Ik werk met poedersuiker om te zorgen dat het niet aan mijn werkblad blijft plakken. Niet te veel want het kan inderdaad vlekken geven. Aan mijn roller blijft het niet plakken... wat voor roller gebruik je?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Succes Mo![]()
Heeft iemand een tip om te zorgen dat de marsepein niet aan het werkblad en roller blijft plakken? Ik gebruik nu bloem maar daar blijven resten van zichtbaar na het bekleden en dat is lelijk.
Hout, maar dat moet siliconen zijn zeker?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:33 schreef Lips het volgende:
[..]
Ik werk met poedersuiker om te zorgen dat het niet aan mijn werkblad blijft plakken. Niet te veel want het kan inderdaad vlekken geven. Aan mijn roller blijft het niet plakken... wat voor roller gebruik je?
hoe laat moet alles klaar zijn? Je moet er wel even rekening mee houden dat het wat tijd kost om die kikkertjes te maken en ze een beetje te laten drogen namelijk!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
mijn laatste bericht:
Maar, ik heb net via een banketbakker fondant geregeld! Voor 12 kleine kikkertjes! Groen, een beetje wit en een beetje rood![]()
![]()
morgen om 9 uur ligt het klaar bij de bakker hier in het winkelcentrum, dus dan is het allemaal gered
Ik vind hout een drama! Trekt inderdaad heel je fondant kapot. Rijd even naar de Praxis en haal daar een pvc pijpquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hout, maar dat moet siliconen zijn zeker?
Is het niet leuk om voorbeelden van door users gemaakte taarten in de OP te zetten?
Dat ligt heel erg aan de maker en aan de wensen van 'de klant'quote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:59 schreef Marrije het volgende:
Ik heb een beetje door het vorige topic gebladerd (ik kwam hier door 'nieuwe topics'), maar wat kost zo'n taart nou? Als klant.
vrijdag pasquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:03 schreef Lips het volgende:
[..]
hoe laat moet alles klaar zijn? Je moet er wel even rekening mee houden dat het wat tijd kost om die kikkertjes te maken en ze een beetje te laten drogen namelijk!
Oh dan moet het wel lukken als je morgen kan freubelenquote:
Zoiets?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:03 schreef Lips het volgende:
Dat ligt heel erg aan de maker en aan de wensen van 'de klant'
De kikkers waren mijn eerste boetseersel en ik heb de creativiteit van een baksteenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:10 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb echt de creativiteit van een doodgekookte aardappelfreubelen is dan ook niet echt mijn ding, dus ik ben zeer benieuwd
het ziet er vrij ' makkelijk ' uit, met die uitgebreide handleiding erbij
Ik heb je een PM gestuurdquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:31 schreef Marrije het volgende:
En wat kost zo'n taart als klant?
Beledig je nou mijn kikkersquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:32 schreef Breathtaking het volgende:
Ik vind die kikkers echt foeilelijkmaar succes moblo
!
Jaquote:Op woensdag 21 oktober 2009 11:38 schreef Lips het volgende:
[..]
De kikkers waren mijn eerste boetseersel en ik heb de creativiteit van een baksteenzou dus met jou ook wel goed moeten komen
[..]
Ik heb je een PM gestuurd
[..]
Beledig je nou mijn kikkers![]()
Mist je vriezer goed onder de -18 komt heel lang.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hoe lang is een taart in de vriezer te bewaren?
Criscoquote:Op woensdag 21 oktober 2009 10:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
.Heeft iemand een tip om te zorgen dat de marsepein niet aan het werkblad en roller blijft plakken?
Kan je dat ook in de winkel kopen? En hoe gebruik je dat precies want het lijkt me één vette bendequote:
Of je het in de winkel kan kopen weet ik niet. Misschien dat de wat breder gesorteerde winkels het bij de bakproducten hebben staan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kan je dat ook in de winkel kopen? En hoe gebruik je dat precies want het lijkt me één vette bende
Toko's verkopen het in ieder geval. Crisco is een merknaam, het heet ook wel Trex of 'shortening' en wordt ook gebruikt in amerikaanse koekjesrecepten enzo. Je zou bij hoge nood evt. ook plantaardig frituurvet kunnen gebruiken. En het is vettig maar je gebruikt er maar heeeeeel weinig van, echt zo'n beetje als een hele dure dagcreme ofzo op je vinger en dat smeer je uit over je werkblad of in mijn geval een bureauonderlegger van Ikea, werkt ideaalquote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kan je dat ook in de winkel kopen?
Wat goed gelukt zegquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:22 schreef Trusten het volgende:
Daar issie dan, m'n eerste puzzelplaatje![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uh nee niet makkelijk inderdaad maar kan bij deze vriendin eigenlijk niet met wat anders aankomen dan Harry Potterquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:28 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat goed gelukt zeg, je hebt (volgens mij) niet echt iets makkelijks gekozen als eerste puzzelplaatje
.
Ik vind hem mooi, helemaal in stijl ook.
Wat voor 'n vulling zit er in?
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:12 schreef Trusten het volgende:
[..]
Uh nee niet makkelijk inderdaad maar kan bij deze vriendin eigenlijk niet met wat anders aankomen dan Harry Potter. Ben zelf gematigd tevreden haha
![]()
Het is chocoladebiscuit met 1 laag met een crispy chocolaagje + chocomousse en 1 laag met crispy chocolaagje en slagroom
Ik weet zeker dat jij het ook kan Lips. Jij hebt al zo veel mooie dingen gemaakt dan moet puzzelen ook lukken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:58 schreef Lips het volgende:
Mooi Trusten! Ik durf het puzzelen nog steeds niet aan
Handige site! Dank jequote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:25 schreef Nanook24 het volgende:
Ik vond laatst dit linkje: http://www.infotaartje.nl/#Workshops
Daar staat een overzichtje van allerlei locaties waar cursussen worden gegeven geselecteerd per provincie.
Ik ken sugarlicious niet maar de site ziet er goed uit en de prijs voor een workshop is redelijk standaard dus ik denk dat je daar met een gerust hart naartoe kunt gaan Everlong.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |