quote:Reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam Centraal/Schiphol reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Breda/Tilburg reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Zutphen reizen via Amersfoort.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Brummen reizen via Amersfoort.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Dieren reizen via Amersfoort.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Amersfoort reizen via Arnhem.
quote:Message donderdag 20 augustus 2009, 13:55 :
Reason: seinstoring
De beperkingen rond Utrecht Centraal als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
quote:Weeralarm
Het KNMI verwacht vanaf 15h00 noodweer, houdt u rekening met vertraging en uitval van treinen.
Raadpleeg de reisplanner op ns.nl en mobiel.ns.nl voor actuele informatie.
Mja, 200 met 1500 volt kan wel, maar dat is niet aan te raden als je dat met meerdere treinen in één sectie gaat doen, volgens mij trekt de bovenleiding dat niet echt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:02 schreef IntercityAPT het volgende:
Tussen Amsterdam-Utrecht kan toch met 200 gereden worden? Ik hoop dat ze opschieten met dat nieuwe beveiligingssysteem, dat wordt lekker scheuren!![]()
quote:Defecte brug Akkrum-Grou-Jirnsum
Tussen Akkrum en Grou-Jirnsum moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een defecte spoorbrug rijden er tussen Akkrum en Grou-Jirnsum geen treinen.
Prognose:
* treindienst normaal om 17.30 uur.
Zo te zien hebben ze dat noodweer niet eens nodig om eens flink wat vertraging te organiseren:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 14:37 schreef KapiteinT het volgende:
NS dekt zich alvast in tegen problemen door het verwachtte noodweer...
[..]
Kan je net zo goed gaan lopenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:40 schreef IntercityAPT het volgende:
Die Sprinter naar Breukelen heb 2 uur vertraging![]()
![]()
LOL.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:40 schreef IntercityAPT het volgende:
Die Sprinter naar Breukelen heb 2 uur vertraging![]()
![]()
Zal nog wel komen door de storing eerder vandaagquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo te zien hebben ze dat noodweer niet eens nodig om eens flink wat vertraging te organiseren:
[ afbeelding ]
Of komt dat door uitgezette rails vanwege de warmte of iets dergelijks?
Nou, een plan T/V is echt net een sauna 's zomersquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Een DD-AR is warm op een dag als deze...
Jahquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Een DD-AR is warm op een dag als deze...
Op de storingen-pagina staat alleen wat over Utrecht - Geldermalsen, maar ook daar zou het treinverkeer weer volledig zijn hervat.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zal nog wel komen door de storing eerder vandaag
Wees blij dat de wadlopers niet meer in Nederland rijden. Die hadden bij dit weer de kachel aanquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:06 schreef Irritatie100 het volgende:
Een DD-AR is warm op een dag als deze...
Ach, gelukkig kan je op de bovenverdieping een raampje openzettenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:10 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
JahIk heb meestal een hekel aan modernisering, maar voor DDAR maak ik een uitzondering...
Brussel-Zuid !!!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:09 schreef Socios het volgende:
Fotoreportage Harlingen - Leeuwarden - Utrecht Centraal - Köln Hbf - Bruxelles-Midi - Antwerpen Centraal - Rotterdam Centraal - Leeuwarden.
[knip]
Bedankt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:19 schreef thats-me het volgende:
Leuke foto's en filmpje ook leuk.. Zeker voor later als ze allemaal zijn gemoderniseerd...
Hoeveel ben je nou kwijt voor zo'n rondrit??
hellup wat een phpbb-achtig iets (niet dat dat blauwe mooi was, maar toch...)quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:07 schreef thats-me het volgende:
Somda heeft een nieuwe layout, het geel blauw is weg![]()
Hoeveel kilometer heb je nou gereden?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Bedankt.
Aantal tientjes bij vroeg (lees weken van te voren) tickets aanschaffen.
Het is niet heel erg handig gedaanquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
hellup wat een phpbb-achtig iets (niet dat dat blauwe mooi was, maar toch...)
Ik zag hem in Utrecht langsrijden net na 6 uurquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:39 schreef RubenK het volgende:
Al die storingenheb net wel een testrit fyra gezien/gefoto'd op rotterdam
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:58 schreef ghizzer het volgende:
tvp + liefde voor het oude bekende interieur van ICM
1.069 kilometerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoeveel kilometer heb je nou gereden?Ziet eruit als iets wat zonder HSL praktisch onmogelijk is
Netjesquote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:12 schreef Socios het volgende:
Overigens dus korter dan m´n reis van een tijd terug naar Hannover en Frankfurt op één dag (1.382 kilometer)
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wees blij dat de wadlopers niet meer in Nederland rijden. Die hadden bij dit weer de kachel aan
Was mij ook al opgevallen iddquote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:17 schreef James1988 het volgende:
Welke slimbo heeft bedacht dat het handig is om de prullenbakjes bij ICRm net iets breder te maken, dan de rechterzijde van een opengeklapt tafeltje? Met als gevolg dat je er niks in kan gooien wat groter is dan een Smartie als het tafeltje omlaag is?
Is best wel onhandig eigenlijk.
Nee. De onderbouw is er in principe geschikt voor gemaakt, maar eerder dan dat er 25kV op die bovenleiding staat zal er geen 200 worden gereden. Hoogstens 160 als de beveiliging wordt aangepast.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:02 schreef IntercityAPT het volgende:
Tussen Amsterdam-Utrecht kan toch met 200 gereden worden?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:50 schreef RubenK het volgende:
Mail over de testritJe moet zelf je ticket kopen maar die krijg je terug via restitutie
Heel frustrerend is dat. Er moet heel iets ernstigs gebeuren om de IC's een extra stop op Houten te laten maken. Terwijl een extra stop in Gouda (toen de IC daar nog langsraasde zoals dat hoort) om de haverklap werd ingelast.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:18 schreef ReisT het volgende:
Vijf kwartier vertraging vanmiddag, op een ritje van tien minuten. Net na 2 uur was er een defecte trein ergens in de buurt van Houten en werden alle stoptreinen opgeheven. IC's lieten ze wel doorrijden, en het duurde ruim een uur voordat ze op het geniale idee kwamen, maar eens een IC als stoptrein te laten rijden.tussen Utrecht en Den Bosch. Was ondertussen 15:38 terwijl ik de trein van 14:28 had moeten hebben.
[..]
Nee. De onderbouw is er in principe geschikt voor gemaakt, maar eerder dan dat er 25kV op die bovenleiding staat zal er geen 200 worden gereden. Hoogstens 160 als de beveiliging wordt aangepast.
Stap jij op Schiphol in dan misschien? Ik heb namelijk een mailtje gekregen dat ik gewoon uit moet printen en meenemen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:50 schreef RubenK het volgende:
Mail over de testritJe moet zelf je ticket kopen maar die krijg je terug via restitutie
toen ik van Eindhoven weer richting het noorden wilde gistermiddag hadden ze het treinverkeer richting Utrecht weer eens stil gelegd. Wegens logistieke problemenquote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:18 schreef ReisT het volgende:
Vijf kwartier vertraging vanmiddag, op een ritje van tien minuten. Net na 2 uur was er een defecte trein ergens in de buurt van Houten en werden alle stoptreinen opgeheven. IC's lieten ze wel doorrijden, en het duurde ruim een uur voordat ze op het geniale idee kwamen, maar eens een IC als stoptrein te laten rijden.tussen Utrecht en Den Bosch. Was ondertussen 15:38 terwijl ik de trein van 14:28 had moeten hebben.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Stap jij op Schiphol in dan misschien? Ik heb namelijk een mailtje gekregen dat ik gewoon uit moet printen en meenemen.
Dit is mijn mailtjequote:Beste heer Knol,
Hartelijk dank dat u zich heeft aangemeld om mee te gaan met een testrit van NS Hispeed op de HSL. In deze brief vertellen we wat dat allemaal inhoudt en wat er voor het onderzoek van u verwacht wordt.
Uw persoonlijke deelnamecode is: -weg-
Heenreis:
14:45 Amsterdam Centraal spoor 15A - 15:28 Rotterdam Centraal
Terugreis:
16:00 Rotterdam Centraal spoor 3 - 16:42 Amsterdam Centraal
De reis met Fyra gaat van Amsterdam via Schiphol naar Rotterdam en weer terug. Tijdens deze reis wil NS Hispeed graag alle facetten van de reis testen. Denk daarbij aan het vinden van informatie over de trein, het kopen van tickets en de ervaringen tijdens de reis zelf. Na afloop van de reis gaat u naar huis, waar u per e-mail een vragenlijst ontvangt. U wordt gevraagd een aantal vragen over uw ervaringen in te vullen. Heeft u dat gedaan, dan is het onderzoek afgerond.
Ondanks dat het een testrit betreft, kunt u deze rit beschouwen als een gewone treinreis. Er is een Trainmanager aan boord waar u bij terecht kunt met eventuele vragen. De Trainmanager zal ook uw vervoerbewijs controleren. De trein beschikt over catering, maar consumpties worden niet vergoed. Tijdens de stop in Rotterdam staat de trein ruim 20 minuten stil. U wordt dan verzocht om de trein te verlaten.
In het kader van het onderzoek vragen wij u onderstaande instructies goed op te volgen. Koop uw ticket(s) op de manier zoals hieronder vermeld staat. Wij vragen u de kosten voor te schieten. Deze worden achteraf vergoed. Let op: alleen de kosten voor de testrit op de HSL-Zuid vanaf uw woonplaats worden vergoed. Overige kosten zoals bus enz. worden niet vergoed!
Hieronder volgen uw aanwijzingen. Lees deze goed!
Koop uiterlijk 24 augustus 2009 via www.nshispeed.nl een retour-ticket vanaf uw woonplaats naar Rotterdam Centraal voor de reisdatum 21 september. Deze datum in de toekomst is gekozen om met de echte dienstregeling te testen.
Selecteer hierbij de voor u voordeligste manier van reizen, afhankelijk van het eventuele bezit van een NS-abonnement of NS-voordeelurenabonnement.
Kies een tweede klas retour.
Kies als ontvangstwijze van uw ticket: homeprint.
Neem het ticket mee tijdens de reis. Dit is uw vervoerbewijs.
Lukt het u echt niet om op die manier een ticket te boeken, neem dan contact op met NS Hispeed Telesales 030-2950860 en kies optie 1.
Na afloop van de testrit vragen we u om telefonisch het ticket te annuleren, het aankoopbedrag krijgt u dan gerestitueerd. De procedure hiervoor mailen we u direct na de testrit.
Uw trein vertrekt op dinsdag 25 augustus om 14:45 uur van Amsterdam Centraal spoor 15A, u bent daar om 16:42 uur weer terug.
Zorg dat u 10 minuten voor het vertrek van de testrit op het juiste perron aanwezig bent.
Vriendelijke groet en een plezierige reis toegewenst,
NS Hispeed
Waarom is in NL alles zo moeilijk.....quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:18 schreef ReisT het volgende:
Nee. De onderbouw is er in principe geschikt voor gemaakt, maar eerder dan dat er 25kV op die bovenleiding staat zal er geen 200 worden gereden. Hoogstens 160 als de beveiliging wordt aangepast.
Ja. Ik lees alleen ook bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 11:00 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Waarom is in NL alles zo moeilijk.....![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)en_op_bestaand_spoor
Als het al op bestaand spoor kan, moet het met deze speciale onderbouw en nieuwe beveiliging toch zeker kunnen ???
Plus dat je een stuk uit 1996 aanhaalt natuurlijk, die inzichten zullen ook wel achterhaald zijn inmiddelsquote:Railned voegt hier aan toe dat de SNCF (de Franse spoorwegen) niet van harte gebruik maakt van 1500 volt-lijnen. 'De infrastructuur slijt wel vijf keer zo snel is de indruk. Als de SNCF kan kiezen, gaat ze over op 25 kilovolt.'
Niet alles uit het verleden is achterhaald. Het project Rail 21 bijvoorbeeld. Dat is verre van achterhaaldquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Plus dat je een stuk uit 1996 aanhaalt natuurlijk, die inzichten zullen ook wel achterhaald zijn inmiddels![]()
quote:Treinreis sneller door kortere stops
UTRECHT - Het aantal treinritten op het Nederlandse spoorwegnet groeit komend jaar niet verder. Wel worden de reistijden op bepaalde trajecten korter, omdat treinen op sommige stations korter zullen stilstaan.
Dit blijkt uit de nieuwe dienstregeling die op 13 december ingaat. De plannen daarvoor werden vrijdag bekendgemaakt door spoorbeheerder ProRail.
In 2007 werden sommige stops op stations juist langer, nu worden daar links en rechts wat minuten afgesnoept. Volgens de NS leidt dit er niet toe dat mensen moeten gaan rennen voor hun trein.
''De overstapaansluitingen blijven gehandhaafd'', aldus een woordvoerder van het spoorbedrijf. Rond Amersfoort zal ''van alles gaan veranderen'', zoals vertrek- en aankomsttijden en van welke perrons treinen vertrekken. ''Dat moet beter gaan lopen.''
Capaciteit
Net als dit jaar zijn voor komend jaar ongeveer 3,1 miljoen passagiers- en goederenritten gepland. Het Nederlandse spoorwegnet zit met dat aantal ritten aan de top van de capaciteit. ''Wij zetten geen extra treinen in'', zegt de NS-woordvoerder.
Het bedrijf heeft de groeiverwachting voor het aantal passagiers op het spoor als gevolg van de economische crisis neerwaarts bijgesteld. De groei pakte in het eerste halfjaar veel lager uit dan de verwachte toename van 2,5 procent. NS rekent nu op een beperkte groei. Die wordt opgevangen door meer dubbeldekkers in te zetten.
Ruimte
Wanneer de hogesnelheidslijn op 7 september gaat rijden komt er meer ruimte op het gewone spoor. Als de HSL eind 2010 of begin 2011 helemaal op schema ligt, zal de dienstregeling in het westen van het land totaal op de schop gaan.
Randstad
Treinreizigers vanuit het noorden en oosten van het land zullen in de dienstregeling voor 2010 in veel gevallen een tot vijf minuten sneller naar de Randstad kunnen reizen.
Ook reizigers vanuit Lelystad gaan er op vooruit. De intercity tussen Lelystad en Schiphol gaat sneller rijden, bovendien gaat die voortaan de hele dag rijden in plaats van alleen in de spits. De tijdwinst op de rit tussen Lelystad en Schiphol is tien minuten.
Verder worden de stations van Maarheze in Brabant en Amsterdam Science Park in gebruik genomen.
bron: Nu.nl
Ik heb onlangs begrepen dat het geval Zoetermeer deels ook een economische beslissing is? Met een IC-stop is de stoptrein niet meer rendabel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef IntercityAPT het volgende:
Ze moeten de sneltrein weer invoeren. Hoeven de Intercity's meteen minder te stoppen en tegelijkertijd worden middelgrote steden zoals Zoetermeer met een sneltrein veel beter bediend dan met zo'n trage Sprinter. Niet genoeg ruimte? Sneller rijden. En dan niet de tijd tussen de treinen behouden, maar de afstand.
Klopt, dat is de 2200 als ik het goed heb. Die sneltreindienst wordt ironisch genoeg met DDM gereden en niet met VIRMquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Er zijn toch nog wel trajecten die een sneltrein hebben? Amsterdam Centraal - Dordrecht/Breda is nog steeds sneltrein
Rijdt regelmatig wel VIRM opquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:22 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Klopt, dat is de 2200 als ik het goed heb. Die sneltreindienst wordt ironisch genoeg met DDM gereden en niet met VIRM
Alleen maar omdat op dat traject de dienstregeling 2007 nog niet is ingevoerd. Wanneer de HLS helemaal in gebruik is wordt daar de Intercity afgeschaft, blijven er alleen sneltreinen over en gaat NS die voortaan IC noemen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Er zijn toch nog wel trajecten die een sneltrein hebben? Amsterdam Centraal - Dordrecht/Breda is nog steeds sneltrein
Is dat wat ze met de overgebleven ruimte gaan doen? Meer van dat soort diensten laten rijden zodat de 'Intercity's' alleen maar slomer worden?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alleen maar omdat op dat traject de dienstregeling 2007 nog niet is ingevoerd. Wanneer de HLS helemaal in gebruik is wordt daar de Intercity afgeschaft, blijven er alleen sneltreinen over en gaat NS die voortaan IC noemen.
huh, je vond het leuk om met je trein 5 min stil te staan op een station?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:33 schreef thatsme het volgende:
Ik vond het altijd wel fijn vanuit Zwolle 5min voor Amersfoort stilstaan.. Ik zal het gaan missen als ze weer door gaan rijden.
Ja, maar dat was dan ook omdat er dan vaak maar 1 IC naar Den haag of R'dam ging. Rest van de reizigers kon dan in Gouda overstappen op stoptreinen de andere kant op.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Heel frustrerend is dat. Er moet heel iets ernstigs gebeuren om de IC's een extra stop op Houten te laten maken. Terwijl een extra stop in Gouda (toen de IC daar nog langsraasde zoals dat hoort) om de haverklap werd ingelast.
In Amersfoort kan je misschien nog even naar buiten rennen voor een kop koffie.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:06 schreef Quyxz_ het volgende:
huh, je vond het leuk om met je trein 5 min stil te staan op een station?
Ja, benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, zonder goedwillende reizigers te duperenquote:De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan al hun kaartautomaten aanpassen nu is gebleken dat door een foefje uit te halen reizigers voor bepaalde reizen minder kunnen betalen dan eigenlijk zou moeten. Dat liet een woordvoerder van de NS vrijdag weten.
Wanneer reizigers bijvoorbeeld van Groningen naar Amsterdam willen reizen en terug, kost een retourtje 42,30 euro. Wanneer de reiziger een kaartje koopt van Groningen naar Groningen Noord via Amsterdam kost een enkele reis 35,20 euro. Dat is 7,10 euro minder en de reiziger kan evengoed op en neer van Groningen naar Amsterdam.
Trucje
Volgens de NS is dit trucje mogelijk op sommige grotere afstanden, waarbij in de buurt van het vertrekstation ook een kleiner station ligt. De NS wil de automaten nu aanpassen zonder goedwillende reizigers te duperen. ''Tot die tijd is het een legale wijze van vervoer'', aldus de woordvoerder.
Maar dan stoppen er ook intercity's in schiedam en dat gun ik ze als rasechte Vlaardinger nietquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alleen maar omdat op dat traject de dienstregeling 2007 nog niet is ingevoerd. Wanneer de HLS helemaal in gebruik is wordt daar de Intercity afgeschaft, blijven er alleen sneltreinen over en gaat NS die voortaan IC noemen.
Normaal gesproken is dat een teken dat je eens wat vaker een ander traject moet opzoekenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dan moeten de controleurs idd hun werk wel doen. Ben vandaag eentje bij Arriva tegengekomen die de hele trein controleerde, maar mij oversloeg
Mja, zo vaak kom ik hem niet tegenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaal gesproken is dat een teken dat je eens wat vaker een ander traject moet opzoeken
Of een andere vervoerder
Tot hoever gaat dat? Geldt dat ook voor internationale tickets? Heb eergisteren reisonderbrekingen gemaakt in Brussel Zuid, Brussel Noord en Antwerpen Centraal.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een optie zou kunnen zijn is om het Belgische systeem te hanteren: het verbieden van reisonderbrekingen.
Ja ik vind dat ook altijd knapquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:42 schreef Socios het volgende:
Er was laatst bij Arriva een conducteur in de trein die prachtig ouderwets ging controleren.
Na iedere stop ging ´ie weer de hele trein door en de kaartjes controleren van de reiziger die zojuist waren ingestapt. Heel goed, ook prima onthouden wie er wel al gecontroleerd was en die reiziger ongemoeid laten.
Gekloonde asperges denk ik. Is wat misgegaan. De trein uit Venlo wordt momenteel ontsmet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:49 schreef James1988 het volgende:
Engheid in Breda: vanochtend stond er nog niks, nu staan er OV-chipkaartpaaltjes. Buiten werking, dat nog wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Die staan er al weken, die voor de ingang op het stationsplein alvast wel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:49 schreef James1988 het volgende:
Engheid in Breda: vanochtend stond er nog niks, nu staan er OV-chipkaartpaaltjes. Buiten werking, dat nog wel.
Dat is wel nice. Vorige week werd ik 2x door dezelfde conducteur gecontroleerd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:42 schreef Socios het volgende:
Er was laatst bij Arriva een conducteur in de trein die prachtig ouderwets ging controleren.
Na iedere stop ging ´ie weer de hele trein door en de kaartjes controleren van de reiziger die zojuist waren ingestapt. Heel goed, ook prima onthouden wie er wel al gecontroleerd was en die reiziger ongemoeid laten.
De werkelijk gemaakte kosten voor het openbaar vervoer mogen onbelast vergoed worden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:54 schreef Fixers het volgende:
Is er hier iemand bekend met de regels voor werkgevers van reiskostenvergoedingen per openbaar vervoer? Of kan ik dat beter vragen in WGR?
Veel moeilijker wordt het niet idd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:03 schreef Socios het volgende:
De werkelijk gemaakte kosten voor het openbaar vervoer mogen onbelast vergoed worden.
Salaris-onderhandelingen? Welnee, je zegt gewoon: "Kijk, dit is goedkoper voor jullie. Vind je niet erg he?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:07 schreef Fixers het volgende:
Ik heb even zitten kijken, in mijn situatie zou een netabbonement net zoveel kosten als een traject abbonement. Als ik dan bij salaris onderhandelingen erin kan schuiven dat de baas er nog een leuk fiscaal voordeeltje uithaalt (en niet allen ik) dan is dat handig.
Dat de intercity's in Schiedam gaan stoppen snap ik nog wel, maar waarom in Heemstede-Aerdenhout?! Wat moeten die gaten met een intercitystop van één van de belangrijkste binnenlandse intercity's? Schrale troost trouwens voor jou: de IC naar Venlo gaat niet stoppen in Schiedam.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:34 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar dan stoppen er ook intercity's in schiedam en dat gun ik ze als rasechte Vlaardinger niet
Ik kom nooit op het stationsplein, alleen op de perrons. Ik pak de noordingang.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die staan er al weken, die voor de ingang op het stationsplein alvast wel.
quote:
Deze kreeg ik binnen, dus hoef niks te kopenquote:Uw digitale treinkaartje
Beste heer Houtsma,
Deze e-mail is uw ticket om deel te nemen aan de testrit over de HSL-Zuid. Verder vertellen we wat de testrit inhoudt en wat er van u verwacht wordt.
Uw Ticketnummer is: -xxxxxxxxxxxxxxxxxx- (verwijderd door poster)
Heenreis:
9:45 Amsterdam Centraal spoor 15A - 10:28 Rotterdam Centraal
Terugreis:
11:00 Rotterdam Centraal spoor 3 - 11:42 Amsterdam Centraal
De testrit gaat over het tracé van de nieuwe hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam, via Schiphol. Tijdens de reis behalen wij een snelheid van 160 km/u. Deze testrit bestaat uit een heen- en terugreis.
Om de testrit goed te laten verlopen, willen wij u vragen onderstaande aanwijzingen op te volgen.
• Uw trein vertrekt op dinsdag 25 augustus om 9:45 van Amsterdam Centraal spoor 15A.
• Zorg dat u 10 minuten voor vertrek op het perron aanwezig bent.
• De trein arriveert om 10:28 op Rotterdam Centraal.
• Dit ticket is geldig voor uzelf.
• Na een stop van ruim 20 minuten in Rotterdam Centraal, vertrekt uw trein om 11:00 van Rotterdam Centraal spoor 3. Ook voor de terugreis wordt u 10 minuten voor vertrek op het perron verwacht.
• De trein is om 11:42 op Amsterdam Centraal
• De treinrit is voor ons een test om ervaring op te doen. Beschouw deze treinrit daarom als een gewone treinreis. Er is een Trainmanager aan boord waar u met eventuele vragen bij terecht kunt.
• Tijdens de testrit is er catering aan boord. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening.
• Print dit bericht en neem de afdruk mee tijdens de reis. Wilt u de afdruk laten zien als erom gevraagd wordt.
• Dit ticket is alleen geldig op het HSL-traject Amsterdam Centraal - Schiphol - Rotterdam Centraal.
• Na afloop van de reis ontvangt u via e-mail een vragenlijst. Vul deze zo snel mogelijk in! Wij horen graag hoe u de reis ervaren heeft.
Heeft u nog vragen? Mail dan naar nshispeed@arachnea.nl en vermeld hierbij uw ticketnummer.
Vriendelijke groet en een plezierige reis toegewenst,
NS Hispeed
Heb ik ook regelmatig gehad ja..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:42 schreef Socios het volgende:
Er was laatst bij Arriva een conducteur in de trein die prachtig ouderwets ging controleren.
Na iedere stop ging ´ie weer de hele trein door en de kaartjes controleren van de reiziger die zojuist waren ingestapt. Heel goed, ook prima onthouden wie er wel al gecontroleerd was en die reiziger ongemoeid laten.
Eens! Zoetermeer isquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef IntercityAPT het volgende:
Ze moeten de sneltrein weer invoeren. Hoeven de Intercity's meteen minder te stoppen en tegelijkertijd worden middelgrote steden zoals Zoetermeer met een sneltrein veel beter bediend dan met zo'n trage Sprinter. Niet genoeg ruimte? Sneller rijden. En dan niet de tijd tussen de treinen behouden, maar de afstand.
Deze mail had ik ook, en ik denk dat iedereen er wel uit moet (aangezien echte reizigers ook uit zouden stappen op het eindpuntquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 01:29 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
Deze kreeg ik binnen, dus hoef niks te kopen![]()
En dan nog iets, betekent dit dat je op Rotterdam moet uitstappen, en later weer instappen?
Hebben we al gewone IC's die 200 kunnen rijden dan ?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:02 schreef IntercityAPT het volgende:
Tussen Amsterdam-Utrecht kan toch met 200 gereden worden? Ik hoop dat ze opschieten met dat nieuwe beveiligingssysteem, dat wordt lekker scheuren!![]()
Gewoon een kabeltje lostrekken dus als het spoor 200 km/u toe laat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 10:37 schreef weps het volgende:
Met VIRM is het technisch mogelijk. Ze zijn erop ontworpen alleen zijn ze begrenst en maar toegelaten tot 160 km/u.
Traxx met ICRm PRIO-rijtuigen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:47 schreef greavy het volgende:
Is er al bekend welke trein er rijd op de HSL testritten?
Kon er zelf weinig over vinden..
VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10%), maar wat ik heb begrepen is dat ze technisch geschikt zijn voor 200 km/h en 25 kV. ETCS/ERTMS moet dan ook wel mogelijk zijn, lijkt me.quote:Tevens.. HSL is ontworpen voor snelheden, maar er zijn VIRMs hiero die bij wijze van spreken gewoon harder mogen, dan die 160 op een deel van de HSL..![]()
Het is toch ook zo dat de Koplopers eigenlijk 165 km/h kunnen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:59 schreef James1988 het volgende:
VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10% )
Alle treinen kunnen minstens 10% harder dan hun maximale goedgekeurde snelheid, omdat ze, zoals James1988 al zei, getest moeten worden met 10% extra. Koplopers zijn goedgekeurd voor 160km/h, dus kunnen ze minimaal 176km/h.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:42 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Het is toch ook zo dat de Koplopers eigenlijk 165 km/h kunnen?
Mja, daarvoor moet wel het een en ander omgebouwd wordenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:59 schreef James1988 het volgende:
VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10%), maar wat ik heb begrepen is dat ze technisch geschikt zijn voor 200 km/h en 25 kV. ETCS/ERTMS moet dan ook wel mogelijk zijn, lijkt me.
DM'90 is voor 140 km/h toegelaten, maar dit heeft de NS veel moeite gekost. Zoveel zelfs dat er ICM is gebruikt om de Buffels sneller op snelheid te laten komen op het testtrajectquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:15 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Alle treinen kunnen minstens 10% harder dan hun maximale goedgekeurde snelheid, omdat ze, zoals James1988 al zei, getest moeten worden met 10% extra. Koplopers zijn goedgekeurd voor 160km/h, dus kunnen ze minimaal 176km/h.
Geen houdertjes meer in de treinquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was jullie kwijt![]()
Anyway, ik was vandaag eens aan het opruimen, en toen kwam ik een hele stapel Rails tegen. Je weet wel, Maandblad voor Reizigers. Wat is daarmee gebeurd? Waarom zie ik die nooit meer liggen?
Voor ERTMS en 25 kV lijkt het me dat Bombardier wel wat kan regelen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, daarvoor moet wel het een en ander omgebouwd worden
@Reactie 1: Misschien voor de strandgangers die Haarlem willen vermijden op weg naar Zandvoort. Buiten mijn mogelijke suggestie om dat het ridicuul is dat zo'n station in 's avonds en in het weekeinde 4 keer per uur bediend wordt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:49 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat de intercity's in Schiedam gaan stoppen snap ik nog wel, maar waarom in Heemstede-Aerdenhout?! Wat moeten die gaten met een intercitystop van één van de belangrijkste binnenlandse intercity's? Schrale troost trouwens voor jou: de IC naar Venlo gaat niet stoppen in Schiedam.
Ik zag vandaag trouwens op Schiedam een sprinter als intercity van Dordrecht naar Amsterdam.
Misschien moet ik maar a.s. 13 december testen. Lukt me met geen mogelijkheid die kaarten binnen nu en maandag af te halen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor ERTMS en 25 kV lijkt het me dat Bombardier wel wat kan regelen.
Alhoewel, gezien hun reputatie op ERTMS-gebied
homeprint toch?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien moet ik maar a.s. 13 december testen. Lukt me met geen mogelijkheid die kaarten binnen nu en maandag af te halen.
Ik bedoelde de bestelling. dennistd zei dat je de kaarten direct kon afdrukken, jij zegt iets met een bestelling.quote:
NS 17/1800 kunnen zelfs 200 km/uquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:00 schreef James1988 het volgende:
Er staat mij vaag iets van bij dat de 1700- en 1800-locs zelfs 180 km/h mogen, wat zou betekenen dat ze getest zijn onder 198 km/h. Hoeveel daar van waar is, weet ik alleen niet.
1600 niet?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:42 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
NS 17/1800 kunnen zelfs 200 km/u
1800 = omgenummerde 1600, dit komt omdat tijdens de splitsing van NS een deel van de locs naar Railion is gegaan. Om verwarring te voorkomen zijn de overgebleven 1600's omgenummerd naar 1800.quote:
Dat blad is vorig jaar opgeheven omdat het 'te hip' was voor de gemiddelde treinreizigerquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Anyway, ik was vandaag eens aan het opruimen, en toen kwam ik een hele stapel Rails tegen. Je weet wel, Maandblad voor Reizigers. Wat is daarmee gebeurd? Waarom zie ik die nooit meer liggen?
Was het niet 5b?quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:50 schreef brandsrus het volgende:
Gisteravond stond rond 20.00 uur een VIRM op Lw naast spoor 5a (heeft zeker een slagje Leeuwarden - Rotterdam gedaan), meen type 9591 als ik zo snel gelezen heb.
Klopt, maar het is wel ongebruikelijk toch een VIRM in de IC naar het noorden. Gebeurt eigenlijk alleen bij grote evenementen een keer voor meer capaciteit.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was het niet 5b?![]()
Daar parkeren ze het ding namelijk altijd. 5a is niet handig, omdat je daarmee de Arrivatreinen niet richting 5b kunt krijgen, omdat 5a al door de NS bezet wordt gehouden
In het weekend heb ik altijd een VIRM van Leeuwarden - Rotterdam - Leeuwarden.. Door de week altijd een koploper.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:54 schreef brandsrus het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel ongebruikelijk toch een VIRM in de IC naar het noorden. Gebeurt eigenlijk alleen bij grote evenementen een keer voor meer capaciteit.
Jammer, ik vond het namelijk erg leukquote:Op zondag 23 augustus 2009 11:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat blad is vorig jaar opgeheven omdat het 'te hip' was voor de gemiddelde treinreiziger![]()
Bijna niemand las het dus blijkbaar. NS zou zoeken naar een nieuwe invulling, meer trein-gerelateerd, maar die hebben ze blijkbaar nog niet gevonden.
Mja, het gebeurt wel regelmatig dat het toch hetzelfde treinstel weer is. Dan hadden ze in Onnen bijvoorbeeld nog geen tijd gehad om het te onderhouden en dan gebeurt het een dag later.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:55 schreef greavy het volgende:
[..]
In het weekend heb ik altijd een VIRM van Leeuwarden - Rotterdam - Leeuwarden.. Door de week altijd een koploper.
Vertrek 's ochtends: 7.44 (Leeuwarden)
Vertrek 's avonds/middags : 17.38 ofzo iets.. (Rotterdam)
Het is btw nooit dezelfde trein![]()
Dat snap ik. Maar ik zie er op zaterdag bijna nooit koplopers naar Leeuwarden gaan hoor..quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het gebeurt wel regelmatig dat het toch hetzelfde treinstel weer is. Dan hadden ze in Onnen bijvoorbeeld nog geen tijd gehad om het te onderhouden en dan gebeurt het een dag later.
En dat was niet fun zeker? In de zin van, Leuk enzoquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:01 schreef RubenK het volgende:
Ik was er bij toen dat gebeurdedie inslag daar op tilburg
elaborate pleasequote:Op maandag 24 augustus 2009 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Het moest er ooit een keer van komen":
[ afbeelding ]
Gewoonquote:
Ik heb een tijdje terug gelezen dat de 11.8'en vervangen zullen worden door Traxxen van B-cargo dacht ik.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:53 schreef James1988 het volgende:
Het is weer raak tussen Utrecht en Den Bosch... vanochtend al +20 gehad, nu weer. Capaciteitsproblemen had men het over.
Heel even met een machinist staan praten van de Benelux, die wist me te vertellen dat alle 11.8'jes er in september uitgaan. In hoeverre dat waar is weet ik niet, het lijkt me onwaarschijnlijk. Zoveel Traxx heeft NS Hispeed nou ook weer niet om én de Benelux te blijven rijden, én op de HSL.
En wat maakt 11.8 een herrie trouwens, vooral als je ernaast staat
Bedoel je daarmee "Traxxen" of "Traxxen van B-Cargo"?quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, die Traxx'en hebben in België alleen maar een toelating voor goederenvervoer.
Oh kut ja ik moet nog een NSHispeed ticket uit de afhaalmachine gaan sleuren morgenquote:
De kleurquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, kan, dat weet ik nietWaarin verschillen die van de HSA-traxxen eigenlijk?
Mja, als alles goed gaat, dan is er een probleem.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:43 schreef Koen66 het volgende:
Ben benieuwd of er nog dingen verkeerd gaan tijdens de 'HSL-proefritten-met-publiek'
Kloptquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, als alles goed gaat, dan is er een probleem.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt![]()
Ik zit ook in die trein9.45 vertrek uit A'dam.
Moet er alleen kapotvroeg me nest voor uit![]()
Met scooter naar Dordrecht en dan nog eens naar A'dam
daarom heb ik de middagrit ook maar genomenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt![]()
Ik zit ook in die trein9.45 vertrek uit A'dam.
Moet er alleen kapotvroeg me nest voor uit![]()
Met scooter naar Dordrecht en dan nog eens naar A'dam
Hoe kan dat nou manquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:46 schreef dennistd het volgende:
Hij is 2 minuten langzamer dan de IC naar Vlissingen
(15min tegen 13min)
Wat een godsvermogen zou het met de bus kosten??quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
Toeslag betalen om langzamer te mogen reizen
We hebben het hier over een slak, niet over de busquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een godsvermogen zou het met de bus kosten??
quote:ProRail gaat informatieborden repareren
TILBURG - De informatieborden en klokken op het centraal station in Tilburg worden dinsdagmiddag gerepareerd. Volgens een woordvoerder van ProRail is het bedrijf druk bezig het probleem met de borden te verhelpen.
Volgens het bedrijf duurt de reparatie langer dan normaal omdat ProRail overgaat op een nieuw digitaal systeem.
Blikseminslag
De reizigersinformatieborden en klokken zijn al vijf dagen kapot. Dat komt door een blikseminslag afgelopen donderdag.
Aan het eind van dinsdagmiddag moeten de borden weer de juiste informatie weergeven.
http://www.omroepbrabant.(...)orden+repareren.aspx
Gaat er toch iets misquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Waarschijnlijk inhaalplek voor de IC als het voor een stoptrein of goederen rijdt?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In rijssen heb je 3 sporen aan de perrons liggen, alleen bij spoor 2 en 3 komen treinen aan. Waarom ligt dat 1ste perron daar?
Ja klopt, 20% van de mensen, gok ik, waren gewone reizigers die naar Rotterdam wilden en een normaal kaartje hadden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Als je (ooit) nog een leuk bordje wilt fotograferen:quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon![]()
Een stationsbordje met niet meer dan "station." eropOkee, komt vaker voor in andere talen, maar toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2009 13:45:49 ]
Toch weer vet lomp gedaan dan. Kleine moeite om in NL en EN om te roepen dat het een speciale trein is voor genodigden en dat mensen anders niet moeten instappenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Dat. Niet meer en niet minder. Als je binnen de lijntjes kleurt gaat het prima, maar wil je iets bijzonders?quote:
Het is al opgelost! Moest een ticket hebben voor Bilthoven - Antwerpen-Centraal.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat. Niet meer en niet minder. Als je binnen de lijntjes kleurt gaat het prima, maar wil je iets bijzonders?
Die kan je net zo goed in Bilthoven uit de automaat trekkenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:06 schreef Crientj het volgende:
Het is al opgelost! Moest een ticket hebben voor Bilthoven - Antwerpen-Centraal.
Dan zat je niet bij mij in de rijtuig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:50 schreef its_me_ het volgende:
Nu in fyra. Heel veel lege plekken. Helft is nog vrij. Vertrektijd a'dam is 9.50
Klopt. Heb ik ook gezienquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Hier in Zwijndrecht heb je 4 peronnen, 4 sporen. Aan maar 2 peronnen komen de treinen, en dat zijn de middelste 2. Perron 1 en 4 word in dit geval vooral gebruikt als doorrijd spoor, wat daar waarschijnlijk ook is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In rijssen heb je 3 sporen aan de perrons liggen, alleen bij spoor 2 en 3 komen treinen aan. Waarom ligt dat 1ste perron daar?
Kan je wel de stoptrein er op kwijtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:16 schreef Hr-Flip het volgende:
Nee Spoor 1 in Rijssen is nog gewoon iets van vroeger
Spoor 2 en 3 zijn de doorgaande sporen, en 1 is een uithaalspoor, voor defecte treinen en/of goederentreinen.
Je wilt het niet gebruiken als inhaalspoor, wissels zijn namelijk maar geschikt om in afbuigende stand met max 40km/h te rijden..
en om 17 uur uit Haarlem vertrekken, betekend 18.30 aankomen in Den Haag....quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:06 schreef KapiteinT het volgende:
Ja, dat heb ik gemerkt ja... Ik wilde van Breda naar Hoofddorp, maar dat werd Breda - Rotterdam - Utrecht - Hoofddorp...
Oooh. Dan hoef ik dus niet moeilijk te doen met reserveren. Ty ^^/quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kan je net zo goed in Bilthoven uit de automaat trekken
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:57 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oooh. Dan hoef ik dus niet moeilijk te doen met reserveren. Ty ^^/
Hmm, die site deed gewoon moeilijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.
Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.
Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Ik heb er wel één, maar stel je voor dat je alleen biljetten hebt maar geen bankpas?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?
Wordt ook tijd dat LED's of TFT's de CTA's vervangen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:15 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hmm, die site deed gewoon moeilijk.
CTA op Bilthoven had overigens een eigen willetje. xD, dr zit nog een handgeschreven flapje in voor Den Dolder etc.
Terwijl hij al gewoon vervangen is door een nieuwe.
Omdat voor een automaat met bankbiljetten de veiligheidseisen strenger zijn, en de NS te krenterig is om automaten te kopen die aan die eisen voldoen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.
Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Moet je bij iemand een sloot munten zien te bietsen in ruil voor je bankbiljettenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb er wel één, maar stel je voor dat je alleen biljetten hebt maar geen bankpas?
Nou als ze net zoals in België alleen maar binnenlandse betaal passen slikken dan is dat wel makkelijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?
Hebben ze daarom niet ook de strippenkaarten er uitgehaald, zo een jaar of wat terug?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat voor een automaat met bankbiljetten de veiligheidseisen strenger zijn, en de NS te krenterig is om automaten te kopen die aan die eisen voldoen.
www.jizdenka.czquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:30 schreef Ireyon het volgende:
Waar kan ik ergens de afstand vinden voor trajecten in het buitenland?
89quote:Anders mag iemand me ook gewoon vertellen hoeveel km Venlo - Köln
42quote:en Roosendaal - Antwerpen is
True. Ik heb afgelopen weekend op het mondaine station van halle nog alle duivels uit de hel staan vloeken omdat het loket dicht was en men het wel genoeg vond om EEN kaartautomaat te plaatsen op een van de grotere stations van het land toch. En die automaat was weliswaar Facile, Pratique, Fiable en Rapide, maar alleen voor iemand met Proton of Bancontact.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:54 schreef Fixers het volgende:
Nou als ze net zoals in België alleen maar binnenlandse betaal passen slikken dan is dat wel makkelijk.
volgens mij is er helemaal niet gecontroleerd zelfs...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:41 schreef KapiteinT het volgende:
Vraagje aan degene die al met een testrit zijn mee geweest: controleren ze op naam? Degene waarmee ik eigenlijk zou gaan kan niet, kan ik zijn kaartje dan aan iemand anders geven, ondanks dat het op zijn naam staat?
Niemand, dat begint pas 31-8. Wiseguyquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:30 schreef knars het volgende:
Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam?
En vergeet niet, dat die automaten enkel binnenlandse vervoersbewijzen uitspugen. Handig op een groot druk station als Brussel Centraal, waar er slechts 2 staan. Rapide zijn ze overigens vooral niet.... tegen de tijd dat ik B-R-U-S-S-E-L-C-E[ntraal] had ik ingetikt. Had ik al lang naar het loket kunnen lopen, wat ik alsnog kon doen omdat mijn Maestro pas werd uitgespuugd. Opvallend trouwens, bij de conducteur treinbegeleider kan je met creditcard betalen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
True. Ik heb afgelopen weekend op het mondaine station van halle nog alle duivels uit de hel staan vloeken omdat het loket dicht was en men het wel genoeg vond om EEN kaartautomaat te plaatsen op een van de grotere stations van het land toch. En die automaat was weliswaar Facile, Pratique, Fiable en Rapide, maar alleen voor iemand met Proton of Bancontact.
Die quasi gebruikersvriendelijke kutdingen slikken niet eens muntgeld, laat staan papier. Oh wat gemakkelijk, praktisch, betrouwbaar en snelKutbelgië
kHeb vandaag een folder meegenomen, begint de 31e btw.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:30 schreef knars het volgende:
Wel mooi dat elke keer als Rotterdam - Den Haag - Schiphol er uit ligt, we hier Thalysjes en Beneluxjes langs zien komen. Had de storing nog niet meegekregen toen knars junior riep: "Kijk, Thalys! Pappa-pappa-pappa, Thalys rijdt daar!" Verder nog aardig twee zuurstokken voorbij zien komen. Nice.
Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam?
Ik ben op de heenreis gecontroleerd, terugreis niet. (9.45 dinsdag), en werd inderdaad omgeroepenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
volgens mij is er helemaal niet gecontroleerd zelfs...
wel werd er op amsterdam in elk geval omgeroepen dat ie alleen voor genodigden was, zowel in NL als
quote:heenreis eerste klas gezeten, zat wel beter dan tweede klas
veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger
Bron: nu.nl(klikbaar)quote:geluidsoverlast bij omwonenden, schrijft de Volkskrant. Beheerder Prorail ontving in korte tijd ruim 1600 klachten over het lawaai van de trein.
© ANP
De afgelopen weken werd er proefgedraaid op het tracé tussen Amsterdam en Rotterdam, dat volgende maand officieel in gebruik wordt genomen.
Een woordvoerder van Prorail zegt in de krant: ''Dat is opvallend veel in zo’n korte tijd. Voor ons is dat een signaal dat hier echt iets speelt.''
WC niet geweest. En de catering was gewoon duurder dan in de BeNeLux trein, die ik naar Amsterdam had, en terug naar Dordrechtquote:ohja, het hok van de wc stond vol met water...
en thee voor twee euro
Breda - Amsterdam, forens. Meestal over Den Bosch, maar als ik die mis over Den Haag.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:02 schreef Socios het volgende:
Reis jij iedere dag maar een beetje in de rondte of wat is jouw forensentraject?
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84362quote:Sneltrein tussen Groningen en Duitse Leer
GRONINGEN/LEER - Tussen Groningen en het Duitse Leer gaat een sneltrein rijden. De rit duurt ongeveer 40 minuten. Dat staat in een rapport dat is gemaakt opdracht van de provincie Groningen.
Met de sneltrein wil de provincie een snelle spoorverbinding met Bremen bevorderen. De bedoeling is dat dat traject over een aantal jaren in anderhalf uur kan worden afgelegd. Daarvoor is steun nodig van het Rijk en de Duitse overheid. De plannen voor de sneltrein naar Duitsland worden binnenkort besproken met Provinciale Staten.
Een koploper ;o Phuu.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:45 schreef ReisT het volgende:
De stopper Utrecht-Zwolle wordt ook met de dag comfortabeler zeg, normaal is dat DDAR, gisteren trof ik er zo'n nieuwe VIRM-4 en vanmiddag zelfs een Koploper!
Ik durf te wedden dat enkele van die NIMBY's stiekem een proefrit met de HSL hebben gemaakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:05 schreef greavy het volgende:
Het maakt wel een erge ruis, niet voor niets dat er al 1600 klachten bij de NS zijn binnengekomen voor geluidsoverlast bij omwoners![]()
Ik zat beide keren 1e klas.
De DDM vind ik net iets onbetrouwbaarder.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:49 schreef Crientj het volgende:
[..]
Een koploper ;o Phuu.
Ik zit echt altijd in die rottige DDAR.
Was gister op Zwolle, gaar dr een nieuwe dubbeldekker terug richting Utrecht.
*Jaloers is.
Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:47 schreef brandsrus het volgende:
^^ Lijkt me een goed plan, maar dan zullen aan NL - zijde nog wel aanpassingen gedaan moeten worden denk ik (dubbelspoor e.d.)
Niet alleen daar hoor, ook bij de gewone zitplaatsen was het een enorme herrie in die tunnelsquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef dennistd het volgende:
veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger
En een spoorverdubbeling.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.
Ik wil nog de NBS Rhein-Main testen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet alleen daar hoor, ook bij de gewone zitplaatsen was het een enorme herrie in die tunnels
Verder was het best grappig om de reacties te zien als de trein opeens een paar graden overhelt.. 't heeft wel wat, zo'n hogesnelheidsbocht
ze hebben het over 125 km/h over het hele traject. Nu is dat nog onmogelijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.
Ik heb eens zitten knoeien met een simulatieprogrammaatje: het stuk van Kropswolde Aansluiting tot Nieuweschans kun je, door alle stops te schrappen, verkorten van 36 tot 29 minuten. Met nog drie minuten oponthoud in Nieuweschans en een halt in Weener kun je nog vijf minuten eraf halen, zit je in totaal op 12 minuten tijdwinst. De overige 20 minuten moeten dus uit snelheidsverhoging komen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze hebben het over 125 km/h over het hele traject. Nu is dat nog onmogelijk.
Veel tijd win je trouwens door Kropswolde, Martenshoek, Hoogezand-Sappemeer en Sappemeer-Oost over te slaan. Dat zijn vier stops in enkele kilometers tijd.
Dat is intussen opgeknapt en nu 80 km/u.quote:Maar ook in Duitsland moet er dan iets gebeuren, want ongeveer 1,5 over de grens bij Nieuweschans ligt een bocht die bij een hele lage snelheid genomen moet worden. Meende dat het 15 km/h was ofzo.
Mja, dat lukt wel denk ik, omdat er ook in Scheemda gekruisd kan worden. Tussen Groningen en Zuidbroek is het dubbelspoor, dus dat is het probleem niet. Het grootste probleem zit m tussen Groningen en Groningen losplaats (3 meter verder dan station Europapark). Dat is nu een druk bereden stukje en ik denk dat het alleen kan als de trein niet over het perronspoor gaat. Dan kan er een tegentrein gewoon halteren, terwijl de sneltrein doorraast.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:49 schreef ReisT het volgende:
In Nieuweschans en Weener zal toch wel gestopt moeten blijven worden, ik neem tenminste niet aan dat de stoptrein daar blijft als er een sneltrein komt. Dat stuk versnellen hoeft dus niet echt. Grootste winst zal 'm idd moeten zitten in het overslaan van Sappemeer en omstreken.
Ben wel benieuwd hoe ze dat verder inpassen tussen Groningen en Zuidbroek, want ze willen volgend jaar ook 2x/uur naar Veendam gaan rijden.
Mogen ze in Duitsland het stuk Nieuweschans - Ihrhoven (of zoiets) wel eens gaan verbeteren. Nu mag je er maar op een stuk 40 km/u vanwege zeer slechte staat van het spoorquote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84362
Ze hebben veel ambitie zeg
Dat is dus ingussen helemaal opgeknapt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:49 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Mogen ze in Duitsland het stuk Nieuweschans - Ihrhoven (of zoiets) wel eens gaan verbeteren. Nu mag je er maar op een stuk 40 km/u vanwege zeer slechte staat van het spoor
Die sneltrein reed 3x/dag volgens het spoorboekje van 1999:quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:12 schreef Socios het volgende:
Overigens is de meeste stations inhalen tussen Groningen en Leer niets nieuws. Dat deed de internationale trein Groningen - Leer niet eens zo heel lang geleden ook.
Jammer dat de Hanzelijn niet door gegaan is, anders had je leuke treinverbinding gehad.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die sneltrein reed 3x/dag volgens het spoorboekje van 1999:
Groningen-Nieuweschans duurde 40 minuten (5 minder dan nu)
Nieuweschans-Leer duurde 30 minuten (9 méér dan nu)
Dan mag jij mij vertellen waarom er nog steeds een stuk 40 km/u gereden moet worden...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is dus ingussen helemaal opgeknapt.
Of wat dacht jij waarom de treinverbinding naar Leer jarenlang vervangend busvervoer kende?
Und tis weer voorbij. Vaagh ;oquote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:46 schreef Crientj het volgende:
Tussen Nijverdal en Wierden verstoring treinverkeer.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Jaaa, dit is heel handig.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:46 schreef Crientj het volgende:
Tussen Nijverdal en Wierden verstoring treinverkeer.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Jaaa, dit is heel handig.
quote:Zwolle-Almelo Donderdag 27 Augustus 08:50
Oorzaak De beperkingen tussen Nijverdal en Wierden zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Oh, ja, ik zie het, een stukje moet je 50 km/u rijden. Hebben ze de boel dan maar half opgeknapt ofzo? Of is het gewoon zo'n scherpe bocht dat je sowieso niet harder kan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:06 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dan mag jij mij vertellen waarom er nog steeds een stuk 40 km/u gereden moet worden...
Laten we hopen dat dit systeem werkt. Kunnen de banken het ook in voeren. Skimmersquote:Skimmen op treinstations verleden tijd
door Rien Meijer
AMSTERDAM - Volgens de Nederlandse Spoorwegen behoort skimmen op de stations binnenkort tot het verleden.
Vanaf maandag worden alle kaartjesautomaten van de NS voorzien van een nieuw voorzetstuk waar het bankpasje niet meer recht maar zíjdelings in moet worden gelegd, alvorens deze naar binnen te schuiven.
"Daardoor wordt het bijna onmogelijk om er kopieerapparatuur tussen te zetten", verklaart een woordvoerster van de NS. "En als skimmers dat toch proberen, stopt de automaat er direct mee en krijgen wij een storingsmelding binnen."
De verwachting is dat het ongeveer acht weken duurt voor alle circa 1200 kaartautomaten zijn voorzien van de zogenoemde 'Veilige Pasinvoer'.
Het skimmen, waarbij bendes de gegevens van bankpasjes kopiëren en de bijbehorende rekeningen plunderen, is de laatste jaren flink toegenomen. Volgens officiële gegevens van de banken verdubbelde de schade vorig jaar ongeveer tot 31 miljoen euro. Volgens de politie steeg het aantal skimpogingen op de treinstations van 36 in 2007 tot 750 vorig jaar. Dít jaar zou de teller half april alweer op 160 pogingen hebben gestaan.
De NS-woordvoerster bestrijdt deze cijfers en houdt het op "gemiddeld minder dan één keer per dag. Maar dit moet naar nul."
De scholen zijn weer begonnen en het is één en al drama deze week! Dinsdag stond ik op Den Haag HS vast na een zelfmoord, gezeik bij Alkmaar, gister bij Almere ergens moest er ook iemand gearresteerd worden die op het spoor liep... Mèn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:52 schreef RubenK het volgende:
gisterochtend iemand door de politie van het spoor geplukt na een bijna-aanrijding tussen alkmaar en castricum
vandaag op precies hetzelfde punt iemand doodnu wel gelukte zelfmoordpoging?
Dan maken ze er een toeristische route van, want ze rijden via Bad Bentheim Duitsland binnen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:10 schreef JDude het volgende:
Waar ik "mintgroene locomotief" zei, bedoel ik "Traxx". Stop.
Het spul rolde overigens richting Tilburg.
Daar zullen wel wat dingen aan kleven: officieel is ICL geen eigendom van NS, maar van DB, wat dus rare leaseconstructies inhoudt. Verder heeft NS geen locs die 200 kunnen, op de HSL én op het Nederlandse net kunnen rijden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:44 schreef RubenK het volgende:
Ja daar moeten ze eigenlijk wat aan doen... Ik wou stiekem eigenlijk dat ze ICL hiervoor gingen gebruiken, die mogen namelijk 200!
quote:Vragen van het lid Cramer (ChristenUnie) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over het stilleggen van de dienstregeling rond Utrecht en de communicatie aan de reizigers (Ingezonden 21 augustus 2009)
1
Kent u het bericht “En weer gaf de NS geen informatie”? 1)
2
Is het waar dat het treinverkeer dinsdag 18 augustus 2009 rond Utrecht is stilgelegd omdat er geen communicatie mogelijk was tussen treindienstleiding en het personeel in de treinen en op de perrons?
3
Is het waar dat rond 2001, na eerdere grote verstoringen, is geconcludeerd dat grootschalige stillegging van de dienstregeling niet nodig is op het moment dat TeleRail niet werkt omdat dit systeem niet veiligheidskritisch is?
4
Is het waar dat, nu TeleRail is vervangen door GSM-rail, dat een hogere beschikbaarheid heeft, ProRail besloten heeft dit systeem weer als veiligheidskritisch systeem te beschouwen en dat dit de reden is dat de dienstregeling is stilgelegd?
5
Kunt u uiteenzetten waarom GSM-rail veiligheidskritisch is en waarom deze conclusie anders is dan die in 2001? Is het niet zo dat ondanks de uitval van de telefooncentrale treinen gewoon veilig hadden kunnen blijven rijden, desnoods met een beperkte dienstregeling, omdat de seinen, de automatische treinbeïnvloeding (ATB) en de omroepinstallatie wel beschikbaar waren?
6
Is het waar dat bij uitval van de telefooncentrale ter plaatse er geen backupsysteem is voor GSM-rail? Heeft ProRail dit risico voor de procesvoering (uitgaande van de keuze van ProRail voor stilleggen van het treinverkeer bij uitval van GSM-rail) van tevoren onderkend, geanalyseerd en mitigerende maatregelen genomen? Zo nee, waarom niet?
7
Overweegt u in lijn met de door ProRail genomen maatregel ook de A2, A12, A27 en A28 integraal stil te leggen als de matrixsignalering rond Utrecht uitvalt? Zo nee, kunt u toelichten wat de rationaliteit is van de genomen maatregel van ProRail, waardoor het treinverkeer rond Utrecht compleet stil kwam te liggen?
8
Is het Operational Control Center Rail, dat zou worden opgericht om de oplossing van verstoringen vanuit één punt te coördineren, al gerealiseerd? Zo nee, waarom niet?
7
Deelt u de mening dat het kettingeffect dat ontstaat door een dergelijke verstoring mede het gevolg is van de hoge benutting van het spoorwegnet waardoor de kans op een deadlock groot is en het weer opstarten van de dienstregeling in dat geval zeer moeilijk is? Hoe duidt u dit in relatie tot het Herstelplan spoor en uw pleidooi voor robuustheid van de infrastructuur?
8
Waarom worden er door de omroepinstallatie op de perrons nog steeds geen standaard omrijadviezen gegeven bij het uitvallen van knooppunten? Waarom is bijvoorbeeld in Woerden niet omgeroepen dat er omgereden kon worden via Duivendrecht-Weesp richting het noorden en oosten van het land?
1) Nederlands Dagblad, 20 augustus 2009
Toelichting:
Deze vragen dienen ter aanvulling op eerdere vragen terzake van het lid Roemer, ingezonden 21 augustus 2009 (vraagnummer 2009Z14979)
Als er van binnen meer lawaai is hoeft dat niet van buiten te zijn. Zo zijn betonen dwarsliggers van binnen meer lawaaierig maar van buiten stiller dan de houten dwarsliggers.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:37 schreef Igen het volgende:
Vanmiddag ook in de Fyra geweest. Ging best snel de hele rit. Alleen hoor je wel duidelijk dat de trein ineens véél meer lawaai maakt zodra 'ie van het spoor met ballastbed de betonnen HSL-piste op rijdt, dus ik vermoed dat die zeurende omwonenden nog wel eens een punt kunnen hebben.
Melanie Schultz van Haegen kon evenmin rekenen...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
Kan die SP'er wel tellen eigenlijk?
Ik zat ook in die treinquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:38 schreef James1988 het volgende:
Ik sta nu op het station in Amsterdam, te wachten op de Fyra. Geen actiegroepen nu hopelijk...
Hoe zat dan dan met die tickets die al lang uitverkocht waren?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat ook in die trein![]()
Vond het met de drukte wel reuze meevallen, ik denk die hele trein zit bomvol![]()
nice, leuk rijtjequote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen (). Maar wel een goede foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Tja geen idee, mensen die niet zijn op komen dagen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe zat dan dan met die tickets die al lang uitverkocht waren?
quote:Network Rail To Axe 1,800 Jobs Across UK
5:58pm UK, Thursday August 27, 2009
Network Rail has announced plans to axe 1,800 jobs as part of a move to reduce costs.
Network Rail workers
The rail operator has told staff that more than 15% of maintenance workers will have to go.
A Network Rail spokesman said the cutbacks would take place between now and April 2011.
He insisted the operator would try to redeploy as many of those affected as possible.
He said: "We are looking at restructuring our maintenance function to make it more effective in the way we carry out our operations.
"We are just starting on consultations with our people and the union.
"We haven't identified any specific roles as yet."
The move comes a day after rail bosses outlined plans for a £34bn super-fast link between London and Glasgow.
Die kutfalers verpesten het voor de hobbyistenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Tja geen idee, mensen die niet zijn op komen dagen?
Ik zal het goed maken, capice?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kutfalers verpesten het voor de hobbyisten
Nou, Groot-Brittanniëquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Groot-Brittannië krijgt een HSL-verbinding tussen Londen en Glasgow, maar hieraan zit wel een heel duur prijskaartje aan:
[..]
Ach, zo bijzonder was het ook niet hoorquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kutfalers verpesten het voor de hobbyisten
Jup, die spotte ik eerder vandaag ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen (). Maar wel een goede foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Lang leve de Conservatieven!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, Groot-BrittanniëHet laatste goeie wat daar op spoorgebied vandaan gekomen is, is de uitvinding van de stoomloc zelf. De manier waarop ze er daarna een potje van gemaakt hebben is een bezienswaardigheid op zich (Beeching Axe, Clapham Junction accident, al die excuusstationnetjes nu, die 1 keer per week aangedaan worden, in 1 richting, omdat sluiten duurder is
)
Ik begrijp dat alle wadjes weg gaan? Volgens mij staan er nog tig in Amersfoort en in Amsterdam.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen (). Maar wel een goede foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Dit is niet goedquote:Grote brand in loods stoomtrein STAR
STADSKANAAL - Op dit moment woedt een grote brand in een loods van de stoomspoortrein STAR. De brandweerkorpsen van Stadskanaal en Veendam zijn bezig met de bestrijding van de brand.
De eerste melding van de brand was om 19:20 uur. Verdere bijzonderheden ontbreken nog.
Geplaatst: donderdag 27 augustus 2009 19:42
Klopt. Deze zijn in principe ook allemaal verkocht aan Sigma in Polen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik begrijp dat alle wadjes weg gaan? Volgens mij staan er nog tig in Amersfoort en in Amsterdam.
quote:De brand brak uit 19:20 uur en woedt aan de achterkant van de werkplaats. In de loods staan de stoomlocomotief, twee dieselslocomotieven en een locomotief die gereviseerd moet worden.
Volgens een woordvoerder van de STAR moet de loods zelf waarschijnlijk als verloren worden beschouwd. Over mogelijke schade aan de locomotieven is nog niets bekend.
Dus ze gaan nog een keer die kant opquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:20 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Klopt. Deze zijn in principe ook allemaal verkocht aan Sigma in Polen.
Ik kwam van verderquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik moest helemaal uit Almelo komen voor dit ritje![]()
![]()
Hmm, das kut...quote:
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik kwam van verder
[..]
Hmm, das kut...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Klote zeg. Ben benieuwd welke locs er allemaal in de loods stonden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Die locs zien we ook niet meer terug, heb ik gehoord op de radio.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |