abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74356928
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:42 schreef James1988 het volgende:
Even een tegenplaatje voor die lelijkheid:

[ afbeelding ]
Ok duidelijk. JIJ houdt gewoon van lelijke treinen.
hula
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:54:18 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74357025
Doen we het zo:

Poll: Je moet kiezen. V250 of AGV?
  • V250
  • AGV
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier


    Dat de beste moge winnen
  • pi_74357717
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 17:54 schreef James1988 het volgende:
    Doen we het zo:

    [..]

    Dat de beste moge winnen
    Ja pipo, wat is definitie van beste?

    Poll: Wat is, esthetisch(!) gezien, de mooiste trein:
  • AGV
  • V250
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    [ Bericht 9% gewijzigd door NikkelCobalt op 03-11-2009 18:37:24 ]
  • hula
    pi_74358099
    Hallo, mijn paps werkt voor NedTrain in Zwolle
    [b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
    Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
      dinsdag 3 november 2009 @ 18:32:54 #80
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_74358111
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 18:18 schreef NikkelCobalt het volgende:

    [..]

    Ja pipo, wat is definitie van beste?

    Poll: Wat is, esthetisch(!) gezien, de mooiste trein:
  • AGV
  • V250
    Tussenstand:
    [ afbeelding ]
    Ook een poll maken? Klik hier
  • Fuck. In m'n eigen geintje getrapt
      dinsdag 3 november 2009 @ 18:45:52 #81
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_74358477
    Als er niet zo'n gapend gat in de voorkant zat, dat zijruitje niet zo'n rare vorm had, de voorruit niet zo hoog was, het middelste frontsein voorop de neus zat in plaats van in die bobbel op het dak en die neus er niet zo overduidelijk aangeplakt had gezeten, dan... zou de V250 best een mooie trein zijn geweest.
    pi_74358945
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 18:45 schreef ReisT het volgende:
    Als er niet zo'n gapend gat in de voorkant zat, dat zijruitje niet zo'n rare vorm had, de voorruit niet zo hoog was, het middelste frontsein voorop de neus zat in plaats van in die bobbel op het dak en die neus er niet zo overduidelijk aangeplakt had gezeten, dan... zou de V250 best een mooie trein zijn geweest.
    Als er veters in een AGV hadden gezeten, dan waren het puike schoenen.
    hula
    pi_74360519
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 19:01 schreef NikkelCobalt het volgende:

    [..]

    Als er veters in een AGV hadden gezeten, dan waren het puike schoenen.
    Automotrice Incrediblement Rapide.

    AIR

    Nike AIR.
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      dinsdag 3 november 2009 @ 19:53:41 #84
    138687 Hr-Flip
    flipperderflap
    pi_74360922
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 17:42 schreef James1988 het volgende:
    Even een tegenplaatje voor die lelijkheid:

    [ afbeelding ]
    Jaaa de prima II

    Prachtig machientje, mag van mij wel de vervanger worden van de 1700 en 1800 serie.
    pi_74361144
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 19:53 schreef Hr-Flip het volgende:

    [..]

    Jaaa de prima II
    [ afbeelding ]
    Prachtig machientje, mag van mij wel de vervanger worden van de 1700 en 1800 serie.
    Liever 189
    pi_74361230
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Automotrice Incrediblement Rapide.

    AIR

    Nike AIR.
    Over "automotrices" gesproken... ik stootte laatst op internet op dit plaatje:


    Rara, waar is dit?

    En niet spieken hè.

    [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2009 20:02:33 ]
      dinsdag 3 november 2009 @ 20:05:49 #87
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_74361379
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 19:53 schreef Hr-Flip het volgende:

    [..]

    Jaaa de prima II
    [ afbeelding ]
    Prachtig machientje, mag van mij wel de vervanger worden van de 1700 en 1800 serie.
    Dan maar de Siemens Taurus.
      dinsdag 3 november 2009 @ 20:06:05 #88
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_74361391
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 20:01 schreef Igen het volgende:

    [..]

    Over "automotrices" gesproken... ik stootte laatst op internet op dit plaatje:

    [ afbeelding ]
    Rara, waar is dit?

    En niet spieken hè.
    Marokko
      dinsdag 3 november 2009 @ 20:06:28 #89
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_74361405
    Casablanca misschien?
      dinsdag 3 november 2009 @ 20:07:38 #90
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_74361449
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 17:43 schreef RubenK het volgende:
    De belgen staken van de week ALWEER
    En dit elke woensdag en donderdag van 22 tot 22, totdat een akkoord op tafel komt.
    pi_74361534
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 20:05 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Dan maar de Siemens Taurus.
    Dat dus.


      dinsdag 3 november 2009 @ 20:19:09 #92
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_74361937
    Taurus (ES64U4), 189 (ES64F4), Traxx, Prima 2, allemaal prachtlocs
    pi_74362179
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 20:09 schreef Ireyon het volgende:

    [..]

    Dat dus.

    [ afbeelding ]
    In december ga ik waarschijnlijk daar mee een ritje maken van München Hbf naar Salzburg Hbf.
    ............................
      dinsdag 3 november 2009 @ 20:29:30 #94
    47190 MassimO
    æ³o & h³æ
    pi_74362395
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 20:19 schreef James1988 het volgende:
    Taurus (ES64U4), 189 (ES64F4), Traxx, Prima 2, allemaal prachtlocs
    Siemens locs zijn idd Deze kwam zojuist voorbij bij Rail Away , een echte krachtpatser. Weliswaar geen Siemens , maar wel een mooie.

    Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
    AFCA
    pi_74362792
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 20:09 schreef Ireyon het volgende:

    [..]

    Dat dus.

    [ afbeelding ]
    Vind de naam ook mooi: 'RailJet'. Maar die Oostenrijkers gaan tenminste wel snelle verbindingen opzetten, zeer goed iniatief!
    pi_74363114
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 20:06 schreef Ofyles2 het volgende:
    Casablanca misschien?
    Ja.

    Wel grappig dat ze daar gewoon dezelfde treinen als in België hebben gekocht.
    pi_74363847
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 00:32 schreef davidov2009 het volgende:

    [quote]- Dan mogen er geen gelijkvloerse kruisingen meer (dan zijn gem. 1 per 3 km)
    Als het aan mij lag zou de overheid hiervoor moeten betalen. Maar om reël te blijven denk ik aan voorlichting voor automobilisten, hogere boetes voor het kruisen van spoorwegovergang terwijl de bomen al dicht gaan en misschien ook wel sensoren.
    quote:
    - Geen passage langs perronsporen (in Duitsland passeert met met 230kmh perronsporen, en daar is nog nooit iemand doodgegaan door een passerende IC, maar goed)
    Het word sowieso al afgeraden dicht bij het spoor te staan, en voor zover ik weet gehoorzamen de reizigers daar gewoon aan)wij treinspotters uitgezonderd natuurlijk ). Lijkt me niet zo'n punt. Wat je wel zou kunnen invoeren zijn waarschuwingsberichten. De Amerikaanse Acela rijdt ook met zulke snelheden en wanneer er eentje een station nadert wordt er op een automatisch bericht afgespeeld. "Please stand behind double line".
    quote:
    - In veel stukken Nederland is de grond te 'polderdrassig' (onstabiel) om 200km/h spoor op te leggen (opnieuw relatieve veiligheidsmarges). Dat betekent dat alles in beton + fundering gelegd moet worden; extreem duur. Een km-HSL spoor in NL is zo al veel duurder dan in Frankrijk, zonder bouwwerken.
    Dat valt allemaal wel mee. Gewoon een kwestie van nieuwe rails en betonnen bielzen maar vooral regelmatig strooien van ballast. Daardoor blijft de rails op zijn plaats liggen. Op de baanvakken waar het écht verschrikkelijk doorzakt is fundering misschien wel noodzakelijk, maar bij elkaar is dat maar een klein deel van het hele spoor. En ten slotte: er worden toch ook gigantische ruimtes vrijgemaakt en aangepast voor snelwegen? Met die kolossale knooppunten? Word daar geen fundering aangelegd? Blijkbaar zijn de kosten niet zo'n probleem. Al valt daar nog wel over te twisten, gezien de overheid liever zijn portemonnee trekt voor wegverbredingen in plaats van concrete verbeteringen aan het nationale spoorwegnet.
    quote:
    - ERTMS betekent ook alle treinen aanpassen; geen enkele binnenlandse NS trein is hiervoor geschikt, de 'best voorbereide (lees: nauwelijks voorbereid) is de VIRM4.
    - Geen enkele NS trein is eveneens geschikt voor 25kV, daar zijn sommige treinstellen wel op voorbereid, maar dat is nog niet eens 30% van het materieelpark.
    Tegen de tijd dat al deze verbeteringen plaats hebben gevonden, of nog beter: tegen de tijd dat de overheid minder in snelwegen gaat investeren is het huidige materieelpark al toe aan vervanging. Mat'64 word al afgevoerd en DDM1 binnenkort ook. VIRM, ICMm en SLT hebben de toekomst.

    Forse verbeteringen zijn inderdaad duur, maar is dat een reden om deze alleen maar verder uit te stellen? Ik heb al jaren het reizigersaantal op het spoor zien stijgen en de capaciteit niet of nauwelijks. Ik ben er niet blij mee dat er megalomane snelwegplannen voor 2010 op de agenda staan terwijl juist het spoor aan structurele vernieuwingen toe is. Naast België is zelfs Groot-Brittannië hier al mee begonnen.
    pi_74367613
    Echt een flut ding is die V250, de stroomafnemer moet zelfs met touwtjes naar beneden worden gehouden.

    Bron: www.hsl-zuid.nl


    ............................
      dinsdag 3 november 2009 @ 22:59:29 #99
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_74369034
    Die touwtjes? Wtf?Stroomafnemertesten, verklaart.
    quote:
    29 oktober 2009, volgens plan zouden er aan het eind van de middag/begin van de avond tussen Rotterdam en Antwerpen proefritten gereden worden met een testtrein samengesteld uit twee Traxx-locomotieven met daartussen 6 Belgische rijtuigen. In Noorderkempen was spoor 1 afgesloten voor reizigers en vertrokken de pendels naar Antwerpen-Centraal uitzonderlijk van spoor 2. Helaas bleek dat de testtrein niet reed. Thalys 4344 reed wel zijn ritten tussen Rotterdam en Antwerpen.
    Dit vind ik eigenlijk wel interessant. Het is dus de bedoeling om later met het ICRm internationaal te gaan rijden, als ik het goed begrijp. Als dat eenmaal rijdt, gaat men dan de Benelux al afschaffen? Of komt dat pas wanneer de V250 echt geleverd is en in dienst is?

    [ Bericht 96% gewijzigd door James1988 op 03-11-2009 23:21:13 ]
      woensdag 4 november 2009 @ 07:50:58 #100
    235989 greavy
    Kritische VIRM-hater
    pi_74374185
    quote:
    Staking in België

    Belgisch treinpersoneel gaat staken van woensdag 4 november 22.00 uur tot donderdag 5 november 22.00 uur. Er zullen geen treinen rijden van, naar en in België.
    Woensdag 4 november:

    Thalys rijdt volgens dienstregeling.

    De volgende treinen rijden niet:
    9369 rijdt van Paris N tot Lille
    9499 rijdt van Paris N tot Charleroi
    9359 rijdt van Paris N tot Brussel Zuid
    Benelux rijdt volgens dienstregeling. De volgende treinen rijden niet:
    9268 rijdt van Amsterdam tot Antwerpen C
    9272 rijdt van Amsterdam tot Roosendaal
    en:
    9261 rijdt van Brussel tot Antwerpen
    9265 rijdt niet

    Eurostar rijdt volgens dienstregeling. Trein 9158 rijdt echter van London tot Lille.
    Donderdag 5 november:
    Thalys

    Thalys van/ naar Nederland en België rijdt niet tot einde dienstregeling.
    IC Brussel

    IC Brussel rijdt alleen tussen Amsterdam en Roosendaal (en niet door naar Antwerpen/ Brussel) tot einde dienstregeling.
    Eurostar

    Eurostar vanaf Brussel Zuid en TGV treinen vanaf Brussel Zuid naar Disney / Zuid-Frankrijk zullen niet rijden.

    NS zet geen bussen in van en naar België.
    Tickets en reserveringen

    Het omboeken is toegestaan ongeacht de tariefvoorwaarden. Indien het geboekte tarief niet meer beschikbaar is, kan omgeboekt worden naar een hoger tarief met bijbetaling van het verschil.

    Het annuleren is kosteloos.
    Aldus NSHiSpeed Website.

    Een heel verhaal
    Veel treinen rijden er niet
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')