abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72054565
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 18:17 schreef James1988 het volgende:
Welke slimbo heeft bedacht dat het handig is om de prullenbakjes bij ICRm net iets breder te maken, dan de rechterzijde van een opengeklapt tafeltje? Met als gevolg dat je er niks in kan gooien wat groter is dan een Smartie als het tafeltje omlaag is?

Is best wel onhandig eigenlijk.
Was mij ook al opgevallen idd
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_72055909
NIJMEGEN
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72055916
Verkeerde tpoic
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72055922
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
NIJMEGEN
Idioot ! xD
  donderdag 20 augustus 2009 @ 21:59:10 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72055929


Gezien in Amsterdam, spoor 13a.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:18:25 #56
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72056671
Vijf kwartier vertraging vanmiddag, op een ritje van tien minuten. Net na 2 uur was er een defecte trein ergens in de buurt van Houten en werden alle stoptreinen opgeheven. IC's lieten ze wel doorrijden, en het duurde ruim een uur voordat ze op het geniale idee kwamen, maar eens een IC als stoptrein te laten rijden.tussen Utrecht en Den Bosch. Was ondertussen 15:38 terwijl ik de trein van 14:28 had moeten hebben.
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:02 schreef IntercityAPT het volgende:
Tussen Amsterdam-Utrecht kan toch met 200 gereden worden?
Nee. De onderbouw is er in principe geschikt voor gemaakt, maar eerder dan dat er 25kV op die bovenleiding staat zal er geen 200 worden gereden. Hoogstens 160 als de beveiliging wordt aangepast.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:12:21 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72060388
wie gaat er volgend weekend naar het spoorwegmuseum?
http://www.spoorwegmuseum.nl/nl/hetmuseum/heimwee.htm
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:31:18 #58
136283 knars
Teethgrinder
pi_72060854
Heerlijke airco van de VIRM IV vandaag.
Zag gister trouwens dat er door het dinsdagdebacle nig wat bakken zoek waren ofzo, want er werd in de avondspits met Plan V gereden als IC tussen Utrecht en Schiphol eb Rotterdam en Enschede. Opvallend! Ook deze week een mooie uitstap gehad op een perronloze plek spoor 8/10 te Gouda. Waren maar 14 bakken, perron hoort 16 aan te kunnen. Meester die zijn koploperbakjes niet kan tellen?
pi_72062925
Mail over de testrit Je moet zelf je ticket kopen maar die krijg je terug via restitutie
pi_72063074
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 07:50 schreef RubenK het volgende:
Mail over de testrit Je moet zelf je ticket kopen maar die krijg je terug via restitutie
pi_72063456
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:18 schreef ReisT het volgende:
Vijf kwartier vertraging vanmiddag, op een ritje van tien minuten. Net na 2 uur was er een defecte trein ergens in de buurt van Houten en werden alle stoptreinen opgeheven. IC's lieten ze wel doorrijden, en het duurde ruim een uur voordat ze op het geniale idee kwamen, maar eens een IC als stoptrein te laten rijden.tussen Utrecht en Den Bosch. Was ondertussen 15:38 terwijl ik de trein van 14:28 had moeten hebben.
[..]

Nee. De onderbouw is er in principe geschikt voor gemaakt, maar eerder dan dat er 25kV op die bovenleiding staat zal er geen 200 worden gereden. Hoogstens 160 als de beveiliging wordt aangepast.
Heel frustrerend is dat. Er moet heel iets ernstigs gebeuren om de IC's een extra stop op Houten te laten maken. Terwijl een extra stop in Gouda (toen de IC daar nog langsraasde zoals dat hoort) om de haverklap werd ingelast.
  Redactie Sport vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:26:05 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72063895
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 07:50 schreef RubenK het volgende:
Mail over de testrit Je moet zelf je ticket kopen maar die krijg je terug via restitutie
Stap jij op Schiphol in dan misschien? Ik heb namelijk een mailtje gekregen dat ik gewoon uit moet printen en meenemen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72064012
hij probeert ons alleen te laten happen? Ik ga donderdag middag vanaf amsterdam, en jij dan?
pi_72064198
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:18 schreef ReisT het volgende:
Vijf kwartier vertraging vanmiddag, op een ritje van tien minuten. Net na 2 uur was er een defecte trein ergens in de buurt van Houten en werden alle stoptreinen opgeheven. IC's lieten ze wel doorrijden, en het duurde ruim een uur voordat ze op het geniale idee kwamen, maar eens een IC als stoptrein te laten rijden.tussen Utrecht en Den Bosch. Was ondertussen 15:38 terwijl ik de trein van 14:28 had moeten hebben.
toen ik van Eindhoven weer richting het noorden wilde gistermiddag hadden ze het treinverkeer richting Utrecht weer eens stil gelegd. Wegens logistieke problemen
Intercity richting Schiphol ging niet verder dan 's Hertogenbosch en zoek het verder maar uit.

zijn 'logistieke problemen' nu de default smoes voor alle momenten wanneer er geen blaadjes op de rails liggen?
pi_72064699
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 09:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

Stap jij op Schiphol in dan misschien? Ik heb namelijk een mailtje gekregen dat ik gewoon uit moet printen en meenemen.
quote:
Beste heer Knol,

Hartelijk dank dat u zich heeft aangemeld om mee te gaan met een testrit van NS Hispeed op de HSL. In deze brief vertellen we wat dat allemaal inhoudt en wat er voor het onderzoek van u verwacht wordt.

Uw persoonlijke deelnamecode is: -weg-
Heenreis:
14:45 Amsterdam Centraal spoor 15A - 15:28 Rotterdam Centraal
Terugreis:
16:00 Rotterdam Centraal spoor 3 - 16:42 Amsterdam Centraal


De reis met Fyra gaat van Amsterdam via Schiphol naar Rotterdam en weer terug. Tijdens deze reis wil NS Hispeed graag alle facetten van de reis testen. Denk daarbij aan het vinden van informatie over de trein, het kopen van tickets en de ervaringen tijdens de reis zelf. Na afloop van de reis gaat u naar huis, waar u per e-mail een vragenlijst ontvangt. U wordt gevraagd een aantal vragen over uw ervaringen in te vullen. Heeft u dat gedaan, dan is het onderzoek afgerond.

Ondanks dat het een testrit betreft, kunt u deze rit beschouwen als een gewone treinreis. Er is een Trainmanager aan boord waar u bij terecht kunt met eventuele vragen. De Trainmanager zal ook uw vervoerbewijs controleren. De trein beschikt over catering, maar consumpties worden niet vergoed. Tijdens de stop in Rotterdam staat de trein ruim 20 minuten stil. U wordt dan verzocht om de trein te verlaten.

In het kader van het onderzoek vragen wij u onderstaande instructies goed op te volgen. Koop uw ticket(s) op de manier zoals hieronder vermeld staat. Wij vragen u de kosten voor te schieten. Deze worden achteraf vergoed. Let op: alleen de kosten voor de testrit op de HSL-Zuid vanaf uw woonplaats worden vergoed. Overige kosten zoals bus enz. worden niet vergoed!


Hieronder volgen uw aanwijzingen. Lees deze goed!
Koop uiterlijk 24 augustus 2009 via www.nshispeed.nl een retour-ticket vanaf uw woonplaats naar Rotterdam Centraal voor de reisdatum 21 september. Deze datum in de toekomst is gekozen om met de echte dienstregeling te testen.
Selecteer hierbij de voor u voordeligste manier van reizen, afhankelijk van het eventuele bezit van een NS-abonnement of NS-voordeelurenabonnement.
Kies een tweede klas retour.
Kies als ontvangstwijze van uw ticket: homeprint.
Neem het ticket mee tijdens de reis. Dit is uw vervoerbewijs.
Lukt het u echt niet om op die manier een ticket te boeken, neem dan contact op met NS Hispeed Telesales 030-2950860 en kies optie 1.
Na afloop van de testrit vragen we u om telefonisch het ticket te annuleren, het aankoopbedrag krijgt u dan gerestitueerd. De procedure hiervoor mailen we u direct na de testrit.

Uw trein vertrekt op dinsdag 25 augustus om 14:45 uur van Amsterdam Centraal spoor 15A, u bent daar om 16:42 uur weer terug.
Zorg dat u 10 minuten voor het vertrek van de testrit op het juiste perron aanwezig bent.

Vriendelijke groet en een plezierige reis toegewenst,

NS Hispeed
Dit is mijn mailtje

[ Bericht 0% gewijzigd door RubenK op 21-08-2009 10:14:32 ]
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:00:31 #66
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_72065893
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:18 schreef ReisT het volgende:


Nee. De onderbouw is er in principe geschikt voor gemaakt, maar eerder dan dat er 25kV op die bovenleiding staat zal er geen 200 worden gereden. Hoogstens 160 als de beveiliging wordt aangepast.
Waarom is in NL alles zo moeilijk.....

http://www.volkskrant.nl/(...)en_op_bestaand_spoor

Als het al op bestaand spoor kan, moet het met deze speciale onderbouw en nieuwe beveiliging toch zeker kunnen ???
Same shit, different day
SC hopper present
pi_72066594
Ik heb gereserveerd voor de testrit.

Maar waarom staat op de homeprint-tickets van hispeed een plaatje van zo'n ouderwetse Belgische stoptrein?
pi_72067485
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:00 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Waarom is in NL alles zo moeilijk.....

http://www.volkskrant.nl/(...)en_op_bestaand_spoor

Als het al op bestaand spoor kan, moet het met deze speciale onderbouw en nieuwe beveiliging toch zeker kunnen ???
Ja. Ik lees alleen ook bijvoorbeeld:
quote:
Railned voegt hier aan toe dat de SNCF (de Franse spoorwegen) niet van harte gebruik maakt van 1500 volt-lijnen. 'De infrastructuur slijt wel vijf keer zo snel is de indruk. Als de SNCF kan kiezen, gaat ze over op 25 kilovolt.'
Plus dat je een stuk uit 1996 aanhaalt natuurlijk, die inzichten zullen ook wel achterhaald zijn inmiddels
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:52:15 #69
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72068517
En die TGV daar rijdt ook maar iets van 1x/per uur. Over Amsterdam-Utrecht worden nu acht IC's per uur gestuurd (en het moeten er nóg meer worden). Dan slijt de infra dus nog eens acht keer zo snel!

Los van de vraag dus of de stroomvoorziening dat wel allemaal aan kan.
pi_72068920
Daarom is het hoog tijd dat de bestaande infrastructuur wordt vernieuwd. Ik heb de overheid en prorail in de afgelopen 15 jaar echter nog nooit kunnen betrappen op ook maar een beetje iniatief. Ze blijven maar zeiken 'Het kan niet!' terwijl ze spoorvernieuwing blijven vergeten. Ze moeten niet zeuren dat al dat geld ten koste zou gaan van het asfalt, want op termijn verdien je er veel meer aan terug. Ze verdienen er veel meer terug dan dat ze eeuwig dat ouwe roestige spoor blijven onderhouden. Zelfs in Groot Brittannië zijn ze daar eerder achtergekomen dan ons

[ Bericht 0% gewijzigd door IntercityAPT op 21-08-2009 13:35:02 ]
pi_72069043
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Plus dat je een stuk uit 1996 aanhaalt natuurlijk, die inzichten zullen ook wel achterhaald zijn inmiddels
Niet alles uit het verleden is achterhaald. Het project Rail 21 bijvoorbeeld. Dat is verre van achterhaald Alle inzichten uit dat project zijn superieur aan dat marginale gezeik van vandaag.

[ Bericht 5% gewijzigd door IntercityAPT op 21-08-2009 13:20:00 ]
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:01:47 #72
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_72070213
quote:
Treinreis sneller door kortere stops


UTRECHT - Het aantal treinritten op het Nederlandse spoorwegnet groeit komend jaar niet verder. Wel worden de reistijden op bepaalde trajecten korter, omdat treinen op sommige stations korter zullen stilstaan.

Dit blijkt uit de nieuwe dienstregeling die op 13 december ingaat. De plannen daarvoor werden vrijdag bekendgemaakt door spoorbeheerder ProRail.

In 2007 werden sommige stops op stations juist langer, nu worden daar links en rechts wat minuten afgesnoept. Volgens de NS leidt dit er niet toe dat mensen moeten gaan rennen voor hun trein.

''De overstapaansluitingen blijven gehandhaafd'', aldus een woordvoerder van het spoorbedrijf. Rond Amersfoort zal ''van alles gaan veranderen'', zoals vertrek- en aankomsttijden en van welke perrons treinen vertrekken. ''Dat moet beter gaan lopen.''

Capaciteit

Net als dit jaar zijn voor komend jaar ongeveer 3,1 miljoen passagiers- en goederenritten gepland. Het Nederlandse spoorwegnet zit met dat aantal ritten aan de top van de capaciteit. ''Wij zetten geen extra treinen in'', zegt de NS-woordvoerder.

Het bedrijf heeft de groeiverwachting voor het aantal passagiers op het spoor als gevolg van de economische crisis neerwaarts bijgesteld. De groei pakte in het eerste halfjaar veel lager uit dan de verwachte toename van 2,5 procent. NS rekent nu op een beperkte groei. Die wordt opgevangen door meer dubbeldekkers in te zetten.

Ruimte

Wanneer de hogesnelheidslijn op 7 september gaat rijden komt er meer ruimte op het gewone spoor. Als de HSL eind 2010 of begin 2011 helemaal op schema ligt, zal de dienstregeling in het westen van het land totaal op de schop gaan.

Randstad

Treinreizigers vanuit het noorden en oosten van het land zullen in de dienstregeling voor 2010 in veel gevallen een tot vijf minuten sneller naar de Randstad kunnen reizen.

Ook reizigers vanuit Lelystad gaan er op vooruit. De intercity tussen Lelystad en Schiphol gaat sneller rijden, bovendien gaat die voortaan de hele dag rijden in plaats van alleen in de spits. De tijdwinst op de rit tussen Lelystad en Schiphol is tien minuten.

Verder worden de stations van Maarheze in Brabant en Amsterdam Science Park in gebruik genomen.

bron: Nu.nl
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
pi_72070323
Ze moeten de sneltrein weer invoeren. Hoeven de Intercity's meteen minder te stoppen en tegelijkertijd worden middelgrote steden zoals Zoetermeer met een sneltrein veel beter bediend dan met zo'n trage Sprinter. Niet genoeg ruimte? Sneller rijden. En dan niet de tijd tussen de treinen behouden, maar de afstand.
pi_72070463
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef IntercityAPT het volgende:
Ze moeten de sneltrein weer invoeren. Hoeven de Intercity's meteen minder te stoppen en tegelijkertijd worden middelgrote steden zoals Zoetermeer met een sneltrein veel beter bediend dan met zo'n trage Sprinter. Niet genoeg ruimte? Sneller rijden. En dan niet de tijd tussen de treinen behouden, maar de afstand.
Ik heb onlangs begrepen dat het geval Zoetermeer deels ook een economische beslissing is? Met een IC-stop is de stoptrein niet meer rendabel.
pi_72070570
Dat klopt, en dat komt alleen al omdat de sneltrein er niet meer is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')