De werkelijk gemaakte kosten voor het openbaar vervoer mogen onbelast vergoed worden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:54 schreef Fixers het volgende:
Is er hier iemand bekend met de regels voor werkgevers van reiskostenvergoedingen per openbaar vervoer? Of kan ik dat beter vragen in WGR?
Veel moeilijker wordt het niet idd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:03 schreef Socios het volgende:
De werkelijk gemaakte kosten voor het openbaar vervoer mogen onbelast vergoed worden.
Salaris-onderhandelingen? Welnee, je zegt gewoon: "Kijk, dit is goedkoper voor jullie. Vind je niet erg he?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:07 schreef Fixers het volgende:
Ik heb even zitten kijken, in mijn situatie zou een netabbonement net zoveel kosten als een traject abbonement. Als ik dan bij salaris onderhandelingen erin kan schuiven dat de baas er nog een leuk fiscaal voordeeltje uithaalt (en niet allen ik) dan is dat handig.
Dat de intercity's in Schiedam gaan stoppen snap ik nog wel, maar waarom in Heemstede-Aerdenhout?! Wat moeten die gaten met een intercitystop van één van de belangrijkste binnenlandse intercity's? Schrale troost trouwens voor jou: de IC naar Venlo gaat niet stoppen in Schiedam.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:34 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Maar dan stoppen er ook intercity's in schiedam en dat gun ik ze als rasechte Vlaardinger niet
Ik kom nooit op het stationsplein, alleen op de perrons. Ik pak de noordingang.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die staan er al weken, die voor de ingang op het stationsplein alvast wel.
quote:
Deze kreeg ik binnen, dus hoef niks te kopenquote:Uw digitale treinkaartje
Beste heer Houtsma,
Deze e-mail is uw ticket om deel te nemen aan de testrit over de HSL-Zuid. Verder vertellen we wat de testrit inhoudt en wat er van u verwacht wordt.
Uw Ticketnummer is: -xxxxxxxxxxxxxxxxxx- (verwijderd door poster)
Heenreis:
9:45 Amsterdam Centraal spoor 15A - 10:28 Rotterdam Centraal
Terugreis:
11:00 Rotterdam Centraal spoor 3 - 11:42 Amsterdam Centraal
De testrit gaat over het tracé van de nieuwe hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam, via Schiphol. Tijdens de reis behalen wij een snelheid van 160 km/u. Deze testrit bestaat uit een heen- en terugreis.
Om de testrit goed te laten verlopen, willen wij u vragen onderstaande aanwijzingen op te volgen.
• Uw trein vertrekt op dinsdag 25 augustus om 9:45 van Amsterdam Centraal spoor 15A.
• Zorg dat u 10 minuten voor vertrek op het perron aanwezig bent.
• De trein arriveert om 10:28 op Rotterdam Centraal.
• Dit ticket is geldig voor uzelf.
• Na een stop van ruim 20 minuten in Rotterdam Centraal, vertrekt uw trein om 11:00 van Rotterdam Centraal spoor 3. Ook voor de terugreis wordt u 10 minuten voor vertrek op het perron verwacht.
• De trein is om 11:42 op Amsterdam Centraal
• De treinrit is voor ons een test om ervaring op te doen. Beschouw deze treinrit daarom als een gewone treinreis. Er is een Trainmanager aan boord waar u met eventuele vragen bij terecht kunt.
• Tijdens de testrit is er catering aan boord. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening.
• Print dit bericht en neem de afdruk mee tijdens de reis. Wilt u de afdruk laten zien als erom gevraagd wordt.
• Dit ticket is alleen geldig op het HSL-traject Amsterdam Centraal - Schiphol - Rotterdam Centraal.
• Na afloop van de reis ontvangt u via e-mail een vragenlijst. Vul deze zo snel mogelijk in! Wij horen graag hoe u de reis ervaren heeft.
Heeft u nog vragen? Mail dan naar nshispeed@arachnea.nl en vermeld hierbij uw ticketnummer.
Vriendelijke groet en een plezierige reis toegewenst,
NS Hispeed
Heb ik ook regelmatig gehad ja..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:42 schreef Socios het volgende:
Er was laatst bij Arriva een conducteur in de trein die prachtig ouderwets ging controleren.
Na iedere stop ging ´ie weer de hele trein door en de kaartjes controleren van de reiziger die zojuist waren ingestapt. Heel goed, ook prima onthouden wie er wel al gecontroleerd was en die reiziger ongemoeid laten.
Eens! Zoetermeer isquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef IntercityAPT het volgende:
Ze moeten de sneltrein weer invoeren. Hoeven de Intercity's meteen minder te stoppen en tegelijkertijd worden middelgrote steden zoals Zoetermeer met een sneltrein veel beter bediend dan met zo'n trage Sprinter. Niet genoeg ruimte? Sneller rijden. En dan niet de tijd tussen de treinen behouden, maar de afstand.
Deze mail had ik ook, en ik denk dat iedereen er wel uit moet (aangezien echte reizigers ook uit zouden stappen op het eindpuntquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 01:29 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
Deze kreeg ik binnen, dus hoef niks te kopen![]()
En dan nog iets, betekent dit dat je op Rotterdam moet uitstappen, en later weer instappen?
Hebben we al gewone IC's die 200 kunnen rijden dan ?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:02 schreef IntercityAPT het volgende:
Tussen Amsterdam-Utrecht kan toch met 200 gereden worden? Ik hoop dat ze opschieten met dat nieuwe beveiligingssysteem, dat wordt lekker scheuren!![]()
Gewoon een kabeltje lostrekken dus als het spoor 200 km/u toe laat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 10:37 schreef weps het volgende:
Met VIRM is het technisch mogelijk. Ze zijn erop ontworpen alleen zijn ze begrenst en maar toegelaten tot 160 km/u.
Traxx met ICRm PRIO-rijtuigen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:47 schreef greavy het volgende:
Is er al bekend welke trein er rijd op de HSL testritten?
Kon er zelf weinig over vinden..
VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10%), maar wat ik heb begrepen is dat ze technisch geschikt zijn voor 200 km/h en 25 kV. ETCS/ERTMS moet dan ook wel mogelijk zijn, lijkt me.quote:Tevens.. HSL is ontworpen voor snelheden, maar er zijn VIRMs hiero die bij wijze van spreken gewoon harder mogen, dan die 160 op een deel van de HSL..![]()
Het is toch ook zo dat de Koplopers eigenlijk 165 km/h kunnen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:59 schreef James1988 het volgende:
VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10% )
Alle treinen kunnen minstens 10% harder dan hun maximale goedgekeurde snelheid, omdat ze, zoals James1988 al zei, getest moeten worden met 10% extra. Koplopers zijn goedgekeurd voor 160km/h, dus kunnen ze minimaal 176km/h.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:42 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
Het is toch ook zo dat de Koplopers eigenlijk 165 km/h kunnen?
Mja, daarvoor moet wel het een en ander omgebouwd wordenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:59 schreef James1988 het volgende:
VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10%), maar wat ik heb begrepen is dat ze technisch geschikt zijn voor 200 km/h en 25 kV. ETCS/ERTMS moet dan ook wel mogelijk zijn, lijkt me.
DM'90 is voor 140 km/h toegelaten, maar dit heeft de NS veel moeite gekost. Zoveel zelfs dat er ICM is gebruikt om de Buffels sneller op snelheid te laten komen op het testtrajectquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:15 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Alle treinen kunnen minstens 10% harder dan hun maximale goedgekeurde snelheid, omdat ze, zoals James1988 al zei, getest moeten worden met 10% extra. Koplopers zijn goedgekeurd voor 160km/h, dus kunnen ze minimaal 176km/h.
Geen houdertjes meer in de treinquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was jullie kwijt![]()
Anyway, ik was vandaag eens aan het opruimen, en toen kwam ik een hele stapel Rails tegen. Je weet wel, Maandblad voor Reizigers. Wat is daarmee gebeurd? Waarom zie ik die nooit meer liggen?
Voor ERTMS en 25 kV lijkt het me dat Bombardier wel wat kan regelen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, daarvoor moet wel het een en ander omgebouwd worden
@Reactie 1: Misschien voor de strandgangers die Haarlem willen vermijden op weg naar Zandvoort. Buiten mijn mogelijke suggestie om dat het ridicuul is dat zo'n station in 's avonds en in het weekeinde 4 keer per uur bediend wordt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:49 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Dat de intercity's in Schiedam gaan stoppen snap ik nog wel, maar waarom in Heemstede-Aerdenhout?! Wat moeten die gaten met een intercitystop van één van de belangrijkste binnenlandse intercity's? Schrale troost trouwens voor jou: de IC naar Venlo gaat niet stoppen in Schiedam.
Ik zag vandaag trouwens op Schiedam een sprinter als intercity van Dordrecht naar Amsterdam.
Misschien moet ik maar a.s. 13 december testen. Lukt me met geen mogelijkheid die kaarten binnen nu en maandag af te halen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Voor ERTMS en 25 kV lijkt het me dat Bombardier wel wat kan regelen.
Alhoewel, gezien hun reputatie op ERTMS-gebied
homeprint toch?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien moet ik maar a.s. 13 december testen. Lukt me met geen mogelijkheid die kaarten binnen nu en maandag af te halen.
Ik bedoelde de bestelling. dennistd zei dat je de kaarten direct kon afdrukken, jij zegt iets met een bestelling.quote:
NS 17/1800 kunnen zelfs 200 km/uquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:00 schreef James1988 het volgende:
Er staat mij vaag iets van bij dat de 1700- en 1800-locs zelfs 180 km/h mogen, wat zou betekenen dat ze getest zijn onder 198 km/h. Hoeveel daar van waar is, weet ik alleen niet.
1600 niet?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:42 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
NS 17/1800 kunnen zelfs 200 km/u
1800 = omgenummerde 1600, dit komt omdat tijdens de splitsing van NS een deel van de locs naar Railion is gegaan. Om verwarring te voorkomen zijn de overgebleven 1600's omgenummerd naar 1800.quote:
Dat blad is vorig jaar opgeheven omdat het 'te hip' was voor de gemiddelde treinreizigerquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 17:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Anyway, ik was vandaag eens aan het opruimen, en toen kwam ik een hele stapel Rails tegen. Je weet wel, Maandblad voor Reizigers. Wat is daarmee gebeurd? Waarom zie ik die nooit meer liggen?
Was het niet 5b?quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:50 schreef brandsrus het volgende:
Gisteravond stond rond 20.00 uur een VIRM op Lw naast spoor 5a (heeft zeker een slagje Leeuwarden - Rotterdam gedaan), meen type 9591 als ik zo snel gelezen heb.
Klopt, maar het is wel ongebruikelijk toch een VIRM in de IC naar het noorden. Gebeurt eigenlijk alleen bij grote evenementen een keer voor meer capaciteit.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was het niet 5b?![]()
Daar parkeren ze het ding namelijk altijd. 5a is niet handig, omdat je daarmee de Arrivatreinen niet richting 5b kunt krijgen, omdat 5a al door de NS bezet wordt gehouden
In het weekend heb ik altijd een VIRM van Leeuwarden - Rotterdam - Leeuwarden.. Door de week altijd een koploper.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:54 schreef brandsrus het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel ongebruikelijk toch een VIRM in de IC naar het noorden. Gebeurt eigenlijk alleen bij grote evenementen een keer voor meer capaciteit.
Jammer, ik vond het namelijk erg leukquote:Op zondag 23 augustus 2009 11:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat blad is vorig jaar opgeheven omdat het 'te hip' was voor de gemiddelde treinreiziger![]()
Bijna niemand las het dus blijkbaar. NS zou zoeken naar een nieuwe invulling, meer trein-gerelateerd, maar die hebben ze blijkbaar nog niet gevonden.
Mja, het gebeurt wel regelmatig dat het toch hetzelfde treinstel weer is. Dan hadden ze in Onnen bijvoorbeeld nog geen tijd gehad om het te onderhouden en dan gebeurt het een dag later.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:55 schreef greavy het volgende:
[..]
In het weekend heb ik altijd een VIRM van Leeuwarden - Rotterdam - Leeuwarden.. Door de week altijd een koploper.
Vertrek 's ochtends: 7.44 (Leeuwarden)
Vertrek 's avonds/middags : 17.38 ofzo iets.. (Rotterdam)
Het is btw nooit dezelfde trein![]()
Dat snap ik. Maar ik zie er op zaterdag bijna nooit koplopers naar Leeuwarden gaan hoor..quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, het gebeurt wel regelmatig dat het toch hetzelfde treinstel weer is. Dan hadden ze in Onnen bijvoorbeeld nog geen tijd gehad om het te onderhouden en dan gebeurt het een dag later.
En dat was niet fun zeker? In de zin van, Leuk enzoquote:Op maandag 24 augustus 2009 09:01 schreef RubenK het volgende:
Ik was er bij toen dat gebeurdedie inslag daar op tilburg
elaborate pleasequote:Op maandag 24 augustus 2009 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Het moest er ooit een keer van komen":
[ afbeelding ]
Gewoonquote:
Ik heb een tijdje terug gelezen dat de 11.8'en vervangen zullen worden door Traxxen van B-cargo dacht ik.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:53 schreef James1988 het volgende:
Het is weer raak tussen Utrecht en Den Bosch... vanochtend al +20 gehad, nu weer. Capaciteitsproblemen had men het over.
Heel even met een machinist staan praten van de Benelux, die wist me te vertellen dat alle 11.8'jes er in september uitgaan. In hoeverre dat waar is weet ik niet, het lijkt me onwaarschijnlijk. Zoveel Traxx heeft NS Hispeed nou ook weer niet om én de Benelux te blijven rijden, én op de HSL.
En wat maakt 11.8 een herrie trouwens, vooral als je ernaast staat
Bedoel je daarmee "Traxxen" of "Traxxen van B-Cargo"?quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, die Traxx'en hebben in België alleen maar een toelating voor goederenvervoer.
Oh kut ja ik moet nog een NSHispeed ticket uit de afhaalmachine gaan sleuren morgenquote:
De kleurquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, kan, dat weet ik nietWaarin verschillen die van de HSA-traxxen eigenlijk?
Mja, als alles goed gaat, dan is er een probleem.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:43 schreef Koen66 het volgende:
Ben benieuwd of er nog dingen verkeerd gaan tijdens de 'HSL-proefritten-met-publiek'
Kloptquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, als alles goed gaat, dan is er een probleem.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt![]()
Ik zit ook in die trein9.45 vertrek uit A'dam.
Moet er alleen kapotvroeg me nest voor uit![]()
Met scooter naar Dordrecht en dan nog eens naar A'dam
daarom heb ik de middagrit ook maar genomenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt![]()
Ik zit ook in die trein9.45 vertrek uit A'dam.
Moet er alleen kapotvroeg me nest voor uit![]()
Met scooter naar Dordrecht en dan nog eens naar A'dam
Hoe kan dat nou manquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:46 schreef dennistd het volgende:
Hij is 2 minuten langzamer dan de IC naar Vlissingen
(15min tegen 13min)
Wat een godsvermogen zou het met de bus kosten??quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
Toeslag betalen om langzamer te mogen reizen
We hebben het hier over een slak, niet over de busquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een godsvermogen zou het met de bus kosten??
quote:ProRail gaat informatieborden repareren
TILBURG - De informatieborden en klokken op het centraal station in Tilburg worden dinsdagmiddag gerepareerd. Volgens een woordvoerder van ProRail is het bedrijf druk bezig het probleem met de borden te verhelpen.
Volgens het bedrijf duurt de reparatie langer dan normaal omdat ProRail overgaat op een nieuw digitaal systeem.
Blikseminslag
De reizigersinformatieborden en klokken zijn al vijf dagen kapot. Dat komt door een blikseminslag afgelopen donderdag.
Aan het eind van dinsdagmiddag moeten de borden weer de juiste informatie weergeven.
http://www.omroepbrabant.(...)orden+repareren.aspx
Gaat er toch iets misquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Waarschijnlijk inhaalplek voor de IC als het voor een stoptrein of goederen rijdt?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In rijssen heb je 3 sporen aan de perrons liggen, alleen bij spoor 2 en 3 komen treinen aan. Waarom ligt dat 1ste perron daar?
Ja klopt, 20% van de mensen, gok ik, waren gewone reizigers die naar Rotterdam wilden en een normaal kaartje hadden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Als je (ooit) nog een leuk bordje wilt fotograferen:quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon![]()
Een stationsbordje met niet meer dan "station." eropOkee, komt vaker voor in andere talen, maar toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2009 13:45:49 ]
Toch weer vet lomp gedaan dan. Kleine moeite om in NL en EN om te roepen dat het een speciale trein is voor genodigden en dat mensen anders niet moeten instappenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Dat. Niet meer en niet minder. Als je binnen de lijntjes kleurt gaat het prima, maar wil je iets bijzonders?quote:
Het is al opgelost! Moest een ticket hebben voor Bilthoven - Antwerpen-Centraal.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat. Niet meer en niet minder. Als je binnen de lijntjes kleurt gaat het prima, maar wil je iets bijzonders?
Die kan je net zo goed in Bilthoven uit de automaat trekkenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:06 schreef Crientj het volgende:
Het is al opgelost! Moest een ticket hebben voor Bilthoven - Antwerpen-Centraal.
Dan zat je niet bij mij in de rijtuig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:50 schreef its_me_ het volgende:
Nu in fyra. Heel veel lege plekken. Helft is nog vrij. Vertrektijd a'dam is 9.50
Klopt. Heb ik ook gezienquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Hier in Zwijndrecht heb je 4 peronnen, 4 sporen. Aan maar 2 peronnen komen de treinen, en dat zijn de middelste 2. Perron 1 en 4 word in dit geval vooral gebruikt als doorrijd spoor, wat daar waarschijnlijk ook is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In rijssen heb je 3 sporen aan de perrons liggen, alleen bij spoor 2 en 3 komen treinen aan. Waarom ligt dat 1ste perron daar?
Kan je wel de stoptrein er op kwijtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:16 schreef Hr-Flip het volgende:
Nee Spoor 1 in Rijssen is nog gewoon iets van vroeger
Spoor 2 en 3 zijn de doorgaande sporen, en 1 is een uithaalspoor, voor defecte treinen en/of goederentreinen.
Je wilt het niet gebruiken als inhaalspoor, wissels zijn namelijk maar geschikt om in afbuigende stand met max 40km/h te rijden..
en om 17 uur uit Haarlem vertrekken, betekend 18.30 aankomen in Den Haag....quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:06 schreef KapiteinT het volgende:
Ja, dat heb ik gemerkt ja... Ik wilde van Breda naar Hoofddorp, maar dat werd Breda - Rotterdam - Utrecht - Hoofddorp...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |