Mij lijkt het logisch dat bij zo'n jong meisje al 2,5 jaar geleden de ouders hadden bijgesprongen en eventueel met de ouders van de ex in der minne tot een bepaalde oplossing gekomen waren. Maar kennelijk hebben die ouders ook zitten slapen en heeft de ex ook geen redelijke mensen in zijn omgeving. Ik vermoed dus ook dat het zo'n halfgare asociaal is. Dan blijft er weinig andere keus over dan via een advocaat, na 2,5 jaar lijkt de tijd voor mediation in de familiesfeer oid wel voorbij.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat dus. Maar dat hoeft heus niet per se via een advocaat.
Aan de andere kant: het zal wel weer om zo'n halve crimineel gaan (daar hebben dit soort meisjes een zwak voor), dus dan is een advocaat inderdaad de beste oplossing.
Ja, die regelt blijkbaar alles.. Nou, die heeft er dan ook geen kaas van gegeten..quote:
In Limburg heb je zat huurhuizen waarbij je net zulke lage maandlasten of nog lager hebt, hoor. Die heb je trouwens in de Randstad ook gewoon. Ik ken mensen die voor 350 euro in eengezinswoningen (huur)wonen.quote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:21 schreef Shitney het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om in 2,5 jaar nog steeds geen advocaat te hebben ingeschakeld? En zelfs nu nog steeds alleen maar op Fok te blijven kletsen in plaats van naar een advocaat te gaan?
Ik had het nog gelezen? Jij bedoelde zeker TS zelf? Dat ook idd.quote:
Vertel mij wat!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
In kritische tijden is aan zulke gevallen gewoon geld te verdienen. Zelfs in Venray.
Exact.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:43 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik had het nog gelezen? Jij bedoelde zeker TS zelf? Dat ook idd.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:40 schreef Shitney het volgende:
[..]
In Limburg heb je zat huurhuizen waarbij je net zulke lage maandlasten of nog lager hebt, hoor. Die heb je trouwens in de Randstad ook gewoon. Ik ken mensen die voor 350 euro in eengezinswoningen (huur)wonen.
Ik ook, in Utrecht. Op een dubbeldik Shell-salaris.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:40 schreef Shitney het volgende:
[..]
In Limburg heb je zat huurhuizen waarbij je net zulke lage maandlasten of nog lager hebt, hoor. Die heb je trouwens in de Randstad ook gewoon. Ik ken mensen die voor 350 euro in eengezinswoningen (huur)wonen.
440 euro in de maand aflossingsvrij, en dan nog jaren aan een aso ex vastzitten met alle gezeur van dien. Met een beetje pech een BKR codering, een torenhoge restschuld, jarenlang ellende. En dat alllemaal op je 20e, omdat de mentaliteit van tegenwoordig is dat je als 20 jarige gek bent als je geen huis koopt en daar direct een dure keuken en dure badkamer in plaatst. Ik vind het waanzin, wat is er mis met met je eerste vriendje gewoon eens in een huurhuisje te gaan samenwonen? Ze waren binnen een half jaar al uit elkaar!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
220 euro in de maand als je 't verder goed hebt daar lig je niet wakker van.
Je moet ook niet gelijk verwachten dat we hier allemaal juristen hebbenquote:Op vrijdag 10 april 2009 10:50 schreef K-Girly het volgende:
Maar heb blijkbaar al die tijd heel dom advies gehad!
Goed advies!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:51 schreef singha het volgende:
Ik zou je Ex ook gewoon wat meer onder druk zetten. Waarom stel je hem niet voor de volgende keuze:
1) Hij zet het huis op zijn naam (en neemt vanaf nu alle kosten op zich). Hij heeft de mazzel gehad dat jij al 2.5 jaar hebt mee betaald, kan er blijven wonen en heeft geen restschuld.
2) Jij betaald niet meer, huis komt in de executie verkoop. Hij heeft geen woonruimte meer en een restschuld. Hij zal waarschijnlijk meer geld kwijt zijn per maand dan alleen de hypotheek betalen (rente voor een gewone lening ligt nl.een stuk hoger.)
In beide gevallen ben jij van de hele situatie af en in het ergste geval heb je een nog te overziene rest schuld (die je met 220 euro per maand best snel kan aflossen) Je kan tenslotte beter aan een eigen schuld betalen dan een parasiet onderhouden.
Precies, that's the spirit!quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:50 schreef K-Girly het volgende:
De lage lasten is omdat het een aflosvrij hypotheek is en toen een gunstige rente, en erg veel belasting voordeel.
Dat ik erg dom bezig ben heb ik nu heel erg vaak gehoord..Maar heb blijkbaar al die tijd heel dom advies gehad! En achteraf is makkelijk praten. Iedereen maakt fouten dit is dan wel een hele grote..laten we het maar houden op ontwetendheid.
[b]De schuld heeft me al die tijd afgeschrokken om verder stappen te ondernemen (niet wetend dat dit zo lang ging duren)[/b] Ja indd heeeeeeeeel dom ACHTERAF
Er is altijd een uitweg, misschien niet een ultieme oplossing..
Ben een positief en gezond gelukkig mens, en er zijn ergere dingen in de wereld..
Maar dit gaat zker goed komen
Bedankt voor de serieuze adviezen.
Alleen om te stangen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:56 schreef Chinless het volgende:
Ik zal in iedergeval wel gewoon de sleutel op eisen. gewoon omdat jij halve eigenaar bent van de woning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |