abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74267911
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:19 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten die Buffeltjes alsnog worden uitgerust met de bijbehorende beveiligingssystemen... hoewel er wel wat Buffeltjes waren met Indusi is dit eruitgehaald, volgens mij.
Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)

EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geïnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeïnvloeding."

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 01:30:44 ]
  zondag 1 november 2009 @ 02:16:42 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74268592
Dat is vreemd aangezien ik vermoed dat de IRM ook schijfremmen heeft.
pi_74268613
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je veilig aan de slag kunt gaan?

En niet dat je eerst assentellers moet installeren op het spoor? Beetje apart ook

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 02:20:30 ]
pi_74268625
-dubbel-

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 02:20:17 ]
  zondag 1 november 2009 @ 02:20:28 #255
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74268631
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je gelijk veilig aan de slag kan?

En niet dat je eerst assentellers moet installeren op het spoor? Beetje apart ook
Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen.
pi_74268680
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:20 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen.
Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)

Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
  zondag 1 november 2009 @ 02:32:18 #257
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74268739
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)

Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
Dat was ik dus vergeten, sorry.
pi_74270221
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)

Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
Volgens mij rijdt de Buffel zo soepel dat als de rails ook maar een héél klein beetje roestig is, er geen goed elektrisch contact wordt gemaakt met die lage spanning die op het spoor staat.

Bij de SGM is dat anders, deze rijden op stroom, die via het spoor moet worden afgevoerd en die 1500V is sterk genoeg om een goede verbinding trein - spoor te maken.

In plaats van met assentellers, worden detectieproblemen soms ook opgelost door regelmatig kleine stroomstootjes door de spoorstroomloop te jagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 08:58:54 ]
pi_74270882
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je veilig aan de slag kunt gaan?
dat heeft de ns nog nooit gedaan. Tot aan de SLT heeft de ns elke trein van de grond af aan in eigen beheer ontworpen. De SLT komt echter ook niet "van de plank", daar zijn ook allerlei wijzigingen op aangebracht. Hierdoor is de kans groot dat er pas ver na leveringen mankementen en storingen worden ontdekt die niet 1-2-3 te verhelpen zijn.
So we just called him Fred too
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 11:37:35 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_74272198
Toen ik vanmorgen naar mn werk ( ) moest, werd ik verrast met een koploper van Arnhem naar Utrecht. Dat is lang geleden! Helaas wel vol met Ajax-mongolen... Magoed, je kan niet alles hebben.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74273182
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld

Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur
pi_74273391
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef Yreal het volgende:
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld

Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur
Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn..
pi_74274658
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef Yreal het volgende:
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld

Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur
Lol, hoe dan? Ik kan niet eens een reis plannen van Amsterdam naar Luxemburg.
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:24 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn..
Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij.
  zondag 1 november 2009 @ 13:30:07 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74275272
kom kom, op Bahn.de en op meerdere andere plekken kan dat al jaren hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 november 2009 @ 13:37:52 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74275490
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)

EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geïnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeïnvloeding."
Ze mogen het nu wel, maar het gebeurt erg weinig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74276023
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:10 schreef Socios het volgende:

[..]


Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij.
Nee, die prijzen kloppen niet. Op kleine afstanden scheelt het niet zoveel; Maastricht - Luik zou met OV-Studentenkaart volgens hun site ¤4,80 kosten, aan de NS balie haal ik zo'n kaartje voor ¤3,80. Roosendaal - Luik zou ¤22,40 gaan kosten (via Rsd grens), waar een dergelijk kaartje aan de balie slechts ¤14,60 kost. Dat scheelt nogal wat voor een student
  zondag 1 november 2009 @ 13:58:00 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74276072
die prijzen kloppen wel. NS HiSpeed houdt gewoon niet goed rekening met allerhande kortingsregelingen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 november 2009 @ 14:08:05 #268
86072 thatsme
and That's you!
pi_74276460
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is vreemd aangezien ik vermoed dat de IRM ook schijfremmen heeft.
Maar de IRM heeft alles behalve een rustige loop, dat ding schiet van links naar rechts en weer terug over het spoor. Daarnaast is door het grotere gewicht de afdruk ook hoger.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 1 november 2009 @ 14:12:11 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74276627
Kan iemand me vertellen wat het hebben van schijfremmen te maken heeft met een rustige loop? Of met slechte detectie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 november 2009 @ 14:13:53 #270
86072 thatsme
and That's you!
pi_74276692
Niks, maar door de schijfremmen worden de wielen niet mooi geschuurd. Waardoor het contact met de rails slecht is. En met een rustige loop is er ook weinig wrijving dat voor geschuurde wielen (beter contact) zorgt. Met een onrustige loop zullen de wielen meer schuren met de rails waardoor het contact beter is.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 1 november 2009 @ 14:16:30 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74276775
Oh okee, dat is wel zo ja. Nou ja, kleine moeite, groot plezier dan om even wat staalborstels aan de bovenkant van een wiel te monteren die aangrijpen als er geremd wordt. Toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74276977
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:13 schreef thatsme het volgende:
Niks, maar door de schijfremmen worden de wielen niet mooi geschuurd. Waardoor het contact met de rails slecht is. En met een rustige loop is er ook weinig wrijving dat voor geschuurde wielen (beter contact) zorgt. Met een onrustige loop zullen de wielen meer schuren met de rails waardoor het contact beter is.
Volgens mij remt IRM nog altijd elektrisch, en wordt dit terug geleverd aan het stroomnet. Alleen in noodgevallen gaat het met schijfremmen aan de gang.
pi_74277988
http://www.nshispeed.nl/en/international-train-timetable

Omdat ie blijkbaar toch niet zo bekend was
  zondag 1 november 2009 @ 15:27:49 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74279135
Dan gebruik ik toch liever die van Deutsche Bahn, naar mijn gevoel is die sneller en uitgebreider.
  zondag 1 november 2009 @ 15:31:21 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74279233
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:27 schreef James1988 het volgende:
Dan gebruik ik toch liever die van Deutsche Bahn, naar mijn gevoel is die sneller en uitgebreider.
T zal niet veel schelen. Iedereen heeft zijn eigen interface, maar ze zitten allemaal in de zelfde database te roeren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 november 2009 @ 16:29:28 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74281047
Aan het eind van een mooie maand nog maar even een pretrondje door Nordrhein-Westfalen. Voor het gemak maar even het slagje Utrecht - Düsseldorf per ICE, het kost al tijd genoeg allemaal Erg vroeg in de bus wel, eigenlijk gewoon een doordeweeks schema:



Aangekomen in Utrecht Centraal bleek mijn trein wel een heel aantrekkelijke bestemming te hebben



Anyway, ik heb tot Duisburg nog even bijgeslapen, en vanuit Düsseldorf nam ik de RegioBahn naar Mettmann Stadtwald. Hier het bijzonder grootschalige en erg rustige stationsgebouw van Mettmann Stadtwald.



Uiteraard met dezelfde trein terug.



In Düsseldorf Gerresheim nog even wat S-Bahntjes op de foto gezet, en door naar Wuppertal-Vohwinkel. Daarvandaan met opnieuw een S-Bahn over het doorsteeklijntje naar Essen-Steele.







In Essen-Steele dit merkwaardige geval: Er wordt gewaarschuwd voor een smalle doorgang die niet geschikt is voor rolstoelers. De enige lift op het perron is dus aan de andere kant...



Na wat verdere omzwervingen belandde ik in Wanne-Eickel Hbf, waar Railion een aardige line-up verzorgde. We zien hier van achter naar voor de 232 909-7, 185 331-6, 225 011-6 en 152 076-6.



Daarna de Regionalbahn naar Bochum met Abellio. Kan me niet herinneren dat ik ooit met Abellio gereden heb. Best mooie treinen, van buiten dan. Van binnen gewoon standaard. Hier een LINTje en een paar FLIRTs.





Door naar Hagen, waar ik nog een keer op herkansing moest met de Volmetalbahn naar Lüdenscheid. In februari 2008 is daar het bordje van Dahl mislukt, dus dat moest nog even opgeveegd worden. Daar aangekomen bleek dat het station in het verleden een stuk groter geweest was. Ik trof er een verlaten voetgangerstunnel, een dichtgespijkerd stationsgebouw, een opgebroken tweede spoor en een perron waarvan 2/3 verklaard was tot ontoegankelijke jungle. En laat nou net het enige bordje op het station een heel eind in die jungle staan Fuck verbodsborden, ik moet daar zijn



Terug in Düsseldorf trof ik nog deze geniale automaat, gevuld met dingen als batterijen, stiften, spellen kaarten, dobbelstenen, fietslampjes en al dat soort nuttigheid



Het was een goede dag in ieder geval Bordjescollage komt later nog wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 november 2009 @ 17:07:14 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74282341
Het NSM is wel een target kennelijk: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/220777
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74283316
Arme sprinter
  zondag 1 november 2009 @ 17:41:39 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74283370
Arm spoorwegmuseum ook

eerder al werden alle doordeweekse treinen opgeheven. Nou ligt het weer een tijd helemaal stil natuurlijk. Schande. Een spoorwegmuseum wat niet met de trein bereikbaar is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 1 november 2009 @ 18:25:08 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74284561
Nieuw idee: buffeltjes
(die glijden tenminste niet door, dat zijn bijna altijd SGM's of VIRM's)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 1 november 2009 @ 18:43:49 #281
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_74285126
Mooie pic's weer Flash, nice
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
pi_74286515
Jullie hebben tenminste een spoorwegmuseum..
  zondag 1 november 2009 @ 20:21:34 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74288861
NOG wel ja. Als je ziet hoe voortvarend de boel daar in de puinpoeier gereden wordt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74289171
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
NOG wel ja. Als je ziet hoe voortvarend de boel daar in de puinpoeier gereden wordt
Gohja.
Wat is beter?
Alles aan stukken rijden (het materieel komt tenminste buiten)
Alles in een of andere duistere loods opstellen waar niemand normaal binnenkan en alles gewoon laten roesten en er dan jaren later achterkomen dat alles kapotgeroest is en dan maar naar de sloper brengen?

Sorry, maar ik wou het even kwijt...
  zondag 1 november 2009 @ 20:35:07 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74289592
Mja, droevig wel. Maar toch niet iets waar wij wat aan kunnen doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 2 november 2009 @ 07:25:43 #286
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74305477
NS heeft weer een actie voor zakenlui..
Gratis T-Mobile Internet USB-Stick

Althans, zo benaderen hun het.
Ik kan wel privé reizen, en het bij me werk laten afleveren enzovoorts..
Dus het systeem zal niet waterdicht zijn, als je met losse retourtjes reist..
  maandag 2 november 2009 @ 09:10:16 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74306403
Leuke actie, jammer dat het geldt voor reizen gemaakt op of na 2 november. Ik heb hier nog 3 retourtjes liggen. Dan over 2 weken nog maar eens invullen
  maandag 2 november 2009 @ 09:21:16 #288
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74306579
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)

EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geïnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeïnvloeding."
Buffeltjes mogen alweer een tijdje solo op elk baanvak rijden binnen Nederland, maar dat gebeurt eigenlijk nooit.
En DM'90 heeft geen ATB-NG, maar ATB-NL, oftewel het kan terecht op ATB-EG en ATB-NG baanvakken.
pi_74306678
En wat is dan ATB-NL? Nieuwe Lichting?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 09:29:13 ]
  maandag 2 november 2009 @ 09:54:31 #290
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74307297
nee flapdrol, Nederland....
pi_74307662
weet ik veel

had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 10:12:05 ]
  maandag 2 november 2009 @ 10:18:30 #292
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_74307792
Zeg, weet iemand wanneer de DRGL2010 bekend wordt?

Edit: Al gevonden. Wat een gekut weer. Het was al belachelijk dat er geen rechtstreekse stoptrein is tussen Amsterdam en Utrecht, nu wordt de overstaptijd ook nog langer...
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 november 2009 @ 10:24:56 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74307943
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:18 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, weet iemand wanneer de DRGL2010 bekend wordt?

Edit: Al gevonden. Wat een gekut weer. Het was al belachelijk dat er geen rechtstreekse stoptrein is tussen Amsterdam en Utrecht, nu wordt de overstaptijd ook nog langer...
Die is al bekend. Plan je reis maar eens na 12 december en je krijgt een antwoord
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 november 2009 @ 10:25:09 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74307945
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
weet ik veel

had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien?
ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 november 2009 @ 10:29:44 #295
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74308033
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
weet ik veel

had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien?
Precies
pi_74308090
Maar wat is dan het verschil tussen ATB-NL en ATB-NG?
Want ATB-NG kan toch ook overweg met ATB-EG?

Of praat ik nu onzin?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2009 10:35:23 ]
  maandag 2 november 2009 @ 10:53:12 #297
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74308708
ja.

ATB-NG, (Nieuwe Generatie) is een systeem wat werkt met bakens in het spoor, een treinstel zal daarvoor in het midden van het vooroplopende draaistel een spoel hebben zitten die dat signaal zal opnemen.

ATB-EG (eerste generatie) werkt met pulsen (frequentie) in de spoorstaaf, het treinstel zal dus 2 spoelen hebben voor de eerste twee wielen van het eerste draaistel.

ATB - NL zit dan eigenlijk alleen in het materieel, en kan dus overweg met ATB-NG en ATB-EG, het materieel zal dan ook drie spoelen hebben.

Om een treinstel alleen maar uit te rusten met een ATB-NG installatie heeft weinig zin.
Want om op het baanvak Wierden - Zwolle te komen, zul je via een ATB-EG gedeelte moeten rijden. (station - Zwolle) of het baanvak (Almelo - Wierden)
Om de ATB-NL installatie over te laten schakelen van NG naar EG of andersom, zit er een omschakelsectie vlak na wierden, en als je bij zwolle het enkelsporig stuk op duikt.
pi_74309767
duidelijk, bedankt voor de uitleg!
  maandag 2 november 2009 @ 14:47:51 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74316174
Lekker handig, dat gedoe in Den Bosch. Er heeft dus een trein met ruim 500 man erin ruim 4 uur stilgestaan, zonder meer.

http://www.nu.nl/binnenla(...)n-vast-in-trein.html

[ Bericht 41% gewijzigd door Dr_Flash op 02-11-2009 14:57:05 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74316832
Sick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')