abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74036402
Dizzy-Miss-Lizzy en Nanook, wat een mooie taarten weer! Ik heb ook altijd ruzie met de tappits, volgens mij is de truc dat je gewoon heel veel geduld moet hebben. En tylose gebruiken
A balanced diet is a cookie in each hand
  zondag 25 oktober 2009 @ 11:15:11 #102
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_74038081
Ik heb meestal niet zo veel moeite met de tappits. Gebruik geen tylose maar laat de fondant even rusten. Dan de bovenkant van de fondant insmeren met een laagje crisco en tappit erop. Gaat (meestal) prima
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_74056708
D-M-L het geheim van de tappits is inderdaad tylose. Ik kon er ook niet mee overweg tot ik op de cursus laatst met tylose-fondant aan de gang ging. Toen vlogen de letters echt uit de tappits.

Maar ik hoorde daar inderdaad ook mensen die het met crisco deden. Ik vraag me alleen af of je letters daar niet ontzettend van gaan glimmen.

Mijn taartje viel goed in de smaak bij de familie vandaag. Mijn volgende missie is om voor woensdag een taartje te maken voor mijn werk met het bedrijfslogo erop en dan zitten er al heel snel weer 2 verjaardagen aan te komen dus ik ben voorlopig wel even zoet in de keuken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:18:19 #104
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_74061110
Ik had niet door dat het oude topic al dicht was, maar nu heb ik het weer gevonden hoor!
Wat een leuke taarten en kikkers kwamen voorbij! Die cirkeltaart, zoiets wil ik ook een keertje maken. Mooi!
pi_74061375
Hm ik ga het dan nog een keer proberen met tylose en een keer met crisco. Zou het nog niet eens zo erg vinden als ze gaan glimmen, als ze er maar gewoon in één stuk uit komen ipv in 10 losse stukjes en vervrommeld.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74062133
Oeh! Nieuw topic inderdaad! November is verjaardagenmaand bij ons in de familie, dus zal binnenkort ook eens een foto'tje posten weer. Overigens in Disneyland Parijs een echte mickey taartvorm gekocht!
Ik heb geen idee voor wie ik ooit een mickeytaart kan maken, maar je weet maar nooit!

Find your prince, before you start kissing frogs
pi_74063239
Oeh leuk Kings! Gewoon maken en in de vriezer gooien En natuurlijk hier een foto showen
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_74064710
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:07 schreef Nanook24 het volgende:
Breathtaking, hier vindt je de tabellen waar je kunt zien hoeveel fondant je nodig hebt voor welke taart maat. Ook voor de Blanda taartjes.

Over het algemeen worden taarten gevuld met jam en botercrème maar hier in de vriendenkring doet de witte chocolade ganache (recept staat in het vorige topic ergens) het ook altijd goed.

En de chipolata vulling die je bedoeld kopen de meesten volgens mij als chipolata pudding van bijv. Mona
Thanks!
pi_74068433
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 01:02 schreef tessie het volgende:
Wat een leuk taartje! En wat knap voor pas je 2e keer. En ik vind dat je die tappits er nog mooi uitgekregen hebt zeg. Ik heb de letters er tot nu toe alleen nog maar in kleine stukjes uitgekregen hahaha!
Sshht de eerste vier zijn vakkundig weer aan elkaar geplakt Daarna kreeg ik het een beetje door.

Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik voor crisco ga want je gebruikt tylose niet in combinatie met marsepein toch? Alleen fondant dacht ik?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_74083556
Tylose en marsepein gaan wel samen hoor Dizzy-Miss-Lizzy het wordt alleen minder (snel) hard dan fondant. (en het schijnt van allebei de smaak toch wel enigzins aan te tasten dus dat maakt ook geen verschil)

Wat een leuke vorm Kings. Als je ooit voor iemand een Mickey taart moet maken heb je in elk geval die geweldige vorm alvast in huis.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_74087813
Tappits heb ik na de eerste poging ook opgegeven hoor. Frustratiegrens was bereikt.
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:45:07 #112
268051 Iets-Anders
Eens een keer....
pi_74088406
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:46 schreef motorbloempje het volgende:
resultaat!

Echt super creatief.
Je hebt zelfs aan een navel gedacht.
pi_74088860
TVP!

Leuk gedaan Mo, en voor een bijzondere gelegenheid. .

Ik heb in New York wat spulletjes gekocht maar ik heb me nog behoorlijk ingehouden. Een cupcakestandaard, 2 kleurstoffen, vlinderplunger cutters, verschillende cupcakecaisses en cupcakewrappers.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_74089084
ik heb dus het aanbod gehad om met 3 of 4 andere 100 kilo marsepein te kopen

dit zal dan uitkomen op 4 euro per kilo ipv ongeveer 7 euro per kilo
alleen hoe ga ik 20 kilo marsepein bewaren hahahaha??!?!?!!!
Be brave. Be kind.
pi_74128095
Cupcakes op bestelling voor een vriendin. Is komende vrijdag jarig en wilde fleurige cupcakes, vanalles wat. Ze heeft ze net afgehaald en was er gelukkig erg blij mee. Toch altijd weer een opluchting!

pi_74128269
Leuk zeg! Mooi strak ook de rondjes bovenop!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_74128384
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:12 schreef Taartje het volgende:
Cupcakes op bestelling voor een vriendin. Is komende vrijdag jarig en wilde fleurige cupcakes, vanalles wat. Ze heeft ze net afgehaald en was er gelukkig erg blij mee. Toch altijd weer een opluchting!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat grappig zeg Taartje, vrolijke kleurtjes . En die smiley's zijn ook goed gelukt !
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:22:36 #118
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_74128566
De decoraties missen maar hij was wel lekker.

Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_74129090
Taartje, Je cupcakes zijn echt super fleurig geworden.

Ik ga morgen mijn eerste taart op bestelling afleveren. Het hoofd van onze service afdeling op het werk vroeg of ik een taart wilde maken voor de collega's. Het resultaat niet helemaal naar mijn zin omdat ik de letters er wederom niet netjes op kreeg maar ik ben wel heel blij met de afwerking van de zijkant (ondanks dat er heel veel werk in het snijden van de radertjes is gaan zitten):

pi_74132808
@ Taartje: Hoe heb je ervoor gezorgd dat die cupcakes mooi strak blijven? Als ik ze maak nemen ze altijd rare vormen aan in de oven....

@ Nanook: Hij is echt geweldig, wat een werk! En op de foto is in ieder geval niet te zien dat de letters er niet netjes op zitten hoor!
Find your prince, before you start kissing frogs
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:12:36 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74133443
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:45 schreef Iets-Anders het volgende:
Echt super creatief.
Je hebt zelfs aan een navel gedacht.
laten kikkers nou net geen navel hebben...

[edit]oh wacht, dat wist je al. sorry voor het slagroomspuit-elf gehalte. [/edit]
in de haak.
pi_74133576
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef Kings het volgende:
@ Taartje: Hoe heb je ervoor gezorgd dat die cupcakes mooi strak blijven? Als ik ze maak nemen ze altijd rare vormen aan in de oven....
Ik ben Taartje niet maar weet er wel meerdere tips voor. Cupcakes los bakken in een siliconenvorm (Bij de Action 12 voor ¤ 1,59), uit de vorm halen en dan pas in het papiertje doen . En als je dat niet mooi vind kunt je ook de papiertjes in een vorm doen en dan je beslag erin dan blijven ze ook mooi van vorm zoals in dit filmpje:

En je moet ook een cupcake recept of cupcakemix gebruiken. De verhouding eieren, meel, vocht etc zijn dan anders dan bij cake (met cakebeslag krijg je vulkaantjes). En meestal moet je een stuk minder mixen bij een cupcakerecept.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:33:12 #123
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_74134188
Bij mij laten tegenwoordig de papiertjes los van cupcakes, terwijl ik niets anders dan normaal doe !
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_74134611
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:22 schreef boem-dikkie het volgende:
De decoraties missen maar hij was wel lekker.

[ afbeelding ]
Wat voor smaak is dat? Hij ziet er lekker uit
pi_74138403
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:15 schreef Trusten het volgende:

[..]
En je moet ook een cupcake recept of cupcakemix gebruiken. De verhouding eieren, meel, vocht etc zijn dan anders dan bij cake (met cakebeslag krijg je vulkaantjes). En meestal moet je een stuk minder mixen bij een cupcakerecept.
Ik heb gewoon cakebeslag gebruikt! Dat heb ik gedaan voor de laatst paar ladingen cakejes, en die zijn allemaal prima gelukt. Dus dat fabeltje is ook weer uit de lucht Heb dus gewoon standaard cakeverhoudingen gebruikt: 200 gr boter, 200 gr zelfrijzend bakmeel etc. Ze zijn gebakken in een metalen cupcakevorm op 140 graden en ik heb ze er met twee sateprikkertjes uit gehaald. Misschien dat iets van dit alles voor jullie de truc ook zal doen?

Nanook: prachtige taart!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')