Ik werk met poedersuiker om te zorgen dat het niet aan mijn werkblad blijft plakken. Niet te veel want het kan inderdaad vlekken geven. Aan mijn roller blijft het niet plakken... wat voor roller gebruik je?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Succes Mo![]()
Heeft iemand een tip om te zorgen dat de marsepein niet aan het werkblad en roller blijft plakken? Ik gebruik nu bloem maar daar blijven resten van zichtbaar na het bekleden en dat is lelijk.
Hout, maar dat moet siliconen zijn zeker?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:33 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik werk met poedersuiker om te zorgen dat het niet aan mijn werkblad blijft plakken. Niet te veel want het kan inderdaad vlekken geven. Aan mijn roller blijft het niet plakken... wat voor roller gebruik je?
hoe laat moet alles klaar zijn? Je moet er wel even rekening mee houden dat het wat tijd kost om die kikkertjes te maken en ze een beetje te laten drogen namelijk!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
mijn laatste bericht:
Maar, ik heb net via een banketbakker fondant geregeld! Voor 12 kleine kikkertjes! Groen, een beetje wit en een beetje rood![]()
![]()
morgen om 9 uur ligt het klaar bij de bakker hier in het winkelcentrum, dus dan is het allemaal gered
Ik vind hout een drama! Trekt inderdaad heel je fondant kapot. Rijd even naar de Praxis en haal daar een pvc pijpquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hout, maar dat moet siliconen zijn zeker?
Is het niet leuk om voorbeelden van door users gemaakte taarten in de OP te zetten?
Dat ligt heel erg aan de maker en aan de wensen van 'de klant'quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:59 schreef Marrije het volgende:
Ik heb een beetje door het vorige topic gebladerd (ik kwam hier door 'nieuwe topics'), maar wat kost zo'n taart nou? Als klant.
vrijdag pasquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:03 schreef Lips het volgende:
[..]
hoe laat moet alles klaar zijn? Je moet er wel even rekening mee houden dat het wat tijd kost om die kikkertjes te maken en ze een beetje te laten drogen namelijk!
Oh dan moet het wel lukken als je morgen kan freubelenquote:
Zoiets?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:03 schreef Lips het volgende:
Dat ligt heel erg aan de maker en aan de wensen van 'de klant'
De kikkers waren mijn eerste boetseersel en ik heb de creativiteit van een baksteenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:10 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb echt de creativiteit van een doodgekookte aardappelfreubelen is dan ook niet echt mijn ding, dus ik ben zeer benieuwd
het ziet er vrij ' makkelijk ' uit, met die uitgebreide handleiding erbij
Ik heb je een PM gestuurdquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:31 schreef Marrije het volgende:
En wat kost zo'n taart als klant?
Beledig je nou mijn kikkersquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:32 schreef Breathtaking het volgende:
Ik vind die kikkers echt foeilelijkmaar succes moblo
!
Jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:38 schreef Lips het volgende:
[..]
De kikkers waren mijn eerste boetseersel en ik heb de creativiteit van een baksteenzou dus met jou ook wel goed moeten komen
[..]
Ik heb je een PM gestuurd
[..]
Beledig je nou mijn kikkers![]()
Mist je vriezer goed onder de -18 komt heel lang.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoe lang is een taart in de vriezer te bewaren?
Criscoquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
.Heeft iemand een tip om te zorgen dat de marsepein niet aan het werkblad en roller blijft plakken?
Kan je dat ook in de winkel kopen? En hoe gebruik je dat precies want het lijkt me één vette bendequote:
Of je het in de winkel kan kopen weet ik niet. Misschien dat de wat breder gesorteerde winkels het bij de bakproducten hebben staan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kan je dat ook in de winkel kopen? En hoe gebruik je dat precies want het lijkt me één vette bende
Toko's verkopen het in ieder geval. Crisco is een merknaam, het heet ook wel Trex of 'shortening' en wordt ook gebruikt in amerikaanse koekjesrecepten enzo. Je zou bij hoge nood evt. ook plantaardig frituurvet kunnen gebruiken. En het is vettig maar je gebruikt er maar heeeeeel weinig van, echt zo'n beetje als een hele dure dagcreme ofzo op je vinger en dat smeer je uit over je werkblad of in mijn geval een bureauonderlegger van Ikea, werkt ideaalquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kan je dat ook in de winkel kopen?
Wat goed gelukt zegquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:22 schreef Trusten het volgende:
Daar issie dan, m'n eerste puzzelplaatje![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uh nee niet makkelijk inderdaad maar kan bij deze vriendin eigenlijk niet met wat anders aankomen dan Harry Potterquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:28 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat goed gelukt zeg, je hebt (volgens mij) niet echt iets makkelijks gekozen als eerste puzzelplaatje
.
Ik vind hem mooi, helemaal in stijl ook.
Wat voor 'n vulling zit er in?
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:12 schreef Trusten het volgende:
[..]
Uh nee niet makkelijk inderdaad maar kan bij deze vriendin eigenlijk niet met wat anders aankomen dan Harry Potter. Ben zelf gematigd tevreden haha
![]()
Het is chocoladebiscuit met 1 laag met een crispy chocolaagje + chocomousse en 1 laag met crispy chocolaagje en slagroom
Ik weet zeker dat jij het ook kan Lips. Jij hebt al zo veel mooie dingen gemaakt dan moet puzzelen ook lukken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:58 schreef Lips het volgende:
Mooi Trusten! Ik durf het puzzelen nog steeds niet aan
Handige site! Dank jequote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:25 schreef Nanook24 het volgende:
Ik vond laatst dit linkje: http://www.infotaartje.nl/#Workshops
Daar staat een overzichtje van allerlei locaties waar cursussen worden gegeven geselecteerd per provincie.
Ik ken sugarlicious niet maar de site ziet er goed uit en de prijs voor een workshop is redelijk standaard dus ik denk dat je daar met een gerust hart naartoe kunt gaan Everlong.
Niks, gewoon onderkant van z'n schoen maar was een beetje misluktquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:04 schreef tessie het volgende:
En wat staat er op nou zn schoen?
Heb jij wel eens een kikker met een navel gezien?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:22 schreef Lips het volgende:
Ze zijn schattig!! (ze hebben alleen geen navel)
Joh je bent snel genoeg misselijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 16:44 schreef motorbloempje het volgende:
straks ga ik het nog leuk vinden![]()
maar ik heb al zoveel marsepein gesnoept dat ik hier echt mijn hobby niet van moet maken
Mooi, en een superlief gebaar van je ! Ik vind het juist leuk zo met dat onregelmatige glazuur.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 19:46 schreef motorbloempje het volgende:
resultaat!
De glazuur is echt fout gegaan want kon niet fijn doceren met dat stomme Dr. Oetker zakjevolgende keer maak ik wel zelf
(hihi, volgende keer zei ze
)
[ afbeelding ]
en 'die ene met veel glazuur':
[ afbeelding ]
Ik dacht, ik maak er eens geen opmerking overquote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:59 schreef Laureline het volgende:
[..]
Mooi, en een superlief gebaar van je ! Ik vind het juist leuk zo met dat onregelmatige glazuur.
Je mag het mij best doceren hoorZelfs met zakje
Lekker vrolijk tessiequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 18:18 schreef tessie het volgende:
Nee hopelijk heb je de volgende keer een leukere gelegenheid MoBlo. Fijn dat ze in elk geval een succes waren en dat het een mooie dag was.
Ik heb vandaag stroopwafelmuffins (van die gratis probeer verpakking van DLT) gemaakt en met icing versiert.
Vind de smaak niet geweldig. Wel lekker hoor, maar had er meer van verwacht. Dat icing vond ik trowuens wel erg leuk, daar ga ik binnenkort wat meer mee experimenteren.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:02 schreef Nanook24 het volgende:
Wij gaan morgen op familiebezoek en ik had beloofd dat wij iets lekkers mee zouden nemen voor bij de koffie.
Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:07 schreef Nanook24 het volgende:
Breathtaking, hier vindt je de tabellen waar je kunt zien hoeveel fondant je nodig hebt voor welke taart maat. Ook voor de Blanda taartjes.
Over het algemeen worden taarten gevuld met jam en botercrème maar hier in de vriendenkring doet de witte chocolade ganache (recept staat in het vorige topic ergens) het ook altijd goed.
En de chipolata vulling die je bedoeld kopen de meesten volgens mij als chipolata pudding van bijv. Mona
Sshht de eerste vier zijn vakkundig weer aan elkaar geplaktquote:Op zondag 25 oktober 2009 01:02 schreef tessie het volgende:
Wat een leuk taartje! En wat knap voor pas je 2e keer. En ik vind dat je die tappits er nog mooi uitgekregen hebt zeg. Ik heb de letters er tot nu toe alleen nog maar in kleine stukjes uitgekregen hahaha!
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:12 schreef Taartje het volgende:
Cupcakes op bestelling voor een vriendin. Is komende vrijdag jarig en wilde fleurige cupcakes, vanalles wat. Ze heeft ze net afgehaald en was er gelukkig erg blij mee. Toch altijd weer een opluchting!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
laten kikkers nou net geen navel hebben...quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:45 schreef Iets-Anders het volgende:
Echt super creatief.
Je hebt zelfs aan een navel gedacht.
Ik ben Taartje niet maar weet er wel meerdere tips voor. Cupcakes los bakken in een siliconenvorm (Bij de Action 12 voor ¤ 1,59), uit de vorm halen en dan pas in het papiertje doenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef Kings het volgende:
@ Taartje: Hoe heb je ervoor gezorgd dat die cupcakes mooi strak blijven? Als ik ze maak nemen ze altijd rare vormen aan in de oven....
Wat voor smaak is dat? Hij ziet er lekker uitquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:22 schreef boem-dikkie het volgende:
De decoraties missen maar hij was wel lekker.
[ afbeelding ]
Ik heb gewoon cakebeslag gebruikt!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:15 schreef Trusten het volgende:
[..]
En je moet ook een cupcake recept of cupcakemix gebruiken. De verhouding eieren, meel, vocht etc zijn dan anders dan bij cake (met cakebeslag krijg je vulkaantjes). En meestal moet je een stuk minder mixen bij een cupcakerecept.
Uhm gewoon naturel met Franse kwark en stukjes kiwi.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:45 schreef bibi het volgende:
[..]
Wat voor smaak is dat? Hij ziet er lekker uit
Ik hoop het! Ik weet niet of ik wel zoveel geduld hebquote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:43 schreef tessie het volgende:
Daar heb ik ook een workshop gedaan BarbaBientje, was echt super leuk en leerzaamBinnenkort maak je ook vast hele mooie taarten.
1 dagdeel puzzelen en 1 dagdeel boetseren. Heeft ze speciaal ontwikkeld voor mensen die verder weg wonen zodat ze niet 2 keer naar Boskoop hoevenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:24 schreef tessie het volgende:
Wat is een combiworkshop?
Super leuk!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:31 schreef Taartje het volgende:
Wauw Lips, een hoop workshops in de planning, leuk! Ik heb gisteren een taart gemaakt voor een stel dat drie jaar samen is. Het moest een lieve en romantische taart worden met hun namen erop. Dit is het geworden:
[ afbeelding ]
Oef, ziet er lekker uit zeg!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:23 schreef Esje-lief het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
yummy for ur tummy
Ik voor mijn geslaagd taart die ik hier gepost heb. De taart wordt vanavond aangesneden...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:38 schreef Lips het volgende:
Iemand de bbr van Dr. Oetker wel eens gebruikt als vulling?
Het smaakte lekker.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:00 schreef Lips het volgende:
Maar je hebt 't wel voorgeproeft toch
Hoe veel had jij nodig voor 1 laag vulling?
quote:Op maandag 2 november 2009 18:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Leuk halloweentaartje
Ik heb cupcakes gemaakt voor bibi, was leukAlleen die verd*&^%* papiertjes van Dr Ullewapper lieten steeds los..was niets meer aan te redden
[ afbeelding ]
Bij mij lieten ze een hele tijd ook los, totdat ik er achter kwam dat het kwam door een combi van een te hete oven (absoluut funest wat dat betreft) en iets teveel gevulde papiertjes. Nu ik dat aangepast heb, heb ik werkelijk geen enkele cupcake gehad waarbij dat gebeurde.quote:Op maandag 2 november 2009 18:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Leuk halloweentaartje
Ik heb cupcakes gemaakt voor bibi, was leukAlleen die verd*&^%* papiertjes van Dr Ullewapper lieten steeds los..was niets meer aan te redden
[ afbeelding ]
En het afsmeren met slagroomquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:36 schreef Taartje het volgende:
Haha Breathtaking, lekker subtiel. Volgens mij is dat ook zo'n beetje het handelsmerk van haar zaak (De Tafel van Achttien): taarten met felle kleuren, drukke patronen en veel bloemen. Je moet er maar net van houden
Ik was wel verbaasd over een aantal dingen die ik zag, waarvan ik geleerd heb dat je ze noooooit moet doen. Denk aan de marsepein omkeren en aan beide kanten flink wat poedersuiker smeren, en het natmaken van de hele taart! Dat laatste vond ik vooral verrassend. Dan krijg je toch een ontzettende plaktaart?
quote:Op zondag 8 november 2009 22:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja Nanook24, ik zal je zeggen: hij wilde dus een groene taart. Zei hij al weken. Dus ik liet hem de taart zien toen hij net uit school kwam en ik klaar was met het groen. Zegt ie:"Mooi mam, maarre... ik had eigenlijk oranje verwacht!"Dus ik zeg:"Oh. Maar vind je het dan een goed idee dat we er oranje letters op doen dan?" Dat vond ie (gelukkig!) een uitstekend plan.
Vandaar dit resultaat. En hij was heerlijk.
Ik ben er ook niet zo van gecharmeerd. Volgens mij zijn de mensen die het mooi vinden voornamelijk mensen die zelf nog geen cake kunnen bakken en denken dat het waanzinnig moeilijk is om zo'n taart te decoreren of zo. Het is een beetje... tja, wat zal ik zeggen... Twee decennia geleden zou het modern geweest zijn. Ik vind haar echt een van de mindere taartdecorateurs.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:36 schreef Taartje het volgende:
Haha Breathtaking, lekker subtiel. Volgens mij is dat ook zo'n beetje het handelsmerk van haar zaak (De Tafel van Achttien): taarten met felle kleuren, drukke patronen en veel bloemen. Je moet er maar net van houden
Maar heb je nu dan officieel ook een bedrijf? Moet je daarvoor ingeschreven zijn bij de kvk oid? Of vraag ik nu iets doms?quote:Op maandag 9 november 2009 22:33 schreef Taartje het volgende:
Mag ik even heel trots wat laten zien? En vriendinnetje van mij heeft een nogal grote website met dagelijks ontzettend veel bezoekers, en die wilde me graag interviewen voor de rubriek 'bijzondere bijbaantjes'. Heb al een paar mailtjes gehad, en de reacties op de site maken me echt aan het blozenMaar trots ben ik wel een beetje
![]()
http://www.girlscene.nl/l(...)ntjes_taartenbakster
Als je je inkomsten en uitgaven bij houd en opgeeft als extra inkomsten is er voor de belasting niks aan de hand, pas vanaf ongeveer 5000 euro per jaar bij verdienen word het voor de belastingdienst ook eigenlijk pas interessant. Als je je in gaat schrijven bij de Kvk \ moet je papieren halen voor de Hygiënecode-HACCP, verder moet je je keuken en koeling aanpassen etcquote:Op maandag 9 november 2009 22:38 schreef Maeghan het volgende:
Maar heb je nu dan officieel ook een bedrijf? Moet je daarvoor ingeschreven zijn bij de kvk oid? Of vraag ik nu iets doms?
Aha, ik vroeg me al af hoe dat zat. Dus zolang je onder die grens blijft, hoef je ook niet aan eisen te voldoen qua ruimte e.d.?quote:Op maandag 9 november 2009 22:56 schreef Trusten het volgende:
Leuk artikel hoor!
[..]
Als je je inkomsten en uitgaven bij houd en opgeeft als extra inkomsten is er voor de belasting niks aan de hand, pas vanaf ongeveer 5000 euro per jaar bij verdienen word het voor de belastingdienst ook eigenlijk pas interessant. Als je je in gaat schrijven bij de Kvk \ moet je papieren halen voor de Hygiënecode-HACCP, verder moet je je keuken en koeling aanpassen etc
Iemand een idee wat het kan zijn? Ze gebruikt vloeibare boter van Blue Band en gebruikt een Kenwood KM264 mixer.quote:Cakejes (naar een recept van Nigella Lawson)
Ingrediënten
125 gr. boter
125 gr. zelfrijzend bakmeel
125 gr. witte basterdsuiker
2 eieren
½ zakje vanillesuiker (1 hele is ook lekker)
2 à 3 eetlepels melk
Werkwijze
Verwarm de oven voor op 180 á 200ºC
Doe alles behalve de melk in je keukenmachine of mixerkom
Laat mengen of mixen
Voeg tijdens het mengen/mixen de melk toe
Zet 12 papieren vormpjes in een standaard muffinpan
Verdeel het beslag over de vormpjes
Bak de cakejes in 15 á 20 minuten lichtbruin
Ik heb de oven nog nooit boven de 180 graden gehad bij cake dus ik zou eerder de temperatuur iets lager zetten en waarom gebruikt ze in godesnaam vloeibare boter? Gewoon normale boter gebruiken en bakken op een graad of 170.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:25 schreef DrukVout het volgende:
Mijn vriendin is een jaartje geleden met deze hobby begonnen. Erg leuk hoor als vriend zijndeIk mag tenminste alles proeven
Ze heeft alleen 1 probleem met cupcakes bakken.
Namelijk als ze uit de oven komen zit er onder de cupcake een hele laag lucht. Vorige keer was het het ergst gewoon de helft van het "bakje" was lucht. De cupcake is dan heel compact. De smaak is wel gewoon goed. Maar het klopt gewoon niet.
We hebben echt van alles geprobeerd. Hogere temperatuur in de over. De vorm op een voorverhitte bakplaat gezet. op een rooster.
Dit is het recept wat ze gebruikt:
[..]
Iemand een idee wat het kan zijn? Ze gebruikt vloeibare boter van Blue Band en gebruikt een Kenwood KM264 mixer.
Vloeibare beter zitten minder verzadigde vetten in wat weer beter is voor je cholesterol.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb de oven nog nooit boven de 180 graden gehad bij cake dus ik zou eerder de temperatuur iets lager zetten en waarom gebruikt ze in godesnaam vloeibare boter? Gewoon normale boter gebruiken en bakken op een graad of 170.
Dat heb ik dus ook. Mijn cakejes hebben ook altijd zo'n rare structuur, ook al smaken ze goed.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:25 schreef DrukVout het volgende:
Mijn vriendin is een jaartje geleden met deze hobby begonnen. Erg leuk hoor als vriend zijndeIk mag tenminste alles proeven
Ze heeft alleen 1 probleem met cupcakes bakken.
Namelijk als ze uit de oven komen zit er onder de cupcake een hele laag lucht. Vorige keer was het het ergst gewoon de helft van het "bakje" was lucht. De cupcake is dan heel compact. De smaak is wel gewoon goed. Maar het klopt gewoon niet.
We hebben echt van alles geprobeerd. Hogere temperatuur in de over. De vorm op een voorverhitte bakplaat gezet. op een rooster.
Dit is het recept wat ze gebruikt:
[..]
Iemand een idee wat het kan zijn? Ze gebruikt vloeibare boter van Blue Band en gebruikt een Kenwood KM264 mixer.
Dat is zó ontzettend leuk! Ik ga binnenkort ook maar eens een regenboog-poging wagen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:29 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]
Cupcakes die ik 2 dagen terug heb gebakken. Ze hadden een rare structuur maar smaakten verder goed.
Ik denk dat eerste en dan vooral als oneerlijke concurrentie. Las gister ook weer op het DLT forum dat iemand anoniem was aangegeven bij de belastingdienst door (waarschijnlijk) een boze bakker. Heb het al vaker gehoord....quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:00 schreef Nanook24 het volgende:
Ziet hij ons als concurrentie of als potentiële collega's?
Haha, ja hoor! Als je over loopt stuur ze maar hier heenquote:Op dinsdag 10 november 2009 16:51 schreef Taartje het volgende:
Wauw, mooie regenboogcupcakes!
Hier loopt het vandaag storm met bestellingen, niet normaalLips, mag ik mensen naar jou doorsturen als ik te vol zit?
Wat sneu zeg! Vind ook niet echt dat je het kunt vergelijken: de taarten bij een bakker en de taarten die je hier vindt. Heb de taarten zoals hier eerlijk gezegd nog nooit bij een bakker gezien. Hoe kan er dan sprake zijn van concurrentie? Ik denk in elk geval niet dat de mensen die bij mij een taartje bestellen omdat ze drie jaar samen zijn met hun vriendje, dat ook zouden doen bij een gewone bakker. De insteek is denk ik toch anders...quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:07 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik denk dat eerste en dan vooral als oneerlijke concurrentie. Las gister ook weer op het DLT forum dat iemand anoniem was aangegeven bij de belastingdienst door (waarschijnlijk) een boze bakker. Heb het al vaker gehoord....
Ja, dat snap ik maar hou er rekening mee dat dat soort spul ook hele andere bakeigenschappen kan hebben en dat je boter in een recept niet zomaar door die meuk kan vervangen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:52 schreef DrukVout het volgende:
[..]
Vloeibare beter zitten minder verzadigde vetten in wat weer beter is voor je cholesterol.
Nederland 2 zendt sinds vorige week een programma uit over het versieren van taarten. Petra van de tafel van 18 presenteert het zeg maar. Je kunt de afleveringen terug zien op de site.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:27 schreef Trusten het volgende:
Wat is dat van de tafel van 18 dan precies? Plaatst die ergens filmpjes ofzo? Heb ik even gemist..
Juist daarom, bakkers hebben de tijd en mogelijkheid niet om zoveel moeite te doen voor 1 taart en daarom is het 'oneerlijke' concurrentie. Niet dat ik het ermee eens benquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:29 schreef Bortecinem het volgende:
Zoals iemand al eerder zei, de taarten die jullie maken zijn toch heel anders?
Oh, dan vind ik het al helemaal belachelijk. Als deze taarten beter verkocht worden dan de standaard slagroom taarten, dan moeten ze maar overstappen op het maken van marsepein taarten. En anders gewoon niet zeuren. Je kunt anderen toch niet behouden van iets omdat jij het niet kan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:37 schreef Trusten het volgende:
[..]
Juist daarom, bakkers hebben de tijd en mogelijkheid niet om zoveel moeite te doen voor 1 taart en daarom is het 'oneerlijke' concurrentie. Niet dat ik het ermee eens ben
Zit de eerste aflevering te kijken maar irriteer me nu alquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:34 schreef Bortecinem het volgende:
Nederland 2 zendt sinds vorige week een programma uit over het versieren van taarten. Petra van de tafel van 18 presenteert het zeg maar. Je kunt de afleveringen terug zien op de site.
Inderdaad, afsmeren met slagroom? Zeker doen als je wilt dat je marsepein gaat smeltenquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:44 schreef Bortecinem het volgende:
Hahaha, die eerste aflevering vond ik ook een beetje frappant, vooral omdat ik het op DLT heel anders gelezen en gezien heb.
Dit is precies waarom de moeder die de Dora taarten bestelde bij mij kwam. Haar kinderen houden niet van de standaard met slagroom opgespoten taarten. Het is haar 1 keer gelukt om een marsepein taart te bestellen bij de lokale bakker maar doordat het de laatste keer weer niet lukte kwam ze nu bij mij.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:40 schreef Bortecinem het volgende:
Oh, dan vind ik het al helemaal belachelijk. Als deze taarten beter verkocht worden dan de standaard slagroom taarten, dan moeten ze maar overstappen op het maken van marsepein taarten. En anders gewoon niet zeuren. Je kunt anderen toch niet behouden van iets omdat jij het niet kan?
Zo kun je het ook bekijken natuurlijkquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:33 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik vind het wel een egostrelende cursus eigenlijk... wat zijn wij dan knap hier met z'n allen!
Vloeibare boter is volgens mij gewoon om je vlees mee te bakken, neem aan dat het ook gezouten is?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:52 schreef DrukVout het volgende:
[..]
Vloeibare beter zitten minder verzadigde vetten in wat weer beter is voor je cholesterol.
quote:Op woensdag 11 november 2009 23:13 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Vloeibare boter is volgens mij gewoon om je vlees mee te bakken, neem aan dat het ook gezouten is?
Als je per se low-fat wil, bak dan op basis van vruchtenpuree of plantaardige olie of zo (gewoon een veganistisch cupcakerecept zoeken dus, probleem opgelost: gezonder en toch smakelijke cupcakes).
Het low-fat boeit me niet. Maar die verzadigde vetten in "harde" boter wel.quote:Blue band website
Je kunt het ook gebruiken voor het bakken van taart of cake!
Wat is daar mee dan?quote:Op donderdag 12 november 2009 07:59 schreef DrukVout het volgende:
Maar die verzadigde vetten in "harde" boter wel.
Teveel verzadigde vetten zorgen voor een verhoogd cholesterol. Een verhoogd cholesterol zorgt voor vernauwde aderen wat een grotere kans op hart- of vaatziektes.quote:
Nee maar als je een erfelijke aandoening hebt dat je een te hoog cholesterol hebt moet je simpelweg op je eten letten. Ik hoop niet op mijn 40ste tussen 6 plankjes te liggen. Of zou jij wel dan al onder de grond willen zitten?quote:Op donderdag 12 november 2009 11:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
Eet je dagelijks cake en taart dan?
Dat weet nog niemand zeker....zijn genoeg partijen die beweren dat dat kul is.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:17 schreef DrukVout het volgende:
Teveel verzadigde vetten zorgen voor een verhoogd cholesterol. Een verhoogd cholesterol zorgt voor vernauwde aderen wat een grotere kans op hart- of vaatziektes.
quote:Fransen eten vier keer meer boter, 60 procent meer kaas en drie keer zoveel varkenvlees. Hoewel de Fransen maar lichtjes meer vet eten in het geheel (171 gram per dag tegen 157 gram per dag), eten ze veel meer verzadigde vetzuren, omdat de Amerikanen meer vetzuren eten in de vorm van plantaardige olie, vooral sojaolie[3]. De Britse Hartstichting[4] gaf een sterftegraad vanwege hartkwalen van 115 per 100.000 mannen tussen 35 en 74 jaar in de VS en maar 83 per 100.000 in Frankrijk.
Dan nog is het goed om er rekening mee te houden.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:35 schreef Trusten het volgende:
[..]
Dat weet nog niemand zeker....zijn genoeg partijen die beweren dat dat kul is.
[..]
Dat is blanco marsepein met een kleurstof erdoor heen.quote:Op donderdag 12 november 2009 14:05 schreef keukenvraagjes het volgende:
ik zie hier mooie creaties, echter zie ik hier kikkers en harry potters gemaakt van bruin en groen marsepein(?) waar kopen jullie dat spul? het ligt niet bij de jumbo.
Misschien bij Betty's Kookwinkel in Utrecht?quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:00 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ziet er gezellig en lekker uit Kings!![]()
Ik wil graag een sneeuwvlok plunger cutter kopen... maar de verzendkosten zijn dan net zo hoog als de cutter zelf. Zijn die dingen ook in een winkel te koop? Omgeving Utrecht eigenlijk ook nog.
Erg mooi taartje, Taartjequote:Op zaterdag 14 november 2009 16:17 schreef Taartje het volgende:
Heb vandaag met m'n oppaskind taarten gemaakt. Ze wordt komende week 9 en wilde graag als verjaardagscadeau een taart bij mij maken. Vanmiddag dus druk aan de slag geweest, en ze heeft een prachtige taart gemaakt. Terwijl zij aan het knutselen was heb ik zelf ook een taartje gemaakt, voor de buren die maandag een dochter hebben gekregen. Nijntje stond als geboortebord in de tuin:
[ afbeelding ]
Heb je je eieren 10 minuten gemixt en voorverwarmt? Dan kan het daar in elk geval niet aan liggen. En de mix moet je erdoor spatelen hè en niet mixen want dan mix je alle lucht er uit.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:47 schreef Bortecinem het volgende:
Leuke taarten!
Ik heb net voor het eerst zelf biscuitmix gemaakt, alleen is mijn kapsel taart vet korrelig geworden? Komt dat omdat ik niet lang genoeg heb gemixt?
Ik heb ze verwarmt, 10 minuten gemixt, en de bloem/maizena rustig erdoorheen gespatelt. Ik snap ook niet waar het aan ligt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:51 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Heb je je eieren 10 minuten gemixt en voorverwarmt? Dan kan het daar in elk geval niet aan liggen. En de mix moet je erdoor spatelen hè en niet mixen want dan mix je alle lucht er uit.
Anders zou ik zo gauw niet weten waar het aan kan liggen helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |