Snelheidsverhoging is weldegelijk gerelateerd aan capaciteit: Met meer snelheid kun je met minder materieel dezelfde frequentie handhaven.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Gaat meer om de capaciteit dan de tijdwinst.
Is dat de IC naar heerlen/venlo op Spoor 4 van Rotterdam CS ?quote:Op maandag 2 november 2009 15:17 schreef dennistd het volgende:
Schandalig idd...
[ afbeelding ]
Bovenstaande foto heeft er niks mee te maken hoor
Dit zijn toch de sterkte locs op aarde ?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef MassimO het volgende:
[..]
Siemens locs zijn iddDeze kwam zojuist voorbij bij Rail Away , een echte krachtpatser. Weliswaar geen Siemens , maar wel een mooie.
[ afbeelding ]
Ik geloof het wel. En voor zover ik weet is de H0-variant ook de sterkste locomotief op aarde, daarom gebruikten ze 'm in dubbeltractie voor het trekken van de recordpoging langste modeltrein in de Elbtunnel in Hamburg.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:33 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Dit zijn toch de sterkte locs op aarde ?
En in het statuut een stakingsverbod opnemen.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:02 schreef James1988 het volgende:
Ongelofelijk... er rijdt in België echt geen enkele trein meer. De vakbonden hebben gisteren zelfs seinhuizen e.d. bezet.
Er moeten dringend dingen veranderen in België:
- Infrabel volledig zelfstandig maken
- Holding opheffen (die is dan tenslotte nutteloos)
- Cargo afsplitsen / verkopen
Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.quote:Op donderdag 5 november 2009 17:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Daar dat is al jaren 't beleid van de overheid hè, waarom nuttig investeren in de provincies als je geld kunt verspillen in de Randstad?
De vakbonden een rechtspersoon-status geven helpt ook... kunnen ze voor alle schade verantwoordelijk gesteld worden. DB Schenker zou dat bijvoorbeeld erg leuk vinden.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En in het statuut een stakingsverbod opnemen.
Ja, laten we weer miljarden in een project stoppen om een paar minuten te winnen...quote:Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
Omdat daar hevig tegen geprotesteerd werd. Voornamelijk VVD'ers. o.a de dikkop Pieter Hofstra. Echter denk ik dat het geld beter in spoorvernieuwing en snelheidsverhoging gestoken kan worden.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
Het is niet alsof al dat geld nu in de Randstad wordt gestoken. Ter compensatie van het afblazen van de Zuiderzeelijn wordt nu juist 2 miljard euro in de lokale infrastructuur in het noorden gestoken. Voor Groningen bijvoorbeeld de tramlijnen, 6 keer per uur een trein naar Assen, de aanpak van de Zuidelijke Ringweg met misschien wel een prachtige verdiepte ligging, enzovoort.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
Eh.... de meeste IC's in Nederland passeren nu al perronsporen met 100+ (100,120,130 of 140)quote:ps. het idee van een trein die met 100+ langs raast is niet iets wat ik zou willen. vragen om problemen.
Groeten
Kleiduif
Het is nog heel erg in conceptfase, maar nee, dat is vreemdgenoeg niet het plan. Het traject splitst zich eerder af (voor Muziekwijk geloof ik zelfs) en gaat dwars over Haveneiland West (zit ook snelweg onder danwel naast het spoor, die zal daar wel een afrit hebben) en sluit dan aan op de spoorlijn richting A'dam Zuid (Diemen-aansluiting), komt niet in de buurt van CS dus, eerste station na Almere is Diemen-Zuid (voor de stopper dan). Niet een lijn voor centrum-reizigers dusquote:Op donderdag 5 november 2009 16:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoe gaat dat ding lopen? Zo?
link
SGM-II sneller dan DD-AR met loc? Mmm... dat denk ik toch niet. Een 1700 heeft een vermogen van 4540kW (!!) tegen 1280kW van SGM, hun resp. gewicht is 271 (loc+3 rijtuigen+stuurstand) en 108 ton, waarmee vermogen per ton uitkomt op resp. 16,7 en 12,1 kW/ton.quote:Op donderdag 5 november 2009 08:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb het eens voor zo veel mogelijk treinen opgezocht danwel uitgerekend:
Plan V 0,51 m/s²
ICM-III 0,52 m/s²
Plan T 0,54 m/s²
ICM-IV 0,58 m/s²
Beneluxtrein 0,64 m/s²
SGM-III 0,82 m/s²
1700 + 4x DD-AR 0,98 m/s²
SGM-II 1,10 m/s²
Edit: Oh, er was nog een pagina.
Blabla ADHESIE bla.quote:[b]Op donderdag 5 november 2009 23:19 schreef davidov2009 het volgende:
SGM-II sneller dan DD-AR met loc? Mmm... dat denk ik toch niet. Een 1700 heeft een vermogen van 4540kW (!!) tegen 1280kW van SGM, hun resp. gewicht is 271 (loc+3 rijtuigen+stuurstand) en 108 ton, waarmee vermogen per ton uitkomt op resp. 16,7 en 12,1 kW/ton.
De stroomlijn (luchtweerstandconstante) is vrijwel gelijk, dus zou DD-AR sneller moeten zijn. De DD-AR stammen hebben ook bijzonder krachtige remmen, die bij DDM-1 ontbreken (elektropneumatisch). Overigens, bij DD-AR met mDDM* is wel trager dan SGM-II en vergelijkbaar met SGM-III.
* (binnenkort, zeker na de revisie van het materieel in 2012, is dat de enige voorkomende compositie, de 1700'den worden uitgerangeerd. DD-AR wordt dan wel IC-materieel die waarschijnlijk voor de 'stoppercity' verbindingen + drukke spitstrajecten van VIRMs over gaat nemen)
Op het Belgische journaal waren zelfs een paar Belgen die niet wisten dat er gestaakt werd. Waaronder een meisje die vol optimisme zag dat haar trein er nog stond. En het volgende shot was van de machinist van die trein, die door zijn stakende collega's de trein uit gewerkt werd..quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het was gisteren trouwens voor een aantal mensen nog wel een verassing geloof ik op station Marne-la-Vallee-Chessy met mensen die na enkele dagen bij de entertainmentgigant te hebben doorgebracht, naar huis wouden per trein. Er stonden aardig wat mensen bij het infopuntje
Ja, dat kwam gisteren ook voorbij op het nieuws. Een rode vlag voor een trein die op het punt stond te vertrekken. En tien stakers eromheen die allemaal niet wisten wie die vlag had geplaatst.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook verhalen gehoord van vakbondsmensen die rode vlaggen in het spoor plaatsten om werkwillende machinisten te dwarsbomen. Regels schrijven namelijk voor dat iedereen een rode vlag mag plaatsen om gevaar aan te duiden, maar dat alleen Infrabel die mag weghalen. Tenzij er een procedure gevolgd wordt...
Achterlijk mongolenland is het ook eigenlijk daarquote:Op vrijdag 6 november 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Regels schrijven namelijk voor dat iedereen een rode vlag mag plaatsen om gevaar aan te duiden, maar dat alleen Infrabel die mag weghalen. Tenzij er een procedure gevolgd wordt...
Klopt ja. Alleen heb je er niet zo veel aan als je vanuit Kortrijk nergens meer heen kunt. 'T zal wel lekker rustig geweest zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:40 schreef trainfreak het volgende:
Dat er dan geen enkele trein zou gereden hebben is ook niet waar.
Tussen Poperinge en Kortrijk hebben er gereden.
Nouja, zo'n rode vlag an sich heeft wel zin, net als een aanstormende trein tegemoetrennen met knipperlichtjes of zwaaiende met vlaggen, om te waarschuwen voor gevaar. Dat de vakbonden dat misbruiken is natuurlijk onacceptabel.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Achterlijk mongolenland is het ook eigenlijk daar
Materieeltekort in Nederland misschien, wat dan weer komt door die staking?quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:12 schreef James1988 het volgende:
Oh, ook een leuke: op Railtime.be staat voor Antwerpen-Centraal de Benelux naar Amsterdam met een vertraging van +29 (what else is new?)... als opmerking staat erbij: "Huidige vertraging te wijten aan: problemen op een buitenlands net"
What?
Uhmmm de rode vlag is ook een sein hier in nederland.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Achterlijk mongolenland is het ook eigenlijk daar
Tussen Rotterdam en Antwerpen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:05 schreef James1988 het volgende:
Morgen proefritten op de HSL, zie ProRail.nl. Er gaan geen passagiers mee.
Dat is het typische gedrag van stakers, ze weten niet wat ze aan het uitvreten zijn.quote:Op vrijdag 6 november 2009 10:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dat kwam gisteren ook voorbij op het nieuws. Een rode vlag voor een trein die op het punt stond te vertrekken. En tien stakers eromheen die allemaal niet wisten wie die vlag had geplaatst.
Dit is echt ambtenarentaal in optima forma.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, zo'n rode vlag an sich heeft wel zin, net als een aanstormende trein tegemoetrennen met knipperlichtjes of zwaaiende met vlaggen, om te waarschuwen voor gevaar. Dat de vakbonden dat misbruiken is natuurlijk onacceptabel.
Oh, ook een leuke: op Railtime.be staat voor Antwerpen-Centraal de Benelux naar Amsterdam met een vertraging van +29 (what else is new?)... als opmerking staat erbij: "Huidige vertraging te wijten aan: problemen op een buitenlands net"
What?
Dat staat er. Tussen Rotterdam en Amsterdam t/m 160 km/h, tussen Rotterdam en Antwerpen tot 300 km/h.quote:
Ik had nog niet gekeken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat staat er. Tussen Rotterdam en Amsterdam t/m 160 km/h, tussen Rotterdam en Antwerpen tot 300 km/h.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk zetten ze op dat traject onbemande metro's in.quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:02 schreef knars het volgende:
Pffrt, laatst hadden ze voor die verbinding Amsterdam Almere al het briljante idee om een metro van CS via IJburg naar Almere te laten rijden. Dat komt vast goed daar in Amsterdam. Goed besluit om hier nog niets over te besluiten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |