abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74375238
Gvd net een sprinter 3tje als stopper Gouda -> amsterdam .
  woensdag 4 november 2009 @ 12:23:09 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74380978
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:14 schreef Yreal het volgende:
Gvd net een sprinter 3tje als stopper Gouda -> amsterdam .
Waarom Gvd?
Een sprinter is beter als die verkakte Mat'64tjes waar jee nooit relaxed in kan slapen
Koplopers
V-IRM4
Beneluxtrein
Heerlijk, lange afstanden, om te slapen
als ik niks beters te doen heb, en dat is vaak zo van Rotterdam->Leeuwarden.. Meestal me ogen dicht na Amersfoort:)
  woensdag 4 november 2009 @ 12:30:26 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74381229
quote:
Brits treinretourtje ruim 1100 euro Uitgegeven: 4 november 2009 11:44
Laatst gewijzigd: 4 november 2009 11:44

LONDEN - Britten hebben een nieuwe reden gevonden om te klagen over de treinen in hun land. De prijzen van treinkaartjes zijn opnieuw verhoogd, waardoor het duurste kaartje de grens van 1000 pond heeft doorbroken.
© ANP

Dat meldden Britse media woensdag.

De duurste treinreis in Groot-Brittannië is tussen Newquay, in het zuidwesten van Engeland, en het dorp Kyle of Lochalsh in het hoge noorden van Schotland.


Een eersteklas retourtje kost 1002 pond, omgerekend meer dan 1100 euro. De reis duurt ruim achttien uur en beslaat ongeveer 1000 kilometer. Onderweg moet de reiziger minstens vier keer overstappen.

Luxe cruise


Britse media putten zich woensdag uit in vergelijkingen om duidelijk te maken hoe duur het kaartje wel niet is. Volgens de krant The Independent is een luxe cruise van een week in de Caraïben, inclusief vliegticket naar Puerto Rico en terug, nog goedkoper dan de binnenlandse treinreis.

The Guardian heeft uitgerekend dat een vlucht rond de wereld, van Londen via Hongkong, Sydney en Los Angeles terug naar Londen, ook minder kost.

Belabberd onderhoud

De Britse spoorwegen werden halverwege de jaren '90 geprivatiseerd. Sindsdien klagen de Britten steen en been over vertragingen, treinuitval en de prijs van kaartjes.

Bovendien zou belabberd onderhoud van het spoor hebben geleid tot een aantal dodelijke treinongelukken.
Bron: nu.nl

En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
  woensdag 4 november 2009 @ 13:02:32 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74382277
Als het aan NS Hispeed ligt, gaan wij dat straks ook betalen voor een enkeltje Amsterdam - Rotterdam
  woensdag 4 november 2009 @ 13:27:09 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74383106
Dan ging ik nog liever met de fiets als dat gebeuren zou
  woensdag 4 november 2009 @ 13:30:43 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74383250
'Dames en heren, goedenavond en welkom aan boord van Fyra naar Schiphol, Rotterdam en Breda. In verband met de aanhoudende financiële crisis zijn wij genoodzaakt een hogere toeslag te vragen. De toeslag voor tweede klas bedraagt ¤ 74,90, voor eerste klas ¤ 138,40. Indien u deze nog niet heeft aangeschaft, gelieve zich tot de trainmanager te wenden."

Disclaimer: prijzen zijn speculatief en onderhevig aan marktfluctuaties. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Let op: geld lenen kost geld.
pi_74384080
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Waarom Gvd?
Een sprinter is beter als die verkakte Mat'64tjes waar jee nooit relaxed in kan slapen
Koplopers
V-IRM4
Beneluxtrein
Heerlijk, lange afstanden, om te slapen
als ik niks beters te doen heb, en dat is vaak zo van Rotterdam->Leeuwarden.. Meestal me ogen dicht na Amersfoort:)
normaal word deze trein gereden door 6 bakken DD-AR die al helemaal vol staan en mensen op de trappen zitten en de balkons staan. dat moest nu in een sprinter 3...
pi_74384317
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

normaal word deze trein gereden door 6 bakken DD-AR die al helemaal vol staan en mensen op de trappen zitten en de balkons staan. dat moest nu in een sprinter 3...
Het allerbekende Sardientjesineenblikkie gevoel.
pi_74384456
Die DD-AR was al sardientjes

Dan x4 , morgen klaag ik niet meer als we weer een DD-AR krijgen
pi_74385532
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron: nu.nl

En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Het hangt er in de UK ook sterk vanaf wanneer je boekt he, dat staat er niet bij. Dit gaat ongetwijfeld om een ritje wat heel kort van tevoren geboekt wordt op een heel populair tijdstip.Dikke kans dat als je 3 maanden van tevoren boekt en in de 2e klas, dat je voor een paar tientjes over bent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74385834
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron: nu.nl

En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Wat is privatisatie toch goed
  woensdag 4 november 2009 @ 16:11:40 #112
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74388838
En het Lagerhuis staat erbij en kijkt ernaar...

Treinreizen in Groot-Brittannië zijn straks alleen voorbehouden aan de allerrijksten.
  woensdag 4 november 2009 @ 16:34:54 #113
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74389742
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Bron: nu.nl

En dat is normaal denken die treinmaatschappijen daar
Dat zou ik niet overhebben voor een treinritje..
Hoe duur was het eerst dan? Als het eerst 998 pond was is het niet zo'n enorme verhoging natuurlijk
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 4 november 2009 @ 16:36:16 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74389801
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hoe duur was het eerst dan? Als het eerst 998 pond was is het niet zo'n enorme verhoging natuurlijk
Ik denk dat je toch moet uitgaan van 900 tot 950 pond.
pi_74393944
Ik wil even reageren op het bericht
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:06 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Als het aan mij lag zou de overheid hiervoor moeten betalen. Maar om reël te blijven denk ik aan voorlichting voor automobilisten, hogere boetes voor het kruisen van spoorwegovergang terwijl de bomen al dicht gaan en misschien ook wel sensoren.
[..]

Het word sowieso al afgeraden dicht bij het spoor te staan, en voor zover ik weet gehoorzamen de reizigers daar gewoon aan)wij treinspotters uitgezonderd natuurlijk ). Lijkt me niet zo'n punt. Wat je wel zou kunnen invoeren zijn waarschuwingsberichten. De Amerikaanse Acela rijdt ook met zulke snelheden en wanneer er eentje een station nadert wordt er op een automatisch bericht afgespeeld. "Please stand behind double line".
[..]

Dat valt allemaal wel mee. Gewoon een kwestie van nieuwe rails en betonnen bielzen maar vooral regelmatig strooien van ballast. Daardoor blijft de rails op zijn plaats liggen. Op de baanvakken waar het écht verschrikkelijk doorzakt is fundering misschien wel noodzakelijk, maar bij elkaar is dat maar een klein deel van het hele spoor. En ten slotte: er worden toch ook gigantische ruimtes vrijgemaakt en aangepast voor snelwegen? Met die kolossale knooppunten? Word daar geen fundering aangelegd? Blijkbaar zijn de kosten niet zo'n probleem. Al valt daar nog wel over te twisten, gezien de overheid liever zijn portemonnee trekt voor wegverbredingen in plaats van concrete verbeteringen aan het nationale spoorwegnet.
[..]

Tegen de tijd dat al deze verbeteringen plaats hebben gevonden, of nog beter: tegen de tijd dat de overheid minder in snelwegen gaat investeren is het huidige materieelpark al toe aan vervanging. Mat'64 word al afgevoerd en DDM1 binnenkort ook. VIRM, ICMm en SLT hebben de toekomst.

Forse verbeteringen zijn inderdaad duur, maar is dat een reden om deze alleen maar verder uit te stellen? Ik heb al jaren het reizigersaantal op het spoor zien stijgen en de capaciteit niet of nauwelijks. Ik ben er niet blij mee dat er megalomane snelwegplannen voor 2010 op de agenda staan terwijl juist het spoor aan structurele vernieuwingen toe is. Naast België is zelfs Groot-Brittannië hier al mee begonnen.
even over de funderingen.
Ik ben zelf werkzaam in de infratechniek.
Funderingen zijn één van de grootste kostenposten bij het aanleggen van wegen.
Een groot aantal rijkswegen in het westen worden gefundeerd op heipalen. Elke 4 tot 8 m2 een paal van 8 tot 14m voor de beeldvorming.

Bij spoorwegen moet een cunet worden uitgegraven tot de vaste ondergrond, een zandlaag met een minimale druk van 16mpa. Er is wel eens tot 10m onder het maaiveld ontgraven om de goede laag te bereiken. Vooral op veengronden kan het heel moeilijk zijn de laag te bereiken. Wat bij de HSL en betuwelijn te zien is dat er betonnen bakken op paalfunderingen worden toegepast. Het voordeel van die techniek is dat er minder ontgraven hoeft te worden dus minder schade aan de omgeving. Goedkoper is het niet.

Het is vaak een afweging tussen kosten en de bevolking.
Er wordt vaak gekozen om extra kosten te maken.

Om alle spoorwegen ongelijkvloers te kruisen is een goede doelstelling maar in sommige gevallen lastig te maken vanwege de beperkte ruimte en hinder voor de omgeving.
kunstwerken, onderbouw en bovenbouw enz. Ik ben absoluut voorstander van ongelijkvloerse kruisingen.

Er is de laatste jaren veel geld gestoken in de grote projecten. Gelukkig zijn die nu bijna afgerond waardoor er meer geld beschikbaar is voor het onderhoud en aanpassingen. helaas heeft de overheid gezien dat projecten bijzonder zijn en draven daar misschien teveel in door. Het is vaak net als bij huizen, de leefkwaliteit kan men aflezen aan het sanitair. heel mooi huis maar als je gaat bezuinigen op het sanitair zul je het altijd zien.

We zullen zien wat er gaat gebeuren. In de civiele sector gaat het vooralsnog zeer goed. Meer dan genoeg werk als je je bewezen hebt. 10 mensen met goede referenties hebben morgen een baan als ze willen.

ps. het idee van een trein die met 100+ langs raast is niet iets wat ik zou willen. vragen om problemen.

Groeten

Kleiduif
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 19:45:38 #116
155227 crew  Guppy
dus
pi_74396394
Mijn trein ging vanmorgen stuk. Tussen Arnhem en Ede-Wageningen. Ineens gingen alle lichten uit, stroom weg, en toen stonden we daar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74396675
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn trein ging vanmorgen stuk. Tussen Arnhem en Ede-Wageningen. Ineens gingen alle lichten uit, stroom weg, en toen stonden we daar
lang of niet?

Vanmiddag moesten wij er in zevenaar ook uit er zou een trein met een defect staan tussen doetinchem en zevenaar. Volgende trein van 15 minuten later reed wel gewoon door
  woensdag 4 november 2009 @ 19:56:29 #118
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74396863
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:51 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

lang of niet?

Vanmiddag moesten wij er in zevenaar ook uit er zou een trein met een defect staan tussen doetinchem en zevenaar. Volgende trein van 15 minuten later reed wel gewoon door
Arnhem-Winterswijk, mooi traject, alleen een verkeerde signalering.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 20:00:34 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_74397007
Ik was een half uur later in Utrecht dan normaal. We zijn heel langzaam doorgereden naar Utrecht, en hebben niet meer gestopt in Ede-Wageningen en Veenendaam de Klomp. Wat best lullig was voor de mensen die daar moesten zijn. Er was ook een meisje wat een sollicitatiegesprek had in Ede... Zo sneu. Ze zei, ik ben nog wel eerder weggegaan, maar ik had er niet op gerekend om eerst nog naar Utrecht te gaan... Nee, daar kan je ook niet echt rekening mee houden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 4 november 2009 @ 20:08:05 #120
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74397293
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was een half uur later in Utrecht dan normaal. We zijn heel langzaam doorgereden naar Utrecht, en hebben niet meer gestopt in Ede-Wageningen en Veenendaam de Klomp. Wat best lullig was voor de mensen die daar moesten zijn. Er was ook een meisje wat een sollicitatiegesprek had in Ede... Zo sneu. Ze zei, ik ben nog wel eerder weggegaan, maar ik had er niet op gerekend om eerst nog naar Utrecht te gaan... Nee, daar kan je ook niet echt rekening mee houden.
Had die machinist haast ofzo?
pi_74397593
Weet iemand of je bij de balies van de NShispeed ook kaartjes kan boeken voor verder dan dat zij rijden?

Ik wil namelijk een kaartje utrecht -> Lund, maar de NShispeed rijdt niet verder dan kopenhagen
pi_74398013
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:15 schreef Yreal het volgende:
Weet iemand of je bij de balies van de NShispeed ook kaartjes kan boeken voor verder dan dat zij rijden?

Ik wil namelijk een kaartje utrecht -> Lund, maar de NShispeed rijdt niet verder dan kopenhagen
Je kunt altijd bahn.de proberen
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 20:32:57 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_74398438
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:08 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Had die machinist haast ofzo?
Geen idee wat er aan de hand was. Het is niet gebruikelijk om het op die manier te doen volgens mij. Zeker niet met een volle intercity in de spits.
Maar voor mijn gevoel had ie die mensen ook wel even bij Ede eruit kunnen laten. Had ze zeker tijd gescheeld. Zal wel niet de beslissing van de machinist geweest zijn denk ik.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 4 november 2009 @ 20:35:42 #124
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74398548
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Geen idee wat er aan de hand was. Het is niet gebruikelijk om het op die manier te doen volgens mij. Zeker niet met een volle intercity in de spits.
Maar voor mijn gevoel had ie die mensen ook wel even bij Ede eruit kunnen laten. Had ze zeker tijd gescheeld. Zal wel niet de beslissing van de machinist geweest zijn denk ik.
Misschien kan de machinist ook zelf een aanvraag hebben ingediend om non-stop naar Utrecht Centraal te rijden.
pi_74398678
Trouwens best erg die reclame tegenwoordig van de NS: Wie op tijd wil komen gaat met de trein.

Volgens mij heb je met de auto veel meer zekerheid hoelaat je ergens aankomt want de files zijn te voorspellen, maar de vertragingen met de treinen niet.
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')