quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:46 schreef Crientj het volgende:
Tussen Nijverdal en Wierden verstoring treinverkeer.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Jaaa, dit is heel handig.
quote:Zwolle-Almelo Donderdag 27 Augustus 08:50
Oorzaak De beperkingen tussen Nijverdal en Wierden zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Oh, ja, ik zie het, een stukje moet je 50 km/u rijden. Hebben ze de boel dan maar half opgeknapt ofzo? Of is het gewoon zo'n scherpe bocht dat je sowieso niet harder kan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:06 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dan mag jij mij vertellen waarom er nog steeds een stuk 40 km/u gereden moet worden...
Laten we hopen dat dit systeem werkt. Kunnen de banken het ook in voeren. Skimmersquote:Skimmen op treinstations verleden tijd
door Rien Meijer
AMSTERDAM - Volgens de Nederlandse Spoorwegen behoort skimmen op de stations binnenkort tot het verleden.
Vanaf maandag worden alle kaartjesautomaten van de NS voorzien van een nieuw voorzetstuk waar het bankpasje niet meer recht maar zíjdelings in moet worden gelegd, alvorens deze naar binnen te schuiven.
"Daardoor wordt het bijna onmogelijk om er kopieerapparatuur tussen te zetten", verklaart een woordvoerster van de NS. "En als skimmers dat toch proberen, stopt de automaat er direct mee en krijgen wij een storingsmelding binnen."
De verwachting is dat het ongeveer acht weken duurt voor alle circa 1200 kaartautomaten zijn voorzien van de zogenoemde 'Veilige Pasinvoer'.
Het skimmen, waarbij bendes de gegevens van bankpasjes kopiëren en de bijbehorende rekeningen plunderen, is de laatste jaren flink toegenomen. Volgens officiële gegevens van de banken verdubbelde de schade vorig jaar ongeveer tot 31 miljoen euro. Volgens de politie steeg het aantal skimpogingen op de treinstations van 36 in 2007 tot 750 vorig jaar. Dít jaar zou de teller half april alweer op 160 pogingen hebben gestaan.
De NS-woordvoerster bestrijdt deze cijfers en houdt het op "gemiddeld minder dan één keer per dag. Maar dit moet naar nul."
De scholen zijn weer begonnen en het is één en al drama deze week! Dinsdag stond ik op Den Haag HS vast na een zelfmoord, gezeik bij Alkmaar, gister bij Almere ergens moest er ook iemand gearresteerd worden die op het spoor liep... Mèn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:52 schreef RubenK het volgende:
gisterochtend iemand door de politie van het spoor geplukt na een bijna-aanrijding tussen alkmaar en castricum
vandaag op precies hetzelfde punt iemand dood nu wel gelukte zelfmoordpoging?
Dan maken ze er een toeristische route van, want ze rijden via Bad Bentheim Duitsland binnen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:10 schreef JDude het volgende:
Waar ik "mintgroene locomotief" zei, bedoel ik "Traxx". Stop.
Het spul rolde overigens richting Tilburg.
Daar zullen wel wat dingen aan kleven: officieel is ICL geen eigendom van NS, maar van DB, wat dus rare leaseconstructies inhoudt. Verder heeft NS geen locs die 200 kunnen, op de HSL én op het Nederlandse net kunnen rijden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:44 schreef RubenK het volgende:
Ja daar moeten ze eigenlijk wat aan doen... Ik wou stiekem eigenlijk dat ze ICL hiervoor gingen gebruiken, die mogen namelijk 200!
quote:Vragen van het lid Cramer (ChristenUnie) aan de minister van Verkeer en Waterstaat over het stilleggen van de dienstregeling rond Utrecht en de communicatie aan de reizigers (Ingezonden 21 augustus 2009)
1
Kent u het bericht “En weer gaf de NS geen informatie”? 1)
2
Is het waar dat het treinverkeer dinsdag 18 augustus 2009 rond Utrecht is stilgelegd omdat er geen communicatie mogelijk was tussen treindienstleiding en het personeel in de treinen en op de perrons?
3
Is het waar dat rond 2001, na eerdere grote verstoringen, is geconcludeerd dat grootschalige stillegging van de dienstregeling niet nodig is op het moment dat TeleRail niet werkt omdat dit systeem niet veiligheidskritisch is?
4
Is het waar dat, nu TeleRail is vervangen door GSM-rail, dat een hogere beschikbaarheid heeft, ProRail besloten heeft dit systeem weer als veiligheidskritisch systeem te beschouwen en dat dit de reden is dat de dienstregeling is stilgelegd?
5
Kunt u uiteenzetten waarom GSM-rail veiligheidskritisch is en waarom deze conclusie anders is dan die in 2001? Is het niet zo dat ondanks de uitval van de telefooncentrale treinen gewoon veilig hadden kunnen blijven rijden, desnoods met een beperkte dienstregeling, omdat de seinen, de automatische treinbeïnvloeding (ATB) en de omroepinstallatie wel beschikbaar waren?
6
Is het waar dat bij uitval van de telefooncentrale ter plaatse er geen backupsysteem is voor GSM-rail? Heeft ProRail dit risico voor de procesvoering (uitgaande van de keuze van ProRail voor stilleggen van het treinverkeer bij uitval van GSM-rail) van tevoren onderkend, geanalyseerd en mitigerende maatregelen genomen? Zo nee, waarom niet?
7
Overweegt u in lijn met de door ProRail genomen maatregel ook de A2, A12, A27 en A28 integraal stil te leggen als de matrixsignalering rond Utrecht uitvalt? Zo nee, kunt u toelichten wat de rationaliteit is van de genomen maatregel van ProRail, waardoor het treinverkeer rond Utrecht compleet stil kwam te liggen?
8
Is het Operational Control Center Rail, dat zou worden opgericht om de oplossing van verstoringen vanuit één punt te coördineren, al gerealiseerd? Zo nee, waarom niet?
7
Deelt u de mening dat het kettingeffect dat ontstaat door een dergelijke verstoring mede het gevolg is van de hoge benutting van het spoorwegnet waardoor de kans op een deadlock groot is en het weer opstarten van de dienstregeling in dat geval zeer moeilijk is? Hoe duidt u dit in relatie tot het Herstelplan spoor en uw pleidooi voor robuustheid van de infrastructuur?
8
Waarom worden er door de omroepinstallatie op de perrons nog steeds geen standaard omrijadviezen gegeven bij het uitvallen van knooppunten? Waarom is bijvoorbeeld in Woerden niet omgeroepen dat er omgereden kon worden via Duivendrecht-Weesp richting het noorden en oosten van het land?
1) Nederlands Dagblad, 20 augustus 2009
Toelichting:
Deze vragen dienen ter aanvulling op eerdere vragen terzake van het lid Roemer, ingezonden 21 augustus 2009 (vraagnummer 2009Z14979)
Als er van binnen meer lawaai is hoeft dat niet van buiten te zijn. Zo zijn betonen dwarsliggers van binnen meer lawaaierig maar van buiten stiller dan de houten dwarsliggers.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:37 schreef Igen het volgende:
Vanmiddag ook in de Fyra geweest. Ging best snel de hele rit. Alleen hoor je wel duidelijk dat de trein ineens véél meer lawaai maakt zodra 'ie van het spoor met ballastbed de betonnen HSL-piste op rijdt, dus ik vermoed dat die zeurende omwonenden nog wel eens een punt kunnen hebben.
Melanie Schultz van Haegen kon evenmin rekenen...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
Kan die SP'er wel tellen eigenlijk?
Ik zat ook in die treinquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:38 schreef James1988 het volgende:
Ik sta nu op het station in Amsterdam, te wachten op de Fyra. Geen actiegroepen nu hopelijk...
Hoe zat dan dan met die tickets die al lang uitverkocht waren?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat ook in die trein
Vond het met de drukte wel reuze meevallen, ik denk die hele trein zit bomvol
nice, leuk rijtjequote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen ( ). Maar wel een goede foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Tja geen idee, mensen die niet zijn op komen dagen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe zat dan dan met die tickets die al lang uitverkocht waren?
quote:Network Rail To Axe 1,800 Jobs Across UK
5:58pm UK, Thursday August 27, 2009
Network Rail has announced plans to axe 1,800 jobs as part of a move to reduce costs.
Network Rail workers
The rail operator has told staff that more than 15% of maintenance workers will have to go.
A Network Rail spokesman said the cutbacks would take place between now and April 2011.
He insisted the operator would try to redeploy as many of those affected as possible.
He said: "We are looking at restructuring our maintenance function to make it more effective in the way we carry out our operations.
"We are just starting on consultations with our people and the union.
"We haven't identified any specific roles as yet."
The move comes a day after rail bosses outlined plans for a £34bn super-fast link between London and Glasgow.
Die kutfalers verpesten het voor de hobbyistenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:34 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Tja geen idee, mensen die niet zijn op komen dagen?
Ik zal het goed maken, capice?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kutfalers verpesten het voor de hobbyisten
Nou, Groot-Brittannië Het laatste goeie wat daar op spoorgebied vandaan gekomen is, is de uitvinding van de stoomloc zelf. De manier waarop ze er daarna een potje van gemaakt hebben is een bezienswaardigheid op zich (Beeching Axe, Clapham Junction accident, al die excuusstationnetjes nu, die 1 keer per week aangedaan worden, in 1 richting, omdat sluiten duurder is )quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Groot-Brittannië krijgt een HSL-verbinding tussen Londen en Glasgow, maar hieraan zit wel een heel duur prijskaartje aan:
[..]
Ach, zo bijzonder was het ook niet hoorquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kutfalers verpesten het voor de hobbyisten
Jup, die spotte ik eerder vandaag ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen ( ). Maar wel een goede foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Lang leve de Conservatieven!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, Groot-Brittannië Het laatste goeie wat daar op spoorgebied vandaan gekomen is, is de uitvinding van de stoomloc zelf. De manier waarop ze er daarna een potje van gemaakt hebben is een bezienswaardigheid op zich (Beeching Axe, Clapham Junction accident, al die excuusstationnetjes nu, die 1 keer per week aangedaan worden, in 1 richting, omdat sluiten duurder is )
Ik begrijp dat alle wadjes weg gaan? Volgens mij staan er nog tig in Amersfoort en in Amsterdam.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:28 schreef dennistd het volgende:
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen ( ). Maar wel een goede foto gemaakt:
[ afbeelding ]
Dit is niet goedquote:Grote brand in loods stoomtrein STAR
STADSKANAAL - Op dit moment woedt een grote brand in een loods van de stoomspoortrein STAR. De brandweerkorpsen van Stadskanaal en Veendam zijn bezig met de bestrijding van de brand.
De eerste melding van de brand was om 19:20 uur. Verdere bijzonderheden ontbreken nog.
Geplaatst: donderdag 27 augustus 2009 19:42
Klopt. Deze zijn in principe ook allemaal verkocht aan Sigma in Polen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik begrijp dat alle wadjes weg gaan? Volgens mij staan er nog tig in Amersfoort en in Amsterdam.
quote:De brand brak uit 19:20 uur en woedt aan de achterkant van de werkplaats. In de loods staan de stoomlocomotief, twee dieselslocomotieven en een locomotief die gereviseerd moet worden.
Volgens een woordvoerder van de STAR moet de loods zelf waarschijnlijk als verloren worden beschouwd. Over mogelijke schade aan de locomotieven is nog niets bekend.
Dus ze gaan nog een keer die kant op ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:20 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Klopt. Deze zijn in principe ook allemaal verkocht aan Sigma in Polen.
Ik kwam van verderquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik moest helemaal uit Almelo komen voor dit ritje
Hmm, das kut...quote:
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik kwam van verder
[..]
Hmm, das kut...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |