abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74267911
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:19 schreef James1988 het volgende:
Dan moeten die Buffeltjes alsnog worden uitgerust met de bijbehorende beveiligingssystemen... hoewel er wel wat Buffeltjes waren met Indusi is dit eruitgehaald, volgens mij.
Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)

EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geïnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeïnvloeding."

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 01:30:44 ]
  zondag 1 november 2009 @ 02:16:42 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74268592
Dat is vreemd aangezien ik vermoed dat de IRM ook schijfremmen heeft.
pi_74268613
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je veilig aan de slag kunt gaan?

En niet dat je eerst assentellers moet installeren op het spoor? Beetje apart ook

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 02:20:30 ]
pi_74268625
-dubbel-

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 02:20:17 ]
  zondag 1 november 2009 @ 02:20:28 #255
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74268631
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je gelijk veilig aan de slag kan?

En niet dat je eerst assentellers moet installeren op het spoor? Beetje apart ook
Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen.
pi_74268680
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:20 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Assentellers vind ik ook zo jaren 1980, alleen al vanwege het corrigeren van het aantal omwentelingen van treinwielen om de positie te bepalen.
Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)

Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
  zondag 1 november 2009 @ 02:32:18 #257
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74268739
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)

Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
Dat was ik dus vergeten, sorry.
pi_74270221
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Maar hoe word bv een SGMm gedetecteerd op het spoor dan? (vergelijkbaar qua lengte met buffel)

Toch gewoon omdat er spanning op de rails staat? En als er een trein overheen rijdt dan weet het spoor toch dat er een trein op dat stuk spoor staat? (voor seinen etc)
Volgens mij rijdt de Buffel zo soepel dat als de rails ook maar een héél klein beetje roestig is, er geen goed elektrisch contact wordt gemaakt met die lage spanning die op het spoor staat.

Bij de SGM is dat anders, deze rijden op stroom, die via het spoor moet worden afgevoerd en die 1500V is sterk genoeg om een goede verbinding trein - spoor te maken.

In plaats van met assentellers, worden detectieproblemen soms ook opgelost door regelmatig kleine stroomstootjes door de spoorstroomloop te jagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2009 08:58:54 ]
pi_74270882
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zou het niet weten, wel apart dat dan een trein slecht gedetecteerd wordt. Je bestelt toch treinen waar mee je veilig aan de slag kunt gaan?
dat heeft de ns nog nooit gedaan. Tot aan de SLT heeft de ns elke trein van de grond af aan in eigen beheer ontworpen. De SLT komt echter ook niet "van de plank", daar zijn ook allerlei wijzigingen op aangebracht. Hierdoor is de kans groot dat er pas ver na leveringen mankementen en storingen worden ontdekt die niet 1-2-3 te verhelpen zijn.
So we just called him Fred too
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 11:37:35 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_74272198
Toen ik vanmorgen naar mn werk ( ) moest, werd ik verrast met een koploper van Arnhem naar Utrecht. Dat is lang geleden! Helaas wel vol met Ajax-mongolen... Magoed, je kan niet alles hebben.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74273182
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld

Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur
pi_74273391
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef Yreal het volgende:
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld

Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur
Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn..
pi_74274658
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:15 schreef Yreal het volgende:
whaha Je kan op de site van de NShispeed een routeplanner vinden voor half de wereld

Wat dacht je van lissabon -> peking.. Maar 221 uur
Lol, hoe dan? Ik kan niet eens een reis plannen van Amsterdam naar Luxemburg.
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:24 schreef Ireyon het volgende:
Ze kunnen beter eerst zorgen dat trajecten als Roosendaal - Essen of Maastricht - Visé fatsoenlijk te plannen zijn..
Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij.
  zondag 1 november 2009 @ 13:30:07 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74275272
kom kom, op Bahn.de en op meerdere andere plekken kan dat al jaren hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 november 2009 @ 13:37:52 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74275490
quote:
Op zondag 1 november 2009 01:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hoe zat het alweer met buffeltjes? die mogen niet zelfstandig (dus 1 trein) rijden he? (met uitzondering sowiezo Zwolle - Enschede)

EDIT:
"De combinatie van schijfremmen en een rustige loop heeft als gevolg dat het materieel slecht wordt gedetecteerd. Op de lijnen waar DM '90 rijdt, heeft de spoorinfrastructuurbeheerder vaak assentellers geïnstalleerd. DM '90 heeft ATB-NG-apparatuur aan boord als treinbeïnvloeding."
Ze mogen het nu wel, maar het gebeurt erg weinig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74276023
quote:
Op zondag 1 november 2009 13:10 schreef Socios het volgende:

[..]


Dat gaat prima toch? Enkele reis Roosendaal - Essen voor 5 euro en Maastricht - Visé voor ¤ 2,40. met vertrek- en aankomsttijd erbij.
Nee, die prijzen kloppen niet. Op kleine afstanden scheelt het niet zoveel; Maastricht - Luik zou met OV-Studentenkaart volgens hun site ¤4,80 kosten, aan de NS balie haal ik zo'n kaartje voor ¤3,80. Roosendaal - Luik zou ¤22,40 gaan kosten (via Rsd grens), waar een dergelijk kaartje aan de balie slechts ¤14,60 kost. Dat scheelt nogal wat voor een student
  zondag 1 november 2009 @ 13:58:00 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74276072
die prijzen kloppen wel. NS HiSpeed houdt gewoon niet goed rekening met allerhande kortingsregelingen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 november 2009 @ 14:08:05 #268
86072 thatsme
and That's you!
pi_74276460
quote:
Op zondag 1 november 2009 02:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is vreemd aangezien ik vermoed dat de IRM ook schijfremmen heeft.
Maar de IRM heeft alles behalve een rustige loop, dat ding schiet van links naar rechts en weer terug over het spoor. Daarnaast is door het grotere gewicht de afdruk ook hoger.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 1 november 2009 @ 14:12:11 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74276627
Kan iemand me vertellen wat het hebben van schijfremmen te maken heeft met een rustige loop? Of met slechte detectie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 november 2009 @ 14:13:53 #270
86072 thatsme
and That's you!
pi_74276692
Niks, maar door de schijfremmen worden de wielen niet mooi geschuurd. Waardoor het contact met de rails slecht is. En met een rustige loop is er ook weinig wrijving dat voor geschuurde wielen (beter contact) zorgt. Met een onrustige loop zullen de wielen meer schuren met de rails waardoor het contact beter is.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 1 november 2009 @ 14:16:30 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74276775
Oh okee, dat is wel zo ja. Nou ja, kleine moeite, groot plezier dan om even wat staalborstels aan de bovenkant van een wiel te monteren die aangrijpen als er geremd wordt. Toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74276977
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:13 schreef thatsme het volgende:
Niks, maar door de schijfremmen worden de wielen niet mooi geschuurd. Waardoor het contact met de rails slecht is. En met een rustige loop is er ook weinig wrijving dat voor geschuurde wielen (beter contact) zorgt. Met een onrustige loop zullen de wielen meer schuren met de rails waardoor het contact beter is.
Volgens mij remt IRM nog altijd elektrisch, en wordt dit terug geleverd aan het stroomnet. Alleen in noodgevallen gaat het met schijfremmen aan de gang.
pi_74277988
http://www.nshispeed.nl/en/international-train-timetable

Omdat ie blijkbaar toch niet zo bekend was
  zondag 1 november 2009 @ 15:27:49 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74279135
Dan gebruik ik toch liever die van Deutsche Bahn, naar mijn gevoel is die sneller en uitgebreider.
  zondag 1 november 2009 @ 15:31:21 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74279233
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:27 schreef James1988 het volgende:
Dan gebruik ik toch liever die van Deutsche Bahn, naar mijn gevoel is die sneller en uitgebreider.
T zal niet veel schelen. Iedereen heeft zijn eigen interface, maar ze zitten allemaal in de zelfde database te roeren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')