Waarom Gvd?quote:Op woensdag 4 november 2009 09:14 schreef Yreal het volgende:
Gvd net een sprinter 3tje als stopper Gouda -> amsterdam .
Bron: nu.nlquote:Brits treinretourtje ruim 1100 euro Uitgegeven: 4 november 2009 11:44
Laatst gewijzigd: 4 november 2009 11:44
LONDEN - Britten hebben een nieuwe reden gevonden om te klagen over de treinen in hun land. De prijzen van treinkaartjes zijn opnieuw verhoogd, waardoor het duurste kaartje de grens van 1000 pond heeft doorbroken.
© ANP
Dat meldden Britse media woensdag.
De duurste treinreis in Groot-Brittannië is tussen Newquay, in het zuidwesten van Engeland, en het dorp Kyle of Lochalsh in het hoge noorden van Schotland.
Een eersteklas retourtje kost 1002 pond, omgerekend meer dan 1100 euro. De reis duurt ruim achttien uur en beslaat ongeveer 1000 kilometer. Onderweg moet de reiziger minstens vier keer overstappen.
Luxe cruise
Britse media putten zich woensdag uit in vergelijkingen om duidelijk te maken hoe duur het kaartje wel niet is. Volgens de krant The Independent is een luxe cruise van een week in de Caraïben, inclusief vliegticket naar Puerto Rico en terug, nog goedkoper dan de binnenlandse treinreis.
The Guardian heeft uitgerekend dat een vlucht rond de wereld, van Londen via Hongkong, Sydney en Los Angeles terug naar Londen, ook minder kost.
Belabberd onderhoud
De Britse spoorwegen werden halverwege de jaren '90 geprivatiseerd. Sindsdien klagen de Britten steen en been over vertragingen, treinuitval en de prijs van kaartjes.
Bovendien zou belabberd onderhoud van het spoor hebben geleid tot een aantal dodelijke treinongelukken.
normaal word deze trein gereden door 6 bakken DD-AR die al helemaal vol staan en mensen op de trappen zitten en de balkons staan. dat moest nu in een sprinter 3...quote:Op woensdag 4 november 2009 12:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom Gvd?
Een sprinter is beter als die verkakte Mat'64tjes waar jee nooit relaxed in kan slapen![]()
Koplopers![]()
V-IRM4![]()
Beneluxtrein![]()
Heerlijk, lange afstanden, om te slapen![]()
als ik niks beters te doen heb, en dat is vaak zo van Rotterdam->Leeuwarden.. Meestal me ogen dicht na Amersfoort:)
Het allerbekende Sardientjesineenblikkie gevoel.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
normaal word deze trein gereden door 6 bakken DD-AR die al helemaal vol staan en mensen op de trappen zitten en de balkons staan. dat moest nu in een sprinter 3...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het hangt er in de UK ook sterk vanaf wanneer je boekt he, dat staat er niet bij. Dit gaat ongetwijfeld om een ritje wat heel kort van tevoren geboekt wordt op een heel populair tijdstip.Dikke kans dat als je 3 maanden van tevoren boekt en in de 2e klas, dat je voor een paar tientjes over bentquote:Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Wat is privatisatie toch goedquote:Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Hoe duur was het eerst dan? Als het eerst 998 pond was is het niet zo'n enorme verhoging natuurlijkquote:Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Ik denk dat je toch moet uitgaan van 900 tot 950 pond.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe duur was het eerst dan? Als het eerst 998 pond was is het niet zo'n enorme verhoging natuurlijk
even over de funderingen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:06 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Als het aan mij lag zou de overheid hiervoor moeten betalen. Maar om reël te blijven denk ik aan voorlichting voor automobilisten, hogere boetes voor het kruisen van spoorwegovergang terwijl de bomen al dicht gaan en misschien ook wel sensoren.
[..]
Het word sowieso al afgeraden dicht bij het spoor te staan, en voor zover ik weet gehoorzamen de reizigers daar gewoon aan)wij treinspotters uitgezonderd natuurlijk). Lijkt me niet zo'n punt. Wat je wel zou kunnen invoeren zijn waarschuwingsberichten. De Amerikaanse Acela rijdt ook met zulke snelheden en wanneer er eentje een station nadert wordt er op een automatisch bericht afgespeeld. "Please stand behind double line".
[..]
Dat valt allemaal wel mee. Gewoon een kwestie van nieuwe rails en betonnen bielzen maar vooral regelmatig strooien van ballast. Daardoor blijft de rails op zijn plaats liggen. Op de baanvakken waar het écht verschrikkelijk doorzakt is fundering misschien wel noodzakelijk, maar bij elkaar is dat maar een klein deel van het hele spoor. En ten slotte: er worden toch ook gigantische ruimtes vrijgemaakt en aangepast voor snelwegen? Met die kolossale knooppunten? Word daar geen fundering aangelegd? Blijkbaar zijn de kosten niet zo'n probleem. Al valt daar nog wel over te twisten, gezien de overheid liever zijn portemonnee trekt voor wegverbredingen in plaats van concrete verbeteringen aan het nationale spoorwegnet.
[..]
Tegen de tijd dat al deze verbeteringen plaats hebben gevonden, of nog beter: tegen de tijd dat de overheid minder in snelwegen gaat investeren is het huidige materieelpark al toe aan vervanging. Mat'64 word al afgevoerd en DDM1 binnenkort ook. VIRM, ICMm en SLT hebben de toekomst.
Forse verbeteringen zijn inderdaad duur, maar is dat een reden om deze alleen maar verder uit te stellen? Ik heb al jaren het reizigersaantal op het spoor zien stijgen en de capaciteit niet of nauwelijks. Ik ben er niet blij mee dat er megalomane snelwegplannen voor 2010 op de agenda staan terwijl juist het spoor aan structurele vernieuwingen toe is. Naast België is zelfs Groot-Brittannië hier al mee begonnen.
lang of niet?quote:Op woensdag 4 november 2009 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn trein ging vanmorgen stuk. Tussen Arnhem en Ede-Wageningen. Ineens gingen alle lichten uit, stroom weg, en toen stonden we daar
Arnhem-Winterswijk, mooi traject, alleen een verkeerde signalering.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:51 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
lang of niet?
Vanmiddag moesten wij er in zevenaar ook uit er zou een trein met een defect staan tussen doetinchem en zevenaar. Volgende trein van 15 minuten later reed wel gewoon door
Had die machinist haast ofzo?quote:Op woensdag 4 november 2009 20:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was een half uur later in Utrecht dan normaal. We zijn heel langzaam doorgereden naar Utrecht, en hebben niet meer gestopt in Ede-Wageningen en Veenendaam de Klomp. Wat best lullig was voor de mensen die daar moesten zijn. Er was ook een meisje wat een sollicitatiegesprek had in Ede... Zo sneu. Ze zei, ik ben nog wel eerder weggegaan, maar ik had er niet op gerekend om eerst nog naar Utrecht te gaan... Nee, daar kan je ook niet echt rekening mee houden.
Je kunt altijd bahn.de proberenquote:Op woensdag 4 november 2009 20:15 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand of je bij de balies van de NShispeed ook kaartjes kan boeken voor verder dan dat zij rijden?
Ik wil namelijk een kaartje utrecht -> Lund, maar de NShispeed rijdt niet verder dan kopenhagen
Geen idee wat er aan de hand was. Het is niet gebruikelijk om het op die manier te doen volgens mij. Zeker niet met een volle intercity in de spits.quote:
Misschien kan de machinist ook zelf een aanvraag hebben ingediend om non-stop naar Utrecht Centraal te rijden.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Geen idee wat er aan de hand was. Het is niet gebruikelijk om het op die manier te doen volgens mij. Zeker niet met een volle intercity in de spits.
Maar voor mijn gevoel had ie die mensen ook wel even bij Ede eruit kunnen laten. Had ze zeker tijd gescheeld. Zal wel niet de beslissing van de machinist geweest zijn denk ik.
Sommige files zijn inderdaad te voorspellen (zoals de A7), maar files door ongelukken zijn onvoorspelbaar.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef sander89 het volgende:
Trouwens best erg die reclame tegenwoordig van de NS: Wie op tijd wil komen gaat met de trein.
Volgens mij heb je met de auto veel meer zekerheid hoelaat je ergens aankomt want de files zijn te voorspellen, maar de vertragingen met de treinen niet.
Ja hoor, kan gewoonquote:Op woensdag 4 november 2009 20:15 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand of je bij de balies van de NShispeed ook kaartjes kan boeken voor verder dan dat zij rijden?
Ik wil namelijk een kaartje utrecht -> Lund, maar de NShispeed rijdt niet verder dan kopenhagen
Precies. Er gaat bakken met geld in prestigeprojecten en nieuwe lijnen terwijl daar maar een klein deel van het totale aantal reizigers gebruik van gaat maken.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:44 schreef Kleiduif het volgende:
Ik wil even reageren op het bericht
[..]
Er is de laatste jaren veel geld gestoken in de grote projecten. Gelukkig zijn die nu bijna afgerond waardoor er meer geld beschikbaar is voor het onderhoud en aanpassingen. helaas heeft de overheid gezien dat projecten bijzonder zijn en draven daar misschien teveel in door.
quote:ps. het idee van een trein die met 100+ langs raast is niet iets wat ik zou willen. vragen om problemen.
Het spoorreglement moet gewoon herschreven worden. Ik heb een gloeiende hekel aan dit soort kleinburgerlijkheid.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
In Belgie rijdt de ICE bijvoorbeeld in Leuven volgens mij ook gewoon 200 over perronsporen hoorAlleen in Nederland heet zoiets ineens een probleem.
quote:Op woensdag 4 november 2009 21:01 schreef Ofyles2 het volgende:
Valt me nog mee dat die trainfreaks die tickets kunnen betalen.
Bilthovennnquote:Op woensdag 4 november 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Die maken net zo goed als jij en ik gebruik van allerlei kortingsregelingen. Dat 1000 pond voorbeeld is gewoon vergezocht. En dan duikt iedereen eroverheen alsof een enkeltje Overvecht - Bilthoven met korting ook 1000 pond kost.
Same here.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het spoorreglement moet gewoon herschreven worden. Ik heb een gloeiende hekel aan dit soort kleinburgerlijkheid.
Wie ontspoort nu? Jij of ik?quote:Op woensdag 4 november 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Die maken net zo goed als jij en ik gebruik van allerlei kortingsregelingen. Dat 1000 pond voorbeeld is gewoon vergezocht. En dan duikt iedereen eroverheen alsof een enkeltje Overvecht - Bilthoven met korting ook 1000 pond kost.
Nou, ik hoop niemand. Ik vertrouw erop dat je zelf ook wel inziet dat dat ene voorbeeld vergezocht is, en dat het verder best meevalt. Zoals ik al eerder toelichtte: in GB is het nogal relevant voor de prijs, hoe ver van tevoren je je ticket boekt. En dan KUN je dus zo gaan tweaken dat je heel duur uitkomt. Maar je KUNT ook best voor normale prijzen rondreizen daar hoorquote:
'Te korte afstanden tussen stations'. Standaardargument dat helemaal nergens op slaat. Zelfs NS'ers zeggen dit. Hun zouden juist moeten weten dat onze treinen, en dan met name ICM, bloedsnel kunnen optrekken en afremmen. Ik ben echter wel tegen de dienstregeling 2007. Te veel stops voor intercity's, wat mij betreft mag de sneltrein weer ingevoerd.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:22 schreef James1988 het volgende:
Verder eens met Ofyles2: het reglement moet anders, het houdt ons gewoon terug in onze vooruitgang. Volgens mij is Nederland één van de weinige landen waar men nog geen 160 of 200 rijdt in een normale dienstregeling. Het kan in Duitsland, het kan in België, het kan in Engeland. Waarom niet hier?
160quote:Op woensdag 4 november 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
In Belgie rijdt de ICE bijvoorbeeld in Leuven volgens mij ook gewoon 200 over perronsporen hoorAlleen in Nederland heet zoiets ineens een probleem.
Ja dat is idd gewoon als antwoord een belediging voor de vraagsteller. Of er tussen Ut en Ah 0 of 3 of 80 stations liggen is totaal irrelevant voor de vraag waarom de ICE geen 200 rijdt op dat traject.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:27 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
'Te korte afstanden tussen stations'. Standaardargument dat helemaal nergens op slaat.
Als je het hebt over gele seinen wel ja. Remmen 100 km/u af in een oogwenk.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:29 schreef trainfreak het volgende:
[..]
160![]()
Wat is de snelheid in Nederland als ik vragen mag? Afremmen tot 40 ofzo?
Ik bedoel dus de maximale snelheid waarmee perronsporen bereden mogen wordenquote:Op woensdag 4 november 2009 21:30 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Als je het hebt over gele seinen wel ja. Remmen 100 km/u af in een oogwenk.
Aan de vrije baan is dat 140 km/h. Bij de grotere stations slechts 40 km/hquote:Op woensdag 4 november 2009 21:31 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ik bedoel dus de maximale snelheid waarmee perronsporen bereden mogen worden
Oh nee? Ik zit dagelijks in ICM tussen Gouda en Rotterdam. Bij vertrek in Alex. richting Gouda zit ie zonder moeite bij Capelle al op 130. Als ie echt kracht zet zou 150 zelfs mogelijk zijn. Afremmen kunnen ze nog beter.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
ICM kan niet bloedsnel optrekken hoor.
De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2quote:Op woensdag 4 november 2009 21:33 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Oh nee? Ik zit dagelijks in ICM tussen Gouda en Rotterdam. Bij vertrek in Alex. richting Gouda zit ie zonder moeite bij Capelle al 130. Als ie echt kracht zet zou 150 zelfs mogelijk zijn. Afremmen kunnen ze nog beter.
Dat zijn Sprinters. Als je het met buitenlands intercity-materieel vergelijkt blijft het wel een strak tempo. Wat ik daarmee bedoel is dat het flutargument over de korte afstanden nergens op slaat.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2
Een SGMm of SLT zit veel hoger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |