Ja, dat snap ik maar hou er rekening mee dat dat soort spul ook hele andere bakeigenschappen kan hebben en dat je boter in een recept niet zomaar door die meuk kan vervangen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:52 schreef DrukVout het volgende:
[..]
Vloeibare beter zitten minder verzadigde vetten in wat weer beter is voor je cholesterol.
Nederland 2 zendt sinds vorige week een programma uit over het versieren van taarten. Petra van de tafel van 18 presenteert het zeg maar. Je kunt de afleveringen terug zien op de site.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:27 schreef Trusten het volgende:
Wat is dat van de tafel van 18 dan precies? Plaatst die ergens filmpjes ofzo? Heb ik even gemist..
Juist daarom, bakkers hebben de tijd en mogelijkheid niet om zoveel moeite te doen voor 1 taart en daarom is het 'oneerlijke' concurrentie. Niet dat ik het ermee eens benquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:29 schreef Bortecinem het volgende:
Zoals iemand al eerder zei, de taarten die jullie maken zijn toch heel anders?
Oh, dan vind ik het al helemaal belachelijk. Als deze taarten beter verkocht worden dan de standaard slagroom taarten, dan moeten ze maar overstappen op het maken van marsepein taarten. En anders gewoon niet zeuren. Je kunt anderen toch niet behouden van iets omdat jij het niet kan?quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:37 schreef Trusten het volgende:
[..]
Juist daarom, bakkers hebben de tijd en mogelijkheid niet om zoveel moeite te doen voor 1 taart en daarom is het 'oneerlijke' concurrentie. Niet dat ik het ermee eens ben
Zit de eerste aflevering te kijken maar irriteer me nu alquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:34 schreef Bortecinem het volgende:
Nederland 2 zendt sinds vorige week een programma uit over het versieren van taarten. Petra van de tafel van 18 presenteert het zeg maar. Je kunt de afleveringen terug zien op de site.
Inderdaad, afsmeren met slagroom? Zeker doen als je wilt dat je marsepein gaat smeltenquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:44 schreef Bortecinem het volgende:
Hahaha, die eerste aflevering vond ik ook een beetje frappant, vooral omdat ik het op DLT heel anders gelezen en gezien heb.
Dit is precies waarom de moeder die de Dora taarten bestelde bij mij kwam. Haar kinderen houden niet van de standaard met slagroom opgespoten taarten. Het is haar 1 keer gelukt om een marsepein taart te bestellen bij de lokale bakker maar doordat het de laatste keer weer niet lukte kwam ze nu bij mij.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:40 schreef Bortecinem het volgende:
Oh, dan vind ik het al helemaal belachelijk. Als deze taarten beter verkocht worden dan de standaard slagroom taarten, dan moeten ze maar overstappen op het maken van marsepein taarten. En anders gewoon niet zeuren. Je kunt anderen toch niet behouden van iets omdat jij het niet kan?
Zo kun je het ook bekijken natuurlijkquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:33 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik vind het wel een egostrelende cursus eigenlijk... wat zijn wij dan knap hier met z'n allen!
Vloeibare boter is volgens mij gewoon om je vlees mee te bakken, neem aan dat het ook gezouten is?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:52 schreef DrukVout het volgende:
[..]
Vloeibare beter zitten minder verzadigde vetten in wat weer beter is voor je cholesterol.
quote:Op woensdag 11 november 2009 23:13 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Vloeibare boter is volgens mij gewoon om je vlees mee te bakken, neem aan dat het ook gezouten is?
Als je per se low-fat wil, bak dan op basis van vruchtenpuree of plantaardige olie of zo (gewoon een veganistisch cupcakerecept zoeken dus, probleem opgelost: gezonder en toch smakelijke cupcakes).
Het low-fat boeit me niet. Maar die verzadigde vetten in "harde" boter wel.quote:Blue band website
Je kunt het ook gebruiken voor het bakken van taart of cake!
Wat is daar mee dan?quote:Op donderdag 12 november 2009 07:59 schreef DrukVout het volgende:
Maar die verzadigde vetten in "harde" boter wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |