En niet te vergeten Zweden, waar regionaal materieel zelfs 200 km/h of hoger kan halen.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2
Een SGMm of SLT zit veel hoger.
Of Denemarken, daar rijden lokale treinen zonder moeite 180.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En niet te vergeten Zweden, waar regionaal materieel zelfs 200 km/h of hoger kan halen.
Weleens een serieuze stoomloc met wat rijtuigjes zien gasgeven?quote:Op woensdag 4 november 2009 21:44 schreef dennistd het volgende:
Maar het snelste is nog altijd DDAR (met loc dan, dat wel)
een 7300 met de loc vooropquote:Op woensdag 4 november 2009 21:44 schreef dennistd het volgende:
Maar het snelste is nog altijd DDAR (met loc dan, dat wel)
Zowel diesel als elektro.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:50 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Of Denemarken, daar rijden lokale treinen zonder moeite 180.
Sorry, insiders jokequote:Op woensdag 4 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Inmiddels ouwe grap. hulde voor die mongool zn paint skills, het was niet nodig.
De Thalys passeert stations op de Schiphollijn station met 160 km/h.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Aan de vrije baan is dat 140 km/h. Bij de grotere stations slechts 40 km/h
Wat is trouwens 't nut van die Chipkaart als je 'm alsnog aan de conducteur moet laten zien? Dan moet ik dus straks niet alleen m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen, maar m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen én in- en uitchecken?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:41 schreef NikkelCobalt het volgende:
Frauderen met OV-chipkaart mogelijk:
[ afbeelding ]
Je vergeet het in de rij staan voor een paaltje om uit te checken.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat is trouwens 't nut van die Chipkaart als je 'm alsnog aan de conducteur moet laten zien? Dan moet ik dus straks niet alleen m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen, maar m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen én in- en uitchecken?Sowieso belachelijk dat ze me niet met rust laten als ik wil slapen, alsof ik niet gewoon uitstraal dat ik een student met een weekkaart ben
Deze bordjes en lijnen zijn toch alleen op Nieuw Vennep? Hoe zit dat dan op De Vink en Voorschoten, want daar passeert de Thalys toch ook met 160?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:50 schreef sander89 het volgende:
[..]
De Thalys passeert stations op de Schiphollijn station met 160 km/h.![]()
[ afbeelding ]
Staan zelf bordjes.
[ afbeelding ]
Ook extra belijning.
Opladen lijkt mij dan goedkoper, want een chipkaart kost toch ¤7,50?quote:Op woensdag 4 november 2009 23:01 schreef Cothen het volgende:
Je kan ook gewoon een anonieme kaart kopen en met een te laag saldo op reis gaan. Je kan namelijk altijd uitchecken. Er staat dan wel een negatief saldo op de kaart en je kan pas opnieuw reizen als je hem oplaad,
maar dan kan je ook gewoon een nieuwe kopen.
Je hoeft alleen in en uit te checken als je van vervoerder veranderd bij trein. Dus als Zwijndrecht-Leeuwarden en vervolgtraject allebei NS is kun je gewoon doorlopen.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Opladen lijkt mij dan goedkoper, want een chipkaart kost toch ¤7,50?
Je zal maar in de rij staan voor zo'n apparaat, net je kaart erlangs gehaald hebben, en je trein zien vertrekken![]()
Het maakt t wel allemaal lastiger voor de medemens..
btw, als ik bijv. van Zwijndrecht -> Leeuwarden reis, waarbij ik overstap in Rotterdam C., moet je dan in Rotterdam C uitchecken én weer inchecken?
Of kan je gewoon doorlopen (of rennen wat ik vaak meemaak, 2,3 minuten te laat aan..)
Als je extra handelingen moet maken is toch te zot voor woorden? Doe je met je gekochte huidige kaartje toch niet? En je zal eerder je overstap missen.
Idem.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:06 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Deze bordjes en lijnen zijn toch alleen op Nieuw Vennep? Hoe zit dat dan op De Vink en Voorschoten, want daar passeert de Thalys toch ook met 160?
quote:Japans spoor zet blauw licht in tegen zelfmoorden
woensdag 4 november 2009
(Novum/AP) - In Japan plegen steeds meer mensen zelfmoord door voor de trein te springen. Om deze trend te keren gaan spoorwegmaatschappijen ertoe over perrons te voorzien van blauwe verlichting. Blauw licht zou een kalmerende uitwerking op mensen hebben.
Sinds deze maand hangen op alle 29 stations van het Yamanotetraject in Tokyo blauwe ledlampen. Het traject wordt dagelijks door acht miljoen reizigers gebruikt.
De kleur blauw heeft volgens Mizuki Takahashi, als therapeut werkzaam voor het Instituut voor Kleurpsychologie, een rustgevend effect vanwege de associatie met lucht en zee. "Het heeft een kalmerend effect op geagiteerde mensen, of op mensen die ergens door geobsedeerd zijn, wat het geval is bij zelfmoordenaars", zegt Takahashi. Wetenschappelijke onderbouwing voor het rustgevende effect van blauw licht ontbreekt overigens.
Het aantal zelfmoorden in Japan is dit jaar gestegen ten opzichte van vorig jaar, waarschijnlijk als gevolg van de economische crisis, en zal mogelijk uitkomen boven de 34.427, het recordaantal zelfmoorden uit 2003. Vorig jaar sprongen bijna tweeduizend mensen voor de trein, ongeveer zes procent van het totale aantal zelfmoorden. Bij stations van spoorwegmaatschappij East Japan Railways pleegden tussen maart 2008 en maart 2009 68 mensen zelfmoord. Dat waren er 26 meer dan twee jaar geleden. De maatschappij heeft de blauwe lampen aan het eind van de perrons gehangen, de plek waar de meeste mensen zich voor de trein werpen. Ook een andere spoorwegmaatschappij heeft blauwe lampen op haar stations gehangen.
Shinji Hira, hoogleraar psychologie aan de Fukuyama Universiteit, sluit niet uit dat de blauwe lampen het gewenste effect kunnen hebben, maar zegt dat de spoorwegmaatschappijen er beter aan zouden doen hekken langs de perrons te plaatsen, zoals op een aantal metrostations al is gebeurd. De hekken zijn voorzien van schuifdeuren, die de passagiers toegang geven tot de trein.
Best mogelijk. Geen idee wie het besloten heeft. Maar als je niet naar Utrecht moest, was het knap lullig.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien kan de machinist ook zelf een aanvraag hebben ingediend om non-stop naar Utrecht Centraal te rijden.
Ik heb het eens voor zo veel mogelijk treinen opgezocht danwel uitgerekend:quote:Op woensdag 4 november 2009 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2
Een SGMm of SLT zit veel hoger.
Typisch iets voor die vingerverfende NS TDLersquote:Op donderdag 5 november 2009 08:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Stel, je stoptrein naar Rhenen van 7:16 komt om 7:12 binnen. Lekker op tijd
Je IC naar Nijmegen van 7:23 komt om 7:20 binnen. Prima![]()
Om wat voor reden dan ook kan je stoptrein niet op tijd wegrijden. Het zij zo.
Wat doe je dan? Dan stuur je om 7:24 je IC weg, parkeert hem in de wisselstraat en gooit het stoppertje er voorlangs![]()
Ik bedoel, dit is niet meer falen, dit is sabotage
"Wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein"Nou, 't is weer fraai zullen we maar zeggen
Thalys en ICE kan ik alleen zo niet vinden...quote:Op donderdag 5 november 2009 08:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het eens voor zo veel mogelijk treinen opgezocht danwel uitgerekend:
Plan V 0,51 m/s²
ICM-III 0,52 m/s²
Plan T 0,54 m/s²
V250 0,57 m/s²
ICM-IV 0,58 m/s²
Beneluxtrein 0,64 m/s²
SGM-III 0,82 m/s²
1700 + 4x DD-AR 0,98 m/s²
SGM-II 1,10 m/s²
Uit het Duitse wiki-artikel over versnelling:quote:Op donderdag 5 november 2009 10:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thalys en ICE kan ik alleen zo niet vinden...
Edit: een andere site geeft 0,86 m/s²quote:Der ICE erreicht eine Beschleunigung von etwa 0,5 m/s², ein moderner S-Bahn-Triebwagen sogar 1,0 m/s².
En bij het loket tegen 50 cent toeslag..quote:Op donderdag 5 november 2009 12:45 schreef Peter het volgende:
Haal je die 2>1 overgangskaarten ook uit de automaat trouwens?
Zo kan het natuurlijk ook, gewoon de kabels kapot trekkenquote:Langdurige seinstoring Tiel- Geldermalsen
donderdag 05 november 2009 | 12:18 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 05 november 2009 | 12:23
Tekstgrootte
TIEL - Treinreizigers op het traject Tiel-Geldermalsen hebben het vandaag lastig.
Door een langdurige sein- en overwegstoring is er de hele dag al geen treinverkeer mogelijk. Naar verwachting gaat de stremming nog tot een uurtje of twee vanmiddag duren.
De oorzaak bleek – na een lange zoektocht – te zitten in een kapot getrokken kabel. Daardoor werkten de seinen en overwegen niet goed.
Vermoedelijk is de kabel afgelopen nacht geraakt tijdens werkzaamheden tussen de stations Tiel CS en Tiel Passewaaij. Daar zijn sporen vernieuwd; een klus die wel volgens planning om vijf uur af was.
Ach, het kan nooit storingloos bij de NS..quote:Roosendaal-Breda
Donderdag 5 November 12:37Oorzaak Tussen Roosendaal en Breda rijden minder treinen door een defect spoor.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
Reisadvies
Tiel-Utrecht Centraal
Donderdag 5 November 11:53Oorzaak Tussen Geldermalsen en Tiel rijden geen treinen door uitgelopen werkzaamheden.
Er rijden stopbussen.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:30 uur verholpen.
Reisadvies
Ja vooral bij wierden als je met de stopper van enschede naar zwolle gaat, sta je 4/5 min te wachten komt er eerst nog een ic langs knappen, dan zie je die mensen al helemaal zenuwachtig bij de kaartautomaat etc.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Typisch iets voor die vingerverfende NS TDLers![]()
Het is nu ineens veel in het nieuws, die 'gevaarlijke' spoorwegovergangen..
De mensen maken het zelf gevaarlijk, de treinen niet.. Gewoon uit je doppen kijken, niet op de overgang stilstaan en niet denken : Daar kan ik voor langs..
Wtf is een defect spoor? En waarom is dit al de zoveelste keer deze maand op dat trajectquote:Roosendaal-Breda
Donderdag 5 November 12:37Oorzaak Tussen Roosendaal en Breda rijden minder treinen door een defect spoor.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting rond 14:30 uur verholpen.
Het is een defecte ES-las, maar of dat nou zoveel duidelijker is voor de gemiddelde treinreizigerquote:
Dat is ook niet te vertrouwen. NOS-TT 751..quote:
Hoe gaat dat ding lopen? Zo?quote:Er komt een extra spoorverbinding tussen Amsterdam en Almere. Het kabinet neemt morgen een principe-besluit over deze zogeheten IJmeerverbinding. Almere krijgt twee jaar de tijd om te komen tot een haalbaar plan. Het Rijk wil daar 5 miljard euro in investeren.
Het kabinet wil dat Almere uitgroeit tot de vijfde stad van Nederland. Om dat te bereiken, worden in Almere de komende twintig jaar 60.000 huizen gebouwd, met name aan de westkant. Zo kan Almere een tweelingstad van Amsterdam worden.
Ook moet er een volwaardige instelling voor hoger onderwijs komen, zodat Almere een studentenstad kan worden.
NOS
Die minieme snelheidswinst weegt toch niet op tegen de kosten?quote:Op donderdag 5 november 2009 16:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoe gaat dat ding lopen? Zo?
link
Natuurlijk niet. Daar dat is al jaren 't beleid van de overheid hè, waarom nuttig investeren in de provincies als je geld kunt verspillen in de Randstad?quote:Op donderdag 5 november 2009 17:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die minieme snelheidswinst weegt toch niet op tegen de kosten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |