Dat maakt de schuldeiser dus geen donder uit, als hij zijn geld maar krijgt.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:07 schreef Innisdemon het volgende:
Vervelende situatie TS
Ik zou in ieder geval stoppen met betalen. Jouw ex heeft het vruchtgebruik van de woning, dus zal de schuldeiser ook eerder bij hem komen om geld.
Betaal jij je helft aan hem? of de hypotheekverstrekker.
Dat dus.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:08 schreef Tja..1986 het volgende:
Een huis verkoopt beter als het bewoont wordt. Behalve als hij er een puinbak van maakt.
Dat dus. Ik snap ook niet dat je betaald zodat die flapdrol er in kan blijven wonen...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Je betaalt al 2,5 jaar hypotheek voor een huis waar je niet in kunt?
Snel kappen met betalen... Wat kan er meer gebeuren dan dat het tot een executieverkoop komt en je met een restschuld blijft zitten. Nu teert hij lekker op jouw centen...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:14 schreef K-Girly het volgende:
ja ik betaal de helft aan hem, en hij zegt als jij mij niet betaalt betaal ik geen hypotheek. en dan ben ik bang dat ik nog verder in de problemen kom.
En idd dat hij er een puinbak van maakt heb ik geen idee van..heeft alle sloten veranderd!
En nu gooi je geen geld weg?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:16 schreef K-Girly het volgende:
ja indd en blijf ik met een flinke schuld zitten?
Het lijkt mij dat hij misbruik maakt van jouw onwetendheid in deze situatie.. (waarom onderneem je nu pas actie? waarom zocht je dit niet uit voordat je met hem ging samenwonen? ik kan bijna niet geloven dat dit waar is zeg, je hebt toch wel een beetje verstand??)quote:Op donderdag 9 april 2009 16:14 schreef K-Girly het volgende:
ja ik betaal de helft aan hem, en hij zegt als jij mij niet betaalt betaal ik geen hypotheek. en dan ben ik bang dat ik nog verder in de problemen kom.
En idd dat hij er een puinbak van maakt heb ik geen idee van..heeft alle sloten veranderd!
Uitkopen is dus wel een optie. Hij kan het misschien niet betalen, maar dan moet hij gewoon het huis uit, en wordt d.m.v. een verkoop de som rechtgetrokken.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:15 schreef K-Girly het volgende:
Uitkopen is geen optie, hij kan het niet in z'n eentje betalen en ik ook niet..
Maar stel ik stop met betalen en hij betaalt ook niet...wat dan? moet de bank het dadelijk verkopen ver onder de prijs
je laat je verschrikkelijk opnaaien op deze manier ... hij heeft echt het meest te verliezen als dat huis onteigend wordt of jij je terugtrekt... maar zolang je je zo laat wegbluffen heeft hij veel voordeel ervan en zal die woning niet eens 'willen' verkopen...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:14 schreef K-Girly het volgende:
Dat dus. En hij heeft trouwens niet het recht jou toegang te weigeren, het is ook jouw huis. En het staat al 2,5 jaar te koop, dat is wel erg lang, zelfs met de huidige markt. Tijd voor een prijsverlaging.quote:
Beter nu een hogere schuld dat je die kunt gaan afbetalen dan dat jij voor de woonplek van je ex betaalt. Waarom ben jij trouwens weggegaan en hij niet?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:19 schreef K-Girly het volgende:
Ja das ook weer waar..maar blijf nu zoiezo met een schuld van 10.000eur zitten en dadelijk word het nog VEEL meer dat wil ik graag voorkomen..Heb voor mezelf het idee als ik nu blijf betalen is de uiteindelijke schuld beperkt!
Daar gaat hij het natuurlijk niet mee eens zijn. En gelijk heeft hij hij komt al 2,5 jaar met dit, voor hem, prachtige systeem weg.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:28 schreef ursel het volgende:
Kan je trouwens het huis niet aan hem "verhuren"? Of zo'n soort constructie opzetten?
In ieder geval dat je het naar ratio wat eerlijker verdeeld?
Waarom woont hij uberhaupt in jouw huis?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:31 schreef K-Girly het volgende:
Ben er ook ontzettend ziek van, en het is niet dat ik al 2,5 jaar afwacht, ik heb al verschillende dingen geprobeerd en krijg elke keer te horen "dan kom je nog verder in de schulden" en ben pas 23jr dus me hele leven voor dat k*t huis te betalen???
Help ik weet het gewoon echt niet meer...
Ok dus je ging op je 20 een huis kopen (met hem?) zonder wat te regelen op wat voor manier dan ook? Nouja, je hebt je les denk ik wel geleerd. Ik denk dat veel users deze dingen willen weten:quote:Op donderdag 9 april 2009 16:31 schreef K-Girly het volgende:
Ben er ook ontzettend ziek van, en het is niet dat ik al 2,5 jaar afwacht, ik heb al verschillende dingen geprobeerd en krijg elke keer te horen "dan kom je nog verder in de schulden" en ben pas 23jr dus me hele leven voor dat k*t huis te betalen???
Maar op papier, is het jouw huis of jullie huis?quote:
Je kan beter nu die schuld nemen (een schuld van 10 a 20 duizend valt best weg te werken al kost het een paar jaar) dan deze situatie in stand houden. Al is het maar omdat je het zo'n walgelijk mannetje als die ex van jou niet moet gunnenquote:Op donderdag 9 april 2009 16:31 schreef K-Girly het volgende:
GA EENS NAAR EEN NOTARIS!! Wat verwacht je dan, dat je hier op een forum kunt komen vragen wat je moet doen en even 5 min later de situatie is opgelost? Dit loopt al 2,5 jaar. Ga in godsnaam met rechtsbijstand praten of een notaris of wat dan ook, maar ga niet hier op een forum zitten doorblaten.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:31 schreef K-Girly het volgende:
Zet je trots opzij en ga eens praten met directe familie met enig zakelijk inzicht (je vader?). En ga zelf eens rondbellen met de makelaar etc. Op een internetforum ga je uiteindelijk niet veel wijzer worden ben ik bang.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:31 schreef K-Girly het volgende:
Je betaald al 2,5jaar mee? Wat zijn de maandelijkse lasten hiermee voor jou? 400 euro x 30 = 12.000 euro... weg door het putje.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:19 schreef K-Girly het volgende:
Ja das ook weer waar..maar blijf nu zoiezo met een schuld van 10.000eur zitten en dadelijk word het nog VEEL meer dat wil ik graag voorkomen..Heb voor mezelf het idee als ik nu blijf betalen is de uiteindelijke schuld beperkt!
6600 euro dus, kortom als je zo bang was voor 10.000 euro schuld... Tja... Dan heb je daarvan nu al een deel betaald aan iemand waar je helemaal niets mee te maken wou hebben.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:45 schreef K-Girly het volgende:
Betaal 220euro Per maand..
TS, had je dit echt zelf niet bedacht..?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:46 schreef Aneurism het volgende:
[..]
6600 euro dus, kortom als je zo bang was voor 10.000 euro schuld... Tja... Dan heb je daarvan nu al een deel betaald aan iemand waar je helemaal niets mee te maken wou hebben.
Wow! 1x ! met 5 euro ofzo?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:33 schreef K-Girly het volgende:
heb zelf ook contact met de makelaar, maar alleen in de buurt staan al kei veel huizen te koop en hij zegt gewoon een vervelende tijd om te verkopen..we zijn al 1x met de prijs gezakt!
.
Als ik iemand zo zou haten dat ik niets meer met hem/haar te maken wil hebben, dan zou ik hem zeker geen 6600 euro cadeau doen. Ik zou juist die 10.000 euro schuld voor lief nemen, gezien het hem/haar ook raakt. Daarnaast ben je elke maand nu aan het betalen aan een persoon waar je liever vanaf had willen zijn... Lekker dan.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:47 schreef Nijns het volgende:
[..]
TS, had je dit echt zelf niet bedacht..?
Tijd van denken lijkt me voorbij.... Actie!quote:Op donderdag 9 april 2009 16:38 schreef K-Girly het volgende:
Ja maar daar gaat ie niet mee akkoord..
Ik ga er is even goed overnadenken..Bedankt want indd lijk wel een sponsor..![]()
Mja, misschien wel heel erg gemakkelijk gezegd, maar wat als meneer geen enkel bod accepteerd? Hoe gemakkelijk is het dan nog te verkopen?quote:Op donderdag 9 april 2009 16:49 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Als ik iemand zo zou haten dat ik niets meer met hem/haar te maken wil hebben, dan zou ik hem zeker geen 6600 euro cadeau doen. Ik zou juist die 10.000 euro schuld voor lief nemen, gezien het hem/haar ook raakt. Daarnaast ben je elke maand nu aan het betalen aan een persoon waar je liever vanaf had willen zijn... Lekker dan.
Dat bod accepteer je met elkaar toch? Alhoewel... gezien TS erg weinig weet hoe het met de verkoop zit, vraag ik me af of ze iedere keer er vanaf weet als iemand een bod doet. In 2,5jaar geen enkele bieding lijkt me onmogelijk. De vraag is dus, wat is het hoogste bod tot dus ver. Hoeveel verlies zou je dan hebben? Hoeveel verlies heb je nu na 2,5 jaar? Hoeveel verlies heb je als het over 2,5 jaar nog niet verkocht is? etc.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:52 schreef ursel het volgende:
[..]
Mja, misschien wel heel erg gemakkelijk gezegd, maar wat als meneer geen enkel bod accepteerd? Hoe gemakkelijk is het dan nog te verkopen?
Dat zou een "eerlijke" sleutel kunnen zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:47 schreef Stali het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he. Jij betaald nu al 2,5 jaar de helft van de hypotheek.
Maar hoe zit het verder met je woonlasten? Jij moet toch ook ergens wonen en huur betalen. Laat hem daar dan ook aan meebetalen?
Het komt wel meer voor hoor. In slechte buurten van steden als Zoetermeer, Almere etc.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:54 schreef Brad het volgende:
In 2,5jaar geen enkele bieding lijkt me onmogelijk.
Je hebt sowieso recht op een compensatie voor het feit dat hij daar woont. De helft van de theoretische huuropbrengst is voor jou, en die kan in mindering gebracht worden op de hypotheeklasten.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:52 schreef ursel het volgende:
[..]
Mja, misschien wel heel erg gemakkelijk gezegd, maar wat als meneer geen enkel bod accepteerd? Hoe gemakkelijk is het dan nog te verkopen?
Als hij niet mee wil werken is gewoon stoppen met betalen inderdaad het beste. Want reken er maar niet op dat je dat huis op redelijk korte termijn wel kwijt kunt voor de vraagprijs. En als hij er voor kiest door te betalen, prima dan.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:57 schreef _Flash_ het volgende:
Trouwens, ik zie het gevaar niet echt in van stoppen met betalen.
Optie 1: Ex betaalt 100% door en blijft er in wonen. Geen probleem met de bank en zodra het huis verkocht wordt is de over- of onderwaarde voor beide partijen. Risico is wel verwaarlozing van het huis door ex. Stap dus eens per maand eens binnen (evt onder begeleiding van je pa) om te kijken of de waarde op peil blijft.
Optie 2. Ex blijft 50% betalen of stopt ook helemaal. Wel probleem met de bank. Huis wordt na een paar maand achterstand geexecuteerd. Onderwaarde is voor beide partijen. Jij een stukje schuld, hij een stukje schuld. Je weet dan in iedergeval waar je aan toe bent. Want nu is het een bodemloze put. Jij zal nu ook je eigen maandlasten hebben qua huur.
quote:Op donderdag 9 april 2009 16:54 schreef Brad het volgende:
[..]
Dat bod accepteer je met elkaar toch? Alhoewel... gezien TS erg weinig weet hoe het met de verkoop zit, vraag ik me af of ze iedere keer er vanaf weet als iemand een bod doet. In 2,5jaar geen enkele bieding lijkt me onmogelijk. De vraag is dus, wat is het hoogste bod tot dus ver. Hoeveel verlies zou je dan hebben? Hoeveel verlies heb je nu na 2,5 jaar? Hoeveel verlies heb je als het over 2,5 jaar nog niet verkocht is? etc.
Tip (ook voor andere posters): voordat je op "invoeren" klikt, lees je posting nog eens door op fouten.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:01 schreef ursel het volgende:
[..]Samen ja, maar als de een telkens elke bod weigerd?
Ook als ze geen samenlevingscontract hebben afgesloten? In principe ben je hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek toch?quote:
Tuurlijk, als ze eens niet eens een sleutel heeft. Absurd en dit al voor 2,5 jaar.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:55 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Dat zou een "eerlijke" sleutel kunnen zijn.
Lasten gezamenlijk huis + lasten eigen huis / 2
En niet hij goedkoop wonen en jij anderhalf huis betalen.
Maar aangezien hij je de toegang tot je eigendom weigert, zou ik dus helemaal weigeren te betalen.
Die schuld daar kom je sneller overheen dan dit gezemel. Als hij je zo aan het lijntje houdt dan ben je over 27 jaar pas van het huis af, mits jullie geen aflossings vrij hebben en geen tegenvallende aandelen hypotheek hebben. En hij heeft lekker kunnen wonen al die tijd.
Had jij ook geen samenlevingscontract? Want dit lijkt me nou juist een van de bepalingen van een samenlevingscontract (dat je elkaar in onderhoud voorziet).quote:Op donderdag 9 april 2009 17:16 schreef error_404 het volgende:
Nog meer: HIJ is wettelijk verplicht de helft van jouw woonkosten te betalen![]()
Ja idd! haha.
Ja, maar een contract is echt los zand; dat gaat puur over de erven, oftewel: als de een dood gaat, krijgt de ander het huis en de aflossing van het overlijdensrisico.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Had jij ook geen samenlevingscontract? Want dit lijkt me nou juist een van de bepalingen van een samenlevingscontract (dat je elkaar in onderhoud voorziet).
En dus kondig je dat schriftelijk aan en betaal je voortaan die 220 euro min de helft van jouw eigen woonlasten aan hem. Hij betaalt de rest en dan is het eerlijk verdeeld. Wil hij niet meewerken dan is hij straks degene die geen dak meer boven zijn hoofd heeft.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:36 schreef error_404 het volgende:
Alle woonlasten komen dus op de grote hoop en beide betalen daarvan de helft.
Idd, die ex zit prima in een koophuis waar hij maar de helft van de hypotheek betaaltquote:Op donderdag 9 april 2009 17:01 schreef ursel het volgende:
Samen ja, maar als de een telkens elke bod weigerd?
Bij 4 maanden hypotheekbetalingsachterstand wordt TS geregistreerd bij het BKR als wanbetaler. Dat kost haar minimaal 5 jaar van haar leven. Dus dat lijkt me geen goed plan.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:16 schreef k_man het volgende:
Als je stopt met betalen - en hij dat vervolgens ook zou doen - is zijn probleem waarschijnlijk groter dan het jouwe. Hij heeft dan niet alleen een schuld (net als jij), maar staat ook op straat.
Het is nooit de schuld van het huis als het te lang te koop staat. Als het al zolang te koop staat is of de prijs te hoog of je toont het huis niet aantrekkelijk (bijv. rommel als er kijkers komen).quote:Op donderdag 9 april 2009 19:06 schreef Karina het volgende:
Al een paar keer gezegd, maar nog maar eens een keertje, het huis moet wel op een ontzettende rotplek staan en er echt niet uit zien wil het 2,5 jaar te koop staan!
Ik ben niet echt deskundig hoor, maar ik begrijp dat zij haar helft overmaakt aan haar ex en dat die ex vervolgens het hele bedrag aan de hypotheekverstrekker betaalt. Dus zou zij dan ook meteen een registratie aan d'r broek hebben? Nou ja, waarschijnlijk wel dan.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:19 schreef renegade808 het volgende:
Bij 4 maanden hypotheekbetalingsachterstand wordt TS geregistreerd bij het BKR als wanbetaler. Dat kost haar minimaal 5 jaar van haar leven. Dus dat lijkt me geen goed plan.
dat van dat kind kan ik enigzins nog inkomen (niet mee eens trouwens), maar dat van het huis natuurlijk niet. Ja, ze heeft zich in de nesten gewerkt, maar kan daar ook weer prima uitkomen hoor. Misschien kost dat haar inderdaad 5 a 10 jaar schulden afbetalen. Waarom dan mensen die het wel in één keer goed kunnen opzadelen met het halen (en betalen) van een certificaat?quote:Op donderdag 9 april 2009 19:18 schreef renegade808 het volgende:
Ik was al van mening dat mensen een certificaat moeten behalen voordat ze aan kinderen beginnen, maar met de nieuwe generatie geldt dit wat mij betreft ook voor het kopen van huizen!
Ja, helaas ben je op een hypotheek onder deze omstandigheden allebei hoofdelijk aansprakelijk. Daarom is een samenlevingscontract zo verdomde belangrijk. Daarin kan je o.a. regelen wat er met het huis gebeurd mocht je uitelkaar gaan.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:25 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ben niet echt deskundig hoor, maar ik begrijp dat zij haar helft overmaakt aan haar ex en dat die ex vervolgens het hele bedrag aan de hypotheekverstrekker betaalt. Dus zou zij dan ook meteen een registratie aan d'r broek hebben? Nou ja, waarschijnlijk wel dan.
Hoe dan ook zou het misschien wel aardig zijn om te kijken wat er gebeurt als ze een of twee maanden haar ex niet betaalt. Als hij dan stopt met betalen maak je het bedrag alsnog over, als hij doorgaat met betalen weet je meteen hoe de hazen lopen.
Daarom zei ik ook dat de ex waarschijnlijk niet veel moeite doet, want zo lang is echt vreemd.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:23 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het is nooit de schuld van het huis als het te lang te koop staat. Als het al zolang te koop staat is of de prijs te hoog of je toont het huis niet aantrekkelijk (bijv. rommel als er kijkers komen).
Neem even contact op met je bank. Dit is een alledaagse situatie voor de medewerkers daar. Je moet geschrapt worden als schuldenaar (en dan zal de woning verkocht moeten worden, maar dat is niet jouw probleem).quote:Op donderdag 9 april 2009 16:14 schreef K-Girly het volgende:
Als hij dat geld al gebruikt om de hypotheek van te betalen. Hij kan ook rustig dik achter lopen, want zij zal ook met haar kennelijke intelligentie van een onuitgebroed ganzenei nergens zwart op wit hebben staan (notarieel vastgelegd) dat ie 220 per maand ook daadwerkelijk moet gebruiken voor de betaling aan de hypotheek.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:46 schreef Aneurism het volgende:
[..]
6600 euro dus, kortom als je zo bang was voor 10.000 euro schuld... Tja... Dan heb je daarvan nu al een deel betaald aan iemand waar je helemaal niets mee te maken wou hebben.
Dankjewel, deze dermatige ingewikkelde vraagstelling heeft het hoofd van de TS doen tollen en kennelijk is ze er nog steeds niet van bekomen.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:53 schreef _Flash_ het volgende:
TS: hoe hoog is de hypotheek, wat is de huidige vraagprijs en wat zegt de makelaar over waarde en executiewaarde?
Ik kan mij niet voorstellen dat een bank dat ooit zou doen. Waarom zouden ze?quote:Op donderdag 9 april 2009 20:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Neem even contact op met je bank. Dit is een alledaagse situatie voor de medewerkers daar. Je moet geschrapt worden als schuldenaar (en dan zal de woning verkocht moeten worden, maar dat is niet jouw probleem).
Dat lijkt me te makkelijk om waar te zijnquote:Op donderdag 9 april 2009 20:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Neem even contact op met je bank. Dit is een alledaagse situatie voor de medewerkers daar. Je moet geschrapt worden als schuldenaar (en dan zal de woning verkocht moeten worden, maar dat is niet jouw probleem).
Maak het nu niet meteen te moeilijk... Iedere bank heeft een afdeling echtscheiding. Zij kunnen je vertellen hoe je van die hypotheekverplichting af kunt komen. Sowieso lijkt het me goed de bank van de feitelijke situatie op de hoogte te stellen.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat een bank dat ooit zou doen. Waarom zouden ze?
Niet meteen, maar ze kunnen wel begeleiden... Een bank wil zo'n situatie ook niet (risico!), dus ze zullen heis hun best doen.quote:Op donderdag 9 april 2009 21:03 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat lijkt me te makkelijk om waar te zijnIk zou er alleszins niet op rekenen
220? Dus 440 Hypotheek?? Dat moet ie toch wel in zijn eentje op kunnen brengen???quote:
Ik ook...quote:
Als het al 3 jaar te koop staat dan is er volgens mij wèl wat mis met die prijs! Vooral in een tijd dat huizen héél slecht verkopen. Als dat huis de eerset 2 jaar al niet werd verkocht toen de huizenmarkt prima was, hoe moet dat nu dan nu die is ingestort en alle prijzen dalen?quote:Op donderdag 9 april 2009 23:21 schreef K-Girly het volgende:
Ja indd zakken met die prijs.Zou niks liever willen. Maar hij wil dat absoluut niet en de makelaar zegt ook dat dat niet nodig is, het is n juiste vraagprijs volgens hem. En in me eentje kan ik heel veel willen maar als hij er niet mee akkoord gaat,kan k niks.
Hoezo zakken met die prijs. Ik zou me maar eens even bedenken waarom er in die tweeenhalf jaar nog niets gebeurd is.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:21 schreef K-Girly het volgende:
Ja indd zakken met die prijs.Zou niks liever willen. Maar hij wil dat absoluut niet en de makelaar zegt ook dat dat niet nodig is, het is n juiste vraagprijs volgens hem. En in me eentje kan ik heel veel willen maar als hij er niet mee akkoord gaat,kan k niks.
Van wie ga jij dat eigenlijk horen morgen, zo op Goede Vrijdag?quote:Op donderdag 9 april 2009 23:24 schreef K-Girly het volgende:
Ja hoop dat ik morgen krijg te horen dat het zin heeft actie te ondernemen.
Really... *Heeft TS niet zo hoog zittenquote:Ja hoop dat ik morgen krijg te horen dat het zin heeft actie te ondernemen. Maarja nu nog elke keer exicutieverkoop en eig wil ik dat verkomen vanwege n nog hogere schuld.
Judas nam zijn penningen en banken doen dan geen zaken.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:30 schreef Stali het volgende:
[..]
Van wie ga jij dat eigenlijk horen morgen, zo op Goede Vrijdag?
Niet van de bank iig..
Je bent er nu al na 2,5 jaar ziek van?quote:Op donderdag 9 april 2009 23:33 schreef K-Girly het volgende:
Het is gewoon n kutsituatie en ben er behoorlijk ziek van. Maar ja das achteraf. F?CK IT hoop echt dat er heel snel verandering in komt
Het is ook heel kut. Je hebt een aantal jaar geleden een fout gemaakt en je zit nu nog steeds met de rommel. Maar pak het echt op nu, anders blijf je er nog jaren mee zitten. Een bemiddelaar tussen je ex en jou lijkt mij ook geen slecht idee. De prijs moet echt omlaag, dat er nog meer huizen te koop staan is juist een rede daarvoor, je meot zorgen dat jouw huis in verhouding aantrekkelijker/goedkoper is.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:33 schreef K-Girly het volgende:
Het is gewoon n kutsituatie en ben er behoorlijk ziek van. Maar ja das achteraf. F?CK IT hoop echt dat er heel snel verandering in komt
Je hebt al genoeg advies gehad of niet? Of moet het anders om er nog eens tweeenhalfjaar aan vast te plakken voor de gezelligheid? Nou vooruit dan:quote:Op donderdag 9 april 2009 23:37 schreef K-Girly het volgende:
Nee maarja wat is slim? mijn schulden beperken? Of afwachten voor hoeveel t word verkocht exicutieverkoop, betalingsachterstand en de rest van me leven betalen aan die schuld?
Ik vind het maar een vreemde fout, de helft betalen en er zelf niet wonen?quote:Op donderdag 9 april 2009 23:38 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het is ook heel kut. Je hebt een aantal jaar geleden een fout gemaakt
Praat het allemaal maar goed...quote:Op donderdag 9 april 2009 23:46 schreef K-Girly het volgende:
Dat krijg je als je samen n huis koopt en je bent BEIDE verantwoordelijk voor d kosten. Ik heb op dat moment gekozen weg te gaan. Natuurlijk niet wetend dat dit zolang zou gaan duren.
De fout is het ontbreken van een samenlevingscontract. Nu is ze gewoon voor de volle 100% verantwoordelijk voor de hypotheek. Ze heeft straks ook recht op 50% van de winst, maar dat zal er wel niet inzitten.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:42 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vreemde fout, de helft betalen en er zelf niet wonen?
Dat gaat nogal klote als je je eigen huis niet in kuntquote:Als ik haar was zou ik er gewoon weer gaan wonen, dat gaat hij op een bepaald moment ook vervelend vinden, en dan is hij vast veel redelijker.
Of gewoon de helft claimen en paar studenten erin.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
De fout is het ontbreken van een samenlevingscontract. Nu is ze gewoon voor de volle 100% verantwoordelijk voor de hypotheek. Ze heeft straks ook recht op 50% van de winst, maar dat zal er wel niet inzitten.
En ja, natuurlijk is het onhandig om zo lang 50% te blijven betalen zonder dat ze er woont. Als ik haar was zou ik er gewoon weer gaan wonen, dat gaat hij op een bepaald moment ook vervelend vinden, en dan is hij vast veel redelijker.
Het is haar huis, daar heeft ze gewoon recht op, des noods met politie of een baksteen toegang verschaffen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:00 schreef Tasha het volgende:
[..]
Dat gaat nogal klote als je je eigen huis niet in kunt
Ook dat mag dan weer niet omdat hij daarmee zal moeten instemmen. Dat is het kutte als je alle twee percies 50% eigenaar bent, daarom moet je van te voren vastleggen wat er in dit soort situaties moet gebeuren.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:03 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Of gewoon de helft claimen en paar studenten erin.
Maar in zo'n situatie gaat geen enkel weldenkend mens de helft betalen. De ex wil niet uitkopen, ok mijn helft gaat in de verhuur.
Je mag wel mensen laten logeren een tijdje.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:07 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ook dat mag dan weer niet omdat hij daarmee zal moeten instemmen. Dat is het kutte als je alle twee percies 50% eigenaar bent, daarom moet je van te voren vastleggen wat er in dit soort situaties moet gebeuren.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:10 schreef K-Girly het volgende:
Maar hij stemt zoiezo nergens mee in..erg gefrusteerd vanwege d breuk en vind me een fijne sponsor denk ik.
Ook dat is denk ik juridisch erg lastig. Daarbij zou ik ook niet bij iemand willen huren die mij niet in huis wil hebben, dus ik verwacht niet dat er iemand is die in zo'n situatie wil huren. Als het nou nog Amsterdam was kreeg je misschien iemand zo gek, maar het is een dorp waar huizen blijkbaar moeilijk verkoopbaar zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:09 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Je mag wel mensen laten logeren een tijdje.
Juridisch klopt het ook voor geen meter wat die ex flikt dus enige druk daar werkt beter.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:12 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ook dat is denk ik juridisch erg lastig. Daarbij zou ik ook niet bij iemand willen huren die mij niet in huis wil hebben, dus ik verwacht niet dat er iemand is die in zo'n situatie wil huren. Als het nou nog Amsterdam was kreeg je misschien iemand zo gek, maar het is een dorp waar huizen blijkbaar moeilijk verkoopbaar zijn.
Hij mag jou de toegang niet weigeren, dus in dat opzicht heeft hij weinig te willen. Als jij er weer gaat wonen dat hij het na een tijdje ook niet zo leuk meer vindt en mee gaat werken. Ondertussen je huurhuis aanhouden, want dan kan je snel weer weg als het verkocht is. Niet aan hem vertellen natuurlijk dat je dat huis aanhoudt. Je maandelijkse lasten blijven dan het zelfde, en je woont misschien een paar maanden niet zo prettig, maar dan ben je wel van het probleem af.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:10 schreef K-Girly het volgende:
Maar hij stemt zoiezo nergens mee in..erg gefrusteerd vanwege d breuk en vind me een fijne sponsor denk ik.
En veel lastige neefjes uitnodigen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:17 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hij mag jou de toegang niet weigeren, dus in dat opzicht heeft hij weinig te willen. Als jij er weer gaat wonen dat hij het na een tijdje ook niet zo leuk meer vindt en mee gaat werken. Ondertussen je huurhuis aanhouden, want dan kan je snel weer weg als het verkocht is. Niet aan hem vertellen natuurlijk dat je dat huis aanhoudt. Je maandelijkse lasten blijven dan het zelfde, en je woont misschien een paar maanden niet zo prettig, maar dan ben je wel van het probleem af.
Ik weet niet wat er juridisch niet klopt aan wat hij doet. Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat hij haar toegang weigert, maar dat weet ik niet eens zeker. Als hij gewoon de sloten heeft vervangen en zij nooit om nieuwe sleutels/toegang gevraagd heeft is er ook daar niets aan de hand.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:14 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Juridisch klopt het ook voor geen meter wat die ex flikt dus enige druk daar werkt beter.
TS had allang haar deel van de woonruimte moeten opeisen, en omdat TS beetje dom is heeft alles zo verder gekabbeld.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:19 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er juridisch niet klopt aan wat hij doet. Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat hij haar toegang weigert, maar dat weet ik niet eens zeker. Als hij gewoon de sloten heeft vervangen en zij nooit om nieuwe sleutels/toegang gevraagd heeft is er ook daar niets aan de hand.
Eerst toegang vragen, pas als hij het echt weigert (sloten vervangen is geen toegang ontzeggen) naar de politie, of een baksteentje door het raam, maarja, het is wel weer je eigen raam natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:19 schreef Tasha het volgende:
Ja. maar, TS kan gewoon haar eigen huis niet in wegens geen sleutel.
Dan kun je leuk filosoferen over er bij in wonen, verhuren, whatever....
Ik zeg: politie.
Daar gaan wonen is dan ook helemaal geen optie en slaat ook nergens op. Dat moet je ook gewoon zo laten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:22 schreef K-Girly het volgende:
Daar wonen? Dat is geen optie, laat ik het er maar ophouden dat de ruzie erg hoog is opgelopen, en ik inmiddels n nieuw leven heb opgebouwd,woon er nu n uur vandaan.
Ik neem aan dat hij ook wil voorkomen dat hij meer schulden krijgt. Drijf het maar eens op de spits.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:37 schreef K-Girly het volgende:
Nee maarja wat is slim? mijn schulden beperken? Of afwachten voor hoeveel t word verkocht exicutieverkoop, betalingsachterstand en de rest van me leven betalen aan die schuld?
Het is de enige optie die ik kan bedenken die snel zal gaan. De enige andere oplossing is de rechter erbij halen, en dat kan heel lang duren. Of zoals al eerder genoemd niet meer betalen, maar dat leidt dus tot verkoop door de bank, en een BKR registratie.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:22 schreef K-Girly het volgende:
Daar wonen? Dat is geen optie, laat ik het er maar ophouden dat de ruzie erg hoog is opgelopen, en ik inmiddels n nieuw leven heb opgebouwd,woon er nu n uur vandaan.
En dat kan die sukkel niet uitkopen? Nou daar zitten we wat mogelijkheden met 440 euro hypotheeklasten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:14 schreef K-Girly het volgende:
Ja heb wel bewijs en mijn deel is 220eur per maand.
Een hypotheek met lasten van 440 in de maand kan een mooi huis in een drop zijn hoor. In het oosten van het land is het allemaal niet zo duur bijvoorbeeld. Prijzen zijn vooral hoog in de randstad.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:27 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
En dat kan die sukkel niet uitkopen? Nou daar zitten we wat mogelijkheden met 440 euro hypotheeklasten.
Wat is 't eigelijk, een kansloos flatje in een pauper wijk?
Dat quote ik toch?quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:29 schreef K-Girly het volgende:
Kraakschandaal: heb al 3x verteld over de woning en kosten graag terug lezen.
Het maakt de situatie voor hem ook ongemakkelijk, en niet meer alleen voor haar. Als ze stopt met betalen, en hij doet dat ook, dan komt zij ook in de shit (of in iedergeval er niet gelijk uit maar pas na jaren).quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar gaan wonen is dan ook helemaal geen optie en slaat ook nergens op. Dat moet je ook gewoon zo laten.
Het probleem ligt hem erin dat je maar blijft meebetalen aan een ex waar je liever niet eens aan herinnerd wilt worden.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:29 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Een hypotheek met lasten van 440 in de maand kan een mooi huis in een drop zijn hoor. In het oosten van het land is het allemaal niet zo duur bijvoorbeeld. Prijzen zijn vooral hoog in de randstad.
Wat voor huis is 't, waar staat 't?quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:32 schreef K-Girly het volgende:
Tja Denk dat de keuze dan is-na de rechter -of idd verkoop door d bank. Er blijft niet meer over ben ik bang.
Hoezo is ze te laat met een rechter? Het is gewoon een conflict over een contract. Omdat ze beide 50% zeggenschap hebben is bij conflict de rechter juist de enige die kan helpen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:34 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Wat voor huis is 't, waar staat 't?
De rechter ben je te laat mee nu.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:38 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoezo is ze te laat met een rechter? Het is gewoon een conflict over een contract. Omdat ze beide 50% zeggenschap hebben is bij conflict de rechter juist de enige die kan helpen.
Het punt is dat hij niet met de prijs wil zakken. Dus heb je een rechter nodig om dat af te dwingen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:39 schreef kraaksandaal het volgende:
Limburg is een lastige provincie vooral meer naar het zuiden.
Om van het hele gezeik af te zijn kun je maar beste je verlies nemen.
Ja.. ze zal zelf een advocaat moeten betalen, maar ze moet toch wat.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:40 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ja natuurlijk heeft iedereen rechtsbijstand en die zijn dol op zulke zaken.
Dan ben je er wel vanaf.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:47 schreef K-Girly het volgende:
Vandaar dat ik niet die executieverkoop wil.
Daarom moet je echt naar een advocaat. Hij weet echt wel een uitweg. Je bent niet de eerste met zo'n probleem.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:50 schreef K-Girly het volgende:
Dat dan weer wel. Verwarrende,vervelende rotsituatie met veel juridische haken en ogen. Bahbah.
3 slaapkamers in Limburg voor bijna 2 ton? Lijkt me wat prijzig. Heb je al eens uitgezocht voor welke prijs soortgelijke huizen in jouw buurt werden verkocht?quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:36 schreef K-Girly het volgende:
Het is in limburg staat te koop voor 199.500 de lasten ligt aan de gunstige rente van toen, en het is n aflosvrije hypotheek.
20% eronder gaan zitten en de keet is zo verkocht.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:55 schreef Xennia het volgende:
[..]
3 slaapkamers in Limburg voor bijna 2 ton? Lijkt me wat prijzig. Heb je al eens uitgezocht voor welke prijs soortgelijke huizen in jouw buurt werden verkocht?
ja en de meeste huizen staan ook al langer dan 6 maanden te koop...quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:06 schreef K-Girly het volgende:
Kijk ma op i-net huizen venray meeste boven d prijs.
Inderdaad. Bovendien zullen de prijzen van huizen alleen maar verder dalen. Zeker in Limburg (denk ik).quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:17 schreef DaMook het volgende:
Als je nou 2,5 jaar geleden voor de executie verkoop had gezorgd dan had je nu al de helft afgelost.
Geweldige post dat vat alles samen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:20 schreef zhe-devilll het volgende:
Tijd om je ex flink de rug toe te keren wat denkt hij nu wel?
Nou, werkelijkwaar briljant! Als daarmee het huis niet verkocht wordt, weet ik het ook niet meer.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:20 schreef zhe-devilll het volgende:
Tijd om je ex flink de rug toe te keren wat denkt hij nu wel?
Ik was eerder.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:24 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nou, werkelijkwaar briljant! Als daarmee het huis niet verkocht wordt, weet ik het ook niet meer.
Heey i am the FONZ~!quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:24 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nou, werkelijkwaar briljant! Als daarmee het huis niet verkocht wordt, weet ik het ook niet meer.
Kut, nu was jij eerder.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:53 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee man, die was cool. Jij bent gewoon een beetje euh, simpel.
Dat zal hij toch ook niet willen?quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:47 schreef K-Girly het volgende:
Vandaar dat ik niet die executieverkoop wil.
Nu zit je toch ook in de schulden?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:25 schreef K-Girly het volgende:
toch blijf ik het niet slim vinden om pas na 2.5 jaar op Fok vragen te stellen over je juridische mogelijkheden in dit verhaal.. ik zou na 6mnd al naar de rechter zijn gegaan (of iig een advocaat) om te kijken naar de opties die er zijn.
Heb ik al veel eerder gedaan zoals je eerder in het forum hebt gelezen maar kreeg telkens te horen executieverkoop en omdat ik mezlef niet in de schulden wou werken vond ik dat geen optie...
Nu denk ik dat ik weinig keus heb.
Wat doe je moeilijk over executie verkoop, heb je de overige opties al wel eens bekeken? Echt, je bent zo zwak.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:22 schreef K-Girly het volgende:
Vanochtend heb ik een telefonisch consult gehad met een advocaat om te kijken of het uberhaupt een zaak kan worden en ik veel kans maak.
Dit zijn de opties/adviezen die hij mij heeft gegeven.
*Zoals vele al hebben gezegd executie verkoop, en afwachten voor hoeveel het word verkocht, blijft dus een hoge schuld + makelaarskosten die er nog bijkomen![]()
*Blijven betalen (sponseren) en maar afwachten of ik uberhaupt OOIT vanaf kom?
*Een zaak starten, zodat ik hij de verkoop niet kan sobborteren en mij een sleutel van het huis moet geven, en een hele kleine kans dat hij al mijn woonlasten (huur) deels moet betalen. Wat wel een paar jaar kan duren....:S
Ik ben en blijf aansprakelijk voor de hypotheek, ook al woon ik er niet. En de bank maakt het geen ene zak uit hoe of wat het betaald word, als het maar betaald word..
Eigenlijk niks nieuws, maar ga toch echt overwegen om het via de bank te verkopen
echt een klote situatie!
Je kan ook niet lezen? Ik zei niet hetzelfde, ik zei dat je een advocaat een brief moet laten sturen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:39 schreef K-Girly het volgende:
*Een zaak starten, zodat ik hij de verkoop niet kan sobborteren en mij een sleutel van het huis moet geven, en een hele kleine kans dat hij al mijn woonlasten (huur) deels moet betalen. Wat wel een paar jaar kan duren....:S
Dit is dus wat hij mij heeft verteld...precies hetzelfde wat jij zegt...
Maak je toch niet zo druk, kindje. Onderneem gewoon eens iets. Ga op bezoek bij je ex. Laat hem in elkaar trimmen door je nieuwe vriend. Neem een andere makelaar, liefst van buiten de regio, eentje die wel iets voor je doet. Bel eens op naar je hypotheekverstrekker. Maar alsjeblieft, don't lose your head.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:04 schreef K-Girly het volgende:
Zoals ik al 10x zeg ben ik al 2,5 jaar bezig met informeren en krijg elke keer hetzelfde te horen. Lees nu even het hele topic terug. Zijn de mensen die ik spreek dan allemaal zo dom? of jij zo slim? Want begin me onderhand af te vragen of er veel verschil zit per regio een juridische deeltjes als je GEEN samenlevingscontract hebt!!!!!!
Ja kan heel veel zeggen en willen..en een hoop geld aan een advocaat betalen maanden/jaren moet wachten maar ik dan uiteindelijk de sleutel heb en nog maandelijks moet betalen?
Mijn vader heeft inzicht in in alles, betalingen, makelaar...omdat (verassing) ik er de ballen verstand van heb...
Ik heb je hele topic gelezen en me verbaasd over wat een slappe happen jij en ook je vader zijn. Een advocaat is helemaal niet zo duur, en nu heb je al 2,5 jaar geld in een bodemloze put gegooid. Als je direct bij de breuk 1000 euro aan een advocaat had uitgegeven en vervolgens snel goede afspraken gemaakt had, was je goedkoper uitgeweest. Je bespaart dus op de verkeerde dingen. Bovendien vraag ik me af waarom je geen rechtsbijstandsverzekering hebt als je een schuld van 2 ton aangaat. Echt, al die jonge mensen die als kippen zonder koppen torenhoge schulden aangaan terwijl ze nog te stom zijn om te poepen zou verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:04 schreef K-Girly het volgende:
Zoals ik al 10x zeg ben ik al 2,5 jaar bezig met informeren en krijg elke keer hetzelfde te horen. Lees nu even het hele topic terug. Zijn de mensen die ik spreek dan allemaal zo dom? of jij zo slim? Want begin me onderhand af te vragen of er veel verschil zit per regio een juridische deeltjes als je GEEN samenlevingscontract hebt!!!!!!
Ja kan heel veel zeggen en willen..en een hoop geld aan een advocaat betalen maanden/jaren moet wachten maar ik dan uiteindelijk de sleutel heb en nog maandelijks moet betalen?
Mijn vader heeft inzicht in in alles, betalingen, makelaar...omdat (verassing) ik er de ballen verstand van heb...
Dit dus.. Je hebt je geld gewoon door de plee gespoelt, dat heb JIJ zelf gedaan. Dus kom nou niet aanzetten met dat het allemaal zo duur is.. Je bent er al 2,5 jaar ziek van zeg je? Blijkbaar niet beroerd genoeg anders had je wel beter je best gedaan. 'ik heb er de ballen verstand van', zelfs na 2,5 jaar ben je blijkbaar nog te lui om je nog maar een letter in te lezen in dit onderwerp. Echt, ik word misselijk van jouquote:Op vrijdag 10 april 2009 10:12 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb er verder 'de balle verstand nie van', maar WTF? 2.5 jaar? Als 't voor de helft jouw huis is zou ik daar ook maar eens gebruik van maken. Iedere vrijdagavond gezellig een feestje houden met wat vrienden, kijken hoe 'm dat bevalt. Of werkt hij? Dan kan je beter een dinsdagavond doen. Laat de badkamer opnieuw betegelen ofzo, en zorg ervoor dat ze dat niet te snel doen. Creatief zijn.
Dat als hij niet mee wil werken dus. Ga eerst maar eens écht met een advocaat praten ipv. telefoontjes. En ja, die kosten geld, maar nu betaal je 220e per maand.. voor dat geld had je ondertussen een heel leger advocaten in kunnen schakelen.
Dat dus. Maar dat hoeft heus niet per se via een advocaat.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:21 schreef Shitney het volgende:
Volgens mij is de enige mogelijkheid die je nog hebt om met je ex tot een oplossing te komen als jij hem laat merken dat de tijd van slappe praatjes waardoor jij je laat afschepen voorbij is. En dan kom je dus weer uit bij een advocaat. Je ex weet namelijk al lang dat jij en je vader toch niks ondernemen, dus het zal hem aan zijjn reet roesten wat jij wil.
Precies! Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:21 schreef Lemmeb het volgende:
Ik zou het nooit op executie aan laten komen. Daar wordt niemand beter van, behalve de eventuele koper. Maar misschien is sig000 dat wel.
Uiteindelijk gaat het maar om 220 euro (bruto?) per maand. Je moet gewoon zorgen dat je het huis zo snel mogelijk op een normale manier verkocht krijgt en daarvoor alles uit de kast haalt. Daarnaast moet je je ex aan z'n verstand zien te brengen dat z'n luxe positie teneinde loopt. Daarvoor hoef je geen enkel middel te schuwen.
Mij lijkt het logisch dat bij zo'n jong meisje al 2,5 jaar geleden de ouders hadden bijgesprongen en eventueel met de ouders van de ex in der minne tot een bepaalde oplossing gekomen waren. Maar kennelijk hebben die ouders ook zitten slapen en heeft de ex ook geen redelijke mensen in zijn omgeving. Ik vermoed dus ook dat het zo'n halfgare asociaal is. Dan blijft er weinig andere keus over dan via een advocaat, na 2,5 jaar lijkt de tijd voor mediation in de familiesfeer oid wel voorbij.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat dus. Maar dat hoeft heus niet per se via een advocaat.
Aan de andere kant: het zal wel weer om zo'n halve crimineel gaan (daar hebben dit soort meisjes een zwak voor), dus dan is een advocaat inderdaad de beste oplossing.
Ja, die regelt blijkbaar alles.. Nou, die heeft er dan ook geen kaas van gegeten..quote:
In Limburg heb je zat huurhuizen waarbij je net zulke lage maandlasten of nog lager hebt, hoor. Die heb je trouwens in de Randstad ook gewoon. Ik ken mensen die voor 350 euro in eengezinswoningen (huur)wonen.quote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:21 schreef Shitney het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om in 2,5 jaar nog steeds geen advocaat te hebben ingeschakeld? En zelfs nu nog steeds alleen maar op Fok te blijven kletsen in plaats van naar een advocaat te gaan?
Ik had het nog gelezen? Jij bedoelde zeker TS zelf? Dat ook idd.quote:
Vertel mij wat!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
In kritische tijden is aan zulke gevallen gewoon geld te verdienen. Zelfs in Venray.
Exact.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:43 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik had het nog gelezen? Jij bedoelde zeker TS zelf? Dat ook idd.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:40 schreef Shitney het volgende:
[..]
In Limburg heb je zat huurhuizen waarbij je net zulke lage maandlasten of nog lager hebt, hoor. Die heb je trouwens in de Randstad ook gewoon. Ik ken mensen die voor 350 euro in eengezinswoningen (huur)wonen.
Ik ook, in Utrecht. Op een dubbeldik Shell-salaris.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:40 schreef Shitney het volgende:
[..]
In Limburg heb je zat huurhuizen waarbij je net zulke lage maandlasten of nog lager hebt, hoor. Die heb je trouwens in de Randstad ook gewoon. Ik ken mensen die voor 350 euro in eengezinswoningen (huur)wonen.
440 euro in de maand aflossingsvrij, en dan nog jaren aan een aso ex vastzitten met alle gezeur van dien. Met een beetje pech een BKR codering, een torenhoge restschuld, jarenlang ellende. En dat alllemaal op je 20e, omdat de mentaliteit van tegenwoordig is dat je als 20 jarige gek bent als je geen huis koopt en daar direct een dure keuken en dure badkamer in plaatst. Ik vind het waanzin, wat is er mis met met je eerste vriendje gewoon eens in een huurhuisje te gaan samenwonen? Ze waren binnen een half jaar al uit elkaar!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
220 euro in de maand als je 't verder goed hebt daar lig je niet wakker van.
Je moet ook niet gelijk verwachten dat we hier allemaal juristen hebbenquote:Op vrijdag 10 april 2009 10:50 schreef K-Girly het volgende:
Maar heb blijkbaar al die tijd heel dom advies gehad!
Goed advies!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:51 schreef singha het volgende:
Ik zou je Ex ook gewoon wat meer onder druk zetten. Waarom stel je hem niet voor de volgende keuze:
1) Hij zet het huis op zijn naam (en neemt vanaf nu alle kosten op zich). Hij heeft de mazzel gehad dat jij al 2.5 jaar hebt mee betaald, kan er blijven wonen en heeft geen restschuld.
2) Jij betaald niet meer, huis komt in de executie verkoop. Hij heeft geen woonruimte meer en een restschuld. Hij zal waarschijnlijk meer geld kwijt zijn per maand dan alleen de hypotheek betalen (rente voor een gewone lening ligt nl.een stuk hoger.)
In beide gevallen ben jij van de hele situatie af en in het ergste geval heb je een nog te overziene rest schuld (die je met 220 euro per maand best snel kan aflossen) Je kan tenslotte beter aan een eigen schuld betalen dan een parasiet onderhouden.
Precies, that's the spirit!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:50 schreef K-Girly het volgende:
De lage lasten is omdat het een aflosvrij hypotheek is en toen een gunstige rente, en erg veel belasting voordeel.
Dat ik erg dom bezig ben heb ik nu heel erg vaak gehoord..Maar heb blijkbaar al die tijd heel dom advies gehad! En achteraf is makkelijk praten. Iedereen maakt fouten dit is dan wel een hele grote..laten we het maar houden op ontwetendheid.
[b]De schuld heeft me al die tijd afgeschrokken om verder stappen te ondernemen (niet wetend dat dit zo lang ging duren)[/b] Ja indd heeeeeeeeel dom ACHTERAF
Er is altijd een uitweg, misschien niet een ultieme oplossing..
Ben een positief en gezond gelukkig mens, en er zijn ergere dingen in de wereld..
Maar dit gaat zker goed komen
Bedankt voor de serieuze adviezen.
Alleen om te stangen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:56 schreef Chinless het volgende:
Ik zal in iedergeval wel gewoon de sleutel op eisen. gewoon omdat jij halve eigenaar bent van de woning.
Dat zullen ze er destijds wel voor betaald hebben. Op het hoogtepunt gekocht heh.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:07 schreef Shitney het volgende:
Waarom is je huis eigenlijk zo belachelijk duur? Ik zie in Venray ontzettend veel huizen te koop staan die vele malen goedkoper zijn, ook twee onder een kappen en dergelijke. Geen wonder dat je niet verkoopt.
Met 440 euro aflossing? Lijkt me niet?quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat zullen ze er destijds wel voor betaald hebben. Op het hoogtepunt gekocht heh.
Hoe kan de ex van TS nu niet in staat zijn om ¤440 hypotheek te betalen? Nog student of werkloos of zo? Want dat zijn echt geen buitengewoon hoge maandlasten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Met 440 euro aflossing? Lijkt me niet?
3 jaar geleden, zie OP. Vrijwel op het hoogtepunt dus.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Met 440 euro aflossing? Lijkt me niet?
Het staat waarschijnlijk alleen in de uithoeken van het internet te koop.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:20 schreef E.T. het volgende:
ik zie op Funda en Jaap helemaal geen hoekhuis voor 199.500 staan in Venray?
Geen wonder dat het huis niet verkoopt..
Waarschijnlijk zodat sig000 het net wel kan vinden als het 100.000 zaktquote:Op vrijdag 10 april 2009 11:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het staat waarschijnlijk alleen in de uithoeken van het internet te koop.
Zo ben ik ooit begonnen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:23 schreef Parzival het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zodat sig000 het net wel kan vinden als het 100.000 zakt
Helaas kan je zo niet eisen dat de prijs omlaag gaat. Misschien is die ex onder de indruk en werkt hij mee, maar als hij nee zegt is het einde verhaal en zul je het via de rechter moeten afdwingen wat inderdaad een behoorlijke tijd kan duren.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:19 schreef Parzival het volgende:
Gezien bovenstaande en het advies van je advo.. met iemand erbij om de tafel met die gast.. en gewoon zeggen.. ik vinnet mooi geweest.. jij het huis overnemen en als je dat niet kan betalen.. dan is het jammerrrrrr prijs gewoon laten zakken en verkopen de boel. Het feit of hij dat wil of niet doet niet ter sprake.. Een snelle verkoop forceren heeft nou eenmaal zijn nadelen.
Dat viel me ook al op. En ik zie wel hele nette hoekhuizen voor maar 157 staan, en zelfs rijtjeshuizen voor 135, en vele goedkopere huizen die ook al 6+maanden te koop staan, dus je kunt gevoeglijk aannemen dat je in een dergelijke markt een hoekhuis voor 199 nooit gaat verkopen, al zaten er gouden kranen in.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:20 schreef E.T. het volgende:
ik zie op Funda en Jaap helemaal geen hoekhuis voor 199.500 staan in Venray?
Geen wonder dat het huis niet verkoopt..
Volgens mij is dat nou juist het probleem.. de huidige hypotheek is op basis van niet afbetalen en in een mega gunstige tijd afgesloten. Het hernieuwen van TS"s deel zou weleens de lasten dramatisch kunnen verhogen.. van 220 euro naar bijv 400 euro.. (incl afbetalen en rente stijging). .dat zal die wel niet kunnen betalen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:47 schreef dyna18 het volgende:
Om nog even op het kostenplaatje van je ex terug te komen.
Je hebt het volgende aangegeven:
De hypotheek kost 440 euro netto voor de woning per maand. Daar komt dan ongeveer 300 euro vaste lasten bij.
Zeg maar een ruimte 750 euro. Je ex heeft mondeling aangegeven dat niet te kunnen betalen. Vanwege de houding van je ex kan dat echter best wel eens niet waar zijn, dan wel dat de situatie ondertussen anders ligt en hij het nu wel kan betalen.
Ik verwacht dat dat nog wel eerlijk gebeurd. Met 4% rente op 200.000 = 8000 euro per jaar = 667euro per maand. Daarop zou je wellicht zo'n 225 euro HRA krijgen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:05 schreef Gia het volgende:
Verder vraag ik me ook af of TS wel haar deel van de HRA heeft ontvangen of dat meneer die helemaal zelf heeft opgestreken.
Die rekensom klopt wel aardig, in Limburg koop je zo´n huis voor minder maar raak je ´t aan de straatstenen niet meer kwijt daarna.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:15 schreef Brad het volgende:
[..]
Ik verwacht dat dat nog wel eerlijk gebeurd. Met 4% rente op 200.000 = 8000 euro per jaar = 667euro per maand. Daarop zou je wellicht zo'n 225 euro HRA krijgen.
Klinkt mooi zo mediator, en dat is het ook, als beide partijen een probleem hebben en een oplossing willen. Ik denk dat de ex in dit verhaal geen probleem ziet, en gelijk heeft hij. Hij woont al 2,5 jaar op 50% van de kosten. Ik denk niet dat hij hier aan mee gaat werken. Het valt natuurlijk wel te proberen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:47 schreef dyna18 het volgende:
Mij lijkt daarom eerst een andere weg bewandelen een goede keuze. Kijk of er een mediator gevonden kan worden. Iemand met verstand van zaken die neutraal het conflict tussen jij en je ex probeert op te lossen. Misschien dat door een neutraal persoon in te schakelen je ex wel tot meewerken te bewegen is.
Juist dan maar gewoon keet onder de reet van je ex laten verkopen omdat jij niet meer betaalt.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:15 schreef DuchessX het volgende:
Hoe lullig dan ook, het is stom dat je geen samenlevingscontract hebt afgesloten. Aanvaard de consequenties en leer ervan. Blijf niet miepen maar neem een beslissing en ga verder met je leven
Ter info: Als je samen een huis koopt (dus het huis komt op naam van beide) dan heb je sowieso een samenlevingscontract. Dat is in dat geval een eis.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Had jij ook geen samenlevingscontract? Want dit lijkt me nou juist een van de bepalingen van een samenlevingscontract (dat je elkaar in onderhoud voorziet).
Ik dacht idd ook dat dat verplicht was...quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:22 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Ter info: Als je samen een huis koopt (dus het huis komt op naam van beide) dan heb je sowieso een samenlevingscontract. Dat is in dat geval een eis.
Tja, wat je daar verder wel en niet in regelt is een ander verhaal.
Je kunt het ook overdrijven, maar een beetje meer een killer-mentaliteit zou de TS inderdaad niet misstaan.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:04 schreef eleusis het volgende:
Wat een droevig topic, 2,5 jaar lang deze ellende!
Tijd om druk te zetten op die madderfacker, per direct sleutel opvragen. Stal sowieso maar wat oude troep in dat huis. Gewoon om hem te laten weten dat je er nog bent. Advocaat inschakelen voor wat leuke briefjes. En verder het advies van de advocaat volgen.
Mediators zijn losers die zeer gevoelig zijn voor manipulatie, en als het de tegenpartij te warm onder de voeten wordt kan hij er mee kappen, bedenk je maar drie keer voordat je daaraan begint.
Tijd om het initiatief te nemen. Tijd voor agressie!
I WANT YOU TO GET MAD!
Nou, dan zou ik als ik jou was gewoon nog 30jaar 220e per maand blijven betalen aan die sloeber. Dan weet je in elk geval 2 dingen zeker, 1) je hebt na die 30jaar 79200euro aan die sloeber gedoneert en 2) je hebt geen schuldquote:Op vrijdag 10 april 2009 13:29 schreef K-Girly het volgende:
word dat vast 3x zoveel.
'Verplicht'? Door wie? Er zijn de afgelopen jaren wel gekkere dingen gebeurd.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik dacht idd ook dat dat verplicht was...
Door de hypotheekverstrekkers.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
'Verplicht'? Door wie? Er zijn de afgelopen jaren wel gekkere dingen gebeurd.
Dat hangt natuurlijk maar net van de hypotheekverstrekker af.quote:
En het soort hypotheek denk ikquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:29 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk maar net van de hypotheekverstrekker af.
Uiteraard. Voor aflossingsvrij gelden bijzonder weinig regels.quote:
foutquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:26 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Nou, dan zou ik als ik jou was gewoon nog 30jaar 220e per maand blijven betalen aan die sloeber. Dan weet je in elk geval 2 dingen zeker, 1) je hebt na die 30jaar 79200euro aan die sloeber gedoneert en 2) je hebt geen schuld
Volgens mij niks, als die hypotheek op 2 namen staat interesseert het niemand wie het betaald, als het geld voor die hypotheek maar binnenkomt. Als je een dat niet meer kan betalen (om welke reden dan ook) moet je je verplichten van de hand doen, dus bv je huis verkopen. Doe je dat in een vervelende tijd zoals nu, dan ben je de Sjaak. Wacht je nog langer, dan heb je of geluk of nog meer pech.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:20 schreef E.T. het volgende:
Wat voor belang heeft een hypotheekverstrekker bij een samenlevingscontract?
Een janktopic is het zeker, maar voor de rest valt het ook wel meer mee. Het huis staat al 2,5 jaar te koop. Ze hebben gewoon te lang gewacht met actief te verkopen, waarschijnlijk doordat die trieste rukker waar ze iets mee had daar een stokje voor stak.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:29 schreef elcastel het volgende:
Ik kan wat missen, maar dit topic is wel degelijk een janktopic van iemand die zolang (krampachtig) heeft gewacht in de hoop op betere tijden, dat het water aan de lippen staat (of eigenlijk al ver daarboven).
Venray zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:35 schreef Parzival het volgende:
ik wacht nog steeds op de link waar het huis staat..
TS laat eens zien wat je niet verkocht krijgt!
Want het huis is aflossingsvrij.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:26 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Nou, dan zou ik als ik jou was gewoon nog 30jaar 220e per maand blijven betalen aan die sloeber. Dan weet je in elk geval 2 dingen zeker, 1) je hebt na die 30jaar 79200euro aan die sloeber gedoneert en 2) je hebt geen nog steeds schuld
Ik kreeg i.i.g. geen hypotheek zonder een (notarieel) samenlevingscontract. Hierin moet de eigendomsverhouding van het huis vastliggen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
'Verplicht'? Door wie? Er zijn de afgelopen jaren wel gekkere dingen gebeurd.
Je weet toch dat dat filantropische instellingen zijn?quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:41 schreef Parzival het volgende:
keert de verzekering ook uit als je je eigen huis in de fik steekt ? in dit geval dus alleen de opstal verzekering..
Natuurlijk is dat wel aantoonbaar. Er is immers een eigendoms- en een hypotheekakte.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:44 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Ik kreeg i.i.g. geen hypotheek zonder een (notarieel) samenlevingscontract. Hierin moet de eigendomsverhouding van het huis vastliggen.
Als ze zo'n contract niet zou hebben, dan is ze helemaal dom dat ze nog een cent betaalt. Want dan betaalt ze aan een schuld waarvan het onderpand niet eens aantoonbaar haar eigendom is.
Deze mag je uitleggen ? Er staan wsl toch echt wel namen in de hypotheekacte denk je niet ?quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:44 schreef blaatertje het volgende:
... Want dan betaalt ze aan een schuld waarvan het onderpand niet eens aantoonbaar haar eigendom is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |