abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74586147
Ik vind het wel een egostrelende cursus eigenlijk... wat zijn wij dan knap hier met z'n allen!
pi_74587066
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:33 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik vind het wel een egostrelende cursus eigenlijk... wat zijn wij dan knap hier met z'n allen!
Zo kun je het ook bekijken natuurlijk
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_74598456
Ik heb net ook ff die boltaartjesaflevering gezien. Oohh man, ik zat me echt te ergeren. DIe poedersuiker overal! En idd, die fantasieroos... wtf??? En volgens mij heeft ze in die hele taart maar iets van 5 framboosjes gebruikt... Ik snap niet dat ze zich daarbij zo druk maakt over dat je dat op een of andere manier door de marsepein heen zou zien, terwijl ze wel afsmeert met slagroom en zoveel water op haar taart smeert
Toevallig had ik het laatst met iemand over deze methode van boltaartjesmaken, zo´n bakje vullen met plakken cake. Zij zei dat je taartje dan mooier bol wordt. Maar volgens mij maakt dta niet veel uit, en het ziet eruit als een hoop extra werk. Ik gebruik wel gewoon de blanda in de oven.
Overigens vond ik het taartje er uiteindelijk nog best leuk uitzien. Ga dat ook een keer proberen, zulke sliertjes maken met icing.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74621464
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:52 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Vloeibare beter zitten minder verzadigde vetten in wat weer beter is voor je cholesterol.
Vloeibare boter is volgens mij gewoon om je vlees mee te bakken, neem aan dat het ook gezouten is?

Als je per se low-fat wil, bak dan op basis van vruchtenpuree of plantaardige olie of zo (gewoon een veganistisch cupcakerecept zoeken dus, probleem opgelost: gezonder en toch smakelijke cupcakes).
Sanity is (not) statistical
pi_74621529
Ik las net de folder van Intratuin en zag daar een cupcake houder in de aanbieding en moest gelijk aan dit topic denken
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_74621654
Ik vind dat geklaag van bakkers maar onzin hoor. Als je kijkt wat de meeste bakkers leveren, dan is het gewoon overpriced fabrieksprut. Als je ziet dat ze 2,95 vragen voor een onsje geairbrushed marsepein van matige kwaliteit terwijl je een kilo marsepein koopt voor 6,95 (en daar wordt dan al winst op gemaakt) dan vermoed ik dat de marges gewoon erg hoog zijn. Brood is tegenwoordig ook achterlijk duur, je betaalt voor die kleffe fabriekspulp tegenwoordig al gauw 2 tot 3 euro, terwijl een 'echte' bakker nauwelijks meer te vinden is. En dan een beetje gaan afgeven op mensen omdat ze zelf iets maken. Nog even, dan gaat de traiteur me aangeven wegens misgelopen belastinginkomsten omdat ik zelf hapjes maak voor mijn gasten met een verjaardag. In plaats van dat ze de boodschap gewoon snappen en eens na gaan denken over wat zij nou verkeerd doen dat mensen niet bij hun komen voor hun spullen...
Sanity is (not) statistical
pi_74624640
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:13 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Vloeibare boter is volgens mij gewoon om je vlees mee te bakken, neem aan dat het ook gezouten is?

Als je per se low-fat wil, bak dan op basis van vruchtenpuree of plantaardige olie of zo (gewoon een veganistisch cupcakerecept zoeken dus, probleem opgelost: gezonder en toch smakelijke cupcakes).
quote:
Blue band website
Je kunt het ook gebruiken voor het bakken van taart of cake!
Het low-fat boeit me niet. Maar die verzadigde vetten in "harde" boter wel.
pi_74627726
quote:
Op donderdag 12 november 2009 07:59 schreef DrukVout het volgende:

Maar die verzadigde vetten in "harde" boter wel.
Wat is daar mee dan?
pi_74628658
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:48 schreef Trusten het volgende:

[..]

Wat is daar mee dan?
Teveel verzadigde vetten zorgen voor een verhoogd cholesterol. Een verhoogd cholesterol zorgt voor vernauwde aderen wat een grotere kans op hart- of vaatziektes.

Hart of vaatziektes zijn doodsoorzaak nummer 1 of 2 in nederland (wisselt soms)
pi_74628668
Eet je dagelijks cake en taart dan?
pi_74629165
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
Eet je dagelijks cake en taart dan?
Nee maar als je een erfelijke aandoening hebt dat je een te hoog cholesterol hebt moet je simpelweg op je eten letten. Ik hoop niet op mijn 40ste tussen 6 plankjes te liggen. Of zou jij wel dan al onder de grond willen zitten?

Daarnaast heb ik dus ook met harde boter de CC geprobeerd en daar kreeg ik dus ook een luchtbel onder de cake.
pi_74629251
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:17 schreef DrukVout het volgende:
Teveel verzadigde vetten zorgen voor een verhoogd cholesterol. Een verhoogd cholesterol zorgt voor vernauwde aderen wat een grotere kans op hart- of vaatziektes.
Dat weet nog niemand zeker....zijn genoeg partijen die beweren dat dat kul is.
quote:
Fransen eten vier keer meer boter, 60 procent meer kaas en drie keer zoveel varkenvlees. Hoewel de Fransen maar lichtjes meer vet eten in het geheel (171 gram per dag tegen 157 gram per dag), eten ze veel meer verzadigde vetzuren, omdat de Amerikanen meer vetzuren eten in de vorm van plantaardige olie, vooral sojaolie[3]. De Britse Hartstichting[4] gaf een sterftegraad vanwege hartkwalen van 115 per 100.000 mannen tussen 35 en 74 jaar in de VS en maar 83 per 100.000 in Frankrijk.
pi_74629624
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:35 schreef Trusten het volgende:

[..]

Dat weet nog niemand zeker....zijn genoeg partijen die beweren dat dat kul is.
[..]

Dan nog is het goed om er rekening mee te houden.

Maar het is nog steeds geen oplossing voor mijn luchtbel onder mijn CC.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:52:57 #254
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74629784
Hoe vul je de cupcakes? Als ik het met 2 lepels doe heb ik geen luchtbellen, als ik het met de ijsscoop doe wel
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_74630104
we hebben 2 lepels geprobeerd en een spuitzak.
Beide luchtbellen en maakte eigenlijk niks uit.
Het slaan van de bakplaat (na vullen) op het aanrecht om lucht eruit te slaan, verhielp ook niks...
pi_74633754
ik zie hier mooie creaties, echter zie ik hier kikkers en harry potters gemaakt van bruin en groen marsepein(?) waar kopen jullie dat spul? het ligt niet bij de jumbo.
pi_74636124
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:05 schreef keukenvraagjes het volgende:
ik zie hier mooie creaties, echter zie ik hier kikkers en harry potters gemaakt van bruin en groen marsepein(?) waar kopen jullie dat spul? het ligt niet bij de jumbo.
Dat is blanco marsepein met een kleurstof erdoor heen.

oa te koop bij: http://www.deleukstetaartenshop.nl/
pi_74649170
Net een taart gemaakt voor de verjaardag van mn schoonzus:

De onderste is gevuld met oreobotercreme (wat is dat lekker! ) en kersenvlaaivulling en de bovenste met aardbeienkwark en mangojam.
  donderdag 12 november 2009 @ 22:52:57 #259
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_74651964
Mjam mjam Tessie wat ziet die taart er prachtig en ontzettend lekker uit!
Ik heb een taart gemaakt en bekleed met dat Belgian chocolate paste van DLT en da's net kauwgom zo taai! Het was al bijna niet door te kneden vooraf, zo hard was het. En toen ik het eenmaal zacht genoeg had gekneed om uit te rollen was het ook moeilijk om de taart te vouwen (niet zo lekker soepel als fondant of marsepein). De smaak is heerlijk, maar de taaiheid. Nooit weer!
pi_74652354
Tessie, Wat is je taart leuk geworden! (Of eigenlijk is leuk een understatement. Mmmm, leukleuk dan maar. )

Spuuglokje, Wat jammer dat de Belgian chocolatepaste zo tegenviel om mee te werken terwijl ik dus wel lekker smaakt.

Ik had dit jaar nog één weekje waarin ik geen taart hoefde te bakken in opdracht. Maar vanmorgen gooide mijn collega 'roet in het eten', of ik nog een taart voor hem wilde bakken. Ik vind het echt zo leuk dat ik met mijn hobby bezig kan zijn en er vervolgens ook nog mensen blij mee kan maken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:41:30 #261
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_74656723
Wat een mooi taartje Tessie!! Heb je die roosjes met een mal gemaakt?

Ik heb gisteren voor 't eerst cupcakes proberen te bakken maar dat moet ik toch nog meer oefenen... Papiertjes lieten vrij snel los en binnen 5 minuten waren alle cupcakes ingezakt
Iemand enig idee hoe dat kan??
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_74656788
Ja met zo'n siliconen dingetje waar je drie maten mee kan maken. Geen idee hoe dat heet, heb dat op die vreselijke taartenbeurs gekocht, ik wist niet dat het zo handig en makkelijk zou werken!

Ik heb trouwens ook babyblue kleurstof, maar ik kan daar geen lichtblauw mee maken. Het lijkt meer zachtgroen. Of fel blauw. Zo raar. Doe ik nou wat verkeerd?
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:43:09 #263
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_74659279
Oh ik weet welke malletjes je bedoelt! Werkt dat fijn ja? Heb ik me al vaker afgevraagd
Wat betreft je blauw, dat weet ik niet...
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_74659528
het geel van je marsepein en het blauw maakt het missc groen, en het felle van teveel kleurstof...

missc helpt een beetje witte kleurstof
Be brave. Be kind.
pi_74661919
Superleuk Tessie! Echt leuke taartjes maak je. Ze worden ook steeds mooier.
pi_74662272
Leuk tessie! Wat vraag je voor je taartjes? Misschien wil ik voor Mila's verjaardag wel twee taartjes door je laten maken, als je dat leuk vindt
pi_74668437
Tessie, mooie taart! Geweldige kleurencombinatie vind ik het zo dat bruin met de felle kleurtjes. De oreobotercreme klinkt ook heel erg smakelijk! Mooie roosjes ook, is dat zo'n siliconen mal?

Ik bestel mijn spullen meestal bij DLT, maar ontdekte gisteren de site van Ellen's Creative Cakes. Wat heeft die veeeeel! En mooie dingetjes, heb wel tien mallen gezien die ik graag zou willen hebben. Weet wel wat er op mijn verjaardagsverlanglijstje komt!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_74669808
Oh Raissa wat lief Ik ga je zo even pm´en

@Lips, ik vind dat malletje echt super handig werken! Het gaat harstikke snel en je marsepein komt er makkelijk uit en je kan zelf kijken of je de achterkant gewoon helemaal plat maakt of dat je dat een beetje bol houdt. Ideaal ding.

@EsjeLief, dat klinkt wel heel logisch ja! Ik krijg volgende week een hoop fondant en dat is wel wit, dus ik ga proberen of het daarmee wel mooi lichtblauw wordt.

@Taartje, ik ga maar even niet op die site kijken die je noemt hahaha!

En bedankt voor de lieve complimentjes allemaal
pi_74672793
Wooww Tessie wat een super mooie taart zeg! En dat oreo klinkt echt heerlijk! Kan niet wachten totdat ik mijn cursus heb gehad en aan de slag kan!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_74673989
Hele leuke taart Tessie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')