abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:07:13 #201
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72149275
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:57 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oooh. Dan hoef ik dus niet moeilijk te doen met reserveren. Ty ^^/
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.

Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
pi_72149494
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.

Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Hmm, die site deed gewoon moeilijk.

CTA op Bilthoven had overigens een eigen willetje. xD, dr zit nog een handgeschreven flapje in voor Den Dolder etc.
Terwijl hij al gewoon vervangen is door een nieuwe.
pi_72150666
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.

Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:14:55 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72151347
Reserveren moet alleen als je met Thalys wilt. Maar naar Antwerpen is dat gewoon geld verbranden imo
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:19:39 #205
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72151492
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?
Ik heb er wel één, maar stel je voor dat je alleen biljetten hebt maar geen bankpas?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:21:08 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72151555
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:15 schreef Crientj het volgende:

[..]

Hmm, die site deed gewoon moeilijk.

CTA op Bilthoven had overigens een eigen willetje. xD, dr zit nog een handgeschreven flapje in voor Den Dolder etc.
Terwijl hij al gewoon vervangen is door een nieuwe.
Wordt ook tijd dat LED's of TFT's de CTA's vervangen.

Jammer dat een stukje nostalgie verloren gaat, maar een beetje professionaliteit kan geen kwaad.
pi_72151629
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.

Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Omdat voor een automaat met bankbiljetten de veiligheidseisen strenger zijn, en de NS te krenterig is om automaten te kopen die aan die eisen voldoen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:24:59 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72151676
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik heb er wel één, maar stel je voor dat je alleen biljetten hebt maar geen bankpas?
Moet je bij iemand een sloot munten zien te bietsen in ruil voor je bankbiljetten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72151859
Waar kan ik ergens de afstand vinden voor trajecten in het buitenland? Anders mag iemand me ook gewoon vertellen hoeveel km Venlo - Köln en Roosendaal - Antwerpen is
pi_72152535
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?
Nou als ze net zoals in België alleen maar binnenlandse betaal passen slikken dan is dat wel makkelijk.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat voor een automaat met bankbiljetten de veiligheidseisen strenger zijn, en de NS te krenterig is om automaten te kopen die aan die eisen voldoen.
Hebben ze daarom niet ook de strippenkaarten er uitgehaald, zo een jaar of wat terug?
pi_72155951
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:30 schreef Ireyon het volgende:
Waar kan ik ergens de afstand vinden voor trajecten in het buitenland?
www.jizdenka.cz
quote:
Anders mag iemand me ook gewoon vertellen hoeveel km Venlo - Köln
89
quote:
en Roosendaal - Antwerpen is
42
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72156116
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:54 schreef Fixers het volgende:

Nou als ze net zoals in België alleen maar binnenlandse betaal passen slikken dan is dat wel makkelijk.
True. Ik heb afgelopen weekend op het mondaine station van halle nog alle duivels uit de hel staan vloeken omdat het loket dicht was en men het wel genoeg vond om EEN kaartautomaat te plaatsen op een van de grotere stations van het land toch. En die automaat was weliswaar Facile, Pratique, Fiable en Rapide, maar alleen voor iemand met Proton of Bancontact.

Die quasi gebruikersvriendelijke kutdingen slikken niet eens muntgeld, laat staan papier. Oh wat gemakkelijk, praktisch, betrouwbaar en snel Kutbelgië
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:30:28 #213
136283 knars
Teethgrinder
pi_72156142
Wel mooi dat elke keer als Rotterdam - Den Haag - Schiphol er uit ligt, we hier Thalysjes en Beneluxjes langs zien komen. Had de storing nog niet meegekregen toen knars junior riep: "Kijk, Thalys! Pappa-pappa-pappa, Thalys rijdt daar!" Verder nog aardig twee zuurstokken voorbij zien komen. Nice.

Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam?
  Redactie Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:31:14 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72156172
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:41 schreef KapiteinT het volgende:
Vraagje aan degene die al met een testrit zijn mee geweest: controleren ze op naam? Degene waarmee ik eigenlijk zou gaan kan niet, kan ik zijn kaartje dan aan iemand anders geven, ondanks dat het op zijn naam staat?
volgens mij is er helemaal niet gecontroleerd zelfs...
wel werd er op amsterdam in elk geval omgeroepen dat ie alleen voor genodigden was, zowel in NL als EN
heenreis eerste klas gezeten, zat wel beter dan tweede klas
veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger
ohja, het hok van de wc stond vol met water...
en thee voor twee euro
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72156185
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:30 schreef knars het volgende:

Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam?
Niemand, dat begint pas 31-8. Wiseguy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72156218
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef dennistd het volgende:

en thee voor twee euro
Was kostet ein grosses Hefe-Weizen??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72156633
Eén van de rustigste spoorlijnen van heel België is lijn 82 Aalst - Burst. Alleen op weekdagen rijden er 's morgens en 's middags een paar treinen. Nou ligt die lijn er sinds een week of twee uit vanwege een spoorvernieuwing. Niet dat iemand het merkt op zich, maar okee :lol: Toevallig was ik daar afgelopen weekend met iemand van HGBTF om bordjes te scoren. Het hele verslag van dat weekend zal nog weleens komen denk ik, maar toch heb ik eigenlijk toch geen zin in. Toen we in Erpe-Mere foto's aan het maken waren van een werktrein, bestaande uit een onderstopmachine en een ballastprofielploeg, kwam er net een kerel aan die wat moest fixen aan de onderstopmachine. Die zag ons foto's maken, en ja hoor, we mochten er ook even op

De onderstopmachine van de voorkant, vanaf het station van Erpe-Mere. Links nog net de stofwolk en het remlicht van die reparatiegast:



Het tweespan in vol ornaat:



Nogmaals, met ballastprofielploeg voorop:



Blik bovenop de onderstopmachine:



Detailopname van wat de ballastprofielploeg precies doet:



Enjoy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72157671
hey, who needs "Wageningen"?


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72158955
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

True. Ik heb afgelopen weekend op het mondaine station van halle nog alle duivels uit de hel staan vloeken omdat het loket dicht was en men het wel genoeg vond om EEN kaartautomaat te plaatsen op een van de grotere stations van het land toch. En die automaat was weliswaar Facile, Pratique, Fiable en Rapide, maar alleen voor iemand met Proton of Bancontact.

Die quasi gebruikersvriendelijke kutdingen slikken niet eens muntgeld, laat staan papier. Oh wat gemakkelijk, praktisch, betrouwbaar en snel Kutbelgië
En vergeet niet, dat die automaten enkel binnenlandse vervoersbewijzen uitspugen. Handig op een groot druk station als Brussel Centraal, waar er slechts 2 staan. Rapide zijn ze overigens vooral niet.... tegen de tijd dat ik B-R-U-S-S-E-L-C-E[ntraal] had ik ingetikt. Had ik al lang naar het loket kunnen lopen, wat ik alsnog kon doen omdat mijn Maestro pas werd uitgespuugd. Opvallend trouwens, bij de conducteur treinbegeleider kan je met creditcard betalen.

Op een zijspoortje: vertraging verbroedert, niet alleen in de trein maar ook in de rij voor de loketten. Zo wist een zekere bankmedewerker te melden dat de Belgen zoveel gevoel voor handel hebben dat ze op een kantoor van een half-nederlands bedrijf, waar vele Nederlanders werken, de koffieautomaten alleen te verleiden zijn tot het uitspugen van het zwarte goud als je een Proton pas hebt. Geen belg die op het idee gekomen is om er een muntgeld automaatje neer te zetten. Want ja, je zou toch eens handel drijven hè....
  woensdag 26 augustus 2009 @ 00:17:47 #220
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72159498
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:30 schreef knars het volgende:
Wel mooi dat elke keer als Rotterdam - Den Haag - Schiphol er uit ligt, we hier Thalysjes en Beneluxjes langs zien komen. Had de storing nog niet meegekregen toen knars junior riep: "Kijk, Thalys! Pappa-pappa-pappa, Thalys rijdt daar!" Verder nog aardig twee zuurstokken voorbij zien komen. Nice.

Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam?
kHeb vandaag een folder meegenomen, begint de 31e btw.
Ik was trouwens vandaag in Houten, ben benieuwd hoe dat moet worden in 2010, enfin de (trein)bus naar Houten Castellum is me een triest geval, doet me denken aan de Real-bussen in Goerlitz.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:12:00 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72162483
Ik rij nu richting Amsterdam Centraal (via Rotterdam/Den Haag) en rij nu vlak voor Schiphol. Ik keek net naar rechs en zag een trein op de HSL rijden. Echt hard reed hij nog niet, maar hij reed er wel. Ik weet alleen niet zeker, of het nou een V250 was of Prio's.

Ik dénk een V250 (de achterkant was wat rond) maar dat kan ook bewegingsvervorming zijn.
pi_72164167
Reis jij iedere dag maar een beetje in de rondte of wat is jouw forensentraject?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:05:34 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72165691
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef dennistd het volgende:

[..]

volgens mij is er helemaal niet gecontroleerd zelfs...
wel werd er op amsterdam in elk geval omgeroepen dat ie alleen voor genodigden was, zowel in NL als
Ik ben op de heenreis gecontroleerd, terugreis niet. (9.45 dinsdag), en werd inderdaad omgeroepen
quote:
heenreis eerste klas gezeten, zat wel beter dan tweede klas
veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger

Het maakt wel een erge ruis, niet voor niets dat er al 1600 klachten bij de NS zijn binnengekomen voor geluidsoverlast bij omwoners
Ik zat beide keren 1e klas.
quote:
geluidsoverlast bij omwonenden, schrijft de Volkskrant. Beheerder Prorail ontving in korte tijd ruim 1600 klachten over het lawaai van de trein.
© ANP

De afgelopen weken werd er proefgedraaid op het tracé tussen Amsterdam en Rotterdam, dat volgende maand officieel in gebruik wordt genomen.

Een woordvoerder van Prorail zegt in de krant: ''Dat is opvallend veel in zo’n korte tijd. Voor ons is dat een signaal dat hier echt iets speelt.''
Bron: nu.nl(klikbaar)
quote:
ohja, het hok van de wc stond vol met water...
en thee voor twee euro
WC niet geweest. En de catering was gewoon duurder dan in de BeNeLux trein, die ik naar Amsterdam had, en terug naar Dordrecht
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:18:35 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72169034
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:02 schreef Socios het volgende:
Reis jij iedere dag maar een beetje in de rondte of wat is jouw forensentraject?
Breda - Amsterdam, forens. Meestal over Den Bosch, maar als ik die mis over Den Haag.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:44:16 #225
136283 knars
Teethgrinder
pi_72171552
ha, ja, volgende week dus. Dank bork & fles Ja, heb een weekje vrij genomen. Meteen van die ontwenningsverschijnselen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 augustus 2009 @ 15:35:07 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72173093
quote:
Sneltrein tussen Groningen en Duitse Leer

GRONINGEN/LEER - Tussen Groningen en het Duitse Leer gaat een sneltrein rijden. De rit duurt ongeveer 40 minuten. Dat staat in een rapport dat is gemaakt opdracht van de provincie Groningen.

Met de sneltrein wil de provincie een snelle spoorverbinding met Bremen bevorderen. De bedoeling is dat dat traject over een aantal jaren in anderhalf uur kan worden afgelegd. Daarvoor is steun nodig van het Rijk en de Duitse overheid. De plannen voor de sneltrein naar Duitsland worden binnenkort besproken met Provinciale Staten.
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84362

Ze hebben veel ambitie zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72173441
^^ Lijkt me een goed plan, maar dan zullen aan NL - zijde nog wel aanpassingen gedaan moeten worden denk ik (dubbelspoor e.d.)
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:45:55 #228
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72175305
De stopper Utrecht-Zwolle wordt ook met de dag comfortabeler zeg, normaal is dat DDAR, gisteren trof ik er zo'n nieuwe VIRM-4 en vanmiddag zelfs een Koploper!
pi_72175450
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:45 schreef ReisT het volgende:
De stopper Utrecht-Zwolle wordt ook met de dag comfortabeler zeg, normaal is dat DDAR, gisteren trof ik er zo'n nieuwe VIRM-4 en vanmiddag zelfs een Koploper!
Een koploper ;o Phuu.
Ik zit echt altijd in die rottige DDAR.

Was gister op Zwolle, gaar dr een nieuwe dubbeldekker terug richting Utrecht.
*Jaloers is.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:51:11 #230
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72175493
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:05 schreef greavy het volgende:
Het maakt wel een erge ruis, niet voor niets dat er al 1600 klachten bij de NS zijn binnengekomen voor geluidsoverlast bij omwoners
Ik zat beide keren 1e klas.
Ik durf te wedden dat enkele van die NIMBY's stiekem een proefrit met de HSL hebben gemaakt.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 16:52:28 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72175549
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:49 schreef Crientj het volgende:

[..]

Een koploper ;o Phuu.
Ik zit echt altijd in die rottige DDAR.

Was gister op Zwolle, gaar dr een nieuwe dubbeldekker terug richting Utrecht.
*Jaloers is.
De DDM vind ik net iets onbetrouwbaarder.
pi_72175704
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:47 schreef brandsrus het volgende:
^^ Lijkt me een goed plan, maar dan zullen aan NL - zijde nog wel aanpassingen gedaan moeten worden denk ik (dubbelspoor e.d.)
Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72175803
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef dennistd het volgende:

veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger
Niet alleen daar hoor, ook bij de gewone zitplaatsen was het een enorme herrie in die tunnels

Verder was het best grappig om de reacties te zien als de trein opeens een paar graden overhelt.. 't heeft wel wat, zo'n hogesnelheidsbocht
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:07:27 #234
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72175994
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.
En een spoorverdubbeling.

Misschien zie ik nog iets in een stoptrein Assen - Winschoten.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:07:59 #235
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72176010
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:00 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet alleen daar hoor, ook bij de gewone zitplaatsen was het een enorme herrie in die tunnels

Verder was het best grappig om de reacties te zien als de trein opeens een paar graden overhelt.. 't heeft wel wat, zo'n hogesnelheidsbocht
Ik wil nog de NBS Rhein-Main testen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 augustus 2009 @ 17:38:04 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72176899
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.
ze hebben het over 125 km/h over het hele traject. Nu is dat nog onmogelijk.

Veel tijd win je trouwens door Kropswolde, Martenshoek, Hoogezand-Sappemeer en Sappemeer-Oost over te slaan. Dat zijn vier stops in enkele kilometers tijd.

Maar ook in Duitsland moet er dan iets gebeuren, want ongeveer 1,5 over de grens bij Nieuweschans ligt een bocht die bij een hele lage snelheid genomen moet worden. Meende dat het 15 km/h was ofzo.

En ja, Arriva wil de aanbesteding van het stukje naar Bremen wel winnen, want dat kan er de verbinding Groningen - Bremen ontstaan zoals ook in het artikel staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72177166
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ze hebben het over 125 km/h over het hele traject. Nu is dat nog onmogelijk.

Veel tijd win je trouwens door Kropswolde, Martenshoek, Hoogezand-Sappemeer en Sappemeer-Oost over te slaan. Dat zijn vier stops in enkele kilometers tijd.
Ik heb eens zitten knoeien met een simulatieprogrammaatje: het stuk van Kropswolde Aansluiting tot Nieuweschans kun je, door alle stops te schrappen, verkorten van 36 tot 29 minuten. Met nog drie minuten oponthoud in Nieuweschans en een halt in Weener kun je nog vijf minuten eraf halen, zit je in totaal op 12 minuten tijdwinst. De overige 20 minuten moeten dus uit snelheidsverhoging komen.
quote:
Maar ook in Duitsland moet er dan iets gebeuren, want ongeveer 1,5 over de grens bij Nieuweschans ligt een bocht die bij een hele lage snelheid genomen moet worden. Meende dat het 15 km/h was ofzo.
Dat is intussen opgeknapt en nu 80 km/u.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:49:33 #238
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72177194
In Nieuweschans en Weener zal toch wel gestopt moeten blijven worden, ik neem tenminste niet aan dat de stoptrein daar blijft als er een sneltrein komt. Dat stuk versnellen hoeft dus niet echt. Grootste winst zal 'm idd moeten zitten in het overslaan van Sappemeer en omstreken.

Ben wel benieuwd hoe ze dat verder inpassen tussen Groningen en Zuidbroek, want ze willen volgend jaar ook 2x/uur naar Veendam gaan rijden.
pi_72177267
Nieuweschans heeft sowieso een stoptreindienst, onafhankelijk van de internationale trein. Dus daar hoeft 'ie niet te stoppen.

En naar Zuidbroek ligt dubbelspoor dus daar is het inpassen geen probleem. De tijdswinst door het overslaan van de stations in Hoogezand is misschien vijf minuten, als je dan 5 minuten achter de ene stoptrein begint ben je nog altijd 5 minuten voor de volgende stoptrein in Zuidbroek.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2009 17:53:16 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 augustus 2009 @ 17:57:05 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72177418
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:49 schreef ReisT het volgende:
In Nieuweschans en Weener zal toch wel gestopt moeten blijven worden, ik neem tenminste niet aan dat de stoptrein daar blijft als er een sneltrein komt. Dat stuk versnellen hoeft dus niet echt. Grootste winst zal 'm idd moeten zitten in het overslaan van Sappemeer en omstreken.

Ben wel benieuwd hoe ze dat verder inpassen tussen Groningen en Zuidbroek, want ze willen volgend jaar ook 2x/uur naar Veendam gaan rijden.
Mja, dat lukt wel denk ik, omdat er ook in Scheemda gekruisd kan worden. Tussen Groningen en Zuidbroek is het dubbelspoor, dus dat is het probleem niet. Het grootste probleem zit m tussen Groningen en Groningen losplaats (3 meter verder dan station Europapark). Dat is nu een druk bereden stukje en ik denk dat het alleen kan als de trein niet over het perronspoor gaat. Dan kan er een tegentrein gewoon halteren, terwijl de sneltrein doorraast.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72182410
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84362

Ze hebben veel ambitie zeg
Mogen ze in Duitsland het stuk Nieuweschans - Ihrhoven (of zoiets) wel eens gaan verbeteren. Nu mag je er maar op een stuk 40 km/u vanwege zeer slechte staat van het spoor
pi_72184819
Overigens is de meeste stations inhalen tussen Groningen en Leer niets nieuws. Dat deed de internationale trein Groningen - Leer niet eens zo heel lang geleden ook.
pi_72184976
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:49 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Mogen ze in Duitsland het stuk Nieuweschans - Ihrhoven (of zoiets) wel eens gaan verbeteren. Nu mag je er maar op een stuk 40 km/u vanwege zeer slechte staat van het spoor
Dat is dus ingussen helemaal opgeknapt.

Of wat dacht jij waarom de treinverbinding naar Leer jarenlang vervangend busvervoer kende?
pi_72189047
Enquête ingevuld.
gr gr
  donderdag 27 augustus 2009 @ 00:59:22 #245
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72189879
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:12 schreef Socios het volgende:
Overigens is de meeste stations inhalen tussen Groningen en Leer niets nieuws. Dat deed de internationale trein Groningen - Leer niet eens zo heel lang geleden ook.
Die sneltrein reed 3x/dag volgens het spoorboekje van 1999:
Groningen-Nieuweschans duurde 40 minuten (5 minder dan nu)
Nieuweschans-Leer duurde 30 minuten (9 méér dan nu)
pi_72190182
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 00:59 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die sneltrein reed 3x/dag volgens het spoorboekje van 1999:
Groningen-Nieuweschans duurde 40 minuten (5 minder dan nu)
Nieuweschans-Leer duurde 30 minuten (9 méér dan nu)
Jammer dat de Hanzelijn niet door gegaan is, anders had je leuke treinverbinding gehad.
(Den Haag) - Schiphol - Amsterdam Zuid - Groningen - Bremen - Hamburg en Denemarken in . Ik weet ook niet alle stations, maar leek me leuke treindienst .
pi_72190412
Hanzelijn wordt anders keurig gebouwd tussen Lelystad en Hattem

Je bedoeld Zuiderzeelijn waarsch?
pi_72191629
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is dus ingussen helemaal opgeknapt.

Of wat dacht jij waarom de treinverbinding naar Leer jarenlang vervangend busvervoer kende?
Dan mag jij mij vertellen waarom er nog steeds een stuk 40 km/u gereden moet worden...
pi_72192003
Tussen Nijverdal en Wierden verstoring treinverkeer.
Verwachting Later volgt meer informatie.

Jaaa, dit is heel handig.
pi_72192114
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:46 schreef Crientj het volgende:
Tussen Nijverdal en Wierden verstoring treinverkeer.
Verwachting Later volgt meer informatie.

Jaaa, dit is heel handig.
Und tis weer voorbij. Vaagh ;o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')