abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74375238
Gvd net een sprinter 3tje als stopper Gouda -> amsterdam .
  woensdag 4 november 2009 @ 12:23:09 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74380978
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:14 schreef Yreal het volgende:
Gvd net een sprinter 3tje als stopper Gouda -> amsterdam .
Waarom Gvd?
Een sprinter is beter als die verkakte Mat'64tjes waar jee nooit relaxed in kan slapen
Koplopers
V-IRM4
Beneluxtrein
Heerlijk, lange afstanden, om te slapen
als ik niks beters te doen heb, en dat is vaak zo van Rotterdam->Leeuwarden.. Meestal me ogen dicht na Amersfoort:)
  woensdag 4 november 2009 @ 12:30:26 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74381229
quote:
Brits treinretourtje ruim 1100 euro Uitgegeven: 4 november 2009 11:44
Laatst gewijzigd: 4 november 2009 11:44

LONDEN - Britten hebben een nieuwe reden gevonden om te klagen over de treinen in hun land. De prijzen van treinkaartjes zijn opnieuw verhoogd, waardoor het duurste kaartje de grens van 1000 pond heeft doorbroken.
© ANP

Dat meldden Britse media woensdag.

De duurste treinreis in Groot-Brittannië is tussen Newquay, in het zuidwesten van Engeland, en het dorp Kyle of Lochalsh in het hoge noorden van Schotland.


Een eersteklas retourtje kost 1002 pond, omgerekend meer dan 1100 euro. De reis duurt ruim achttien uur en beslaat ongeveer 1000 kilometer. Onderweg moet de reiziger minstens vier keer overstappen.

Luxe cruise


Britse media putten zich woensdag uit in vergelijkingen om duidelijk te maken hoe duur het kaartje wel niet is. Volgens de krant The Independent is een luxe cruise van een week in de Caraïben, inclusief vliegticket naar Puerto Rico en terug, nog goedkoper dan de binnenlandse treinreis.

The Guardian heeft uitgerekend dat een vlucht rond de wereld, van Londen via Hongkong, Sydney en Los Angeles terug naar Londen, ook minder kost.

Belabberd onderhoud

De Britse spoorwegen werden halverwege de jaren '90 geprivatiseerd. Sindsdien klagen de Britten steen en been over vertragingen, treinuitval en de prijs van kaartjes.

Bovendien zou belabberd onderhoud van het spoor hebben geleid tot een aantal dodelijke treinongelukken.
Bron: nu.nl

En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
  woensdag 4 november 2009 @ 13:02:32 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74382277
Als het aan NS Hispeed ligt, gaan wij dat straks ook betalen voor een enkeltje Amsterdam - Rotterdam
  woensdag 4 november 2009 @ 13:27:09 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74383106
Dan ging ik nog liever met de fiets als dat gebeuren zou
  woensdag 4 november 2009 @ 13:30:43 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74383250
'Dames en heren, goedenavond en welkom aan boord van Fyra naar Schiphol, Rotterdam en Breda. In verband met de aanhoudende financiële crisis zijn wij genoodzaakt een hogere toeslag te vragen. De toeslag voor tweede klas bedraagt ¤ 74,90, voor eerste klas ¤ 138,40. Indien u deze nog niet heeft aangeschaft, gelieve zich tot de trainmanager te wenden."

Disclaimer: prijzen zijn speculatief en onderhevig aan marktfluctuaties. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Let op: geld lenen kost geld.
pi_74384080
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Waarom Gvd?
Een sprinter is beter als die verkakte Mat'64tjes waar jee nooit relaxed in kan slapen
Koplopers
V-IRM4
Beneluxtrein
Heerlijk, lange afstanden, om te slapen
als ik niks beters te doen heb, en dat is vaak zo van Rotterdam->Leeuwarden.. Meestal me ogen dicht na Amersfoort:)
normaal word deze trein gereden door 6 bakken DD-AR die al helemaal vol staan en mensen op de trappen zitten en de balkons staan. dat moest nu in een sprinter 3...
pi_74384317
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

normaal word deze trein gereden door 6 bakken DD-AR die al helemaal vol staan en mensen op de trappen zitten en de balkons staan. dat moest nu in een sprinter 3...
Het allerbekende Sardientjesineenblikkie gevoel.
pi_74384456
Die DD-AR was al sardientjes

Dan x4 , morgen klaag ik niet meer als we weer een DD-AR krijgen
pi_74385532
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron: nu.nl

En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Het hangt er in de UK ook sterk vanaf wanneer je boekt he, dat staat er niet bij. Dit gaat ongetwijfeld om een ritje wat heel kort van tevoren geboekt wordt op een heel populair tijdstip.Dikke kans dat als je 3 maanden van tevoren boekt en in de 2e klas, dat je voor een paar tientjes over bent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74385834
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron: nu.nl

En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Wat is privatisatie toch goed
  woensdag 4 november 2009 @ 16:11:40 #112
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74388838
En het Lagerhuis staat erbij en kijkt ernaar...

Treinreizen in Groot-Brittannië zijn straks alleen voorbehouden aan de allerrijksten.
  woensdag 4 november 2009 @ 16:34:54 #113
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74389742
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron: nu.nl

En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Hoe duur was het eerst dan? Als het eerst 998 pond was is het niet zo'n enorme verhoging natuurlijk
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 4 november 2009 @ 16:36:16 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74389801
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hoe duur was het eerst dan? Als het eerst 998 pond was is het niet zo'n enorme verhoging natuurlijk
Ik denk dat je toch moet uitgaan van 900 tot 950 pond.
pi_74393944
Ik wil even reageren op het bericht
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:06 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Als het aan mij lag zou de overheid hiervoor moeten betalen. Maar om reël te blijven denk ik aan voorlichting voor automobilisten, hogere boetes voor het kruisen van spoorwegovergang terwijl de bomen al dicht gaan en misschien ook wel sensoren.
[..]

Het word sowieso al afgeraden dicht bij het spoor te staan, en voor zover ik weet gehoorzamen de reizigers daar gewoon aan)wij treinspotters uitgezonderd natuurlijk ). Lijkt me niet zo'n punt. Wat je wel zou kunnen invoeren zijn waarschuwingsberichten. De Amerikaanse Acela rijdt ook met zulke snelheden en wanneer er eentje een station nadert wordt er op een automatisch bericht afgespeeld. "Please stand behind double line".
[..]

Dat valt allemaal wel mee. Gewoon een kwestie van nieuwe rails en betonnen bielzen maar vooral regelmatig strooien van ballast. Daardoor blijft de rails op zijn plaats liggen. Op de baanvakken waar het écht verschrikkelijk doorzakt is fundering misschien wel noodzakelijk, maar bij elkaar is dat maar een klein deel van het hele spoor. En ten slotte: er worden toch ook gigantische ruimtes vrijgemaakt en aangepast voor snelwegen? Met die kolossale knooppunten? Word daar geen fundering aangelegd? Blijkbaar zijn de kosten niet zo'n probleem. Al valt daar nog wel over te twisten, gezien de overheid liever zijn portemonnee trekt voor wegverbredingen in plaats van concrete verbeteringen aan het nationale spoorwegnet.
[..]

Tegen de tijd dat al deze verbeteringen plaats hebben gevonden, of nog beter: tegen de tijd dat de overheid minder in snelwegen gaat investeren is het huidige materieelpark al toe aan vervanging. Mat'64 word al afgevoerd en DDM1 binnenkort ook. VIRM, ICMm en SLT hebben de toekomst.

Forse verbeteringen zijn inderdaad duur, maar is dat een reden om deze alleen maar verder uit te stellen? Ik heb al jaren het reizigersaantal op het spoor zien stijgen en de capaciteit niet of nauwelijks. Ik ben er niet blij mee dat er megalomane snelwegplannen voor 2010 op de agenda staan terwijl juist het spoor aan structurele vernieuwingen toe is. Naast België is zelfs Groot-Brittannië hier al mee begonnen.
even over de funderingen.
Ik ben zelf werkzaam in de infratechniek.
Funderingen zijn één van de grootste kostenposten bij het aanleggen van wegen.
Een groot aantal rijkswegen in het westen worden gefundeerd op heipalen. Elke 4 tot 8 m2 een paal van 8 tot 14m voor de beeldvorming.

Bij spoorwegen moet een cunet worden uitgegraven tot de vaste ondergrond, een zandlaag met een minimale druk van 16mpa. Er is wel eens tot 10m onder het maaiveld ontgraven om de goede laag te bereiken. Vooral op veengronden kan het heel moeilijk zijn de laag te bereiken. Wat bij de HSL en betuwelijn te zien is dat er betonnen bakken op paalfunderingen worden toegepast. Het voordeel van die techniek is dat er minder ontgraven hoeft te worden dus minder schade aan de omgeving. Goedkoper is het niet.

Het is vaak een afweging tussen kosten en de bevolking.
Er wordt vaak gekozen om extra kosten te maken.

Om alle spoorwegen ongelijkvloers te kruisen is een goede doelstelling maar in sommige gevallen lastig te maken vanwege de beperkte ruimte en hinder voor de omgeving.
kunstwerken, onderbouw en bovenbouw enz. Ik ben absoluut voorstander van ongelijkvloerse kruisingen.

Er is de laatste jaren veel geld gestoken in de grote projecten. Gelukkig zijn die nu bijna afgerond waardoor er meer geld beschikbaar is voor het onderhoud en aanpassingen. helaas heeft de overheid gezien dat projecten bijzonder zijn en draven daar misschien teveel in door. Het is vaak net als bij huizen, de leefkwaliteit kan men aflezen aan het sanitair. heel mooi huis maar als je gaat bezuinigen op het sanitair zul je het altijd zien.

We zullen zien wat er gaat gebeuren. In de civiele sector gaat het vooralsnog zeer goed. Meer dan genoeg werk als je je bewezen hebt. 10 mensen met goede referenties hebben morgen een baan als ze willen.

ps. het idee van een trein die met 100+ langs raast is niet iets wat ik zou willen. vragen om problemen.

Groeten

Kleiduif
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 19:45:38 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_74396394
Mijn trein ging vanmorgen stuk. Tussen Arnhem en Ede-Wageningen. Ineens gingen alle lichten uit, stroom weg, en toen stonden we daar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74396675
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn trein ging vanmorgen stuk. Tussen Arnhem en Ede-Wageningen. Ineens gingen alle lichten uit, stroom weg, en toen stonden we daar
lang of niet?

Vanmiddag moesten wij er in zevenaar ook uit er zou een trein met een defect staan tussen doetinchem en zevenaar. Volgende trein van 15 minuten later reed wel gewoon door
  woensdag 4 november 2009 @ 19:56:29 #118
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74396863
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:51 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

lang of niet?

Vanmiddag moesten wij er in zevenaar ook uit er zou een trein met een defect staan tussen doetinchem en zevenaar. Volgende trein van 15 minuten later reed wel gewoon door
Arnhem-Winterswijk, mooi traject, alleen een verkeerde signalering.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 20:00:34 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_74397007
Ik was een half uur later in Utrecht dan normaal. We zijn heel langzaam doorgereden naar Utrecht, en hebben niet meer gestopt in Ede-Wageningen en Veenendaam de Klomp. Wat best lullig was voor de mensen die daar moesten zijn. Er was ook een meisje wat een sollicitatiegesprek had in Ede... Zo sneu. Ze zei, ik ben nog wel eerder weggegaan, maar ik had er niet op gerekend om eerst nog naar Utrecht te gaan... Nee, daar kan je ook niet echt rekening mee houden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 4 november 2009 @ 20:08:05 #120
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74397293
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was een half uur later in Utrecht dan normaal. We zijn heel langzaam doorgereden naar Utrecht, en hebben niet meer gestopt in Ede-Wageningen en Veenendaam de Klomp. Wat best lullig was voor de mensen die daar moesten zijn. Er was ook een meisje wat een sollicitatiegesprek had in Ede... Zo sneu. Ze zei, ik ben nog wel eerder weggegaan, maar ik had er niet op gerekend om eerst nog naar Utrecht te gaan... Nee, daar kan je ook niet echt rekening mee houden.
Had die machinist haast ofzo?
pi_74397593
Weet iemand of je bij de balies van de NShispeed ook kaartjes kan boeken voor verder dan dat zij rijden?

Ik wil namelijk een kaartje utrecht -> Lund, maar de NShispeed rijdt niet verder dan kopenhagen
pi_74398013
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:15 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand of je bij de balies van de NShispeed ook kaartjes kan boeken voor verder dan dat zij rijden?

Ik wil namelijk een kaartje utrecht -> Lund, maar de NShispeed rijdt niet verder dan kopenhagen
Je kunt altijd bahn.de proberen
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 20:32:57 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_74398438
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Had die machinist haast ofzo?
Geen idee wat er aan de hand was. Het is niet gebruikelijk om het op die manier te doen volgens mij. Zeker niet met een volle intercity in de spits.
Maar voor mijn gevoel had ie die mensen ook wel even bij Ede eruit kunnen laten. Had ze zeker tijd gescheeld. Zal wel niet de beslissing van de machinist geweest zijn denk ik.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 4 november 2009 @ 20:35:42 #124
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74398548
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Geen idee wat er aan de hand was. Het is niet gebruikelijk om het op die manier te doen volgens mij. Zeker niet met een volle intercity in de spits.
Maar voor mijn gevoel had ie die mensen ook wel even bij Ede eruit kunnen laten. Had ze zeker tijd gescheeld. Zal wel niet de beslissing van de machinist geweest zijn denk ik.
Misschien kan de machinist ook zelf een aanvraag hebben ingediend om non-stop naar Utrecht Centraal te rijden.
pi_74398678
Trouwens best erg die reclame tegenwoordig van de NS: Wie op tijd wil komen gaat met de trein.

Volgens mij heb je met de auto veel meer zekerheid hoelaat je ergens aankomt want de files zijn te voorspellen, maar de vertragingen met de treinen niet.
............................
  woensdag 4 november 2009 @ 20:45:28 #126
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74398997
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef sander89 het volgende:
Trouwens best erg die reclame tegenwoordig van de NS: Wie op tijd wil komen gaat met de trein.

Volgens mij heb je met de auto veel meer zekerheid hoelaat je ergens aankomt want de files zijn te voorspellen, maar de vertragingen met de treinen niet.
Sommige files zijn inderdaad te voorspellen (zoals de A7), maar files door ongelukken zijn onvoorspelbaar.
pi_74399372
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:15 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand of je bij de balies van de NShispeed ook kaartjes kan boeken voor verder dan dat zij rijden?

Ik wil namelijk een kaartje utrecht -> Lund, maar de NShispeed rijdt niet verder dan kopenhagen
Ja hoor, kan gewoon Ik ben ook eens tot aan Timisoara gekomen met een kaartje van NS HiSpeed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74399506
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:44 schreef Kleiduif het volgende:
Ik wil even reageren op het bericht
[..]


Er is de laatste jaren veel geld gestoken in de grote projecten. Gelukkig zijn die nu bijna afgerond waardoor er meer geld beschikbaar is voor het onderhoud en aanpassingen. helaas heeft de overheid gezien dat projecten bijzonder zijn en draven daar misschien teveel in door.
Precies. Er gaat bakken met geld in prestigeprojecten en nieuwe lijnen terwijl daar maar een klein deel van het totale aantal reizigers gebruik van gaat maken.
quote:
ps. het idee van een trein die met 100+ langs raast is niet iets wat ik zou willen. vragen om problemen.

Leuk is het niet, maar het kan prima. Mits je niet gaat springen of gekke dingen uithaalt. Sommige 'trainfreaks' uit Engeland, youtube users HSTsteven en Delticmatt bijvoorbeeld, worden simpelweg té enthousiast en gaan gewoon als kinderen rondspringen. Zoals ik al zij geldt dat niet voor de 'normale' reizigers en ik heb er het volste vertrouwen in dat die even achteruit stappen, wanneer er een trein voorbijkomt. En voor zover ik weet doen ze dat nu ook al.
Sorry Ofyles2, dat ik het weer over GB heb. Ik kan het gewoon niet laten
pi_74399589
In Belgie rijdt de ICE bijvoorbeeld in Leuven volgens mij ook gewoon 200 over perronsporen hoor Alleen in Nederland heet zoiets ineens een probleem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 november 2009 @ 21:01:40 #130
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74399691
Valt me nog mee dat die trainfreaks die tickets kunnen betalen.
  woensdag 4 november 2009 @ 21:02:48 #131
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74399744
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
In Belgie rijdt de ICE bijvoorbeeld in Leuven volgens mij ook gewoon 200 over perronsporen hoor Alleen in Nederland heet zoiets ineens een probleem.
Het spoorreglement moet gewoon herschreven worden. Ik heb een gloeiende hekel aan dit soort kleinburgerlijkheid.
pi_74399900


Ik durf niet te beweren dat ik niet nerveus zal worden als een trein zo langs komt razen hoor..
pi_74400043
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:01 schreef Ofyles2 het volgende:
Valt me nog mee dat die trainfreaks die tickets kunnen betalen.


Die maken net zo goed als jij en ik gebruik van allerlei kortingsregelingen. Dat 1000 pond voorbeeld is gewoon vergezocht. En dan duikt iedereen eroverheen alsof een enkeltje Overvecht - Bilthoven met korting ook 1000 pond kost.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74400337
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Die maken net zo goed als jij en ik gebruik van allerlei kortingsregelingen. Dat 1000 pond voorbeeld is gewoon vergezocht. En dan duikt iedereen eroverheen alsof een enkeltje Overvecht - Bilthoven met korting ook 1000 pond kost.
Bilthovennn
pi_74400368
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het spoorreglement moet gewoon herschreven worden. Ik heb een gloeiende hekel aan dit soort kleinburgerlijkheid.
Same here.
pi_74400394
Crientjjjjjjjj
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 november 2009 @ 21:20:59 #137
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74400565
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Die maken net zo goed als jij en ik gebruik van allerlei kortingsregelingen. Dat 1000 pond voorbeeld is gewoon vergezocht. En dan duikt iedereen eroverheen alsof een enkeltje Overvecht - Bilthoven met korting ook 1000 pond kost.
Wie ontspoort nu? Jij of ik?

Maar verder valt het me nog vies tegen dat de Britse treinreizigers niet in opstand zijn gekomen tegen die gierige TOC's.
  woensdag 4 november 2009 @ 21:22:18 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74400624
Mijn vermoeden is dat de machinist van die kapotte trein is doorgereden naar een plek waar hij z'n trein kwijtkon. Evenzogoed zou hij 'm na een stop in Ede niet meer aan de praat hebben gekregen, waardoor vele andere treinen vertraagd zouden raken. Jammer voor de reizigers die in Ede of Veenendaal-De Klomp moesten zijn, maar liever een handjevol reizigers die verkeerd terechtkomen dan honderden reizigers die uren vastzitten.

---

NS Hispeed kan je telefonisch of aan een balie veel meer verkopen dan via internet. De online selectie is beperkt tot de meest populaire bestemmingen. Sowieso kun je telefonisch / aan een balie meer tips o.i.d. krijgen dan online, simpelweg omdat mensen meer kunnen dan computers

Verder eens met Ofyles2: het reglement moet anders, het houdt ons gewoon terug in onze vooruitgang. Volgens mij is Nederland één van de weinige landen waar men nog geen 160 of 200 rijdt in een normale dienstregeling. Het kan in Duitsland, het kan in België, het kan in Engeland. Waarom niet hier?
pi_74400786
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:20 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wie ontspoort nu? Jij of ik?
Nou, ik hoop niemand. Ik vertrouw erop dat je zelf ook wel inziet dat dat ene voorbeeld vergezocht is, en dat het verder best meevalt. Zoals ik al eerder toelichtte: in GB is het nogal relevant voor de prijs, hoe ver van tevoren je je ticket boekt. En dan KUN je dus zo gaan tweaken dat je heel duur uitkomt. Maar je KUNT ook best voor normale prijzen rondreizen daar hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74400865
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:22 schreef James1988 het volgende:
Verder eens met Ofyles2: het reglement moet anders, het houdt ons gewoon terug in onze vooruitgang. Volgens mij is Nederland één van de weinige landen waar men nog geen 160 of 200 rijdt in een normale dienstregeling. Het kan in Duitsland, het kan in België, het kan in Engeland. Waarom niet hier?
'Te korte afstanden tussen stations'. Standaardargument dat helemaal nergens op slaat. Zelfs NS'ers zeggen dit. Hun zouden juist moeten weten dat onze treinen, en dan met name ICM, bloedsnel kunnen optrekken en afremmen. Ik ben echter wel tegen de dienstregeling 2007. Te veel stops voor intercity's, wat mij betreft mag de sneltrein weer ingevoerd.
pi_74400929
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
In Belgie rijdt de ICE bijvoorbeeld in Leuven volgens mij ook gewoon 200 over perronsporen hoor Alleen in Nederland heet zoiets ineens een probleem.
160
Wat is de snelheid in Nederland als ik vragen mag? Afremmen tot 40 ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 november 2009 @ 21:30:22 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74400997
ICM kan niet bloedsnel optrekken hoor. Een D-GTW rijdt een ICM er uit. Maar het is materieel dat makkelijk de 160 per uur haalt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74400999
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:27 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

'Te korte afstanden tussen stations'. Standaardargument dat helemaal nergens op slaat.
Ja dat is idd gewoon als antwoord een belediging voor de vraagsteller. Of er tussen Ut en Ah 0 of 3 of 80 stations liggen is totaal irrelevant voor de vraag waarom de ICE geen 200 rijdt op dat traject.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74401005
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:29 schreef trainfreak het volgende:

[..]

160
Wat is de snelheid in Nederland als ik vragen mag? Afremmen tot 40 ofzo?
Als je het hebt over gele seinen wel ja. Remmen 100 km/u af in een oogwenk.
pi_74401078
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:30 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Als je het hebt over gele seinen wel ja. Remmen 100 km/u af in een oogwenk.
Ik bedoel dus de maximale snelheid waarmee perronsporen bereden mogen worden
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 november 2009 @ 21:33:18 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74401141
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:31 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik bedoel dus de maximale snelheid waarmee perronsporen bereden mogen worden
Aan de vrije baan is dat 140 km/h. Bij de grotere stations slechts 40 km/h
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74401145
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
ICM kan niet bloedsnel optrekken hoor.
Oh nee? Ik zit dagelijks in ICM tussen Gouda en Rotterdam. Bij vertrek in Alex. richting Gouda zit ie zonder moeite bij Capelle al op 130. Als ie echt kracht zet zou 150 zelfs mogelijk zijn. Afremmen kunnen ze nog beter.
Vandaar ook dat ICM wel eens als stoptrein word ingezet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 november 2009 @ 21:36:29 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74401299
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:33 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Oh nee? Ik zit dagelijks in ICM tussen Gouda en Rotterdam. Bij vertrek in Alex. richting Gouda zit ie zonder moeite bij Capelle al 130. Als ie echt kracht zet zou 150 zelfs mogelijk zijn. Afremmen kunnen ze nog beter.
De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2

Een SGMm of SLT zit veel hoger.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74401506
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2

Een SGMm of SLT zit veel hoger.
Dat zijn Sprinters. Als je het met buitenlands intercity-materieel vergelijkt blijft het wel een strak tempo. Wat ik daarmee bedoel is dat het flutargument over de korte afstanden nergens op slaat.
  Redactie Sport woensdag 4 november 2009 @ 21:44:17 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74401631
Maar het snelste is nog altijd DDAR (met loc dan, dat wel)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')