abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74427998
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Gaat meer om de capaciteit dan de tijdwinst.
Snelheidsverhoging is weldegelijk gerelateerd aan capaciteit: Met meer snelheid kun je met minder materieel dezelfde frequentie handhaven.
  donderdag 5 november 2009 @ 18:22:06 #202
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_74428082
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:17 schreef dennistd het volgende:
Schandalig idd...

[ afbeelding ]
Bovenstaande foto heeft er niks mee te maken hoor
Is dat de IC naar heerlen/venlo op Spoor 4 van Rotterdam CS ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 5 november 2009 @ 18:33:53 #203
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_74428419
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef MassimO het volgende:

[..]

Siemens locs zijn idd Deze kwam zojuist voorbij bij Rail Away , een echte krachtpatser. Weliswaar geen Siemens , maar wel een mooie.

[ afbeelding ]
Dit zijn toch de sterkte locs op aarde ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 5 november 2009 @ 18:45:03 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74428696
Bombardier's IORE-locs zijn zeer krachtige locs, afgeleid van de Traxx-familie. Zie bombardier.com voor wat meer info
pi_74429203
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:33 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Dit zijn toch de sterkte locs op aarde ?
Ik geloof het wel. En voor zover ik weet is de H0-variant ook de sterkste locomotief op aarde, daarom gebruikten ze 'm in dubbeltractie voor het trekken van de recordpoging langste modeltrein in de Elbtunnel in Hamburg.
  donderdag 5 november 2009 @ 19:09:32 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74429492
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:02 schreef James1988 het volgende:
Ongelofelijk... er rijdt in België echt geen enkele trein meer. De vakbonden hebben gisteren zelfs seinhuizen e.d. bezet.

Er moeten dringend dingen veranderen in België:
- Infrabel volledig zelfstandig maken
- Holding opheffen (die is dan tenslotte nutteloos)
- Cargo afsplitsen / verkopen
En in het statuut een stakingsverbod opnemen.
  donderdag 5 november 2009 @ 19:15:08 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74429679
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Daar dat is al jaren 't beleid van de overheid hè, waarom nuttig investeren in de provincies als je geld kunt verspillen in de Randstad?
Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
  donderdag 5 november 2009 @ 19:54:21 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74431034
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En in het statuut een stakingsverbod opnemen.
De vakbonden een rechtspersoon-status geven helpt ook... kunnen ze voor alle schade verantwoordelijk gesteld worden. DB Schenker zou dat bijvoorbeeld erg leuk vinden.


Jammergenoeg is de kans dat dat in België gaat gebeuren nogal klein.
pi_74434739
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
Ja, laten we weer miljarden in een project stoppen om een paar minuten te winnen...
So we just called him Fred too
pi_74434927
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
Omdat daar hevig tegen geprotesteerd werd. Voornamelijk VVD'ers. o.a de dikkop Pieter Hofstra. Echter denk ik dat het geld beter in spoorvernieuwing en snelheidsverhoging gestoken kan worden.
pi_74435879
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
Het is niet alsof al dat geld nu in de Randstad wordt gestoken. Ter compensatie van het afblazen van de Zuiderzeelijn wordt nu juist 2 miljard euro in de lokale infrastructuur in het noorden gestoken. Voor Groningen bijvoorbeeld de tramlijnen, 6 keer per uur een trein naar Assen, de aanpak van de Zuidelijke Ringweg met misschien wel een prachtige verdiepte ligging, enzovoort.

Ik denk eerlijk gezegd dat als dat allemaal doorgaat, dat het noorden dan meer zal hebben aan het afblazen van de Zuiderzeelijn dan aan de aanleg ervan.
  donderdag 5 november 2009 @ 22:03:24 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74436212
De staking in België mag dan officieel 2 minuten geleden geëindigd zijn, op Railtime.be staat alles van Antwerpen Centraal nog als "afgeschaft"... het bewegende kaartje met treinen is ook akelig stil...

Edit: interessant stukje van Jos Digneffe op IndyMedia: http://www.indymedia.be/en/node/35407

[ Bericht 22% gewijzigd door James1988 op 05-11-2009 22:12:23 ]
pi_74436958
ja, het zal echt nog wel tot morgenochtend duren voordat er weer normaal gedaan wordt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74438187
ns site zei gisteren ookal dat ze verwachten dat het tot 1é zou duren

trouwens weer een mongool voor de trein op gouda -> de haag
  donderdag 5 november 2009 @ 23:03:45 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74438740
Me zus rijd dagelijks Dronrijp -> Groningen en eind van middag weer terug..
De laatste tijd moet ze elke ochtend in Zuidhorn extra stoppen, omdat de Stoptrein te vol zit.. De sneltrein kan net nog een paar mensen erbij hebben..
Zo kan je als Arriva je klanten én tevreden én ontevreden stellen..
Tevreden: Je mag alsnog met een trein van paar minuten later mee, dus niet wachten op de volgende stoptrein.
Ontevreden: Je bent met een paar minuten vertraging in Groningen (wat te overbruggen valt)
pi_74439343
quote:
ps. het idee van een trein die met 100+ langs raast is niet iets wat ik zou willen. vragen om problemen.

Groeten

Kleiduif
Eh.... de meeste IC's in Nederland passeren nu al perronsporen met 100+ (100,120,130 of 140) Alleen als er een scherpe bocht is ofzo waarvoor afgeremend moet worden (Hoogeveen, Purmerend e.d.) rijdt men 80. En zoals gezegd passeert de Thalys alle stations op de Schiphollijn met 160km/h (zogenaamd 'alleen bij vertraging', maar daar denkt de mcn anders over - laatste keer met de Thalys dik 160 op de GPS aldaar, ondanks dat we op tijd waren).
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hoe gaat dat ding lopen? Zo?
link
Het is nog heel erg in conceptfase, maar nee, dat is vreemdgenoeg niet het plan. Het traject splitst zich eerder af (voor Muziekwijk geloof ik zelfs) en gaat dwars over Haveneiland West (zit ook snelweg onder danwel naast het spoor, die zal daar wel een afrit hebben) en sluit dan aan op de spoorlijn richting A'dam Zuid (Diemen-aansluiting), komt niet in de buurt van CS dus, eerste station na Almere is Diemen-Zuid (voor de stopper dan). Niet een lijn voor centrum-reizigers dus
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb het eens voor zo veel mogelijk treinen opgezocht danwel uitgerekend:
Plan V 0,51 m/s²
ICM-III 0,52 m/s²
Plan T 0,54 m/s²
ICM-IV 0,58 m/s²
Beneluxtrein 0,64 m/s²
SGM-III 0,82 m/s²
1700 + 4x DD-AR 0,98 m/s²
SGM-II 1,10 m/s²

Edit: Oh, er was nog een pagina.
SGM-II sneller dan DD-AR met loc? Mmm... dat denk ik toch niet. Een 1700 heeft een vermogen van 4540kW (!!) tegen 1280kW van SGM, hun resp. gewicht is 271 (loc+3 rijtuigen+stuurstand) en 108 ton, waarmee vermogen per ton uitkomt op resp. 16,7 en 12,1 kW/ton.

De stroomlijn (luchtweerstandconstante) is vrijwel gelijk, dus zou DD-AR sneller moeten zijn. De DD-AR stammen hebben ook bijzonder krachtige remmen, die bij DDM-1 ontbreken (elektropneumatisch). Overigens, bij DD-AR met mDDM* is wel trager dan SGM-II en vergelijkbaar met SGM-III.

* (binnenkort, zeker na de revisie van het materieel in 2012, is dat de enige voorkomende compositie, de 1700'den worden uitgerangeerd. DD-AR wordt dan wel IC-materieel die waarschijnlijk voor de 'stoppercity' verbindingen + drukke spitstrajecten van VIRMs over gaat nemen)
Killing as few patients as possible.
pi_74439719
DAR met loc das idd makkelijk tijd rijden tenminste als de mcn zin heeft anders moet je nog strak sleutelen .
Ik zwaai naar dieren.
pi_74441929
Gisteren reed er nog een setje van Plan-T en Plan-V in Twente, ter vervanging van een SGMm-III..

Verder reed er ook nog ICM-IV en SGMm-II ter vervanging van andere omlopen SGMm-III.. Reed in elk geval weinig zoals het moest zijn...
pi_74442656
Gehehe is vaker zo
Ik zag hem gister toevallig wegrijden van Hengelo.
  vrijdag 6 november 2009 @ 08:15:11 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74443063
quote:
[b]Op donderdag 5 november 2009 23:19 schreef davidov2009 het volgende:

SGM-II sneller dan DD-AR met loc? Mmm... dat denk ik toch niet. Een 1700 heeft een vermogen van 4540kW (!!) tegen 1280kW van SGM, hun resp. gewicht is 271 (loc+3 rijtuigen+stuurstand) en 108 ton, waarmee vermogen per ton uitkomt op resp. 16,7 en 12,1 kW/ton.

De stroomlijn (luchtweerstandconstante) is vrijwel gelijk, dus zou DD-AR sneller moeten zijn. De DD-AR stammen hebben ook bijzonder krachtige remmen, die bij DDM-1 ontbreken (elektropneumatisch). Overigens, bij DD-AR met mDDM* is wel trager dan SGM-II en vergelijkbaar met SGM-III.

* (binnenkort, zeker na de revisie van het materieel in 2012, is dat de enige voorkomende compositie, de 1700'den worden uitgerangeerd. DD-AR wordt dan wel IC-materieel die waarschijnlijk voor de 'stoppercity' verbindingen + drukke spitstrajecten van VIRMs over gaat nemen)
Blabla ADHESIE bla.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:19:43 #221
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_74445530
Het was gisteren trouwens voor een aantal mensen nog wel een verassing geloof ik op station Marne-la-Vallee-Chessy met mensen die na enkele dagen bij de entertainmentgigant te hebben doorgebracht, naar huis wouden per trein. Er stonden aardig wat mensen bij het infopuntje
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:26:49 #222
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74445763
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het was gisteren trouwens voor een aantal mensen nog wel een verassing geloof ik op station Marne-la-Vallee-Chessy met mensen die na enkele dagen bij de entertainmentgigant te hebben doorgebracht, naar huis wouden per trein. Er stonden aardig wat mensen bij het infopuntje
Op het Belgische journaal waren zelfs een paar Belgen die niet wisten dat er gestaakt werd. Waaronder een meisje die vol optimisme zag dat haar trein er nog stond. En het volgende shot was van de machinist van die trein, die door zijn stakende collega's de trein uit gewerkt werd..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:34:32 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74445982
Ik heb ook verhalen gehoord van vakbondsmensen die rode vlaggen in het spoor plaatsten om werkwillende machinisten te dwarsbomen. Regels schrijven namelijk voor dat iedereen een rode vlag mag plaatsen om gevaar aan te duiden, maar dat alleen Infrabel die mag weghalen. Tenzij er een procedure gevolgd wordt...
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:36:29 #224
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74446036
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook verhalen gehoord van vakbondsmensen die rode vlaggen in het spoor plaatsten om werkwillende machinisten te dwarsbomen. Regels schrijven namelijk voor dat iedereen een rode vlag mag plaatsen om gevaar aan te duiden, maar dat alleen Infrabel die mag weghalen. Tenzij er een procedure gevolgd wordt...
Ja, dat kwam gisteren ook voorbij op het nieuws. Een rode vlag voor een trein die op het punt stond te vertrekken. En tien stakers eromheen die allemaal niet wisten wie die vlag had geplaatst.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74446175
Dat er dan geen enkele trein zou gereden hebben is ook niet waar.
Tussen Poperinge en Kortrijk hebben er gereden.
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:00:39 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74446828
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Regels schrijven namelijk voor dat iedereen een rode vlag mag plaatsen om gevaar aan te duiden, maar dat alleen Infrabel die mag weghalen. Tenzij er een procedure gevolgd wordt...
Achterlijk mongolenland is het ook eigenlijk daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:01:15 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74446854
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:40 schreef trainfreak het volgende:
Dat er dan geen enkele trein zou gereden hebben is ook niet waar.
Tussen Poperinge en Kortrijk hebben er gereden.
Klopt ja. Alleen heb je er niet zo veel aan als je vanuit Kortrijk nergens meer heen kunt. 'T zal wel lekker rustig geweest zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:12:19 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74447236
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Achterlijk mongolenland is het ook eigenlijk daar
Nouja, zo'n rode vlag an sich heeft wel zin, net als een aanstormende trein tegemoetrennen met knipperlichtjes of zwaaiende met vlaggen, om te waarschuwen voor gevaar. Dat de vakbonden dat misbruiken is natuurlijk onacceptabel.

Oh, ook een leuke: op Railtime.be staat voor Antwerpen-Centraal de Benelux naar Amsterdam met een vertraging van +29 (what else is new?)... als opmerking staat erbij: "Huidige vertraging te wijten aan: problemen op een buitenlands net"

What?
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:29:39 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74447796
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:12 schreef James1988 het volgende:
Oh, ook een leuke: op Railtime.be staat voor Antwerpen-Centraal de Benelux naar Amsterdam met een vertraging van +29 (what else is new?)... als opmerking staat erbij: "Huidige vertraging te wijten aan: problemen op een buitenlands net"

What?
Materieeltekort in Nederland misschien, wat dan weer komt door die staking?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:33:49 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74447937
Materieeltekort in Nederland lijkt me niet... men heeft gisteren de hele dag met 2 Traxx'en (en zelfs nog een 11.8) op en neer gependeld tussen Amsterdam en Roosendaal. Lijkt me dat ze tegen 11:00 toch wel minstens één Traxx + setje rijtuigen in België heeft weten te krijgen...
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:54:04 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74448524
Zojuist te horen gekregen dat Arriva tijdelijk op verzoek van de politie op de lijn Leeuwarden - Harlingen niet mag rijden in verband met de Salpeterzuur lekkage in Dronrijp.
Ze mogen niet verder dan Deinen vanuit Leeuwarden en vanuit Harlingen tot Franeker.
Weet niet tot hoeverre het allemaal klopt.. Maar dit hoorde ik zojuist van een oud klasgenoot die daar vlakbij woont.

Edit:
Treinen mogen weer rijden omdat de wolk is verdreven. (Ri. Harlingen)

[ Bericht 11% gewijzigd door greavy op 06-11-2009 12:02:18 ]
pi_74450219
Klopt, ja.
  vrijdag 6 november 2009 @ 14:47:13 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74454215
In België heeft men wat meer dieseltreinstellen nodig in de Kempen, één van de oplossingen die ik aandroeg was het leasen van wat Buffeltjes. Een (hele slechte, snelle) impressie:



  vrijdag 6 november 2009 @ 15:15:40 #234
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74455321
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Achterlijk mongolenland is het ook eigenlijk daar
Uhmmm de rode vlag is ook een sein hier in nederland.
Als iemand een rode NS vlag in het spoor zet, en je komt eraan rijden met je treintje en je jaagt die vlag omver, staat dat gelijk aan een STS passage.
Rode vlag mag ook alleen verwijderd worden door of in opdracht van de persoon die dat ding heeft geplaatst.

Dus eigenlijk is NL een net zo mongolenland.
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:42:43 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_74456443
Is het hier ook zo dat iedere janboerenlul zo'n ding in het spoor mag steken dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 november 2009 @ 15:55:35 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74456934
Volgens mij alleen bij situaties waar gevaar dreigt... bijvoorbeeld zoals een tijd terug met die overweg ergens in de Achterhoek, dat een paar kids met fietslampjes een trein stopten. Zo'n situatie zegmaar
  vrijdag 6 november 2009 @ 16:05:36 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74457261
Morgen proefritten op de HSL, zie ProRail.nl. Er gaan geen passagiers mee.
  Redactie Sport vrijdag 6 november 2009 @ 16:55:06 #238
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74458766
Prutsrail schiet ook steeds verder door met die overbelastverklaringen: zelfs Hengelo-Bentheim is al overbelast
Schijnbaar is dat de enige manier om goederentreinen te dwingen in Oldenzaal de Pimpel voorbij te laten, die kan er ook niet achter gaan zitten want tussen Oldenzaal en Bentheim zit een blok van meer dan 6 kilometer(!).
Ohja, en DB Netz wil geen goederentrein uit NL Bentheim binnen laten komen voordat er een trein naar NL vertrokken is, omdat ze wat ruimtegebrek hebben schijnt het.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport vrijdag 6 november 2009 @ 17:06:13 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_74459063
Vanmiddag is volgens een melding op somda trouwens de eerste Flirt van de Eurobahn in Venlo geweest voor een proefrit. Er werd ook gekoppeld met een Veolia D-GTW.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:09:33 #240
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74465025
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:05 schreef James1988 het volgende:
Morgen proefritten op de HSL, zie ProRail.nl. Er gaan geen passagiers mee.
Tussen Rotterdam en Antwerpen?
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:11:01 #241
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74465086
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:36 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, dat kwam gisteren ook voorbij op het nieuws. Een rode vlag voor een trein die op het punt stond te vertrekken. En tien stakers eromheen die allemaal niet wisten wie die vlag had geplaatst.
Dat is het typische gedrag van stakers, ze weten niet wat ze aan het uitvreten zijn.
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:12:00 #242
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74465125
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nouja, zo'n rode vlag an sich heeft wel zin, net als een aanstormende trein tegemoetrennen met knipperlichtjes of zwaaiende met vlaggen, om te waarschuwen voor gevaar. Dat de vakbonden dat misbruiken is natuurlijk onacceptabel.

Oh, ook een leuke: op Railtime.be staat voor Antwerpen-Centraal de Benelux naar Amsterdam met een vertraging van +29 (what else is new?)... als opmerking staat erbij: "Huidige vertraging te wijten aan: problemen op een buitenlands net"

What?
Dit is echt ambtenarentaal in optima forma.
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:15:48 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74465254
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Tussen Rotterdam en Antwerpen?
Dat staat er. Tussen Rotterdam en Amsterdam t/m 160 km/h, tussen Rotterdam en Antwerpen tot 300 km/h.
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:40:04 #244
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74466219
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat staat er. Tussen Rotterdam en Amsterdam t/m 160 km/h, tussen Rotterdam en Antwerpen tot 300 km/h.
Ik had nog niet gekeken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 november 2009 @ 22:47:33 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_74470948
Starbucks heeft nu ook al een vestiging op Amsterdam Centraal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_74472017
donderdagavond een aardige rit gemaakt, van Alkmaar naar Eindhoven en terug. vervelend veel vertraging gehad, de verkeersdienstleider gaf de aanwijzing 'voorzichtig rijden' tussen utrecht en s'hertogenbosch ... en terug stond de trein voor utrecht een half uur stil door een defect treinstel....

De terugweg endigde in een SGM tweetje van Amsterdam centraal naar Uitgeest.

ik zag deze week trouwens een verdwaalde ICM in de stoptreindienst Utrecht-Uitgeest =)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 7 november 2009 @ 00:07:47 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74473270
Kabinet nog niet overtuigd over plan IJmeerlijn

Het plan wat er nu ligt is ook wel enorm duur, voor die geringe snelheidswinst..
  zaterdag 7 november 2009 @ 00:38:15 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74473849
Jamaar dan beginnen ze toch gewoon een Publiek Private Samenwerking en laten ze daar een private vervoerder op rijden die vervolgens ¤ 9 toeslag vraagt om de kosten te dekken? Werkt bij de HSL ook prima!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 november 2009 @ 01:02:12 #249
136283 knars
Teethgrinder
pi_74474265
Pffrt, laatst hadden ze voor die verbinding Amsterdam Almere al het briljante idee om een metro van CS via IJburg naar Almere te laten rijden. Dat komt vast goed daar in Amsterdam. Goed besluit om hier nog niets over te besluiten!
  zaterdag 7 november 2009 @ 01:11:09 #250
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74474385
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 01:02 schreef knars het volgende:
Pffrt, laatst hadden ze voor die verbinding Amsterdam Almere al het briljante idee om een metro van CS via IJburg naar Almere te laten rijden. Dat komt vast goed daar in Amsterdam. Goed besluit om hier nog niets over te besluiten!
Hopelijk zetten ze op dat traject onbemande metro's in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')