abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74660673
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Moet je maar niet in Putten gaan wonen. Tevens tvp.
Alles beter dan in de stad
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:43:24 #202
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_74663048
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:19 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Fijn, van Putten tot Utrecht staan
Als het een beetje meezit komt randstadspoor ook voor putten (en voor harderwijk )dichterbij
quote:
HARDERWIJK; - Om de stations van Harderwijk, Ermelo, Putten en Nijkerk geschikt te maken voor Randstadspoor is volgens ProRail 31 miljoen euro nodig voor spoorinvesteringen.

De grootste kostenpost vormt de aanpassing van de stationsomgeving Harderwijk, waar een keerlus moet komen voor de metroachtige treinen die vier keer per uur naar Utrecht vertrekken, een derde spoor en een tunnel.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat neemt de helft van de kosten voor rekening, ruim 15 miljoen euro; de provincie Gelderland een kwart (7,75 miljoen euro) en Harderwijk zet vast 4 miljoen euro opzij. Nijkerk, Putten en Ermelo wordt gevraagd de rest te betalen.

De tunnel voor het wegverkeer in Harderwijk is nodig door de aanleg van een derde spoor. Ook loopt het verkeer tussen de Oranjelaan en het centrum van Harderwijk volkomen vast door toename van het aantal treinen. Het is nog de vraag of die tunnel langs de route Oranjelaan moet komen of aan de andere kant van het station.

Het gemeentebestuur denkt aan een nieuwe route die vanaf de Oranjelaan afbuigt ter hoogte van steakhouse Tennessee en bij het Westeinde weer boven de grond komt. Het wordt hoe dan ook een ingrijpende operatie. Daarom wordt 17 november een informatieavond gehouden in het stadhuis vanaf 19.30 uur waarin de plannen worden gepresenteerd.


[ Bericht 0% gewijzigd door Mkr op 13-11-2009 12:43:45 (tevens verkapte t.v.p.) ]
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_74663909
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:43 schreef Mkr het volgende:

[..]

Als het een beetje meezit komt randstadspoor ook voor putten (en voor harderwijk )dichterbij
[..]


Ik ben voor
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:13:04 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74664067
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:08 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik ben voor
Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten. Betekent dat de stopper hopelijk in Putten al aan de kant moet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:13:47 #205
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74664098
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klopt, de DM'90 gaat naar Hengelo toe (in Zwolle staat de werkplaats nogal in de weg schijnt het, en Hengelo heeft sinds het vertrek van Syntus niet heel veel meer te doen dacht ik)
Werkplaats terrein is zelfs al verkocht in Zwolle, daar komt het nieuwe busstation, wat aan de voorzijde gaat verdwijnen.
En inderdaad al het DM'90 materieel komt vanaf maart in onderhoud, in Onderhoudsbedrijf Hengelo.
Deel van het personeel verhuist mee naar Hengelo.
leuke mooie en kleine werkplaats die in Hengelo hoor, zal mij benieuwen of die bonzai 6400 ook mee verhuist,
pi_74664442
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten.
Eerst maar eens Ut - Ah verviersporigen dan, voordat de belangen van die paar koei'nboer'n relevant worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:25:18 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74664496
Daar heb je toch niet veel aan als je in Deventer gaat wonen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74664626
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Daar heb je toch niet veel aan als je in Deventer gaat wonen?
Nee. Alleen de lieve Heer mag weten hoe lang dat nog duurt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74664679
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik alleen als de stopper de IC niet in de weg zal zitten. Betekent dat de stopper hopelijk in Putten al aan de kant moet
Ze hadden alleen dat 3e spoor niet weg moeten halen op station Putten
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  Redactie Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:34:15 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74664759
quote:
De grootste kostenpost vormt de aanpassing van de stationsomgeving Harderwijk, waar een keerlus moet komen voor de metroachtige treinen die vier keer per uur naar Utrecht vertrekken, een derde spoor en een tunnel.
Een keerlus nog wel
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:34:28 #211
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_74664773
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:31 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ze hadden alleen dat 3e spoor niet weg moeten halen op station Putten
maar het beste idee was nog om ipv randstadrail de IC gewoon ook op harderwijk te laten stoppen
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_74664925
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een keerlus nog wel
Hoef je als Mcn tenminste niet meer naar de andere kant van je tweebaks lajtreeltje te lopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:39:19 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74664937
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:34 schreef Mkr het volgende:

[..]

maar het beste idee was nog om ipv randstadrail de IC gewoon ook op harderwijk te laten stoppen


Dan krijg je problemen met zowel de knoop in Zwolle als Amersfoort, dus liever niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:41:15 #214
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_74665001
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]



Dan krijg je problemen met zowel de knoop in Zwolle als Amersfoort, dus liever niet
artikeltje :
quote:
Oplossing voor de korte termijn voor verbeterde ontsluiting van Harderwijk.
De oplossing voor de verbetering is op zich eenvoudig en zou moeten worden toegepast tot de infrastructuur tussen Amersfoort en Zwolle is aangepast aan een hogere frequentie. Het gaat om een stop te Harderwijk van de slechts beperkt rijdende treinseries 12500 en 12700. Met heel geringe aanpassing van de dienstregeling van deze treinen is dat mogelijk. Deze wijziging ziet er als volgt uit:

In de oneven richting:

Station 12500 12700
Utrecht C vertrek .16 .46
Amersfoort aan .30 .00
vertrek .32 .02
Harderwijk stop .47 .17
Zwolle aan .11 .41


In de even richting:
Meppel door .23 stop .52
Zwolle aan .38 .08
vertrek .40 .10
Harderwijk stop .00 .30
Amersfoort aan .20 .50


Om achterop lopen voor Harderwijk van de patroonintercity’s 500 en 700 in de even richting te voorkomen, zou kunnen worden overwogen beide treinserie 1’ later uit Zwolle te laten vertrekken.

Afgezien van de extra stop te Harderwijk van de series 12500 en 12700 heeft de hele operatie geen invloed op de reistijd van de lange afstandsreizigers. De stop te Harderwijk kan in principe zonder meer in de lopende dienstregeling (bij een wijzigingsblad) worden ingevoerd.

Han Poortman,
ROVER taakgroep Netwerk&Dienstregeling.
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:44:38 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74665135
Die knakker van die boomknuffelaars van ROVER heeft niet goed nagedacht, want de 12500/12700 komt door de stop in het pad van de 500/700 en die krijgt daardoor vertraging, iets wat in de buurt van Amersfoort niet wenselijk is. Ook in Zwolle gaat het dan mis. Hou er rekening mee dat de overstap op de 3600 bijvoorbeeld een is die nu soms al krap is.

Edit: die vertrektijden uit Zwolle en Utrecht zijn niet realistisch. De trein uit Leeuwarden zit of achter de 8000/3800 of de 9100, dus eerder aankomen in Zwolle kan al niet. In Utrecht heb je tijd nodig voor het kopmaken.

[ Bericht 25% gewijzigd door Peterselieman op 13-11-2009 13:50:36 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:45:11 #216
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_74665157
Kunnen die DDAR's zo hard dat het IC's worden dan?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_74665386
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:45 schreef Christiaan het volgende:
Kunnen die DDAR's zo hard dat het IC's worden dan?
Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.
............................
pi_74665438
Gewoon alleen de motorwagen inzetten, dan heb je ICs Denemarken-stijl
  Redactie Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:56:50 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74665516
Nouja, volgens mij worden ze stuurstand-4 bakken-mDDM, dus ze zullen wel wat langzamer worden (mDDM is dacht ik het halve vermogen van een 1700-loc)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 13 november 2009 @ 13:57:43 #220
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74665537
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Gewoon alleen de motorwagen inzetten, dan heb je ICs Denemarken-stijl
Daar is dus die keerlus voor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:02:43 #221
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_74665693
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar is dus die keerlus voor
precies
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2009 @ 14:04:48 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74665756
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:56 schreef dennistd het volgende:
Nouja, volgens mij worden ze stuurstand-4 bakken-mDDM, dus ze zullen wel wat langzamer worden (mDDM is dacht ik het halve vermogen van een 1700-loc)
Klopt. Een 7300 met loc voorop is het mooiste trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74667226
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:00 schreef dennistd het volgende:
Mag ik vragen wanneer ICK op Utrecht-Nijmegen reed? Ik kan me wel ICL herinneren in de toenmalige 2000 Nijmegen-Den Haag.
Sorrie, je hebt gelijk ICL .
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:21:04 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74668101
Groot alarm geweest op Dordrecht Centraal.
Meerdere brandweerkorpsen aanwezig geweest, waaronder Dordrecht (Beroeps) + de Vrijwilligers B1/2, Sliedrecht, Papendrecht, Zwijndrecht, Graafstroom en 's Gravendeel
Er bleek een goederenwagon te lekken, waar ze van dachten dat er gevaarlijke stoffen in zaten.
Gebied rondom het station is afgesloten geweest, en er is een poos geen treinverkeer geweest..

Stond een deel al over op de Frontpage van Fok!.
[url=http://frontpage.fok.nl/nieuws/121021/-[upd]-Treinverkeer-Dordrecht-gestremd.html]http://frontpage.fok.nl/nieuws/121021/-[upd]-Treinverkeer-Dordrecht-gestremd.html[/url]
pi_74669930
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:52 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.
Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik het
pi_74669949
-foutje-
pi_74672664
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:25 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik het
Wat heb je aan 200 km/h kost zo veel geld en de tijdwinst is marginaal. Beter dubbel en viersporigheid.
pi_74673520
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:08 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Wat heb je aan 200 km/h kost zo veel geld en de tijdwinst is marginaal. Beter dubbel en viersporigheid.
Heb je al berekend wat de tijdwinst wordt als de snelheid zo'n 50% hoger wordt? 't Lijkt me erg sterk dat dat 'marginaal' is.. Daarnaast is elke minuut tijdwinst al een verbetering, vooral als je je bedenkt dat vrijwel élk traject in Nederland de afgelopen jaren qua tijd alleen maar langer is geworden.
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:34:29 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74675342
De trajecten zijn niet langer geworden, maar er zijn wel meer stops en ruimere rijtijden. Dit samen met het afschaffen van sneltreinen zorgt ervoor dat de echte intercities gedegradeerd worden tot een soort-van sneltrein, wat niet wenselijk is.

Jammergenoeg zal dit zo blijven, tenzij er iemand met ambitie binnenkomt die die ambitie ook waar kan maken. Hiervoor zijn besluiten nodig, knopen doorgehakt, en dat gaat ingrijpend worden voor een hoop partijen. ERTMS en 25 kV (of zelfs maar 3 kV) zijn nodig voor het opwaarderen van ons spoor, maar de kosten die daarbij horen zijn gewoon gigantisch en het is begrijpelijk dat de vervoerders daar voorlopig nog niet in willen investeren.

En toch moet het.
pi_74676340
Hallo

Morgen ga ik met 2 personen naar Brussel (met de trein uiteraard). Voor het gedeelte tot Roosendaal heb ik kruidvat kaartjes. Tevens hebben ik en m'n vriendin een week-ov. Als ik op nshispeed kaartjes wil kopen mag ik dan de optie ov-jaarkaart / nsreisrecht aanvinken? Het scheelt op 2 kaartjes maar 5 euro, maar we blijven wel studenten he.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:26:42 #231
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_74677290
Op welk station was ik vandaag
pi_74677347
Nu doet me nek zeer, bedankt.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:28:42 #233
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74677353
Brussel-Centraal?
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:29:57 #234
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74677406
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:25 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik het
Moet je Eurlings bedanken. Ik heb het gehad met die corpsbal.

Ik ben nog nooit zo hard van achteren genomen door een minister.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:30:16 #235
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74677425
Geen idee, maar volgens mij was je met de slaaptrein
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:31:18 #236
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74677474
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een keerlus nog wel
Geldverspilling in optima forma.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:59:13 #237
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_74678454
Zeurpieten,

Zo dan
pi_74678731
Voor de cargo liefhebbers wat lage zwaluwe wel spectaculair vanmiddag door de storing bij dordrecht

Serieus kilometers met goederen treinen
  vrijdag 13 november 2009 @ 21:09:51 #239
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74678766
Kan niet anders, dat moet Geerdijk zijn..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 november 2009 @ 21:17:50 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74679000
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zeurpieten,

Zo dan
[ afbeelding ]
Gare Montparnasse
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74679027
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:09 schreef Hr-Flip het volgende:
Kan niet anders, dat moet Geerdijk zijn..
  vrijdag 13 november 2009 @ 23:26:20 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74683636
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 21:08 schreef Yreal het volgende:
Voor de cargo liefhebbers wat lage zwaluwe wel spectaculair vanmiddag door de storing bij dordrecht

Serieus kilometers met goederen treinen
Geen pictures?


btw tis weer raak hoor..
quote:
Vlissingen-Roosendaal
Vrijdag 13 November 23:11Oorzaak Tussen Kruiningen-Yerseke en Goes rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Er rijden stopbussen.
Verwachting De verstoring is naar verwachting 14 november rond 1:00 uur verholpen.
Reisadvies
pi_74683970


Dit blijft het mooiste vertraging plaatje
pi_74684082
Op de Heer Bokelweg in Rotterdam nabij centraal zag ik vanmiddag een ProRail auto met sirene rijden, iemand enig idee waar zo'n ding heen rijd en wat ze dan doen? :$
pi_74684134
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 23:38 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Op de Heer Bokelweg in Rotterdam nabij centraal zag ik vanmiddag een ProRail auto met sirene rijden, iemand enig idee waar zo'n ding heen rijd en wat ze dan doen? :$
Waarschijnlijk gewoon controle aan de kasten langs het spoor, en ze hebben dan de zwaailamp aan om op te vallen voor machinisten (om geen schrikreactie/verwarring te veroorzaken)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2009 00:02:25 ]
pi_74684542

En hoe onthoud je waar je ook al weer naar toe moet... Zo! station Utrecht Terwijde


Het stoppertje naar Woerden/Den Haag
pi_74684567
moest in de jaarbeurs zijn vandaag en vertik het te betalen om te parkeren, vandaar
pi_74685597
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:01 schreef MCH het volgende:
Hallo

Morgen ga ik met 2 personen naar Brussel (met de trein uiteraard). Voor het gedeelte tot Roosendaal heb ik kruidvat kaartjes. Tevens hebben ik en m'n vriendin een week-ov. Als ik op nshispeed kaartjes wil kopen mag ik dan de optie ov-jaarkaart / nsreisrecht aanvinken? Het scheelt op 2 kaartjes maar 5 euro, maar we blijven wel studenten he.
Ik zou heel het boeken via NsHispeed vergeten en uit de kaartautomaat een Weekendretour halen, dat is volgens mij nog goedkoper dan boeken met het NS-traject gratis
pi_74687122
Hallo, we gaan dus mooi NIET in Harderwijk stoppen, he! Kom op zeg.
pi_74687141
hmm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')