Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:57 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oooh. Dan hoef ik dus niet moeilijk te doen met reserveren. Ty ^^/
Hmm, die site deed gewoon moeilijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.
Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.
Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Ik heb er wel één, maar stel je voor dat je alleen biljetten hebt maar geen bankpas?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?
Wordt ook tijd dat LED's of TFT's de CTA's vervangen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:15 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hmm, die site deed gewoon moeilijk.
CTA op Bilthoven had overigens een eigen willetje. xD, dr zit nog een handgeschreven flapje in voor Den Dolder etc.
Terwijl hij al gewoon vervangen is door een nieuwe.
Omdat voor een automaat met bankbiljetten de veiligheidseisen strenger zijn, en de NS te krenterig is om automaten te kopen die aan die eisen voldoen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen.
Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel.
Moet je bij iemand een sloot munten zien te bietsen in ruil voor je bankbiljettenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb er wel één, maar stel je voor dat je alleen biljetten hebt maar geen bankpas?
Nou als ze net zoals in België alleen maar binnenlandse betaal passen slikken dan is dat wel makkelijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas?
Hebben ze daarom niet ook de strippenkaarten er uitgehaald, zo een jaar of wat terug?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat voor een automaat met bankbiljetten de veiligheidseisen strenger zijn, en de NS te krenterig is om automaten te kopen die aan die eisen voldoen.
www.jizdenka.czquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:30 schreef Ireyon het volgende:
Waar kan ik ergens de afstand vinden voor trajecten in het buitenland?
89quote:Anders mag iemand me ook gewoon vertellen hoeveel km Venlo - Köln
42quote:en Roosendaal - Antwerpen is
True. Ik heb afgelopen weekend op het mondaine station van halle nog alle duivels uit de hel staan vloeken omdat het loket dicht was en men het wel genoeg vond om EEN kaartautomaat te plaatsen op een van de grotere stations van het land toch. En die automaat was weliswaar Facile, Pratique, Fiable en Rapide, maar alleen voor iemand met Proton of Bancontact.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:54 schreef Fixers het volgende:
Nou als ze net zoals in België alleen maar binnenlandse betaal passen slikken dan is dat wel makkelijk.
volgens mij is er helemaal niet gecontroleerd zelfs...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:41 schreef KapiteinT het volgende:
Vraagje aan degene die al met een testrit zijn mee geweest: controleren ze op naam? Degene waarmee ik eigenlijk zou gaan kan niet, kan ik zijn kaartje dan aan iemand anders geven, ondanks dat het op zijn naam staat?
Niemand, dat begint pas 31-8. Wiseguyquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:30 schreef knars het volgende:
Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam?
En vergeet niet, dat die automaten enkel binnenlandse vervoersbewijzen uitspugen. Handig op een groot druk station als Brussel Centraal, waar er slechts 2 staan. Rapide zijn ze overigens vooral niet.... tegen de tijd dat ik B-R-U-S-S-E-L-C-E[ntraal] had ik ingetikt. Had ik al lang naar het loket kunnen lopen, wat ik alsnog kon doen omdat mijn Maestro pas werd uitgespuugd. Opvallend trouwens, bij de conducteur treinbegeleider kan je met creditcard betalen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
True. Ik heb afgelopen weekend op het mondaine station van halle nog alle duivels uit de hel staan vloeken omdat het loket dicht was en men het wel genoeg vond om EEN kaartautomaat te plaatsen op een van de grotere stations van het land toch. En die automaat was weliswaar Facile, Pratique, Fiable en Rapide, maar alleen voor iemand met Proton of Bancontact.
Die quasi gebruikersvriendelijke kutdingen slikken niet eens muntgeld, laat staan papier. Oh wat gemakkelijk, praktisch, betrouwbaar en snelKutbelgië
kHeb vandaag een folder meegenomen, begint de 31e btw.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:30 schreef knars het volgende:
Wel mooi dat elke keer als Rotterdam - Den Haag - Schiphol er uit ligt, we hier Thalysjes en Beneluxjes langs zien komen. Had de storing nog niet meegekregen toen knars junior riep: "Kijk, Thalys! Pappa-pappa-pappa, Thalys rijdt daar!" Verder nog aardig twee zuurstokken voorbij zien komen. Nice.
Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam?
Ik ben op de heenreis gecontroleerd, terugreis niet. (9.45 dinsdag), en werd inderdaad omgeroepenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef dennistd het volgende:
[..]
volgens mij is er helemaal niet gecontroleerd zelfs...
wel werd er op amsterdam in elk geval omgeroepen dat ie alleen voor genodigden was, zowel in NL als
quote:heenreis eerste klas gezeten, zat wel beter dan tweede klas
veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger
Bron: nu.nl(klikbaar)quote:geluidsoverlast bij omwonenden, schrijft de Volkskrant. Beheerder Prorail ontving in korte tijd ruim 1600 klachten over het lawaai van de trein.
© ANP
De afgelopen weken werd er proefgedraaid op het tracé tussen Amsterdam en Rotterdam, dat volgende maand officieel in gebruik wordt genomen.
Een woordvoerder van Prorail zegt in de krant: ''Dat is opvallend veel in zo’n korte tijd. Voor ons is dat een signaal dat hier echt iets speelt.''
WC niet geweest. En de catering was gewoon duurder dan in de BeNeLux trein, die ik naar Amsterdam had, en terug naar Dordrechtquote:ohja, het hok van de wc stond vol met water...
en thee voor twee euro
Breda - Amsterdam, forens. Meestal over Den Bosch, maar als ik die mis over Den Haag.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:02 schreef Socios het volgende:
Reis jij iedere dag maar een beetje in de rondte of wat is jouw forensentraject?
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84362quote:Sneltrein tussen Groningen en Duitse Leer
GRONINGEN/LEER - Tussen Groningen en het Duitse Leer gaat een sneltrein rijden. De rit duurt ongeveer 40 minuten. Dat staat in een rapport dat is gemaakt opdracht van de provincie Groningen.
Met de sneltrein wil de provincie een snelle spoorverbinding met Bremen bevorderen. De bedoeling is dat dat traject over een aantal jaren in anderhalf uur kan worden afgelegd. Daarvoor is steun nodig van het Rijk en de Duitse overheid. De plannen voor de sneltrein naar Duitsland worden binnenkort besproken met Provinciale Staten.
Een koploper ;o Phuu.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:45 schreef ReisT het volgende:
De stopper Utrecht-Zwolle wordt ook met de dag comfortabeler zeg, normaal is dat DDAR, gisteren trof ik er zo'n nieuwe VIRM-4 en vanmiddag zelfs een Koploper!
Ik durf te wedden dat enkele van die NIMBY's stiekem een proefrit met de HSL hebben gemaakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:05 schreef greavy het volgende:
Het maakt wel een erge ruis, niet voor niets dat er al 1600 klachten bij de NS zijn binnengekomen voor geluidsoverlast bij omwoners![]()
Ik zat beide keren 1e klas.
De DDM vind ik net iets onbetrouwbaarder.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:49 schreef Crientj het volgende:
[..]
Een koploper ;o Phuu.
Ik zit echt altijd in die rottige DDAR.
Was gister op Zwolle, gaar dr een nieuwe dubbeldekker terug richting Utrecht.
*Jaloers is.
Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:47 schreef brandsrus het volgende:
^^ Lijkt me een goed plan, maar dan zullen aan NL - zijde nog wel aanpassingen gedaan moeten worden denk ik (dubbelspoor e.d.)
Niet alleen daar hoor, ook bij de gewone zitplaatsen was het een enorme herrie in die tunnelsquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:31 schreef dennistd het volgende:
veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger
En een spoorverdubbeling.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.
Ik wil nog de NBS Rhein-Main testen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:00 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet alleen daar hoor, ook bij de gewone zitplaatsen was het een enorme herrie in die tunnels
Verder was het best grappig om de reacties te zien als de trein opeens een paar graden overhelt.. 't heeft wel wat, zo'n hogesnelheidsbocht
ze hebben het over 125 km/h over het hele traject. Nu is dat nog onmogelijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden.
Ik heb eens zitten knoeien met een simulatieprogrammaatje: het stuk van Kropswolde Aansluiting tot Nieuweschans kun je, door alle stops te schrappen, verkorten van 36 tot 29 minuten. Met nog drie minuten oponthoud in Nieuweschans en een halt in Weener kun je nog vijf minuten eraf halen, zit je in totaal op 12 minuten tijdwinst. De overige 20 minuten moeten dus uit snelheidsverhoging komen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze hebben het over 125 km/h over het hele traject. Nu is dat nog onmogelijk.
Veel tijd win je trouwens door Kropswolde, Martenshoek, Hoogezand-Sappemeer en Sappemeer-Oost over te slaan. Dat zijn vier stops in enkele kilometers tijd.
Dat is intussen opgeknapt en nu 80 km/u.quote:Maar ook in Duitsland moet er dan iets gebeuren, want ongeveer 1,5 over de grens bij Nieuweschans ligt een bocht die bij een hele lage snelheid genomen moet worden. Meende dat het 15 km/h was ofzo.
Mja, dat lukt wel denk ik, omdat er ook in Scheemda gekruisd kan worden. Tussen Groningen en Zuidbroek is het dubbelspoor, dus dat is het probleem niet. Het grootste probleem zit m tussen Groningen en Groningen losplaats (3 meter verder dan station Europapark). Dat is nu een druk bereden stukje en ik denk dat het alleen kan als de trein niet over het perronspoor gaat. Dan kan er een tegentrein gewoon halteren, terwijl de sneltrein doorraast.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:49 schreef ReisT het volgende:
In Nieuweschans en Weener zal toch wel gestopt moeten blijven worden, ik neem tenminste niet aan dat de stoptrein daar blijft als er een sneltrein komt. Dat stuk versnellen hoeft dus niet echt. Grootste winst zal 'm idd moeten zitten in het overslaan van Sappemeer en omstreken.
Ben wel benieuwd hoe ze dat verder inpassen tussen Groningen en Zuidbroek, want ze willen volgend jaar ook 2x/uur naar Veendam gaan rijden.
Mogen ze in Duitsland het stuk Nieuweschans - Ihrhoven (of zoiets) wel eens gaan verbeteren. Nu mag je er maar op een stuk 40 km/u vanwege zeer slechte staat van het spoorquote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84362
Ze hebben veel ambitie zeg
Dat is dus ingussen helemaal opgeknapt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:49 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Mogen ze in Duitsland het stuk Nieuweschans - Ihrhoven (of zoiets) wel eens gaan verbeteren. Nu mag je er maar op een stuk 40 km/u vanwege zeer slechte staat van het spoor
Die sneltrein reed 3x/dag volgens het spoorboekje van 1999:quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:12 schreef Socios het volgende:
Overigens is de meeste stations inhalen tussen Groningen en Leer niets nieuws. Dat deed de internationale trein Groningen - Leer niet eens zo heel lang geleden ook.
Jammer dat de Hanzelijn niet door gegaan is, anders had je leuke treinverbinding gehad.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:59 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die sneltrein reed 3x/dag volgens het spoorboekje van 1999:
Groningen-Nieuweschans duurde 40 minuten (5 minder dan nu)
Nieuweschans-Leer duurde 30 minuten (9 méér dan nu)
Dan mag jij mij vertellen waarom er nog steeds een stuk 40 km/u gereden moet worden...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is dus ingussen helemaal opgeknapt.
Of wat dacht jij waarom de treinverbinding naar Leer jarenlang vervangend busvervoer kende?
Und tis weer voorbij. Vaagh ;oquote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:46 schreef Crientj het volgende:
Tussen Nijverdal en Wierden verstoring treinverkeer.
Verwachting Later volgt meer informatie.
Jaaa, dit is heel handig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |