor de richting Groningen moet er wel redelijk geremd worden.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:53 schreef Socios het volgende:
Vind het afremmen bij Meppel en Harderwijk wel meevallen. Ok, het gaat niet op topsnelheid, maar hij boekt ´m toch wel lekker door.
Ja tuurlijk, de drukste treinen over de Veluwe zijn al de 12500 en 12700, omdat ie in beide richtingen voor de 500 en 700 uit rijdt. Aangezien al dat kut-kuddevolk 3 minuten eerder thuis wil zijn, zit die trein dus al vol. En dan ook nog een stop in dat boerengat, nee dankje.quote:
gewoon een ertstrein met wat extra locs uitrusten en er met 140 overheen laten knallen. Is die bocht vanzelf recht.quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk het niet, daar ligt een behoorlijk scherpe bocht![]()
Wat lag er onder de trein?quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:27 schreef computergirl het volgende:
ik was vandaag vanuit station Den Dolder op stap.
Echter vlak na aankomst kon ik niet meer niet van Den Dolder naar het noorden richting Lage Vuursche komen omdat een intercity midden op de treinovergang stil kwam te staan.
Na heeeeel lang wachten kwam iemand van de calamiteitendienst (van Prorail?) en die vertelde dat de trein door een rood sein was gereden en dat op last van de politie de trein niet verder mocht reiden.
Ik wist helemaal niet dat de politie uberhaubt betrokken was bij rode seinen
* Ofyles2 eindelijk een medestander vindt in zijn schreeuw naar Pendolino's.quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:39 schreef dennistd het volgende:
Tijd voor kantelbaktreinen denk ik zo
quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 eindelijk een medestander vindt in zijn schreeuw naar Pendolino's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hula
Ook meteen het enige traject jaquote:Op zaterdag 14 november 2009 23:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik heb nog nooit met de ICE gereden![]()
Wat is het langste traject in Nederland waar de ICE rijdt? Arnhem - Amsterdam?
Na languit misschien net niet maar je hebt aardig wat lengte en ook wat breedte als je de stoelzitting uitschuift.quote:
Ach heb toch me OV, die 2 euriesquote:Op zaterdag 14 november 2009 23:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ook meteen het enige traject jaDe ¤2,- toeslag meer dan waard
Jeps is zo goed als het zelfde, al zullen wel een paar verschillen zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:58 schreef Socios het volgende:
Naar dat vernieuwde interieur van ICE 1 ben ik erg benieuwd. Is dat nou (bijna) identiek aan dat van ICE 3?
* Ireyon ookquote:Op zondag 15 november 2009 03:48 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 volgende maand Amsterdam-Antwerpen uitprobeert.
Schaatsen in Thialfquote:Op zondag 15 november 2009 15:58 schreef Socios het volgende:
Interessant. Zat vandaag in de Intercity van 12.38u van Amersfoort naar Leeuwarden. We maakten een extra te Meppel. (Kan ik nog begrijpen i.v.m. de treinen die niet tussen Meppel en Hoogeveen reden), maar hoezo stoppen vandaag alle Intercity´s tussen Zwolle en Leeuwarden op alle stations?
maar de meeste lijnen hebben een vaste vervoerder ns(hoofdnet), veolia(maas+heuvelland lijn) db(heerlen-aken).quote:Op zondag 15 november 2009 16:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo ver ik weet, en zoals je ook al schrijft, is de spoorlijn Maastricht-grens (net als alle andere spoorlijnen in Nederland) gewoon eigendom van ProRail. Op vaste tijden maken de NMBS, NSR en Veolia gebruik van de spoorlijn, iets wat ze overigens ook gewoon moeten inkopen bij ProRail.. Daarnaast kunnen goederenvervoerders zoals Railion en SNCF ruimte inkopen om goederentreinen te kunnen laten rijden.
Niet elk stuk spoor valt onder een concessie.quote:Op zondag 15 november 2009 17:04 schreef keukenvraagjes het volgende:
maar de meeste lijnen hebben een vaste vervoerder ns(hoofdnet), veolia(maas+heuvelland lijn) db(heerlen-aken).
Wie heeft de concessie dan over dit stuk, valt dat gewoon onder de concessie hoofdnet oftewel ns, of ..... ?
20 december.quote:Op zondag 15 november 2009 13:54 schreef Socios het volgende:
Wanneer gaan jullie?
Ik 27 december met Thalys van Amsterdam Centraal naar Bruxelles-Midi.
Je hebt een weiland nodig?quote:Op zondag 15 november 2009 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga overmorgen naar Noorderkempen
De link is niet correct!quote:
quote:Op zondag 15 november 2009 15:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Friesland Foods FrieslandCampina te zien. Tevens zijn over het spoor enkele "fabrieksleidingen" geplaatst, waardoor het mogelijk is de zuivelproducten te verplaatsen van de ene naar de andere fabriekshal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |