Die naar Eschweiler-Weisweiler is onlangs doorgetrokken naar Langerwehe en er zijn nog wel grotere plannen daarquote:Op donderdag 12 november 2009 09:20 schreef De_Hertog het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de Euregiobahn, Heerlen-Aachen en verder? Ik zie op de site dat ze nog steeds rijden, maar weet iemand hoe succesvol het is?
Ik bedoel meer het grensoverschreidende vervoer. Werkt dat een beetje, of zijn het vooral drugsgebruikers?quote:Op donderdag 12 november 2009 09:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die naar Eschweiler-Weisweiler is onlangs doorgetrokken naar Langerwehe en er zijn nog wel grotere plannen daar
Ik was het ook tegengekomen:quote:Op donderdag 12 november 2009 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zeg ik, er komt meer aan, ook aan Nederlandse kant. Er komen extra haltes ook richting Sittard, en een alternatieve lijn Heerlen - Aachen via industriepark Avantis.
Maar dat is voorlopig dus alleen planning, waar nog een hoop voor moet gebeuren. Een nieuwe spoorweg aanleggen bijvoorbeeld, en medewerking van de ZLSM en ProRail. Als ik zie hoe lang die laatsten moeilijk hebben gedaan om dat ene wissel bij Schin op Geul terug te plaatsen vraag ik me af of 2011 haalbaar is. En vergelijkbare plannen waren er bij de opening ook al...quote:Unter dem Namen Via Avantis soll nach Planungen ab voraussichtlich 2011 eine Verbindung durch das interkommunale Gewerbegebiet Avantis über Kerkrade nach Heerlen bestehen. Die Strecke soll in Aachen-Richterich von der Bahnstrecke Aachen–Mönchengladbach über ein reaktiviertes Teilstück der Bahnstrecke nach Simpelveld abzweigen. Die sich anschließende Teilstrecke durch das Gewerbegebiet Avantis bis Spekholzerheide müsste neu gebaut werden. Von Spekerholzerheide bis Landgraaf soll die Euregiobahn die Millionenlinie befahren um die Strecke nach Heerlen zu erreichen. Die euregiobahn soll über Heerlen hinaus weiter nach Maastricht verkehren und würde somit eine umstiegsfreie Zugverbindung von Aachen nach Maastricht ermöglichen.
Ja, dat is dus vooral wat ik me afvroeg, of en hoe er gebruik van gemaakt wordt. Dank.quote:En drugsgebruikers vallen best mee hoor, tenminste al die keren dat ik erin zitEr wordt flink gecontroleerd en ook behoorlijk gebruik van gemaakt, vooral door dagjesshoppers naar Aachen. Maar goed, dat is wat ik er zelf van zie, en dat is dus vooral een beeld van de zaterdagochtend. Hoeveel spuitende junks en ander tuig er doordeweeks in zit weet ik niet
(maar het zal best meevallen
)
Och ja, hoe lang het allemaal gaat duren dat staat in de sterren, maar dat is gebruikelijk hequote:Op donderdag 12 november 2009 09:40 schreef De_Hertog het volgende:
Maar dat is voorlopig dus alleen planning, waar nog een hoop voor moet gebeuren. Een nieuwe spoorweg aanleggen bijvoorbeeld, en medewerking van de ZLSM en ProRail. Als ik zie hoe lang die laatsten moeilijk hebben gedaan om dat ene wissel bij Schin op Geul terug te plaatsen vraag ik me af of 2011 haalbaar is. En vergelijkbare plannen waren er bij de opening ook al...
Voor zo ver ik weet wel ja. Heerlen - Eschweiler - Weisweiler en Alsdorf-Annapark - Stolberg Altstadt zijn compleet iig.quote:Heb je alle Euregiobahn-bordjes al trouwens?
Ik verwacht eerder dat het dan ICM gaat worden.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het een V'tje gaat worden, met (als ze verstandig zijn) een reserve V'tje.
Klopt. Het is in ieder geval mooi dat er plannen gemaakt worden. Misschien wordt het nog eens wat met het grensoverschrijdend vervoer in Nederlandquote:Op donderdag 12 november 2009 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och ja, hoe lang het allemaal gaat duren dat staat in de sterren, maar dat is gebruikelijk he![]()
Dan ben je er niet al te lang geleden nog geweest dus, want Eschweiler-Weisweiler (-Langerwehe) is pas sinds de zomer openquote:Voor zo ver ik weet wel ja. Heerlen - Eschweiler - Weisweiler en Alsdorf-Annapark - Stolberg Altstadt zijn compleet iig.
Ik ben er 3 oktober nog geweest ja, maar Eschweiler-Weisweiler heb ik al in oktober 2007 gedaan. Ff gecheckt of er tussen EW en Langerwehe nog wat lag, nee, mooi, hoef ik er niet heen ookquote:Op donderdag 12 november 2009 09:55 schreef De_Hertog het volgende:
Dan ben je er niet al te lang geleden nog geweest dus, want Eschweiler-Weisweiler (-Langerwehe) is pas sinds de zomer open
Groot gelijk, dat is niet het mooiste stuk van de lijnquote:Op donderdag 12 november 2009 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben er 3 oktober nog geweest ja, maar Eschweiler-Weisweiler heb ik al in oktober 2007 gedaan. Ff gecheckt of er tussen EW en Langerwehe nog wat lag, nee, mooi, hoef ik er niet heen ook
Ik had er een mooie winterse foto van, maar mijn server lijkt er uit te liggen..quote:Op donderdag 12 november 2009 10:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Stolberg is leuk ja, met dat kasteeltje zo![]()
Inderdaad, langs het kasteel hoog op de rots in Nideggen. Waar je overigens ook weer heerlijk koffie en taart kan eten met uitzicht terug op het spoorquote:Weet je wat ook een leuk lijntje is, EN bereikbaar met het EuregioTicket? Düren - Heimbach
ICM heeft de NS niet echt over hoor, Plan V gaat aan de kant als het SLT gaat rijden, en daarvan zullen er nog wel een aantal wat jaartjes meekunnen.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat het dan ICM gaat worden.
Dat zou niet nodig hoeven zijn:quote:Op donderdag 12 november 2009 09:23 schreef dennistd het volgende:
Er is zelfs helemaal geen spanningssluis, alleen een aantal sporen waar ze de bovenleiding om kunnen schakelen van 1500V DC naar 15.000V AC. Daarom moeten ook goederentreinen met een 189'er ervoor stoppen in Bentheim.
Die lui zijn stapelidioot daar. Tenminste de meeste die er rondlopen. Daarom post ik daar ook nauwelijks meer.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:55 schreef dennistd het volgende:
Op somda wordt nu zelfs over een Plan U gesproken
Dank, dan kan ik dus alsnog mijn retour declareren bij mijn werkgeverquote:Op donderdag 12 november 2009 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Magze kijken bij dat afstempelen toch alleen maar naar de datum.
Kunnen ze de hondekop van de stichting niet inzetten? Is er gelijk geld voor onderhoudquote:Op donderdag 12 november 2009 11:55 schreef dennistd het volgende:
Op somda wordt nu zelfs over een Plan U gesproken
Hé, jij zat vroeger toch ook op ChrisTrains?quote:Op donderdag 12 november 2009 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die lui zijn stapelidioot daar. Tenminste de meeste die er rondlopen. Daarom post ik daar ook nauwelijks meer.
Nooit gezetenquote:Op donderdag 12 november 2009 12:43 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Hé, jij zat vroeger toch ook op ChrisTrains?
Dan vergis ik me. Ik heb dat forum zelf ook alleen maar gelezen, pas in de laatste maanden ging ik ook posten.quote:
Glippen?quote:Op donderdag 12 november 2009 11:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat doet me denken aan de praktijk van het "glippen" van vroegah
Ach vertraging bij NS valt nog wel mee. Als Syntus zo'n filmpje zou maken dan zou het pas epic fail zijnquote:Op donderdag 12 november 2009 21:50 schreef greavy het volgende:
Zag vandaag deze reclamespot van de NS op tv..
Het is alleen niet altijd de waarheid, want de treinen rijden regelmatig met vertraging
Naja, niet om prorail goed te praten hoor (quote:Op donderdag 12 november 2009 22:07 schreef dennistd het volgende:
Een groter deel van de verstoringen dan bij de NS is bij Syntus te wijten aan ProRail... (waarmee ik niet wil zeggen dat Syntus soms ook vreemde redenen heeft hoor)
Kunt u IETS specifieker zijn? Foto's? Misschien een poging tot paint?quote:Op donderdag 12 november 2009 22:10 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik zag vandaag vlakbij Den Haag Centraal een aantal treinstellen die ik niet thuis kon brengen. Volgens mij waren het diesels
Foto's heb ik naar gezocht, maar kon ik niet vindenquote:Op donderdag 12 november 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunt u IETS specifieker zijn? Foto's? Misschien een poging tot paint?
Nee, heb als het goed is alles aangeklikt. Het leek mij een intercity treinstel. Misschien iets ouder dan de Koplopers? Maar de leeftijden kan ik nooit zo goed inschatten.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
Hij staat hier niet tussen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Dieseltreinstel
Het was geen videoschouwtreinquote:Op donderdag 12 november 2009 22:40 schreef dennistd het volgende:
Staat ie hier bij? http://nl.wikipedia.org/wiki/Videoschouw
Of deze? http://www.hslzuid.nl/hsl(...)6%29_tcm51-39647.jpg
Of deze? http://farm1.static.flickr.com/214/492543292_e45d331918.jpg?v=0
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wadloper_(spoorwegmaterieel) ?quote:Op donderdag 12 november 2009 22:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het was geen videoschouwtrein. Die kan ik er nog wel tussenuit halen
... Maar de voorkant van de laatste lijkt er wel een beetje op.
Ik weet niet of het echt zo is hoor, misschien beeld ik het me maar in
Het is niet die van mij. Die van mij laat het wel toequote:Op donderdag 12 november 2009 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
je foto emmer account is disabled of staat geen diepverbinden toe PSM![]()
Falende schijtsite ook
either way: geen plaatje. Wat bedoelde je? Mat64? ICM?quote:Op donderdag 12 november 2009 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is niet die van mij. Die van mij laat het wel toe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |