En niet te vergeten Zweden, waar regionaal materieel zelfs 200 km/h of hoger kan halen.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2
Een SGMm of SLT zit veel hoger.
Of Denemarken, daar rijden lokale treinen zonder moeite 180.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En niet te vergeten Zweden, waar regionaal materieel zelfs 200 km/h of hoger kan halen.
Weleens een serieuze stoomloc met wat rijtuigjes zien gasgeven?quote:Op woensdag 4 november 2009 21:44 schreef dennistd het volgende:
Maar het snelste is nog altijd DDAR (met loc dan, dat wel)
een 7300 met de loc vooropquote:Op woensdag 4 november 2009 21:44 schreef dennistd het volgende:
Maar het snelste is nog altijd DDAR (met loc dan, dat wel)
Zowel diesel als elektro.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:50 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Of Denemarken, daar rijden lokale treinen zonder moeite 180.
Sorry, insiders jokequote:Op woensdag 4 november 2009 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Inmiddels ouwe grap. hulde voor die mongool zn paint skills, het was niet nodig.
De Thalys passeert stations op de Schiphollijn station met 160 km/h.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Aan de vrije baan is dat 140 km/h. Bij de grotere stations slechts 40 km/h
Wat is trouwens 't nut van die Chipkaart als je 'm alsnog aan de conducteur moet laten zien? Dan moet ik dus straks niet alleen m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen, maar m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen én in- en uitchecken?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:41 schreef NikkelCobalt het volgende:
Frauderen met OV-chipkaart mogelijk:
[ afbeelding ]
Je vergeet het in de rij staan voor een paaltje om uit te checken.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat is trouwens 't nut van die Chipkaart als je 'm alsnog aan de conducteur moet laten zien? Dan moet ik dus straks niet alleen m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen, maar m'n OV-kaart af en toe tevoorschijn halen én in- en uitchecken?Sowieso belachelijk dat ze me niet met rust laten als ik wil slapen, alsof ik niet gewoon uitstraal dat ik een student met een weekkaart ben
Deze bordjes en lijnen zijn toch alleen op Nieuw Vennep? Hoe zit dat dan op De Vink en Voorschoten, want daar passeert de Thalys toch ook met 160?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:50 schreef sander89 het volgende:
[..]
De Thalys passeert stations op de Schiphollijn station met 160 km/h.![]()
[ afbeelding ]
Staan zelf bordjes.
[ afbeelding ]
Ook extra belijning.
Opladen lijkt mij dan goedkoper, want een chipkaart kost toch ¤7,50?quote:Op woensdag 4 november 2009 23:01 schreef Cothen het volgende:
Je kan ook gewoon een anonieme kaart kopen en met een te laag saldo op reis gaan. Je kan namelijk altijd uitchecken. Er staat dan wel een negatief saldo op de kaart en je kan pas opnieuw reizen als je hem oplaad,
maar dan kan je ook gewoon een nieuwe kopen.
Je hoeft alleen in en uit te checken als je van vervoerder veranderd bij trein. Dus als Zwijndrecht-Leeuwarden en vervolgtraject allebei NS is kun je gewoon doorlopen.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Opladen lijkt mij dan goedkoper, want een chipkaart kost toch ¤7,50?
Je zal maar in de rij staan voor zo'n apparaat, net je kaart erlangs gehaald hebben, en je trein zien vertrekken![]()
Het maakt t wel allemaal lastiger voor de medemens..
btw, als ik bijv. van Zwijndrecht -> Leeuwarden reis, waarbij ik overstap in Rotterdam C., moet je dan in Rotterdam C uitchecken én weer inchecken?
Of kan je gewoon doorlopen (of rennen wat ik vaak meemaak, 2,3 minuten te laat aan..)
Als je extra handelingen moet maken is toch te zot voor woorden? Doe je met je gekochte huidige kaartje toch niet? En je zal eerder je overstap missen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |