Klopt, dat is de 2200 als ik het goed heb. Die sneltreindienst wordt ironisch genoeg met DDM gereden en niet met VIRMquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Er zijn toch nog wel trajecten die een sneltrein hebben? Amsterdam Centraal - Dordrecht/Breda is nog steeds sneltrein
Rijdt regelmatig wel VIRM opquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:22 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Klopt, dat is de 2200 als ik het goed heb. Die sneltreindienst wordt ironisch genoeg met DDM gereden en niet met VIRM
Alleen maar omdat op dat traject de dienstregeling 2007 nog niet is ingevoerd. Wanneer de HLS helemaal in gebruik is wordt daar de Intercity afgeschaft, blijven er alleen sneltreinen over en gaat NS die voortaan IC noemen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Er zijn toch nog wel trajecten die een sneltrein hebben? Amsterdam Centraal - Dordrecht/Breda is nog steeds sneltrein
Is dat wat ze met de overgebleven ruimte gaan doen? Meer van dat soort diensten laten rijden zodat de 'Intercity's' alleen maar slomer worden?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alleen maar omdat op dat traject de dienstregeling 2007 nog niet is ingevoerd. Wanneer de HLS helemaal in gebruik is wordt daar de Intercity afgeschaft, blijven er alleen sneltreinen over en gaat NS die voortaan IC noemen.
huh, je vond het leuk om met je trein 5 min stil te staan op een station?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:33 schreef thatsme het volgende:
Ik vond het altijd wel fijn vanuit Zwolle 5min voor Amersfoort stilstaan.. Ik zal het gaan missen als ze weer door gaan rijden.
Ja, maar dat was dan ook omdat er dan vaak maar 1 IC naar Den haag of R'dam ging. Rest van de reizigers kon dan in Gouda overstappen op stoptreinen de andere kant op.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:52 schreef Fixers het volgende:
[..]
Heel frustrerend is dat. Er moet heel iets ernstigs gebeuren om de IC's een extra stop op Houten te laten maken. Terwijl een extra stop in Gouda (toen de IC daar nog langsraasde zoals dat hoort) om de haverklap werd ingelast.
In Amersfoort kan je misschien nog even naar buiten rennen voor een kop koffie.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:06 schreef Quyxz_ het volgende:
huh, je vond het leuk om met je trein 5 min stil te staan op een station?
Ja, benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, zonder goedwillende reizigers te duperenquote:De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan al hun kaartautomaten aanpassen nu is gebleken dat door een foefje uit te halen reizigers voor bepaalde reizen minder kunnen betalen dan eigenlijk zou moeten. Dat liet een woordvoerder van de NS vrijdag weten.
Wanneer reizigers bijvoorbeeld van Groningen naar Amsterdam willen reizen en terug, kost een retourtje 42,30 euro. Wanneer de reiziger een kaartje koopt van Groningen naar Groningen Noord via Amsterdam kost een enkele reis 35,20 euro. Dat is 7,10 euro minder en de reiziger kan evengoed op en neer van Groningen naar Amsterdam.
Trucje
Volgens de NS is dit trucje mogelijk op sommige grotere afstanden, waarbij in de buurt van het vertrekstation ook een kleiner station ligt. De NS wil de automaten nu aanpassen zonder goedwillende reizigers te duperen. ''Tot die tijd is het een legale wijze van vervoer'', aldus de woordvoerder.
Maar dan stoppen er ook intercity's in schiedam en dat gun ik ze als rasechte Vlaardinger nietquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alleen maar omdat op dat traject de dienstregeling 2007 nog niet is ingevoerd. Wanneer de HLS helemaal in gebruik is wordt daar de Intercity afgeschaft, blijven er alleen sneltreinen over en gaat NS die voortaan IC noemen.
Normaal gesproken is dat een teken dat je eens wat vaker een ander traject moet opzoekenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dan moeten de controleurs idd hun werk wel doen. Ben vandaag eentje bij Arriva tegengekomen die de hele trein controleerde, maar mij oversloeg
Mja, zo vaak kom ik hem niet tegenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaal gesproken is dat een teken dat je eens wat vaker een ander traject moet opzoeken
Of een andere vervoerder
Tot hoever gaat dat? Geldt dat ook voor internationale tickets? Heb eergisteren reisonderbrekingen gemaakt in Brussel Zuid, Brussel Noord en Antwerpen Centraal.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een optie zou kunnen zijn is om het Belgische systeem te hanteren: het verbieden van reisonderbrekingen.
Ja ik vind dat ook altijd knapquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:42 schreef Socios het volgende:
Er was laatst bij Arriva een conducteur in de trein die prachtig ouderwets ging controleren.
Na iedere stop ging ´ie weer de hele trein door en de kaartjes controleren van de reiziger die zojuist waren ingestapt. Heel goed, ook prima onthouden wie er wel al gecontroleerd was en die reiziger ongemoeid laten.
Gekloonde asperges denk ik. Is wat misgegaan. De trein uit Venlo wordt momenteel ontsmet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:49 schreef James1988 het volgende:
Engheid in Breda: vanochtend stond er nog niks, nu staan er OV-chipkaartpaaltjes. Buiten werking, dat nog wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Die staan er al weken, die voor de ingang op het stationsplein alvast wel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:49 schreef James1988 het volgende:
Engheid in Breda: vanochtend stond er nog niks, nu staan er OV-chipkaartpaaltjes. Buiten werking, dat nog wel.
Dat is wel nice. Vorige week werd ik 2x door dezelfde conducteur gecontroleerd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:42 schreef Socios het volgende:
Er was laatst bij Arriva een conducteur in de trein die prachtig ouderwets ging controleren.
Na iedere stop ging ´ie weer de hele trein door en de kaartjes controleren van de reiziger die zojuist waren ingestapt. Heel goed, ook prima onthouden wie er wel al gecontroleerd was en die reiziger ongemoeid laten.
De werkelijk gemaakte kosten voor het openbaar vervoer mogen onbelast vergoed worden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:54 schreef Fixers het volgende:
Is er hier iemand bekend met de regels voor werkgevers van reiskostenvergoedingen per openbaar vervoer? Of kan ik dat beter vragen in WGR?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |