abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74427998
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Gaat meer om de capaciteit dan de tijdwinst.
Snelheidsverhoging is weldegelijk gerelateerd aan capaciteit: Met meer snelheid kun je met minder materieel dezelfde frequentie handhaven.
  donderdag 5 november 2009 @ 18:22:06 #202
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_74428082
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:17 schreef dennistd het volgende:
Schandalig idd...

[ afbeelding ]
Bovenstaande foto heeft er niks mee te maken hoor
Is dat de IC naar heerlen/venlo op Spoor 4 van Rotterdam CS ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 5 november 2009 @ 18:33:53 #203
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_74428419
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:29 schreef MassimO het volgende:

[..]

Siemens locs zijn idd Deze kwam zojuist voorbij bij Rail Away , een echte krachtpatser. Weliswaar geen Siemens , maar wel een mooie.

[ afbeelding ]
Dit zijn toch de sterkte locs op aarde ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  donderdag 5 november 2009 @ 18:45:03 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74428696
Bombardier's IORE-locs zijn zeer krachtige locs, afgeleid van de Traxx-familie. Zie bombardier.com voor wat meer info
pi_74429203
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:33 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Dit zijn toch de sterkte locs op aarde ?
Ik geloof het wel. En voor zover ik weet is de H0-variant ook de sterkste locomotief op aarde, daarom gebruikten ze 'm in dubbeltractie voor het trekken van de recordpoging langste modeltrein in de Elbtunnel in Hamburg.
  donderdag 5 november 2009 @ 19:09:32 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74429492
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:02 schreef James1988 het volgende:
Ongelofelijk... er rijdt in België echt geen enkele trein meer. De vakbonden hebben gisteren zelfs seinhuizen e.d. bezet.

Er moeten dringend dingen veranderen in België:
- Infrabel volledig zelfstandig maken
- Holding opheffen (die is dan tenslotte nutteloos)
- Cargo afsplitsen / verkopen
En in het statuut een stakingsverbod opnemen.
  donderdag 5 november 2009 @ 19:15:08 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_74429679
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Daar dat is al jaren 't beleid van de overheid hè, waarom nuttig investeren in de provincies als je geld kunt verspillen in de Randstad?
Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
  donderdag 5 november 2009 @ 19:54:21 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74431034
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En in het statuut een stakingsverbod opnemen.
De vakbonden een rechtspersoon-status geven helpt ook... kunnen ze voor alle schade verantwoordelijk gesteld worden. DB Schenker zou dat bijvoorbeeld erg leuk vinden.


Jammergenoeg is de kans dat dat in België gaat gebeuren nogal klein.
pi_74434739
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:
Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
Ja, laten we weer miljarden in een project stoppen om een paar minuten te winnen...
So we just called him Fred too
pi_74434927
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
Omdat daar hevig tegen geprotesteerd werd. Voornamelijk VVD'ers. o.a de dikkop Pieter Hofstra. Echter denk ik dat het geld beter in spoorvernieuwing en snelheidsverhoging gestoken kan worden.
pi_74435879
quote:
Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Waarom bouwt de overheid de Zuiderzeelijn niet? Dat is pas echt een broodnodige verbinding.
Het is niet alsof al dat geld nu in de Randstad wordt gestoken. Ter compensatie van het afblazen van de Zuiderzeelijn wordt nu juist 2 miljard euro in de lokale infrastructuur in het noorden gestoken. Voor Groningen bijvoorbeeld de tramlijnen, 6 keer per uur een trein naar Assen, de aanpak van de Zuidelijke Ringweg met misschien wel een prachtige verdiepte ligging, enzovoort.

Ik denk eerlijk gezegd dat als dat allemaal doorgaat, dat het noorden dan meer zal hebben aan het afblazen van de Zuiderzeelijn dan aan de aanleg ervan.
  donderdag 5 november 2009 @ 22:03:24 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74436212
De staking in België mag dan officieel 2 minuten geleden geëindigd zijn, op Railtime.be staat alles van Antwerpen Centraal nog als "afgeschaft"... het bewegende kaartje met treinen is ook akelig stil...

Edit: interessant stukje van Jos Digneffe op IndyMedia: http://www.indymedia.be/en/node/35407

[ Bericht 22% gewijzigd door James1988 op 05-11-2009 22:12:23 ]
pi_74436958
ja, het zal echt nog wel tot morgenochtend duren voordat er weer normaal gedaan wordt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_74438187
ns site zei gisteren ookal dat ze verwachten dat het tot 1é zou duren

trouwens weer een mongool voor de trein op gouda -> de haag
  donderdag 5 november 2009 @ 23:03:45 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_74438740
Me zus rijd dagelijks Dronrijp -> Groningen en eind van middag weer terug..
De laatste tijd moet ze elke ochtend in Zuidhorn extra stoppen, omdat de Stoptrein te vol zit.. De sneltrein kan net nog een paar mensen erbij hebben..
Zo kan je als Arriva je klanten én tevreden én ontevreden stellen..
Tevreden: Je mag alsnog met een trein van paar minuten later mee, dus niet wachten op de volgende stoptrein.
Ontevreden: Je bent met een paar minuten vertraging in Groningen (wat te overbruggen valt)
pi_74439343
quote:
ps. het idee van een trein die met 100+ langs raast is niet iets wat ik zou willen. vragen om problemen.

Groeten

Kleiduif
Eh.... de meeste IC's in Nederland passeren nu al perronsporen met 100+ (100,120,130 of 140) Alleen als er een scherpe bocht is ofzo waarvoor afgeremend moet worden (Hoogeveen, Purmerend e.d.) rijdt men 80. En zoals gezegd passeert de Thalys alle stations op de Schiphollijn met 160km/h (zogenaamd 'alleen bij vertraging', maar daar denkt de mcn anders over - laatste keer met de Thalys dik 160 op de GPS aldaar, ondanks dat we op tijd waren).
quote:
Op donderdag 5 november 2009 16:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hoe gaat dat ding lopen? Zo?
link
Het is nog heel erg in conceptfase, maar nee, dat is vreemdgenoeg niet het plan. Het traject splitst zich eerder af (voor Muziekwijk geloof ik zelfs) en gaat dwars over Haveneiland West (zit ook snelweg onder danwel naast het spoor, die zal daar wel een afrit hebben) en sluit dan aan op de spoorlijn richting A'dam Zuid (Diemen-aansluiting), komt niet in de buurt van CS dus, eerste station na Almere is Diemen-Zuid (voor de stopper dan). Niet een lijn voor centrum-reizigers dus
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb het eens voor zo veel mogelijk treinen opgezocht danwel uitgerekend:
Plan V 0,51 m/s²
ICM-III 0,52 m/s²
Plan T 0,54 m/s²
ICM-IV 0,58 m/s²
Beneluxtrein 0,64 m/s²
SGM-III 0,82 m/s²
1700 + 4x DD-AR 0,98 m/s²
SGM-II 1,10 m/s²

Edit: Oh, er was nog een pagina.
SGM-II sneller dan DD-AR met loc? Mmm... dat denk ik toch niet. Een 1700 heeft een vermogen van 4540kW (!!) tegen 1280kW van SGM, hun resp. gewicht is 271 (loc+3 rijtuigen+stuurstand) en 108 ton, waarmee vermogen per ton uitkomt op resp. 16,7 en 12,1 kW/ton.

De stroomlijn (luchtweerstandconstante) is vrijwel gelijk, dus zou DD-AR sneller moeten zijn. De DD-AR stammen hebben ook bijzonder krachtige remmen, die bij DDM-1 ontbreken (elektropneumatisch). Overigens, bij DD-AR met mDDM* is wel trager dan SGM-II en vergelijkbaar met SGM-III.

* (binnenkort, zeker na de revisie van het materieel in 2012, is dat de enige voorkomende compositie, de 1700'den worden uitgerangeerd. DD-AR wordt dan wel IC-materieel die waarschijnlijk voor de 'stoppercity' verbindingen + drukke spitstrajecten van VIRMs over gaat nemen)
Killing as few patients as possible.
pi_74439719
DAR met loc das idd makkelijk tijd rijden tenminste als de mcn zin heeft anders moet je nog strak sleutelen .
Ik zwaai naar dieren.
pi_74441929
Gisteren reed er nog een setje van Plan-T en Plan-V in Twente, ter vervanging van een SGMm-III..

Verder reed er ook nog ICM-IV en SGMm-II ter vervanging van andere omlopen SGMm-III.. Reed in elk geval weinig zoals het moest zijn...
pi_74442656
Gehehe is vaker zo
Ik zag hem gister toevallig wegrijden van Hengelo.
  vrijdag 6 november 2009 @ 08:15:11 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_74443063
quote:
[b]Op donderdag 5 november 2009 23:19 schreef davidov2009 het volgende:

SGM-II sneller dan DD-AR met loc? Mmm... dat denk ik toch niet. Een 1700 heeft een vermogen van 4540kW (!!) tegen 1280kW van SGM, hun resp. gewicht is 271 (loc+3 rijtuigen+stuurstand) en 108 ton, waarmee vermogen per ton uitkomt op resp. 16,7 en 12,1 kW/ton.

De stroomlijn (luchtweerstandconstante) is vrijwel gelijk, dus zou DD-AR sneller moeten zijn. De DD-AR stammen hebben ook bijzonder krachtige remmen, die bij DDM-1 ontbreken (elektropneumatisch). Overigens, bij DD-AR met mDDM* is wel trager dan SGM-II en vergelijkbaar met SGM-III.

* (binnenkort, zeker na de revisie van het materieel in 2012, is dat de enige voorkomende compositie, de 1700'den worden uitgerangeerd. DD-AR wordt dan wel IC-materieel die waarschijnlijk voor de 'stoppercity' verbindingen + drukke spitstrajecten van VIRMs over gaat nemen)
Blabla ADHESIE bla.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:19:43 #221
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_74445530
Het was gisteren trouwens voor een aantal mensen nog wel een verassing geloof ik op station Marne-la-Vallee-Chessy met mensen die na enkele dagen bij de entertainmentgigant te hebben doorgebracht, naar huis wouden per trein. Er stonden aardig wat mensen bij het infopuntje
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:26:49 #222
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74445763
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Het was gisteren trouwens voor een aantal mensen nog wel een verassing geloof ik op station Marne-la-Vallee-Chessy met mensen die na enkele dagen bij de entertainmentgigant te hebben doorgebracht, naar huis wouden per trein. Er stonden aardig wat mensen bij het infopuntje
Op het Belgische journaal waren zelfs een paar Belgen die niet wisten dat er gestaakt werd. Waaronder een meisje die vol optimisme zag dat haar trein er nog stond. En het volgende shot was van de machinist van die trein, die door zijn stakende collega's de trein uit gewerkt werd..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:34:32 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_74445982
Ik heb ook verhalen gehoord van vakbondsmensen die rode vlaggen in het spoor plaatsten om werkwillende machinisten te dwarsbomen. Regels schrijven namelijk voor dat iedereen een rode vlag mag plaatsen om gevaar aan te duiden, maar dat alleen Infrabel die mag weghalen. Tenzij er een procedure gevolgd wordt...
  vrijdag 6 november 2009 @ 10:36:29 #224
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74446036
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 10:34 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook verhalen gehoord van vakbondsmensen die rode vlaggen in het spoor plaatsten om werkwillende machinisten te dwarsbomen. Regels schrijven namelijk voor dat iedereen een rode vlag mag plaatsen om gevaar aan te duiden, maar dat alleen Infrabel die mag weghalen. Tenzij er een procedure gevolgd wordt...
Ja, dat kwam gisteren ook voorbij op het nieuws. Een rode vlag voor een trein die op het punt stond te vertrekken. En tien stakers eromheen die allemaal niet wisten wie die vlag had geplaatst.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74446175
Dat er dan geen enkele trein zou gereden hebben is ook niet waar.
Tussen Poperinge en Kortrijk hebben er gereden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')