quote:Op zondag 8 november 2009 22:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja Nanook24, ik zal je zeggen: hij wilde dus een groene taart. Zei hij al weken. Dus ik liet hem de taart zien toen hij net uit school kwam en ik klaar was met het groen. Zegt ie:"Mooi mam, maarre... ik had eigenlijk oranje verwacht!"Dus ik zeg:"Oh. Maar vind je het dan een goed idee dat we er oranje letters op doen dan?" Dat vond ie (gelukkig!) een uitstekend plan.
Vandaar dit resultaat. En hij was heerlijk.
Ik ben er ook niet zo van gecharmeerd. Volgens mij zijn de mensen die het mooi vinden voornamelijk mensen die zelf nog geen cake kunnen bakken en denken dat het waanzinnig moeilijk is om zo'n taart te decoreren of zo. Het is een beetje... tja, wat zal ik zeggen... Twee decennia geleden zou het modern geweest zijn. Ik vind haar echt een van de mindere taartdecorateurs.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:36 schreef Taartje het volgende:
Haha Breathtaking, lekker subtiel. Volgens mij is dat ook zo'n beetje het handelsmerk van haar zaak (De Tafel van Achttien): taarten met felle kleuren, drukke patronen en veel bloemen. Je moet er maar net van houden
Maar heb je nu dan officieel ook een bedrijf? Moet je daarvoor ingeschreven zijn bij de kvk oid? Of vraag ik nu iets doms?quote:Op maandag 9 november 2009 22:33 schreef Taartje het volgende:
Mag ik even heel trots wat laten zien? En vriendinnetje van mij heeft een nogal grote website met dagelijks ontzettend veel bezoekers, en die wilde me graag interviewen voor de rubriek 'bijzondere bijbaantjes'. Heb al een paar mailtjes gehad, en de reacties op de site maken me echt aan het blozenMaar trots ben ik wel een beetje
![]()
http://www.girlscene.nl/l(...)ntjes_taartenbakster
Als je je inkomsten en uitgaven bij houd en opgeeft als extra inkomsten is er voor de belasting niks aan de hand, pas vanaf ongeveer 5000 euro per jaar bij verdienen word het voor de belastingdienst ook eigenlijk pas interessant. Als je je in gaat schrijven bij de Kvk \ moet je papieren halen voor de Hygiënecode-HACCP, verder moet je je keuken en koeling aanpassen etcquote:Op maandag 9 november 2009 22:38 schreef Maeghan het volgende:
Maar heb je nu dan officieel ook een bedrijf? Moet je daarvoor ingeschreven zijn bij de kvk oid? Of vraag ik nu iets doms?
Aha, ik vroeg me al af hoe dat zat. Dus zolang je onder die grens blijft, hoef je ook niet aan eisen te voldoen qua ruimte e.d.?quote:Op maandag 9 november 2009 22:56 schreef Trusten het volgende:
Leuk artikel hoor!
[..]
Als je je inkomsten en uitgaven bij houd en opgeeft als extra inkomsten is er voor de belasting niks aan de hand, pas vanaf ongeveer 5000 euro per jaar bij verdienen word het voor de belastingdienst ook eigenlijk pas interessant. Als je je in gaat schrijven bij de Kvk \ moet je papieren halen voor de Hygiënecode-HACCP, verder moet je je keuken en koeling aanpassen etc
Iemand een idee wat het kan zijn? Ze gebruikt vloeibare boter van Blue Band en gebruikt een Kenwood KM264 mixer.quote:Cakejes (naar een recept van Nigella Lawson)
Ingrediënten
125 gr. boter
125 gr. zelfrijzend bakmeel
125 gr. witte basterdsuiker
2 eieren
½ zakje vanillesuiker (1 hele is ook lekker)
2 à 3 eetlepels melk
Werkwijze
Verwarm de oven voor op 180 á 200ºC
Doe alles behalve de melk in je keukenmachine of mixerkom
Laat mengen of mixen
Voeg tijdens het mengen/mixen de melk toe
Zet 12 papieren vormpjes in een standaard muffinpan
Verdeel het beslag over de vormpjes
Bak de cakejes in 15 á 20 minuten lichtbruin
Ik heb de oven nog nooit boven de 180 graden gehad bij cake dus ik zou eerder de temperatuur iets lager zetten en waarom gebruikt ze in godesnaam vloeibare boter? Gewoon normale boter gebruiken en bakken op een graad of 170.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:25 schreef DrukVout het volgende:
Mijn vriendin is een jaartje geleden met deze hobby begonnen. Erg leuk hoor als vriend zijndeIk mag tenminste alles proeven
Ze heeft alleen 1 probleem met cupcakes bakken.
Namelijk als ze uit de oven komen zit er onder de cupcake een hele laag lucht. Vorige keer was het het ergst gewoon de helft van het "bakje" was lucht. De cupcake is dan heel compact. De smaak is wel gewoon goed. Maar het klopt gewoon niet.
We hebben echt van alles geprobeerd. Hogere temperatuur in de over. De vorm op een voorverhitte bakplaat gezet. op een rooster.
Dit is het recept wat ze gebruikt:
[..]
Iemand een idee wat het kan zijn? Ze gebruikt vloeibare boter van Blue Band en gebruikt een Kenwood KM264 mixer.
Vloeibare beter zitten minder verzadigde vetten in wat weer beter is voor je cholesterol.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb de oven nog nooit boven de 180 graden gehad bij cake dus ik zou eerder de temperatuur iets lager zetten en waarom gebruikt ze in godesnaam vloeibare boter? Gewoon normale boter gebruiken en bakken op een graad of 170.
Dat heb ik dus ook. Mijn cakejes hebben ook altijd zo'n rare structuur, ook al smaken ze goed.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:25 schreef DrukVout het volgende:
Mijn vriendin is een jaartje geleden met deze hobby begonnen. Erg leuk hoor als vriend zijndeIk mag tenminste alles proeven
Ze heeft alleen 1 probleem met cupcakes bakken.
Namelijk als ze uit de oven komen zit er onder de cupcake een hele laag lucht. Vorige keer was het het ergst gewoon de helft van het "bakje" was lucht. De cupcake is dan heel compact. De smaak is wel gewoon goed. Maar het klopt gewoon niet.
We hebben echt van alles geprobeerd. Hogere temperatuur in de over. De vorm op een voorverhitte bakplaat gezet. op een rooster.
Dit is het recept wat ze gebruikt:
[..]
Iemand een idee wat het kan zijn? Ze gebruikt vloeibare boter van Blue Band en gebruikt een Kenwood KM264 mixer.
Dat is zó ontzettend leuk! Ik ga binnenkort ook maar eens een regenboog-poging wagen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:29 schreef Bortecinem het volgende:
[ afbeelding ]
Cupcakes die ik 2 dagen terug heb gebakken. Ze hadden een rare structuur maar smaakten verder goed.
Ik denk dat eerste en dan vooral als oneerlijke concurrentie. Las gister ook weer op het DLT forum dat iemand anoniem was aangegeven bij de belastingdienst door (waarschijnlijk) een boze bakker. Heb het al vaker gehoord....quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:00 schreef Nanook24 het volgende:
Ziet hij ons als concurrentie of als potentiële collega's?
Haha, ja hoor! Als je over loopt stuur ze maar hier heenquote:Op dinsdag 10 november 2009 16:51 schreef Taartje het volgende:
Wauw, mooie regenboogcupcakes!
Hier loopt het vandaag storm met bestellingen, niet normaalLips, mag ik mensen naar jou doorsturen als ik te vol zit?
Wat sneu zeg! Vind ook niet echt dat je het kunt vergelijken: de taarten bij een bakker en de taarten die je hier vindt. Heb de taarten zoals hier eerlijk gezegd nog nooit bij een bakker gezien. Hoe kan er dan sprake zijn van concurrentie? Ik denk in elk geval niet dat de mensen die bij mij een taartje bestellen omdat ze drie jaar samen zijn met hun vriendje, dat ook zouden doen bij een gewone bakker. De insteek is denk ik toch anders...quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:07 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik denk dat eerste en dan vooral als oneerlijke concurrentie. Las gister ook weer op het DLT forum dat iemand anoniem was aangegeven bij de belastingdienst door (waarschijnlijk) een boze bakker. Heb het al vaker gehoord....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |