abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2009 @ 22:47:37 #1
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_68922653

Van links naar rechts:
Achterste rij : Davy de Fauw, Willem Janssen, Dieter van Tornhout, Jan-Paul Saeijs, Sekou Cisse, Harry Gommans, Andres Oper, Kjell Knops en Jamaïque Vandamme.
Middelste rij: Hans Wiltenburg, Mark Weyts, Marcel Meeuwis, Edwin Linssen, Bram Castro, Przemyslaw Tyton, Cliff Mardulier, Marcel de Jong, Anouar Hadouir en Norbert Keulen.
Voorste rij: Ger Senden, Mark de Man, Boldizsar Bodor, Pa-Modou Kah, Raymond Atteveld, Martin Koopman, Jeanvion Yulu-Matondo, Vincent Lachambre, Ruud Vormer en Mark Luijpers.

Nieuwe spelers voor seizoen 2008-2009:
  • Kjell Knops (eigen jeugd)
  • Edwin Linssen (VVV Venlo)
  • Harry Gommans (Vitesse)
  • Mark de Man (Anderlecht)
  • Ruud Vormer (AZ)

Spelers die vertrokken na 2007-2008:
  • Frank van Kouwen (VVV Venlo)
  • Fatih Sonkaya (FC Porto, was gehuurd)
  • Bas Sibum (NEC, winterstop)
  • Elbakay Bouchiba (Al Wakra, winterstop)
  • Roland Lamah (LeMans, was gehuurd van Anderlecht)
  • Cheick Tiote (FC Twente, was gehuurd van Anderlecht)

DarkShine:
    West 7

TheGHunter:
    Theo Pickee Tribune, Vak 17

Schimpie:
    West, overal & nergens

planethugo:
    West 12

RD4:
    West 3

LeonH:
    Noord 11

Professional:
    West 12

Robjuhhh:
    West, overal & nergens

ZoneKill:
    Theo Pickee Tribune, Vak 18

Plato1980:
    Ergens op de Theo Pickée tribune

SuzukiSwift:
    Theo Pickee Tribune, Vak 13

[Roda JC] #40 Strijdend tegen de na-competitie!
    [Roda JC #39] NEVER SURRENDER!
    [Roda JC I #38] R.I.P. Roda JC 1962 - 2009
    [Roda JC I #37] Versterking komt eraan, nu de punten nog!
    [Roda JC I #36] Met meer wedstrijden dan punten...
    [Roda JC I #35] Zonder stoflongen richting middenmoot...
    [Roda JC | #34] Tot de winterstop met Koopman?
    [Roda JC | #33] Nog 2 weken...
    [Roda JC | #32] De komkommertijd is begonnen...
    [Roda JC | #31] Maandag bij d'r Joep op de Markt?
    [Roda JC | #30] Geel-Zwart lint richting de Kuip!
    [Roda JC | #29] Ut sjunste op de welt!
    [Roda JC | #28] Op naar de Kuip, beker halen!
    [Roda JC | #27] We are going for a European Tour!
    [Roda JC #26] We are Roda; Kaalheide is the place!
    [Roda JC #25] Wie wordt op Kaalhei vermoord?
    [Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?
    [Roda JC #23] Butcher is back in town
    [Centraal] Roda JC #22 Waar versterkingen noodzakelijk zijn
    [Centraal] Roda JC #21: Met Atte Europa in!
    [Centraal] Roda JC #20: Wij gaan Europa in!
    [Centraal] Roda JC #19 met De Fauw in de spits!
    [Centraal]Roda JC #18 Huub's Army on tour!
    [Centraal]Roda JC #17 KNVB weg ermee!
    [Centraal] Roda JC #16: Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
    [Centraal] Roda JC #15 Huub's Yellow-Blacks Army!
    [Roda JC] Roda los mer joa [Deel 11]
    [Roda JC] Huuuuuuuuuuuuub! [Deel 10]
    [Roda JC] Op naar volgend seizoen! [Deel 9]
    [Roda JC]De Trots van het Zuiden[Deel 8]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 7]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 6]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden deeltje 5
    [Centraal] Roda JC [Topic 4]
    [Centraal] Trots van het Zuiden - Roda JC [Topic4]
    [Centraal]Trots van het Zuiden topic (Roda), # 3
    [Centraal] Trots van het Zuiden topic (Roda)
    Roda JC landskampioen 02/03, Deel II alweer
    Roda JC landskampioen 02/03
    [Roda JC] #45: Waar de gifbeker een gif-fust geworden is

Ger Senden stopt ermee! [Roda JC: 1989 - 2008]
    Vriendin van Kah overleden in auto ongeval
    Dankbetuiging Roda JC
    Theo Pickée overleden

Roda JC
    West Side Ultras
    Roda World
    Koempel's Pleasure Dome
    Fanproject '98
    Rodafans Helden

• Competitieprogramma Roda JC 2008/2009

Roda verrast met aantrekken Delorge

De op vind je hier
  • 11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      maandag 11 mei 2009 @ 22:48:36 #2
    60704 LeonH
    pi_68922697
    Shit het moet topic #46 zijn
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      maandag 11 mei 2009 @ 23:03:19 #3
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_68923295
    Wanneer is de thuiswedstrijd tegen Dordt/Top op 19 of op 22 mei?
      maandag 11 mei 2009 @ 23:24:09 #4
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_68924095
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 23:03 schreef Ixnay het volgende:
    Wanneer is de thuiswedstrijd tegen Dordt/Top op 19 of op 22 mei?
    De 22e.

tvp
      dinsdag 12 mei 2009 @ 09:09:41 #5
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68929386
    quote:
    Op KNVB-site kon MVV-Roda wél
    NACOMPETITIE Voetbalbond herstelt fout in reglementen

Het was de wens van menig voetballiefhebber in Zuid-Limburg: de kraker in de tweede ronde van de nacompetitie tussen de rivalen MVV en Roda JC. Uit alle nacompetitieschema’s die zondag werden vrijgegeven bleek dat beide clubs elkaar niet konden treffen. Maar volgens de reglementen van de KNVB was dat wél het geval.Wie via de site van de voetbalbond de reglementen van de nacompetitie doornam, zal een paar keer met zijn ogen hebben geknipperd. Daarin stond namelijk dat de winnaar van het duel tussen JL 8 (Telstar) en JL 5 (MVV) het in de tweede ronde zou moeten opnemen tegen ‘de nummer twee na laatst van de ranglijst in de eredivisie’. Verhip, laat dat nu Roda JC en niet De Graafschap zijn.

„Het klopt dat in de reglementen een fout is geslopen”, aldus Renske Bruinsma van de KNVB. „We hebben de clubs daarvan op de hoogte gebracht en ook de media zijn via het Bulletin Betaald Voetbal eind april ingelicht. Die vergissing is dus gecorrigeerd. De nacompetitie wordt al jaren afgewerkt volgens hetzelfde principe.

In de reglementen is het dit keer per ongeluk niet goed gegaan. Maar het is nooit de bedoeling geweest de nacompetitie op een andere manier te laten spelen en dit op het laatste moment weer aan te passen.”

Allemaal leuk en aardig, maar de supporter is onder andere aangewezen op de informatie op de site van de voetbalbond. Die laat aan de ene kant via het ingevulde schema de winnaar van Telstar-MVV tegen De Graafschap uitkomen, maar geeft tegelijkertijd via de reglementen aan dat Roda de volgende tegenstander is van Telstar of MVV. „Dat zou inderdaad niet mogen”, verklaart Bruinsma. „Het zal ook op de site zo snel mogelijk worden aangepast.”

Wie toch droomt van MVV-Roda JC kon gisteravond in elk geval nog altijd terecht bij de nog niet veranderde reglementen op de site van de KNVB.

Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
    quote:
    Roda accepteert straf voor Van Veldhoven
    TWEE WEDSTRIJDEN

Roda JC accepteert knarsetandend de straf die de KNVB Harm van Veldhoven heeft opgelegd.

De trainer moet de eerste twee wedstrijden in de nacompetitie plaatsnemen op de tribune na zijn rode kaart in het duel tegen Feyenoord.

Van Veldhoven werd weggestuurd nadat hij collega Leon Vlemmings ‘klootzak’ had genoemd. De coach van Roda verontschuldigde zich na afloop voor zijn uitbarsting, maar vroeg vanwege de omstandigheden voor begrip. Vlemmings liet meteen zich niet druk te maken over het incident.

De KNVB tilde zwaarder aan het voorval. Ook al omdat Van Veldhoven nog een voorwaardelijke schorsing van één duel uit had staan na zijn verbale aanval op arbiter Liesveld na afloop van FC Groningen- Roda JC. „We hebben met teleurstelling én ergernis de straf geaccepteerd”, aldus directeur voetbalzaken Martin van Geel. „We vinden het namelijk zwaar overdreven als je ziet wat er nog meer gebeurt. Maar als we niet akkoord gaan met het schikkingsvoorstel bestaat de kans dat er een hogere straf uitrolt.”

Wie in de twee wedstrijden tegen FC Dordrecht of TOP Oss als hoofdverantwoordelijke op de bank plaatsneemt is volgens Van Geel nog niet duidelijk. „Dat moeten we nog bekijken.”

quote:
    STAK nodigt Nol Hendriks uit
    ‘GEEN COMMISSARIS’

VOETBAL – De Stichting Administratiekantoor (STAK) heeft Arnold Hendriks uitgenodigd voor een gesprek volgende week. De STAK is druk bezig met de samenstelling van een nieuwe Raad van Commissarissen (RvC), nadat de vorige was opgestapt na het afketsen van de fusie.

Voormalig technisch directeur Hendriks liet weten niets te voelen voor een plek in de RvC, maar gaf wel aan de club in een adviserende rol te willen steunen.

quote:
    Na de douche

Niet enkel in Rotterdam en in de Oostelijke Mijnstreek bibberden en sidderden zondag duizenden Limburgers. Ook in Siebengewald - of all places! - klopte één hart vurig voor Roda JC. Tussendoor leidde arbiter Nico Esser ook nog even een nogal tumultueus verlopen nacompetitieduel.

1 Nico! Poeh poeh, was me het wedstrijdje wel he, daar in Siebengewald. Stormvogels thuis tegen het altijd lastige Nooit Gedacht uit Geffen: 4-2.
    „Ja?”

2 Toch? In totaal vier strafschoppen waaronder twee diep in de blessuretijd. En daarbovenop nog een paar boze Brabanders die het veld opstormden om bij u op ‘audiëntie’ te komen. Me dunkt dat dat niet niks is...
    „Oh dat. Ach, gewoon een kwestie van gezamenlijk met zijn drieën - ik met mijn twee assistenten - stug het veld aflopen, je Oost-Indisch doof houden voor alle commentaar en er verder het zwijgen toedoen. Dat is ook de opdracht die we meekrijgen van de bond in dit soort situaties. Je kunt wel op al die zaken ingaan, maar je weet hoe dat dan gaat, he: van kwaad tot erger.”

3 Zo zien wij dat graag: een bijna perfecte uitvoering van ‘De Zwijgende Sfinx’. Bijna, want we hebben begrepen dat u toch gesproken hebt. Iets met een duel in Rotterdam dat tegelijkertijd werd afgewerkt met de kraker in Siebengewald...
    „Voor de wedstrijd sprak ik in de bestuurskamer de hoop uit dat ‘mijn clubje’ die dag zou gaan winnen.”

4 En dat clubje is?
    „Roda JC natuurlijk. Ik ben een geboren en getogen Heerlenaar. Ik liet voor het begin in de bestuurskamer doorschemeren dat ik het leuk zou vinden op de hoogte te worden gehouden van de vorderingen in Rotterdam.”

5 Zo gezegd, zo gedaan. Een bestuurslid van de thuisclub rende na beide helften het veld op om u van die informatie te voorzien. En dat met enkele heethoofden in uw nek die om uitleg eisten met betrekking tot enkele beslissingen.
    „Zoals gezegd: Die lui heb ik genegeerd. Maar ik heb wel mijn twee assistenten, ook beiden uit Zuid-Limburg, op de hoogte gesteld van de stand bij Roda. Dus ik heb toch gesproken, ja.”

6 2-3, ouwehoer zeg! Wie had dat gedacht. Geloofde u de beste man wel?
    „Nee, ik dacht meteen: die man maakt een geintje. Thuis aangekomen zei mijn vriendin Esther ook dat ze gewonnen hadden. Toen toch maar even stiekem Teletekst ingeschakeld. Om het héél zeker te weten.”

7 Nog even terug naar Siebengewald. Ik kan me voorstellen - let wel, ik zeg niet dat dat zo is - dat er nu een paar laaiende mensen in Geffen rondlopen, ervan overtuigd dat u met uw gedachten in Rotterdam zat en niet in Siebengewald.
    „Ik heb naar eer en geweten gefloten en naar mijn mening waren alle strafschoppen terecht. Nooit Gedacht had het beste van het spel, maar als je de kansen niet afmaakt, verdien je het ook niet om te winnen. Eén speler noemde me ook nog eens ‘achterlijke’ in het Brabants. Verhaal komen halen, prima, maar niet op die manier. Die speler kreeg dus een terechte rode kaart.”

8 Zo is dat, Nico. Zelfreflectie, zouden meer mensen moeten doen, ook in het amateurvoetbal.
    Tot ziens! „Tot ziens.”

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      dinsdag 12 mei 2009 @ 10:18:40 #6
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68931167
    quote:
    Roda JC praat met Hendriks

Roda JC en Nol Hendriks zitten volgende week woensdag om de tafel om te praten over een hernieuwde samenwerking. Dat bevestigde de textielmagnaat gisteren. Het voormalig lid van de raad van commissarissen liet eerder in De Telegraaf weten op technisch vlak graag weer wat voor het noodlijdende Roda JC te willen gaan betekenen.

Op dit moment helpt de zakenman de Limburgse club al met het betalen van een deel van het salaris van onder andere Marcel Meeuwis.

Hendriks geeft aan dat de gezaghebbende Stichting Administratiekantoor Kerkrade (STAK), het orgaan dat de nieuwe raad van commissarissen bij Roda moet benoemen, hem heeft benaderd om te praten over een functie. Hendriks ziet zelf een rol als adviseur wel zitten. ,,Ik wacht rustig af wat het resultaat van dat gesprek van volgende week woensdag zal zijn en ga nu eerst een weekje op vakantie." Martin van Geel, technisch directeur bij Roda JC, staat open voor een terugkeer van Hendriks. ,,Ik heb een heel goed gevoel bij die man. Hij heeft een enorme verdienste voor de club."

Roda JC is daarnaast nog steeds in verregaande onderhandeling met de Australische investeerder David Thorne. De multimiljonair wil twintig tot vijfentwintig miljoen euro in de nacompetitiedeelnemer steken. Volgens Jos Muller, voorzitter van de Stichting Roda JC die de proflicentie van de club beheert, ligt een akkoord met Thorne in het verschiet.

Bron: Telegraaf
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_68931240
    Raar dat het nu ineens wel weer kan .
    pi_68932382
    sjezus wat een non-informatie stukje van het LD over de knvb site. Ze waren daar zeker al het kwijlen bij de gedachte dat de pieren ons eruit knikkerden...

ben benieuwd met die Thorne. Met 25 miljoen is ie welkom. Kan je 5 miljoen aflossen voor schulden en dan de rest over 4 jaar verdelen, heb je een begroting van 15 miljoen en weer een financieel perspectief
      dinsdag 12 mei 2009 @ 11:10:41 #9
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68932714
    Planning:
    -
      dinsdag 12 mei 2009 @ 11:16:25 #10
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_68932887
    Hoe zit dat nou met Thorne? Dat loopt nu ook al een tijdje. Gaat hij nou nog investeren of niet?
    pi_68932954
    jammer dat jullie als nog degraderen als we tegen jullie moeten
    [b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
    neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
      dinsdag 12 mei 2009 @ 11:22:50 #12
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_68933120
    dat vi bericht en met het bekerduel van vorig jaar in het achterhoofd heb ik liever top oss dan dordt. Met Kruys met zijn evaring is dordt misschien te vergelijken met Volendam en daar hebben we niet zo een goede herinneringen aan naar wij dachten
    Al moeten we van allebei gewoon 2x winnen, anders verdien je het ook niet

wel weer tekenend van VI hoe goed ze op de hoogte zijn van Roda. Derksen meldt in zijn programma gisteren dat roda tevergeefs gewacht heeft op die chinezen en vervolgens wordt het ook nog op de vi site als nieuws geplaatst terwijl dit toch al een halve week geleden gebeurde... Valt me nog mee dat ze er deze keer niet groot EXCLUSIEF bij zetten
      dinsdag 12 mei 2009 @ 11:59:33 #13
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_68934289
    Tvp voor Opa Hendriks
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 12 mei 2009 @ 14:23:15 #14
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_68939391
    quote:
    Hij zou na dit seizoen transfervrij zijn, als Roda JC degradeert. Hij zou al met zijn oude club Sparta hebben gesproken. En hij zou door de Rotterdamse club met open armen zijn ontvangen. “Ik ben blij dat je erover begint,” zegt Roda-verdediger Davy De Fauw (foto). “Schrijf alsjeblieft op dat er niks van klopt. Ik wil de man die dat allemaal in de krant heeft gepubliceerd nog wel even spreken, want er zit geen enkel woord van waarheid in. Die man heeft echt complete onzin opgeschreven!

Ik ben op dit moment nog gewoon speler van Roda, ik heb géén clausule in mijn contract waarin staat dat ik bij degradatie weg mag én ik heb niet met Sparta gesproken. Er speelt momenteel zelfs helemaal níks rondom mij. Geloof me: als dat wél zo was, dan zou ik dat heus wel zeggen.”
    Bron: sportweek.nl
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
    pi_68948239
    Maar ik hoorde bij een voetbal praat programma bij Nos, met Martin van Geel.

Dat de laatste keer dat een jeugd speler echt bij Roda doorbrak meer als twintig jaar geleden is.

Als dat waar is, is toch iets structureel mis bij Roda.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 18:31:04 #16
    60704 LeonH
    pi_68948483
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 18:24 schreef rja het volgende:
    Maar ik hoorde bij een voetbal praat programma bij Nos, met Martin van Geel.

Dat de laatste keer dat een jeugd speler echt bij Roda doorbrak meer als twintig jaar geleden is.

Als dat waar is, is toch iets structureel mis bij Roda.
    Volgens mij is het toch Roel Brouwers die het toch wel verdienstelijk doet in de Bundesliga voor zover ik weet...
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      dinsdag 12 mei 2009 @ 18:35:43 #17
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68948667
    Sonkaya heeft ook een leuk CV opgebouwd. Alleen jammer van zijn karakter, als het even niet liep zoals hij het wou...
    Planning:
    -
    pi_68949891
    2 jeugd spelers doorgebroken, de laatste jaren ?

Dat is niet veel, bij Twente zijn veel meer spelers doorgebroken.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 21:17:34 #19
    60704 LeonH
    pi_68954191
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 19:07 schreef rja het volgende:
    2 jeugd spelers doorgebroken, de laatste jaren ?

Dat is niet veel, bij Twente zijn veel meer spelers doorgebroken.
    Inderdaad niet veel, maar het was meer een reactie op Van Geel en zijn 20 jaar geleden met Luypers en d'r Jerrie etc...
    Maarja Brouwers en Sonkaya zijn inmiddels ook al bijna 10 jaar geleden
    pi_68955438
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 21:17 schreef LeonH het volgende:

[..]

Inderdaad niet veel, maar het was meer een reactie op Van Geel en zijn 20 jaar geleden met Luypers en d'r Jerrie etc...
    Maarja Brouwers en Sonkaya zijn inmiddels ook al bijna 10 jaar geleden
    Dan is toch iets structureel iets mis bij Roda.

Ze hebben geld uitgegeven aan de jeugdelftallen.

Maar Roda heeft er niets aan gehad, door een doorgebroken speler voor veel geld te verkopen bijvoorbeeld.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 22:12:32 #21
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68957238
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 21:39 schreef rja het volgende:

[..]

Dan is toch iets structureel iets mis bij Roda.

Ze hebben geld uitgegeven aan de jeugdelftallen.

Maar Roda heeft er niets aan gehad, door een doorgebroken speler voor veel geld te verkopen bijvoorbeeld.
    Als je er geld insteekt betekent dat niet dat je 1-2-3 de vruchten ervan plukt. Sommige jeugdelftallen spelen net op niveau of komen nu pas op niveau. Jong Roda JC speelt ook nog niet eens op niveau...
    Planning:
    -
      dinsdag 12 mei 2009 @ 22:29:00 #22
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_68958138
    Yulu nummer 1 in de Flop 25 van Sportweek:
    http://www.sportweek.nl/v(...)_eredivisie_20082009
    pi_68961245
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 22:12 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Als je er geld insteekt betekent dat niet dat je 1-2-3 de vruchten ervan plukt. Sommige jeugdelftallen spelen net op niveau of komen nu pas op niveau. Jong Roda JC speelt ook nog niet eens op niveau...
    Dat klopt er iets niet in de scouting.

Dan hebben ze de verkeerde spelers onder contract.

Als je een club bent, met weinig geld, moet je jeugd opleiding en scouting wel in orde zijn, als je wilt groeten als club.

Niet dat jonge spelers voor Roda kiezen in de situatie waar Roda nu in zit.
      woensdag 13 mei 2009 @ 08:35:37 #24
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68967436
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:30 schreef rja het volgende:

[..]

Dat klopt er iets niet in de scouting.

Dan hebben ze de verkeerde spelers onder contract.

Als je een club bent, met weinig geld, moet je jeugd opleiding en scouting wel in orde zijn, als je wilt groeten als club.

Niet dat jonge spelers voor Roda kiezen in de situatie waar Roda nu in zit.
    Er zit wel meer mis, en niet alleen bij de scouting...
    Planning:
    -
      woensdag 13 mei 2009 @ 09:07:34 #25
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68968026
    quote:
    Marcel Meeuwis naar Duitsland

Marcel Meeuwis speelt komend seizoen vrijwel zeker niet meer voor Roda JC. De 28-jarige middenvelder staat op het punt naar Borussia Mönchengladbach te vertrekken.

Die club strijdt om klassebehoud in de Duitse Bundesliga.

Beide clubs zijn in verregaande onderhandeling over de transfersom. Volgens zijn zaakwaarnemer Louis Laros heeft Meeuwis zelf nog geen akkoord bereikt. „Eerst moeten de clubs eruit zien te komen.”

quote:
    Meeuwis op weg naar Gladbach
    RODA JC Transfer in afrondende fase

Marcel Meeuwis vertrekt zo goed als zeker bij Roda JC. De 28-jarige middenvelder wordt begeerd door een aantal Duitse clubs. Volgens goed ingevoerde bronnen is Borussia Mönchengladbach de belangrijkste gegadigde om hem over te nemen van Roda JC. Beide clubs zijn momenteel in verregaande onderhandeling over de transfersom.

Meeuwis’ zaakwaarnemer Louis Laros bevestigt de onderhandelingen, maar wil niet zeggen om welke club het gaat. Ook bij Roda houdt men de kaken stijf op elkaar. Volgens Laros is er nog geen overeenstemming tussen Meeuwis en zijn mogelijk nieuwe werkgever, omdat eerst de clubs eruit moeten zien te komen. „Maar we hebben wel ons huiswerk al gedaan”, aldus Laros. „Ik verwacht geen problemen als de clubs eenmaal een akkoord hebben bereikt.”

Meeuwis kwam in 2006 over van VVV en ontpopte zich snel tot één van de dragende krachten in Kerkrade.

Roda wilde een nieuwe ploeg bouwen om de aanvoerder en verlengde zijn in 2009 aflopende contract anderhalf jaar geleden tussentijds tot 2012. De Brabander raakte daarna betrokken bij een aantal aanvaringen met trainer Raymond Atteveld, waarop hij ruim een jaar geleden liet weten absoluut weg te willen.

In april 2008 meldde FC Groningen zich voor Meeuwis, maar de noorderlingen kwamen niet tot overeenstemming met Roda.

Meeuwis was zwaar teleurgesteld over het afketsen van de transfer.

Ook in de zomer en tijdens de winterstop bleef de door Meeuwis zo gewenste overgang uit, ondanks geruchten over interesse van onder andere PSV. Hoewel hij aangaf alleen met Roda bezig te zijn, was duidelijk dat hij snakte naar een nieuwe omgeving. Meeuwis draaide een beduidend minder seizoen dan in zijn eerste twee jaren, maar wist toch de aandacht te wekken van enkele Duitse clubs. Als er geen gekke dingen meer gebeuren, zal de middenvelder volgend seizoen te zien zijn in het Borussia Park van Mönchengladbach.

De vraag is alleen op welk niveau.

De club van onder anderen Roel Brouwers en Patrick Paauwe is verwikkeld in een hevige degradatiestrijd.

quote:
    Roda JC wellicht tegen Dordrecht
    PLAY-OFFS

Roda JC stuit in de tweede ronde van de play-offs om promotie/degradatie waarschijnlijk op FC Dordrecht. De ploeg van trainer Gert Kruys won gisteren het eerste treffen bij TOP Oss met 2-0.

De winnaar speelt in de tweede ronde (19 en 22 mei) tegen Roda JC.

quote:
    Knokken
    Column Graef

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Roda JC knokte zich naar een even zo spectaculaire als onverwachte zege op Feyenoord in de Rotterdamse Kuip en is daarmee voor rechtstreekse degradatie behoed. Eindelijk bleek hoeveel kwaliteit Roda JC heeft als de eigen belangen ondergeschikt worden gemaakt aan het teambelang.

Onderlinge ruzies werden opzij gezet, transferperikelen naar de achtergrond verwezen en kleine pijntjes overwonnen.

Geweldige emoties na afloop bij zowel spelers, staf, supporters als Martin van Geel. De directeur voetbalzaken liet overigens in een reactie op mijn column van vorige week weten dat geen enkele speler bij degradatie transfervrij is. Roda JC leeft dus nog. De eerste stap naar lijfsbehoud is gezet, maar in de play-offs dreigt het gevaar van onderschatting. De weer in genade aangenomen Hadouir speelde een goede wedstrijd maar gaf na afloop nogmaals aan geen teamspeler te zijn. Hij vond dit het moment om aan te geven dat hij een transfer wil. Hoezo eigen belang? Tevens vertelde hij het moeilijk te vinden om met Castro in één kleedlokaal te zitten. Castro is de keeper die door Hadouir op de training werd geslagen en vervolgens aangifte bij de politie deed.

Dat laatste is wel apart, want knokpartijen op de training zijn van alle tijden. De spitsen worden aangepakt door de stoere verdedigers in de trainingspartijtjes en dat kan tot irritaties leiden. In mijn periode moest ik vaak van me afbijten om niet over me heen te laten lopen.

Ik voelde me Calimero, jij bent groot en ik ben klein, en startte soms een vechtpartijtje met mijn directe tegenstander op de training om herhaalde harde aanpak te voorkomen. Een grappig gezicht moet dat zijn geweest als ik liep te knokken met de veel grotere en sterkere Johan de Kock. Uiteraard moest ik de slagen incasseren.

Vervolgens was het akkefietje uit de wereld, want wij wisten beiden donders goed dat we elkaar nodig hadden. Alleen dezelfde beleving en samenwerking binnen de gelederen in combinatie met het opgedane vertrouwen kunnen Roda JC in de eredivisie houden.

MVV is al begonnen aan de playoffs en blijft een geduchte outsider voor promotie. Zeker in de eigen Geusselt kan MVV van iedereen winnen dankzij het collectief en het scorend vermogen van superspits Gunter Thiebaut. Gedragen door het fanatieke Maastrichtse publiek behoort eenzelfde stunt als de promotie van VVV in 2007 tegen RKC tot de mogelijkheden.

Ook voor MVV wordt het knokken geblazen.

quote:
    Verzamelaar van onterechte kaarten
    PECH Pa-Modou Kah eerste wedstrijd van nieuwe seizoen geschorst

Pa-Modou Kah is de personificatie van de tegenslagen die Roda JC dit seizoen incasseerde op het gebied van scheidsrechterlijke dwalingen.

Het gevolg: de verdediger is bij de start van het nieuwe seizoen geschorst.

Als Roda JC komend seizoen de competitie opent, zit Pa-Modou Kah in een keurig kostuum op de tribune. De verdediger is geschorst naar aanleiding van de gele kaart die hij ontving in de wedstrijd tegen Feyenoord. De grensrechter was er honderd procent zeker van dat Kah bij een corner hands had gemaakt. De herhaling op televisie maakte gehakt van die waarneming.

Niet een donkere hand van Kah (die zijn armen omlaag hield), maar een blanke van Feyenoorder Kevin Hofland was naar de bal gegaan.

De gegeven strafschop én de gele kaart waren dus onterecht.

Hoewel Roy Makaay scoorde vanaf elf meter bleef die treffer achteraf zonder gevolgen, omdat Roda won. Al waren de gevolgen niet te overzien geweest indien het duel alsnog in een gelijkspel was geëindigd en de Limburgers daardoor gedegradeerd waren.

De prent voor Kah betekende daarentegen een schorsing voor de eerste wedstrijd van het komende seizoen.

Eerder dit jaar zag de Noor al geel, nadat hij de bal in het duel tegen PSV in het gezicht had gekregen.

Ook toen dacht de scheidsrechter (JanWegereef) dat er sprake was van hands. Met als gevolg: een onterechte penalty en een onterechte gele kaart.„Twee keer is er eentje te veel”, aldus Kah. „Ik zeg niet dat het bewust gebeurt, maar prettig is het zeker niet. Ik heb de grensrechter nog gevraagd of hij duidelijk had gezien dat ik hands had gemaakt. ‘Honderd procent’ antwoordde hij.Wat moet je dan?”Roda informeerde voor de zekerheid bij de KNVB of een gele kaart geseponeerd kan worden, maar kreeg nul op het rekest. Gele kaarten worden (in tegenstelling tot rode) nooit teruggedraaid, liet de bond weten. En dus is Kah tweemaal slachtoffer geworden van een scheidsrechterlijke dwaling.

quote:
    Roda en arbiters: opeenvolging van missers

Na afloop van een seizoen kan een ploeg doorgaans fouten van scheidsrechters tegen elkaar wegstrepen.

De ene keer heb je geluk gehad, een andere keer ben je benadeeld.

Roda JC had het afgelopen seizoen echter vooral pech met de beslissingen van de scheidsrechters. Een kort overzicht van de opvallendste gebeurtenissen.

RODA-NAC (0-3): NAC-aanvaller Anthony Lurling laat zich zonder te worden geraakt opzichtig vallen over het been van Marcel Meeuwis en versiert een strafschop die de beslissing in het duel betekent.

RODA-PSV (1-1): scheidsrechter JanWegereef legt de bal op de stip, omdat hij ‘een bepaald geluid hoorde’.

Volgens de arbiter heeft Pa-Modou Kah hands gemaakt, de beelden geven echter aan dat de verdediger de bal tegen zijn gezicht heeft gekregen.Wegereef erkent na afloop zijn fout.

FC GRONINGEN-RODA (2-0): een sliding op de bal van Laurent Delorge wordt ten onrechte bestraft met een vrije trap waaruit Groningen achttien minuten voor tijd de score opent.

RODA-WILLEM II (0-1): in blessuretijd scoort Niels Vorthoren de winnende treffer. Zowel de Belg als de geblesseerd op de grond liggende Frank Demouge bevindt zich duidelijk in buitenspelpositie, geeft ook arbiter Pieter Vink toe.

FEYENOORD-RODA (2-3): Feyenoord krijgt een kwartier voor tijd een strafschop, omdat volgens de grensrechter Pa-Modou Kah hands zou hebben gemaakt.

Ditmaal maken de beelden duidelijk dat Feyenoorder Kevin Hofland de bal heeft geraakt met zijn hand. Opnieuw moet de arbitrage door het stof.

Planning:
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')