abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74579944
Wat een leuk artikel Taartje! Daar mag je idd wel trots op zijn. Leuk ook dat je er zoveel bestellingen door krijgt!

En die regenboogcupcakes zijn ook super leuk! Hoe krijg je die laagjes zo netjes? Ik had het een keer geprobeerd met een gewone cake, maar die laagjes waren niet zo mooi en liepen ook ongelijk en een beetje door elkaar heen zeg maar.

Oh en over die bakkers. Ik kan me ook wel voorstellen dat ze het niet tof vinden. De hobbytaartverkopers vragen zo weinig voor hun taarten, terwijl ze er wel super professioneel uit zien. Dat kunnen die bakkers nooit bieden. Volgens mij verkopen bakkers wel vaak taarten voor kinderfeestjes, verjaardagen en bruidstaarten. En dat is dan een stuk duurder en minder persoonlijk en minder mooi ook. Zal ze best wel wat geld schelen, nu zoveel mensen voor de hobby taarten maken/decoreren en ook nog goedkoop verkopen.
Maar natuurlijk is het wel achterbaks om iemand dan aan te gaan geven bij de belastingdienst. Maar ik neem toch aan dat diegene, als die zoveel verdient met taartenverkopen, zelf ook al aangifte had gedaan daarvan.

Ik bedenk me ineens dat een tijd geleden een (banket)bakker op een feestje ook helemaal niet zo leuk reageerde op mijn taart. Die bleef toen maar zeuren dat blauw geen eetbare kleur was. Maar toen ik hem verder om kritiek vroeg, had ie eigenlijk niks behalve dat hij de vulling om zou draaien. En hij nam wel 2 grote stukken. Al zeurend . Misschien baalt hij ook wel van taartenmakers. Of hij vond die van mij gewoon lelijk

[ Bericht 69% gewijzigd door tessie op 10-11-2009 18:16:49 ]
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74580069
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:52 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Vloeibare beter zitten minder verzadigde vetten in wat weer beter is voor je cholesterol.
Ja, dat snap ik maar hou er rekening mee dat dat soort spul ook hele andere bakeigenschappen kan hebben en dat je boter in een recept niet zomaar door die meuk kan vervangen.
pi_74580882
Die Petra Achttien houdt er echt een vreemde en in mijn ogen omslachtige manier op na om boltaartjes te maken...
A balanced diet is a cookie in each hand
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:49:02 #229
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_74580928
Ik zal er zo eens naar gaan kijken, heb 't opgenomen...
Mijn vriend heeft gisteren de aflevering van vorige week zitten kijken en snapte er niks van.
"Jij doet er toch alles aan om te zorgen dat er geen poedersuiker op de bovenkant van je fondant komt!?!"
"Nat maken??? Dat mag toch juist niet???"
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_74582133
Wat is dat van de tafel van 18 dan precies? Plaatst die ergens filmpjes ofzo? Heb ik even gemist..
pi_74582198
Bedankt voor de leuke reacties! En tessie, ik heb niks speciaals gedaan. Gewoon de verschillende kleuren beslag laagje voor laagje op elkaar scheppen.

En over die bakkers, jeetje zeg. Ik had helemaal niet verwacht dat er zo'n afgunst zou zijn van de professionele bakkers naar de hobby bakkers toe. Ik snap het dan ook niet. Zoals iemand al eerder zei, de taarten die jullie maken zijn toch heel anders? Ik heb in ieder geval in mijn woonplaats helemaal geen bakker gezien die marsepein taarten verkoopt, laat staan van die persoonlijke taarten die jullie maken!
pi_74582343
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:27 schreef Trusten het volgende:
Wat is dat van de tafel van 18 dan precies? Plaatst die ergens filmpjes ofzo? Heb ik even gemist..
Nederland 2 zendt sinds vorige week een programma uit over het versieren van taarten. Petra van de tafel van 18 presenteert het zeg maar. Je kunt de afleveringen terug zien op de site.
pi_74582431
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:29 schreef Bortecinem het volgende:
Zoals iemand al eerder zei, de taarten die jullie maken zijn toch heel anders?
Juist daarom, bakkers hebben de tijd en mogelijkheid niet om zoveel moeite te doen voor 1 taart en daarom is het 'oneerlijke' concurrentie. Niet dat ik het ermee eens ben
pi_74582522
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:37 schreef Trusten het volgende:

[..]

Juist daarom, bakkers hebben de tijd en mogelijkheid niet om zoveel moeite te doen voor 1 taart en daarom is het 'oneerlijke' concurrentie. Niet dat ik het ermee eens ben
Oh, dan vind ik het al helemaal belachelijk. Als deze taarten beter verkocht worden dan de standaard slagroom taarten, dan moeten ze maar overstappen op het maken van marsepein taarten. En anders gewoon niet zeuren. Je kunt anderen toch niet behouden van iets omdat jij het niet kan?
pi_74582554
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:34 schreef Bortecinem het volgende:
Nederland 2 zendt sinds vorige week een programma uit over het versieren van taarten. Petra van de tafel van 18 presenteert het zeg maar. Je kunt de afleveringen terug zien op de site.
Zit de eerste aflevering te kijken maar irriteer me nu al
pi_74582631
Hahaha, die eerste aflevering vond ik ook een beetje frappant, vooral omdat ik het op DLT heel anders gelezen en gezien heb. Ik ga nu de 2e aflevering bekijken.
pi_74582685
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:44 schreef Bortecinem het volgende:
Hahaha, die eerste aflevering vond ik ook een beetje frappant, vooral omdat ik het op DLT heel anders gelezen en gezien heb.
Inderdaad, afsmeren met slagroom? Zeker doen als je wilt dat je marsepein gaat smelten
Insmeren met water?
En die boltaart is ook mega-omslachtig

Ik zal ook nog even wat positiefs zeggen, voor mensen die er echt nog niets vanaf weten is het denk ik best leuk...

[ Bericht 10% gewijzigd door Trusten op 10-11-2009 20:40:19 ]
pi_74584327
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:40 schreef Bortecinem het volgende:
Oh, dan vind ik het al helemaal belachelijk. Als deze taarten beter verkocht worden dan de standaard slagroom taarten, dan moeten ze maar overstappen op het maken van marsepein taarten. En anders gewoon niet zeuren. Je kunt anderen toch niet behouden van iets omdat jij het niet kan?
Dit is precies waarom de moeder die de Dora taarten bestelde bij mij kwam. Haar kinderen houden niet van de standaard met slagroom opgespoten taarten. Het is haar 1 keer gelukt om een marsepein taart te bestellen bij de lokale bakker maar doordat het de laatste keer weer niet lukte kwam ze nu bij mij.

Wat me trouwens verbaasde was dat ze ook heel veel positieve reacties had gekregen vanwege het ontbreken van de standaard jam in de taarten. Dat is nou niet iets waar ik me normaal gesproken aan stoor.

Ik ga nog even op internet snuffelen. is opticien en wil iets met een bril op zijn taart maar ik heb even geen idee hoe ik dat moet gaan doen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_74584632
ik zit me zoooooo te irriteren aan die "fantasie roos"
Be brave. Be kind.
pi_74584981
Haha die is niet echt mooi he, Esje-lief! Veel fantasie, weinig roos...
pi_74586147
Ik vind het wel een egostrelende cursus eigenlijk... wat zijn wij dan knap hier met z'n allen!
pi_74587066
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:33 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik vind het wel een egostrelende cursus eigenlijk... wat zijn wij dan knap hier met z'n allen!
Zo kun je het ook bekijken natuurlijk
pi_74598456
Ik heb net ook ff die boltaartjesaflevering gezien. Oohh man, ik zat me echt te ergeren. DIe poedersuiker overal! En idd, die fantasieroos... wtf??? En volgens mij heeft ze in die hele taart maar iets van 5 framboosjes gebruikt... Ik snap niet dat ze zich daarbij zo druk maakt over dat je dat op een of andere manier door de marsepein heen zou zien, terwijl ze wel afsmeert met slagroom en zoveel water op haar taart smeert
Toevallig had ik het laatst met iemand over deze methode van boltaartjesmaken, zo´n bakje vullen met plakken cake. Zij zei dat je taartje dan mooier bol wordt. Maar volgens mij maakt dta niet veel uit, en het ziet eruit als een hoop extra werk. Ik gebruik wel gewoon de blanda in de oven.
Overigens vond ik het taartje er uiteindelijk nog best leuk uitzien. Ga dat ook een keer proberen, zulke sliertjes maken met icing.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74621464
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:52 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Vloeibare beter zitten minder verzadigde vetten in wat weer beter is voor je cholesterol.
Vloeibare boter is volgens mij gewoon om je vlees mee te bakken, neem aan dat het ook gezouten is?

Als je per se low-fat wil, bak dan op basis van vruchtenpuree of plantaardige olie of zo (gewoon een veganistisch cupcakerecept zoeken dus, probleem opgelost: gezonder en toch smakelijke cupcakes).
Sanity is (not) statistical
pi_74621529
Ik las net de folder van Intratuin en zag daar een cupcake houder in de aanbieding en moest gelijk aan dit topic denken
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_74621654
Ik vind dat geklaag van bakkers maar onzin hoor. Als je kijkt wat de meeste bakkers leveren, dan is het gewoon overpriced fabrieksprut. Als je ziet dat ze 2,95 vragen voor een onsje geairbrushed marsepein van matige kwaliteit terwijl je een kilo marsepein koopt voor 6,95 (en daar wordt dan al winst op gemaakt) dan vermoed ik dat de marges gewoon erg hoog zijn. Brood is tegenwoordig ook achterlijk duur, je betaalt voor die kleffe fabriekspulp tegenwoordig al gauw 2 tot 3 euro, terwijl een 'echte' bakker nauwelijks meer te vinden is. En dan een beetje gaan afgeven op mensen omdat ze zelf iets maken. Nog even, dan gaat de traiteur me aangeven wegens misgelopen belastinginkomsten omdat ik zelf hapjes maak voor mijn gasten met een verjaardag. In plaats van dat ze de boodschap gewoon snappen en eens na gaan denken over wat zij nou verkeerd doen dat mensen niet bij hun komen voor hun spullen...
Sanity is (not) statistical
pi_74624640
quote:
Op woensdag 11 november 2009 23:13 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Vloeibare boter is volgens mij gewoon om je vlees mee te bakken, neem aan dat het ook gezouten is?

Als je per se low-fat wil, bak dan op basis van vruchtenpuree of plantaardige olie of zo (gewoon een veganistisch cupcakerecept zoeken dus, probleem opgelost: gezonder en toch smakelijke cupcakes).
quote:
Blue band website
Je kunt het ook gebruiken voor het bakken van taart of cake!
Het low-fat boeit me niet. Maar die verzadigde vetten in "harde" boter wel.
pi_74627726
quote:
Op donderdag 12 november 2009 07:59 schreef DrukVout het volgende:

Maar die verzadigde vetten in "harde" boter wel.
Wat is daar mee dan?
pi_74628658
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:48 schreef Trusten het volgende:

[..]

Wat is daar mee dan?
Teveel verzadigde vetten zorgen voor een verhoogd cholesterol. Een verhoogd cholesterol zorgt voor vernauwde aderen wat een grotere kans op hart- of vaatziektes.

Hart of vaatziektes zijn doodsoorzaak nummer 1 of 2 in nederland (wisselt soms)
pi_74628668
Eet je dagelijks cake en taart dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')