abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72079582
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:54 schreef Fixers het volgende:
Is er hier iemand bekend met de regels voor werkgevers van reiskostenvergoedingen per openbaar vervoer? Of kan ik dat beter vragen in WGR?
De werkelijk gemaakte kosten voor het openbaar vervoer mogen onbelast vergoed worden.

Wat ook mag is gewoon 19 cent per kilometer vergoeden (net als met de auto).
pi_72079633
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:03 schreef Socios het volgende:
De werkelijk gemaakte kosten voor het openbaar vervoer mogen onbelast vergoed worden.
Veel moeilijker wordt het niet idd.

Al kun je veel beter zeggen dat je een auto hebt, en 19 ct per km intikken

Kom maar eens aan 19 ct per km met het OV
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72079703
Ik heb even zitten kijken, in mijn situatie zou een netabbonement net zoveel kosten als een traject abbonement. Als ik dan bij salaris onderhandelingen erin kan schuiven dat de baas er nog een leuk fiscaal voordeeltje uithaalt (en niet allen ik) dan is dat handig.
pi_72079848
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:07 schreef Fixers het volgende:
Ik heb even zitten kijken, in mijn situatie zou een netabbonement net zoveel kosten als een traject abbonement. Als ik dan bij salaris onderhandelingen erin kan schuiven dat de baas er nog een leuk fiscaal voordeeltje uithaalt (en niet allen ik) dan is dat handig.
Salaris-onderhandelingen? Welnee, je zegt gewoon: "Kijk, dit is goedkoper voor jullie. Vind je niet erg he? " Knappe werkgever die daar moeilijk over doet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72080862
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:34 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Maar dan stoppen er ook intercity's in schiedam en dat gun ik ze als rasechte Vlaardinger niet
Dat de intercity's in Schiedam gaan stoppen snap ik nog wel, maar waarom in Heemstede-Aerdenhout?! Wat moeten die gaten met een intercitystop van één van de belangrijkste binnenlandse intercity's? Schrale troost trouwens voor jou: de IC naar Venlo gaat niet stoppen in Schiedam.

Ik zag vandaag trouwens op Schiedam een sprinter als intercity van Dordrecht naar Amsterdam.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:32:20 #105
136283 knars
Teethgrinder
pi_72082205
vandaag een VIRM VI ipv de DD-AR als stopper Enkhuizen - Amsterdam - Gouda - Rotterdam
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:00:56 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72083132
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:54 schreef Fixers het volgende:

[..]

Die staan er al weken, die voor de ingang op het stationsplein alvast wel.
Ik kom nooit op het stationsplein, alleen op de perrons. Ik pak de noordingang.

Overigens vandaag 4x gecontroleerd, 4x mijn (gisteren) verlopen maandnetabo laten zien en slechts één keer een opmerking gehad. Aan die conducteur dus ook maar even mijn nieuwe maandnetabo laten zien.

Ben benieuwd hoe lang ik dit geintje kan blijven flikken.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 01:29:50 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72084923
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 10:06 schreef RubenK het volgende:

[..]


[..]

Dit is mijn mailtje
quote:
Uw digitale treinkaartje


Beste heer Houtsma,

Deze e-mail is uw ticket om deel te nemen aan de testrit over de HSL-Zuid. Verder vertellen we wat de testrit inhoudt en wat er van u verwacht wordt.

Uw Ticketnummer is: -xxxxxxxxxxxxxxxxxx- (verwijderd door poster)
Heenreis:
9:45 Amsterdam Centraal spoor 15A - 10:28 Rotterdam Centraal
Terugreis:
11:00 Rotterdam Centraal spoor 3 - 11:42 Amsterdam Centraal


De testrit gaat over het tracé van de nieuwe hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam, via Schiphol. Tijdens de reis behalen wij een snelheid van 160 km/u. Deze testrit bestaat uit een heen- en terugreis.

Om de testrit goed te laten verlopen, willen wij u vragen onderstaande aanwijzingen op te volgen.
• Uw trein vertrekt op dinsdag 25 augustus om 9:45 van Amsterdam Centraal spoor 15A.
• Zorg dat u 10 minuten voor vertrek op het perron aanwezig bent.
• De trein arriveert om 10:28 op Rotterdam Centraal.
• Dit ticket is geldig voor uzelf.
• Na een stop van ruim 20 minuten in Rotterdam Centraal, vertrekt uw trein om 11:00 van Rotterdam Centraal spoor 3. Ook voor de terugreis wordt u 10 minuten voor vertrek op het perron verwacht.
• De trein is om 11:42 op Amsterdam Centraal
• De treinrit is voor ons een test om ervaring op te doen. Beschouw deze treinrit daarom als een gewone treinreis. Er is een Trainmanager aan boord waar u met eventuele vragen bij terecht kunt.
• Tijdens de testrit is er catering aan boord. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening.
• Print dit bericht en neem de afdruk mee tijdens de reis. Wilt u de afdruk laten zien als erom gevraagd wordt.
• Dit ticket is alleen geldig op het HSL-traject Amsterdam Centraal - Schiphol - Rotterdam Centraal.
• Na afloop van de reis ontvangt u via e-mail een vragenlijst. Vul deze zo snel mogelijk in! Wij horen graag hoe u de reis ervaren heeft.

Heeft u nog vragen? Mail dan naar nshispeed@arachnea.nl en vermeld hierbij uw ticketnummer.

Vriendelijke groet en een plezierige reis toegewenst,

NS Hispeed
Deze kreeg ik binnen, dus hoef niks te kopen

En dan nog iets, betekent dit dat je op Rotterdam moet uitstappen, en later weer instappen?

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 22-08-2009 01:35:56 ]
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 01:34:55 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72084996
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:42 schreef Socios het volgende:
Er was laatst bij Arriva een conducteur in de trein die prachtig ouderwets ging controleren.

Na iedere stop ging ´ie weer de hele trein door en de kaartjes controleren van de reiziger die zojuist waren ingestapt. Heel goed, ook prima onthouden wie er wel al gecontroleerd was en die reiziger ongemoeid laten.
Heb ik ook regelmatig gehad ja..
1x dacht ie dat ik nieuwe reiziger was, ik zat namelijk half verdraaid en dergelijke achter me laptop:o

Arriva controleert vaak op de MerwedeLinge lijn.. Steeds opnieuw
pi_72086527
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:06 schreef IntercityAPT het volgende:
Ze moeten de sneltrein weer invoeren. Hoeven de Intercity's meteen minder te stoppen en tegelijkertijd worden middelgrote steden zoals Zoetermeer met een sneltrein veel beter bediend dan met zo'n trage Sprinter. Niet genoeg ruimte? Sneller rijden. En dan niet de tijd tussen de treinen behouden, maar de afstand.
Eens! Zoetermeer is met de pet op, sinds de intercity's er niet meer stoppen. Ben ik gewoon minstens een half uur langer onderweg, want de overstap op Den Haag centraal sluit ook echt NIET aan.
  Redactie Sport zaterdag 22 augustus 2009 @ 08:28:20 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72086623
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:29 schreef greavy het volgende:

[..]


[..]

Deze kreeg ik binnen, dus hoef niks te kopen

En dan nog iets, betekent dit dat je op Rotterdam moet uitstappen, en later weer instappen?
Deze mail had ik ook, en ik denk dat iedereen er wel uit moet (aangezien echte reizigers ook uit zouden stappen op het eindpunt )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:28:05 #111
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_72087531
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:02 schreef IntercityAPT het volgende:
Tussen Amsterdam-Utrecht kan toch met 200 gereden worden? Ik hoop dat ze opschieten met dat nieuwe beveiligingssysteem, dat wordt lekker scheuren!
Hebben we al gewone IC's die 200 kunnen rijden dan ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_72087637
Met VIRM is het technisch mogelijk. Ze zijn erop ontworpen alleen zijn ze begrenst en maar toegelaten tot 160 km/u.
pi_72090013
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 10:37 schreef weps het volgende:
Met VIRM is het technisch mogelijk. Ze zijn erop ontworpen alleen zijn ze begrenst en maar toegelaten tot 160 km/u.
Gewoon een kabeltje lostrekken dus als het spoor 200 km/u toe laat.
gr gr
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:47:58 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72090967
Is er al bekend welke trein er rijd op de HSL testritten?
Kon er zelf weinig over vinden..

En de NS heeft wel vaak werkzaamheden tussen Dordrecht - Breda - Roosendaal, waardoor ik vandaag alweer met de Intercity naar Rotterdam kon vanuit Zwijndrecht

Tevens.. HSL is ontworpen voor snelheden, maar er zijn VIRMs hiero die bij wijze van spreken gewoon harder mogen, dan die 160 op een deel van de HSL..
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:59:44 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72092201
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:47 schreef greavy het volgende:
Is er al bekend welke trein er rijd op de HSL testritten?
Kon er zelf weinig over vinden..
Traxx met ICRm PRIO-rijtuigen.
quote:
Tevens.. HSL is ontworpen voor snelheden, maar er zijn VIRMs hiero die bij wijze van spreken gewoon harder mogen, dan die 160 op een deel van de HSL..
VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10%), maar wat ik heb begrepen is dat ze technisch geschikt zijn voor 200 km/h en 25 kV. ETCS/ERTMS moet dan ook wel mogelijk zijn, lijkt me.
pi_72092902
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:59 schreef James1988 het volgende:
VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10% )
Het is toch ook zo dat de Koplopers eigenlijk 165 km/h kunnen?
pi_72093382
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:42 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Het is toch ook zo dat de Koplopers eigenlijk 165 km/h kunnen?
Alle treinen kunnen minstens 10% harder dan hun maximale goedgekeurde snelheid, omdat ze, zoals James1988 al zei, getest moeten worden met 10% extra. Koplopers zijn goedgekeurd voor 160km/h, dus kunnen ze minimaal 176km/h.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:00:04 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72094325
Er staat mij vaag iets van bij dat de 1700- en 1800-locs zelfs 180 km/h mogen, wat zou betekenen dat ze getest zijn onder 198 km/h. Hoeveel daar van waar is, weet ik alleen niet.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:17:40 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72094684
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:59 schreef James1988 het volgende:

VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10%), maar wat ik heb begrepen is dat ze technisch geschikt zijn voor 200 km/h en 25 kV. ETCS/ERTMS moet dan ook wel mogelijk zijn, lijkt me.
Mja, daarvoor moet wel het een en ander omgebouwd worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:19:00 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72094716
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 16:15 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Alle treinen kunnen minstens 10% harder dan hun maximale goedgekeurde snelheid, omdat ze, zoals James1988 al zei, getest moeten worden met 10% extra. Koplopers zijn goedgekeurd voor 160km/h, dus kunnen ze minimaal 176km/h.
DM'90 is voor 140 km/h toegelaten, maar dit heeft de NS veel moeite gekost. Zoveel zelfs dat er ICM is gebruikt om de Buffels sneller op snelheid te laten komen op het testtraject
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:26:53 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_72094880
Ik was jullie kwijt

Anyway, ik was vandaag eens aan het opruimen, en toen kwam ik een hele stapel Rails tegen. Je weet wel, Maandblad voor Reizigers. Wat is daarmee gebeurd? Waarom zie ik die nooit meer liggen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72095103
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 17:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik was jullie kwijt

Anyway, ik was vandaag eens aan het opruimen, en toen kwam ik een hele stapel Rails tegen. Je weet wel, Maandblad voor Reizigers. Wat is daarmee gebeurd? Waarom zie ik die nooit meer liggen?
Geen houdertjes meer in de trein

[ Bericht 0% gewijzigd door IntercityAPT op 22-08-2009 21:24:17 ]
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:18:17 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72095347
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 17:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, daarvoor moet wel het een en ander omgebouwd worden
Voor ERTMS en 25 kV lijkt het me dat Bombardier wel wat kan regelen.

Alhoewel, gezien hun reputatie op ERTMS-gebied
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:18:22 #124
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72095349
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:49 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Dat de intercity's in Schiedam gaan stoppen snap ik nog wel, maar waarom in Heemstede-Aerdenhout?! Wat moeten die gaten met een intercitystop van één van de belangrijkste binnenlandse intercity's? Schrale troost trouwens voor jou: de IC naar Venlo gaat niet stoppen in Schiedam.

Ik zag vandaag trouwens op Schiedam een sprinter als intercity van Dordrecht naar Amsterdam.
@Reactie 1: Misschien voor de strandgangers die Haarlem willen vermijden op weg naar Zandvoort. Buiten mijn mogelijke suggestie om dat het ridicuul is dat zo'n station in 's avonds en in het weekeinde 4 keer per uur bediend wordt.

@Reactie 2: Het lijkt me niet dat de SGM in staat is 140 km/h te bereiken.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:19:15 #125
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72095376
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voor ERTMS en 25 kV lijkt het me dat Bombardier wel wat kan regelen.

Alhoewel, gezien hun reputatie op ERTMS-gebied
Misschien moet ik maar a.s. 13 december testen. Lukt me met geen mogelijkheid die kaarten binnen nu en maandag af te halen.
pi_72095717
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Misschien moet ik maar a.s. 13 december testen. Lukt me met geen mogelijkheid die kaarten binnen nu en maandag af te halen.
homeprint toch?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:33:01 #127
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72095760
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:31 schreef RubenK het volgende:

[..]

homeprint toch?
Ik bedoelde de bestelling. dennistd zei dat je de kaarten direct kon afdrukken, jij zegt iets met een bestelling.

Ik ben het even goed kwijt...
pi_72095917
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=55&t=12061

leuke reportage over de werkzaamheden op Arnhem - Winterswijk
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:42:13 #129
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_72096054
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 17:00 schreef James1988 het volgende:
Er staat mij vaag iets van bij dat de 1700- en 1800-locs zelfs 180 km/h mogen, wat zou betekenen dat ze getest zijn onder 198 km/h. Hoeveel daar van waar is, weet ik alleen niet.
NS 17/1800 kunnen zelfs 200 km/u
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_72096402
bestelling via ns hispeed site en dan homeprint kiezen (stond in mijn mail)
pi_72096821
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 21:42 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

NS 17/1800 kunnen zelfs 200 km/u
1600 niet?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:15:40 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72097000
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 22:09 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

1600 niet?
1800 = omgenummerde 1600, dit komt omdat tijdens de splitsing van NS een deel van de locs naar Railion is gegaan. Om verwarring te voorkomen zijn de overgebleven 1600's omgenummerd naar 1800.
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:17:22 #133
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_72097640
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 17:26 schreef Guppyfriend het volgende:
Anyway, ik was vandaag eens aan het opruimen, en toen kwam ik een hele stapel Rails tegen. Je weet wel, Maandblad voor Reizigers. Wat is daarmee gebeurd? Waarom zie ik die nooit meer liggen?
Dat blad is vorig jaar opgeheven omdat het 'te hip' was voor de gemiddelde treinreiziger
Bijna niemand las het dus blijkbaar. NS zou zoeken naar een nieuwe invulling, meer trein-gerelateerd, maar die hebben ze blijkbaar nog niet gevonden.
pi_72098428
Gisteravond stond rond 20.00 uur een VIRM op Lw naast spoor 5a (heeft zeker een slagje Leeuwarden - Rotterdam gedaan), meen type 9591 als ik zo snel gelezen heb.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 augustus 2009 @ 11:52:18 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72098481
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:50 schreef brandsrus het volgende:
Gisteravond stond rond 20.00 uur een VIRM op Lw naast spoor 5a (heeft zeker een slagje Leeuwarden - Rotterdam gedaan), meen type 9591 als ik zo snel gelezen heb.
Was het niet 5b?

Daar parkeren ze het ding namelijk altijd. 5a is niet handig, omdat je daarmee de Arrivatreinen niet richting 5b kunt krijgen, omdat 5a al door de NS bezet wordt gehouden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72098532
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was het niet 5b?

Daar parkeren ze het ding namelijk altijd. 5a is niet handig, omdat je daarmee de Arrivatreinen niet richting 5b kunt krijgen, omdat 5a al door de NS bezet wordt gehouden
Klopt, maar het is wel ongebruikelijk toch een VIRM in de IC naar het noorden. Gebeurt eigenlijk alleen bij grote evenementen een keer voor meer capaciteit.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 augustus 2009 @ 11:56:32 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72098606
Het is standaard. Iedere ochtend rijdt er VIRM van Groningen naar Den Haag en 's middags komt dat weer terug. Is een onderhoudsslag. En omdat het in het weekend gekoppeld rijdt met het deel uit Leeuwarden moet daar ook een stel VIRM vandaan komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72098704
Oke, is dat de dan elke ochtend de eerste trein of is dat wisselend? want volgens somda zat hij in de trein 10621 richting Lw. (IC die stopt op alle tussengelegen stations)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 augustus 2009 @ 12:10:47 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72098986
Dat is in ieder geval niet standaard.

Normaal zit er VIRM in de trein 526 (vertrek 7:44 uit Groningen)
Terug is dat de 561 (aankomst 19:13 in Groningen)

Weekends komen daar dan de 10526 en 10561 bij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72099096
Hebben ze gelijk ook meer capaciteit dan in een ICM , ik zie steeds meer gereviseerde ICMs richting het noorden komen vaak gekoppeld met twee viertjes of twee drietjes. Lijkt wel of de NS daar op geselecteerd heeft
  zondag 23 augustus 2009 @ 12:55:31 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72100148
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:54 schreef brandsrus het volgende:

[..]

Klopt, maar het is wel ongebruikelijk toch een VIRM in de IC naar het noorden. Gebeurt eigenlijk alleen bij grote evenementen een keer voor meer capaciteit.
In het weekend heb ik altijd een VIRM van Leeuwarden - Rotterdam - Leeuwarden.. Door de week altijd een koploper.

Vertrek 's ochtends: 7.44 (Leeuwarden)
Vertrek 's avonds/middags : 17.38 ofzo iets.. (Rotterdam)
Het is btw nooit dezelfde trein
  Moderator zondag 23 augustus 2009 @ 16:34:14 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_72100915
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:17 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat blad is vorig jaar opgeheven omdat het 'te hip' was voor de gemiddelde treinreiziger
Bijna niemand las het dus blijkbaar. NS zou zoeken naar een nieuwe invulling, meer trein-gerelateerd, maar die hebben ze blijkbaar nog niet gevonden.
Jammer, ik vond het namelijk erg leuk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 augustus 2009 @ 16:38:12 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72101004
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 12:55 schreef greavy het volgende:

[..]

In het weekend heb ik altijd een VIRM van Leeuwarden - Rotterdam - Leeuwarden.. Door de week altijd een koploper.

Vertrek 's ochtends: 7.44 (Leeuwarden)
Vertrek 's avonds/middags : 17.38 ofzo iets.. (Rotterdam)
Het is btw nooit dezelfde trein
Mja, het gebeurt wel regelmatig dat het toch hetzelfde treinstel weer is. Dan hadden ze in Onnen bijvoorbeeld nog geen tijd gehad om het te onderhouden en dan gebeurt het een dag later.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 24 augustus 2009 @ 01:35:36 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72101840
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 16:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, het gebeurt wel regelmatig dat het toch hetzelfde treinstel weer is. Dan hadden ze in Onnen bijvoorbeeld nog geen tijd gehad om het te onderhouden en dan gebeurt het een dag later.
Dat snap ik. Maar ik zie er op zaterdag bijna nooit koplopers naar Leeuwarden gaan hoor..
In de meeste gevallen van die mooie VIRM treintjes, waar me oma altijd loopt te schelden
Ze is slecht ter been, en kan amper die trein inkomen
En dan heb je een conducteur op Rotterdam Alexander die er de pest aan heeft, en vertrekken wil, terwijl me oma zich de trein in probeert te krijgen
Had laatst al een keer ruzie daarover.. Volgens de conducteur hebben we dan pech, als het te lang duurt met instappen. Anders loopt de trein vertraging op
pi_72102170
Ticket vandaag geprint
gr gr
  maandag 24 augustus 2009 @ 02:17:24 #146
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72102559
Ik stel mijn rit nu definitief uit tot december.
  maandag 24 augustus 2009 @ 07:16:07 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72103810
De CTA's, klokken en omroep te station Tilburg werken niet n.a.v. blikseminslag. Sinds donderdagavond staan alle CTA's (die ik kan zien) op een trein naar Roosendaal, vertrektijd 19.37.

Raar dat dat nog niet gefixed is.
pi_72104710
Ik was er bij toen dat gebeurde die inslag daar op tilburg
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:00:48 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72112162
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 09:01 schreef RubenK het volgende:
Ik was er bij toen dat gebeurde die inslag daar op tilburg
En dat was niet fun zeker? In de zin van, Leuk enzo

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 24-08-2009 22:39:57 ]
pi_72112444
In de categorie "Het moest er ooit een keer van komen":

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:53:53 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72120130
Het is weer raak tussen Utrecht en Den Bosch... vanochtend al +20 gehad, nu weer. Capaciteitsproblemen had men het over.

Heel even met een machinist staan praten van de Benelux, die wist me te vertellen dat alle 11.8'jes er in september uitgaan. In hoeverre dat waar is weet ik niet, het lijkt me onwaarschijnlijk. Zoveel Traxx heeft NS Hispeed nou ook weer niet om én de Benelux te blijven rijden, én op de HSL.

En wat maakt 11.8 een herrie trouwens, vooral als je ernaast staat
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:54:50 #152
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_72120158
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:
In de categorie "Het moest er ooit een keer van komen":

[ afbeelding ]
elaborate please
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_72120209
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:54 schreef bork het volgende:

[..]

elaborate please
Gewoon
Een stationsbordje met niet meer dan "station." erop Okee, komt vaker voor in andere talen, maar toch
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 24 augustus 2009 @ 19:58:58 #154
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72120286
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:53 schreef James1988 het volgende:
Het is weer raak tussen Utrecht en Den Bosch... vanochtend al +20 gehad, nu weer. Capaciteitsproblemen had men het over.

Heel even met een machinist staan praten van de Benelux, die wist me te vertellen dat alle 11.8'jes er in september uitgaan. In hoeverre dat waar is weet ik niet, het lijkt me onwaarschijnlijk. Zoveel Traxx heeft NS Hispeed nou ook weer niet om én de Benelux te blijven rijden, én op de HSL.

En wat maakt 11.8 een herrie trouwens, vooral als je ernaast staat
Ik heb een tijdje terug gelezen dat de 11.8'en vervangen zullen worden door Traxxen van B-cargo dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:01:55 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72120388
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, die Traxx'en hebben in België alleen maar een toelating voor goederenvervoer.
pi_72120825
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, die Traxx'en hebben in België alleen maar een toelating voor goederenvervoer.
Bedoel je daarmee "Traxxen" of "Traxxen van B-Cargo"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:05:48 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72122474
De 2800's van B-Cargo, niet die van HSA
pi_72122938
Oh, kan, dat weet ik niet Waarin verschillen die van de HSA-traxxen eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72123255
net mijn ticket geprint
pi_72123276
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:29 schreef RubenK het volgende:
net mijn ticket geprint
Oh kut ja ik moet nog een NSHispeed ticket uit de afhaalmachine gaan sleuren morgen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:11:35 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_72124801
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, kan, dat weet ik niet Waarin verschillen die van de HSA-traxxen eigenlijk?
De kleur

Meer verschillen zijn er volgens mij niet. Ze komen gewoon allemaal van Angel Trains, alleen heeft HSA die van hun rood geverfd. Volgens mij was Angel daar niet echt blij mee, maarja.

Vandaag de tulpenloc (BR189) nog gezien... eerst toen deze wegreed uit Amsterdam, vervolgens toen mijn trein uit Utrecht wegreed, daarna kwam ik erlangs bij Geldermalsen en uiteindelijk kwam hij in Den Bosch langszetten. Raar.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:43:10 #162
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_72125995
Ben benieuwd of er nog dingen verkeerd gaan tijdens de 'HSL-proefritten-met-publiek'
Same shit, different day
SC hopper present
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 augustus 2009 @ 22:59:09 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72126678
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:43 schreef Koen66 het volgende:
Ben benieuwd of er nog dingen verkeerd gaan tijdens de 'HSL-proefritten-met-publiek'
Mja, als alles goed gaat, dan is er een probleem.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 06:15:16 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72131049
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, als alles goed gaat, dan is er een probleem.
Klopt

Ik zit ook in die trein 9.45 vertrek uit A'dam.
Moet er alleen kapotvroeg me nest voor uit
Met scooter naar Dordrecht en dan nog eens naar A'dam
pi_72131098
Gvd... de ns maakt het welwillende reizigers niet makkelijk. Wil ik netjes een kaartje naar brussel kopen. Krijg ik een mededeling: "het door u gekozen vervoersbewijs kan mo technische redenen niet worden verstrekt." 4 automaten geprobeerd, doen dat allemaal. Zo maar de conducteur aanschieten.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 06:51:08 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72131106
De IC van 7.12 uit Dordt ri. Amsterdam heeft nu al +15.. En de IC van 6.59 +1..
Begint goed dus.
Reisplanner is hierdoor ook een beetje op hol.. Vertrektijd 7.12 komt eerst, komt 7.22 en dan weer 7.12..
  Moderator dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:02:18 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_72131133
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 06:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt

Ik zit ook in die trein 9.45 vertrek uit A'dam.
Moet er alleen kapotvroeg me nest voor uit
Met scooter naar Dordrecht en dan nog eens naar A'dam

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_72131844
Keislegt Needurlans jeweettokk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:28:17 #169
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72132334
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 06:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt

Ik zit ook in die trein 9.45 vertrek uit A'dam.
Moet er alleen kapotvroeg me nest voor uit
Met scooter naar Dordrecht en dan nog eens naar A'dam
daarom heb ik de middagrit ook maar genomen
anders zou ik om 7u al met de bus moeten, toch wat vroeg...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72132603
Zo weg met de fyra. Voorlopig is er nog geen trein te bekennen
pi_72132677
Nu in fyra. Heel veel lege plekken. Helft is nog vrij. Vertrektijd a'dam is 9.50
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:52:32 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72132710
Moge het ding stuk gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72133069
Hoeveel tijdwinst boek je op Asd - Shl?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:46:31 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_72133845
Hij is 2 minuten langzamer dan de IC naar Vlissingen
(15min tegen 13min)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_72134311
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:46 schreef dennistd het volgende:
Hij is 2 minuten langzamer dan de IC naar Vlissingen
(15min tegen 13min)
Hoe kan dat nou man dat ding rijdt knoerthard Daar betaal je juist die toeslag voor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:08:00 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72134330
Toeslag betalen om langzamer te mogen reizen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72134376
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
Toeslag betalen om langzamer te mogen reizen
Wat een godsvermogen zou het met de bus kosten??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:11:14 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72134433
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een godsvermogen zou het met de bus kosten??
We hebben het hier over een slak, niet over de bus
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:06:19 #179
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_72136004
quote:
ProRail gaat informatieborden repareren

TILBURG - De informatieborden en klokken op het centraal station in Tilburg worden dinsdagmiddag gerepareerd. Volgens een woordvoerder van ProRail is het bedrijf druk bezig het probleem met de borden te verhelpen.

Volgens het bedrijf duurt de reparatie langer dan normaal omdat ProRail overgaat op een nieuw digitaal systeem.

Blikseminslag
De reizigersinformatieborden en klokken zijn al vijf dagen kapot. Dat komt door een blikseminslag afgelopen donderdag.

Aan het eind van dinsdagmiddag moeten de borden weer de juiste informatie weergeven.

http://www.omroepbrabant.(...)orden+repareren.aspx


Aparte foto, ziet het er echt zo uit?
pi_72136287
In rijssen heb je 3 sporen aan de perrons liggen, alleen bij spoor 2 en 3 komen treinen aan. Waarom ligt dat 1ste perron daar?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:23:56 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72138503
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72138940
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Gaat er toch iets mis .
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In rijssen heb je 3 sporen aan de perrons liggen, alleen bij spoor 2 en 3 komen treinen aan. Waarom ligt dat 1ste perron daar?
Waarschijnlijk inhaalplek voor de IC als het voor een stoptrein of goederen rijdt?
pi_72139056
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Ja klopt, 20% van de mensen, gok ik, waren gewone reizigers die naar Rotterdam wilden en een normaal kaartje hadden.
gr gr
pi_72139109
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon
Een stationsbordje met niet meer dan "station." erop Okee, komt vaker voor in andere talen, maar toch
Als je (ooit) nog een leuk bordje wilt fotograferen:

Langs de spoorlijn Boedapest - Pécs ligt ergens een station waar alleen met grote neon-letters 'Kijárat' op het stationsgebouw staat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2009 13:45:49 ]
pi_72139136
Waarom werkt die NS Hispeed site zo kut. :/ k snap dr werkelijk geen kut van.
pi_72139744
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Toch weer vet lomp gedaan dan. Kleine moeite om in NL en EN om te roepen dat het een speciale trein is voor genodigden en dat mensen anders niet moeten instappen Dat wiel is al eens eerder uitgevonden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72139788
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:42 schreef Crientj het volgende:
NS Hispeed site zo kut. [..] kut
Dat. Niet meer en niet minder. Als je binnen de lijntjes kleurt gaat het prima, maar wil je iets bijzonders?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_72139836
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat. Niet meer en niet minder. Als je binnen de lijntjes kleurt gaat het prima, maar wil je iets bijzonders?
Het is al opgelost! Moest een ticket hebben voor Bilthoven - Antwerpen-Centraal.
pi_72140018
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:06 schreef Crientj het volgende:
Het is al opgelost! Moest een ticket hebben voor Bilthoven - Antwerpen-Centraal.
Die kan je net zo goed in Bilthoven uit de automaat trekken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:44:36 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72140991
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:50 schreef its_me_ het volgende:
Nu in fyra. Heel veel lege plekken. Helft is nog vrij. Vertrektijd a'dam is 9.50
Dan zat je niet bij mij in de rijtuig.
Ik zat in Rijtuig 23b, 1e klas stoel 71. Trein was wel té laat.

Tevens op de terugweg uit Rotterdam, gingen de lichten ineens uit. Voor de eerste tunnel nog. Deed een niet in dienstzijnde conducteur de lichten aan, hij had nl. de sleutel van dat kastje met die knoppen.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam
Klopt. Heb ik ook gezien
Het werd ook erg 'duidelijk' aangegeven zeg, door de NS..
Beneden in de hal(Amsterdam Centraal) stond Extra Trein naar Schiphol en eindbestemming Rotterdam Centraal.
Boven stond Gereserveerd voor reisgezelschap met als stops in Schiphol en Rotterdam.

In Schiphol zag ik dat er nogal best veel mensen in wouden stappen, wat echter niet mocht.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:51:47 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_72141200
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
In rijssen heb je 3 sporen aan de perrons liggen, alleen bij spoor 2 en 3 komen treinen aan. Waarom ligt dat 1ste perron daar?
Hier in Zwijndrecht heb je 4 peronnen, 4 sporen. Aan maar 2 peronnen komen de treinen, en dat zijn de middelste 2. Perron 1 en 4 word in dit geval vooral gebruikt als doorrijd spoor, wat daar waarschijnlijk ook is.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:16:29 #192
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_72142077
Nee Spoor 1 in Rijssen is nog gewoon iets van vroeger
Spoor 2 en 3 zijn de doorgaande sporen, en 1 is een uithaalspoor, voor defecte treinen en/of goederentreinen.
Je wilt het niet gebruiken als inhaalspoor, wissels zijn namelijk maar geschikt om in afbuigende stand met max 40km/h te rijden..
pi_72142876
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:16 schreef Hr-Flip het volgende:
Nee Spoor 1 in Rijssen is nog gewoon iets van vroeger
Spoor 2 en 3 zijn de doorgaande sporen, en 1 is een uithaalspoor, voor defecte treinen en/of goederentreinen.
Je wilt het niet gebruiken als inhaalspoor, wissels zijn namelijk maar geschikt om in afbuigende stand met max 40km/h te rijden..
Kan je wel de stoptrein er op kwijt .
pi_72142996
Over een kwartiertje gaat de trein weer terug wel een vervelend ruis geluid de hele tijd
pi_72146811
Vraagje aan degene die al met een testrit zijn mee geweest: controleren ze op naam? Degene waarmee ik eigenlijk zou gaan kan niet, kan ik zijn kaartje dan aan iemand anders geven, ondanks dat het op zijn naam staat?
pi_72147398
quote:
Tussen Delft en Den Haag HS rijden minder treinen door een aanrijding met een persoon.
pi_72147480
Ja, dat heb ik gemerkt ja... Ik wilde van Breda naar Hoofddorp, maar dat werd Breda - Rotterdam - Utrecht - Hoofddorp...
pi_72147687
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:06 schreef KapiteinT het volgende:
Ja, dat heb ik gemerkt ja... Ik wilde van Breda naar Hoofddorp, maar dat werd Breda - Rotterdam - Utrecht - Hoofddorp...
en om 17 uur uit Haarlem vertrekken, betekend 18.30 aankomen in Den Haag....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')