abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2009 @ 23:22:32 #176
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74405754
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:06 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Deze bordjes en lijnen zijn toch alleen op Nieuw Vennep? Hoe zit dat dan op De Vink en Voorschoten, want daar passeert de Thalys toch ook met 160?
Idem.
pi_74405938
quote:
Japans spoor zet blauw licht in tegen zelfmoorden
woensdag 4 november 2009

(Novum/AP) - In Japan plegen steeds meer mensen zelfmoord door voor de trein te springen. Om deze trend te keren gaan spoorwegmaatschappijen ertoe over perrons te voorzien van blauwe verlichting. Blauw licht zou een kalmerende uitwerking op mensen hebben.

Sinds deze maand hangen op alle 29 stations van het Yamanotetraject in Tokyo blauwe ledlampen. Het traject wordt dagelijks door acht miljoen reizigers gebruikt.

De kleur blauw heeft volgens Mizuki Takahashi, als therapeut werkzaam voor het Instituut voor Kleurpsychologie, een rustgevend effect vanwege de associatie met lucht en zee. "Het heeft een kalmerend effect op geagiteerde mensen, of op mensen die ergens door geobsedeerd zijn, wat het geval is bij zelfmoordenaars", zegt Takahashi. Wetenschappelijke onderbouwing voor het rustgevende effect van blauw licht ontbreekt overigens.

Het aantal zelfmoorden in Japan is dit jaar gestegen ten opzichte van vorig jaar, waarschijnlijk als gevolg van de economische crisis, en zal mogelijk uitkomen boven de 34.427, het recordaantal zelfmoorden uit 2003. Vorig jaar sprongen bijna tweeduizend mensen voor de trein, ongeveer zes procent van het totale aantal zelfmoorden. Bij stations van spoorwegmaatschappij East Japan Railways pleegden tussen maart 2008 en maart 2009 68 mensen zelfmoord. Dat waren er 26 meer dan twee jaar geleden. De maatschappij heeft de blauwe lampen aan het eind van de perrons gehangen, de plek waar de meeste mensen zich voor de trein werpen. Ook een andere spoorwegmaatschappij heeft blauwe lampen op haar stations gehangen.

Shinji Hira, hoogleraar psychologie aan de Fukuyama Universiteit, sluit niet uit dat de blauwe lampen het gewenste effect kunnen hebben, maar zegt dat de spoorwegmaatschappijen er beter aan zouden doen hekken langs de perrons te plaatsen, zoals op een aantal metrostations al is gebeurd. De hekken zijn voorzien van schuifdeuren, die de passagiers toegang geven tot de trein.
  Moderator donderdag 5 november 2009 @ 06:42:12 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_74409014
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Misschien kan de machinist ook zelf een aanvraag hebben ingediend om non-stop naar Utrecht Centraal te rijden.
Best mogelijk. Geen idee wie het besloten heeft. Maar als je niet naar Utrecht moest, was het knap lullig.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74409692
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2

Een SGMm of SLT zit veel hoger.
Ik heb het eens voor zo veel mogelijk treinen opgezocht danwel uitgerekend:
Plan V 0,51 m/s²
ICM-III 0,52 m/s²
Plan T 0,54 m/s²
ICM-IV 0,58 m/s²
Beneluxtrein 0,64 m/s²
SGM-III 0,82 m/s²
1700 + 4x DD-AR 0,98 m/s²
SGM-II 1,10 m/s²

Edit: Oh, er was nog een pagina.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2009 08:52:44 ]
pi_74409841
Stel, je stoptrein naar Rhenen van 7:16 komt om 7:12 binnen. Lekker op tijd
Je IC naar Nijmegen van 7:23 komt om 7:20 binnen. Prima
Om wat voor reden dan ook kan je stoptrein niet op tijd wegrijden. Het zij zo.

Wat doe je dan? Dan stuur je om 7:24 je IC weg, parkeert hem in de wisselstraat en gooit het stoppertje er voorlangs

Ik bedoel, dit is niet meer falen, dit is sabotage

"Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein" Nou, 't is weer fraai zullen we maar zeggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 november 2009 @ 09:33:04 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74410537
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel, je stoptrein naar Rhenen van 7:16 komt om 7:12 binnen. Lekker op tijd
Je IC naar Nijmegen van 7:23 komt om 7:20 binnen. Prima
Om wat voor reden dan ook kan je stoptrein niet op tijd wegrijden. Het zij zo.

Wat doe je dan? Dan stuur je om 7:24 je IC weg, parkeert hem in de wisselstraat en gooit het stoppertje er voorlangs

Ik bedoel, dit is niet meer falen, dit is sabotage

"Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein" Nou, 't is weer fraai zullen we maar zeggen
Typisch iets voor die vingerverfende NS TDLers

Het is nu ineens veel in het nieuws, die 'gevaarlijke' spoorwegovergangen..
De mensen maken het zelf gevaarlijk, de treinen niet.. Gewoon uit je doppen kijken, niet op de overgang stilstaan en niet denken : Daar kan ik voor langs..
  donderdag 5 november 2009 @ 10:49:57 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74412396
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb het eens voor zo veel mogelijk treinen opgezocht danwel uitgerekend:
Plan V 0,51 m/s²
ICM-III 0,52 m/s²
Plan T 0,54 m/s²
V250 0,57 m/s²
ICM-IV 0,58 m/s²
Beneluxtrein 0,64 m/s²
SGM-III 0,82 m/s²
1700 + 4x DD-AR 0,98 m/s²
SGM-II 1,10 m/s²
Thalys en ICE kan ik alleen zo niet vinden...
  donderdag 5 november 2009 @ 11:02:41 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74412742
Ongelofelijk... er rijdt in België echt geen enkele trein meer. De vakbonden hebben gisteren zelfs seinhuizen e.d. bezet.

Er moeten dringend dingen veranderen in België:
- Infrabel volledig zelfstandig maken
- Holding opheffen (die is dan tenslotte nutteloos)
- Cargo afsplitsen / verkopen
  Redactie Sport donderdag 5 november 2009 @ 11:18:12 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74413166
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Thalys en ICE kan ik alleen zo niet vinden...
Uit het Duitse wiki-artikel over versnelling:
quote:
Der ICE erreicht eine Beschleunigung von etwa 0,5 m/s², ein moderner S-Bahn-Triebwagen sogar 1,0 m/s².
Edit: een andere site geeft 0,86 m/s²
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74414021
Verschilt misschien per Baureihe?
pi_74415939
Haal je die 2>1 overgangskaarten ook uit de automaat trouwens?
dag
  donderdag 5 november 2009 @ 12:47:27 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74415996
Jep.
  donderdag 5 november 2009 @ 13:23:15 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74417236
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:45 schreef Peter het volgende:
Haal je die 2>1 overgangskaarten ook uit de automaat trouwens?
En bij het loket tegen 50 cent toeslag..
  donderdag 5 november 2009 @ 13:26:45 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74417342
quote:
Langdurige seinstoring Tiel- Geldermalsen

donderdag 05 november 2009 | 12:18 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 05 november 2009 | 12:23
Tekstgrootte


TIEL - Treinreizigers op het traject Tiel-Geldermalsen hebben het vandaag lastig.
Door een langdurige sein- en overwegstoring is er de hele dag al geen treinverkeer mogelijk. Naar verwachting gaat de stremming nog tot een uurtje of twee vanmiddag duren.

De oorzaak bleek – na een lange zoektocht – te zitten in een kapot getrokken kabel. Daardoor werkten de seinen en overwegen niet goed.

Vermoedelijk is de kabel afgelopen nacht geraakt tijdens werkzaamheden tussen de stations Tiel CS en Tiel Passewaaij. Daar zijn sporen vernieuwd; een klus die wel volgens planning om vijf uur af was.
Zo kan het natuurlijk ook, gewoon de kabels kapot trekken
quote:
Roosendaal-Breda
Donderdag 5 November 12:37Oorzaak Tussen Roosendaal en Breda rijden minder treinen door een defect spoor.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
Reisadvies

Tiel-Utrecht Centraal
Donderdag 5 November 11:53Oorzaak Tussen Geldermalsen en Tiel rijden geen treinen door uitgelopen werkzaamheden.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:30 uur verholpen.
Reisadvies
Ach, het kan nooit storingloos bij de NS..

[ Bericht 25% gewijzigd door greavy op 05-11-2009 13:32:32 ]
pi_74417751
quote:
Op donderdag 5 november 2009 09:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Typisch iets voor die vingerverfende NS TDLers

Het is nu ineens veel in het nieuws, die 'gevaarlijke' spoorwegovergangen..
De mensen maken het zelf gevaarlijk, de treinen niet.. Gewoon uit je doppen kijken, niet op de overgang stilstaan en niet denken : Daar kan ik voor langs..
Ja vooral bij wierden als je met de stopper van enschede naar zwolle gaat, sta je 4/5 min te wachten komt er eerst nog een ic langs knappen, dan zie je die mensen al helemaal zenuwachtig bij de kaartautomaat etc.

Dan zie je ze twijfelen
Ik zwaai naar dieren.
pi_74418898
quote:
Roosendaal-Breda
Donderdag 5 November 12:37Oorzaak Tussen Roosendaal en Breda rijden minder treinen door een defect spoor.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
Wtf is een defect spoor? En waarom is dit al de zoveelste keer deze maand op dat traject ?
pi_74419059
Het is hier geen NOS-TT 751!
  Redactie Sport donderdag 5 november 2009 @ 14:23:20 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74419245
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:14 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wtf is een defect spoor?
Het is een defecte ES-las, maar of dat nou zoveel duidelijker is voor de gemiddelde treinreiziger
Het is trouwens zo'n ding: http://www.movares.nl/Innovaties/Keramische+ES-las.htm
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 5 november 2009 @ 14:28:10 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74419400
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:18 schreef Socios het volgende:
Het is hier geen NOS-TT 751!
Dat is ook niet te vertrouwen. NOS-TT 751..
Er staat dat alles volgens plan rijd, alleen rijd er nog steeds niet alles volgens plan//.
  Redactie Sport donderdag 5 november 2009 @ 16:34:20 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74424176
quote:
Er komt een extra spoorverbinding tussen Amsterdam en Almere. Het kabinet neemt morgen een principe-besluit over deze zogeheten IJmeerverbinding. Almere krijgt twee jaar de tijd om te komen tot een haalbaar plan. Het Rijk wil daar 5 miljard euro in investeren.

Het kabinet wil dat Almere uitgroeit tot de vijfde stad van Nederland. Om dat te bereiken, worden in Almere de komende twintig jaar 60.000 huizen gebouwd, met name aan de westkant. Zo kan Almere een tweelingstad van Amsterdam worden.

Ook moet er een volwaardige instelling voor hoger onderwijs komen, zodat Almere een studentenstad kan worden.

NOS
Hoe gaat dat ding lopen? Zo?
link
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_74425368
dat wordt een flinke tunnel / brug dan..
pi_74425403
Via IJburg.
pi_74426538
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hoe gaat dat ding lopen? Zo?
link
Die minieme snelheidswinst weegt toch niet op tegen de kosten?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_74427187
Gaat meer om de capaciteit dan de tijdwinst.
pi_74427408
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:34 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die minieme snelheidswinst weegt toch niet op tegen de kosten?
Natuurlijk niet. Daar dat is al jaren 't beleid van de overheid hè, waarom nuttig investeren in de provincies als je geld kunt verspillen in de Randstad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')