abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72070694
Er zijn toch nog wel trajecten die een sneltrein hebben? Amsterdam Centraal - Dordrecht/Breda is nog steeds sneltrein
pi_72070789
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Er zijn toch nog wel trajecten die een sneltrein hebben? Amsterdam Centraal - Dordrecht/Breda is nog steeds sneltrein
Klopt, dat is de 2200 als ik het goed heb. Die sneltreindienst wordt ironisch genoeg met DDM gereden en niet met VIRM
pi_72070962
Ja, Sneltrein past mooi tussen Stoptrein en Intercity!
pi_72071291
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:22 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Klopt, dat is de 2200 als ik het goed heb. Die sneltreindienst wordt ironisch genoeg met DDM gereden en niet met VIRM
Rijdt regelmatig wel VIRM op vooral in de spits
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:57:04 #80
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72071724
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Er zijn toch nog wel trajecten die een sneltrein hebben? Amsterdam Centraal - Dordrecht/Breda is nog steeds sneltrein
Alleen maar omdat op dat traject de dienstregeling 2007 nog niet is ingevoerd. Wanneer de HLS helemaal in gebruik is wordt daar de Intercity afgeschaft, blijven er alleen sneltreinen over en gaat NS die voortaan IC noemen.
pi_72071865
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Alleen maar omdat op dat traject de dienstregeling 2007 nog niet is ingevoerd. Wanneer de HLS helemaal in gebruik is wordt daar de Intercity afgeschaft, blijven er alleen sneltreinen over en gaat NS die voortaan IC noemen.
Is dat wat ze met de overgebleven ruimte gaan doen? Meer van dat soort diensten laten rijden zodat de 'Intercity's' alleen maar slomer worden?

  vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:33:03 #82
86072 thatsme
and That's you!
pi_72072672
Ik vond het altijd wel fijn vanuit Zwolle 5min voor Amersfoort stilstaan.. Ik zal het gaan missen als ze weer door gaan rijden.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_72075157
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 15:33 schreef thatsme het volgende:
Ik vond het altijd wel fijn vanuit Zwolle 5min voor Amersfoort stilstaan.. Ik zal het gaan missen als ze weer door gaan rijden.
huh, je vond het leuk om met je trein 5 min stil te staan op een station?
gr gr
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:11:05 #84
136283 knars
Teethgrinder
pi_72075274
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:52 schreef Fixers het volgende:

[..]

Heel frustrerend is dat. Er moet heel iets ernstigs gebeuren om de IC's een extra stop op Houten te laten maken. Terwijl een extra stop in Gouda (toen de IC daar nog langsraasde zoals dat hoort) om de haverklap werd ingelast.
Ja, maar dat was dan ook omdat er dan vaak maar 1 IC naar Den haag of R'dam ging. Rest van de reizigers kon dan in Gouda overstappen op stoptreinen de andere kant op.

En kom op, Gouda is een middelgrote stad met een overstapstation. Houten niet echt
pi_72076574
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:06 schreef Quyxz_ het volgende:

huh, je vond het leuk om met je trein 5 min stil te staan op een station?
In Amersfoort kan je misschien nog even naar buiten rennen voor een kop koffie.
Ik moet eerlijk zeggen dat met die langere stops wel kleine vertragingen ondervangen worden, de dienstregeling loopt wel vaker op tijd.

De hele dag geen sein/stroom/wissel/communicatie en andere storingen
Zit me gewoon te vervelen omdat ik zo vroeg thuis ben
pi_72078691
quote:
De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan al hun kaartautomaten aanpassen nu is gebleken dat door een foefje uit te halen reizigers voor bepaalde reizen minder kunnen betalen dan eigenlijk zou moeten. Dat liet een woordvoerder van de NS vrijdag weten.

Wanneer reizigers bijvoorbeeld van Groningen naar Amsterdam willen reizen en terug, kost een retourtje 42,30 euro. Wanneer de reiziger een kaartje koopt van Groningen naar Groningen Noord via Amsterdam kost een enkele reis 35,20 euro. Dat is 7,10 euro minder en de reiziger kan evengoed op en neer van Groningen naar Amsterdam.

Trucje

Volgens de NS is dit trucje mogelijk op sommige grotere afstanden, waarbij in de buurt van het vertrekstation ook een kleiner station ligt. De NS wil de automaten nu aanpassen zonder goedwillende reizigers te duperen. ''Tot die tijd is het een legale wijze van vervoer'', aldus de woordvoerder.
Ja, benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, zonder goedwillende reizigers te duperen Wat een optie zou kunnen zijn is om het Belgische systeem te hanteren: het verbieden van reisonderbrekingen. Niet dat je daar draagvlak voor krijgt in NL op zich, maar okee. En je zal dan een keer of 4 vaker moeten gaan controleren dan nu, dat lijkt ook niet erg realistisch
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72078758
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Alleen maar omdat op dat traject de dienstregeling 2007 nog niet is ingevoerd. Wanneer de HLS helemaal in gebruik is wordt daar de Intercity afgeschaft, blijven er alleen sneltreinen over en gaat NS die voortaan IC noemen.
Maar dan stoppen er ook intercity's in schiedam en dat gun ik ze als rasechte Vlaardinger niet
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:35:00 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72078767
Mja, dan moeten de controleurs idd hun werk wel doen. Ben vandaag eentje bij Arriva tegengekomen die de hele trein controleerde, maar mij oversloeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72078781
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dan moeten de controleurs idd hun werk wel doen. Ben vandaag eentje bij Arriva tegengekomen die de hele trein controleerde, maar mij oversloeg
Normaal gesproken is dat een teken dat je eens wat vaker een ander traject moet opzoeken

Of een andere vervoerder
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:39:24 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72078885
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Normaal gesproken is dat een teken dat je eens wat vaker een ander traject moet opzoeken

Of een andere vervoerder
Mja, zo vaak kom ik hem niet tegen

En zo vaak reis ik niet met de trein
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72078983
Er was laatst bij Arriva een conducteur in de trein die prachtig ouderwets ging controleren.

Na iedere stop ging ´ie weer de hele trein door en de kaartjes controleren van de reiziger die zojuist waren ingestapt. Heel goed, ook prima onthouden wie er wel al gecontroleerd was en die reiziger ongemoeid laten.
  Redactie Sport vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:44:34 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72079018
Dinsdag stapte er op Groningen Noord een controleur in die meteen door de machinist naar achteren werd gestuurd. Nog geen minuut laten kwam ze terug om assistentie te vragen op Groningen, waar de deuren dan ook dicht bleven in afwachting van de politie (nouja, behalve 1 dan die door de machinist handmatig was geopend en waardoor de normale reizigers konden uitstappen). Drie jongens bleven achter in de trein....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72079059
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een optie zou kunnen zijn is om het Belgische systeem te hanteren: het verbieden van reisonderbrekingen.
Tot hoever gaat dat? Geldt dat ook voor internationale tickets? Heb eergisteren reisonderbrekingen gemaakt in Brussel Zuid, Brussel Noord en Antwerpen Centraal.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:49:50 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72079167
Engheid in Breda: vanochtend stond er nog niks, nu staan er OV-chipkaartpaaltjes. Buiten werking, dat nog wel.
pi_72079273
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:42 schreef Socios het volgende:
Er was laatst bij Arriva een conducteur in de trein die prachtig ouderwets ging controleren.

Na iedere stop ging ´ie weer de hele trein door en de kaartjes controleren van de reiziger die zojuist waren ingestapt. Heel goed, ook prima onthouden wie er wel al gecontroleerd was en die reiziger ongemoeid laten.
Ja ik vind dat ook altijd knap In België en Duitsland is dat doodnormaal trouwens. Al vragen ze in Duitsland soms nog "Noch jemand zugestiegen?" als je dan gewoon je bek houdt slaan ze je ook over
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72079295
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:49 schreef James1988 het volgende:
Engheid in Breda: vanochtend stond er nog niks, nu staan er OV-chipkaartpaaltjes. Buiten werking, dat nog wel.
Gekloonde asperges denk ik. Is wat misgegaan. De trein uit Venlo wordt momenteel ontsmet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72079308
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:49 schreef James1988 het volgende:
Engheid in Breda: vanochtend stond er nog niks, nu staan er OV-chipkaartpaaltjes. Buiten werking, dat nog wel.
Die staan er al weken, die voor de ingang op het stationsplein alvast wel.

Is er hier iemand bekend met de regels voor werkgevers van reiskostenvergoedingen per openbaar vervoer? Of kan ik dat beter vragen in WGR?
pi_72079422
Dat gaat een leuk reisje worden dinsdag.. Rsd - Asd - Rtd - Asd - Rsd en nog telkens in die HiSpeed rijtuigen ook
pi_72079544
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:42 schreef Socios het volgende:
Er was laatst bij Arriva een conducteur in de trein die prachtig ouderwets ging controleren.

Na iedere stop ging ´ie weer de hele trein door en de kaartjes controleren van de reiziger die zojuist waren ingestapt. Heel goed, ook prima onthouden wie er wel al gecontroleerd was en die reiziger ongemoeid laten.
Dat is wel nice. Vorige week werd ik 2x door dezelfde conducteur gecontroleerd.
En ik was nog wel zo opvallend gekleed.
pi_72079582
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:54 schreef Fixers het volgende:
Is er hier iemand bekend met de regels voor werkgevers van reiskostenvergoedingen per openbaar vervoer? Of kan ik dat beter vragen in WGR?
De werkelijk gemaakte kosten voor het openbaar vervoer mogen onbelast vergoed worden.

Wat ook mag is gewoon 19 cent per kilometer vergoeden (net als met de auto).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')