En je kwam nieteens hoi zeggenquote:Op woensdag 11 november 2009 @ 21:39 schreef James1988 het volgende:
Ja euh, helemaal naar Rotterdam lopen?
Mooi man over die grote brugquote:Op woensdag 11 november 2009 21:39 schreef James1988 het volgende:
Ja euh, helemaal naar Rotterdam lopen?
Ik mag niet klagen hequote:
Moooiquote:Op woensdag 11 november 2009 @ 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik mag niet klagen heNet als in de DDR dus
Met jou?
bron: nu.nlquote:Eurlings dreigt met schadeclaim tegen België
DEN HAAG - Verkeersminister Camiel Eurlings dreigt de Belgen met een schadeclaim van 200 miljoen euro omdat zij de afspraak niet nakomen om een hogesnelheidstrein aan te kopen en te laten rijden. Met dat treinstel zouden Den Haag en Breda een aansluiting krijgen op de hogesnelheidslijn HSL-Zuid die Amsterdam met Parijs verbindt.
Hij kondigde dit woensdag aan in de Tweede Kamer die Eurlings aan de tand voelde over de zaak. Het saillante is dat de afspraak met België over de HSL-Zuid in 2005 is gemaakt, tegelijkertijd met een akkoord over de uitdieping van de Westerschelde.
Conflict
De Kamer wond zich er behoorlijk over op. Ineke van Gent (GroenLinks) vergeleek de zaak met het recente conflict met de Belgen over de Westerschelde. Toen was Nederland de gebeten hond vanwege het stilleggen van de voor de Antwerpse haven belangrijke verdieping van de zeearm.
De diplomatieke storm ging liggen na het besluit van het kabinet van een maand geleden om de Zeeuwse Hedwigepolder alsnog onder water te zetten, bij wijze van natuurherstel.
Boycot
CDA-Kamerlid Ger Koopmans schemde al met een boycot van Belgische frites, zoals destijds Vlaamse parlementariërs dreigden de Zeeuwse mosselen in de ban te doen.
Volgens de minister krijgen de Belgen tot begin december de tijd. Charlie Aptroot (VVD) vond dat niet ver genoeg gaan. Wat hem betreft gaat er nog deze week een stevige brief uit met ''een joekel van een claim''.
Schrijven
Eurlings beloofde daarop een schrijven aan zijn Belgische ambtgenoot. Hij zei te hopen dat de Belgen Nederland alsnog tegemoetkomen.
Eurlings gaf wel aan dat een schadeclaim pas daadwerkelijk zal worden ingediend tegen de Belgen ''na rijp beraad'' in het kabinet, omdat zo'n stap niet ''prettig'' is voor de verhoudingen.
© ANP
Dat was het wel alleen ze deden er niks mee, het nieuws is namelijk al jaren bekend....quote:Op woensdag 11 november 2009 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
En waarom was dat niet eerder (ten tijde van dat uitbaggerconflict) bekend?
Hmm, als ze graag Nederlanders die in Duitsland wonen hiermee willen aanspreken moeten ze ook even Bad Bentheim - Nordhorn heropenen voor passagiers, daar zit pas een Nederlandse enclavequote:Op woensdag 11 november 2009 17:05 schreef dennistd het volgende:
Vanaf december 2010 trein van Oldenzaal naar Bentheim:
http://www.tctubantia.nl/(...)ldenzaalBentheim.ece
Nou, misschien heb ik onder een steen gezeten, maar Nederland is toen wel even door het slijk gegaan in het nieuws / journaals. Wat dus eigenlijk nergens voor nodig was, want de tegenpartij kwam haar verplichtingen dus ook niet na...quote:Op donderdag 12 november 2009 01:09 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dat was het wel alleen ze deden er niks mee, het nieuws is namelijk al jaren bekend....
Doe maar niet, laatste keer dat ik van Breda naar huis moest liep er echt iemand over en toen had ik een halfuur vertraging... Was jij zeker weer he?quote:
Het is inderdaad makkelijker om tot Bentheim te rijden, je hoeft dan geen aanpassingen te doen aan het treinstelquote:Op donderdag 12 november 2009 01:41 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Hmm, als ze graag Nederlanders die in Duitsland wonen hiermee willen aanspreken moeten ze ook even Bad Bentheim - Nordhorn heropenen voor passagiers, daar zit pas een Nederlandse enclave(ik had ook eigenlijk verwacht dat die erbij gepakt zou worden).
Oh en die 3 jaar eindigen ook als de concessie in 2013 eindigt voor Syntus op Oldenzaal - Hengelo - Zutphen, dus ik verwacht dat Syntus hem gaat rijden zodat, mocht het een succes blijken, hij bij de nieuwe aanbesteding in kan. (Daarnaast, ik dacht dat de Duitsers met elektrisch materieel rijden op BB, dus die komen de grens dan toch al niet over en moet het dus wel van onze kant af komen).
Als je het krantenartikel hierboven even leest dan zie je dat het sowieso geen lintjes worden omdat die niet goed detecteerbaar zijn op Oldenzaal-Bentheim (geen assentellers daar).quote:Op donderdag 12 november 2009 09:00 schreef Hr-Flip het volgende:
Wat ik me alleen afvraag, is dat duitse perron niet veels te laag voor de Lint41H. Immers de duitsers die met een lint rijden hebben allemaal de Lint 41, die een lagere instap heeft.
Syntus-bemoeienis? Ik lees alleen 'lightrailmaterieel zoals Syntus dat ook heeft'. En een paar regels verder gaat het over 'een bepaald type elektrisch materieel waarover NS beschikt' dat wel geschikt zou zijn. Ik vraag me af welk materieel ze bedoelen, welk elektrisch matrieel dat in Nederland en Duitsland kan rijden en lightrail is heeft de NS zoal? Ik kan een ICE nou niet 'light' noemenquote:Op donderdag 12 november 2009 08:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch wel Syntus-bemoeienis dus. Ik hou m'n hart vast. Zodra dat gaat rijden ff een ritje maken, voor het te laat is.
Bron: Spitsnieuwsquote:Eurlings erkent HSL-herrie
Verkeersminister Camiel Eurlings neemt maatregelen tegen de herrie waarover omwonenden van de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam steen en been klagen.
TNO-onderzoek heeft uitgewezen dat de oudere treinen waarmee nu wordt gereden, meer geluidsoverlast veroorzaken dan was voorzien. Eurlings kondigde in de Tweede Kamer vandaag aan dat nog deze maand de rails een behandeling krijgen. Daarnaast zullen er kunststof remblokken worden aangekocht om het lawaai te dempen. Het gaat volgens hem om een tijdelijk probleem. Uit recente proefritten met de moderne Thalystreinen die vanaf eind 2010 worden ingezet, blijkt dat zij de helft minder lawaai veroorzaken.
De FLIRTs van de WFB liggen nogal voor de handquote:Op donderdag 12 november 2009 09:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Syntus-bemoeienis? Ik lees alleen 'lightrailmaterieel zoals Syntus dat ook heeft'. En een paar regels verder gaat het over 'een bepaald type elektrisch materieel waarover NS beschikt' dat wel geschikt zou zijn. Ik vraag me af welk materieel ze bedoelen, welk elektrisch matrieel dat in Nederland en Duitsland kan rijden en lightrail is heeft de NS zoal? Ik kan een ICE nou niet 'light' noemen
Klopt, maar die zijn noch van Syntus, noch van de NS. Dus snappen doe ik het nog niet.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De FLIRTs van de WFB liggen nogal voor de handKomende maand in Venlo (okee, nog geen toelating nodig, maar daar hebben ze nog een jaar voor
)
Als de Bentheimer Eisenbahn er eentje least zijn we erquote:Op donderdag 12 november 2009 09:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, maar die zijn noch van Syntus, noch van de NS. Dus snappen doe ik het nog niet.
En die zijn wel detecteerbaar zonder assentellers denk je?quote:
Ah tuurlijk, de spanningssluis ligt natuurlijk pas bij Bentheim..quote:Op donderdag 12 november 2009 09:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
En die zijn wel detecteerbaar zonder assentellers denk je?
Er staat ook nergens dat het NS-spul wel lightrail is.
Ik verwacht dat het een V'tje gaat worden, met (als ze verstandig zijn) een reserve V'tje.
Als ze beiden in dienst zijn zou je ze in de spits gekoppeld kunnen laten rijden zodat je de drukte op Hengelo-Oldenzaal gedeeltelijk wegneemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |