abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74687434
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 02:21 schreef Socios het volgende:
Hallo, we gaan dus mooi NIET in Harderwijk stoppen, he! Kom op zeg.
Ach de 3600 is ook een Intercity dus waarom niet . Maar op deze route moet station Harderwijk aangepast worden voor een 4x per uur Stoptrein naar Utrecht. De Intercity rijdt dan gewoon met 140 km/h en hopelijk 160 km/h door Harderwijk.
pi_74688286
Al dat gedoe over Harderwijk doet me denken aan een oude conducteursgrap.

"Komt deze trein langs Harderwijk?"
"Jazeker, deze komt daar langs."
*Trein raast op volle snelheid langs station Harderwijk*
"Maar, maar u zei dat deze trein langs Harderwijk zou gaan, ik had er daar uitgemoeten!"
"U vroeg of deze trein langs Harderwijk zou komen, dat deden we inderdaad. U heeft niet gevraagd of we er ook stopten".

Altijd leuk die dagjesmensen. Stond er net een stelletje schaapachtig te wachten tot de deur vanzelf openging....

En argh.... ik ben vergeten te kijken naar de werkzaamheden. Kom er net achter dat ik om moet reizen via Baarn.
pi_74689197
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:
*Trein raast op volle snelheid langs station Harderwijk*
Ik denk het niet, daar ligt een behoorlijk scherpe bocht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 14 november 2009 @ 10:39:43 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74689208
Tijd voor kantelbaktreinen denk ik zo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74689809
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:39 schreef dennistd het volgende:
Tijd voor kantelbaktreinen denk ik zo
Goed idee, kunnen ze ook op volle snelheid door Meppel en Hoogeveen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2009 11:13:17 ]
pi_74690284
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Goed idee, kunnen ze ook op volle snelheid door Meppel en Hoogeveen.
NEE ER MOET IN HOOGEVEEN GESTOPT WORDEN!!!!!!111!!1!!1!!1!1

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74692333
Vind het afremmen bij Meppel en Harderwijk wel meevallen. Ok, het gaat niet op topsnelheid, maar hij boekt ´m toch wel lekker door.
pi_74696598
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Heb je al berekend wat de tijdwinst wordt als de snelheid zo'n 50% hoger wordt? 't Lijkt me erg sterk dat dat 'marginaal' is.. Daarnaast is elke minuut tijdwinst al een verbetering, vooral als je je bedenkt dat vrijwel élk traject in Nederland de afgelopen jaren qua tijd alleen maar langer is geworden.
Ik heb 't wel eens berekend; 200km/h ipv 140km/u op A'dam-Eindhoven brengt de reistijd omlaag van 2:21 naar 2:00. Dat is ruim 40 minuten sneller als met de auto, búiten de spits
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:
Al dat gedoe over Harderwijk doet me denken aan een oude conducteursgrap.

"Komt deze trein langs Harderwijk?"
"Jazeker, deze komt daar langs."
*Trein raast op volle snelheid langs station Harderwijk*
"Maar, maar u zei dat deze trein langs Harderwijk zou gaan, ik had er daar uitgemoeten!"
"U vroeg of deze trein langs Harderwijk zou komen, dat deden we inderdaad. U heeft niet gevraagd of we er ook stopten".

Altijd leuk die dagjesmensen. Stond er net een stelletje schaapachtig te wachten tot de deur vanzelf openging....

En argh.... ik ben vergeten te kijken naar de werkzaamheden. Kom er net achter dat ik om moet reizen via Baarn.
Supergrap idd Begrijp ook niet waarom NL geen kantelbaktreinen aanschaft, in het buitenland zie je het heel veel. Zal er mee te maken hebben dat er voor hogesnelheidspassage OOK hogesnelheidswissels (heel duur) en vrije perronsporen moeten zijn (maar goed, kan ook met wetsveranderingetje opgelost worden).

@Socios: inderdaad, het valt wel mee. In Meppel remt men naar 120, in Hoogeveen naar 80. Dat zie ik een auto binnen de beb. kom niet halen Maar het niet afremmen (of sterker nog, 160 rijden) zou zo 5 minuten winst opleveren.

=================
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:52 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:25 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik het
Die 160 komt er wel hoor Dat DD-AR nú niet geschikt is voor 160 betekent niet dat mDDM dat niet zou kunnen halen. De mDDM motorwagen is an-sich veel krachtiger dan de motoren in VIRM en ICM (ook power-to-weight) en zou makkelijk 180kmu kunnen halen. De 1700 locs die er nu voorzitten zijn in principe ook geschikt voor 180kmu dienst (dat is nog niet eens hun werkelijke max), maar ATB werkt tegen hè

Het is een kwestie van paar kleine beveiligings/IT-veranderingen en mss kleine aanpassing aan de remmen + certificeren en klaar is Kees
Killing as few patients as possible.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 november 2009 @ 17:44:41 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74699583
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:53 schreef Socios het volgende:
Vind het afremmen bij Meppel en Harderwijk wel meevallen. Ok, het gaat niet op topsnelheid, maar hij boekt ´m toch wel lekker door.
Voor de richting Groningen moet er wel redelijk geremd worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74702466
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:41 schreef Mkr het volgende:

[..]

artikeltje : Harderwijk blaat
[..]
Ja tuurlijk, de drukste treinen over de Veluwe zijn al de 12500 en 12700, omdat ie in beide richtingen voor de 500 en 700 uit rijdt. Aangezien al dat kut-kuddevolk 3 minuten eerder thuis wil zijn, zit die trein dus al vol. En dan ook nog een stop in dat boerengat, nee dankje.
pi_74702562
ik was vandaag vanuit station Den Dolder op stap.

Echter vlak na aankomst kon ik niet meer niet van Den Dolder naar het noorden richting Lage Vuursche komen omdat een intercity midden op de treinovergang stil kwam te staan.
Na heeeeel lang wachten kwam iemand van de calamiteitendienst (van Prorail?) en die vertelde dat de trein door een rood sein was gereden en dat op last van de politie de trein niet verder mocht reiden.

Ik wist helemaal niet dat de politie uberhaubt betrokken was bij rode seinen
pi_74703727
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik denk het niet, daar ligt een behoorlijk scherpe bocht
gewoon een ertstrein met wat extra locs uitrusten en er met 140 overheen laten knallen. Is die bocht vanzelf recht.
pi_74704323
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:27 schreef computergirl het volgende:
ik was vandaag vanuit station Den Dolder op stap.

Echter vlak na aankomst kon ik niet meer niet van Den Dolder naar het noorden richting Lage Vuursche komen omdat een intercity midden op de treinovergang stil kwam te staan.
Na heeeeel lang wachten kwam iemand van de calamiteitendienst (van Prorail?) en die vertelde dat de trein door een rood sein was gereden en dat op last van de politie de trein niet verder mocht reiden.

Ik wist helemaal niet dat de politie uberhaubt betrokken was bij rode seinen
Wat lag er onder de trein?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74704388
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:

Wat lag er onder de trein?
Niks, niemand, nada...hij was alleen door een rood sein gereden bij een spoorwegovergang
  zaterdag 14 november 2009 @ 22:01:16 #265
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74706730
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:39 schreef dennistd het volgende:
Tijd voor kantelbaktreinen denk ik zo
* Ofyles2 eindelijk een medestander vindt in zijn schreeuw naar Pendolino's.
pi_74708516
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

* Ofyles2 eindelijk een medestander vindt in zijn schreeuw naar Pendolino's.

Liever een ICE-T dan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hula
pi_74708685
Nou of een X2000 van de SJ dat zou ook tof zijn om eens te zien Niet dat dat nou zulke giga geweldige treinen zijn, maar ze zien er wel tof uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74708900
Ik ga eind december met ICE-T.
pi_74709011
Ik heb nog nooit met de ICE gereden
Wat is het langste traject in Nederland waar de ICE rijdt? Arnhem - Amsterdam ?
pi_74709081
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik heb nog nooit met de ICE gereden
Wat is het langste traject in Nederland waar de ICE rijdt? Arnhem - Amsterdam ?
Ook meteen het enige traject ja De ¤2,- toeslag meer dan waard
pi_74709099
Klopt ja... Tevens het enige helaas... Op geplande omgeleide ICE´s na...
pi_74709379
In december ga ik met de ICE3 van Amsterdam naar Basel.
Hopelijk is er een plekje voorin vrij of anders gewoon relext in een 6 pers coupe waar je heerlijk languit kan slapen en zelf de airco en verlichting kan regelen.
............................
pi_74709656
Lachen! Ik ga in dezelfde periode met ICE 3 van Frankfurt Flughafen naar Basel en later met ICE 1 door naar Zürich HB.
pi_74709675
languit slapen? ICE? Wat denk jij?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74709880
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
languit slapen? ICE? Wat denk jij?
Na languit misschien net niet maar je hebt aardig wat lengte en ook wat breedte als je de stoelzitting uitschuift.
Maar het druk is kan dat natuurlijk niet, zo aso ben ik niet en natuurlijk je schoenen uit doen.
Maar vorige jaar beviel dat erg goed in de ICE1 coupe(vernieuwd interieur) van Berlijn naar Frankfurt.
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')