Alles beter dan in de stadquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Moet je maar niet in Putten gaan wonen. Tevens tvp.
Als het een beetje meezit komt randstadspoor ook voor putten (en voor harderwijkquote:Op vrijdag 13 november 2009 11:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Fijn, van Putten tot Utrecht staan
quote:HARDERWIJK; - Om de stations van Harderwijk, Ermelo, Putten en Nijkerk geschikt te maken voor Randstadspoor is volgens ProRail 31 miljoen euro nodig voor spoorinvesteringen.
De grootste kostenpost vormt de aanpassing van de stationsomgeving Harderwijk, waar een keerlus moet komen voor de metroachtige treinen die vier keer per uur naar Utrecht vertrekken, een derde spoor en een tunnel.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat neemt de helft van de kosten voor rekening, ruim 15 miljoen euro; de provincie Gelderland een kwart (7,75 miljoen euro) en Harderwijk zet vast 4 miljoen euro opzij. Nijkerk, Putten en Ermelo wordt gevraagd de rest te betalen.
De tunnel voor het wegverkeer in Harderwijk is nodig door de aanleg van een derde spoor. Ook loopt het verkeer tussen de Oranjelaan en het centrum van Harderwijk volkomen vast door toename van het aantal treinen. Het is nog de vraag of die tunnel langs de route Oranjelaan moet komen of aan de andere kant van het station.
Het gemeentebestuur denkt aan een nieuwe route die vanaf de Oranjelaan afbuigt ter hoogte van steakhouse Tennessee en bij het Westeinde weer boven de grond komt. Het wordt hoe dan ook een ingrijpende operatie. Daarom wordt 17 november een informatieavond gehouden in het stadhuis vanaf 19.30 uur waarin de plannen worden gepresenteerd.
Ik ben voorquote:Op vrijdag 13 november 2009 12:43 schreef Mkr het volgende:
[..]
Als het een beetje meezit komt randstadspoor ook voor putten (en voor harderwijk)dichterbij
[..]
Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten. Betekent dat de stopper hopelijk in Putten al aan de kant moetquote:
Werkplaats terrein is zelfs al verkocht in Zwolle, daar komt het nieuwe busstation, wat aan de voorzijde gaat verdwijnen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt, de DM'90 gaat naar Hengelo toe (in Zwolle staat de werkplaats nogal in de weg schijnt het, en Hengelo heeft sinds het vertrek van Syntus niet heel veel meer te doen dacht ik)
Eerst maar eens Ut - Ah verviersporigen dan, voordat de belangen van die paar koei'nboer'n relevant wordenquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten.
Nee. Alleen de lieve Heer mag weten hoe lang dat nog duurtquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Daar heb je toch niet veel aan als je in Deventer gaat wonen?
Ze hadden alleen dat 3e spoor niet weg moeten halen op station Puttenquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten. Betekent dat de stopper hopelijk in Putten al aan de kant moet
Een keerlus nog welquote:De grootste kostenpost vormt de aanpassing van de stationsomgeving Harderwijk, waar een keerlus moet komen voor de metroachtige treinen die vier keer per uur naar Utrecht vertrekken, een derde spoor en een tunnel.
maar het beste idee was nog om ipv randstadrail de IC gewoon ook op harderwijk te laten stoppenquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ze hadden alleen dat 3e spoor niet weg moeten halen op station Putten
Hoef je als Mcn tenminste niet meer naar de andere kant van je tweebaks lajtreeltje te lopenquote:
quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:34 schreef Mkr het volgende:
[..]
maar het beste idee was nog om ipv randstadrail de IC gewoon ook op harderwijk te laten stoppen
artikeltje :quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
![]()
Dan krijg je problemen met zowel de knoop in Zwolle als Amersfoort, dus liever niet
quote:Oplossing voor de korte termijn voor verbeterde ontsluiting van Harderwijk.
De oplossing voor de verbetering is op zich eenvoudig en zou moeten worden toegepast tot de infrastructuur tussen Amersfoort en Zwolle is aangepast aan een hogere frequentie. Het gaat om een stop te Harderwijk van de slechts beperkt rijdende treinseries 12500 en 12700. Met heel geringe aanpassing van de dienstregeling van deze treinen is dat mogelijk. Deze wijziging ziet er als volgt uit:
In de oneven richting:
Station 12500 12700
Utrecht C vertrek .16 .46
Amersfoort aan .30 .00
vertrek .32 .02
Harderwijk stop .47 .17
Zwolle aan .11 .41
In de even richting:
Meppel door .23 stop .52
Zwolle aan .38 .08
vertrek .40 .10
Harderwijk stop .00 .30
Amersfoort aan .20 .50
Om achterop lopen voor Harderwijk van de patroonintercity’s 500 en 700 in de even richting te voorkomen, zou kunnen worden overwogen beide treinserie 1’ later uit Zwolle te laten vertrekken.
Afgezien van de extra stop te Harderwijk van de series 12500 en 12700 heeft de hele operatie geen invloed op de reistijd van de lange afstandsreizigers. De stop te Harderwijk kan in principe zonder meer in de lopende dienstregeling (bij een wijzigingsblad) worden ingevoerd.
Han Poortman,
ROVER taakgroep Netwerk&Dienstregeling.
Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:45 schreef Christiaan het volgende:
Kunnen die DDAR's zo hard dat het IC's worden dan?
Daar is dus die keerlus voorquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Gewoon alleen de motorwagen inzetten, dan heb je ICs Denemarken-stijl
Klopt. Een 7300 met loc voorop is het mooiste trouwensquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:56 schreef dennistd het volgende:
Nouja, volgens mij worden ze stuurstand-4 bakken-mDDM, dus ze zullen wel wat langzamer worden (mDDM is dacht ik het halve vermogen van een 1700-loc)
Sorrie, je hebt gelijk ICLquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:00 schreef dennistd het volgende:
Mag ik vragen wanneer ICK op Utrecht-Nijmegen reed? Ik kan me wel ICL herinneren in de toenmalige 2000 Nijmegen-Den Haag.
Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik hetquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:52 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |