Ik weet dat je de AGV niet zo'n topmodel vindt.quote:Op maandag 2 november 2009 22:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Nou nou nou zo kan die wel weer hoor.
Jij snapt 't.quote:
Dat begrijp ik dus niet. In Duitsland gaan ICs voor op IR en RE's en ICE's voor op alles. Doorgaande reizigers hebben hoogste prioriteit, immers; in stoptreinen zitten veel minder overstappers, dat is bestemmingsverkeer. Als je al vertraging hebt is de mentaliteit van ProRail: gaan we niet oplossen, we knallen er nog wat minuten bij. De xx500/xx700 is nogal ruim ingelegd dus met een beetje doortrappen van de machinist had je vanuit vroeg vertrek te Zl nog wél je aansluitingen kunnen halen.quote:Op maandag 2 november 2009 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanochtend van Leeuwarden naar Hilversum Sportpark:
Trein 12522 (Leeuwarden-Rotterdam) mocht vandaag in de ankers te Meppel aansluiting, aangezien trein 9122 (Groningen-Zwolle) te Meppel +10 had. Nadat trein 9122 de weg naar Zwolle gevonden heeft, mocht trein 12522 station Meppel binnenkomen voor een spitsstop. Voor Zwolle mocht trein 12522 alweer in de ankers, het spoor was nog bezet zei de omroep. Nee, aangezien trein 12522 in Leeuwarden slechts uit 7 in plaats van 10 bakken bestond, werd er een treinstel voorop bijgeplaatst. Schijnbaar was dat nog niet gebeurd... Afijn, vertrek van trein 12522 uit Zwolle is planmatig 7:41, maar dat werd vandaag dus 7:53. Stoptrein 5624 (Zwolle-Utrecht) werd door ProRail vooruit gestuurd en zodoende kwam trein 12522 achter stoptrein 5624 te kakken en mocht trein 12522 pas in Nunspeet de stoptrein 5624 voorbij. Helaas was het nogal druk op de stations Putten en Nijkerk, zodat trein 12522 als veegtrein mocht dienen op beide stations. Trein 12522 kwam uiteindelijk met +16 aan in Amersfoort, aansluitingen naar Hilversum, Schiphol en Amsterdam waren uiteraard weg.
(...)
Dat AGV > V250 is ben ik met je eens, maar je moet toegeven dan 360km/h op Nederlandse HSL-afstanden weinig zin heeftquote:Op maandag 2 november 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik weet dat je de AGV niet zo'n topmodel vindt.
[..]
Jij snapt 't.
AGV > V250. In alle opzichten.
110 km/u sneller, een stuk betere neus, imposanter uiterlijk, en de inrichting is ook wel tof.
V250quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:01 schreef James1988 het volgende:
Want
[ afbeelding ]
Is mooi wil je zeggen?
De Koploper is gewoon briljant met die boegdeuren die openkunnen om een trein van 15 bakken door te lopen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:56 schreef NikkelCobalt het volgende:
[ afbeelding ]
Ook al zo'n aparte vorm. Maar daar hoor je niemand over.
Dat duitse voorrangsconcept hebben alleen de cta-ontwerpers begrepen. Met " de intercity is eerder in ....". De dagelijks praktij bewijst dat ze liever intercitys achter een stoptrein aan laten sukkelen. In plaats van de vertraging op de lange afstand te beperken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:07 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet. In Duitsland gaan ICs voor op IR en RE's en ICE's voor op alles. Doorgaande reizigers hebben hoogste prioriteit, immers; in stoptreinen zitten veel minder overstappers, dat is bestemmingsverkeer. Als je al vertraging hebt is de mentaliteit van ProRail: gaan we niet oplossen, we knallen er nog wat minuten bij. De xx500/xx700 is nogal ruim ingelegd dus met een beetje doortrappen van de machinist had je vanuit vroeg vertrek te Zl nog wél je aansluitingen kunnen halen.
Maar goed je doet het onderschrift van je nickname wel eer aan
[..]
Dat AGV > V250 is ben ik met je eens, maar je moet toegeven dan 360km/h op Nederlandse HSL-afstanden weinig zin heeft[naast dat de HSL ntuurlijk maar geschikt is voor 300km/h] Echter, voor de mensen in de gemeentjes langs Shl-R'dam zou ik het bijzonder aardig vinden als ie daar 360km/h ging rijden
]
.
Op dat soort trajecten is inderdaad een grote winst te halen zelfde als de stoptrein naar Rhenen en de IC naar Ah-Nm. Vanaf Driebergen-Zeist tot De Haar rij je dus gemiddeld 60 km/h, daarna weer vol gas. Als je dat niet zou hebben bespaar je ruim vijf minuten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:57 schreef Fixers het volgende:
u
[..]
Dat duitse voorrangsconcept hebben alleen de cta-ontwerpers begrepen. Met " de intercity is eerder in ....". De dagelijks praktij bewijst dat ze liever intercitys achter een stoptrein aan laten sukkelen. In plaats van de vertraging op de lange afstand te beperken.
Vanaf Den Bosch met 80 naar Culemborg om van daar met 40 naar Utrecht te sukkelen is erg frustrerend. Voor we het gaan hebben over snelheidsverhogingen naar 160 op de gewone baan, laat ze eerst dit soort gezeik aanpakken.
Maar goed dan dat Arnhem aangepast wordt naar 80 km/h inrijden ipv 40quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:38 schreef Brembo het volgende:
[..]
Op dat soort trajecten is inderdaad een grote winst te halen zelfde als de stoptrein naar Rhenen en de IC naar Ah-Nm. Vanaf Driebergen-Zeist tot De Haar rij je dus gemiddeld 60 km/h, daarna weer vol gas. Als je dat niet zou hebben bespaar je ruim vijf minuten.
De oude IC van Ah - Den Haag Centraal had vooral bij Ah binnennrijden een probleem met inrijden, gemiddelde wachttijd 7 minuten. Dat er niemand iets verzint bij prorail om te zorgen dat je zo efficient en snel mogelijk dat station ook binnenkomt met gewoon 100 km/h.
Maar ja, vrouwen hè?quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:17 schreef James1988 het volgende:
De HSL is ook een enorm geldverslindend nutteloos prestigeproject geweest. Als het geld wat men in die HSL had gestopt, in andere projecten had gestopt, hadden veel meer mensen er baat bij gehad:
- Alle belangrijke lijnen opwaarderen naar 200 km/h en 25 kV. Het kan in België, dus hier ook
- ERTMS
- Spoorverdubbelingen/uitwijkroutes op verschillende plaatsen (zoals Breda - Tilburg: een ongeluk daar en er ligt een hele hoop in het zuiden uit)
Voor 6,7 miljard hadden er heel veel nuttige dingen gedaan kunnen worden...
code is 2931 btw.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:57 schreef sander89 het volgende:
Doh, niet goed te voorwaarden gelezen voor de 1ste klas dagkaarten voor 22.50 euro.
Want zijn pas vanaf 9 uur geldig, al had ik dat kunnen verwachten.
Al lukt het mij wel ze nog op te maken binnen 2 maanden.
Ik heb een tijdje geleden in een van de boegruimtes in de boegruimte onder cab2 van de 4024 gestaan. Ik kan je vertellen dat er toen een leeg bekertje waar ooit koffie in had gezeten stond.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:24 schreef Socios het volgende:
[..]
De Koploper is gewoon briljant met die boegdeuren die openkunnen om een trein van 15 bakken door te lopen.Nu ze dichtgemaakt zijn/ worden (
) is het misschien een ander verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |