Ach de 3600 is ook een Intercity dus waarom nietquote:Op zaterdag 14 november 2009 02:21 schreef Socios het volgende:
Hallo, we gaan dus mooi NIET in Harderwijk stoppen, he! Kom op zeg.
Ik denk het niet, daar ligt een behoorlijk scherpe bochtquote:Op zaterdag 14 november 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:
*Trein raast op volle snelheid langs station Harderwijk*
Goed idee, kunnen ze ook op volle snelheid door Meppel en Hoogeveen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:39 schreef dennistd het volgende:
Tijd voor kantelbaktreinen denk ik zo
NEE ER MOET IN HOOGEVEEN GESTOPT WORDEN!!!!!!111!!1!!1!!1!1quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Goed idee, kunnen ze ook op volle snelheid door Meppel en Hoogeveen.
Ik heb 't wel eens berekend; 200km/h ipv 140km/u op A'dam-Eindhoven brengt de reistijd omlaag van 2:21 naar 2:00. Dat is ruim 40 minuten sneller als met de auto, búiten de spitsquote:Op vrijdag 13 november 2009 18:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Heb je al berekend wat de tijdwinst wordt als de snelheid zo'n 50% hoger wordt? 't Lijkt me erg sterk dat dat 'marginaal' is.. Daarnaast is elke minuut tijdwinst al een verbetering, vooral als je je bedenkt dat vrijwel élk traject in Nederland de afgelopen jaren qua tijd alleen maar langer is geworden.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:
Al dat gedoe over Harderwijk doet me denken aan een oude conducteursgrap.
"Komt deze trein langs Harderwijk?"
"Jazeker, deze komt daar langs."
*Trein raast op volle snelheid langs station Harderwijk*
"Maar, maar u zei dat deze trein langs Harderwijk zou gaan, ik had er daar uitgemoeten!"
"U vroeg of deze trein langs Harderwijk zou komen, dat deden we inderdaad. U heeft niet gevraagd of we er ook stopten".
Altijd leuk die dagjesmensen. Stond er net een stelletje schaapachtig te wachten tot de deur vanzelf openging....
En argh.... ik ben vergeten te kijken naar de werkzaamheden. Kom er net achter dat ik om moet reizen via Baarn.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:52 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja hoor ze halen gewoon makkelijk 140 km/h en ze zitten ook een stuk sneller aan de 140 km/h dan VIRM/icm.
Die 160 komt er wel hoorquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:25 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Wat ook meteen aangeeft dat de snelheid voor Intercity's ook in de toekomst gewoon op 140 blijft steken. Een marginale verhoging naar 160 zou ik al zeer op prijs stellen. Ik heb het helemaal gehad met die on-ambitieuze k*tmentaliteit in de spoorsector, en tevens ook de overheid. Spuug en spuug en spuugzat ben ik het
Voor de richting Groningen moet er wel redelijk geremd worden.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:53 schreef Socios het volgende:
Vind het afremmen bij Meppel en Harderwijk wel meevallen. Ok, het gaat niet op topsnelheid, maar hij boekt ´m toch wel lekker door.
Ja tuurlijk, de drukste treinen over de Veluwe zijn al de 12500 en 12700, omdat ie in beide richtingen voor de 500 en 700 uit rijdt. Aangezien al dat kut-kuddevolk 3 minuten eerder thuis wil zijn, zit die trein dus al vol. En dan ook nog een stop in dat boerengat, nee dankje.quote:
gewoon een ertstrein met wat extra locs uitrusten en er met 140 overheen laten knallen. Is die bocht vanzelf recht.quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk het niet, daar ligt een behoorlijk scherpe bocht![]()
Wat lag er onder de trein?quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:27 schreef computergirl het volgende:
ik was vandaag vanuit station Den Dolder op stap.
Echter vlak na aankomst kon ik niet meer niet van Den Dolder naar het noorden richting Lage Vuursche komen omdat een intercity midden op de treinovergang stil kwam te staan.
Na heeeeel lang wachten kwam iemand van de calamiteitendienst (van Prorail?) en die vertelde dat de trein door een rood sein was gereden en dat op last van de politie de trein niet verder mocht reiden.
Ik wist helemaal niet dat de politie uberhaubt betrokken was bij rode seinen
* Ofyles2 eindelijk een medestander vindt in zijn schreeuw naar Pendolino's.quote:Op zaterdag 14 november 2009 10:39 schreef dennistd het volgende:
Tijd voor kantelbaktreinen denk ik zo
quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
* Ofyles2 eindelijk een medestander vindt in zijn schreeuw naar Pendolino's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hula
Ook meteen het enige traject jaquote:Op zaterdag 14 november 2009 23:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik heb nog nooit met de ICE gereden![]()
Wat is het langste traject in Nederland waar de ICE rijdt? Arnhem - Amsterdam?
Na languit misschien net niet maar je hebt aardig wat lengte en ook wat breedte als je de stoelzitting uitschuift.quote:
Ach heb toch me OV, die 2 euriesquote:Op zaterdag 14 november 2009 23:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ook meteen het enige traject jaDe ¤2,- toeslag meer dan waard
Jeps is zo goed als het zelfde, al zullen wel een paar verschillen zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:58 schreef Socios het volgende:
Naar dat vernieuwde interieur van ICE 1 ben ik erg benieuwd. Is dat nou (bijna) identiek aan dat van ICE 3?
* Ireyon ookquote:Op zondag 15 november 2009 03:48 schreef Ofyles2 het volgende:
* Ofyles2 volgende maand Amsterdam-Antwerpen uitprobeert.
Schaatsen in Thialfquote:Op zondag 15 november 2009 15:58 schreef Socios het volgende:
Interessant. Zat vandaag in de Intercity van 12.38u van Amersfoort naar Leeuwarden. We maakten een extra te Meppel. (Kan ik nog begrijpen i.v.m. de treinen die niet tussen Meppel en Hoogeveen reden), maar hoezo stoppen vandaag alle Intercity´s tussen Zwolle en Leeuwarden op alle stations?
maar de meeste lijnen hebben een vaste vervoerder ns(hoofdnet), veolia(maas+heuvelland lijn) db(heerlen-aken).quote:Op zondag 15 november 2009 16:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo ver ik weet, en zoals je ook al schrijft, is de spoorlijn Maastricht-grens (net als alle andere spoorlijnen in Nederland) gewoon eigendom van ProRail. Op vaste tijden maken de NMBS, NSR en Veolia gebruik van de spoorlijn, iets wat ze overigens ook gewoon moeten inkopen bij ProRail.. Daarnaast kunnen goederenvervoerders zoals Railion en SNCF ruimte inkopen om goederentreinen te kunnen laten rijden.
Niet elk stuk spoor valt onder een concessie.quote:Op zondag 15 november 2009 17:04 schreef keukenvraagjes het volgende:
maar de meeste lijnen hebben een vaste vervoerder ns(hoofdnet), veolia(maas+heuvelland lijn) db(heerlen-aken).
Wie heeft de concessie dan over dit stuk, valt dat gewoon onder de concessie hoofdnet oftewel ns, of ..... ?
20 december.quote:Op zondag 15 november 2009 13:54 schreef Socios het volgende:
Wanneer gaan jullie?
Ik 27 december met Thalys van Amsterdam Centraal naar Bruxelles-Midi.
Je hebt een weiland nodig?quote:Op zondag 15 november 2009 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga overmorgen naar Noorderkempen
De link is niet correct!quote:
quote:Op zondag 15 november 2009 15:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Friesland Foods FrieslandCampina te zien. Tevens zijn over het spoor enkele "fabrieksleidingen" geplaatst, waardoor het mogelijk is de zuivelproducten te verplaatsen van de ene naar de andere fabriekshal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |