abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74687434
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 02:21 schreef Socios het volgende:
Hallo, we gaan dus mooi NIET in Harderwijk stoppen, he! Kom op zeg.
Ach de 3600 is ook een Intercity dus waarom niet . Maar op deze route moet station Harderwijk aangepast worden voor een 4x per uur Stoptrein naar Utrecht. De Intercity rijdt dan gewoon met 140 km/h en hopelijk 160 km/h door Harderwijk.
pi_74688286
Al dat gedoe over Harderwijk doet me denken aan een oude conducteursgrap.

"Komt deze trein langs Harderwijk?"
"Jazeker, deze komt daar langs."
*Trein raast op volle snelheid langs station Harderwijk*
"Maar, maar u zei dat deze trein langs Harderwijk zou gaan, ik had er daar uitgemoeten!"
"U vroeg of deze trein langs Harderwijk zou komen, dat deden we inderdaad. U heeft niet gevraagd of we er ook stopten".

Altijd leuk die dagjesmensen. Stond er net een stelletje schaapachtig te wachten tot de deur vanzelf openging....

En argh.... ik ben vergeten te kijken naar de werkzaamheden. Kom er net achter dat ik om moet reizen via Baarn.
pi_74689197
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:
*Trein raast op volle snelheid langs station Harderwijk*
Ik denk het niet, daar ligt een behoorlijk scherpe bocht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 14 november 2009 @ 10:39:43 #254
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74689208
Tijd voor kantelbaktreinen denk ik zo
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74689809
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:39 schreef dennistd het volgende:
Tijd voor kantelbaktreinen denk ik zo
Goed idee, kunnen ze ook op volle snelheid door Meppel en Hoogeveen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2009 11:13:17 ]
pi_74690284
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Goed idee, kunnen ze ook op volle snelheid door Meppel en Hoogeveen.
NEE ER MOET IN HOOGEVEEN GESTOPT WORDEN!!!!!!111!!1!!1!!1!1

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74692333
Vind het afremmen bij Meppel en Harderwijk wel meevallen. Ok, het gaat niet op topsnelheid, maar hij boekt ´m toch wel lekker door.
pi_74696598
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Heb je al berekend wat de tijdwinst wordt als de snelheid zo'n 50% hoger wordt? 't Lijkt me erg sterk dat dat 'marginaal' is.. Daarnaast is elke minuut tijdwinst al een verbetering, vooral als je je bedenkt dat vrijwel élk traject in Nederland de afgelopen jaren qua tijd alleen maar langer is geworden.
Ik heb 't wel eens berekend; 200km/h ipv 140km/u op A'dam-Eindhoven brengt de reistijd omlaag van 2:21 naar 2:00. Dat is ruim 40 minuten sneller als met de auto, búiten de spits
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:
Al dat gedoe over Harderwijk doet me denken aan een oude conducteursgrap.

"Komt deze trein langs Harderwijk?"
"Jazeker, deze komt daar langs."
*Trein raast op volle snelheid langs station Harderwijk*
"Maar, maar u zei dat deze trein langs Harderwijk zou gaan, ik had er daar uitgemoeten!"
"U vroeg of deze trein langs Harderwijk zou komen, dat deden we inderdaad. U heeft niet gevraagd of we er ook stopten".

Altijd leuk die dagjesmensen. Stond er net een stelletje schaapachtig te wachten tot de deur vanzelf openging....

En argh.... ik ben vergeten te kijken naar de werkzaamheden. Kom er net achter dat ik om moet reizen via Baarn.
Supergrap idd Begrijp ook niet waarom NL geen kantelbaktreinen aanschaft, in het buitenland zie je het heel veel. Zal er mee te maken hebben dat er voor hogesnelheidspassage OOK hogesnelheidswissels (heel duur) en vrije perronsporen moeten zijn (maar goed, kan ook met wetsveranderingetje opgelost worden).

@Socios: inderdaad, het valt wel mee. In Meppel remt men naar 120, in Hoogeveen naar 80. Dat zie ik een auto binnen de beb. kom niet halen Maar het niet afremmen (of sterker nog, 160 rijden) zou zo 5 minuten winst opleveren.

=================
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:52 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:25 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik het
Die 160 komt er wel hoor Dat DD-AR nú niet geschikt is voor 160 betekent niet dat mDDM dat niet zou kunnen halen. De mDDM motorwagen is an-sich veel krachtiger dan de motoren in VIRM en ICM (ook power-to-weight) en zou makkelijk 180kmu kunnen halen. De 1700 locs die er nu voorzitten zijn in principe ook geschikt voor 180kmu dienst (dat is nog niet eens hun werkelijke max), maar ATB werkt tegen hè

Het is een kwestie van paar kleine beveiligings/IT-veranderingen en mss kleine aanpassing aan de remmen + certificeren en klaar is Kees
Killing as few patients as possible.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 november 2009 @ 17:44:41 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74699583
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:53 schreef Socios het volgende:
Vind het afremmen bij Meppel en Harderwijk wel meevallen. Ok, het gaat niet op topsnelheid, maar hij boekt ´m toch wel lekker door.
Voor de richting Groningen moet er wel redelijk geremd worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74702466
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:41 schreef Mkr het volgende:

[..]

artikeltje : Harderwijk blaat
[..]
Ja tuurlijk, de drukste treinen over de Veluwe zijn al de 12500 en 12700, omdat ie in beide richtingen voor de 500 en 700 uit rijdt. Aangezien al dat kut-kuddevolk 3 minuten eerder thuis wil zijn, zit die trein dus al vol. En dan ook nog een stop in dat boerengat, nee dankje.
pi_74702562
ik was vandaag vanuit station Den Dolder op stap.

Echter vlak na aankomst kon ik niet meer niet van Den Dolder naar het noorden richting Lage Vuursche komen omdat een intercity midden op de treinovergang stil kwam te staan.
Na heeeeel lang wachten kwam iemand van de calamiteitendienst (van Prorail?) en die vertelde dat de trein door een rood sein was gereden en dat op last van de politie de trein niet verder mocht reiden.

Ik wist helemaal niet dat de politie uberhaubt betrokken was bij rode seinen
pi_74703727
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik denk het niet, daar ligt een behoorlijk scherpe bocht
gewoon een ertstrein met wat extra locs uitrusten en er met 140 overheen laten knallen. Is die bocht vanzelf recht.
pi_74704323
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:27 schreef computergirl het volgende:
ik was vandaag vanuit station Den Dolder op stap.

Echter vlak na aankomst kon ik niet meer niet van Den Dolder naar het noorden richting Lage Vuursche komen omdat een intercity midden op de treinovergang stil kwam te staan.
Na heeeeel lang wachten kwam iemand van de calamiteitendienst (van Prorail?) en die vertelde dat de trein door een rood sein was gereden en dat op last van de politie de trein niet verder mocht reiden.

Ik wist helemaal niet dat de politie uberhaubt betrokken was bij rode seinen
Wat lag er onder de trein?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74704388
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:

Wat lag er onder de trein?
Niks, niemand, nada...hij was alleen door een rood sein gereden bij een spoorwegovergang
  zaterdag 14 november 2009 @ 22:01:16 #265
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74706730
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:39 schreef dennistd het volgende:
Tijd voor kantelbaktreinen denk ik zo
* Ofyles2 eindelijk een medestander vindt in zijn schreeuw naar Pendolino's.
pi_74708516
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 22:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

* Ofyles2 eindelijk een medestander vindt in zijn schreeuw naar Pendolino's.

Liever een ICE-T dan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hula
pi_74708685
Nou of een X2000 van de SJ dat zou ook tof zijn om eens te zien Niet dat dat nou zulke giga geweldige treinen zijn, maar ze zien er wel tof uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74708900
Ik ga eind december met ICE-T.
pi_74709011
Ik heb nog nooit met de ICE gereden
Wat is het langste traject in Nederland waar de ICE rijdt? Arnhem - Amsterdam ?
pi_74709081
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik heb nog nooit met de ICE gereden
Wat is het langste traject in Nederland waar de ICE rijdt? Arnhem - Amsterdam ?
Ook meteen het enige traject ja De ¤2,- toeslag meer dan waard
pi_74709099
Klopt ja... Tevens het enige helaas... Op geplande omgeleide ICE´s na...
pi_74709379
In december ga ik met de ICE3 van Amsterdam naar Basel.
Hopelijk is er een plekje voorin vrij of anders gewoon relext in een 6 pers coupe waar je heerlijk languit kan slapen en zelf de airco en verlichting kan regelen.
............................
pi_74709656
Lachen! Ik ga in dezelfde periode met ICE 3 van Frankfurt Flughafen naar Basel en later met ICE 1 door naar Zürich HB.
pi_74709675
languit slapen? ICE? Wat denk jij?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74709880
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
languit slapen? ICE? Wat denk jij?
Na languit misschien net niet maar je hebt aardig wat lengte en ook wat breedte als je de stoelzitting uitschuift.
Maar het druk is kan dat natuurlijk niet, zo aso ben ik niet en natuurlijk je schoenen uit doen.
Maar vorige jaar beviel dat erg goed in de ICE1 coupe(vernieuwd interieur) van Berlijn naar Frankfurt.
............................
pi_74709918
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:28 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ook meteen het enige traject ja De ¤2,- toeslag meer dan waard
Ach heb toch me OV, die 2 euries
pi_74709920
Naar dat vernieuwde interieur van ICE 1 ben ik erg benieuwd. Is dat nou (bijna) identiek aan dat van ICE 3?
pi_74710820
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 23:58 schreef Socios het volgende:
Naar dat vernieuwde interieur van ICE 1 ben ik erg benieuwd. Is dat nou (bijna) identiek aan dat van ICE 3?
Jeps is zo goed als het zelfde, al zullen wel een paar verschillen zijn.

Edit: Hier kan je oud en nieuwe vergelijken met 360 graden view: http://homepage.mac.com/wkaemena/FSPanos/Menu425.html

Die 6 zits coupe: http://homepage.mac.com/w(...)bteil/index_swf.html

[ Bericht 14% gewijzigd door sander89 op 15-11-2009 00:41:03 ]
............................
  zondag 15 november 2009 @ 02:37:05 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
  zondag 15 november 2009 @ 03:48:40 #280
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74712763
* Ofyles2 volgende maand Amsterdam-Antwerpen uitprobeert.
pi_74714375
quote:
Op zondag 15 november 2009 03:48 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 volgende maand Amsterdam-Antwerpen uitprobeert.
* Ireyon ook
pi_74715006
Wanneer gaan jullie?

Ik 27 december met Thalys van Amsterdam Centraal naar Bruxelles-Midi.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 november 2009 @ 14:31:04 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74715814
ik moet ook nog even boeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74717438


Door omvangrijke spoorwerkzaamheden rondom Hoogeveen, uitgevoerd door de firma Spitzke, moest de zondagse containertrein van ACTS uit Veendam naar de Maasvlakte weer eens worden omgeleid via Leeuwarden. Rond de wijk en spoorhalte Achter de Hoven bevinden zich tal van fotostekken. Bij gebrek aan zon is het ook mogelijk de noordkant van het spoor te benutten voor een foto. ACTS 513-9 bereikt het einde van het dieselbaanvak Groningen-Leeuwarden ter hoogte van Achter de Hoven met de vol beladen trein 50049. Op de achtergrond is onder andere een kantoorgebouw van Friesland Foods te zien. Tevens zijn over het spoor enkele "fabrieksleidingen" geplaatst, waardoor het mogelijk is de zuivelproducten te verplaatsen van de ene naar de andere fabriekshal.
pi_74717688
Interessant. Zat vandaag in de Intercity van 12.38u van Amersfoort naar Leeuwarden. We maakten een extra te Meppel. (Kan ik nog begrijpen i.v.m. de treinen die niet tussen Meppel en Hoogeveen reden), maar hoezo stoppen vandaag alle Intercity´s tussen Zwolle en Leeuwarden op alle stations?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 november 2009 @ 16:00:22 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74717733
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:58 schreef Socios het volgende:
Interessant. Zat vandaag in de Intercity van 12.38u van Amersfoort naar Leeuwarden. We maakten een extra te Meppel. (Kan ik nog begrijpen i.v.m. de treinen die niet tussen Meppel en Hoogeveen reden), maar hoezo stoppen vandaag alle Intercity´s tussen Zwolle en Leeuwarden op alle stations?
Schaatsen in Thialf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74717773
Nee hoor, de werkzaamheden bij Hoogeveen is de enige reden hiervoor. De IC's uit Rtd stoppen overal tussen Zl en Lw. Alleen in die richting overigens. Het hele weekend lang, ook als er niet gestopt wordt te Hry.
pi_74718129
hoihoi

Kan iemand mij uitleggen tot welke vervoerder de lijn Maastricht-grens( en dan specifiek randwyck-grens) formeel behoort.(i know het eigendom is in handen van prorail)

*is dit een stuk van de ns, die het daadwerkelijke vervoer heeft uitbesteed aan de nmbs
*is het stuk van de ns, en rijden ze hier gezamelijk met de nmbs(zou je niet zeggen qua treinen)
*heeft veolia er iets mee van doen?
*Het stuk is volledig aanbesteed aan de nmbs.

Wie kan wat helderheid geven?

[ Bericht 3% gewijzigd door keukenvraagjes op 15-11-2009 16:40:50 ]
pi_74718411
Zo ver ik weet, en zoals je ook al schrijft, is de spoorlijn Maastricht-grens (net als alle andere spoorlijnen in Nederland) gewoon eigendom van ProRail. Op vaste tijden maken de NMBS, NSR en Veolia gebruik van de spoorlijn, iets wat ze overigens ook gewoon moeten inkopen bij ProRail.. Daarnaast kunnen goederenvervoerders zoals Railion en SNCF ruimte inkopen om goederentreinen te kunnen laten rijden.
pi_74718733
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo ver ik weet, en zoals je ook al schrijft, is de spoorlijn Maastricht-grens (net als alle andere spoorlijnen in Nederland) gewoon eigendom van ProRail. Op vaste tijden maken de NMBS, NSR en Veolia gebruik van de spoorlijn, iets wat ze overigens ook gewoon moeten inkopen bij ProRail.. Daarnaast kunnen goederenvervoerders zoals Railion en SNCF ruimte inkopen om goederentreinen te kunnen laten rijden.
maar de meeste lijnen hebben een vaste vervoerder ns(hoofdnet), veolia(maas+heuvelland lijn) db(heerlen-aken).

Wie heeft de concessie dan over dit stuk, valt dat gewoon onder de concessie hoofdnet oftewel ns, of ..... ?

thanks


Edit1 o fuck, het is zug, uitleg was overbodig zie ik.
pi_74718870
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:04 schreef keukenvraagjes het volgende:
maar de meeste lijnen hebben een vaste vervoerder ns(hoofdnet), veolia(maas+heuvelland lijn) db(heerlen-aken).

Wie heeft de concessie dan over dit stuk, valt dat gewoon onder de concessie hoofdnet oftewel ns, of ..... ?
Niet elk stuk spoor valt onder een concessie.
So we just called him Fred too
  zondag 15 november 2009 @ 18:42:58 #292
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74721600
quote:
Op zondag 15 november 2009 13:54 schreef Socios het volgende:
Wanneer gaan jullie?

Ik 27 december met Thalys van Amsterdam Centraal naar Bruxelles-Midi.
20 december.
  zondag 15 november 2009 @ 20:46:31 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74726459
Ik ga overmorgen naar Noorderkempen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 november 2009 @ 20:48:06 #294
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74726546
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga overmorgen naar Noorderkempen
Je hebt een weiland nodig?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 15 november 2009 @ 20:54:16 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74726883
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:48 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je hebt een weiland nodig?
Nee, een foto van het bordje. Duh.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 november 2009 @ 21:05:26 #296
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_74727507
http://bit.ly/42hVWW

[ Bericht 40% gewijzigd door Darkwing_Duck op 15-11-2009 21:14:07 ]
  Redactie Sport zondag 15 november 2009 @ 21:17:53 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74728149
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://bit.ly/42hVWW
De link is niet correct!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74733281
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Friesland Foods FrieslandCampina te zien. Tevens zijn over het spoor enkele "fabrieksleidingen" geplaatst, waardoor het mogelijk is de zuivelproducten te verplaatsen van de ene naar de andere fabriekshal.
pi_74733839
Melkunie.
  zondag 15 november 2009 @ 23:13:01 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74734476
Mooie foto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')