Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)quote:Op zondag 1 november 2009 01:19 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten die Buffeltjes alsnog worden uitgerust met de bijbehorende beveiligingssystemen... hoewel er wel wat Buffeltjes waren met Indusi is dit eruitgehaald, volgens mij.
Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen.quote:Op zondag 1 november 2009 02:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je gelijk veilig aan de slag kan?
En niet dat je eerst assentellers moet installeren op het spoor? Beetje apart ook
Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)quote:Op zondag 1 november 2009 02:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen.
Dat was ik dus vergeten, sorry.quote:Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)
Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
Volgens mij rijdt de Buffel zo soepel dat als de rails ook maar een héél klein beetje roestig is, er geen goed elektrisch contact wordt gemaakt met die lage spanning die op het spoor staat.quote:Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)
Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
dat heeft de ns nog nooit gedaan. Tot aan de SLT heeft de ns elke trein van de grond af aan in eigen beheer ontworpen. De SLT komt echter ook niet "van de plank", daar zijn ook allerlei wijzigingen op aangebracht. Hierdoor is de kans groot dat er pas ver na leveringen mankementen en storingen worden ontdekt die niet 1-2-3 te verhelpen zijn.quote:Op zondag 1 november 2009 02:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je veilig aan de slag kunt gaan?
Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn..quote:Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef Yreal het volgende:
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld![]()
Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur![]()
Lol, hoe dan? Ik kan niet eens een reis plannen van Amsterdam naar Luxemburg.quote:Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef Yreal het volgende:
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld![]()
Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur![]()
Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij.quote:Op zondag 1 november 2009 12:24 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn..
Ze mogen het nu wel, maar het gebeurt erg weinigquote:Op zondag 1 november 2009 01:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)
EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geïnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeïnvloeding."
Nee, die prijzen kloppen niet. Op kleine afstanden scheelt het niet zoveel; Maastricht - Luik zou met OV-Studentenkaart volgens hun site ¤4,80 kosten, aan de NS balie haal ik zo'n kaartje voor ¤3,80. Roosendaal - Luik zou ¤22,40 gaan kosten (via Rsd grens), waar een dergelijk kaartje aan de balie slechts ¤14,60 kost. Dat scheelt nogal wat voor een studentquote:Op zondag 1 november 2009 13:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij.
Maar de IRM heeft alles behalve een rustige loop, dat ding schiet van links naar rechts en weer terug over het spoor. Daarnaast is door het grotere gewicht de afdruk ook hoger.quote:Op zondag 1 november 2009 02:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is vreemd aangezien ik vermoed dat de IRM ook schijfremmen heeft.
Volgens mij remt IRM nog altijd elektrisch, en wordt dit terug geleverd aan het stroomnet. Alleen in noodgevallen gaat het met schijfremmen aan de gang.quote:Op zondag 1 november 2009 14:13 schreef thatsme het volgende:
Niks, maar door de schijfremmen worden de wielen niet mooi geschuurd. Waardoor het contact met de rails slecht is. En met een rustige loop is er ook weinig wrijving dat voor geschuurde wielen (beter contact) zorgt. Met een onrustige loop zullen de wielen meer schuren met de rails waardoor het contact beter is.
T zal niet veel schelen. Iedereen heeft zijn eigen interface, maar ze zitten allemaal in de zelfde database te roerenquote:Op zondag 1 november 2009 15:27 schreef James1988 het volgende:
Dan gebruik ik toch liever die van Deutsche Bahn, naar mijn gevoel is die sneller en uitgebreider.
Gohja.quote:Op zondag 1 november 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
NOG wel ja. Als je ziet hoe voortvarend de boel daar in de puinpoeier gereden wordt
Buffeltjes mogen alweer een tijdje solo op elk baanvak rijden binnen Nederland, maar dat gebeurt eigenlijk nooit.quote:Op zondag 1 november 2009 01:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)
EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geïnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeïnvloeding."
Die is al bekend. Plan je reis maar eens na 12 december en je krijgt een antwoordquote:Op maandag 2 november 2009 10:18 schreef Christiaan het volgende:
Zeg, weet iemand wanneer de DRGL2010 bekend wordt?
Edit: Al gevonden. Wat een gekut weer. Het was al belachelijk dat er geen rechtstreekse stoptrein is tussen Amsterdam en Utrecht, nu wordt de overstaptijd ook nog langer...
jaquote:Op maandag 2 november 2009 10:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
weet ik veel
had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien?
Preciesquote:Op maandag 2 november 2009 10:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
weet ik veel
had er nooit van gehoord, maar als een trein dus ATB-NL heeft dan kan die overweg met meerdere ATB's? Waaronder dus EG en NG? Zo moet ik dat zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |