Ok duidelijk. JIJ houdt gewoon van lelijke treinen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:42 schreef James1988 het volgende:
Even een tegenplaatje voor die lelijkheid:
[ afbeelding ]
Ja pipo, wat is definitie van beste?quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:54 schreef James1988 het volgende:
Doen we het zo:
[..]
Dat de beste moge winnen
Fuck. In m'n eigen geintje getraptquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:18 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ja pipo, wat is definitie van beste?
Poll: Wat is, esthetisch(!) gezien, de mooiste trein:AGV V250
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Als er veters in een AGV hadden gezeten, dan waren het puike schoenen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:45 schreef ReisT het volgende:
Als er niet zo'n gapend gat in de voorkant zat, dat zijruitje niet zo'n rare vorm had, de voorruit niet zo hoog was, het middelste frontsein voorop de neus zat in plaats van in die bobbel op het dak en die neus er niet zo overduidelijk aangeplakt had gezeten, dan... zou de V250 best een mooie trein zijn geweest.
Automotrice Incrediblement Rapide.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Als er veters in een AGV hadden gezeten, dan waren het puike schoenen.
Jaaa de prima IIquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:42 schreef James1988 het volgende:
Even een tegenplaatje voor die lelijkheid:
[ afbeelding ]
Liever 189quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:53 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Jaaa de prima II
[ afbeelding ]
Prachtig machientje, mag van mij wel de vervanger worden van de 1700 en 1800 serie.
Over "automotrices" gesproken... ik stootte laatst op internet op dit plaatje:quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Automotrice Incrediblement Rapide.
AIR
Nike AIR.
Dan maar de Siemens Taurus.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:53 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Jaaa de prima II
[ afbeelding ]
Prachtig machientje, mag van mij wel de vervanger worden van de 1700 en 1800 serie.
Marokkoquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Over "automotrices" gesproken... ik stootte laatst op internet op dit plaatje:
[ afbeelding ]
Rara, waar is dit?
En niet spieken hè.
In december ga ik waarschijnlijk daar mee een ritje maken van München Hbf naar Salzburg Hbf.quote:
Siemens locs zijn iddquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:19 schreef James1988 het volgende:
Taurus (ES64U4), 189 (ES64F4), Traxx, Prima 2, allemaal prachtlocs
Vind de naam ook mooi: 'RailJet'. Maar die Oostenrijkers gaan tenminste wel snelle verbindingen opzetten, zeer goed iniatief!quote:
Ja.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Casablanca misschien?
Als het aan mij lag zou de overheid hiervoor moeten betalen. Maar om reël te blijven denk ik aan voorlichting voor automobilisten, hogere boetes voor het kruisen van spoorwegovergang terwijl de bomen al dicht gaan en misschien ook wel sensoren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:32 schreef davidov2009 het volgende:
[quote]- Dan mogen er geen gelijkvloerse kruisingen meer (dan zijn gem. 1 per 3 km)
Het word sowieso al afgeraden dicht bij het spoor te staan, en voor zover ik weet gehoorzamen de reizigers daar gewoon aan)wij treinspotters uitgezonderd natuurlijkquote:- Geen passage langs perronsporen (in Duitsland passeert met met 230kmh perronsporen, en daar is nog nooit iemand doodgegaan door een passerende IC, maar goed)
Dat valt allemaal wel mee. Gewoon een kwestie van nieuwe rails en betonnen bielzen maar vooral regelmatig strooien van ballast. Daardoor blijft de rails op zijn plaats liggen. Op de baanvakken waar het écht verschrikkelijk doorzakt is fundering misschien wel noodzakelijk, maar bij elkaar is dat maar een klein deel van het hele spoor. En ten slotte: er worden toch ook gigantische ruimtes vrijgemaakt en aangepast voor snelwegen? Met die kolossale knooppunten? Word daar geen fundering aangelegd? Blijkbaar zijn de kosten niet zo'n probleem. Al valt daar nog wel over te twisten, gezien de overheid liever zijn portemonnee trekt voor wegverbredingen in plaats van concrete verbeteringen aan het nationale spoorwegnet.quote:- In veel stukken Nederland is de grond te 'polderdrassig' (onstabiel) om 200km/h spoor op te leggen (opnieuw relatieve veiligheidsmarges). Dat betekent dat alles in beton + fundering gelegd moet worden; extreem duur. Een km-HSL spoor in NL is zo al veel duurder dan in Frankrijk, zonder bouwwerken.
Tegen de tijd dat al deze verbeteringen plaats hebben gevonden, of nog beter: tegen de tijd dat de overheid minder in snelwegen gaat investeren is het huidige materieelpark al toe aan vervanging. Mat'64 word al afgevoerd en DDM1 binnenkort ook. VIRM, ICMm en SLT hebben de toekomst.quote:- ERTMS betekent ook alle treinen aanpassen; geen enkele binnenlandse NS trein is hiervoor geschikt, de 'best voorbereide (lees: nauwelijks voorbereid) is de VIRM4.
- Geen enkele NS trein is eveneens geschikt voor 25kV, daar zijn sommige treinstellen wel op voorbereid, maar dat is nog niet eens 30% van het materieelpark.
Dit vind ik eigenlijk wel interessant. Het is dus de bedoeling om later met het ICRm internationaal te gaan rijden, als ik het goed begrijp. Als dat eenmaal rijdt, gaat men dan de Benelux al afschaffen? Of komt dat pas wanneer de V250 echt geleverd is en in dienst is?quote:29 oktober 2009, volgens plan zouden er aan het eind van de middag/begin van de avond tussen Rotterdam en Antwerpen proefritten gereden worden met een testtrein samengesteld uit twee Traxx-locomotieven met daartussen 6 Belgische rijtuigen. In Noorderkempen was spoor 1 afgesloten voor reizigers en vertrokken de pendels naar Antwerpen-Centraal uitzonderlijk van spoor 2. Helaas bleek dat de testtrein niet reed. Thalys 4344 reed wel zijn ritten tussen Rotterdam en Antwerpen.
Aldus NSHiSpeed Website.quote:Staking in België
Belgisch treinpersoneel gaat staken van woensdag 4 november 22.00 uur tot donderdag 5 november 22.00 uur. Er zullen geen treinen rijden van, naar en in België.
Woensdag 4 november:
Thalys rijdt volgens dienstregeling.
De volgende treinen rijden niet:
9369 rijdt van Paris N tot Lille
9499 rijdt van Paris N tot Charleroi
9359 rijdt van Paris N tot Brussel Zuid
Benelux rijdt volgens dienstregeling. De volgende treinen rijden niet:
9268 rijdt van Amsterdam tot Antwerpen C
9272 rijdt van Amsterdam tot Roosendaal
en:
9261 rijdt van Brussel tot Antwerpen
9265 rijdt niet
Eurostar rijdt volgens dienstregeling. Trein 9158 rijdt echter van London tot Lille.
Donderdag 5 november:
Thalys
Thalys van/ naar Nederland en België rijdt niet tot einde dienstregeling.
IC Brussel
IC Brussel rijdt alleen tussen Amsterdam en Roosendaal (en niet door naar Antwerpen/ Brussel) tot einde dienstregeling.
Eurostar
Eurostar vanaf Brussel Zuid en TGV treinen vanaf Brussel Zuid naar Disney / Zuid-Frankrijk zullen niet rijden.
NS zet geen bussen in van en naar België.
Tickets en reserveringen
Het omboeken is toegestaan ongeacht de tariefvoorwaarden. Indien het geboekte tarief niet meer beschikbaar is, kan omgeboekt worden naar een hoger tarief met bijbetaling van het verschil.
Het annuleren is kosteloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |