Vanochtend van Leeuwarden naar Hilversum Sportpark:Trein 12522 (Leeuwarden-Rotterdam) mocht vandaag in de ankers te Meppel aansluiting, aangezien trein 9122 (Groningen-Zwolle) te Meppel +10 had. Nadat trein 9122 de weg naar Zwolle gevonden heeft, mocht trein 12522 station Meppel binnenkomen voor een spitsstop. Voor Zwolle mocht trein 12522 alweer in de ankers, het spoor was nog bezet zei de omroep. Nee, aangezien trein 12522 in Leeuwarden slechts uit 7 in plaats van 10 bakken bestond, werd er een treinstel voorop bijgeplaatst. Schijnbaar was dat nog niet gebeurd... Afijn, vertrek van trein 12522 uit Zwolle is planmatig 7:41, maar dat werd vandaag dus 7:53. Stoptrein 5624 (Zwolle-Utrecht) werd door ProRail vooruit gestuurd en zodoende kwam trein 12522 achter stoptrein 5624 te kakken en mocht trein 12522 pas in Nunspeet de stoptrein 5624 voorbij. Helaas was het nogal druk op de stations Putten en Nijkerk, zodat trein 12522 als veegtrein mocht dienen op beide stations. Trein 12522 kwam uiteindelijk met +16 aan in Amersfoort, aansluitingen naar Hilversum, Schiphol en Amsterdam waren uiteraard weg.
Als goedmakertje maar een lekker plaatje in een mooie omgeving:
![]()
Vanuit de wijnbergen langs de Rechter Rheinstrecke is DB Regio bezig aan zijn laatste jaren van dienst, de aanbesteding is gewonnen door VIAS GmbH, welke daar vanaf december 2010 met Stadler Flirts gaat rijden. Regionalbahn 15525 is op weg van Koblenz naar Wiesbaden Hauptbahnhof, hier ter hoogte van Braubach. Vrijdag 24 april 2009