abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73930042
Wow goed gelukt puzzelplaatje Trusten! Ik vind dat echt zo knap. Mij lukt dat echt niet.
Ik vind die hele taart trouwens erg koel hoor, met die letters zo! En wat staat er op nou zn schoen?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_73933275
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:04 schreef tessie het volgende:
En wat staat er op nou zn schoen?
Niks, gewoon onderkant van z'n schoen maar was een beetje mislukt
pi_73936254
Oh.. ik zat helemaal in het Harry Potter sfeertje, dus ik dacht een geheime boodschap
pi_73939716
vandaag is de dag memorabel zo maar eens naar de bakker om de fondant op te halen...
Ja doei.
pi_73942811
was ik ook weer...

morgen een taartje maken... vriendinnetje wordt 24
Be brave. Be kind.
pi_73943017
meuh! ze hadden niet besteld!! maar de schatten van de banketbakker gingen het alsnog doen en nu heb ik marsepein in de benodigde kleuren!

Ja doei.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:18:44 #57
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_73943106
En hier weer even meelezen
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
pi_73945147
Ik ben benieuwd naar het resultaat Motorbloempje. Heel veel succes met het maken in elk geval.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:23:37 #59
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_73947171
tvp! Ben benieuwd naar de kikkertjes van moblo
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_73948159
ik snap niet hoe jullie dit doen! Wat een geklooi maar, de eerste twee zijn klaar. De eerste was fout gegaan, er missen benen maargoed, niemand die dat ziet, de rest doe ik wel goed

Nog 18 te gaan
Ja doei.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:55:19 #61
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73948251
Ziet er goed uit hoor!
Sterkte morgen
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:22:31 #62
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73949378
Ze zijn schattig!! (ze hebben alleen geen navel )
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_73949596
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:22 schreef Lips het volgende:
Ze zijn schattig!! (ze hebben alleen geen navel )
Heb jij wel eens een kikker met een navel gezien?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_73951685
wat een leuke kikkers. hha naja dat die ene gehandicapt is ,maakt niet uit toch:P als je het niet had gezecht was het mij niet echt opgevallen.
ik heb net puzzelplaatjes gemaakt van piraatjes, liggen nu in de koelkast(moet er nog foli over heen), en morgen leg ik ze op CC hopen dat ze passen haha.
pi_73951991

klaar! 20 stuks
Ja doei.
pi_73952063
Ze zijn leuk Mo
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_73952089
ik zet ze op een cupcake, 'vast' in roze glazuur het worden de lelijkste cupcakes ooit, maar ze hield van kikkers en roze
Ja doei.
pi_73953174
Helemaal geweldig toch MoBlo!
pi_73953543
Ik vind ze geweldig , wordt er helemaal vrolijk van .

Ben benieuwd hoe de cupcakes eruit gaan zien als ze helemaal af zijn
  donderdag 22 oktober 2009 @ 16:25:50 #70
148689 Muis006
pi_73953886
Super mo! En inderdaad, foto van het eindresultaat ?
pi_73954654
straks ga ik het nog leuk vinden maar ik heb al zoveel marsepein gesnoept dat ik hier echt mijn hobby niet van moet maken
Ja doei.
pi_73955471
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 16:44 schreef motorbloempje het volgende:
straks ga ik het nog leuk vinden maar ik heb al zoveel marsepein gesnoept dat ik hier echt mijn hobby niet van moet maken
Joh je bent snel genoeg misselijk.
The way you rock'n'roll
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:37:08 #73
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_73958031
Wow, goed gedaan MoBlo!! Je mag trots zijn
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_73960061
resultaat!

De glazuur is echt fout gegaan want kon niet fijn doseren met dat stomme Dr. Oetker zakje volgende keer maak ik wel zelf (hihi, volgende keer zei ze )

en 'die ene met veel glazuur':

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 22-10-2009 22:09:07 ]
Ja doei.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 19:48:04 #75
148689 Muis006
pi_73960101
Wat mooi mo! En het is precies wat je wilde

Je krijgt de smaak snel te pakken he!
pi_73960345
Ja doei.
pi_73964334
Vet leuk!!
pi_73965038
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:46 schreef motorbloempje het volgende:
resultaat!

De glazuur is echt fout gegaan want kon niet fijn doceren met dat stomme Dr. Oetker zakje volgende keer maak ik wel zelf (hihi, volgende keer zei ze )

[ afbeelding ]

en 'die ene met veel glazuur':
[ afbeelding ]
Mooi, en een superlief gebaar van je ! Ik vind het juist leuk zo met dat onregelmatige glazuur.
Je mag het mij best doceren hoor Zelfs met zakje
pi_73965091
doseren huuuuuu

dank je

het volgende wat ik ga doen is een taart proberen
Ja doei.
pi_73965273
Wat heb je nu eigenlijk gebruikt voor de oogjes? En zijn ze expres alleen maar blauw- en bruinogig?
pi_73965440
paars en blauw is het, en het zijn van die soort mini m&ms
Ja doei.
pi_73965688
O, ik dacht al M&M's te zien, maar die leken me zo groot (of je had enorme cupcakes moeten bakken, je weet het maar nooit met die motorrijders ). Maar die heb je dus ook in mini! Handig hoor
pi_73965748
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 21:59 schreef Laureline het volgende:

[..]

Mooi, en een superlief gebaar van je ! Ik vind het juist leuk zo met dat onregelmatige glazuur.
Je mag het mij best doceren hoor Zelfs met zakje
Ik dacht, ik maak er eens geen opmerking over 't Is voor een begrafenis, beetje lief doen jeweets
pi_73966757
Echt leuk geworden MoBlo!
pi_73992080
ze waren een succes

en het was een mooie dag. Dit ga ik vaker doen, alleen hopelijk niet te vaak voor dit soort gelegenheden
Ja doei.
pi_73992168
Nee hopelijk heb je de volgende keer een leukere gelegenheid MoBlo. Fijn dat ze in elk geval een succes waren en dat het een mooie dag was.

Ik heb vandaag stroopwafelmuffins (van die gratis probeer verpakking van DLT) gemaakt en met icing versiert.
Vind de smaak niet geweldig. Wel lekker hoor, maar had er meer van verwacht. Dat icing vond ik trowuens wel erg leuk, daar ga ik binnenkort wat meer mee experimenteren.

pi_73992518
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 18:18 schreef tessie het volgende:
Nee hopelijk heb je de volgende keer een leukere gelegenheid MoBlo. Fijn dat ze in elk geval een succes waren en dat het een mooie dag was.

Ik heb vandaag stroopwafelmuffins (van die gratis probeer verpakking van DLT) gemaakt en met icing versiert.
Vind de smaak niet geweldig. Wel lekker hoor, maar had er meer van verwacht. Dat icing vond ik trowuens wel erg leuk, daar ga ik binnenkort wat meer mee experimenteren.

[ afbeelding ]
Lekker vrolijk tessie !

Gratis probeer verpakking?
pi_73992883
Ja als je voor 25 euro of meer bestelde kreeg je gratis 400 gram van die mix. Maar op=op, dus ik denk dat het nu al op zal zijn ondertussen. Maar het is niet zo bijzonder hoor. Zitten stukjes caramel in maar ik had de smaak wel meer stroopwafel verwacht. Zo rook het ook toen ze in de oven zaten. Maar op zich best ok maar zou het zelf niet nog een keer bestellen.
pi_73994761
Tessie, zal ik je een 'geheimpje' vertellen. Je hebt nu die toefjes op je cupcakes gemaakt hè. Als je de volgende keer de punt van je spuitzak op tafel (of je aanrecht) zet en het tuutje op zijn plaats houdt en dan je pols/hand draait dan draai je er een bloemetje van. Een beetje zoals deze:

Motorbloempje, Fijn dat het een mooie dag was en dat de kikkertjes in de smaak vielen. Ik ben benieuwd naar je eerste taart.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_73995118
Oh dat draaien ga ik de volgende keer proberen! Mijn tuutje is wel heel anders dan die op het plaatje, maar wie weet kan het met die van mij ook.
Ik heb ook zo´n wilton boekje waar allerlei andere ingewikkelde bloemen (en ook nog anderen dingetjes) in staan. Moet nog even kijken hoe dat werkt.
pi_73995417
Jouw tuutje ziet er waarschijnlijk gewoon zo uit denk ik:

Je ziet dat het daar ook mee kan.

De truc is om je hand een beetje naar je toe te draaien en van daar uit de draai te maken voor de bloem. Als je de icing dan laat uitharden dan heb je van die suikerbloemetjes die je kant en klaar in de winkel kan kopen maar dan zelf gemaakt.

Ik ga in februari de Wilton 1 cursus doen bij taart op maat (volgens mij zijn zij gewoon van DLT het adres is nl. hetzelfde) en ik heb er zo'n zin in om nog meer van dit soort trucjes te leren.
pi_73995533
Ik heb trouwens een vraagje,hoeveel marsepein/fondant gebruiken jullie voor een taart?

Bij mijn eerste taartje had ik 450 gram marsepein gekocht en vond het eigenlijk te weinig.. Moest het te dun uitrollen waardoor het telkens scheurde op de taart.

Nu wil ik zo'n klein schattig boltaartje maken met de overbekende Ikea vorm maar ik kan niet goed inschatten welke hoeveelheid marsepein ik dan nodig heb.. ?

En wat is nu een goede vulling voor een taart die iedereen lekker vindt?

Ooh en hoe kom ik aan chipolata vulling?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2009 20:18:21 ]
pi_73997441
Breathtaking, hier vindt je de tabellen waar je kunt zien hoeveel fondant je nodig hebt voor welke taart maat. Ook voor de Blanda taartjes.

Over het algemeen worden taarten gevuld met jam en botercrème maar hier in de vriendenkring doet de witte chocolade ganache (recept staat in het vorige topic ergens) het ook altijd goed.

En de chipolata vulling die je bedoeld kopen de meesten volgens mij als chipolata pudding van bijv. Mona
pi_73998006
Ik heb nog een ander tuutje. De puntjes lopen wat dieper omhoog zeg maar. Maar maakt vast niet uit, kan je vast ook zo´n bloempje mee maken! Ik ga het binnenkort zeker proberen. Moet eerst nog icing leren maken want mijn kant en klare potje is (zo goed als) op.
Wat tof dat je daar een cursus voor gaat volgen zeg. Ik ben heel benieuwd. Ik vind het nu al leuk en ik nog haast niks gedaan ermee. Als ik in mijn Wilton boekje kijk kan je echt wel toffe dingen ermee maken.
pi_74025808
Wij gaan morgen op familiebezoek en ik had beloofd dat wij iets lekkers mee zouden nemen voor bij de koffie.

Dit is het resultaat:
pi_74025963
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:02 schreef Nanook24 het volgende:
Wij gaan morgen op familiebezoek en ik had beloofd dat wij iets lekkers mee zouden nemen voor bij de koffie.

Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]

Wat grappig met die cirkels , dat lijkt me inderdaad wel lekker bij de koffie .

Wat voor 'n vulling heb je gebruikt ?
pi_74026623
Ik had dit soort taartjes al vaker langs zien komen en wilde er ook een keer één maken. Alleen de kleurstelling viel me een beetje tegen. Ik denk dat het met fellere kleurtjes toch beter tot zijn recht komt.

Als vulling heb jam en witte choco-ganache gebruikt. (Dat laatste had ik nl. nog een restje kant en klaar in de koelkast staan dus lekker makkelijk. )
pi_74030476
Ja ik denk dat hij idd met felle kleurtjes leuker geweest was. Maar ook zo ziet hij er mooi uit, en de vulling klinkt echt super lekker!
pi_74031299
Tweede keer dat ik een taart maak... Disclaimer: Tappits zijn stom Kersen en banketbakkersroom is de vulling. Gelukkige is een buurvrouw die is geslaagd voor het examen lactatiekunde.

The way you rock'n'roll
pi_74032324
Wat een leuk taartje! En wat knap voor pas je 2e keer. En ik vind dat je die tappits er nog mooi uitgekregen hebt zeg. Ik heb de letters er tot nu toe alleen nog maar in kleine stukjes uitgekregen hahaha!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')