abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74660673
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Moet je maar niet in Putten gaan wonen. Tevens tvp.
Alles beter dan in de stad
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:43:24 #202
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_74663048
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:19 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Fijn, van Putten tot Utrecht staan
Als het een beetje meezit komt randstadspoor ook voor putten (en voor harderwijk )dichterbij
quote:
HARDERWIJK; - Om de stations van Harderwijk, Ermelo, Putten en Nijkerk geschikt te maken voor Randstadspoor is volgens ProRail 31 miljoen euro nodig voor spoorinvesteringen.

De grootste kostenpost vormt de aanpassing van de stationsomgeving Harderwijk, waar een keerlus moet komen voor de metroachtige treinen die vier keer per uur naar Utrecht vertrekken, een derde spoor en een tunnel.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat neemt de helft van de kosten voor rekening, ruim 15 miljoen euro; de provincie Gelderland een kwart (7,75 miljoen euro) en Harderwijk zet vast 4 miljoen euro opzij. Nijkerk, Putten en Ermelo wordt gevraagd de rest te betalen.

De tunnel voor het wegverkeer in Harderwijk is nodig door de aanleg van een derde spoor. Ook loopt het verkeer tussen de Oranjelaan en het centrum van Harderwijk volkomen vast door toename van het aantal treinen. Het is nog de vraag of die tunnel langs de route Oranjelaan moet komen of aan de andere kant van het station.

Het gemeentebestuur denkt aan een nieuwe route die vanaf de Oranjelaan afbuigt ter hoogte van steakhouse Tennessee en bij het Westeinde weer boven de grond komt. Het wordt hoe dan ook een ingrijpende operatie. Daarom wordt 17 november een informatieavond gehouden in het stadhuis vanaf 19.30 uur waarin de plannen worden gepresenteerd.


[ Bericht 0% gewijzigd door Mkr op 13-11-2009 12:43:45 (tevens verkapte t.v.p.) ]
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_74663909
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:43 schreef Mkr het volgende:

[..]

Als het een beetje meezit komt randstadspoor ook voor putten (en voor harderwijk )dichterbij
[..]


Ik ben voor
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:13:04 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74664067
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:08 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik ben voor
Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten. Betekent dat de stopper hopelijk in Putten al aan de kant moet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:13:47 #205
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74664098
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klopt, de DM'90 gaat naar Hengelo toe (in Zwolle staat de werkplaats nogal in de weg schijnt het, en Hengelo heeft sinds het vertrek van Syntus niet heel veel meer te doen dacht ik)
Werkplaats terrein is zelfs al verkocht in Zwolle, daar komt het nieuwe busstation, wat aan de voorzijde gaat verdwijnen.
En inderdaad al het DM'90 materieel komt vanaf maart in onderhoud, in Onderhoudsbedrijf Hengelo.
Deel van het personeel verhuist mee naar Hengelo.
leuke mooie en kleine werkplaats die in Hengelo hoor, zal mij benieuwen of die bonzai 6400 ook mee verhuist,
pi_74664442
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten.
Eerst maar eens Ut - Ah verviersporigen dan, voordat de belangen van die paar koei'nboer'n relevant worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:25:18 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74664496
Daar heb je toch niet veel aan als je in Deventer gaat wonen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74664626
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Daar heb je toch niet veel aan als je in Deventer gaat wonen?
Nee. Alleen de lieve Heer mag weten hoe lang dat nog duurt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74664679
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten. Betekent dat de stopper hopelijk in Putten al aan de kant moet
Ze hadden alleen dat 3e spoor niet weg moeten halen op station Putten
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  Redactie Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:34:15 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74664759
quote:
De grootste kostenpost vormt de aanpassing van de stationsomgeving Harderwijk, waar een keerlus moet komen voor de metroachtige treinen die vier keer per uur naar Utrecht vertrekken, een derde spoor en een tunnel.
Een keerlus nog wel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:34:28 #211
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_74664773
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:31 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ze hadden alleen dat 3e spoor niet weg moeten halen op station Putten
maar het beste idee was nog om ipv randstadrail de IC gewoon ook op harderwijk te laten stoppen
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_74664925
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een keerlus nog wel
Hoef je als Mcn tenminste niet meer naar de andere kant van je tweebaks lajtreeltje te lopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:39:19 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74664937
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:34 schreef Mkr het volgende:

[..]

maar het beste idee was nog om ipv randstadrail de IC gewoon ook op harderwijk te laten stoppen


Dan krijg je problemen met zowel de knoop in Zwolle als Amersfoort, dus liever niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:41:15 #214
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_74665001
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]



Dan krijg je problemen met zowel de knoop in Zwolle als Amersfoort, dus liever niet
artikeltje :
quote:
Oplossing voor de korte termijn voor verbeterde ontsluiting van Harderwijk.
De oplossing voor de verbetering is op zich eenvoudig en zou moeten worden toegepast tot de infrastructuur tussen Amersfoort en Zwolle is aangepast aan een hogere frequentie. Het gaat om een stop te Harderwijk van de slechts beperkt rijdende treinseries 12500 en 12700. Met heel geringe aanpassing van de dienstregeling van deze treinen is dat mogelijk. Deze wijziging ziet er als volgt uit:

In de oneven richting:

Station 12500 12700
Utrecht C vertrek .16 .46
Amersfoort aan .30 .00
vertrek .32 .02
Harderwijk stop .47 .17
Zwolle aan .11 .41


In de even richting:
Meppel door .23 stop .52
Zwolle aan .38 .08
vertrek .40 .10
Harderwijk stop .00 .30
Amersfoort aan .20 .50


Om achterop lopen voor Harderwijk van de patroonintercity’s 500 en 700 in de even richting te voorkomen, zou kunnen worden overwogen beide treinserie 1’ later uit Zwolle te laten vertrekken.

Afgezien van de extra stop te Harderwijk van de series 12500 en 12700 heeft de hele operatie geen invloed op de reistijd van de lange afstandsreizigers. De stop te Harderwijk kan in principe zonder meer in de lopende dienstregeling (bij een wijzigingsblad) worden ingevoerd.

Han Poortman,
ROVER taakgroep Netwerk&Dienstregeling.
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:44:38 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74665135
Die knakker van die boomknuffelaars van ROVER heeft niet goed nagedacht, want de 12500/12700 komt door de stop in het pad van de 500/700 en die krijgt daardoor vertraging, iets wat in de buurt van Amersfoort niet wenselijk is. Ook in Zwolle gaat het dan mis. Hou er rekening mee dat de overstap op de 3600 bijvoorbeeld een is die nu soms al krap is.

Edit: die vertrektijden uit Zwolle en Utrecht zijn niet realistisch. De trein uit Leeuwarden zit of achter de 8000/3800 of de 9100, dus eerder aankomen in Zwolle kan al niet. In Utrecht heb je tijd nodig voor het kopmaken.

[ Bericht 25% gewijzigd door Peterselieman op 13-11-2009 13:50:36 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:45:11 #216
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_74665157
Kunnen die DDAR's zo hard dat het IC's worden dan?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_74665386
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:45 schreef Christiaan het volgende:
Kunnen die DDAR's zo hard dat het IC's worden dan?
Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.
............................
pi_74665438
Gewoon alleen de motorwagen inzetten, dan heb je ICs Denemarken-stijl
  Redactie Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:56:50 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74665516
Nouja, volgens mij worden ze stuurstand-4 bakken-mDDM, dus ze zullen wel wat langzamer worden (mDDM is dacht ik het halve vermogen van een 1700-loc)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:57:43 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74665537
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Gewoon alleen de motorwagen inzetten, dan heb je ICs Denemarken-stijl
Daar is dus die keerlus voor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:02:43 #221
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_74665693
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar is dus die keerlus voor
precies
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2009 @ 14:04:48 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74665756
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:56 schreef dennistd het volgende:
Nouja, volgens mij worden ze stuurstand-4 bakken-mDDM, dus ze zullen wel wat langzamer worden (mDDM is dacht ik het halve vermogen van een 1700-loc)
Klopt. Een 7300 met loc voorop is het mooiste trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74667226
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:00 schreef dennistd het volgende:
Mag ik vragen wanneer ICK op Utrecht-Nijmegen reed? Ik kan me wel ICL herinneren in de toenmalige 2000 Nijmegen-Den Haag.
Sorrie, je hebt gelijk ICL .
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:21:04 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74668101
Groot alarm geweest op Dordrecht Centraal.
Meerdere brandweerkorpsen aanwezig geweest, waaronder Dordrecht (Beroeps) + de Vrijwilligers B1/2, Sliedrecht, Papendrecht, Zwijndrecht, Graafstroom en 's Gravendeel
Er bleek een goederenwagon te lekken, waar ze van dachten dat er gevaarlijke stoffen in zaten.
Gebied rondom het station is afgesloten geweest, en er is een poos geen treinverkeer geweest..

Stond een deel al over op de Frontpage van Fok!.
[url=http://frontpage.fok.nl/nieuws/121021/-[upd]-Treinverkeer-Dordrecht-gestremd.html]http://frontpage.fok.nl/nieuws/121021/-[upd]-Treinverkeer-Dordrecht-gestremd.html[/url]
pi_74669930
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:52 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.
Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik het
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')