abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72148997
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die kan je net zo goed in Bilthoven uit de automaat trekken
Oooh. Dan hoef ik dus niet moeilijk te doen met reserveren. Ty ^^/
pi_72149120
reserveren?

Nee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:07:13 #201
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72149275
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:57 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oooh. Dan hoef ik dus niet moeilijk te doen met reserveren. Ty ^^/
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.

Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
pi_72149494
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.

Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Hmm, die site deed gewoon moeilijk.

CTA op Bilthoven had overigens een eigen willetje. xD, dr zit nog een handgeschreven flapje in voor Den Dolder etc.
Terwijl hij al gewoon vervangen is door een nieuwe.
pi_72150666
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.

Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:14:55 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72151347
Reserveren moet alleen als je met Thalys wilt. Maar naar Antwerpen is dat gewoon geld verbranden imo
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:19:39 #205
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72151492
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?
Ik heb er wel één, maar stel je voor dat je alleen biljetten hebt maar geen bankpas?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:21:08 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72151555
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:15 schreef Crientj het volgende:

[..]

Hmm, die site deed gewoon moeilijk.

CTA op Bilthoven had overigens een eigen willetje. xD, dr zit nog een handgeschreven flapje in voor Den Dolder etc.
Terwijl hij al gewoon vervangen is door een nieuwe.
Wordt ook tijd dat LED's of TFT's de CTA's vervangen.

Jammer dat een stukje nostalgie verloren gaat, maar een beetje professionaliteit kan geen kwaad.
pi_72151629
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.

Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Omdat voor een automaat met bankbiljetten de veiligheidseisen strenger zijn, en de NS te krenterig is om automaten te kopen die aan die eisen voldoen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:24:59 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72151676
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik heb er wel één, maar stel je voor dat je alleen biljetten hebt maar geen bankpas?
Moet je bij iemand een sloot munten zien te bietsen in ruil voor je bankbiljetten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72151859
Waar kan ik ergens de afstand vinden voor trajecten in het buitenland? Anders mag iemand me ook gewoon vertellen hoeveel km Venlo - Köln en Roosendaal - Antwerpen is
pi_72152535
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?
Nou als ze net zoals in België alleen maar binnenlandse betaal passen slikken dan is dat wel makkelijk.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat voor een automaat met bankbiljetten de veiligheidseisen strenger zijn, en de NS te krenterig is om automaten te kopen die aan die eisen voldoen.
Hebben ze daarom niet ook de strippenkaarten er uitgehaald, zo een jaar of wat terug?
pi_72155951
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:30 schreef Ireyon het volgende:
Waar kan ik ergens de afstand vinden voor trajecten in het buitenland?
www.jizdenka.cz
quote:
Anders mag iemand me ook gewoon vertellen hoeveel km Venlo - Köln
89
quote:
en Roosendaal - Antwerpen is
42
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72156116
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:54 schreef Fixers het volgende:

Nou als ze net zoals in België alleen maar binnenlandse betaal passen slikken dan is dat wel makkelijk.
True. Ik heb afgelopen weekend op het mondaine station van halle nog alle duivels uit de hel staan vloeken omdat het loket dicht was en men het wel genoeg vond om EEN kaartautomaat te plaatsen op een van de grotere stations van het land toch. En die automaat was weliswaar Facile, Pratique, Fiable en Rapide, maar alleen voor iemand met Proton of Bancontact.

Die quasi gebruikersvriendelijke kutdingen slikken niet eens muntgeld, laat staan papier. Oh wat gemakkelijk, praktisch, betrouwbaar en snel Kutbelgië
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:30:28 #213
136283 knars
Teethgrinder
pi_72156142
Wel mooi dat elke keer als Rotterdam - Den Haag - Schiphol er uit ligt, we hier Thalysjes en Beneluxjes langs zien komen. Had de storing nog niet meegekregen toen knars junior riep: "Kijk, Thalys! Pappa-pappa-pappa, Thalys rijdt daar!" Verder nog aardig twee zuurstokken voorbij zien komen. Nice.

Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam?
  Redactie Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:31:14 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72156172
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:41 schreef KapiteinT het volgende:
Vraagje aan degene die al met een testrit zijn mee geweest: controleren ze op naam? Degene waarmee ik eigenlijk zou gaan kan niet, kan ik zijn kaartje dan aan iemand anders geven, ondanks dat het op zijn naam staat?
volgens mij is er helemaal niet gecontroleerd zelfs...
wel werd er op amsterdam in elk geval omgeroepen dat ie alleen voor genodigden was, zowel in NL als EN
heenreis eerste klas gezeten, zat wel beter dan tweede klas
veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger
ohja, het hok van de wc stond vol met water...
en thee voor twee euro
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72156185
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:30 schreef knars het volgende:

Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam?
Niemand, dat begint pas 31-8. Wiseguy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72156218
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef dennistd het volgende:

en thee voor twee euro
Was kostet ein grosses Hefe-Weizen??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72156633
Eén van de rustigste spoorlijnen van heel België is lijn 82 Aalst - Burst. Alleen op weekdagen rijden er 's morgens en 's middags een paar treinen. Nou ligt die lijn er sinds een week of twee uit vanwege een spoorvernieuwing. Niet dat iemand het merkt op zich, maar okee :lol: Toevallig was ik daar afgelopen weekend met iemand van HGBTF om bordjes te scoren. Het hele verslag van dat weekend zal nog weleens komen denk ik, maar toch heb ik eigenlijk toch geen zin in. Toen we in Erpe-Mere foto's aan het maken waren van een werktrein, bestaande uit een onderstopmachine en een ballastprofielploeg, kwam er net een kerel aan die wat moest fixen aan de onderstopmachine. Die zag ons foto's maken, en ja hoor, we mochten er ook even op

De onderstopmachine van de voorkant, vanaf het station van Erpe-Mere. Links nog net de stofwolk en het remlicht van die reparatiegast:



Het tweespan in vol ornaat:



Nogmaals, met ballastprofielploeg voorop:



Blik bovenop de onderstopmachine:



Detailopname van wat de ballastprofielploeg precies doet:



Enjoy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72157671
hey, who needs "Wageningen"?


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72158955
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

True. Ik heb afgelopen weekend op het mondaine station van halle nog alle duivels uit de hel staan vloeken omdat het loket dicht was en men het wel genoeg vond om EEN kaartautomaat te plaatsen op een van de grotere stations van het land toch. En die automaat was weliswaar Facile, Pratique, Fiable en Rapide, maar alleen voor iemand met Proton of Bancontact.

Die quasi gebruikersvriendelijke kutdingen slikken niet eens muntgeld, laat staan papier. Oh wat gemakkelijk, praktisch, betrouwbaar en snel Kutbelgië
En vergeet niet, dat die automaten enkel binnenlandse vervoersbewijzen uitspugen. Handig op een groot druk station als Brussel Centraal, waar er slechts 2 staan. Rapide zijn ze overigens vooral niet.... tegen de tijd dat ik B-R-U-S-S-E-L-C-E[ntraal] had ik ingetikt. Had ik al lang naar het loket kunnen lopen, wat ik alsnog kon doen omdat mijn Maestro pas werd uitgespuugd. Opvallend trouwens, bij de conducteur treinbegeleider kan je met creditcard betalen.

Op een zijspoortje: vertraging verbroedert, niet alleen in de trein maar ook in de rij voor de loketten. Zo wist een zekere bankmedewerker te melden dat de Belgen zoveel gevoel voor handel hebben dat ze op een kantoor van een half-nederlands bedrijf, waar vele Nederlanders werken, de koffieautomaten alleen te verleiden zijn tot het uitspugen van het zwarte goud als je een Proton pas hebt. Geen belg die op het idee gekomen is om er een muntgeld automaatje neer te zetten. Want ja, je zou toch eens handel drijven hč....
  woensdag 26 augustus 2009 @ 00:17:47 #220
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72159498
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:30 schreef knars het volgende:
Wel mooi dat elke keer als Rotterdam - Den Haag - Schiphol er uit ligt, we hier Thalysjes en Beneluxjes langs zien komen. Had de storing nog niet meegekregen toen knars junior riep: "Kijk, Thalys! Pappa-pappa-pappa, Thalys rijdt daar!" Verder nog aardig twee zuurstokken voorbij zien komen. Nice.

Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam?
kHeb vandaag een folder meegenomen, begint de 31e btw.
Ik was trouwens vandaag in Houten, ben benieuwd hoe dat moet worden in 2010, enfin de (trein)bus naar Houten Castellum is me een triest geval, doet me denken aan de Real-bussen in Goerlitz.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:12:00 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72162483
Ik rij nu richting Amsterdam Centraal (via Rotterdam/Den Haag) en rij nu vlak voor Schiphol. Ik keek net naar rechs en zag een trein op de HSL rijden. Echt hard reed hij nog niet, maar hij reed er wel. Ik weet alleen niet zeker, of het nou een V250 was of Prio's.

Ik dénk een V250 (de achterkant was wat rond) maar dat kan ook bewegingsvervorming zijn.
pi_72164167
Reis jij iedere dag maar een beetje in de rondte of wat is jouw forensentraject?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:05:34 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72165691
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

volgens mij is er helemaal niet gecontroleerd zelfs...
wel werd er op amsterdam in elk geval omgeroepen dat ie alleen voor genodigden was, zowel in NL als
Ik ben op de heenreis gecontroleerd, terugreis niet. (9.45 dinsdag), en werd inderdaad omgeroepen
quote:
heenreis eerste klas gezeten, zat wel beter dan tweede klas
veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger

Het maakt wel een erge ruis, niet voor niets dat er al 1600 klachten bij de NS zijn binnengekomen voor geluidsoverlast bij omwoners
Ik zat beide keren 1e klas.
quote:
geluidsoverlast bij omwonenden, schrijft de Volkskrant. Beheerder Prorail ontving in korte tijd ruim 1600 klachten over het lawaai van de trein.
Š ANP

De afgelopen weken werd er proefgedraaid op het tracé tussen Amsterdam en Rotterdam, dat volgende maand officieel in gebruik wordt genomen.

Een woordvoerder van Prorail zegt in de krant: ''Dat is opvallend veel in zo’n korte tijd. Voor ons is dat een signaal dat hier echt iets speelt.''
Bron: nu.nl(klikbaar)
quote:
ohja, het hok van de wc stond vol met water...
en thee voor twee euro
WC niet geweest. En de catering was gewoon duurder dan in de BeNeLux trein, die ik naar Amsterdam had, en terug naar Dordrecht
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:18:35 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72169034
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:02 schreef Socios het volgende:
Reis jij iedere dag maar een beetje in de rondte of wat is jouw forensentraject?
Breda - Amsterdam, forens. Meestal over Den Bosch, maar als ik die mis over Den Haag.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:44:16 #225
136283 knars
Teethgrinder
pi_72171552
ha, ja, volgende week dus. Dank bork & fles Ja, heb een weekje vrij genomen. Meteen van die ontwenningsverschijnselen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 augustus 2009 @ 15:35:07 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72173093
quote:
Sneltrein tussen Groningen en Duitse Leer

GRONINGEN/LEER - Tussen Groningen en het Duitse Leer gaat een sneltrein rijden. De rit duurt ongeveer 40 minuten. Dat staat in een rapport dat is gemaakt opdracht van de provincie Groningen.

Met de sneltrein wil de provincie een snelle spoorverbinding met Bremen bevorderen. De bedoeling is dat dat traject over een aantal jaren in anderhalf uur kan worden afgelegd. Daarvoor is steun nodig van het Rijk en de Duitse overheid. De plannen voor de sneltrein naar Duitsland worden binnenkort besproken met Provinciale Staten.
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84362

Ze hebben veel ambitie zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72173441
^^ Lijkt me een goed plan, maar dan zullen aan NL - zijde nog wel aanpassingen gedaan moeten worden denk ik (dubbelspoor e.d.)
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:45:55 #228
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72175305
De stopper Utrecht-Zwolle wordt ook met de dag comfortabeler zeg, normaal is dat DDAR, gisteren trof ik er zo'n nieuwe VIRM-4 en vanmiddag zelfs een Koploper!
pi_72175450
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:45 schreef ReisT het volgende:
De stopper Utrecht-Zwolle wordt ook met de dag comfortabeler zeg, normaal is dat DDAR, gisteren trof ik er zo'n nieuwe VIRM-4 en vanmiddag zelfs een Koploper!
Een koploper ;o Phuu.
Ik zit echt altijd in die rottige DDAR.

Was gister op Zwolle, gaar dr een nieuwe dubbeldekker terug richting Utrecht.
*Jaloers is.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:51:11 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72175493
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:05 schreef greavy het volgende:
Het maakt wel een erge ruis, niet voor niets dat er al 1600 klachten bij de NS zijn binnengekomen voor geluidsoverlast bij omwoners
Ik zat beide keren 1e klas.
Ik durf te wedden dat enkele van die NIMBY's stiekem een proefrit met de HSL hebben gemaakt.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:52:28 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72175549
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:49 schreef Crientj het volgende:

[..]

Een koploper ;o Phuu.
Ik zit echt altijd in die rottige DDAR.

Was gister op Zwolle, gaar dr een nieuwe dubbeldekker terug richting Utrecht.
*Jaloers is.
De DDM vind ik net iets onbetrouwbaarder.
pi_72175704
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:47 schreef brandsrus het volgende:
^^ Lijkt me een goed plan, maar dan zullen aan NL - zijde nog wel aanpassingen gedaan moeten worden denk ik (dubbelspoor e.d.)
Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72175803
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef dennistd het volgende:

veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger
Niet alleen daar hoor, ook bij de gewone zitplaatsen was het een enorme herrie in die tunnels

Verder was het best grappig om de reacties te zien als de trein opeens een paar graden overhelt.. 't heeft wel wat, zo'n hogesnelheidsbocht
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:07:27 #234
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72175994
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.
En een spoorverdubbeling.

Misschien zie ik nog iets in een stoptrein Assen - Winschoten.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:07:59 #235
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72176010
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:00 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet alleen daar hoor, ook bij de gewone zitplaatsen was het een enorme herrie in die tunnels

Verder was het best grappig om de reacties te zien als de trein opeens een paar graden overhelt.. 't heeft wel wat, zo'n hogesnelheidsbocht
Ik wil nog de NBS Rhein-Main testen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 augustus 2009 @ 17:38:04 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72176899
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.
ze hebben het over 125 km/h over het hele traject. Nu is dat nog onmogelijk.

Veel tijd win je trouwens door Kropswolde, Martenshoek, Hoogezand-Sappemeer en Sappemeer-Oost over te slaan. Dat zijn vier stops in enkele kilometers tijd.

Maar ook in Duitsland moet er dan iets gebeuren, want ongeveer 1,5 over de grens bij Nieuweschans ligt een bocht die bij een hele lage snelheid genomen moet worden. Meende dat het 15 km/h was ofzo.

En ja, Arriva wil de aanbesteding van het stukje naar Bremen wel winnen, want dat kan er de verbinding Groningen - Bremen ontstaan zoals ook in het artikel staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72177166
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ze hebben het over 125 km/h over het hele traject. Nu is dat nog onmogelijk.

Veel tijd win je trouwens door Kropswolde, Martenshoek, Hoogezand-Sappemeer en Sappemeer-Oost over te slaan. Dat zijn vier stops in enkele kilometers tijd.
Ik heb eens zitten knoeien met een simulatieprogrammaatje: het stuk van Kropswolde Aansluiting tot Nieuweschans kun je, door alle stops te schrappen, verkorten van 36 tot 29 minuten. Met nog drie minuten oponthoud in Nieuweschans en een halt in Weener kun je nog vijf minuten eraf halen, zit je in totaal op 12 minuten tijdwinst. De overige 20 minuten moeten dus uit snelheidsverhoging komen.
quote:
Maar ook in Duitsland moet er dan iets gebeuren, want ongeveer 1,5 over de grens bij Nieuweschans ligt een bocht die bij een hele lage snelheid genomen moet worden. Meende dat het 15 km/h was ofzo.
Dat is intussen opgeknapt en nu 80 km/u.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:49:33 #238
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72177194
In Nieuweschans en Weener zal toch wel gestopt moeten blijven worden, ik neem tenminste niet aan dat de stoptrein daar blijft als er een sneltrein komt. Dat stuk versnellen hoeft dus niet echt. Grootste winst zal 'm idd moeten zitten in het overslaan van Sappemeer en omstreken.

Ben wel benieuwd hoe ze dat verder inpassen tussen Groningen en Zuidbroek, want ze willen volgend jaar ook 2x/uur naar Veendam gaan rijden.
pi_72177267
Nieuweschans heeft sowieso een stoptreindienst, onafhankelijk van de internationale trein. Dus daar hoeft 'ie niet te stoppen.

En naar Zuidbroek ligt dubbelspoor dus daar is het inpassen geen probleem. De tijdswinst door het overslaan van de stations in Hoogezand is misschien vijf minuten, als je dan 5 minuten achter de ene stoptrein begint ben je nog altijd 5 minuten voor de volgende stoptrein in Zuidbroek.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2009 17:53:16 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 augustus 2009 @ 17:57:05 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72177418
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:49 schreef ReisT het volgende:
In Nieuweschans en Weener zal toch wel gestopt moeten blijven worden, ik neem tenminste niet aan dat de stoptrein daar blijft als er een sneltrein komt. Dat stuk versnellen hoeft dus niet echt. Grootste winst zal 'm idd moeten zitten in het overslaan van Sappemeer en omstreken.

Ben wel benieuwd hoe ze dat verder inpassen tussen Groningen en Zuidbroek, want ze willen volgend jaar ook 2x/uur naar Veendam gaan rijden.
Mja, dat lukt wel denk ik, omdat er ook in Scheemda gekruisd kan worden. Tussen Groningen en Zuidbroek is het dubbelspoor, dus dat is het probleem niet. Het grootste probleem zit m tussen Groningen en Groningen losplaats (3 meter verder dan station Europapark). Dat is nu een druk bereden stukje en ik denk dat het alleen kan als de trein niet over het perronspoor gaat. Dan kan er een tegentrein gewoon halteren, terwijl de sneltrein doorraast.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72182410
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84362

Ze hebben veel ambitie zeg
Mogen ze in Duitsland het stuk Nieuweschans - Ihrhoven (of zoiets) wel eens gaan verbeteren. Nu mag je er maar op een stuk 40 km/u vanwege zeer slechte staat van het spoor
pi_72184819
Overigens is de meeste stations inhalen tussen Groningen en Leer niets nieuws. Dat deed de internationale trein Groningen - Leer niet eens zo heel lang geleden ook.
pi_72184976
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:49 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Mogen ze in Duitsland het stuk Nieuweschans - Ihrhoven (of zoiets) wel eens gaan verbeteren. Nu mag je er maar op een stuk 40 km/u vanwege zeer slechte staat van het spoor
Dat is dus ingussen helemaal opgeknapt.

Of wat dacht jij waarom de treinverbinding naar Leer jarenlang vervangend busvervoer kende?
pi_72189047
Enquęte ingevuld.
gr gr
  donderdag 27 augustus 2009 @ 00:59:22 #245
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72189879
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:12 schreef Socios het volgende:
Overigens is de meeste stations inhalen tussen Groningen en Leer niets nieuws. Dat deed de internationale trein Groningen - Leer niet eens zo heel lang geleden ook.
Die sneltrein reed 3x/dag volgens het spoorboekje van 1999:
Groningen-Nieuweschans duurde 40 minuten (5 minder dan nu)
Nieuweschans-Leer duurde 30 minuten (9 méér dan nu)
pi_72190182
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:59 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die sneltrein reed 3x/dag volgens het spoorboekje van 1999:
Groningen-Nieuweschans duurde 40 minuten (5 minder dan nu)
Nieuweschans-Leer duurde 30 minuten (9 méér dan nu)
Jammer dat de Hanzelijn niet door gegaan is, anders had je leuke treinverbinding gehad.
(Den Haag) - Schiphol - Amsterdam Zuid - Groningen - Bremen - Hamburg en Denemarken in . Ik weet ook niet alle stations, maar leek me leuke treindienst .
pi_72190412
Hanzelijn wordt anders keurig gebouwd tussen Lelystad en Hattem

Je bedoeld Zuiderzeelijn waarsch?
pi_72191629
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is dus ingussen helemaal opgeknapt.

Of wat dacht jij waarom de treinverbinding naar Leer jarenlang vervangend busvervoer kende?
Dan mag jij mij vertellen waarom er nog steeds een stuk 40 km/u gereden moet worden...
pi_72192003
Tussen Nijverdal en Wierden verstoring treinverkeer.
Verwachting Later volgt meer informatie.

Jaaa, dit is heel handig.
pi_72192114
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:46 schreef Crientj het volgende:
Tussen Nijverdal en Wierden verstoring treinverkeer.
Verwachting Later volgt meer informatie.

Jaaa, dit is heel handig.
Und tis weer voorbij. Vaagh ;o
pi_72192128
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:46 schreef Crientj het volgende:
Tussen Nijverdal en Wierden verstoring treinverkeer.
Verwachting Later volgt meer informatie.

Jaaa, dit is heel handig.
quote:
Zwolle-Almelo Donderdag 27 Augustus 08:50
Oorzaak De beperkingen tussen Nijverdal en Wierden zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72192672
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:06 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Dan mag jij mij vertellen waarom er nog steeds een stuk 40 km/u gereden moet worden...
Oh, ja, ik zie het, een stukje moet je 50 km/u rijden. Hebben ze de boel dan maar half opgeknapt ofzo? Of is het gewoon zo'n scherpe bocht dat je sowieso niet harder kan?
pi_72194062
^^ Volgens mij kunnen ze beter aandacht besteden aan de uitbouw van Leeuwarden - Groningen, lijkt mij de lijn waar het meest aan wordt verdient. Nieuweschans - Leer sneltrein is natuurlijk een goed plan (heb ik gister ook al aangegeven) maar het spoor moet dan verdubbeld worden en waarmee willen ze dan rijden? GTW?
pi_72194407
gisterochtend iemand door de politie van het spoor geplukt na een bijna-aanrijding tussen alkmaar en castricum

vandaag op precies hetzelfde punt iemand dood nu wel gelukte zelfmoordpoging?
pi_72194408
quote:
Skimmen op treinstations verleden tijd
door Rien Meijer
AMSTERDAM - Volgens de Nederlandse Spoorwegen behoort skimmen op de stations binnenkort tot het verleden.

Vanaf maandag worden alle kaartjesautomaten van de NS voorzien van een nieuw voorzetstuk waar het bankpasje niet meer recht maar zíjdelings in moet worden gelegd, alvorens deze naar binnen te schuiven.

"Daardoor wordt het bijna onmogelijk om er kopieerapparatuur tussen te zetten", verklaart een woordvoerster van de NS. "En als skimmers dat toch proberen, stopt de automaat er direct mee en krijgen wij een storingsmelding binnen."

De verwachting is dat het ongeveer acht weken duurt voor alle circa 1200 kaartautomaten zijn voorzien van de zogenoemde 'Veilige Pasinvoer'.

Het skimmen, waarbij bendes de gegevens van bankpasjes kopiëren en de bijbehorende rekeningen plunderen, is de laatste jaren flink toegenomen. Volgens officiële gegevens van de banken verdubbelde de schade vorig jaar ongeveer tot 31 miljoen euro. Volgens de politie steeg het aantal skimpogingen op de treinstations van 36 in 2007 tot 750 vorig jaar. Dít jaar zou de teller half april alweer op 160 pogingen hebben gestaan.

De NS-woordvoerster bestrijdt deze cijfers en houdt het op "gemiddeld minder dan één keer per dag. Maar dit moet naar nul."
Laten we hopen dat dit systeem werkt. Kunnen de banken het ook in voeren. Skimmers
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:05:53 #256
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_72194715
Zojuist gezien in Breda: een mintgroene locomotief (welk model? ehm, geen idee. Leek een beetje op die tijdelijke dingen voor de HSL) met daarachter een rijtje wadlopers. Zowel in geel, groen als veoliakleur en allemaal goed onder de graffiti .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2009 @ 11:07:43 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72194756
Dat zal een Traxx zijn geweest van vermoedelijk ITL en die wadjes stonden in Rotterdam in de haven. Dus die zijn eindelijk weg
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:10:55 #258
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_72194815
Waar ik "mintgroene locomotief" zei, bedoel ik "Traxx". Stop.

Het spul rolde overigens richting Tilburg.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_72197176
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:52 schreef RubenK het volgende:
gisterochtend iemand door de politie van het spoor geplukt na een bijna-aanrijding tussen alkmaar en castricum

vandaag op precies hetzelfde punt iemand dood nu wel gelukte zelfmoordpoging?
De scholen zijn weer begonnen en het is één en al drama deze week! Dinsdag stond ik op Den Haag HS vast na een zelfmoord, gezeik bij Alkmaar, gister bij Almere ergens moest er ook iemand gearresteerd worden die op het spoor liep... Mčn.
pi_72197306
Net terug van een ritje met de Fyra. Ik stapte op op Schiphol. Ergens voorbij Nieuw-Vennep stopte hij opeens in de middle of nowhere. Na een paar minuten werd er omgeroepen 'Van de verkeersleiding hebben we opdracht gegeven om te stoppen. We weten echter nog niet waarom.' Weer een paar minuten later werd er omgeroepen dat er bij Berkel een actiegroep was die dreigde afval op het spoor te gooien vanaf een viaduct. Na een hele tijd stil te hebben gestaan reden we weer langzaam verder. Even voor de Groene Harttunnel gingen we weer snel, maar na de tunnel al weer langzaam. Tot Berkel hebben we langzaam gereden. Uiteindelijk zijn we met een dikke 3 kwartier vertraging aangekomen op Rotterdam. Na een tussenstop van ongeveer een kwartier gingen we weer terug, maar dan op normale snelheid.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:38:59 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72200999
Ik sta nu op het station in Amsterdam, te wachten op de Fyra. Geen actiegroepen nu hopelijk...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2009 @ 15:00:18 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72201710
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:10 schreef JDude het volgende:
Waar ik "mintgroene locomotief" zei, bedoel ik "Traxx". Stop.

Het spul rolde overigens richting Tilburg.
Dan maken ze er een toeristische route van, want ze rijden via Bad Bentheim Duitsland binnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 27 augustus 2009 @ 15:14:50 #263
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72202206
Straks maar even de bus pakken naar Oldenzaal, altijd als die wadjes langskomen heb ik geen auto...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:38:24 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72202936
Zo, Rotterdam. Ging eigenlijk best snel, maar wat een herrie van die rijtuigen.
pi_72203114
Ja daar moeten ze eigenlijk wat aan doen... Ik wou stiekem eigenlijk dat ze ICL hiervoor gingen gebruiken, die mogen namelijk 200!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:55:22 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72203428
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:44 schreef RubenK het volgende:
Ja daar moeten ze eigenlijk wat aan doen... Ik wou stiekem eigenlijk dat ze ICL hiervoor gingen gebruiken, die mogen namelijk 200!
Daar zullen wel wat dingen aan kleven: officieel is ICL geen eigendom van NS, maar van DB, wat dus rare leaseconstructies inhoudt. Verder heeft NS geen locs die 200 kunnen, op de HSL én op het Nederlandse net kunnen rijden.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:07:13 #267
86072 thatsme
and That's you!
pi_72203775
ICR is nooit het stilste materieel geweest aan de buitenkant. Dus dat het een hoop herrie maakt met 160km/h is wel te verklaren. Ik denk dat ICL/ICK wat dat betreft een stuk beter scoort ook al rijden ze niet op hun top op dat moment.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_72203861
ICK niet hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72205905
Ik zat mij vandaag trouwens nog eens te verdiepen in de dienstregeling 2010, maar ik vroeg mij af of die veranderingen op de Oude Lijn ook in gaan per 13 december. De HSL rijdt tenslotte dan, maar nog niet volledig...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2009 @ 17:25:49 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72206132
Nee, die gaan pas in als de Benelux over de HSL door gaat rijden naar Brussel. Dus als de stofzuigers in dienst komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 27 augustus 2009 @ 17:28:53 #271
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72206230
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen ( ). Maar wel een goede foto gemaakt:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72206453
Vanmiddag ook in de Fyra geweest. Ging best snel de hele rit. Alleen hoor je wel duidelijk dat de trein ineens véél meer lawaai maakt zodra 'ie van het spoor met ballastbed de betonnen HSL-piste op rijdt, dus ik vermoed dat die zeurende omwonenden nog wel eens een punt kunnen hebben.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2009 17:53:28 ]
  donderdag 27 augustus 2009 @ 17:37:56 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72206457
Er liepen een hele hoop mensen rond met camera's bij de proefrit van Fyra zojuist. Kom ik aanzetten met m'n X1... was m'n camera vergeten Niet dat het veel speciaals was verder, gewoon ICRm met een rode Traxx ervoor.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 17:58:45 #274
86072 thatsme
and That's you!
pi_72207055
quote:
Vragen van het lid Cramer (ChristenUnie) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over het stilleggen van de dienstregeling rond Utrecht en de communicatie aan de reizigers (Ingezonden 21 augustus 2009)

1
Kent u het bericht “En weer gaf de NS geen informatie”? 1)

2
Is het waar dat het treinverkeer dinsdag 18 augustus 2009 rond Utrecht is stilgelegd omdat er geen communicatie mogelijk was tussen treindienstleiding en het personeel in de treinen en op de perrons?

3
Is het waar dat rond 2001, na eerdere grote verstoringen, is geconcludeerd dat grootschalige stillegging van de dienstregeling niet nodig is op het moment dat TeleRail niet werkt omdat dit systeem niet veiligheidskritisch is?

4
Is het waar dat, nu TeleRail is vervangen door GSM-rail, dat een hogere beschikbaarheid heeft, ProRail besloten heeft dit systeem weer als veiligheidskritisch systeem te beschouwen en dat dit de reden is dat de dienstregeling is stilgelegd?

5
Kunt u uiteenzetten waarom GSM-rail veiligheidskritisch is en waarom deze conclusie anders is dan die in 2001? Is het niet zo dat ondanks de uitval van de telefooncentrale treinen gewoon veilig hadden kunnen blijven rijden, desnoods met een beperkte dienstregeling, omdat de seinen, de automatische treinbeīnvloeding (ATB) en de omroepinstallatie wel beschikbaar waren?

6
Is het waar dat bij uitval van de telefooncentrale ter plaatse er geen backupsysteem is voor GSM-rail? Heeft ProRail dit risico voor de procesvoering (uitgaande van de keuze van ProRail voor stilleggen van het treinverkeer bij uitval van GSM-rail) van tevoren onderkend, geanalyseerd en mitigerende maatregelen genomen? Zo nee, waarom niet?

7
Overweegt u in lijn met de door ProRail genomen maatregel ook de A2, A12, A27 en A28 integraal stil te leggen als de matrixsignalering rond Utrecht uitvalt? Zo nee, kunt u toelichten wat de rationaliteit is van de genomen maatregel van ProRail, waardoor het treinverkeer rond Utrecht compleet stil kwam te liggen?

8
Is het Operational Control Center Rail, dat zou worden opgericht om de oplossing van verstoringen vanuit één punt te coördineren, al gerealiseerd? Zo nee, waarom niet?

7
Deelt u de mening dat het kettingeffect dat ontstaat door een dergelijke verstoring mede het gevolg is van de hoge benutting van het spoorwegnet waardoor de kans op een deadlock groot is en het weer opstarten van de dienstregeling in dat geval zeer moeilijk is? Hoe duidt u dit in relatie tot het Herstelplan spoor en uw pleidooi voor robuustheid van de infrastructuur?

8
Waarom worden er door de omroepinstallatie op de perrons nog steeds geen standaard omrijadviezen gegeven bij het uitvallen van knooppunten? Waarom is bijvoorbeeld in Woerden niet omgeroepen dat er omgereden kon worden via Duivendrecht-Weesp richting het noorden en oosten van het land?


1) Nederlands Dagblad, 20 augustus 2009

Toelichting:
Deze vragen dienen ter aanvulling op eerdere vragen terzake van het lid Roemer, ingezonden 21 augustus 2009 (vraagnummer 2009Z14979)
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2009 @ 18:01:12 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72207122
Kan die SP'er wel tellen eigenlijk?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:02:52 #276
86072 thatsme
and That's you!
pi_72207182
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:37 schreef Igen het volgende:
Vanmiddag ook in de Fyra geweest. Ging best snel de hele rit. Alleen hoor je wel duidelijk dat de trein ineens véél meer lawaai maakt zodra 'ie van het spoor met ballastbed de betonnen HSL-piste op rijdt, dus ik vermoed dat die zeurende omwonenden nog wel eens een punt kunnen hebben.
Als er van binnen meer lawaai is hoeft dat niet van buiten te zijn. Zo zijn betonen dwarsliggers van binnen meer lawaaierig maar van buiten stiller dan de houten dwarsliggers.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 18:03:52 #277
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72207201
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
Kan die SP'er wel tellen eigenlijk?
Melanie Schultz van Haegen kon evenmin rekenen...
pi_72209407
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:38 schreef James1988 het volgende:
Ik sta nu op het station in Amsterdam, te wachten op de Fyra. Geen actiegroepen nu hopelijk...
Ik zat ook in die trein
Vond het met de drukte wel reuze meevallen, ik denk die hele trein zit bomvol

Wel grappig ritje, schoot wel mooi op

Heenweg zat er ook iemand die dacht dat deze trein gewoon een IC was naar R'dam centraal
Kwam hij met een normaal kaartje aanzetten toen de conducteur vroeg om de ticket

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2009 19:18:54 ]
pi_72209983
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat ook in die trein
Vond het met de drukte wel reuze meevallen, ik denk die hele trein zit bomvol
Hoe zat dan dan met die tickets die al lang uitverkocht waren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:34:34 #280
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72210060
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen ( ). Maar wel een goede foto gemaakt:
[ afbeelding ]
nice, leuk rijtje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_72210068
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe zat dan dan met die tickets die al lang uitverkocht waren?
Tja geen idee, mensen die niet zijn op komen dagen?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:36:24 #282
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72210122
Groot-Brittannië krijgt een HSL-verbinding tussen Londen en Glasgow, maar hieraan zit wel een heel duur prijskaartje aan:
quote:
Network Rail To Axe 1,800 Jobs Across UK

5:58pm UK, Thursday August 27, 2009
Network Rail has announced plans to axe 1,800 jobs as part of a move to reduce costs.

Network Rail workers

The rail operator has told staff that more than 15% of maintenance workers will have to go.

A Network Rail spokesman said the cutbacks would take place between now and April 2011.

He insisted the operator would try to redeploy as many of those affected as possible.

He said: "We are looking at restructuring our maintenance function to make it more effective in the way we carry out our operations.

"We are just starting on consultations with our people and the union.

"We haven't identified any specific roles as yet."

The move comes a day after rail bosses outlined plans for a Ŗ34bn super-fast link between London and Glasgow.
pi_72210169
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Tja geen idee, mensen die niet zijn op komen dagen?
Die kutfalers verpesten het voor de hobbyisten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:38:34 #284
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:41:01 #285
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72210265
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die kutfalers verpesten het voor de hobbyisten
Ik zal het goed maken, capice?
pi_72210335
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Groot-Brittannië krijgt een HSL-verbinding tussen Londen en Glasgow, maar hieraan zit wel een heel duur prijskaartje aan:
[..]
Nou, Groot-Brittannië Het laatste goeie wat daar op spoorgebied vandaan gekomen is, is de uitvinding van de stoomloc zelf. De manier waarop ze er daarna een potje van gemaakt hebben is een bezienswaardigheid op zich (Beeching Axe, Clapham Junction accident, al die excuusstationnetjes nu, die 1 keer per week aangedaan worden, in 1 richting, omdat sluiten duurder is )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72210354
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die kutfalers verpesten het voor de hobbyisten
Ach, zo bijzonder was het ook niet hoor
Ik moest helemaal uit Almelo komen voor dit ritje

Maar wel leuk om een keertje mee te maken

Ik had je ook een kopie van mijn ticket kunnen geven

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2009 19:48:40 ]
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:48:42 #288
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_72210532
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen ( ). Maar wel een goede foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Jup, die spotte ik eerder vandaag ook.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 27 augustus 2009 @ 19:48:53 #289
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72210538
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, Groot-Brittannië Het laatste goeie wat daar op spoorgebied vandaan gekomen is, is de uitvinding van de stoomloc zelf. De manier waarop ze er daarna een potje van gemaakt hebben is een bezienswaardigheid op zich (Beeching Axe, Clapham Junction accident, al die excuusstationnetjes nu, die 1 keer per week aangedaan worden, in 1 richting, omdat sluiten duurder is )
Lang leve de Conservatieven!
pi_72210660
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen ( ). Maar wel een goede foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Ik begrijp dat alle wadjes weg gaan? Volgens mij staan er nog tig in Amersfoort en in Amsterdam.
pi_72211227
quote:
Grote brand in loods stoomtrein STAR

STADSKANAAL - Op dit moment woedt een grote brand in een loods van de stoomspoortrein STAR. De brandweerkorpsen van Stadskanaal en Veendam zijn bezig met de bestrijding van de brand.

De eerste melding van de brand was om 19:20 uur. Verdere bijzonderheden ontbreken nog.

Geplaatst: donderdag 27 augustus 2009 19:42
Dit is niet goed

bron
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 augustus 2009 @ 20:18:08 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72211483
dat is idd niet goed. Er staat wel leuk spul in de die loods van de STAR namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72211565
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ik begrijp dat alle wadjes weg gaan? Volgens mij staan er nog tig in Amersfoort en in Amsterdam.
Klopt. Deze zijn in principe ook allemaal verkocht aan Sigma in Polen.
pi_72212003
update:
quote:
De brand brak uit 19:20 uur en woedt aan de achterkant van de werkplaats. In de loods staan de stoomlocomotief, twee dieselslocomotieven en een locomotief die gereviseerd moet worden.

Volgens een woordvoerder van de STAR moet de loods zelf waarschijnlijk als verloren worden beschouwd. Over mogelijke schade aan de locomotieven is nog niets bekend.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:18:31 #295
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72213344
Die locs zien we ook niet meer terug, heb ik gehoord op de radio.
pi_72213441
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:20 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Klopt. Deze zijn in principe ook allemaal verkocht aan Sigma in Polen.
Dus ze gaan nog een keer die kant op ?
  Redactie Sport donderdag 27 augustus 2009 @ 21:21:49 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72213473
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ik moest helemaal uit Almelo komen voor dit ritje
Ik kwam van verder
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit is niet goed

bron
Hmm, das kut...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')