quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:39 schreef Ireyon het volgende:[..]
Heb je al berekend wat de tijdwinst wordt als de snelheid zo'n 50% hoger wordt? 't Lijkt me erg sterk dat dat 'marginaal' is.. Daarnaast is elke minuut tijdwinst al een verbetering, vooral als je je bedenkt dat vrijwel élk traject in Nederland de afgelopen jaren qua tijd alleen maar langer is geworden.
Ik heb 't wel eens berekend; 200km/h ipv 140km/u op A'dam-Eindhoven brengt de reistijd omlaag van 2:21 naar 2:00. Dat is ruim 40 minuten sneller als met de auto,
búiten de spits

quote:
Op zaterdag 14 november 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:Al dat gedoe over Harderwijk doet me denken aan een oude conducteursgrap.
"Komt deze trein langs Harderwijk?"
"Jazeker, deze komt daar langs."
*Trein raast op volle snelheid langs station Harderwijk*
"Maar, maar u zei dat deze trein langs Harderwijk zou gaan, ik had er daar uitgemoeten!"
"U vroeg of deze trein langs Harderwijk zou komen, dat deden we inderdaad. U heeft niet gevraagd of we er ook stopten".
Altijd leuk die dagjesmensen. Stond er net een stelletje schaapachtig te wachten tot de deur vanzelf openging....
En argh.... ik ben vergeten te kijken naar de werkzaamheden. Kom er net achter dat ik om moet reizen via Baarn.

Supergrap idd

Begrijp ook niet waarom NL geen kantelbaktreinen aanschaft, in het buitenland zie je het heel veel. Zal er mee te maken hebben dat er voor hogesnelheidspassage OOK hogesnelheidswissels (heel duur) en vrije perronsporen moeten zijn (maar goed, kan ook met wetsveranderingetje opgelost worden).
@Socios: inderdaad, het valt wel mee. In Meppel remt men naar 120, in Hoogeveen naar 80. Dat zie ik een auto binnen de beb. kom niet halen

Maar het niet afremmen (of sterker nog, 160 rijden) zou zo 5 minuten winst opleveren.
=================
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:52 schreef sander89 het volgende:[..]
Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:25 schreef IntercityAPT het volgende:[..]
Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik het
Die 160 komt er wel hoor

Dat DD-AR nú niet geschikt is voor 160 betekent niet dat mDDM dat niet zou kunnen halen. De mDDM motorwagen is an-sich veel krachtiger dan de motoren in VIRM en ICM (ook power-to-weight) en zou makkelijk 180kmu kunnen halen. De 1700 locs die er nu voorzitten zijn in principe ook geschikt voor 180kmu dienst (dat is nog niet eens hun werkelijke max), maar ATB werkt tegen hè

Het is een kwestie van paar kleine beveiligings/IT-veranderingen en mss kleine aanpassing aan de remmen + certificeren en klaar is Kees