abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2009 @ 20:45:28 #126
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74398997
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef sander89 het volgende:
Trouwens best erg die reclame tegenwoordig van de NS: Wie op tijd wil komen gaat met de trein.

Volgens mij heb je met de auto veel meer zekerheid hoelaat je ergens aankomt want de files zijn te voorspellen, maar de vertragingen met de treinen niet.
Sommige files zijn inderdaad te voorspellen (zoals de A7), maar files door ongelukken zijn onvoorspelbaar.
pi_74399372
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:15 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand of je bij de balies van de NShispeed ook kaartjes kan boeken voor verder dan dat zij rijden?

Ik wil namelijk een kaartje utrecht -> Lund, maar de NShispeed rijdt niet verder dan kopenhagen
Ja hoor, kan gewoon Ik ben ook eens tot aan Timisoara gekomen met een kaartje van NS HiSpeed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74399506
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:44 schreef Kleiduif het volgende:
Ik wil even reageren op het bericht
[..]


Er is de laatste jaren veel geld gestoken in de grote projecten. Gelukkig zijn die nu bijna afgerond waardoor er meer geld beschikbaar is voor het onderhoud en aanpassingen. helaas heeft de overheid gezien dat projecten bijzonder zijn en draven daar misschien teveel in door.
Precies. Er gaat bakken met geld in prestigeprojecten en nieuwe lijnen terwijl daar maar een klein deel van het totale aantal reizigers gebruik van gaat maken.
quote:
ps. het idee van een trein die met 100+ langs raast is niet iets wat ik zou willen. vragen om problemen.

Leuk is het niet, maar het kan prima. Mits je niet gaat springen of gekke dingen uithaalt. Sommige 'trainfreaks' uit Engeland, youtube users HSTsteven en Delticmatt bijvoorbeeld, worden simpelweg té enthousiast en gaan gewoon als kinderen rondspringen. Zoals ik al zij geldt dat niet voor de 'normale' reizigers en ik heb er het volste vertrouwen in dat die even achteruit stappen, wanneer er een trein voorbijkomt. En voor zover ik weet doen ze dat nu ook al.
Sorry Ofyles2, dat ik het weer over GB heb. Ik kan het gewoon niet laten
pi_74399589
In Belgie rijdt de ICE bijvoorbeeld in Leuven volgens mij ook gewoon 200 over perronsporen hoor Alleen in Nederland heet zoiets ineens een probleem.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 november 2009 @ 21:01:40 #130
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74399691
Valt me nog mee dat die trainfreaks die tickets kunnen betalen.
  woensdag 4 november 2009 @ 21:02:48 #131
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74399744
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
In Belgie rijdt de ICE bijvoorbeeld in Leuven volgens mij ook gewoon 200 over perronsporen hoor Alleen in Nederland heet zoiets ineens een probleem.
Het spoorreglement moet gewoon herschreven worden. Ik heb een gloeiende hekel aan dit soort kleinburgerlijkheid.
pi_74399900


Ik durf niet te beweren dat ik niet nerveus zal worden als een trein zo langs komt razen hoor..
pi_74400043
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:01 schreef Ofyles2 het volgende:
Valt me nog mee dat die trainfreaks die tickets kunnen betalen.


Die maken net zo goed als jij en ik gebruik van allerlei kortingsregelingen. Dat 1000 pond voorbeeld is gewoon vergezocht. En dan duikt iedereen eroverheen alsof een enkeltje Overvecht - Bilthoven met korting ook 1000 pond kost.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74400337
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Die maken net zo goed als jij en ik gebruik van allerlei kortingsregelingen. Dat 1000 pond voorbeeld is gewoon vergezocht. En dan duikt iedereen eroverheen alsof een enkeltje Overvecht - Bilthoven met korting ook 1000 pond kost.
Bilthovennn
pi_74400368
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het spoorreglement moet gewoon herschreven worden. Ik heb een gloeiende hekel aan dit soort kleinburgerlijkheid.
Same here.
pi_74400394
Crientjjjjjjjj
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 november 2009 @ 21:20:59 #137
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74400565
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Die maken net zo goed als jij en ik gebruik van allerlei kortingsregelingen. Dat 1000 pond voorbeeld is gewoon vergezocht. En dan duikt iedereen eroverheen alsof een enkeltje Overvecht - Bilthoven met korting ook 1000 pond kost.
Wie ontspoort nu? Jij of ik?

Maar verder valt het me nog vies tegen dat de Britse treinreizigers niet in opstand zijn gekomen tegen die gierige TOC's.
  woensdag 4 november 2009 @ 21:22:18 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74400624
Mijn vermoeden is dat de machinist van die kapotte trein is doorgereden naar een plek waar hij z'n trein kwijtkon. Evenzogoed zou hij 'm na een stop in Ede niet meer aan de praat hebben gekregen, waardoor vele andere treinen vertraagd zouden raken. Jammer voor de reizigers die in Ede of Veenendaal-De Klomp moesten zijn, maar liever een handjevol reizigers die verkeerd terechtkomen dan honderden reizigers die uren vastzitten.

---

NS Hispeed kan je telefonisch of aan een balie veel meer verkopen dan via internet. De online selectie is beperkt tot de meest populaire bestemmingen. Sowieso kun je telefonisch / aan een balie meer tips o.i.d. krijgen dan online, simpelweg omdat mensen meer kunnen dan computers

Verder eens met Ofyles2: het reglement moet anders, het houdt ons gewoon terug in onze vooruitgang. Volgens mij is Nederland één van de weinige landen waar men nog geen 160 of 200 rijdt in een normale dienstregeling. Het kan in Duitsland, het kan in België, het kan in Engeland. Waarom niet hier?
pi_74400786
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:20 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wie ontspoort nu? Jij of ik?
Nou, ik hoop niemand. Ik vertrouw erop dat je zelf ook wel inziet dat dat ene voorbeeld vergezocht is, en dat het verder best meevalt. Zoals ik al eerder toelichtte: in GB is het nogal relevant voor de prijs, hoe ver van tevoren je je ticket boekt. En dan KUN je dus zo gaan tweaken dat je heel duur uitkomt. Maar je KUNT ook best voor normale prijzen rondreizen daar hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74400865
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:22 schreef James1988 het volgende:
Verder eens met Ofyles2: het reglement moet anders, het houdt ons gewoon terug in onze vooruitgang. Volgens mij is Nederland één van de weinige landen waar men nog geen 160 of 200 rijdt in een normale dienstregeling. Het kan in Duitsland, het kan in België, het kan in Engeland. Waarom niet hier?
'Te korte afstanden tussen stations'. Standaardargument dat helemaal nergens op slaat. Zelfs NS'ers zeggen dit. Hun zouden juist moeten weten dat onze treinen, en dan met name ICM, bloedsnel kunnen optrekken en afremmen. Ik ben echter wel tegen de dienstregeling 2007. Te veel stops voor intercity's, wat mij betreft mag de sneltrein weer ingevoerd.
pi_74400929
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
In Belgie rijdt de ICE bijvoorbeeld in Leuven volgens mij ook gewoon 200 over perronsporen hoor Alleen in Nederland heet zoiets ineens een probleem.
160
Wat is de snelheid in Nederland als ik vragen mag? Afremmen tot 40 ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 november 2009 @ 21:30:22 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74400997
ICM kan niet bloedsnel optrekken hoor. Een D-GTW rijdt een ICM er uit. Maar het is materieel dat makkelijk de 160 per uur haalt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74400999
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:27 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

'Te korte afstanden tussen stations'. Standaardargument dat helemaal nergens op slaat.
Ja dat is idd gewoon als antwoord een belediging voor de vraagsteller. Of er tussen Ut en Ah 0 of 3 of 80 stations liggen is totaal irrelevant voor de vraag waarom de ICE geen 200 rijdt op dat traject.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74401005
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:29 schreef trainfreak het volgende:

[..]

160
Wat is de snelheid in Nederland als ik vragen mag? Afremmen tot 40 ofzo?
Als je het hebt over gele seinen wel ja. Remmen 100 km/u af in een oogwenk.
pi_74401078
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:30 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Als je het hebt over gele seinen wel ja. Remmen 100 km/u af in een oogwenk.
Ik bedoel dus de maximale snelheid waarmee perronsporen bereden mogen worden
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 november 2009 @ 21:33:18 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74401141
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:31 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik bedoel dus de maximale snelheid waarmee perronsporen bereden mogen worden
Aan de vrije baan is dat 140 km/h. Bij de grotere stations slechts 40 km/h
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74401145
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
ICM kan niet bloedsnel optrekken hoor.
Oh nee? Ik zit dagelijks in ICM tussen Gouda en Rotterdam. Bij vertrek in Alex. richting Gouda zit ie zonder moeite bij Capelle al op 130. Als ie echt kracht zet zou 150 zelfs mogelijk zijn. Afremmen kunnen ze nog beter.
Vandaar ook dat ICM wel eens als stoptrein word ingezet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 november 2009 @ 21:36:29 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74401299
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:33 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Oh nee? Ik zit dagelijks in ICM tussen Gouda en Rotterdam. Bij vertrek in Alex. richting Gouda zit ie zonder moeite bij Capelle al 130. Als ie echt kracht zet zou 150 zelfs mogelijk zijn. Afremmen kunnen ze nog beter.
De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2

Een SGMm of SLT zit veel hoger.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74401506
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De versnelling van het ICM is bij mijn weten 0,52 m/s2

Een SGMm of SLT zit veel hoger.
Dat zijn Sprinters. Als je het met buitenlands intercity-materieel vergelijkt blijft het wel een strak tempo. Wat ik daarmee bedoel is dat het flutargument over de korte afstanden nergens op slaat.
  Redactie Sport woensdag 4 november 2009 @ 21:44:17 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74401631
Maar het snelste is nog altijd DDAR (met loc dan, dat wel)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')