Waarom Gvd?quote:Op woensdag 4 november 2009 09:14 schreef Yreal het volgende:
Gvd net een sprinter 3tje als stopper Gouda -> amsterdam .
Bron: nu.nlquote:Brits treinretourtje ruim 1100 euro Uitgegeven: 4 november 2009 11:44
Laatst gewijzigd: 4 november 2009 11:44
LONDEN - Britten hebben een nieuwe reden gevonden om te klagen over de treinen in hun land. De prijzen van treinkaartjes zijn opnieuw verhoogd, waardoor het duurste kaartje de grens van 1000 pond heeft doorbroken.
© ANP
Dat meldden Britse media woensdag.
De duurste treinreis in Groot-Brittannië is tussen Newquay, in het zuidwesten van Engeland, en het dorp Kyle of Lochalsh in het hoge noorden van Schotland.
Een eersteklas retourtje kost 1002 pond, omgerekend meer dan 1100 euro. De reis duurt ruim achttien uur en beslaat ongeveer 1000 kilometer. Onderweg moet de reiziger minstens vier keer overstappen.
Luxe cruise
Britse media putten zich woensdag uit in vergelijkingen om duidelijk te maken hoe duur het kaartje wel niet is. Volgens de krant The Independent is een luxe cruise van een week in de Caraïben, inclusief vliegticket naar Puerto Rico en terug, nog goedkoper dan de binnenlandse treinreis.
The Guardian heeft uitgerekend dat een vlucht rond de wereld, van Londen via Hongkong, Sydney en Los Angeles terug naar Londen, ook minder kost.
Belabberd onderhoud
De Britse spoorwegen werden halverwege de jaren '90 geprivatiseerd. Sindsdien klagen de Britten steen en been over vertragingen, treinuitval en de prijs van kaartjes.
Bovendien zou belabberd onderhoud van het spoor hebben geleid tot een aantal dodelijke treinongelukken.
normaal word deze trein gereden door 6 bakken DD-AR die al helemaal vol staan en mensen op de trappen zitten en de balkons staan. dat moest nu in een sprinter 3...quote:Op woensdag 4 november 2009 12:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarom Gvd?
Een sprinter is beter als die verkakte Mat'64tjes waar jee nooit relaxed in kan slapen![]()
Koplopers![]()
V-IRM4![]()
Beneluxtrein![]()
Heerlijk, lange afstanden, om te slapen![]()
als ik niks beters te doen heb, en dat is vaak zo van Rotterdam->Leeuwarden.. Meestal me ogen dicht na Amersfoort:)
Het allerbekende Sardientjesineenblikkie gevoel.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
normaal word deze trein gereden door 6 bakken DD-AR die al helemaal vol staan en mensen op de trappen zitten en de balkons staan. dat moest nu in een sprinter 3...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het hangt er in de UK ook sterk vanaf wanneer je boekt he, dat staat er niet bij. Dit gaat ongetwijfeld om een ritje wat heel kort van tevoren geboekt wordt op een heel populair tijdstip.Dikke kans dat als je 3 maanden van tevoren boekt en in de 2e klas, dat je voor een paar tientjes over bentquote:Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Wat is privatisatie toch goedquote:Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Hoe duur was het eerst dan? Als het eerst 998 pond was is het niet zo'n enorme verhoging natuurlijkquote:Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Bron: nu.nl
En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Ik denk dat je toch moet uitgaan van 900 tot 950 pond.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe duur was het eerst dan? Als het eerst 998 pond was is het niet zo'n enorme verhoging natuurlijk
even over de funderingen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:06 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Als het aan mij lag zou de overheid hiervoor moeten betalen. Maar om reël te blijven denk ik aan voorlichting voor automobilisten, hogere boetes voor het kruisen van spoorwegovergang terwijl de bomen al dicht gaan en misschien ook wel sensoren.
[..]
Het word sowieso al afgeraden dicht bij het spoor te staan, en voor zover ik weet gehoorzamen de reizigers daar gewoon aan)wij treinspotters uitgezonderd natuurlijk). Lijkt me niet zo'n punt. Wat je wel zou kunnen invoeren zijn waarschuwingsberichten. De Amerikaanse Acela rijdt ook met zulke snelheden en wanneer er eentje een station nadert wordt er op een automatisch bericht afgespeeld. "Please stand behind double line".
[..]
Dat valt allemaal wel mee. Gewoon een kwestie van nieuwe rails en betonnen bielzen maar vooral regelmatig strooien van ballast. Daardoor blijft de rails op zijn plaats liggen. Op de baanvakken waar het écht verschrikkelijk doorzakt is fundering misschien wel noodzakelijk, maar bij elkaar is dat maar een klein deel van het hele spoor. En ten slotte: er worden toch ook gigantische ruimtes vrijgemaakt en aangepast voor snelwegen? Met die kolossale knooppunten? Word daar geen fundering aangelegd? Blijkbaar zijn de kosten niet zo'n probleem. Al valt daar nog wel over te twisten, gezien de overheid liever zijn portemonnee trekt voor wegverbredingen in plaats van concrete verbeteringen aan het nationale spoorwegnet.
[..]
Tegen de tijd dat al deze verbeteringen plaats hebben gevonden, of nog beter: tegen de tijd dat de overheid minder in snelwegen gaat investeren is het huidige materieelpark al toe aan vervanging. Mat'64 word al afgevoerd en DDM1 binnenkort ook. VIRM, ICMm en SLT hebben de toekomst.
Forse verbeteringen zijn inderdaad duur, maar is dat een reden om deze alleen maar verder uit te stellen? Ik heb al jaren het reizigersaantal op het spoor zien stijgen en de capaciteit niet of nauwelijks. Ik ben er niet blij mee dat er megalomane snelwegplannen voor 2010 op de agenda staan terwijl juist het spoor aan structurele vernieuwingen toe is. Naast België is zelfs Groot-Brittannië hier al mee begonnen.
lang of niet?quote:Op woensdag 4 november 2009 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn trein ging vanmorgen stuk. Tussen Arnhem en Ede-Wageningen. Ineens gingen alle lichten uit, stroom weg, en toen stonden we daar
Arnhem-Winterswijk, mooi traject, alleen een verkeerde signalering.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:51 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
lang of niet?
Vanmiddag moesten wij er in zevenaar ook uit er zou een trein met een defect staan tussen doetinchem en zevenaar. Volgende trein van 15 minuten later reed wel gewoon door
Had die machinist haast ofzo?quote:Op woensdag 4 november 2009 20:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was een half uur later in Utrecht dan normaal. We zijn heel langzaam doorgereden naar Utrecht, en hebben niet meer gestopt in Ede-Wageningen en Veenendaam de Klomp. Wat best lullig was voor de mensen die daar moesten zijn. Er was ook een meisje wat een sollicitatiegesprek had in Ede... Zo sneu. Ze zei, ik ben nog wel eerder weggegaan, maar ik had er niet op gerekend om eerst nog naar Utrecht te gaan... Nee, daar kan je ook niet echt rekening mee houden.
Je kunt altijd bahn.de proberenquote:Op woensdag 4 november 2009 20:15 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand of je bij de balies van de NShispeed ook kaartjes kan boeken voor verder dan dat zij rijden?
Ik wil namelijk een kaartje utrecht -> Lund, maar de NShispeed rijdt niet verder dan kopenhagen
Geen idee wat er aan de hand was. Het is niet gebruikelijk om het op die manier te doen volgens mij. Zeker niet met een volle intercity in de spits.quote:
Misschien kan de machinist ook zelf een aanvraag hebben ingediend om non-stop naar Utrecht Centraal te rijden.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Geen idee wat er aan de hand was. Het is niet gebruikelijk om het op die manier te doen volgens mij. Zeker niet met een volle intercity in de spits.
Maar voor mijn gevoel had ie die mensen ook wel even bij Ede eruit kunnen laten. Had ze zeker tijd gescheeld. Zal wel niet de beslissing van de machinist geweest zijn denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |