Oooh. Dan hoef ik dus niet moeilijk te doen met reserveren. Ty ^^/quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kan je net zo goed in Bilthoven uit de automaat trekken
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:57 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oooh. Dan hoef ik dus niet moeilijk te doen met reserveren. Ty ^^/
Hmm, die site deed gewoon moeilijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.
Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.
Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Ik heb er wel één, maar stel je voor dat je alleen biljetten hebt maar geen bankpas?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?
Wordt ook tijd dat LED's of TFT's de CTA's vervangen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:15 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hmm, die site deed gewoon moeilijk.
CTA op Bilthoven had overigens een eigen willetje. xD, dr zit nog een handgeschreven flapje in voor Den Dolder etc.
Terwijl hij al gewoon vervangen is door een nieuwe.
Omdat voor een automaat met bankbiljetten de veiligheidseisen strenger zijn, en de NS te krenterig is om automaten te kopen die aan die eisen voldoen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.
Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Moet je bij iemand een sloot munten zien te bietsen in ruil voor je bankbiljettenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb er wel één, maar stel je voor dat je alleen biljetten hebt maar geen bankpas?
Nou als ze net zoals in België alleen maar binnenlandse betaal passen slikken dan is dat wel makkelijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?
Hebben ze daarom niet ook de strippenkaarten er uitgehaald, zo een jaar of wat terug?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat voor een automaat met bankbiljetten de veiligheidseisen strenger zijn, en de NS te krenterig is om automaten te kopen die aan die eisen voldoen.
www.jizdenka.czquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:30 schreef Ireyon het volgende:
Waar kan ik ergens de afstand vinden voor trajecten in het buitenland?
89quote:Anders mag iemand me ook gewoon vertellen hoeveel km Venlo - Köln
42quote:en Roosendaal - Antwerpen is
True. Ik heb afgelopen weekend op het mondaine station van halle nog alle duivels uit de hel staan vloeken omdat het loket dicht was en men het wel genoeg vond om EEN kaartautomaat te plaatsen op een van de grotere stations van het land toch. En die automaat was weliswaar Facile, Pratique, Fiable en Rapide, maar alleen voor iemand met Proton of Bancontact.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:54 schreef Fixers het volgende:
Nou als ze net zoals in België alleen maar binnenlandse betaal passen slikken dan is dat wel makkelijk.
volgens mij is er helemaal niet gecontroleerd zelfs...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:41 schreef KapiteinT het volgende:
Vraagje aan degene die al met een testrit zijn mee geweest: controleren ze op naam? Degene waarmee ik eigenlijk zou gaan kan niet, kan ik zijn kaartje dan aan iemand anders geven, ondanks dat het op zijn naam staat?
Niemand, dat begint pas 31-8. Wiseguyquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:30 schreef knars het volgende:
Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam?
En vergeet niet, dat die automaten enkel binnenlandse vervoersbewijzen uitspugen. Handig op een groot druk station als Brussel Centraal, waar er slechts 2 staan. Rapide zijn ze overigens vooral niet.... tegen de tijd dat ik B-R-U-S-S-E-L-C-E[ntraal] had ik ingetikt. Had ik al lang naar het loket kunnen lopen, wat ik alsnog kon doen omdat mijn Maestro pas werd uitgespuugd. Opvallend trouwens, bij de conducteur treinbegeleider kan je met creditcard betalen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
True. Ik heb afgelopen weekend op het mondaine station van halle nog alle duivels uit de hel staan vloeken omdat het loket dicht was en men het wel genoeg vond om EEN kaartautomaat te plaatsen op een van de grotere stations van het land toch. En die automaat was weliswaar Facile, Pratique, Fiable en Rapide, maar alleen voor iemand met Proton of Bancontact.
Die quasi gebruikersvriendelijke kutdingen slikken niet eens muntgeld, laat staan papier. Oh wat gemakkelijk, praktisch, betrouwbaar en snelKutbelgië
kHeb vandaag een folder meegenomen, begint de 31e btw.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:30 schreef knars het volgende:
Wel mooi dat elke keer als Rotterdam - Den Haag - Schiphol er uit ligt, we hier Thalysjes en Beneluxjes langs zien komen. Had de storing nog niet meegekregen toen knars junior riep: "Kijk, Thalys! Pappa-pappa-pappa, Thalys rijdt daar!" Verder nog aardig twee zuurstokken voorbij zien komen. Nice.
Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam?
Ik ben op de heenreis gecontroleerd, terugreis niet. (9.45 dinsdag), en werd inderdaad omgeroepenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
volgens mij is er helemaal niet gecontroleerd zelfs...
wel werd er op amsterdam in elk geval omgeroepen dat ie alleen voor genodigden was, zowel in NL als
quote:heenreis eerste klas gezeten, zat wel beter dan tweede klas
veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger
Bron: nu.nl(klikbaar)quote:geluidsoverlast bij omwonenden, schrijft de Volkskrant. Beheerder Prorail ontving in korte tijd ruim 1600 klachten over het lawaai van de trein.
Š ANP
De afgelopen weken werd er proefgedraaid op het tracé tussen Amsterdam en Rotterdam, dat volgende maand officieel in gebruik wordt genomen.
Een woordvoerder van Prorail zegt in de krant: ''Dat is opvallend veel in zo’n korte tijd. Voor ons is dat een signaal dat hier echt iets speelt.''
WC niet geweest. En de catering was gewoon duurder dan in de BeNeLux trein, die ik naar Amsterdam had, en terug naar Dordrechtquote:ohja, het hok van de wc stond vol met water...
en thee voor twee euro
Breda - Amsterdam, forens. Meestal over Den Bosch, maar als ik die mis over Den Haag.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:02 schreef Socios het volgende:
Reis jij iedere dag maar een beetje in de rondte of wat is jouw forensentraject?
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84362quote:Sneltrein tussen Groningen en Duitse Leer
GRONINGEN/LEER - Tussen Groningen en het Duitse Leer gaat een sneltrein rijden. De rit duurt ongeveer 40 minuten. Dat staat in een rapport dat is gemaakt opdracht van de provincie Groningen.
Met de sneltrein wil de provincie een snelle spoorverbinding met Bremen bevorderen. De bedoeling is dat dat traject over een aantal jaren in anderhalf uur kan worden afgelegd. Daarvoor is steun nodig van het Rijk en de Duitse overheid. De plannen voor de sneltrein naar Duitsland worden binnenkort besproken met Provinciale Staten.
Een koploper ;o Phuu.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:45 schreef ReisT het volgende:
De stopper Utrecht-Zwolle wordt ook met de dag comfortabeler zeg, normaal is dat DDAR, gisteren trof ik er zo'n nieuwe VIRM-4 en vanmiddag zelfs een Koploper!
Ik durf te wedden dat enkele van die NIMBY's stiekem een proefrit met de HSL hebben gemaakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:05 schreef greavy het volgende:
Het maakt wel een erge ruis, niet voor niets dat er al 1600 klachten bij de NS zijn binnengekomen voor geluidsoverlast bij omwoners![]()
Ik zat beide keren 1e klas.
De DDM vind ik net iets onbetrouwbaarder.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:49 schreef Crientj het volgende:
[..]
Een koploper ;o Phuu.
Ik zit echt altijd in die rottige DDAR.
Was gister op Zwolle, gaar dr een nieuwe dubbeldekker terug richting Utrecht.
*Jaloers is.
Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:47 schreef brandsrus het volgende:
^^ Lijkt me een goed plan, maar dan zullen aan NL - zijde nog wel aanpassingen gedaan moeten worden denk ik (dubbelspoor e.d.)
Niet alleen daar hoor, ook bij de gewone zitplaatsen was het een enorme herrie in die tunnelsquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef dennistd het volgende:
veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger
En een spoorverdubbeling.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.
Ik wil nog de NBS Rhein-Main testen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet alleen daar hoor, ook bij de gewone zitplaatsen was het een enorme herrie in die tunnels
Verder was het best grappig om de reacties te zien als de trein opeens een paar graden overhelt.. 't heeft wel wat, zo'n hogesnelheidsbocht
ze hebben het over 125 km/h over het hele traject. Nu is dat nog onmogelijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.
Ik heb eens zitten knoeien met een simulatieprogrammaatje: het stuk van Kropswolde Aansluiting tot Nieuweschans kun je, door alle stops te schrappen, verkorten van 36 tot 29 minuten. Met nog drie minuten oponthoud in Nieuweschans en een halt in Weener kun je nog vijf minuten eraf halen, zit je in totaal op 12 minuten tijdwinst. De overige 20 minuten moeten dus uit snelheidsverhoging komen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze hebben het over 125 km/h over het hele traject. Nu is dat nog onmogelijk.
Veel tijd win je trouwens door Kropswolde, Martenshoek, Hoogezand-Sappemeer en Sappemeer-Oost over te slaan. Dat zijn vier stops in enkele kilometers tijd.
Dat is intussen opgeknapt en nu 80 km/u.quote:Maar ook in Duitsland moet er dan iets gebeuren, want ongeveer 1,5 over de grens bij Nieuweschans ligt een bocht die bij een hele lage snelheid genomen moet worden. Meende dat het 15 km/h was ofzo.
Mja, dat lukt wel denk ik, omdat er ook in Scheemda gekruisd kan worden. Tussen Groningen en Zuidbroek is het dubbelspoor, dus dat is het probleem niet. Het grootste probleem zit m tussen Groningen en Groningen losplaats (3 meter verder dan station Europapark). Dat is nu een druk bereden stukje en ik denk dat het alleen kan als de trein niet over het perronspoor gaat. Dan kan er een tegentrein gewoon halteren, terwijl de sneltrein doorraast.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:49 schreef ReisT het volgende:
In Nieuweschans en Weener zal toch wel gestopt moeten blijven worden, ik neem tenminste niet aan dat de stoptrein daar blijft als er een sneltrein komt. Dat stuk versnellen hoeft dus niet echt. Grootste winst zal 'm idd moeten zitten in het overslaan van Sappemeer en omstreken.
Ben wel benieuwd hoe ze dat verder inpassen tussen Groningen en Zuidbroek, want ze willen volgend jaar ook 2x/uur naar Veendam gaan rijden.
Mogen ze in Duitsland het stuk Nieuweschans - Ihrhoven (of zoiets) wel eens gaan verbeteren. Nu mag je er maar op een stuk 40 km/u vanwege zeer slechte staat van het spoorquote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84362
Ze hebben veel ambitie zeg
Dat is dus ingussen helemaal opgeknapt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:49 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Mogen ze in Duitsland het stuk Nieuweschans - Ihrhoven (of zoiets) wel eens gaan verbeteren. Nu mag je er maar op een stuk 40 km/u vanwege zeer slechte staat van het spoor
Die sneltrein reed 3x/dag volgens het spoorboekje van 1999:quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:12 schreef Socios het volgende:
Overigens is de meeste stations inhalen tussen Groningen en Leer niets nieuws. Dat deed de internationale trein Groningen - Leer niet eens zo heel lang geleden ook.
Jammer dat de Hanzelijn niet door gegaan is, anders had je leuke treinverbinding gehad.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die sneltrein reed 3x/dag volgens het spoorboekje van 1999:
Groningen-Nieuweschans duurde 40 minuten (5 minder dan nu)
Nieuweschans-Leer duurde 30 minuten (9 méér dan nu)
Dan mag jij mij vertellen waarom er nog steeds een stuk 40 km/u gereden moet worden...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is dus ingussen helemaal opgeknapt.
Of wat dacht jij waarom de treinverbinding naar Leer jarenlang vervangend busvervoer kende?
Und tis weer voorbij. Vaagh ;oquote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:46 schreef Crientj het volgende:
Tussen Nijverdal en Wierden verstoring treinverkeer.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Jaaa, dit is heel handig.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:46 schreef Crientj het volgende:
Tussen Nijverdal en Wierden verstoring treinverkeer.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Jaaa, dit is heel handig.
quote:Zwolle-Almelo Donderdag 27 Augustus 08:50
Oorzaak De beperkingen tussen Nijverdal en Wierden zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Oh, ja, ik zie het, een stukje moet je 50 km/u rijden. Hebben ze de boel dan maar half opgeknapt ofzo? Of is het gewoon zo'n scherpe bocht dat je sowieso niet harder kan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:06 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dan mag jij mij vertellen waarom er nog steeds een stuk 40 km/u gereden moet worden...
Laten we hopen dat dit systeem werkt. Kunnen de banken het ook in voeren. Skimmersquote:Skimmen op treinstations verleden tijd
door Rien Meijer
AMSTERDAM - Volgens de Nederlandse Spoorwegen behoort skimmen op de stations binnenkort tot het verleden.
Vanaf maandag worden alle kaartjesautomaten van de NS voorzien van een nieuw voorzetstuk waar het bankpasje niet meer recht maar zíjdelings in moet worden gelegd, alvorens deze naar binnen te schuiven.
"Daardoor wordt het bijna onmogelijk om er kopieerapparatuur tussen te zetten", verklaart een woordvoerster van de NS. "En als skimmers dat toch proberen, stopt de automaat er direct mee en krijgen wij een storingsmelding binnen."
De verwachting is dat het ongeveer acht weken duurt voor alle circa 1200 kaartautomaten zijn voorzien van de zogenoemde 'Veilige Pasinvoer'.
Het skimmen, waarbij bendes de gegevens van bankpasjes kopiëren en de bijbehorende rekeningen plunderen, is de laatste jaren flink toegenomen. Volgens officiële gegevens van de banken verdubbelde de schade vorig jaar ongeveer tot 31 miljoen euro. Volgens de politie steeg het aantal skimpogingen op de treinstations van 36 in 2007 tot 750 vorig jaar. Dít jaar zou de teller half april alweer op 160 pogingen hebben gestaan.
De NS-woordvoerster bestrijdt deze cijfers en houdt het op "gemiddeld minder dan één keer per dag. Maar dit moet naar nul."
De scholen zijn weer begonnen en het is één en al drama deze week! Dinsdag stond ik op Den Haag HS vast na een zelfmoord, gezeik bij Alkmaar, gister bij Almere ergens moest er ook iemand gearresteerd worden die op het spoor liep... Mčn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:52 schreef RubenK het volgende:
gisterochtend iemand door de politie van het spoor geplukt na een bijna-aanrijding tussen alkmaar en castricum
vandaag op precies hetzelfde punt iemand doodnu wel gelukte zelfmoordpoging?
Dan maken ze er een toeristische route van, want ze rijden via Bad Bentheim Duitsland binnen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:10 schreef JDude het volgende:
Waar ik "mintgroene locomotief" zei, bedoel ik "Traxx". Stop.
Het spul rolde overigens richting Tilburg.
Daar zullen wel wat dingen aan kleven: officieel is ICL geen eigendom van NS, maar van DB, wat dus rare leaseconstructies inhoudt. Verder heeft NS geen locs die 200 kunnen, op de HSL én op het Nederlandse net kunnen rijden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:44 schreef RubenK het volgende:
Ja daar moeten ze eigenlijk wat aan doen... Ik wou stiekem eigenlijk dat ze ICL hiervoor gingen gebruiken, die mogen namelijk 200!
quote:Vragen van het lid Cramer (ChristenUnie) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over het stilleggen van de dienstregeling rond Utrecht en de communicatie aan de reizigers (Ingezonden 21 augustus 2009)
1
Kent u het bericht “En weer gaf de NS geen informatie”? 1)
2
Is het waar dat het treinverkeer dinsdag 18 augustus 2009 rond Utrecht is stilgelegd omdat er geen communicatie mogelijk was tussen treindienstleiding en het personeel in de treinen en op de perrons?
3
Is het waar dat rond 2001, na eerdere grote verstoringen, is geconcludeerd dat grootschalige stillegging van de dienstregeling niet nodig is op het moment dat TeleRail niet werkt omdat dit systeem niet veiligheidskritisch is?
4
Is het waar dat, nu TeleRail is vervangen door GSM-rail, dat een hogere beschikbaarheid heeft, ProRail besloten heeft dit systeem weer als veiligheidskritisch systeem te beschouwen en dat dit de reden is dat de dienstregeling is stilgelegd?
5
Kunt u uiteenzetten waarom GSM-rail veiligheidskritisch is en waarom deze conclusie anders is dan die in 2001? Is het niet zo dat ondanks de uitval van de telefooncentrale treinen gewoon veilig hadden kunnen blijven rijden, desnoods met een beperkte dienstregeling, omdat de seinen, de automatische treinbeīnvloeding (ATB) en de omroepinstallatie wel beschikbaar waren?
6
Is het waar dat bij uitval van de telefooncentrale ter plaatse er geen backupsysteem is voor GSM-rail? Heeft ProRail dit risico voor de procesvoering (uitgaande van de keuze van ProRail voor stilleggen van het treinverkeer bij uitval van GSM-rail) van tevoren onderkend, geanalyseerd en mitigerende maatregelen genomen? Zo nee, waarom niet?
7
Overweegt u in lijn met de door ProRail genomen maatregel ook de A2, A12, A27 en A28 integraal stil te leggen als de matrixsignalering rond Utrecht uitvalt? Zo nee, kunt u toelichten wat de rationaliteit is van de genomen maatregel van ProRail, waardoor het treinverkeer rond Utrecht compleet stil kwam te liggen?
8
Is het Operational Control Center Rail, dat zou worden opgericht om de oplossing van verstoringen vanuit één punt te coördineren, al gerealiseerd? Zo nee, waarom niet?
7
Deelt u de mening dat het kettingeffect dat ontstaat door een dergelijke verstoring mede het gevolg is van de hoge benutting van het spoorwegnet waardoor de kans op een deadlock groot is en het weer opstarten van de dienstregeling in dat geval zeer moeilijk is? Hoe duidt u dit in relatie tot het Herstelplan spoor en uw pleidooi voor robuustheid van de infrastructuur?
8
Waarom worden er door de omroepinstallatie op de perrons nog steeds geen standaard omrijadviezen gegeven bij het uitvallen van knooppunten? Waarom is bijvoorbeeld in Woerden niet omgeroepen dat er omgereden kon worden via Duivendrecht-Weesp richting het noorden en oosten van het land?
1) Nederlands Dagblad, 20 augustus 2009
Toelichting:
Deze vragen dienen ter aanvulling op eerdere vragen terzake van het lid Roemer, ingezonden 21 augustus 2009 (vraagnummer 2009Z14979)
Als er van binnen meer lawaai is hoeft dat niet van buiten te zijn. Zo zijn betonen dwarsliggers van binnen meer lawaaierig maar van buiten stiller dan de houten dwarsliggers.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:37 schreef Igen het volgende:
Vanmiddag ook in de Fyra geweest. Ging best snel de hele rit. Alleen hoor je wel duidelijk dat de trein ineens véél meer lawaai maakt zodra 'ie van het spoor met ballastbed de betonnen HSL-piste op rijdt, dus ik vermoed dat die zeurende omwonenden nog wel eens een punt kunnen hebben.
Melanie Schultz van Haegen kon evenmin rekenen...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
Kan die SP'er wel tellen eigenlijk?
Ik zat ook in die treinquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:38 schreef James1988 het volgende:
Ik sta nu op het station in Amsterdam, te wachten op de Fyra. Geen actiegroepen nu hopelijk...
Hoe zat dan dan met die tickets die al lang uitverkocht waren?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat ook in die trein![]()
Vond het met de drukte wel reuze meevallen, ik denk die hele trein zit bomvol![]()
nice, leuk rijtjequote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen (). Maar wel een goede foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Tja geen idee, mensen die niet zijn op komen dagen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe zat dan dan met die tickets die al lang uitverkocht waren?
quote:Network Rail To Axe 1,800 Jobs Across UK
5:58pm UK, Thursday August 27, 2009
Network Rail has announced plans to axe 1,800 jobs as part of a move to reduce costs.
Network Rail workers
The rail operator has told staff that more than 15% of maintenance workers will have to go.
A Network Rail spokesman said the cutbacks would take place between now and April 2011.
He insisted the operator would try to redeploy as many of those affected as possible.
He said: "We are looking at restructuring our maintenance function to make it more effective in the way we carry out our operations.
"We are just starting on consultations with our people and the union.
"We haven't identified any specific roles as yet."
The move comes a day after rail bosses outlined plans for a Ŗ34bn super-fast link between London and Glasgow.
Die kutfalers verpesten het voor de hobbyistenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Tja geen idee, mensen die niet zijn op komen dagen?
Ik zal het goed maken, capice?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kutfalers verpesten het voor de hobbyisten
Nou, Groot-Brittanniëquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Groot-Brittannië krijgt een HSL-verbinding tussen Londen en Glasgow, maar hieraan zit wel een heel duur prijskaartje aan:
[..]
Ach, zo bijzonder was het ook niet hoorquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kutfalers verpesten het voor de hobbyisten
Jup, die spotte ik eerder vandaag ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen (). Maar wel een goede foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Lang leve de Conservatieven!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, Groot-BrittanniëHet laatste goeie wat daar op spoorgebied vandaan gekomen is, is de uitvinding van de stoomloc zelf. De manier waarop ze er daarna een potje van gemaakt hebben is een bezienswaardigheid op zich (Beeching Axe, Clapham Junction accident, al die excuusstationnetjes nu, die 1 keer per week aangedaan worden, in 1 richting, omdat sluiten duurder is
)
Ik begrijp dat alle wadjes weg gaan? Volgens mij staan er nog tig in Amersfoort en in Amsterdam.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen (). Maar wel een goede foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Dit is niet goedquote:Grote brand in loods stoomtrein STAR
STADSKANAAL - Op dit moment woedt een grote brand in een loods van de stoomspoortrein STAR. De brandweerkorpsen van Stadskanaal en Veendam zijn bezig met de bestrijding van de brand.
De eerste melding van de brand was om 19:20 uur. Verdere bijzonderheden ontbreken nog.
Geplaatst: donderdag 27 augustus 2009 19:42
Klopt. Deze zijn in principe ook allemaal verkocht aan Sigma in Polen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik begrijp dat alle wadjes weg gaan? Volgens mij staan er nog tig in Amersfoort en in Amsterdam.
quote:De brand brak uit 19:20 uur en woedt aan de achterkant van de werkplaats. In de loods staan de stoomlocomotief, twee dieselslocomotieven en een locomotief die gereviseerd moet worden.
Volgens een woordvoerder van de STAR moet de loods zelf waarschijnlijk als verloren worden beschouwd. Over mogelijke schade aan de locomotieven is nog niets bekend.
Dus ze gaan nog een keer die kant opquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:20 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Klopt. Deze zijn in principe ook allemaal verkocht aan Sigma in Polen.
Ik kwam van verderquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik moest helemaal uit Almelo komen voor dit ritje![]()
![]()
Hmm, das kut...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |