Lekker dat er zo met de treinpassagiers omgegaan wordt ...quote:Op maandag 2 november 2009 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker handig, dat gedoe in Den Bosch. Er heeft dus een trein met ruim 500 man erin ruim 4 uur stilgestaan, zonder meer.
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-vast-in-trein.html
Welke idiote knaak bij de NS leiding kan niet begrijpen dat, als er geen enkele trein kan rijden, het niet te gevaarlijk is om over het spoor te lopen?quote:Er was niet voor gekozen om mensen te evacueren, omdat die dan langs het spoor zouden moeten lopen, wat gevaarlijk kan zijn.
Rijdt daar ooit wat dan?quote:Op maandag 2 november 2009 15:27 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Waarom staat er bij Syntus niet Arnhem - Doetinchem.
Zou knap zijn als dat wél zo zou zijn, want volgens mij is dat ICK.quote:Op maandag 2 november 2009 15:17 schreef dennistd het volgende:
Schandalig idd...
[ afbeelding ]
Bovenstaande foto heeft er niks mee te maken hoor
Wat is de actuele stand van zaken in Vught?quote:Op maandag 2 november 2009 16:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou knap zijn als dat wél zo zou zijn, want volgens mij is dat ICK.
prorail.nlquote:Het is nog onduidelijk wat het effect van het instorten van de bouwput is op de stabiliteit van de sporen. Op dit moment wordt onderzocht wat de schade is en wat de mogelijke consequenties voor de treindienst zijn. Daarom is er geen treinverkeer tussen Den Bosch en Boxtel en tussen Den Bosch en Tilburg. Doorgaande reizigers worden geadviseerd om te reizen via Rotterdam. Naar verwachting is in de loop van de middag duidelijk hoe lang de stremming nog zal duren.
Daar rijdt alles ook weer normaalquote:Op maandag 2 november 2009 16:39 schreef Yreal het volgende:
Der was er vanochtend ook eentje gesprongen in zoetermeer, maar daar hoor ik niks meer over
Ik houd er dan maar rekening mee morgen via Rotterdam te moeten. Vanavond het nieuws maar in de gaten houden.quote:Op maandag 2 november 2009 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
prorail.nl
Ziet er niet goed uit dus (qua prognose).
Een keer geen windows maar linux?quote:Op maandag 2 november 2009 15:21 schreef Crientj het volgende:
Edit;
Toch nog een plaatje dan ^^/ Niet van mij. dunno van wie wel.
[ afbeelding ]
De NS blijft me verbazen als ze zelfs niet weten hoe ze met Linux moeten omgaan.quote:Op maandag 2 november 2009 15:21 schreef Crientj het volgende:
Edit;
Toch nog een plaatje dan ^^/ Niet van mij. dunno van wie wel.
[ afbeelding ]
Zo te zien was de CTA gewoon nog bezig met opstarten? Niks aan de hand dus?quote:Op maandag 2 november 2009 17:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De NS blijft me verbazen als ze zelfs niet weten hoe ze met Linux moeten omgaan.![]()
Ik kan niet vragen of ze dat besturingssysteem bij de kiosk hebben gekocht, want daar komen mijn Fedora en Kubuntu vandaan.
't Is weer eens wat anders danquote:Op maandag 2 november 2009 15:21 schreef Crientj het volgende:
Edit;
Toch nog een plaatje dan ^^/ Niet van mij. dunno van wie wel.
[ afbeelding ]
Het kan ook een herstart zijn. Ik vind mijn post nog gerechtvaardigd.quote:Op maandag 2 november 2009 17:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo te zien was de CTA gewoon nog bezig met opstarten? Niks aan de hand dus?
Klopt helemaalquote:Op maandag 2 november 2009 16:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou knap zijn als dat wél zo zou zijn, want volgens mij is dat ICK.
quote:Op maandag 2 november 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Netjes BorkDat moet Blauwkapel zijn toch
Is altijd een piek in de herfst en een dip in het voorjaarquote:Op maandag 2 november 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is wel absoluut springers-hoogseizoen de laatste weken he
Gewoon een uit de hand gelopen winterdepressie.quote:Op maandag 2 november 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is wel absoluut springers-hoogseizoen de laatste weken he
In het voorjaar worden juist de meeste zelfmoorden gepleegd..quote:Op maandag 2 november 2009 21:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is altijd een piek in de herfst en een dip in het voorjaar.
Nou nou nou zo kan die wel weer hoor.quote:Op maandag 2 november 2009 21:57 schreef James1988 het volgende:
Genoeg mooie treinen op de markt (Velaro, Venturio, Zefiro, AGV, enz) maar wij moesten weer het lelijkste eendje van de hele vijver krijgen.
Nou nee, het is gewoon waar.quote:Op maandag 2 november 2009 22:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Nou nou nou zo kan die wel weer hoor.
Maar ook op het spoorquote:Op maandag 2 november 2009 21:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In het voorjaar worden juist de meeste zelfmoorden gepleegd..
Nee ik ook niet. Wel op allerli manieren indirect, maar nooit zelfquote:Op maandag 2 november 2009 22:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja zelfmoorden... Ik zeg het nog maar eens, jaarlijks gemiddeld zo'n 60.000 treinkilometers, maar nog nooit zulks direct meegemaakt, gelukkig.
Het word steeds gekker bij de NS. Nu is het ineens een defect aan het spoorquote:Tilburg-s-Hertogenbosch
Maandag 2 November 20:30Oorzaak Tussen s-Hertogenbosch en Tilburg rijden minder treinen door een defect aan het spoor.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 03 november rond 2:00 uur verholpen.
Reisadvies
Ik weet dat je de AGV niet zo'n topmodel vindt.quote:Op maandag 2 november 2009 22:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Nou nou nou zo kan die wel weer hoor.
Jij snapt 't.quote:
Dat begrijp ik dus niet. In Duitsland gaan ICs voor op IR en RE's en ICE's voor op alles. Doorgaande reizigers hebben hoogste prioriteit, immers; in stoptreinen zitten veel minder overstappers, dat is bestemmingsverkeer. Als je al vertraging hebt is de mentaliteit van ProRail: gaan we niet oplossen, we knallen er nog wat minuten bij. De xx500/xx700 is nogal ruim ingelegd dus met een beetje doortrappen van de machinist had je vanuit vroeg vertrek te Zl nog wél je aansluitingen kunnen halen.quote:Op maandag 2 november 2009 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanochtend van Leeuwarden naar Hilversum Sportpark:
Trein 12522 (Leeuwarden-Rotterdam) mocht vandaag in de ankers te Meppel aansluiting, aangezien trein 9122 (Groningen-Zwolle) te Meppel +10 had. Nadat trein 9122 de weg naar Zwolle gevonden heeft, mocht trein 12522 station Meppel binnenkomen voor een spitsstop. Voor Zwolle mocht trein 12522 alweer in de ankers, het spoor was nog bezet zei de omroep. Nee, aangezien trein 12522 in Leeuwarden slechts uit 7 in plaats van 10 bakken bestond, werd er een treinstel voorop bijgeplaatst. Schijnbaar was dat nog niet gebeurd... Afijn, vertrek van trein 12522 uit Zwolle is planmatig 7:41, maar dat werd vandaag dus 7:53. Stoptrein 5624 (Zwolle-Utrecht) werd door ProRail vooruit gestuurd en zodoende kwam trein 12522 achter stoptrein 5624 te kakken en mocht trein 12522 pas in Nunspeet de stoptrein 5624 voorbij. Helaas was het nogal druk op de stations Putten en Nijkerk, zodat trein 12522 als veegtrein mocht dienen op beide stations. Trein 12522 kwam uiteindelijk met +16 aan in Amersfoort, aansluitingen naar Hilversum, Schiphol en Amsterdam waren uiteraard weg.
(...)
Dat AGV > V250 is ben ik met je eens, maar je moet toegeven dan 360km/h op Nederlandse HSL-afstanden weinig zin heeftquote:Op maandag 2 november 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik weet dat je de AGV niet zo'n topmodel vindt.
[..]
Jij snapt 't.
AGV > V250. In alle opzichten.
110 km/u sneller, een stuk betere neus, imposanter uiterlijk, en de inrichting is ook wel tof.
V250quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:01 schreef James1988 het volgende:
Want
[ afbeelding ]
Is mooi wil je zeggen?
De Koploper is gewoon briljant met die boegdeuren die openkunnen om een trein van 15 bakken door te lopen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:56 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
Ook al zo'n aparte vorm. Maar daar hoor je niemand over.
Dat duitse voorrangsconcept hebben alleen de cta-ontwerpers begrepen. Met " de intercity is eerder in ....". De dagelijks praktij bewijst dat ze liever intercitys achter een stoptrein aan laten sukkelen. In plaats van de vertraging op de lange afstand te beperken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:07 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet. In Duitsland gaan ICs voor op IR en RE's en ICE's voor op alles. Doorgaande reizigers hebben hoogste prioriteit, immers; in stoptreinen zitten veel minder overstappers, dat is bestemmingsverkeer. Als je al vertraging hebt is de mentaliteit van ProRail: gaan we niet oplossen, we knallen er nog wat minuten bij. De xx500/xx700 is nogal ruim ingelegd dus met een beetje doortrappen van de machinist had je vanuit vroeg vertrek te Zl nog wél je aansluitingen kunnen halen.
Maar goed je doet het onderschrift van je nickname wel eer aan
[..]
Dat AGV > V250 is ben ik met je eens, maar je moet toegeven dan 360km/h op Nederlandse HSL-afstanden weinig zin heeft[naast dat de HSL ntuurlijk maar geschikt is voor 300km/h] Echter, voor de mensen in de gemeentjes langs Shl-R'dam zou ik het bijzonder aardig vinden als ie daar 360km/h ging rijden
]
.
Op dat soort trajecten is inderdaad een grote winst te halen zelfde als de stoptrein naar Rhenen en de IC naar Ah-Nm. Vanaf Driebergen-Zeist tot De Haar rij je dus gemiddeld 60 km/h, daarna weer vol gas. Als je dat niet zou hebben bespaar je ruim vijf minuten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:
u
[..]
Dat duitse voorrangsconcept hebben alleen de cta-ontwerpers begrepen. Met " de intercity is eerder in ....". De dagelijks praktij bewijst dat ze liever intercitys achter een stoptrein aan laten sukkelen. In plaats van de vertraging op de lange afstand te beperken.
Vanaf Den Bosch met 80 naar Culemborg om van daar met 40 naar Utrecht te sukkelen is erg frustrerend. Voor we het gaan hebben over snelheidsverhogingen naar 160 op de gewone baan, laat ze eerst dit soort gezeik aanpakken.
Maar goed dan dat Arnhem aangepast wordt naar 80 km/h inrijden ipv 40quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:38 schreef Brembo het volgende:
[..]
Op dat soort trajecten is inderdaad een grote winst te halen zelfde als de stoptrein naar Rhenen en de IC naar Ah-Nm. Vanaf Driebergen-Zeist tot De Haar rij je dus gemiddeld 60 km/h, daarna weer vol gas. Als je dat niet zou hebben bespaar je ruim vijf minuten.
De oude IC van Ah - Den Haag Centraal had vooral bij Ah binnennrijden een probleem met inrijden, gemiddelde wachttijd 7 minuten. Dat er niemand iets verzint bij prorail om te zorgen dat je zo efficient en snel mogelijk dat station ook binnenkomt met gewoon 100 km/h.
Maar ja, vrouwen hè?quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:17 schreef James1988 het volgende:
De HSL is ook een enorm geldverslindend nutteloos prestigeproject geweest. Als het geld wat men in die HSL had gestopt, in andere projecten had gestopt, hadden veel meer mensen er baat bij gehad:
- Alle belangrijke lijnen opwaarderen naar 200 km/h en 25 kV. Het kan in België, dus hier ook
- ERTMS
- Spoorverdubbelingen/uitwijkroutes op verschillende plaatsen (zoals Breda - Tilburg: een ongeluk daar en er ligt een hele hoop in het zuiden uit)
Voor 6,7 miljard hadden er heel veel nuttige dingen gedaan kunnen worden...
code is 2931 btw.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:57 schreef sander89 het volgende:
Doh, niet goed te voorwaarden gelezen voor de 1ste klas dagkaarten voor 22.50 euro.
Want zijn pas vanaf 9 uur geldig, al had ik dat kunnen verwachten.
Al lukt het mij wel ze nog op te maken binnen 2 maanden.
Ik heb een tijdje geleden in een van de boegruimtes in de boegruimte onder cab2 van de 4024 gestaan. Ik kan je vertellen dat er toen een leeg bekertje waar ooit koffie in had gezeten stond.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:24 schreef Socios het volgende:
[..]
De Koploper is gewoon briljant met die boegdeuren die openkunnen om een trein van 15 bakken door te lopen.Nu ze dichtgemaakt zijn/ worden (
) is het misschien een ander verhaal.
Ok duidelijk. JIJ houdt gewoon van lelijke treinen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:42 schreef James1988 het volgende:
Even een tegenplaatje voor die lelijkheid:
[ afbeelding ]
Ja pipo, wat is definitie van beste?quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:54 schreef James1988 het volgende:
Doen we het zo:
[..]
Dat de beste moge winnen
Fuck. In m'n eigen geintje getraptquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:18 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ja pipo, wat is definitie van beste?
Poll: Wat is, esthetisch(!) gezien, de mooiste trein:AGV V250
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Als er veters in een AGV hadden gezeten, dan waren het puike schoenen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:45 schreef ReisT het volgende:
Als er niet zo'n gapend gat in de voorkant zat, dat zijruitje niet zo'n rare vorm had, de voorruit niet zo hoog was, het middelste frontsein voorop de neus zat in plaats van in die bobbel op het dak en die neus er niet zo overduidelijk aangeplakt had gezeten, dan... zou de V250 best een mooie trein zijn geweest.
Automotrice Incrediblement Rapide.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Als er veters in een AGV hadden gezeten, dan waren het puike schoenen.
Jaaa de prima IIquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:42 schreef James1988 het volgende:
Even een tegenplaatje voor die lelijkheid:
[ afbeelding ]
Liever 189quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:53 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Jaaa de prima II
[ afbeelding ]
Prachtig machientje, mag van mij wel de vervanger worden van de 1700 en 1800 serie.
Over "automotrices" gesproken... ik stootte laatst op internet op dit plaatje:quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Automotrice Incrediblement Rapide.
AIR
Nike AIR.
Dan maar de Siemens Taurus.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:53 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Jaaa de prima II
[ afbeelding ]
Prachtig machientje, mag van mij wel de vervanger worden van de 1700 en 1800 serie.
Marokkoquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Over "automotrices" gesproken... ik stootte laatst op internet op dit plaatje:
[ afbeelding ]
Rara, waar is dit?
En niet spieken hè.
In december ga ik waarschijnlijk daar mee een ritje maken van München Hbf naar Salzburg Hbf.quote:
Siemens locs zijn iddquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:19 schreef James1988 het volgende:
Taurus (ES64U4), 189 (ES64F4), Traxx, Prima 2, allemaal prachtlocs
Vind de naam ook mooi: 'RailJet'. Maar die Oostenrijkers gaan tenminste wel snelle verbindingen opzetten, zeer goed iniatief!quote:
Ja.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Casablanca misschien?
Als het aan mij lag zou de overheid hiervoor moeten betalen. Maar om reël te blijven denk ik aan voorlichting voor automobilisten, hogere boetes voor het kruisen van spoorwegovergang terwijl de bomen al dicht gaan en misschien ook wel sensoren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:32 schreef davidov2009 het volgende:
[quote]- Dan mogen er geen gelijkvloerse kruisingen meer (dan zijn gem. 1 per 3 km)
Het word sowieso al afgeraden dicht bij het spoor te staan, en voor zover ik weet gehoorzamen de reizigers daar gewoon aan)wij treinspotters uitgezonderd natuurlijkquote:- Geen passage langs perronsporen (in Duitsland passeert met met 230kmh perronsporen, en daar is nog nooit iemand doodgegaan door een passerende IC, maar goed)
Dat valt allemaal wel mee. Gewoon een kwestie van nieuwe rails en betonnen bielzen maar vooral regelmatig strooien van ballast. Daardoor blijft de rails op zijn plaats liggen. Op de baanvakken waar het écht verschrikkelijk doorzakt is fundering misschien wel noodzakelijk, maar bij elkaar is dat maar een klein deel van het hele spoor. En ten slotte: er worden toch ook gigantische ruimtes vrijgemaakt en aangepast voor snelwegen? Met die kolossale knooppunten? Word daar geen fundering aangelegd? Blijkbaar zijn de kosten niet zo'n probleem. Al valt daar nog wel over te twisten, gezien de overheid liever zijn portemonnee trekt voor wegverbredingen in plaats van concrete verbeteringen aan het nationale spoorwegnet.quote:- In veel stukken Nederland is de grond te 'polderdrassig' (onstabiel) om 200km/h spoor op te leggen (opnieuw relatieve veiligheidsmarges). Dat betekent dat alles in beton + fundering gelegd moet worden; extreem duur. Een km-HSL spoor in NL is zo al veel duurder dan in Frankrijk, zonder bouwwerken.
Tegen de tijd dat al deze verbeteringen plaats hebben gevonden, of nog beter: tegen de tijd dat de overheid minder in snelwegen gaat investeren is het huidige materieelpark al toe aan vervanging. Mat'64 word al afgevoerd en DDM1 binnenkort ook. VIRM, ICMm en SLT hebben de toekomst.quote:- ERTMS betekent ook alle treinen aanpassen; geen enkele binnenlandse NS trein is hiervoor geschikt, de 'best voorbereide (lees: nauwelijks voorbereid) is de VIRM4.
- Geen enkele NS trein is eveneens geschikt voor 25kV, daar zijn sommige treinstellen wel op voorbereid, maar dat is nog niet eens 30% van het materieelpark.
Dit vind ik eigenlijk wel interessant. Het is dus de bedoeling om later met het ICRm internationaal te gaan rijden, als ik het goed begrijp. Als dat eenmaal rijdt, gaat men dan de Benelux al afschaffen? Of komt dat pas wanneer de V250 echt geleverd is en in dienst is?quote:29 oktober 2009, volgens plan zouden er aan het eind van de middag/begin van de avond tussen Rotterdam en Antwerpen proefritten gereden worden met een testtrein samengesteld uit twee Traxx-locomotieven met daartussen 6 Belgische rijtuigen. In Noorderkempen was spoor 1 afgesloten voor reizigers en vertrokken de pendels naar Antwerpen-Centraal uitzonderlijk van spoor 2. Helaas bleek dat de testtrein niet reed. Thalys 4344 reed wel zijn ritten tussen Rotterdam en Antwerpen.
Aldus NSHiSpeed Website.quote:Staking in België
Belgisch treinpersoneel gaat staken van woensdag 4 november 22.00 uur tot donderdag 5 november 22.00 uur. Er zullen geen treinen rijden van, naar en in België.
Woensdag 4 november:
Thalys rijdt volgens dienstregeling.
De volgende treinen rijden niet:
9369 rijdt van Paris N tot Lille
9499 rijdt van Paris N tot Charleroi
9359 rijdt van Paris N tot Brussel Zuid
Benelux rijdt volgens dienstregeling. De volgende treinen rijden niet:
9268 rijdt van Amsterdam tot Antwerpen C
9272 rijdt van Amsterdam tot Roosendaal
en:
9261 rijdt van Brussel tot Antwerpen
9265 rijdt niet
Eurostar rijdt volgens dienstregeling. Trein 9158 rijdt echter van London tot Lille.
Donderdag 5 november:
Thalys
Thalys van/ naar Nederland en België rijdt niet tot einde dienstregeling.
IC Brussel
IC Brussel rijdt alleen tussen Amsterdam en Roosendaal (en niet door naar Antwerpen/ Brussel) tot einde dienstregeling.
Eurostar
Eurostar vanaf Brussel Zuid en TGV treinen vanaf Brussel Zuid naar Disney / Zuid-Frankrijk zullen niet rijden.
NS zet geen bussen in van en naar België.
Tickets en reserveringen
Het omboeken is toegestaan ongeacht de tariefvoorwaarden. Indien het geboekte tarief niet meer beschikbaar is, kan omgeboekt worden naar een hoger tarief met bijbetaling van het verschil.
Het annuleren is kosteloos.
Waarom Gvd?quote:Op woensdag 4 november 2009 09:14 schreef Yreal het volgende:
Gvd net een sprinter 3tje als stopper Gouda -> amsterdam .
Bron: nu.nlquote:Brits treinretourtje ruim 1100 euro Uitgegeven: 4 november 2009 11:44
Laatst gewijzigd: 4 november 2009 11:44
LONDEN - Britten hebben een nieuwe reden gevonden om te klagen over de treinen in hun land. De prijzen van treinkaartjes zijn opnieuw verhoogd, waardoor het duurste kaartje de grens van 1000 pond heeft doorbroken.
© ANP
Dat meldden Britse media woensdag.
De duurste treinreis in Groot-Brittannië is tussen Newquay, in het zuidwesten van Engeland, en het dorp Kyle of Lochalsh in het hoge noorden van Schotland.
Een eersteklas retourtje kost 1002 pond, omgerekend meer dan 1100 euro. De reis duurt ruim achttien uur en beslaat ongeveer 1000 kilometer. Onderweg moet de reiziger minstens vier keer overstappen.
Luxe cruise
Britse media putten zich woensdag uit in vergelijkingen om duidelijk te maken hoe duur het kaartje wel niet is. Volgens de krant The Independent is een luxe cruise van een week in de Caraïben, inclusief vliegticket naar Puerto Rico en terug, nog goedkoper dan de binnenlandse treinreis.
The Guardian heeft uitgerekend dat een vlucht rond de wereld, van Londen via Hongkong, Sydney en Los Angeles terug naar Londen, ook minder kost.
Belabberd onderhoud
De Britse spoorwegen werden halverwege de jaren '90 geprivatiseerd. Sindsdien klagen de Britten steen en been over vertragingen, treinuitval en de prijs van kaartjes.
Bovendien zou belabberd onderhoud van het spoor hebben geleid tot een aantal dodelijke treinongelukken.
normaal word deze trein gereden door 6 bakken DD-AR die al helemaal vol staan en mensen op de trappen zitten en de balkons staan. dat moest nu in een sprinter 3...quote:Op woensdag 4 november 2009 12:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom Gvd?
Een sprinter is beter als die verkakte Mat'64tjes waar jee nooit relaxed in kan slapen![]()
Koplopers![]()
V-IRM4![]()
Beneluxtrein![]()
Heerlijk, lange afstanden, om te slapen![]()
als ik niks beters te doen heb, en dat is vaak zo van Rotterdam->Leeuwarden.. Meestal me ogen dicht na Amersfoort:)
Het allerbekende Sardientjesineenblikkie gevoel.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
normaal word deze trein gereden door 6 bakken DD-AR die al helemaal vol staan en mensen op de trappen zitten en de balkons staan. dat moest nu in een sprinter 3...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het hangt er in de UK ook sterk vanaf wanneer je boekt he, dat staat er niet bij. Dit gaat ongetwijfeld om een ritje wat heel kort van tevoren geboekt wordt op een heel populair tijdstip.Dikke kans dat als je 3 maanden van tevoren boekt en in de 2e klas, dat je voor een paar tientjes over bentquote:Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Wat is privatisatie toch goedquote:Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Hoe duur was het eerst dan? Als het eerst 998 pond was is het niet zo'n enorme verhoging natuurlijkquote:Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Ik denk dat je toch moet uitgaan van 900 tot 950 pond.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe duur was het eerst dan? Als het eerst 998 pond was is het niet zo'n enorme verhoging natuurlijk
even over de funderingen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:06 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Als het aan mij lag zou de overheid hiervoor moeten betalen. Maar om reël te blijven denk ik aan voorlichting voor automobilisten, hogere boetes voor het kruisen van spoorwegovergang terwijl de bomen al dicht gaan en misschien ook wel sensoren.
[..]
Het word sowieso al afgeraden dicht bij het spoor te staan, en voor zover ik weet gehoorzamen de reizigers daar gewoon aan)wij treinspotters uitgezonderd natuurlijk). Lijkt me niet zo'n punt. Wat je wel zou kunnen invoeren zijn waarschuwingsberichten. De Amerikaanse Acela rijdt ook met zulke snelheden en wanneer er eentje een station nadert wordt er op een automatisch bericht afgespeeld. "Please stand behind double line".
[..]
Dat valt allemaal wel mee. Gewoon een kwestie van nieuwe rails en betonnen bielzen maar vooral regelmatig strooien van ballast. Daardoor blijft de rails op zijn plaats liggen. Op de baanvakken waar het écht verschrikkelijk doorzakt is fundering misschien wel noodzakelijk, maar bij elkaar is dat maar een klein deel van het hele spoor. En ten slotte: er worden toch ook gigantische ruimtes vrijgemaakt en aangepast voor snelwegen? Met die kolossale knooppunten? Word daar geen fundering aangelegd? Blijkbaar zijn de kosten niet zo'n probleem. Al valt daar nog wel over te twisten, gezien de overheid liever zijn portemonnee trekt voor wegverbredingen in plaats van concrete verbeteringen aan het nationale spoorwegnet.
[..]
Tegen de tijd dat al deze verbeteringen plaats hebben gevonden, of nog beter: tegen de tijd dat de overheid minder in snelwegen gaat investeren is het huidige materieelpark al toe aan vervanging. Mat'64 word al afgevoerd en DDM1 binnenkort ook. VIRM, ICMm en SLT hebben de toekomst.
Forse verbeteringen zijn inderdaad duur, maar is dat een reden om deze alleen maar verder uit te stellen? Ik heb al jaren het reizigersaantal op het spoor zien stijgen en de capaciteit niet of nauwelijks. Ik ben er niet blij mee dat er megalomane snelwegplannen voor 2010 op de agenda staan terwijl juist het spoor aan structurele vernieuwingen toe is. Naast België is zelfs Groot-Brittannië hier al mee begonnen.
lang of niet?quote:Op woensdag 4 november 2009 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn trein ging vanmorgen stuk. Tussen Arnhem en Ede-Wageningen. Ineens gingen alle lichten uit, stroom weg, en toen stonden we daar
Arnhem-Winterswijk, mooi traject, alleen een verkeerde signalering.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:51 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
lang of niet?
Vanmiddag moesten wij er in zevenaar ook uit er zou een trein met een defect staan tussen doetinchem en zevenaar. Volgende trein van 15 minuten later reed wel gewoon door
Had die machinist haast ofzo?quote:Op woensdag 4 november 2009 20:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was een half uur later in Utrecht dan normaal. We zijn heel langzaam doorgereden naar Utrecht, en hebben niet meer gestopt in Ede-Wageningen en Veenendaam de Klomp. Wat best lullig was voor de mensen die daar moesten zijn. Er was ook een meisje wat een sollicitatiegesprek had in Ede... Zo sneu. Ze zei, ik ben nog wel eerder weggegaan, maar ik had er niet op gerekend om eerst nog naar Utrecht te gaan... Nee, daar kan je ook niet echt rekening mee houden.
Je kunt altijd bahn.de proberenquote:Op woensdag 4 november 2009 20:15 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand of je bij de balies van de NShispeed ook kaartjes kan boeken voor verder dan dat zij rijden?
Ik wil namelijk een kaartje utrecht -> Lund, maar de NShispeed rijdt niet verder dan kopenhagen
Geen idee wat er aan de hand was. Het is niet gebruikelijk om het op die manier te doen volgens mij. Zeker niet met een volle intercity in de spits.quote:
Misschien kan de machinist ook zelf een aanvraag hebben ingediend om non-stop naar Utrecht Centraal te rijden.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Geen idee wat er aan de hand was. Het is niet gebruikelijk om het op die manier te doen volgens mij. Zeker niet met een volle intercity in de spits.
Maar voor mijn gevoel had ie die mensen ook wel even bij Ede eruit kunnen laten. Had ze zeker tijd gescheeld. Zal wel niet de beslissing van de machinist geweest zijn denk ik.
Sommige files zijn inderdaad te voorspellen (zoals de A7), maar files door ongelukken zijn onvoorspelbaar.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef sander89 het volgende:
Trouwens best erg die reclame tegenwoordig van de NS: Wie op tijd wil komen gaat met de trein.
Volgens mij heb je met de auto veel meer zekerheid hoelaat je ergens aankomt want de files zijn te voorspellen, maar de vertragingen met de treinen niet.
Ja hoor, kan gewoonquote:Op woensdag 4 november 2009 20:15 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand of je bij de balies van de NShispeed ook kaartjes kan boeken voor verder dan dat zij rijden?
Ik wil namelijk een kaartje utrecht -> Lund, maar de NShispeed rijdt niet verder dan kopenhagen
Precies. Er gaat bakken met geld in prestigeprojecten en nieuwe lijnen terwijl daar maar een klein deel van het totale aantal reizigers gebruik van gaat maken.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:44 schreef Kleiduif het volgende:
Ik wil even reageren op het bericht
[..]
Er is de laatste jaren veel geld gestoken in de grote projecten. Gelukkig zijn die nu bijna afgerond waardoor er meer geld beschikbaar is voor het onderhoud en aanpassingen. helaas heeft de overheid gezien dat projecten bijzonder zijn en draven daar misschien teveel in door.
quote:ps. het idee van een trein die met 100+ langs raast is niet iets wat ik zou willen. vragen om problemen.
Het spoorreglement moet gewoon herschreven worden. Ik heb een gloeiende hekel aan dit soort kleinburgerlijkheid.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
In Belgie rijdt de ICE bijvoorbeeld in Leuven volgens mij ook gewoon 200 over perronsporen hoorAlleen in Nederland heet zoiets ineens een probleem.
quote:Op woensdag 4 november 2009 21:01 schreef Ofyles2 het volgende:
Valt me nog mee dat die trainfreaks die tickets kunnen betalen.
Bilthovennnquote:Op woensdag 4 november 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Die maken net zo goed als jij en ik gebruik van allerlei kortingsregelingen. Dat 1000 pond voorbeeld is gewoon vergezocht. En dan duikt iedereen eroverheen alsof een enkeltje Overvecht - Bilthoven met korting ook 1000 pond kost.
Same here.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het spoorreglement moet gewoon herschreven worden. Ik heb een gloeiende hekel aan dit soort kleinburgerlijkheid.
Wie ontspoort nu? Jij of ik?quote:Op woensdag 4 november 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Die maken net zo goed als jij en ik gebruik van allerlei kortingsregelingen. Dat 1000 pond voorbeeld is gewoon vergezocht. En dan duikt iedereen eroverheen alsof een enkeltje Overvecht - Bilthoven met korting ook 1000 pond kost.
Nou, ik hoop niemand. Ik vertrouw erop dat je zelf ook wel inziet dat dat ene voorbeeld vergezocht is, en dat het verder best meevalt. Zoals ik al eerder toelichtte: in GB is het nogal relevant voor de prijs, hoe ver van tevoren je je ticket boekt. En dan KUN je dus zo gaan tweaken dat je heel duur uitkomt. Maar je KUNT ook best voor normale prijzen rondreizen daar hoorquote:
'Te korte afstanden tussen stations'. Standaardargument dat helemaal nergens op slaat. Zelfs NS'ers zeggen dit. Hun zouden juist moeten weten dat onze treinen, en dan met name ICM, bloedsnel kunnen optrekken en afremmen. Ik ben echter wel tegen de dienstregeling 2007. Te veel stops voor intercity's, wat mij betreft mag de sneltrein weer ingevoerd.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:22 schreef James1988 het volgende:
Verder eens met Ofyles2: het reglement moet anders, het houdt ons gewoon terug in onze vooruitgang. Volgens mij is Nederland één van de weinige landen waar men nog geen 160 of 200 rijdt in een normale dienstregeling. Het kan in Duitsland, het kan in België, het kan in Engeland. Waarom niet hier?
160quote:Op woensdag 4 november 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
In Belgie rijdt de ICE bijvoorbeeld in Leuven volgens mij ook gewoon 200 over perronsporen hoorAlleen in Nederland heet zoiets ineens een probleem.
Ja dat is idd gewoon als antwoord een belediging voor de vraagsteller. Of er tussen Ut en Ah 0 of 3 of 80 stations liggen is totaal irrelevant voor de vraag waarom de ICE geen 200 rijdt op dat traject.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:27 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
'Te korte afstanden tussen stations'. Standaardargument dat helemaal nergens op slaat.
Als je het hebt over gele seinen wel ja. Remmen 100 km/u af in een oogwenk.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:29 schreef trainfreak het volgende:
[..]
160![]()
Wat is de snelheid in Nederland als ik vragen mag? Afremmen tot 40 ofzo?
Ik bedoel dus de maximale snelheid waarmee perronsporen bereden mogen wordenquote:Op woensdag 4 november 2009 21:30 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Als je het hebt over gele seinen wel ja. Remmen 100 km/u af in een oogwenk.
Aan de vrije baan is dat 140 km/h. Bij de grotere stations slechts 40 km/hquote:Op woensdag 4 november 2009 21:31 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik bedoel dus de maximale snelheid waarmee perronsporen bereden mogen worden
Oh nee? Ik zit dagelijks in ICM tussen Gouda en Rotterdam. Bij vertrek in Alex. richting Gouda zit ie zonder moeite bij Capelle al op 130. Als ie echt kracht zet zou 150 zelfs mogelijk zijn. Afremmen kunnen ze nog beter.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
ICM kan niet bloedsnel optrekken hoor.
De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2quote:Op woensdag 4 november 2009 21:33 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Oh nee? Ik zit dagelijks in ICM tussen Gouda en Rotterdam. Bij vertrek in Alex. richting Gouda zit ie zonder moeite bij Capelle al 130. Als ie echt kracht zet zou 150 zelfs mogelijk zijn. Afremmen kunnen ze nog beter.
Dat zijn Sprinters. Als je het met buitenlands intercity-materieel vergelijkt blijft het wel een strak tempo. Wat ik daarmee bedoel is dat het flutargument over de korte afstanden nergens op slaat.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2
Een SGMm of SLT zit veel hoger.
En niet te vergeten Zweden, waar regionaal materieel zelfs 200 km/h of hoger kan halen.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2
Een SGMm of SLT zit veel hoger.
Of Denemarken, daar rijden lokale treinen zonder moeite 180.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En niet te vergeten Zweden, waar regionaal materieel zelfs 200 km/h of hoger kan halen.
Weleens een serieuze stoomloc met wat rijtuigjes zien gasgeven?quote:Op woensdag 4 november 2009 21:44 schreef dennistd het volgende:
Maar het snelste is nog altijd DDAR (met loc dan, dat wel)
een 7300 met de loc vooropquote:Op woensdag 4 november 2009 21:44 schreef dennistd het volgende:
Maar het snelste is nog altijd DDAR (met loc dan, dat wel)
Zowel diesel als elektro.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:50 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Of Denemarken, daar rijden lokale treinen zonder moeite 180.
Sorry, insiders jokequote:Op woensdag 4 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Inmiddels ouwe grap. hulde voor die mongool zn paint skills, het was niet nodig.
De Thalys passeert stations op de Schiphollijn station met 160 km/h.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Aan de vrije baan is dat 140 km/h. Bij de grotere stations slechts 40 km/h
Wat is trouwens 't nut van die Chipkaart als je 'm alsnog aan de conducteur moet laten zien? Dan moet ik dus straks niet alleen m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen, maar m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen én in- en uitchecken?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:41 schreef NikkelCobalt het volgende:
Frauderen met OV-chipkaart mogelijk:
[ afbeelding ]
Je vergeet het in de rij staan voor een paaltje om uit te checken.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat is trouwens 't nut van die Chipkaart als je 'm alsnog aan de conducteur moet laten zien? Dan moet ik dus straks niet alleen m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen, maar m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen én in- en uitchecken?Sowieso belachelijk dat ze me niet met rust laten als ik wil slapen, alsof ik niet gewoon uitstraal dat ik een student met een weekkaart ben
Deze bordjes en lijnen zijn toch alleen op Nieuw Vennep? Hoe zit dat dan op De Vink en Voorschoten, want daar passeert de Thalys toch ook met 160?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:50 schreef sander89 het volgende:
[..]
De Thalys passeert stations op de Schiphollijn station met 160 km/h.![]()
[ afbeelding ]
Staan zelf bordjes.
[ afbeelding ]
Ook extra belijning.
Opladen lijkt mij dan goedkoper, want een chipkaart kost toch ¤7,50?quote:Op woensdag 4 november 2009 23:01 schreef Cothen het volgende:
Je kan ook gewoon een anonieme kaart kopen en met een te laag saldo op reis gaan. Je kan namelijk altijd uitchecken. Er staat dan wel een negatief saldo op de kaart en je kan pas opnieuw reizen als je hem oplaad,
maar dan kan je ook gewoon een nieuwe kopen.
Je hoeft alleen in en uit te checken als je van vervoerder veranderd bij trein. Dus als Zwijndrecht-Leeuwarden en vervolgtraject allebei NS is kun je gewoon doorlopen.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Opladen lijkt mij dan goedkoper, want een chipkaart kost toch ¤7,50?
Je zal maar in de rij staan voor zo'n apparaat, net je kaart erlangs gehaald hebben, en je trein zien vertrekken![]()
Het maakt t wel allemaal lastiger voor de medemens..
btw, als ik bijv. van Zwijndrecht -> Leeuwarden reis, waarbij ik overstap in Rotterdam C., moet je dan in Rotterdam C uitchecken én weer inchecken?
Of kan je gewoon doorlopen (of rennen wat ik vaak meemaak, 2,3 minuten te laat aan..)
Als je extra handelingen moet maken is toch te zot voor woorden? Doe je met je gekochte huidige kaartje toch niet? En je zal eerder je overstap missen.
Idem.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:06 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Deze bordjes en lijnen zijn toch alleen op Nieuw Vennep? Hoe zit dat dan op De Vink en Voorschoten, want daar passeert de Thalys toch ook met 160?
quote:Japans spoor zet blauw licht in tegen zelfmoorden
woensdag 4 november 2009
(Novum/AP) - In Japan plegen steeds meer mensen zelfmoord door voor de trein te springen. Om deze trend te keren gaan spoorwegmaatschappijen ertoe over perrons te voorzien van blauwe verlichting. Blauw licht zou een kalmerende uitwerking op mensen hebben.
Sinds deze maand hangen op alle 29 stations van het Yamanotetraject in Tokyo blauwe ledlampen. Het traject wordt dagelijks door acht miljoen reizigers gebruikt.
De kleur blauw heeft volgens Mizuki Takahashi, als therapeut werkzaam voor het Instituut voor Kleurpsychologie, een rustgevend effect vanwege de associatie met lucht en zee. "Het heeft een kalmerend effect op geagiteerde mensen, of op mensen die ergens door geobsedeerd zijn, wat het geval is bij zelfmoordenaars", zegt Takahashi. Wetenschappelijke onderbouwing voor het rustgevende effect van blauw licht ontbreekt overigens.
Het aantal zelfmoorden in Japan is dit jaar gestegen ten opzichte van vorig jaar, waarschijnlijk als gevolg van de economische crisis, en zal mogelijk uitkomen boven de 34.427, het recordaantal zelfmoorden uit 2003. Vorig jaar sprongen bijna tweeduizend mensen voor de trein, ongeveer zes procent van het totale aantal zelfmoorden. Bij stations van spoorwegmaatschappij East Japan Railways pleegden tussen maart 2008 en maart 2009 68 mensen zelfmoord. Dat waren er 26 meer dan twee jaar geleden. De maatschappij heeft de blauwe lampen aan het eind van de perrons gehangen, de plek waar de meeste mensen zich voor de trein werpen. Ook een andere spoorwegmaatschappij heeft blauwe lampen op haar stations gehangen.
Shinji Hira, hoogleraar psychologie aan de Fukuyama Universiteit, sluit niet uit dat de blauwe lampen het gewenste effect kunnen hebben, maar zegt dat de spoorwegmaatschappijen er beter aan zouden doen hekken langs de perrons te plaatsen, zoals op een aantal metrostations al is gebeurd. De hekken zijn voorzien van schuifdeuren, die de passagiers toegang geven tot de trein.
Best mogelijk. Geen idee wie het besloten heeft. Maar als je niet naar Utrecht moest, was het knap lullig.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien kan de machinist ook zelf een aanvraag hebben ingediend om non-stop naar Utrecht Centraal te rijden.
Ik heb het eens voor zo veel mogelijk treinen opgezocht danwel uitgerekend:quote:Op woensdag 4 november 2009 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2
Een SGMm of SLT zit veel hoger.
Typisch iets voor die vingerverfende NS TDLersquote:Op donderdag 5 november 2009 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel, je stoptrein naar Rhenen van 7:16 komt om 7:12 binnen. Lekker op tijd
Je IC naar Nijmegen van 7:23 komt om 7:20 binnen. Prima![]()
Om wat voor reden dan ook kan je stoptrein niet op tijd wegrijden. Het zij zo.
Wat doe je dan? Dan stuur je om 7:24 je IC weg, parkeert hem in de wisselstraat en gooit het stoppertje er voorlangs![]()
Ik bedoel, dit is niet meer falen, dit is sabotage
"Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein"Nou, 't is weer fraai zullen we maar zeggen
Thalys en ICE kan ik alleen zo niet vinden...quote:Op donderdag 5 november 2009 08:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het eens voor zo veel mogelijk treinen opgezocht danwel uitgerekend:
Plan V 0,51 m/s²
ICM-III 0,52 m/s²
Plan T 0,54 m/s²
V250 0,57 m/s²
ICM-IV 0,58 m/s²
Beneluxtrein 0,64 m/s²
SGM-III 0,82 m/s²
1700 + 4x DD-AR 0,98 m/s²
SGM-II 1,10 m/s²
Uit het Duitse wiki-artikel over versnelling:quote:Op donderdag 5 november 2009 10:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thalys en ICE kan ik alleen zo niet vinden...
Edit: een andere site geeft 0,86 m/s²quote:Der ICE erreicht eine Beschleunigung von etwa 0,5 m/s², ein moderner S-Bahn-Triebwagen sogar 1,0 m/s².
En bij het loket tegen 50 cent toeslag..quote:Op donderdag 5 november 2009 12:45 schreef Peter het volgende:
Haal je die 2>1 overgangskaarten ook uit de automaat trouwens?
Zo kan het natuurlijk ook, gewoon de kabels kapot trekkenquote:Langdurige seinstoring Tiel- Geldermalsen
donderdag 05 november 2009 | 12:18 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 05 november 2009 | 12:23
Tekstgrootte
TIEL - Treinreizigers op het traject Tiel-Geldermalsen hebben het vandaag lastig.
Door een langdurige sein- en overwegstoring is er de hele dag al geen treinverkeer mogelijk. Naar verwachting gaat de stremming nog tot een uurtje of twee vanmiddag duren.
De oorzaak bleek – na een lange zoektocht – te zitten in een kapot getrokken kabel. Daardoor werkten de seinen en overwegen niet goed.
Vermoedelijk is de kabel afgelopen nacht geraakt tijdens werkzaamheden tussen de stations Tiel CS en Tiel Passewaaij. Daar zijn sporen vernieuwd; een klus die wel volgens planning om vijf uur af was.
Ach, het kan nooit storingloos bij de NS..quote:Roosendaal-Breda
Donderdag 5 November 12:37Oorzaak Tussen Roosendaal en Breda rijden minder treinen door een defect spoor.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
Reisadvies
Tiel-Utrecht Centraal
Donderdag 5 November 11:53Oorzaak Tussen Geldermalsen en Tiel rijden geen treinen door uitgelopen werkzaamheden.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:30 uur verholpen.
Reisadvies
Ja vooral bij wierden als je met de stopper van enschede naar zwolle gaat, sta je 4/5 min te wachten komt er eerst nog een ic langs knappen, dan zie je die mensen al helemaal zenuwachtig bij de kaartautomaat etc.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Typisch iets voor die vingerverfende NS TDLers![]()
Het is nu ineens veel in het nieuws, die 'gevaarlijke' spoorwegovergangen..
De mensen maken het zelf gevaarlijk, de treinen niet.. Gewoon uit je doppen kijken, niet op de overgang stilstaan en niet denken : Daar kan ik voor langs..
Wtf is een defect spoor? En waarom is dit al de zoveelste keer deze maand op dat trajectquote:Roosendaal-Breda
Donderdag 5 November 12:37Oorzaak Tussen Roosendaal en Breda rijden minder treinen door een defect spoor.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
Het is een defecte ES-las, maar of dat nou zoveel duidelijker is voor de gemiddelde treinreizigerquote:
Dat is ook niet te vertrouwen. NOS-TT 751..quote:
Hoe gaat dat ding lopen? Zo?quote:Er komt een extra spoorverbinding tussen Amsterdam en Almere. Het kabinet neemt morgen een principe-besluit over deze zogeheten IJmeerverbinding. Almere krijgt twee jaar de tijd om te komen tot een haalbaar plan. Het Rijk wil daar 5 miljard euro in investeren.
Het kabinet wil dat Almere uitgroeit tot de vijfde stad van Nederland. Om dat te bereiken, worden in Almere de komende twintig jaar 60.000 huizen gebouwd, met name aan de westkant. Zo kan Almere een tweelingstad van Amsterdam worden.
Ook moet er een volwaardige instelling voor hoger onderwijs komen, zodat Almere een studentenstad kan worden.
NOS
Die minieme snelheidswinst weegt toch niet op tegen de kosten?quote:Op donderdag 5 november 2009 16:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoe gaat dat ding lopen? Zo?
link
Natuurlijk niet. Daar dat is al jaren 't beleid van de overheid hè, waarom nuttig investeren in de provincies als je geld kunt verspillen in de Randstad?quote:Op donderdag 5 november 2009 17:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die minieme snelheidswinst weegt toch niet op tegen de kosten?
Snelheidsverhoging is weldegelijk gerelateerd aan capaciteit: Met meer snelheid kun je met minder materieel dezelfde frequentie handhaven.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Gaat meer om de capaciteit dan de tijdwinst.
Is dat de IC naar heerlen/venlo op Spoor 4 van Rotterdam CS ?quote:Op maandag 2 november 2009 15:17 schreef dennistd het volgende:
Schandalig idd...
[ afbeelding ]
Bovenstaande foto heeft er niks mee te maken hoor
Dit zijn toch de sterkte locs op aarde ?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef MassimO het volgende:
[..]
Siemens locs zijn iddDeze kwam zojuist voorbij bij Rail Away , een echte krachtpatser. Weliswaar geen Siemens , maar wel een mooie.
[ afbeelding ]
Ik geloof het wel. En voor zover ik weet is de H0-variant ook de sterkste locomotief op aarde, daarom gebruikten ze 'm in dubbeltractie voor het trekken van de recordpoging langste modeltrein in de Elbtunnel in Hamburg.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:33 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dit zijn toch de sterkte locs op aarde ?
En in het statuut een stakingsverbod opnemen.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:02 schreef James1988 het volgende:
Ongelofelijk... er rijdt in België echt geen enkele trein meer. De vakbonden hebben gisteren zelfs seinhuizen e.d. bezet.
Er moeten dringend dingen veranderen in België:
- Infrabel volledig zelfstandig maken
- Holding opheffen (die is dan tenslotte nutteloos)
- Cargo afsplitsen / verkopen
Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Daar dat is al jaren 't beleid van de overheid hè, waarom nuttig investeren in de provincies als je geld kunt verspillen in de Randstad?
De vakbonden een rechtspersoon-status geven helpt ook... kunnen ze voor alle schade verantwoordelijk gesteld worden. DB Schenker zou dat bijvoorbeeld erg leuk vinden.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En in het statuut een stakingsverbod opnemen.
Ja, laten we weer miljarden in een project stoppen om een paar minuten te winnen...quote:Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
Omdat daar hevig tegen geprotesteerd werd. Voornamelijk VVD'ers. o.a de dikkop Pieter Hofstra. Echter denk ik dat het geld beter in spoorvernieuwing en snelheidsverhoging gestoken kan worden.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
Het is niet alsof al dat geld nu in de Randstad wordt gestoken. Ter compensatie van het afblazen van de Zuiderzeelijn wordt nu juist 2 miljard euro in de lokale infrastructuur in het noorden gestoken. Voor Groningen bijvoorbeeld de tramlijnen, 6 keer per uur een trein naar Assen, de aanpak van de Zuidelijke Ringweg met misschien wel een prachtige verdiepte ligging, enzovoort.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
Eh.... de meeste IC's in Nederland passeren nu al perronsporen met 100+ (100,120,130 of 140)quote:ps. het idee van een trein die met 100+ langs raast is niet iets wat ik zou willen. vragen om problemen.
Groeten
Kleiduif
Het is nog heel erg in conceptfase, maar nee, dat is vreemdgenoeg niet het plan. Het traject splitst zich eerder af (voor Muziekwijk geloof ik zelfs) en gaat dwars over Haveneiland West (zit ook snelweg onder danwel naast het spoor, die zal daar wel een afrit hebben) en sluit dan aan op de spoorlijn richting A'dam Zuid (Diemen-aansluiting), komt niet in de buurt van CS dus, eerste station na Almere is Diemen-Zuid (voor de stopper dan). Niet een lijn voor centrum-reizigers dusquote:Op donderdag 5 november 2009 16:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoe gaat dat ding lopen? Zo?
link
SGM-II sneller dan DD-AR met loc? Mmm... dat denk ik toch niet. Een 1700 heeft een vermogen van 4540kW (!!) tegen 1280kW van SGM, hun resp. gewicht is 271 (loc+3 rijtuigen+stuurstand) en 108 ton, waarmee vermogen per ton uitkomt op resp. 16,7 en 12,1 kW/ton.quote:Op donderdag 5 november 2009 08:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het eens voor zo veel mogelijk treinen opgezocht danwel uitgerekend:
Plan V 0,51 m/s²
ICM-III 0,52 m/s²
Plan T 0,54 m/s²
ICM-IV 0,58 m/s²
Beneluxtrein 0,64 m/s²
SGM-III 0,82 m/s²
1700 + 4x DD-AR 0,98 m/s²
SGM-II 1,10 m/s²
Edit: Oh, er was nog een pagina.
Blabla ADHESIE bla.quote:[b]Op donderdag 5 november 2009 23:19 schreef davidov2009 het volgende:
SGM-II sneller dan DD-AR met loc? Mmm... dat denk ik toch niet. Een 1700 heeft een vermogen van 4540kW (!!) tegen 1280kW van SGM, hun resp. gewicht is 271 (loc+3 rijtuigen+stuurstand) en 108 ton, waarmee vermogen per ton uitkomt op resp. 16,7 en 12,1 kW/ton.
De stroomlijn (luchtweerstandconstante) is vrijwel gelijk, dus zou DD-AR sneller moeten zijn. De DD-AR stammen hebben ook bijzonder krachtige remmen, die bij DDM-1 ontbreken (elektropneumatisch). Overigens, bij DD-AR met mDDM* is wel trager dan SGM-II en vergelijkbaar met SGM-III.
* (binnenkort, zeker na de revisie van het materieel in 2012, is dat de enige voorkomende compositie, de 1700'den worden uitgerangeerd. DD-AR wordt dan wel IC-materieel die waarschijnlijk voor de 'stoppercity' verbindingen + drukke spitstrajecten van VIRMs over gaat nemen)
Op het Belgische journaal waren zelfs een paar Belgen die niet wisten dat er gestaakt werd. Waaronder een meisje die vol optimisme zag dat haar trein er nog stond. En het volgende shot was van de machinist van die trein, die door zijn stakende collega's de trein uit gewerkt werd..quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het was gisteren trouwens voor een aantal mensen nog wel een verassing geloof ik op station Marne-la-Vallee-Chessy met mensen die na enkele dagen bij de entertainmentgigant te hebben doorgebracht, naar huis wouden per trein. Er stonden aardig wat mensen bij het infopuntje
Ja, dat kwam gisteren ook voorbij op het nieuws. Een rode vlag voor een trein die op het punt stond te vertrekken. En tien stakers eromheen die allemaal niet wisten wie die vlag had geplaatst.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook verhalen gehoord van vakbondsmensen die rode vlaggen in het spoor plaatsten om werkwillende machinisten te dwarsbomen. Regels schrijven namelijk voor dat iedereen een rode vlag mag plaatsen om gevaar aan te duiden, maar dat alleen Infrabel die mag weghalen. Tenzij er een procedure gevolgd wordt...
Achterlijk mongolenland is het ook eigenlijk daarquote:Op vrijdag 6 november 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Regels schrijven namelijk voor dat iedereen een rode vlag mag plaatsen om gevaar aan te duiden, maar dat alleen Infrabel die mag weghalen. Tenzij er een procedure gevolgd wordt...
Klopt ja. Alleen heb je er niet zo veel aan als je vanuit Kortrijk nergens meer heen kunt. 'T zal wel lekker rustig geweest zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:40 schreef trainfreak het volgende:
Dat er dan geen enkele trein zou gereden hebben is ook niet waar.
Tussen Poperinge en Kortrijk hebben er gereden.
Nouja, zo'n rode vlag an sich heeft wel zin, net als een aanstormende trein tegemoetrennen met knipperlichtjes of zwaaiende met vlaggen, om te waarschuwen voor gevaar. Dat de vakbonden dat misbruiken is natuurlijk onacceptabel.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Achterlijk mongolenland is het ook eigenlijk daar
Materieeltekort in Nederland misschien, wat dan weer komt door die staking?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:12 schreef James1988 het volgende:
Oh, ook een leuke: op Railtime.be staat voor Antwerpen-Centraal de Benelux naar Amsterdam met een vertraging van +29 (what else is new?)... als opmerking staat erbij: "Huidige vertraging te wijten aan: problemen op een buitenlands net"
What?
Uhmmm de rode vlag is ook een sein hier in nederland.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Achterlijk mongolenland is het ook eigenlijk daar
Tussen Rotterdam en Antwerpen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:05 schreef James1988 het volgende:
Morgen proefritten op de HSL, zie ProRail.nl. Er gaan geen passagiers mee.
Dat is het typische gedrag van stakers, ze weten niet wat ze aan het uitvreten zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dat kwam gisteren ook voorbij op het nieuws. Een rode vlag voor een trein die op het punt stond te vertrekken. En tien stakers eromheen die allemaal niet wisten wie die vlag had geplaatst.
Dit is echt ambtenarentaal in optima forma.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, zo'n rode vlag an sich heeft wel zin, net als een aanstormende trein tegemoetrennen met knipperlichtjes of zwaaiende met vlaggen, om te waarschuwen voor gevaar. Dat de vakbonden dat misbruiken is natuurlijk onacceptabel.
Oh, ook een leuke: op Railtime.be staat voor Antwerpen-Centraal de Benelux naar Amsterdam met een vertraging van +29 (what else is new?)... als opmerking staat erbij: "Huidige vertraging te wijten aan: problemen op een buitenlands net"
What?
Dat staat er. Tussen Rotterdam en Amsterdam t/m 160 km/h, tussen Rotterdam en Antwerpen tot 300 km/h.quote:
Ik had nog niet gekeken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat staat er. Tussen Rotterdam en Amsterdam t/m 160 km/h, tussen Rotterdam en Antwerpen tot 300 km/h.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk zetten ze op dat traject onbemande metro's in.quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:02 schreef knars het volgende:
Pffrt, laatst hadden ze voor die verbinding Amsterdam Almere al het briljante idee om een metro van CS via IJburg naar Almere te laten rijden. Dat komt vast goed daar in Amsterdam. Goed besluit om hier nog niets over te besluiten!
Amsterdam is dan ook kortzichtig wat dat betreft. Ze hebben liever vijftig monumenten dan 50.000 extra OV-reizigers.quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:18 schreef James1988 het volgende:
Metro's? Als er één stad is die een absolute kutervaring heeft met metro's is het wel Amsterdam
Ik snap die verafgoding niet. Het is duur en de koffie is matig. Zelfs met mijn hooguit redelijk te noemen espressotechnieken zet ik betere koffie. Zal Foamy's starschmucks rant maar eens opzoeken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Starbucks heeft nu ook al een vestiging op Amsterdam Centraal
Hier kom ik zo nog wel even op terug. Eerst douchen nuquote:Op zaterdag 7 november 2009 07:55 schreef Fixers het volgende:
Wat doen de rondjesmakers hier eigenlijk als ze in de trein zitten, lezen, naar buitenstaren? Bij fles heb ik een beeld van biertje in de ene hand en camera (voor de bordjes) in de andere.
Dat beeld klopt aardig meestalquote:Op zaterdag 7 november 2009 07:55 schreef Fixers het volgende:
Bij fles heb ik een beeld van biertje in de ene hand en camera (voor de bordjes) in de andere.
Nu niet meerquote:Op zaterdag 7 november 2009 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
je laatste foto is van 10 maanden geleden![]()
enneh wat moest dat ding daar eigenlijk??
Helaas, ik heb er zelf ook nog een die ik morgen op moet makenquote:Op zaterdag 7 november 2009 21:11 schreef bork het volgende:
Ik heb door omstandigheden een kruidvaartkaartje voor morgen over.
Ik heb morgen de volgende route mocht je hem willen hebben (5 euro) dan mail me ff.
Mooi man. Onderweg voor je hobby kom je voor- en tegenspoed tegenquote:Op zaterdag 7 november 2009 21:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Regen
[ link | afbeelding ]
Welke fotograaf heeft hier het meeste pech?
Enschede - Vlissingen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:28 schreef dennistd het volgende:
Waar vertrek en eindig ik en waar ga ik heen?
Ik heb nog steeds 3 doelen voor dit jaar binnen bereikquote:
Waarom dacht je dat ze een donateursrit reden? Of dat ze niet met hun eigen stel reden, maar het tweetje van het spoorwegmuseum geleend hebben? Je hebt niks gemist hoorquote:Op zaterdag 7 november 2009 21:17 schreef IntercityAPT het volgende:
De stichting Mat54 zit toch helemaal zonder geld? Dat stel staat toch weg te roesten? Of heb ik wat gemist?
Klinkt interessant, wat bedoel je daarmee? Leg even uit.quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Alle buitenlandverbindingen door t buitenland aan elkaar: nog 10 stations nodig.
Stel je een route voor die begin in Roosendaal en eindigt in Nieuweschans. Roosendaal - Essen - [..België..] - Visé - Maastricht - Visé - [..Aken..] Herzogenrath - Eygelshoven Markt - Herzogenrath - door Duitsland naar Venlo etc. En dan die hele route alle bordjes compleetquote:Op zondag 8 november 2009 11:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Klinkt interessant, wat bedoel je daarmee? Leg even uit.
Dat was het tot voor kort, het treintje heette toen ook NOKIA-Bahn. En heel vroeger zat televisiefabrikant Graetz in de fabriek, en toen heette het station Bochum-Graetz.quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:45 schreef trainfreak het volgende:
Bochum nokia?
Toevallig in een industriegebied, vlak aan de nokia fabriek ofzo?
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuws-detail?NewsID=41845quote:Graafschapsupporters vernielen treinen op weg naar Emmen
COEVORDEN - 150 Graafschapsupporters zijn aangehouden op het station van Coevorden. Ze hebben vernielingen aangebracht in de intercitytrein naar Zwolle en ook in de stoptrein van Zwolle naar Emmen.
De Achterhoekse supporters waren op weg naar de wedstrijd FC Emmen - De Graafschap. De Nederlandse Spoorwegen hebben de trein naar Emmen op het station van Coevorden stil gezet. Daar hebben politie en Mobiele Eenheid een groep Graafschap-fans uit de trein gehaald. Een woordvoerder van de NS laat weten dat er geen mensen gewond zijn geraakt.
Er is op dit moment geen treinverkeer tussen Emmen en Gramsbergen mogelijk.
Ze krijgen hopelijk ook gezamenlijk de rekening gepresenteerd, die voor de vernielingen, de politie inzet en de gevolgen van de vertraging? Als dit weer op kosten van de gewone reiziger of de gemeenschap is bewijst dat wel weer eens dat voetbal een parasitair verschijnsel is.quote:Op zondag 8 november 2009 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuws-detail?NewsID=41845
Dit noemt zich voetbalsupporter
Tuig, beetje respect voor de SuperV he.quote:Op zondag 8 november 2009 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/nieuws-detail?NewsID=41845
Dit noemt zich voetbalsupporter
Betekent dit dat er helemaal geen treinen die kant meer op gaan?quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Jupp, al was ik ook behoorlijk nat geworden van 3 plaatjes in de regen...
Gisterenmiddag laat:
[ link | afbeelding ]
Nog ruim een maand, dan stopt DB Nachtzug met de exploitatie van City Night Line 400/401 naar Milano Centrale en Wien Westbahnhof. Voorheen getrokken door de twee zwarte 189'ers van CNL, nu verzorgd Railion de tractie. RD 189 032 staat met een sleep DB Nachtzug slaaprijtuigen als CNL 401 gereed voor vertrek onder de kap van Amsterdam Centraal, kort voor schemering.
http://www.treinreiziger.(...)treinkaartjes-142007quote:Meer goedkope Fyra treinkaartjes
Waar de Thalys per 13 december duurder wordt, komen er bij de hogesnelheidstrein Fyra juist meer goedkope treinkaartjes. Zo worden er straks ook goedkope treinkaartjes voor 9 uur aangeboden.
Nu zijn de goedkoopste tickets (superdiscount) alleen te boeken voor treinen die na 9 uur vertrekken, maar dat veranderd dus. Op dit moment wordt de Fyra vanwege de hoge tarieven nog beperkt gebruikt. Behalve dat er meer goedkope treinkaartjes aangeboden zullen worden, zal de trein ook vaker gaan rijden. Weliswaar blijft de frequentie 1x per uur, maar vanaf 13 december gaat de Fyra ook in het weekend rijden. De treintijden wijzigen ongeveer 30 minuten.
Vanaf 13 november is het mogelijk om de Fyra-treinen met vertrek 13 december en later te
reserveren. De gebruikelijke voorverkoop van 92 dagen is dan weer van kracht.
Altijd leuk als er iemand mij gaat uitschelden voor communistquote:
Das een beste trip.quote:Op maandag 9 november 2009 21:31 schreef James1988 het volgende:
Ja, op zich wel. Hij zou ook niet misstaan in een nieuwe Austin Powers-film... Mini-Me de tweede ofzo.
Hoe haalbaar zou een rondritje zijn? Breda -> Parijs (VIRM + Thalys) -> Londen (Eurostar) -> Berlijn (vliegtuig) -> Breda (ICE danwel Pimpel)?
Hoe veel tijd / geld trek je ervoor uit?quote:Op maandag 9 november 2009 21:31 schreef James1988 het volgende:
Ja, op zich wel. Hij zou ook niet misstaan in een nieuwe Austin Powers-film... Mini-Me de tweede ofzo.
Hoe haalbaar zou een rondritje zijn? Breda -> Parijs (VIRM + Thalys) -> Londen (Eurostar) -> Berlijn (vliegtuig) -> Breda (ICE danwel Pimpel)?
In een dag?quote:Op maandag 9 november 2009 21:31 schreef James1988 het volgende:
Hoe haalbaar zou een rondritje zijn? Breda -> Parijs (VIRM + Thalys) -> Londen (Eurostar) -> Berlijn (vliegtuig) -> Breda (ICE danwel Pimpel)?
Als je het nog wat beter planned dan dit is het haalbaar.quote:Breda 10.11.09 06:52
London St. Pancras International 10.11.09 10:31
http://plannerint.b-rail.be/bin/query.exe/n?S=Breda!&Z=Londen!&start=1&L=b-rail
Londen
(Heathrow) Berlijn
(Tegel) 13:00
selecteer 15:50
di, 10-nov-2009 British Airways
Londen (Heathrow) 13:00
Berlijn (Tegel) 15:50
Berlin-Tegel (S) 15:58
Berlin Hbf (tief) 16:27
Berlin Hbf 10.11.09 16:50
Breda 10.11.09 23:50
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |