Lekker dat er zo met de treinpassagiers omgegaan wordt ...quote:Op maandag 2 november 2009 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker handig, dat gedoe in Den Bosch. Er heeft dus een trein met ruim 500 man erin ruim 4 uur stilgestaan, zonder meer.
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-vast-in-trein.html
Welke idiote knaak bij de NS leiding kan niet begrijpen dat, als er geen enkele trein kan rijden, het niet te gevaarlijk is om over het spoor te lopen?quote:Er was niet voor gekozen om mensen te evacueren, omdat die dan langs het spoor zouden moeten lopen, wat gevaarlijk kan zijn.
Rijdt daar ooit wat dan?quote:Op maandag 2 november 2009 15:27 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Waarom staat er bij Syntus niet Arnhem - Doetinchem.
Zou knap zijn als dat wél zo zou zijn, want volgens mij is dat ICK.quote:Op maandag 2 november 2009 15:17 schreef dennistd het volgende:
Schandalig idd...
[ afbeelding ]
Bovenstaande foto heeft er niks mee te maken hoor
Wat is de actuele stand van zaken in Vught?quote:Op maandag 2 november 2009 16:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou knap zijn als dat wél zo zou zijn, want volgens mij is dat ICK.
prorail.nlquote:Het is nog onduidelijk wat het effect van het instorten van de bouwput is op de stabiliteit van de sporen. Op dit moment wordt onderzocht wat de schade is en wat de mogelijke consequenties voor de treindienst zijn. Daarom is er geen treinverkeer tussen Den Bosch en Boxtel en tussen Den Bosch en Tilburg. Doorgaande reizigers worden geadviseerd om te reizen via Rotterdam. Naar verwachting is in de loop van de middag duidelijk hoe lang de stremming nog zal duren.
Daar rijdt alles ook weer normaalquote:Op maandag 2 november 2009 16:39 schreef Yreal het volgende:
Der was er vanochtend ook eentje gesprongen in zoetermeer, maar daar hoor ik niks meer over
Ik houd er dan maar rekening mee morgen via Rotterdam te moeten. Vanavond het nieuws maar in de gaten houden.quote:Op maandag 2 november 2009 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
prorail.nl
Ziet er niet goed uit dus (qua prognose).
Een keer geen windows maar linux?quote:Op maandag 2 november 2009 15:21 schreef Crientj het volgende:
Edit;
Toch nog een plaatje dan ^^/ Niet van mij. dunno van wie wel.
[ afbeelding ]
De NS blijft me verbazen als ze zelfs niet weten hoe ze met Linux moeten omgaan.quote:Op maandag 2 november 2009 15:21 schreef Crientj het volgende:
Edit;
Toch nog een plaatje dan ^^/ Niet van mij. dunno van wie wel.
[ afbeelding ]
Zo te zien was de CTA gewoon nog bezig met opstarten? Niks aan de hand dus?quote:Op maandag 2 november 2009 17:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De NS blijft me verbazen als ze zelfs niet weten hoe ze met Linux moeten omgaan.![]()
Ik kan niet vragen of ze dat besturingssysteem bij de kiosk hebben gekocht, want daar komen mijn Fedora en Kubuntu vandaan.
't Is weer eens wat anders danquote:Op maandag 2 november 2009 15:21 schreef Crientj het volgende:
Edit;
Toch nog een plaatje dan ^^/ Niet van mij. dunno van wie wel.
[ afbeelding ]
Het kan ook een herstart zijn. Ik vind mijn post nog gerechtvaardigd.quote:Op maandag 2 november 2009 17:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo te zien was de CTA gewoon nog bezig met opstarten? Niks aan de hand dus?
Klopt helemaalquote:Op maandag 2 november 2009 16:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou knap zijn als dat wél zo zou zijn, want volgens mij is dat ICK.
quote:Op maandag 2 november 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Netjes BorkDat moet Blauwkapel zijn toch
Is altijd een piek in de herfst en een dip in het voorjaarquote:Op maandag 2 november 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is wel absoluut springers-hoogseizoen de laatste weken he
Gewoon een uit de hand gelopen winterdepressie.quote:Op maandag 2 november 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het is wel absoluut springers-hoogseizoen de laatste weken he
In het voorjaar worden juist de meeste zelfmoorden gepleegd..quote:Op maandag 2 november 2009 21:45 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is altijd een piek in de herfst en een dip in het voorjaar.
Nou nou nou zo kan die wel weer hoor.quote:Op maandag 2 november 2009 21:57 schreef James1988 het volgende:
Genoeg mooie treinen op de markt (Velaro, Venturio, Zefiro, AGV, enz) maar wij moesten weer het lelijkste eendje van de hele vijver krijgen.
Nou nee, het is gewoon waar.quote:Op maandag 2 november 2009 22:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Nou nou nou zo kan die wel weer hoor.
Maar ook op het spoorquote:Op maandag 2 november 2009 21:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In het voorjaar worden juist de meeste zelfmoorden gepleegd..
Nee ik ook niet. Wel op allerli manieren indirect, maar nooit zelfquote:Op maandag 2 november 2009 22:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja zelfmoorden... Ik zeg het nog maar eens, jaarlijks gemiddeld zo'n 60.000 treinkilometers, maar nog nooit zulks direct meegemaakt, gelukkig.
Het word steeds gekker bij de NS. Nu is het ineens een defect aan het spoorquote:Tilburg-s-Hertogenbosch
Maandag 2 November 20:30Oorzaak Tussen s-Hertogenbosch en Tilburg rijden minder treinen door een defect aan het spoor.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting 03 november rond 2:00 uur verholpen.
Reisadvies
Ik weet dat je de AGV niet zo'n topmodel vindt.quote:Op maandag 2 november 2009 22:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Nou nou nou zo kan die wel weer hoor.
Jij snapt 't.quote:
Dat begrijp ik dus niet. In Duitsland gaan ICs voor op IR en RE's en ICE's voor op alles. Doorgaande reizigers hebben hoogste prioriteit, immers; in stoptreinen zitten veel minder overstappers, dat is bestemmingsverkeer. Als je al vertraging hebt is de mentaliteit van ProRail: gaan we niet oplossen, we knallen er nog wat minuten bij. De xx500/xx700 is nogal ruim ingelegd dus met een beetje doortrappen van de machinist had je vanuit vroeg vertrek te Zl nog wél je aansluitingen kunnen halen.quote:Op maandag 2 november 2009 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanochtend van Leeuwarden naar Hilversum Sportpark:
Trein 12522 (Leeuwarden-Rotterdam) mocht vandaag in de ankers te Meppel aansluiting, aangezien trein 9122 (Groningen-Zwolle) te Meppel +10 had. Nadat trein 9122 de weg naar Zwolle gevonden heeft, mocht trein 12522 station Meppel binnenkomen voor een spitsstop. Voor Zwolle mocht trein 12522 alweer in de ankers, het spoor was nog bezet zei de omroep. Nee, aangezien trein 12522 in Leeuwarden slechts uit 7 in plaats van 10 bakken bestond, werd er een treinstel voorop bijgeplaatst. Schijnbaar was dat nog niet gebeurd... Afijn, vertrek van trein 12522 uit Zwolle is planmatig 7:41, maar dat werd vandaag dus 7:53. Stoptrein 5624 (Zwolle-Utrecht) werd door ProRail vooruit gestuurd en zodoende kwam trein 12522 achter stoptrein 5624 te kakken en mocht trein 12522 pas in Nunspeet de stoptrein 5624 voorbij. Helaas was het nogal druk op de stations Putten en Nijkerk, zodat trein 12522 als veegtrein mocht dienen op beide stations. Trein 12522 kwam uiteindelijk met +16 aan in Amersfoort, aansluitingen naar Hilversum, Schiphol en Amsterdam waren uiteraard weg.
(...)
Dat AGV > V250 is ben ik met je eens, maar je moet toegeven dan 360km/h op Nederlandse HSL-afstanden weinig zin heeftquote:Op maandag 2 november 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik weet dat je de AGV niet zo'n topmodel vindt.
[..]
Jij snapt 't.
AGV > V250. In alle opzichten.
110 km/u sneller, een stuk betere neus, imposanter uiterlijk, en de inrichting is ook wel tof.
V250quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:01 schreef James1988 het volgende:
Want
[ afbeelding ]
Is mooi wil je zeggen?
De Koploper is gewoon briljant met die boegdeuren die openkunnen om een trein van 15 bakken door te lopen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:56 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
Ook al zo'n aparte vorm. Maar daar hoor je niemand over.
Dat duitse voorrangsconcept hebben alleen de cta-ontwerpers begrepen. Met " de intercity is eerder in ....". De dagelijks praktij bewijst dat ze liever intercitys achter een stoptrein aan laten sukkelen. In plaats van de vertraging op de lange afstand te beperken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:07 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet. In Duitsland gaan ICs voor op IR en RE's en ICE's voor op alles. Doorgaande reizigers hebben hoogste prioriteit, immers; in stoptreinen zitten veel minder overstappers, dat is bestemmingsverkeer. Als je al vertraging hebt is de mentaliteit van ProRail: gaan we niet oplossen, we knallen er nog wat minuten bij. De xx500/xx700 is nogal ruim ingelegd dus met een beetje doortrappen van de machinist had je vanuit vroeg vertrek te Zl nog wél je aansluitingen kunnen halen.
Maar goed je doet het onderschrift van je nickname wel eer aan
[..]
Dat AGV > V250 is ben ik met je eens, maar je moet toegeven dan 360km/h op Nederlandse HSL-afstanden weinig zin heeft[naast dat de HSL ntuurlijk maar geschikt is voor 300km/h] Echter, voor de mensen in de gemeentjes langs Shl-R'dam zou ik het bijzonder aardig vinden als ie daar 360km/h ging rijden
]
.
Op dat soort trajecten is inderdaad een grote winst te halen zelfde als de stoptrein naar Rhenen en de IC naar Ah-Nm. Vanaf Driebergen-Zeist tot De Haar rij je dus gemiddeld 60 km/h, daarna weer vol gas. Als je dat niet zou hebben bespaar je ruim vijf minuten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:
u
[..]
Dat duitse voorrangsconcept hebben alleen de cta-ontwerpers begrepen. Met " de intercity is eerder in ....". De dagelijks praktij bewijst dat ze liever intercitys achter een stoptrein aan laten sukkelen. In plaats van de vertraging op de lange afstand te beperken.
Vanaf Den Bosch met 80 naar Culemborg om van daar met 40 naar Utrecht te sukkelen is erg frustrerend. Voor we het gaan hebben over snelheidsverhogingen naar 160 op de gewone baan, laat ze eerst dit soort gezeik aanpakken.
Maar goed dan dat Arnhem aangepast wordt naar 80 km/h inrijden ipv 40quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:38 schreef Brembo het volgende:
[..]
Op dat soort trajecten is inderdaad een grote winst te halen zelfde als de stoptrein naar Rhenen en de IC naar Ah-Nm. Vanaf Driebergen-Zeist tot De Haar rij je dus gemiddeld 60 km/h, daarna weer vol gas. Als je dat niet zou hebben bespaar je ruim vijf minuten.
De oude IC van Ah - Den Haag Centraal had vooral bij Ah binnennrijden een probleem met inrijden, gemiddelde wachttijd 7 minuten. Dat er niemand iets verzint bij prorail om te zorgen dat je zo efficient en snel mogelijk dat station ook binnenkomt met gewoon 100 km/h.
Maar ja, vrouwen hè?quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:17 schreef James1988 het volgende:
De HSL is ook een enorm geldverslindend nutteloos prestigeproject geweest. Als het geld wat men in die HSL had gestopt, in andere projecten had gestopt, hadden veel meer mensen er baat bij gehad:
- Alle belangrijke lijnen opwaarderen naar 200 km/h en 25 kV. Het kan in België, dus hier ook
- ERTMS
- Spoorverdubbelingen/uitwijkroutes op verschillende plaatsen (zoals Breda - Tilburg: een ongeluk daar en er ligt een hele hoop in het zuiden uit)
Voor 6,7 miljard hadden er heel veel nuttige dingen gedaan kunnen worden...
code is 2931 btw.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:57 schreef sander89 het volgende:
Doh, niet goed te voorwaarden gelezen voor de 1ste klas dagkaarten voor 22.50 euro.
Want zijn pas vanaf 9 uur geldig, al had ik dat kunnen verwachten.
Al lukt het mij wel ze nog op te maken binnen 2 maanden.
Ik heb een tijdje geleden in een van de boegruimtes in de boegruimte onder cab2 van de 4024 gestaan. Ik kan je vertellen dat er toen een leeg bekertje waar ooit koffie in had gezeten stond.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:24 schreef Socios het volgende:
[..]
De Koploper is gewoon briljant met die boegdeuren die openkunnen om een trein van 15 bakken door te lopen.Nu ze dichtgemaakt zijn/ worden (
) is het misschien een ander verhaal.
Ok duidelijk. JIJ houdt gewoon van lelijke treinen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:42 schreef James1988 het volgende:
Even een tegenplaatje voor die lelijkheid:
[ afbeelding ]
Ja pipo, wat is definitie van beste?quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:54 schreef James1988 het volgende:
Doen we het zo:
[..]
Dat de beste moge winnen
Fuck. In m'n eigen geintje getraptquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:18 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ja pipo, wat is definitie van beste?
Poll: Wat is, esthetisch(!) gezien, de mooiste trein:AGV V250
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Als er veters in een AGV hadden gezeten, dan waren het puike schoenen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:45 schreef ReisT het volgende:
Als er niet zo'n gapend gat in de voorkant zat, dat zijruitje niet zo'n rare vorm had, de voorruit niet zo hoog was, het middelste frontsein voorop de neus zat in plaats van in die bobbel op het dak en die neus er niet zo overduidelijk aangeplakt had gezeten, dan... zou de V250 best een mooie trein zijn geweest.
Automotrice Incrediblement Rapide.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Als er veters in een AGV hadden gezeten, dan waren het puike schoenen.
Jaaa de prima IIquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:42 schreef James1988 het volgende:
Even een tegenplaatje voor die lelijkheid:
[ afbeelding ]
Liever 189quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:53 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Jaaa de prima II
[ afbeelding ]
Prachtig machientje, mag van mij wel de vervanger worden van de 1700 en 1800 serie.
Over "automotrices" gesproken... ik stootte laatst op internet op dit plaatje:quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Automotrice Incrediblement Rapide.
AIR
Nike AIR.
Dan maar de Siemens Taurus.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:53 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Jaaa de prima II
[ afbeelding ]
Prachtig machientje, mag van mij wel de vervanger worden van de 1700 en 1800 serie.
Marokkoquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Over "automotrices" gesproken... ik stootte laatst op internet op dit plaatje:
[ afbeelding ]
Rara, waar is dit?
En niet spieken hè.
In december ga ik waarschijnlijk daar mee een ritje maken van München Hbf naar Salzburg Hbf.quote:
Siemens locs zijn iddquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:19 schreef James1988 het volgende:
Taurus (ES64U4), 189 (ES64F4), Traxx, Prima 2, allemaal prachtlocs
Vind de naam ook mooi: 'RailJet'. Maar die Oostenrijkers gaan tenminste wel snelle verbindingen opzetten, zeer goed iniatief!quote:
Ja.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Casablanca misschien?
Als het aan mij lag zou de overheid hiervoor moeten betalen. Maar om reël te blijven denk ik aan voorlichting voor automobilisten, hogere boetes voor het kruisen van spoorwegovergang terwijl de bomen al dicht gaan en misschien ook wel sensoren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:32 schreef davidov2009 het volgende:
[quote]- Dan mogen er geen gelijkvloerse kruisingen meer (dan zijn gem. 1 per 3 km)
Het word sowieso al afgeraden dicht bij het spoor te staan, en voor zover ik weet gehoorzamen de reizigers daar gewoon aan)wij treinspotters uitgezonderd natuurlijkquote:- Geen passage langs perronsporen (in Duitsland passeert met met 230kmh perronsporen, en daar is nog nooit iemand doodgegaan door een passerende IC, maar goed)
Dat valt allemaal wel mee. Gewoon een kwestie van nieuwe rails en betonnen bielzen maar vooral regelmatig strooien van ballast. Daardoor blijft de rails op zijn plaats liggen. Op de baanvakken waar het écht verschrikkelijk doorzakt is fundering misschien wel noodzakelijk, maar bij elkaar is dat maar een klein deel van het hele spoor. En ten slotte: er worden toch ook gigantische ruimtes vrijgemaakt en aangepast voor snelwegen? Met die kolossale knooppunten? Word daar geen fundering aangelegd? Blijkbaar zijn de kosten niet zo'n probleem. Al valt daar nog wel over te twisten, gezien de overheid liever zijn portemonnee trekt voor wegverbredingen in plaats van concrete verbeteringen aan het nationale spoorwegnet.quote:- In veel stukken Nederland is de grond te 'polderdrassig' (onstabiel) om 200km/h spoor op te leggen (opnieuw relatieve veiligheidsmarges). Dat betekent dat alles in beton + fundering gelegd moet worden; extreem duur. Een km-HSL spoor in NL is zo al veel duurder dan in Frankrijk, zonder bouwwerken.
Tegen de tijd dat al deze verbeteringen plaats hebben gevonden, of nog beter: tegen de tijd dat de overheid minder in snelwegen gaat investeren is het huidige materieelpark al toe aan vervanging. Mat'64 word al afgevoerd en DDM1 binnenkort ook. VIRM, ICMm en SLT hebben de toekomst.quote:- ERTMS betekent ook alle treinen aanpassen; geen enkele binnenlandse NS trein is hiervoor geschikt, de 'best voorbereide (lees: nauwelijks voorbereid) is de VIRM4.
- Geen enkele NS trein is eveneens geschikt voor 25kV, daar zijn sommige treinstellen wel op voorbereid, maar dat is nog niet eens 30% van het materieelpark.
Dit vind ik eigenlijk wel interessant. Het is dus de bedoeling om later met het ICRm internationaal te gaan rijden, als ik het goed begrijp. Als dat eenmaal rijdt, gaat men dan de Benelux al afschaffen? Of komt dat pas wanneer de V250 echt geleverd is en in dienst is?quote:29 oktober 2009, volgens plan zouden er aan het eind van de middag/begin van de avond tussen Rotterdam en Antwerpen proefritten gereden worden met een testtrein samengesteld uit twee Traxx-locomotieven met daartussen 6 Belgische rijtuigen. In Noorderkempen was spoor 1 afgesloten voor reizigers en vertrokken de pendels naar Antwerpen-Centraal uitzonderlijk van spoor 2. Helaas bleek dat de testtrein niet reed. Thalys 4344 reed wel zijn ritten tussen Rotterdam en Antwerpen.
Aldus NSHiSpeed Website.quote:Staking in België
Belgisch treinpersoneel gaat staken van woensdag 4 november 22.00 uur tot donderdag 5 november 22.00 uur. Er zullen geen treinen rijden van, naar en in België.
Woensdag 4 november:
Thalys rijdt volgens dienstregeling.
De volgende treinen rijden niet:
9369 rijdt van Paris N tot Lille
9499 rijdt van Paris N tot Charleroi
9359 rijdt van Paris N tot Brussel Zuid
Benelux rijdt volgens dienstregeling. De volgende treinen rijden niet:
9268 rijdt van Amsterdam tot Antwerpen C
9272 rijdt van Amsterdam tot Roosendaal
en:
9261 rijdt van Brussel tot Antwerpen
9265 rijdt niet
Eurostar rijdt volgens dienstregeling. Trein 9158 rijdt echter van London tot Lille.
Donderdag 5 november:
Thalys
Thalys van/ naar Nederland en België rijdt niet tot einde dienstregeling.
IC Brussel
IC Brussel rijdt alleen tussen Amsterdam en Roosendaal (en niet door naar Antwerpen/ Brussel) tot einde dienstregeling.
Eurostar
Eurostar vanaf Brussel Zuid en TGV treinen vanaf Brussel Zuid naar Disney / Zuid-Frankrijk zullen niet rijden.
NS zet geen bussen in van en naar België.
Tickets en reserveringen
Het omboeken is toegestaan ongeacht de tariefvoorwaarden. Indien het geboekte tarief niet meer beschikbaar is, kan omgeboekt worden naar een hoger tarief met bijbetaling van het verschil.
Het annuleren is kosteloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |