Nu zit je toch ook in de schulden?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:25 schreef K-Girly het volgende:
toch blijf ik het niet slim vinden om pas na 2.5 jaar op Fok vragen te stellen over je juridische mogelijkheden in dit verhaal.. ik zou na 6mnd al naar de rechter zijn gegaan (of iig een advocaat) om te kijken naar de opties die er zijn.
Heb ik al veel eerder gedaan zoals je eerder in het forum hebt gelezen maar kreeg telkens te horen executieverkoop en omdat ik mezlef niet in de schulden wou werken vond ik dat geen optie...
Nu denk ik dat ik weinig keus heb.
Wat doe je moeilijk over executie verkoop, heb je de overige opties al wel eens bekeken? Echt, je bent zo zwak.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:22 schreef K-Girly het volgende:
Vanochtend heb ik een telefonisch consult gehad met een advocaat om te kijken of het uberhaupt een zaak kan worden en ik veel kans maak.
Dit zijn de opties/adviezen die hij mij heeft gegeven.
*Zoals vele al hebben gezegd executie verkoop, en afwachten voor hoeveel het word verkocht, blijft dus een hoge schuld + makelaarskosten die er nog bijkomen![]()
*Blijven betalen (sponseren) en maar afwachten of ik uberhaupt OOIT vanaf kom?
*Een zaak starten, zodat ik hij de verkoop niet kan sobborteren en mij een sleutel van het huis moet geven, en een hele kleine kans dat hij al mijn woonlasten (huur) deels moet betalen. Wat wel een paar jaar kan duren....:S
Ik ben en blijf aansprakelijk voor de hypotheek, ook al woon ik er niet. En de bank maakt het geen ene zak uit hoe of wat het betaald word, als het maar betaald word..
Eigenlijk niks nieuws, maar ga toch echt overwegen om het via de bank te verkopen
echt een klote situatie!
Je kan ook niet lezen? Ik zei niet hetzelfde, ik zei dat je een advocaat een brief moet laten sturen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:39 schreef K-Girly het volgende:
*Een zaak starten, zodat ik hij de verkoop niet kan sobborteren en mij een sleutel van het huis moet geven, en een hele kleine kans dat hij al mijn woonlasten (huur) deels moet betalen. Wat wel een paar jaar kan duren....:S
Dit is dus wat hij mij heeft verteld...precies hetzelfde wat jij zegt...
Maak je toch niet zo druk, kindje. Onderneem gewoon eens iets. Ga op bezoek bij je ex. Laat hem in elkaar trimmen door je nieuwe vriend. Neem een andere makelaar, liefst van buiten de regio, eentje die wel iets voor je doet. Bel eens op naar je hypotheekverstrekker. Maar alsjeblieft, don't lose your head.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:04 schreef K-Girly het volgende:
Zoals ik al 10x zeg ben ik al 2,5 jaar bezig met informeren en krijg elke keer hetzelfde te horen. Lees nu even het hele topic terug. Zijn de mensen die ik spreek dan allemaal zo dom? of jij zo slim? Want begin me onderhand af te vragen of er veel verschil zit per regio een juridische deeltjes als je GEEN samenlevingscontract hebt!!!!!!
Ja kan heel veel zeggen en willen..en een hoop geld aan een advocaat betalen maanden/jaren moet wachten maar ik dan uiteindelijk de sleutel heb en nog maandelijks moet betalen?
Mijn vader heeft inzicht in in alles, betalingen, makelaar...omdat (verassing) ik er de ballen verstand van heb...
Ik heb je hele topic gelezen en me verbaasd over wat een slappe happen jij en ook je vader zijn. Een advocaat is helemaal niet zo duur, en nu heb je al 2,5 jaar geld in een bodemloze put gegooid. Als je direct bij de breuk 1000 euro aan een advocaat had uitgegeven en vervolgens snel goede afspraken gemaakt had, was je goedkoper uitgeweest. Je bespaart dus op de verkeerde dingen. Bovendien vraag ik me af waarom je geen rechtsbijstandsverzekering hebt als je een schuld van 2 ton aangaat. Echt, al die jonge mensen die als kippen zonder koppen torenhoge schulden aangaan terwijl ze nog te stom zijn om te poepen zou verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:04 schreef K-Girly het volgende:
Zoals ik al 10x zeg ben ik al 2,5 jaar bezig met informeren en krijg elke keer hetzelfde te horen. Lees nu even het hele topic terug. Zijn de mensen die ik spreek dan allemaal zo dom? of jij zo slim? Want begin me onderhand af te vragen of er veel verschil zit per regio een juridische deeltjes als je GEEN samenlevingscontract hebt!!!!!!
Ja kan heel veel zeggen en willen..en een hoop geld aan een advocaat betalen maanden/jaren moet wachten maar ik dan uiteindelijk de sleutel heb en nog maandelijks moet betalen?
Mijn vader heeft inzicht in in alles, betalingen, makelaar...omdat (verassing) ik er de ballen verstand van heb...
Dit dus.. Je hebt je geld gewoon door de plee gespoelt, dat heb JIJ zelf gedaan. Dus kom nou niet aanzetten met dat het allemaal zo duur is.. Je bent er al 2,5 jaar ziek van zeg je? Blijkbaar niet beroerd genoeg anders had je wel beter je best gedaan. 'ik heb er de ballen verstand van', zelfs na 2,5 jaar ben je blijkbaar nog te lui om je nog maar een letter in te lezen in dit onderwerp. Echt, ik word misselijk van jouquote:Op vrijdag 10 april 2009 10:12 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb er verder 'de balle verstand nie van', maar WTF? 2.5 jaar? Als 't voor de helft jouw huis is zou ik daar ook maar eens gebruik van maken. Iedere vrijdagavond gezellig een feestje houden met wat vrienden, kijken hoe 'm dat bevalt. Of werkt hij? Dan kan je beter een dinsdagavond doen. Laat de badkamer opnieuw betegelen ofzo, en zorg ervoor dat ze dat niet te snel doen. Creatief zijn.
Dat als hij niet mee wil werken dus. Ga eerst maar eens écht met een advocaat praten ipv. telefoontjes. En ja, die kosten geld, maar nu betaal je 220e per maand.. voor dat geld had je ondertussen een heel leger advocaten in kunnen schakelen.
Dat dus. Maar dat hoeft heus niet per se via een advocaat.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:21 schreef Shitney het volgende:
Volgens mij is de enige mogelijkheid die je nog hebt om met je ex tot een oplossing te komen als jij hem laat merken dat de tijd van slappe praatjes waardoor jij je laat afschepen voorbij is. En dan kom je dus weer uit bij een advocaat. Je ex weet namelijk al lang dat jij en je vader toch niks ondernemen, dus het zal hem aan zijjn reet roesten wat jij wil.
Precies! Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:21 schreef Lemmeb het volgende:
Ik zou het nooit op executie aan laten komen. Daar wordt niemand beter van, behalve de eventuele koper. Maar misschien is sig000 dat wel.
Uiteindelijk gaat het maar om 220 euro (bruto?) per maand. Je moet gewoon zorgen dat je het huis zo snel mogelijk op een normale manier verkocht krijgt en daarvoor alles uit de kast haalt. Daarnaast moet je je ex aan z'n verstand zien te brengen dat z'n luxe positie teneinde loopt. Daarvoor hoef je geen enkel middel te schuwen.
Mij lijkt het logisch dat bij zo'n jong meisje al 2,5 jaar geleden de ouders hadden bijgesprongen en eventueel met de ouders van de ex in der minne tot een bepaalde oplossing gekomen waren. Maar kennelijk hebben die ouders ook zitten slapen en heeft de ex ook geen redelijke mensen in zijn omgeving. Ik vermoed dus ook dat het zo'n halfgare asociaal is. Dan blijft er weinig andere keus over dan via een advocaat, na 2,5 jaar lijkt de tijd voor mediation in de familiesfeer oid wel voorbij.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat dus. Maar dat hoeft heus niet per se via een advocaat.
Aan de andere kant: het zal wel weer om zo'n halve crimineel gaan (daar hebben dit soort meisjes een zwak voor), dus dan is een advocaat inderdaad de beste oplossing.
Ja, die regelt blijkbaar alles.. Nou, die heeft er dan ook geen kaas van gegeten..quote:
In Limburg heb je zat huurhuizen waarbij je net zulke lage maandlasten of nog lager hebt, hoor. Die heb je trouwens in de Randstad ook gewoon. Ik ken mensen die voor 350 euro in eengezinswoningen (huur)wonen.quote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:21 schreef Shitney het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om in 2,5 jaar nog steeds geen advocaat te hebben ingeschakeld? En zelfs nu nog steeds alleen maar op Fok te blijven kletsen in plaats van naar een advocaat te gaan?
Ik had het nog gelezen? Jij bedoelde zeker TS zelf? Dat ook idd.quote:
Vertel mij wat!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
In kritische tijden is aan zulke gevallen gewoon geld te verdienen. Zelfs in Venray.
Exact.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:43 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik had het nog gelezen? Jij bedoelde zeker TS zelf? Dat ook idd.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:40 schreef Shitney het volgende:
[..]
In Limburg heb je zat huurhuizen waarbij je net zulke lage maandlasten of nog lager hebt, hoor. Die heb je trouwens in de Randstad ook gewoon. Ik ken mensen die voor 350 euro in eengezinswoningen (huur)wonen.
Ik ook, in Utrecht. Op een dubbeldik Shell-salaris.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:40 schreef Shitney het volgende:
[..]
In Limburg heb je zat huurhuizen waarbij je net zulke lage maandlasten of nog lager hebt, hoor. Die heb je trouwens in de Randstad ook gewoon. Ik ken mensen die voor 350 euro in eengezinswoningen (huur)wonen.
440 euro in de maand aflossingsvrij, en dan nog jaren aan een aso ex vastzitten met alle gezeur van dien. Met een beetje pech een BKR codering, een torenhoge restschuld, jarenlang ellende. En dat alllemaal op je 20e, omdat de mentaliteit van tegenwoordig is dat je als 20 jarige gek bent als je geen huis koopt en daar direct een dure keuken en dure badkamer in plaatst. Ik vind het waanzin, wat is er mis met met je eerste vriendje gewoon eens in een huurhuisje te gaan samenwonen? Ze waren binnen een half jaar al uit elkaar!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
220 euro in de maand als je 't verder goed hebt daar lig je niet wakker van.
Je moet ook niet gelijk verwachten dat we hier allemaal juristen hebbenquote:Op vrijdag 10 april 2009 10:50 schreef K-Girly het volgende:
Maar heb blijkbaar al die tijd heel dom advies gehad!
Goed advies!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:51 schreef singha het volgende:
Ik zou je Ex ook gewoon wat meer onder druk zetten. Waarom stel je hem niet voor de volgende keuze:
1) Hij zet het huis op zijn naam (en neemt vanaf nu alle kosten op zich). Hij heeft de mazzel gehad dat jij al 2.5 jaar hebt mee betaald, kan er blijven wonen en heeft geen restschuld.
2) Jij betaald niet meer, huis komt in de executie verkoop. Hij heeft geen woonruimte meer en een restschuld. Hij zal waarschijnlijk meer geld kwijt zijn per maand dan alleen de hypotheek betalen (rente voor een gewone lening ligt nl.een stuk hoger.)
In beide gevallen ben jij van de hele situatie af en in het ergste geval heb je een nog te overziene rest schuld (die je met 220 euro per maand best snel kan aflossen) Je kan tenslotte beter aan een eigen schuld betalen dan een parasiet onderhouden.
Precies, that's the spirit!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:50 schreef K-Girly het volgende:
De lage lasten is omdat het een aflosvrij hypotheek is en toen een gunstige rente, en erg veel belasting voordeel.
Dat ik erg dom bezig ben heb ik nu heel erg vaak gehoord..Maar heb blijkbaar al die tijd heel dom advies gehad! En achteraf is makkelijk praten. Iedereen maakt fouten dit is dan wel een hele grote..laten we het maar houden op ontwetendheid.
[b]De schuld heeft me al die tijd afgeschrokken om verder stappen te ondernemen (niet wetend dat dit zo lang ging duren)[/b] Ja indd heeeeeeeeel dom ACHTERAF
Er is altijd een uitweg, misschien niet een ultieme oplossing..
Ben een positief en gezond gelukkig mens, en er zijn ergere dingen in de wereld..
Maar dit gaat zker goed komen
Bedankt voor de serieuze adviezen.
Alleen om te stangen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:56 schreef Chinless het volgende:
Ik zal in iedergeval wel gewoon de sleutel op eisen. gewoon omdat jij halve eigenaar bent van de woning.
Dat zullen ze er destijds wel voor betaald hebben. Op het hoogtepunt gekocht heh.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:07 schreef Shitney het volgende:
Waarom is je huis eigenlijk zo belachelijk duur? Ik zie in Venray ontzettend veel huizen te koop staan die vele malen goedkoper zijn, ook twee onder een kappen en dergelijke. Geen wonder dat je niet verkoopt.
Met 440 euro aflossing? Lijkt me niet?quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat zullen ze er destijds wel voor betaald hebben. Op het hoogtepunt gekocht heh.
Hoe kan de ex van TS nu niet in staat zijn om ¤440 hypotheek te betalen? Nog student of werkloos of zo? Want dat zijn echt geen buitengewoon hoge maandlasten.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Met 440 euro aflossing? Lijkt me niet?
3 jaar geleden, zie OP. Vrijwel op het hoogtepunt dus.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Met 440 euro aflossing? Lijkt me niet?
Het staat waarschijnlijk alleen in de uithoeken van het internet te koop.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:20 schreef E.T. het volgende:
ik zie op Funda en Jaap helemaal geen hoekhuis voor 199.500 staan in Venray?
Geen wonder dat het huis niet verkoopt..
Waarschijnlijk zodat sig000 het net wel kan vinden als het 100.000 zaktquote:Op vrijdag 10 april 2009 11:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het staat waarschijnlijk alleen in de uithoeken van het internet te koop.
Zo ben ik ooit begonnen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:23 schreef Parzival het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zodat sig000 het net wel kan vinden als het 100.000 zakt
Helaas kan je zo niet eisen dat de prijs omlaag gaat. Misschien is die ex onder de indruk en werkt hij mee, maar als hij nee zegt is het einde verhaal en zul je het via de rechter moeten afdwingen wat inderdaad een behoorlijke tijd kan duren.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:19 schreef Parzival het volgende:
Gezien bovenstaande en het advies van je advo.. met iemand erbij om de tafel met die gast.. en gewoon zeggen.. ik vinnet mooi geweest.. jij het huis overnemen en als je dat niet kan betalen.. dan is het jammerrrrrr prijs gewoon laten zakken en verkopen de boel. Het feit of hij dat wil of niet doet niet ter sprake.. Een snelle verkoop forceren heeft nou eenmaal zijn nadelen.
Dat viel me ook al op. En ik zie wel hele nette hoekhuizen voor maar 157 staan, en zelfs rijtjeshuizen voor 135, en vele goedkopere huizen die ook al 6+maanden te koop staan, dus je kunt gevoeglijk aannemen dat je in een dergelijke markt een hoekhuis voor 199 nooit gaat verkopen, al zaten er gouden kranen in.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:20 schreef E.T. het volgende:
ik zie op Funda en Jaap helemaal geen hoekhuis voor 199.500 staan in Venray?
Geen wonder dat het huis niet verkoopt..
Volgens mij is dat nou juist het probleem.. de huidige hypotheek is op basis van niet afbetalen en in een mega gunstige tijd afgesloten. Het hernieuwen van TS"s deel zou weleens de lasten dramatisch kunnen verhogen.. van 220 euro naar bijv 400 euro.. (incl afbetalen en rente stijging). .dat zal die wel niet kunnen betalen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:47 schreef dyna18 het volgende:
Om nog even op het kostenplaatje van je ex terug te komen.
Je hebt het volgende aangegeven:
De hypotheek kost 440 euro netto voor de woning per maand. Daar komt dan ongeveer 300 euro vaste lasten bij.
Zeg maar een ruimte 750 euro. Je ex heeft mondeling aangegeven dat niet te kunnen betalen. Vanwege de houding van je ex kan dat echter best wel eens niet waar zijn, dan wel dat de situatie ondertussen anders ligt en hij het nu wel kan betalen.
Ik verwacht dat dat nog wel eerlijk gebeurd. Met 4% rente op 200.000 = 8000 euro per jaar = 667euro per maand. Daarop zou je wellicht zo'n 225 euro HRA krijgen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:05 schreef Gia het volgende:
Verder vraag ik me ook af of TS wel haar deel van de HRA heeft ontvangen of dat meneer die helemaal zelf heeft opgestreken.
Die rekensom klopt wel aardig, in Limburg koop je zo´n huis voor minder maar raak je ´t aan de straatstenen niet meer kwijt daarna.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:15 schreef Brad het volgende:
[..]
Ik verwacht dat dat nog wel eerlijk gebeurd. Met 4% rente op 200.000 = 8000 euro per jaar = 667euro per maand. Daarop zou je wellicht zo'n 225 euro HRA krijgen.
Klinkt mooi zo mediator, en dat is het ook, als beide partijen een probleem hebben en een oplossing willen. Ik denk dat de ex in dit verhaal geen probleem ziet, en gelijk heeft hij. Hij woont al 2,5 jaar op 50% van de kosten. Ik denk niet dat hij hier aan mee gaat werken. Het valt natuurlijk wel te proberen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:47 schreef dyna18 het volgende:
Mij lijkt daarom eerst een andere weg bewandelen een goede keuze. Kijk of er een mediator gevonden kan worden. Iemand met verstand van zaken die neutraal het conflict tussen jij en je ex probeert op te lossen. Misschien dat door een neutraal persoon in te schakelen je ex wel tot meewerken te bewegen is.
Juist dan maar gewoon keet onder de reet van je ex laten verkopen omdat jij niet meer betaalt.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:15 schreef DuchessX het volgende:
Hoe lullig dan ook, het is stom dat je geen samenlevingscontract hebt afgesloten. Aanvaard de consequenties en leer ervan. Blijf niet miepen maar neem een beslissing en ga verder met je leven
Ter info: Als je samen een huis koopt (dus het huis komt op naam van beide) dan heb je sowieso een samenlevingscontract. Dat is in dat geval een eis.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Had jij ook geen samenlevingscontract? Want dit lijkt me nou juist een van de bepalingen van een samenlevingscontract (dat je elkaar in onderhoud voorziet).
Ik dacht idd ook dat dat verplicht was...quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:22 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Ter info: Als je samen een huis koopt (dus het huis komt op naam van beide) dan heb je sowieso een samenlevingscontract. Dat is in dat geval een eis.
Tja, wat je daar verder wel en niet in regelt is een ander verhaal.
Je kunt het ook overdrijven, maar een beetje meer een killer-mentaliteit zou de TS inderdaad niet misstaan.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:04 schreef eleusis het volgende:
Wat een droevig topic, 2,5 jaar lang deze ellende!
Tijd om druk te zetten op die madderfacker, per direct sleutel opvragen. Stal sowieso maar wat oude troep in dat huis. Gewoon om hem te laten weten dat je er nog bent. Advocaat inschakelen voor wat leuke briefjes. En verder het advies van de advocaat volgen.
Mediators zijn losers die zeer gevoelig zijn voor manipulatie, en als het de tegenpartij te warm onder de voeten wordt kan hij er mee kappen, bedenk je maar drie keer voordat je daaraan begint.
Tijd om het initiatief te nemen. Tijd voor agressie!
I WANT YOU TO GET MAD!
Nou, dan zou ik als ik jou was gewoon nog 30jaar 220e per maand blijven betalen aan die sloeber. Dan weet je in elk geval 2 dingen zeker, 1) je hebt na die 30jaar 79200euro aan die sloeber gedoneert en 2) je hebt geen schuldquote:Op vrijdag 10 april 2009 13:29 schreef K-Girly het volgende:
word dat vast 3x zoveel.
'Verplicht'? Door wie? Er zijn de afgelopen jaren wel gekkere dingen gebeurd.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik dacht idd ook dat dat verplicht was...
Door de hypotheekverstrekkers.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
'Verplicht'? Door wie? Er zijn de afgelopen jaren wel gekkere dingen gebeurd.
Dat hangt natuurlijk maar net van de hypotheekverstrekker af.quote:
En het soort hypotheek denk ikquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:29 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk maar net van de hypotheekverstrekker af.
Uiteraard. Voor aflossingsvrij gelden bijzonder weinig regels.quote:
foutquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:26 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Nou, dan zou ik als ik jou was gewoon nog 30jaar 220e per maand blijven betalen aan die sloeber. Dan weet je in elk geval 2 dingen zeker, 1) je hebt na die 30jaar 79200euro aan die sloeber gedoneert en 2) je hebt geen schuld
Volgens mij niks, als die hypotheek op 2 namen staat interesseert het niemand wie het betaald, als het geld voor die hypotheek maar binnenkomt. Als je een dat niet meer kan betalen (om welke reden dan ook) moet je je verplichten van de hand doen, dus bv je huis verkopen. Doe je dat in een vervelende tijd zoals nu, dan ben je de Sjaak. Wacht je nog langer, dan heb je of geluk of nog meer pech.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:20 schreef E.T. het volgende:
Wat voor belang heeft een hypotheekverstrekker bij een samenlevingscontract?
Een janktopic is het zeker, maar voor de rest valt het ook wel meer mee. Het huis staat al 2,5 jaar te koop. Ze hebben gewoon te lang gewacht met actief te verkopen, waarschijnlijk doordat die trieste rukker waar ze iets mee had daar een stokje voor stak.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:29 schreef elcastel het volgende:
Ik kan wat missen, maar dit topic is wel degelijk een janktopic van iemand die zolang (krampachtig) heeft gewacht in de hoop op betere tijden, dat het water aan de lippen staat (of eigenlijk al ver daarboven).
Venray zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:35 schreef Parzival het volgende:
ik wacht nog steeds op de link waar het huis staat..
TS laat eens zien wat je niet verkocht krijgt!
Want het huis is aflossingsvrij.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:26 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Nou, dan zou ik als ik jou was gewoon nog 30jaar 220e per maand blijven betalen aan die sloeber. Dan weet je in elk geval 2 dingen zeker, 1) je hebt na die 30jaar 79200euro aan die sloeber gedoneert en 2) je hebt geen nog steeds schuld
Ik kreeg i.i.g. geen hypotheek zonder een (notarieel) samenlevingscontract. Hierin moet de eigendomsverhouding van het huis vastliggen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
'Verplicht'? Door wie? Er zijn de afgelopen jaren wel gekkere dingen gebeurd.
Je weet toch dat dat filantropische instellingen zijn?quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:41 schreef Parzival het volgende:
keert de verzekering ook uit als je je eigen huis in de fik steekt ? in dit geval dus alleen de opstal verzekering..
Natuurlijk is dat wel aantoonbaar. Er is immers een eigendoms- en een hypotheekakte.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:44 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Ik kreeg i.i.g. geen hypotheek zonder een (notarieel) samenlevingscontract. Hierin moet de eigendomsverhouding van het huis vastliggen.
Als ze zo'n contract niet zou hebben, dan is ze helemaal dom dat ze nog een cent betaalt. Want dan betaalt ze aan een schuld waarvan het onderpand niet eens aantoonbaar haar eigendom is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |