Nou die rechter mag wel es worden schoongemaaktquote:Op maandag 9 november 2009 23:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
2 ACTS loc's, staande op Hengelo CS
Dat kan zeker goed al heb je natuurlijk niet de tijd om Berlijn/Londen echt goed te verkennen maar een aardig indruk krijg je wel.quote:Op maandag 9 november 2009 23:19 schreef James1988 het volgende:
Tijd? Ik heb 2 weken vakantie. Dus zeg 1,5 week.
Geld? Zolang het niet in de duizenden euro's per rit gaat lopenPaar honderd euro (het is last-minute tenslotte) moet wel kunnen gok ik zo.
Ligt eraan, de pimpel (Schiphol - Berlijn ) wel tot Hengelo, En de beneluxtrein wel t/m Roosendaalquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:05 schreef jslavenburg het volgende:
De HiSpeed is niet gratis als je een OV kaart hebt toch?
Ligt eraan wat je onder Hispeed verstaat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:05 schreef jslavenburg het volgende:
De HiSpeed is niet gratis als je een OV kaart hebt toch?
Inderdaadquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:14 schreef jslavenburg het volgende:
Oke, dus Rotterdam - A'dam kan ik nog het beste in een standaard IC doen
Overheen gelezenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:21 schreef Ireyon het volgende:
't Staat allemaal toch echt vrij duidelijk in de OP geschreven, dacht ik..
2607 en 2402 gisteren op de Cartesiusweg, daar stond niks nieuwsquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:00 schreef Peter het volgende:
Heeft de NS die nieuwe sprinters al weer geaccepteerd?
Blijven mooie treinenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:45 schreef bork het volgende:
[..]
2607 en 2402 gisteren op de Cartesiusweg, daar stond niks nieuws
[ afbeelding ]
Volgens mij hoeven (TDL = TRDL?) die lui weinig te doen aangezien alles met Koploper rijdt. Alleen ben ik wel eens benieuwd of Koploper nu ook bij uitstek geschikt is hiervoorquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:13 schreef knars het volgende:
Ik durf te wedden dat de TDL van Railz Miniworld echte professionals zijn. Wellicht dat ProRail daar eens kan kijken om hun personeelsbestand mee te verversen?
Maar daar tegenover staat dit:quote:Thalys Parijs wordt duurder
maandag 9 november 2009
Vanaf december wordt de Thalys naar Parijs niet alleen sneller, maar ook duurder. Nu is een treinkaartje per Thalys naar Parijs verkrijgbaar vanaf 25 euro, vanaf december wordt dit 35 euro. Overigens zullen veel reizigers in de praktijk meer betalen, omdat de goedkoopste tickets - net als nu - razend snel zijn uitverkocht. Tickets blijven online te boeken via NS Hispeed.
Vanaf 13 december 2009 gaat de Thalys via de hogesnelheidslijn rijden, waardoor de reistijd Amsterdam - Parijs wordt beperkt van 4 uur en 10 minuten naar 3 uur en 20 minuten. Het verkorten van de reistijd wordt als mogelijkheid gegrepen om de tarieven van de Thalys te verhogen. Overigens wordt de frequentie van de Thalys met de ingebruikname van de HSL-Zuid ook geleidelijk verhoogd.
De goedkoopste Thalys tickets naar Parijs gaan 35 euro kosten (nu 25 euro) en naar Brussel en Antwerpen 25 euro (nu 19 euro). Echter, niet alleen de allergoedkoopste tarieven worden verhoogd, ook de tarieven Optiway en Hi-Life zullen worden verhoogd. Optiway en Hi-Life zijn de meest geboekte Thalys tarieven, omdat deze een hogere beschikbaarheid hebben dan de goedkoopste treintickets.
In de aanloop naar de opening van de HSL-Zuid is er nu een actie tarief. Dit actie tarief is gelijk aan de toekomstige "vanaf" prijzen. Treintickets zijn te boeken via NS Hispeed.
Oftewel, het ene nadeel verhelpt het andere nadeel.quote:Meer goedkope Fyra treinkaartjes
maandag 9 november 2009
Waar de Thalys per 13 december duurder wordt, komen er bij de hogesnelheidstrein Fyra juist meer goedkope treinkaartjes. Zo worden er straks ook goedkope treinkaartjes voor 9 uur aangeboden.
Nu zijn de goedkoopste tickets (superdiscount) alleen te boeken voor treinen die na 9 uur vertrekken, maar dat veranderd dus. Op dit moment wordt de Fyra vanwege de hoge tarieven nog beperkt gebruikt. Behalve dat er meer goedkope treinkaartjes aangeboden zullen worden, zal de trein ook vaker gaan rijden. Weliswaar blijft de frequentie 1x per uur, maar vanaf 13 december gaat de Fyra ook in het weekend rijden. De treintijden wijzigen ongeveer 30 minuten.
Vanaf 13 november is het mogelijk om de Fyra-treinen met vertrek 13 december en later te
reserveren. De gebruikelijke voorverkoop van 92 dagen is dan weer van kracht.
Oud plaatje alweer.quote:Op maandag 9 november 2009 23:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
2 ACTS loc's, staande op Hengelo CS
Klopt, foto is van 18 maartquote:Op dinsdag 10 november 2009 14:04 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Oud plaatje alweer.
Het Gebouw op de achtergrond is inmiddels al klaar, en geopend.
Ligt aan de camera, want de rest van de foto's in die straat zijn ook deels mislukt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:39 schreef dennistd het volgende:
Een beetje groenig, maar waarom wordt het woord overweg geblurt?
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=52.11544,5.141644&spn=0,359.98071&t=h&z=16&layer=c&cbll=52.115363,5.141603&panoid=3OhAlBNaiz7ButD8JynwAA&cbp=12,57.27,,1,10.76
Ik denk dat de software van Google het voor een kenteken aanzag en het daarom heeft geblurredquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:39 schreef dennistd het volgende:
Een beetje groenig, maar waarom wordt het woord overweg geblurt?
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=52.11544,5.141644&spn=0,359.98071&t=h&z=16&layer=c&cbll=52.115363,5.141603&panoid=3OhAlBNaiz7ButD8JynwAA&cbp=12,57.27,,1,10.76
Een nettoschuld van ¤ 2 miljard? Wat doe je dan in vredesnaam wel niet?quote:De NMBS-Groep heeft tijdens de eerste helft van dit jaar zijn nettoschuld zien oplopen tot ¤ 1,98 miljard. Dat is een stijging met ¤ 478 miljoen.
De omzet daalde met 6,2 % tot ¤ 1,24 miljard.
Operationeel werd een verlies geleden van ¤ 46,5 miljoen, tegenover een winst van ¤ 80,7 miljoen tijdens dezelfde periode vorig jaar.
De achteruitgang is te wijten aan de economische crisis, die tot een volumedaling en teruglopende ontvangsten heeft gezorgd.
Vooral het goederenvervoer werd volgens NMBS-Groep zwaar getroffen.
Bij NMBS Logistics werd een volumedaling met 41 % tot 17,5 miljoen opgetekend. De omzet van de divisie daalde met ¤ 80 miljoen tot ¤ 111,1 miljoen.
Ja dat zie je heel veel. Soms wordt ook maar een half woord weg geblurd. De software werkt blijkbaar niet helemaal perfect.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de software van Google het voor een kenteken aanzag en het daarom heeft geblurred
Leek mij plausibel antwoord, misschien toch niet?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de software van Google het voor een kenteken aanzag en het daarom heeft geblurred
Snap ik (denk ik) ben wel onder de indruk hoe ze het voor elkaar hebben gekregen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:29 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk ligt het aan de lichtinval, hoek van de opname, enzovoorts. Is geen éénduidig antwoord op te geven.
Treintickets onder de adviesprijs verkopen, nutteloze bedrijfsuitjes en wat eigenlijk nog meer?quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een nettoschuld van ¤ 2 miljard? Wat doe je dan in vredesnaam wel niet?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:31 schreef Ireyon het volgende:
Conducteur vanmiddag in de stiltecoupé:
HALLO, EEN HELE GOEIE *ziet stickers* .. middag
Tis dan ook geen verplichting..quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het concept stiltecoupé is nog niet helemaal doorgedrongen tot veel reizigers, vooral buiten de spits. Gezinnen met kinderen, huisvrouwenclubjes en uitgebreide telefoon gesprekken.
Die openingstijden zijn dramatisch in België ja. Op grote stations kun je in het weekend mazzel hebben dat je een automaat treft die ook iets teruggeeft nadat ie je geld ingeslikt heeft, maar dat is het verder wel. Met als enige uitzondering echt de ALLERgrootste stations (Brussel Zuid en Brussel Centraal dus). Op een knooppunt als Charleroi-Sud gaat gewoon op zondagmiddag om 16:00 alles dicht, en bekijk het verder maarquote:Op dinsdag 10 november 2009 23:25 schreef Fixers het volgende:
Wat de schuld van de NMBS betreft: het komt niet door klantvriendelijkheid. Mischien moeten ze eens kijken naar het Servex concept van de NS. Alle retail en food formules op de stations in eigen beheer franchisen én op normale tijden open zijn. Probeer na 19.00 uur nog maar een frietje stoof te krijgen op Antwerpen.
Er is daar gisteren een Mosi ( http://struktonrail.nl/nl(...)krachtRavotMosi.aspx ) ontspoord en die heeft een wissel gesloopt.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:18 schreef James1988 het volgende:
"Tussen Breda en Tilburg rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden." Geen stoptreinen en minder intercities, duurt tot woensdagochtend 8.00 aldus ActuRail.nl.
Wat is daar gebeurd dan?
Meganisch kan ieder materieel gekoppeld worden. Dit gebeurd bij materieel overbrengingen. Nijv. als materieel defect of niet toegelaten is. Technisch koppelen kan niet onderling. Alleen DH1 & DH2 konden met DM'90 technisch praten. Je zult dus alleen die combinatie in reizigersdienst vinden (Inmiddels uiteraard niet meer omdat de DH serie verkocht is en t land uit zal gaan) en verder is geen enkel materieel gekoppeld in reizigersdienst te vinden.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Kunnen een ICMm en een DM'90 aan elkaar worden gekoppeld? Volgens mij staat er één op Hengelo CS
Als je dat leuk vindt moet je ook zeker eens in Hamburg bij Miniatur Wunderland gaan kijken. Daar heb ik tig topics terug ook over geschreven maar het is niet in de OP gekomenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:56 schreef KapiteinT het volgende:
Vorige week heb ik een bezoekje gebracht aan de Railz Miniworld in Rotterdam. Tussen de oude mannen met snorren (en iemand die sprekend op Beaker van the Muppet Show leek) heb ik mogen genieten van de miniatuur wereld.
Ja het lijkt mij inderdaad ook leuk om daar eens heen te gaan. Moet ik alleen wel een keer tijd en vooral geld hebben om daar heen te gaan.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als je dat leuk vindt moet je ook zeker eens in Hamburg bij Miniatur Wunderland gaan kijken. Daar heb ik tig topics terug ook over geschreven maar het is niet in de OP gekomen
In 'het echt' heeft men ARI/ABT en ook hardware die niet in verhouding staat tot wat erop draaitquote:Op dinsdag 10 november 2009 01:28 schreef NikkelCobalt het volgende:
Volgens mij hoeven (TDL = TRDL?) die lui weinig te doen aangezien alles met Koploper rijdt. Alleen ben ik wel eens benieuwd of Koploper nu ook bij uitstek geschikt is hiervoor21 Computers waarvan een groot deel voor stukken koploper draait? Volgens mij moet dat met minder kunnen. Al weet ik niet of dit waar is.Groot deel zal monitoring / video / autotjes (MCC/Dinamo) zijn.
De hemelse goedheid mag verhoeden dat Syntus er iets mee te maken krijgt, anders wordt het net zo'n babymoord als die Emmerichpendel van een paar jaar terugquote:Op woensdag 11 november 2009 17:05 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december 2010 trein van Oldenzaal naar Bentheim:
http://www.tctubantia.nl/(...)ldenzaalBentheim.ece
quote:Op woensdag 11 november 2009 17:05 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december 2010 trein van Oldenzaal naar Bentheim:
http://www.tctubantia.nl/(...)ldenzaalBentheim.ece
Is dat een trein met benen ofzo?quote:Vanaf december 2010 gaat er weer een trein lopen tussen Hengelo, Oldenzaal en Bad Bentheim.
Uhu, hier in het oosten kan allesquote:Op woensdag 11 november 2009 20:30 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
[..]
Is dat een trein met benen ofzo?![]()
DD-AR is de bom ja. Blij dat je dat inzietquote:Op woensdag 11 november 2009 21:16 schreef RenRen- het volgende:
Ik MOEST van James zeggen dat ik die dubbeldekkers leuk vind.
Stiekem geloof ik je gelijk als je dat zegt.quote:Op woensdag 11 november 2009 @ 21:18 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
DD-AR is de bom ja. Blij dat je dat inziet
Zeg nog maar even tegen James: "AGV weg ermee" , voor je weggaatquote:Op woensdag 11 november 2009 21:20 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Stiekem geloof ik je gelijk als je dat zegt.Ik sluip maar weer weg, dag
![]()
Hoi RenRen-quote:Op woensdag 11 november 2009 21:16 schreef RenRen- het volgende:
Ik MOEST van James zeggen dat ik die dubbeldekkers leuk vind.
Het schijnt wel dat het Syntus wordt, maar omdat de provincie drie jaar lang betaalt voor een uursdienst zullen ze die toch echt moeten gaan rijden. Dat naar Emmerich was op kosten van Syntus zelf dacht ik.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hemelse goedheid mag verhoeden dat Syntus er iets mee te maken krijgt, anders wordt het net zo'n babymoord als die Emmerichpendel van een paar jaar terug
Ik ging wel lopen danquote:Op woensdag 11 november 2009 21:20 schreef James1988 het volgende:
Ik zat daarstraks 45 minuten in een DDM van Rotterdam naar Breda. Vanochtend had ik een VIRM de andere kant op. Ik weet weldegelijk waar ik liever in zit.
En je kwam nieteens hoi zeggenquote:Op woensdag 11 november 2009 @ 21:39 schreef James1988 het volgende:
Ja euh, helemaal naar Rotterdam lopen?
Mooi man over die grote brugquote:Op woensdag 11 november 2009 21:39 schreef James1988 het volgende:
Ja euh, helemaal naar Rotterdam lopen?
Ik mag niet klagen hequote:
Moooiquote:Op woensdag 11 november 2009 @ 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik mag niet klagen heNet als in de DDR dus
Met jou?
bron: nu.nlquote:Eurlings dreigt met schadeclaim tegen België
DEN HAAG - Verkeersminister Camiel Eurlings dreigt de Belgen met een schadeclaim van 200 miljoen euro omdat zij de afspraak niet nakomen om een hogesnelheidstrein aan te kopen en te laten rijden. Met dat treinstel zouden Den Haag en Breda een aansluiting krijgen op de hogesnelheidslijn HSL-Zuid die Amsterdam met Parijs verbindt.
Hij kondigde dit woensdag aan in de Tweede Kamer die Eurlings aan de tand voelde over de zaak. Het saillante is dat de afspraak met België over de HSL-Zuid in 2005 is gemaakt, tegelijkertijd met een akkoord over de uitdieping van de Westerschelde.
Conflict
De Kamer wond zich er behoorlijk over op. Ineke van Gent (GroenLinks) vergeleek de zaak met het recente conflict met de Belgen over de Westerschelde. Toen was Nederland de gebeten hond vanwege het stilleggen van de voor de Antwerpse haven belangrijke verdieping van de zeearm.
De diplomatieke storm ging liggen na het besluit van het kabinet van een maand geleden om de Zeeuwse Hedwigepolder alsnog onder water te zetten, bij wijze van natuurherstel.
Boycot
CDA-Kamerlid Ger Koopmans schemde al met een boycot van Belgische frites, zoals destijds Vlaamse parlementariërs dreigden de Zeeuwse mosselen in de ban te doen.
Volgens de minister krijgen de Belgen tot begin december de tijd. Charlie Aptroot (VVD) vond dat niet ver genoeg gaan. Wat hem betreft gaat er nog deze week een stevige brief uit met ''een joekel van een claim''.
Schrijven
Eurlings beloofde daarop een schrijven aan zijn Belgische ambtgenoot. Hij zei te hopen dat de Belgen Nederland alsnog tegemoetkomen.
Eurlings gaf wel aan dat een schadeclaim pas daadwerkelijk zal worden ingediend tegen de Belgen ''na rijp beraad'' in het kabinet, omdat zo'n stap niet ''prettig'' is voor de verhoudingen.
© ANP
Dat was het wel alleen ze deden er niks mee, het nieuws is namelijk al jaren bekend....quote:Op woensdag 11 november 2009 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
En waarom was dat niet eerder (ten tijde van dat uitbaggerconflict) bekend?
Hmm, als ze graag Nederlanders die in Duitsland wonen hiermee willen aanspreken moeten ze ook even Bad Bentheim - Nordhorn heropenen voor passagiers, daar zit pas een Nederlandse enclavequote:Op woensdag 11 november 2009 17:05 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december 2010 trein van Oldenzaal naar Bentheim:
http://www.tctubantia.nl/(...)ldenzaalBentheim.ece
Nou, misschien heb ik onder een steen gezeten, maar Nederland is toen wel even door het slijk gegaan in het nieuws / journaals. Wat dus eigenlijk nergens voor nodig was, want de tegenpartij kwam haar verplichtingen dus ook niet na...quote:Op donderdag 12 november 2009 01:09 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dat was het wel alleen ze deden er niks mee, het nieuws is namelijk al jaren bekend....
Doe maar niet, laatste keer dat ik van Breda naar huis moest liep er echt iemand over en toen had ik een halfuur vertraging... Was jij zeker weer he?quote:
Het is inderdaad makkelijker om tot Bentheim te rijden, je hoeft dan geen aanpassingen te doen aan het treinstelquote:Op donderdag 12 november 2009 01:41 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Hmm, als ze graag Nederlanders die in Duitsland wonen hiermee willen aanspreken moeten ze ook even Bad Bentheim - Nordhorn heropenen voor passagiers, daar zit pas een Nederlandse enclave(ik had ook eigenlijk verwacht dat die erbij gepakt zou worden).
Oh en die 3 jaar eindigen ook als de concessie in 2013 eindigt voor Syntus op Oldenzaal - Hengelo - Zutphen, dus ik verwacht dat Syntus hem gaat rijden zodat, mocht het een succes blijken, hij bij de nieuwe aanbesteding in kan. (Daarnaast, ik dacht dat de Duitsers met elektrisch materieel rijden op BB, dus die komen de grens dan toch al niet over en moet het dus wel van onze kant af komen).
Als je het krantenartikel hierboven even leest dan zie je dat het sowieso geen lintjes worden omdat die niet goed detecteerbaar zijn op Oldenzaal-Bentheim (geen assentellers daar).quote:Op donderdag 12 november 2009 09:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Wat ik me alleen afvraag, is dat duitse perron niet veels te laag voor de Lint41H. Immers de duitsers die met een lint rijden hebben allemaal de Lint 41, die een lagere instap heeft.
Syntus-bemoeienis? Ik lees alleen 'lightrailmaterieel zoals Syntus dat ook heeft'. En een paar regels verder gaat het over 'een bepaald type elektrisch materieel waarover NS beschikt' dat wel geschikt zou zijn. Ik vraag me af welk materieel ze bedoelen, welk elektrisch matrieel dat in Nederland en Duitsland kan rijden en lightrail is heeft de NS zoal? Ik kan een ICE nou niet 'light' noemenquote:Op donderdag 12 november 2009 08:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch wel Syntus-bemoeienis dus. Ik hou m'n hart vast. Zodra dat gaat rijden ff een ritje maken, voor het te laat is.
Bron: Spitsnieuwsquote:Eurlings erkent HSL-herrie
Verkeersminister Camiel Eurlings neemt maatregelen tegen de herrie waarover omwonenden van de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam steen en been klagen.
TNO-onderzoek heeft uitgewezen dat de oudere treinen waarmee nu wordt gereden, meer geluidsoverlast veroorzaken dan was voorzien. Eurlings kondigde in de Tweede Kamer vandaag aan dat nog deze maand de rails een behandeling krijgen. Daarnaast zullen er kunststof remblokken worden aangekocht om het lawaai te dempen. Het gaat volgens hem om een tijdelijk probleem. Uit recente proefritten met de moderne Thalystreinen die vanaf eind 2010 worden ingezet, blijkt dat zij de helft minder lawaai veroorzaken.
De FLIRTs van de WFB liggen nogal voor de handquote:Op donderdag 12 november 2009 09:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Syntus-bemoeienis? Ik lees alleen 'lightrailmaterieel zoals Syntus dat ook heeft'. En een paar regels verder gaat het over 'een bepaald type elektrisch materieel waarover NS beschikt' dat wel geschikt zou zijn. Ik vraag me af welk materieel ze bedoelen, welk elektrisch matrieel dat in Nederland en Duitsland kan rijden en lightrail is heeft de NS zoal? Ik kan een ICE nou niet 'light' noemen
Klopt, maar die zijn noch van Syntus, noch van de NS. Dus snappen doe ik het nog niet.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De FLIRTs van de WFB liggen nogal voor de handKomende maand in Venlo (okee, nog geen toelating nodig, maar daar hebben ze nog een jaar voor
)
Als de Bentheimer Eisenbahn er eentje least zijn we erquote:Op donderdag 12 november 2009 09:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, maar die zijn noch van Syntus, noch van de NS. Dus snappen doe ik het nog niet.
En die zijn wel detecteerbaar zonder assentellers denk je?quote:
Ah tuurlijk, de spanningssluis ligt natuurlijk pas bij Bentheim..quote:Op donderdag 12 november 2009 09:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
En die zijn wel detecteerbaar zonder assentellers denk je?
Er staat ook nergens dat het NS-spul wel lightrail is.
Ik verwacht dat het een V'tje gaat worden, met (als ze verstandig zijn) een reserve V'tje.
Als ze beiden in dienst zijn zou je ze in de spits gekoppeld kunnen laten rijden zodat je de drukte op Hengelo-Oldenzaal gedeeltelijk wegneemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |