abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72079633
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:03 schreef Socios het volgende:
De werkelijk gemaakte kosten voor het openbaar vervoer mogen onbelast vergoed worden.
Veel moeilijker wordt het niet idd.

Al kun je veel beter zeggen dat je een auto hebt, en 19 ct per km intikken

Kom maar eens aan 19 ct per km met het OV
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72079703
Ik heb even zitten kijken, in mijn situatie zou een netabbonement net zoveel kosten als een traject abbonement. Als ik dan bij salaris onderhandelingen erin kan schuiven dat de baas er nog een leuk fiscaal voordeeltje uithaalt (en niet allen ik) dan is dat handig.
pi_72079848
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:07 schreef Fixers het volgende:
Ik heb even zitten kijken, in mijn situatie zou een netabbonement net zoveel kosten als een traject abbonement. Als ik dan bij salaris onderhandelingen erin kan schuiven dat de baas er nog een leuk fiscaal voordeeltje uithaalt (en niet allen ik) dan is dat handig.
Salaris-onderhandelingen? Welnee, je zegt gewoon: "Kijk, dit is goedkoper voor jullie. Vind je niet erg he? " Knappe werkgever die daar moeilijk over doet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72080862
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:34 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Maar dan stoppen er ook intercity's in schiedam en dat gun ik ze als rasechte Vlaardinger niet
Dat de intercity's in Schiedam gaan stoppen snap ik nog wel, maar waarom in Heemstede-Aerdenhout?! Wat moeten die gaten met een intercitystop van één van de belangrijkste binnenlandse intercity's? Schrale troost trouwens voor jou: de IC naar Venlo gaat niet stoppen in Schiedam.

Ik zag vandaag trouwens op Schiedam een sprinter als intercity van Dordrecht naar Amsterdam.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:32:20 #105
136283 knars
Teethgrinder
pi_72082205
vandaag een VIRM VI ipv de DD-AR als stopper Enkhuizen - Amsterdam - Gouda - Rotterdam
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:00:56 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72083132
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:54 schreef Fixers het volgende:

[..]

Die staan er al weken, die voor de ingang op het stationsplein alvast wel.
Ik kom nooit op het stationsplein, alleen op de perrons. Ik pak de noordingang.

Overigens vandaag 4x gecontroleerd, 4x mijn (gisteren) verlopen maandnetabo laten zien en slechts één keer een opmerking gehad. Aan die conducteur dus ook maar even mijn nieuwe maandnetabo laten zien.

Ben benieuwd hoe lang ik dit geintje kan blijven flikken.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 01:29:50 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72084923
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:06 schreef RubenK het volgende:

[..]


[..]

Dit is mijn mailtje
quote:
Uw digitale treinkaartje


Beste heer Houtsma,

Deze e-mail is uw ticket om deel te nemen aan de testrit over de HSL-Zuid. Verder vertellen we wat de testrit inhoudt en wat er van u verwacht wordt.

Uw Ticketnummer is: -xxxxxxxxxxxxxxxxxx- (verwijderd door poster)
Heenreis:
9:45 Amsterdam Centraal spoor 15A - 10:28 Rotterdam Centraal
Terugreis:
11:00 Rotterdam Centraal spoor 3 - 11:42 Amsterdam Centraal


De testrit gaat over het tracé van de nieuwe hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam, via Schiphol. Tijdens de reis behalen wij een snelheid van 160 km/u. Deze testrit bestaat uit een heen- en terugreis.

Om de testrit goed te laten verlopen, willen wij u vragen onderstaande aanwijzingen op te volgen.
• Uw trein vertrekt op dinsdag 25 augustus om 9:45 van Amsterdam Centraal spoor 15A.
• Zorg dat u 10 minuten voor vertrek op het perron aanwezig bent.
• De trein arriveert om 10:28 op Rotterdam Centraal.
• Dit ticket is geldig voor uzelf.
• Na een stop van ruim 20 minuten in Rotterdam Centraal, vertrekt uw trein om 11:00 van Rotterdam Centraal spoor 3. Ook voor de terugreis wordt u 10 minuten voor vertrek op het perron verwacht.
• De trein is om 11:42 op Amsterdam Centraal
• De treinrit is voor ons een test om ervaring op te doen. Beschouw deze treinrit daarom als een gewone treinreis. Er is een Trainmanager aan boord waar u met eventuele vragen bij terecht kunt.
• Tijdens de testrit is er catering aan boord. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening.
• Print dit bericht en neem de afdruk mee tijdens de reis. Wilt u de afdruk laten zien als erom gevraagd wordt.
• Dit ticket is alleen geldig op het HSL-traject Amsterdam Centraal - Schiphol - Rotterdam Centraal.
• Na afloop van de reis ontvangt u via e-mail een vragenlijst. Vul deze zo snel mogelijk in! Wij horen graag hoe u de reis ervaren heeft.

Heeft u nog vragen? Mail dan naar nshispeed@arachnea.nl en vermeld hierbij uw ticketnummer.

Vriendelijke groet en een plezierige reis toegewenst,

NS Hispeed
Deze kreeg ik binnen, dus hoef niks te kopen

En dan nog iets, betekent dit dat je op Rotterdam moet uitstappen, en later weer instappen?

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 22-08-2009 01:35:56 ]
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 01:34:55 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72084996
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:42 schreef Socios het volgende:
Er was laatst bij Arriva een conducteur in de trein die prachtig ouderwets ging controleren.

Na iedere stop ging ´ie weer de hele trein door en de kaartjes controleren van de reiziger die zojuist waren ingestapt. Heel goed, ook prima onthouden wie er wel al gecontroleerd was en die reiziger ongemoeid laten.
Heb ik ook regelmatig gehad ja..
1x dacht ie dat ik nieuwe reiziger was, ik zat namelijk half verdraaid en dergelijke achter me laptop:o

Arriva controleert vaak op de MerwedeLinge lijn.. Steeds opnieuw
pi_72086527
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef IntercityAPT het volgende:
Ze moeten de sneltrein weer invoeren. Hoeven de Intercity's meteen minder te stoppen en tegelijkertijd worden middelgrote steden zoals Zoetermeer met een sneltrein veel beter bediend dan met zo'n trage Sprinter. Niet genoeg ruimte? Sneller rijden. En dan niet de tijd tussen de treinen behouden, maar de afstand.
Eens! Zoetermeer is met de pet op, sinds de intercity's er niet meer stoppen. Ben ik gewoon minstens een half uur langer onderweg, want de overstap op Den Haag centraal sluit ook echt NIET aan.
  Redactie Sport zaterdag 22 augustus 2009 @ 08:28:20 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72086623
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:29 schreef greavy het volgende:

[..]


[..]

Deze kreeg ik binnen, dus hoef niks te kopen

En dan nog iets, betekent dit dat je op Rotterdam moet uitstappen, en later weer instappen?
Deze mail had ik ook, en ik denk dat iedereen er wel uit moet (aangezien echte reizigers ook uit zouden stappen op het eindpunt )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:28:05 #111
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_72087531
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:02 schreef IntercityAPT het volgende:
Tussen Amsterdam-Utrecht kan toch met 200 gereden worden? Ik hoop dat ze opschieten met dat nieuwe beveiligingssysteem, dat wordt lekker scheuren!
Hebben we al gewone IC's die 200 kunnen rijden dan ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_72087637
Met VIRM is het technisch mogelijk. Ze zijn erop ontworpen alleen zijn ze begrenst en maar toegelaten tot 160 km/u.
pi_72090013
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 10:37 schreef weps het volgende:
Met VIRM is het technisch mogelijk. Ze zijn erop ontworpen alleen zijn ze begrenst en maar toegelaten tot 160 km/u.
Gewoon een kabeltje lostrekken dus als het spoor 200 km/u toe laat.
gr gr
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:47:58 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72090967
Is er al bekend welke trein er rijd op de HSL testritten?
Kon er zelf weinig over vinden..

En de NS heeft wel vaak werkzaamheden tussen Dordrecht - Breda - Roosendaal, waardoor ik vandaag alweer met de Intercity naar Rotterdam kon vanuit Zwijndrecht

Tevens.. HSL is ontworpen voor snelheden, maar er zijn VIRMs hiero die bij wijze van spreken gewoon harder mogen, dan die 160 op een deel van de HSL..
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:59:44 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72092201
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:47 schreef greavy het volgende:
Is er al bekend welke trein er rijd op de HSL testritten?
Kon er zelf weinig over vinden..
Traxx met ICRm PRIO-rijtuigen.
quote:
Tevens.. HSL is ontworpen voor snelheden, maar er zijn VIRMs hiero die bij wijze van spreken gewoon harder mogen, dan die 160 op een deel van de HSL..
VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10%), maar wat ik heb begrepen is dat ze technisch geschikt zijn voor 200 km/h en 25 kV. ETCS/ERTMS moet dan ook wel mogelijk zijn, lijkt me.
pi_72092902
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:59 schreef James1988 het volgende:
VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10% )
Het is toch ook zo dat de Koplopers eigenlijk 165 km/h kunnen?
pi_72093382
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:42 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Het is toch ook zo dat de Koplopers eigenlijk 165 km/h kunnen?
Alle treinen kunnen minstens 10% harder dan hun maximale goedgekeurde snelheid, omdat ze, zoals James1988 al zei, getest moeten worden met 10% extra. Koplopers zijn goedgekeurd voor 160km/h, dus kunnen ze minimaal 176km/h.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:00:04 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72094325
Er staat mij vaag iets van bij dat de 1700- en 1800-locs zelfs 180 km/h mogen, wat zou betekenen dat ze getest zijn onder 198 km/h. Hoeveel daar van waar is, weet ik alleen niet.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:17:40 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72094684
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:59 schreef James1988 het volgende:

VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10%), maar wat ik heb begrepen is dat ze technisch geschikt zijn voor 200 km/h en 25 kV. ETCS/ERTMS moet dan ook wel mogelijk zijn, lijkt me.
Mja, daarvoor moet wel het een en ander omgebouwd worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:19:00 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72094716
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 16:15 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Alle treinen kunnen minstens 10% harder dan hun maximale goedgekeurde snelheid, omdat ze, zoals James1988 al zei, getest moeten worden met 10% extra. Koplopers zijn goedgekeurd voor 160km/h, dus kunnen ze minimaal 176km/h.
DM'90 is voor 140 km/h toegelaten, maar dit heeft de NS veel moeite gekost. Zoveel zelfs dat er ICM is gebruikt om de Buffels sneller op snelheid te laten komen op het testtraject
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:26:53 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_72094880
Ik was jullie kwijt

Anyway, ik was vandaag eens aan het opruimen, en toen kwam ik een hele stapel Rails tegen. Je weet wel, Maandblad voor Reizigers. Wat is daarmee gebeurd? Waarom zie ik die nooit meer liggen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72095103
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 17:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was jullie kwijt

Anyway, ik was vandaag eens aan het opruimen, en toen kwam ik een hele stapel Rails tegen. Je weet wel, Maandblad voor Reizigers. Wat is daarmee gebeurd? Waarom zie ik die nooit meer liggen?
Geen houdertjes meer in de trein

[ Bericht 0% gewijzigd door IntercityAPT op 22-08-2009 21:24:17 ]
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:18:17 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72095347
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 17:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, daarvoor moet wel het een en ander omgebouwd worden
Voor ERTMS en 25 kV lijkt het me dat Bombardier wel wat kan regelen.

Alhoewel, gezien hun reputatie op ERTMS-gebied
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:18:22 #124
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72095349
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:49 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat de intercity's in Schiedam gaan stoppen snap ik nog wel, maar waarom in Heemstede-Aerdenhout?! Wat moeten die gaten met een intercitystop van één van de belangrijkste binnenlandse intercity's? Schrale troost trouwens voor jou: de IC naar Venlo gaat niet stoppen in Schiedam.

Ik zag vandaag trouwens op Schiedam een sprinter als intercity van Dordrecht naar Amsterdam.
@Reactie 1: Misschien voor de strandgangers die Haarlem willen vermijden op weg naar Zandvoort. Buiten mijn mogelijke suggestie om dat het ridicuul is dat zo'n station in 's avonds en in het weekeinde 4 keer per uur bediend wordt.

@Reactie 2: Het lijkt me niet dat de SGM in staat is 140 km/h te bereiken.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:19:15 #125
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72095376
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voor ERTMS en 25 kV lijkt het me dat Bombardier wel wat kan regelen.

Alhoewel, gezien hun reputatie op ERTMS-gebied
Misschien moet ik maar a.s. 13 december testen. Lukt me met geen mogelijkheid die kaarten binnen nu en maandag af te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')